witam!
Stachoo, dziÄki ale tÄ
broszurkÄ to ja znam na pamiÄÄ. Mnie o polski wydział komunikacji chodzi.
ZresztÄ
co do V561 to w broszurce piszÄ
, że dostÄpna od rÄki a w call centre DVLA, że trzeba czekaÄ a mnie siÄ o V5 rozchodzi.
IMHO stoi tam troche inaczej;
"Before you go you must complete Section C of the V5
Registration Document, to show the intended date of export
and return the document to DVLA or to a DVLA local office.
In its place, you will receive a Certificate of Permanent Export
(V561) as confirmation of your vehicleâs registration."
Tak na szybko;
Zanim ruszysz (w drogÄ) musisz wypełniÄ sekcje C dokumentu V5 (dowodu rejestracyjnego) - o ile pamiÄtam to jest to ta purpurowa czÄć.
WpisaÄ datÄ do której zamierzasz samochód wywieć z kraju i zwróciÄ dokument do DVLA lub lokalnego biura DVLA. Na jego miejsce dostaniesz certyfikat stałego eksportu czyli słynne V561.
--
TheStachoo
5 |
Data: Listopad 29 2006 17:46:17 |
Temat: Re: Rejestracja auta z Anglii - czy V5 wystarczy? |
Autor: theStachoo |
Witam!
<cut>
A co do V5 to imho to trochę za mało, bo nie masz wtedy potwiedzenia, że samochód został wyrejestrowany na terenie UK. Po drugie potrzebne są ZTCW 2 dokumenty potwierdzające że dane auto było zarejestrowane za granicą. Ale sam osoboście tego nie przerabiałem więc nie wiem.
--
TheStachoo
6 |
Data: Listopad 29 2006 19:27:57 | Temat: Re: Rejestracja auta z Anglii - czy V5 wystarczy? | Autor: Przemek V |
Użytkownik "theStachoo" napisał w wiadomości
Witam!
<cut>
A co do V5 to imho to trochę za mało, bo nie masz wtedy potwiedzenia, że
samochód został wyrejestrowany na terenie UK. Po drugie potrzebne są ZTCW
2 dokumenty potwierdzające że dane auto było zarejestrowane za granicą.
Ale sam osoboście tego nie przerabiałem więc nie wiem.
No właśnie. Teorię to ja znam. O dwóch dokumentach pierwsze słyszę, chyba że
drugim jest umowa. V561 i umowa w języku polskim zawierająca też
oświadczenie sprzedającego że rozumie jęz. polski oraz że prawo brytyjskie
nie wymaga umowy w jęz. angielskim wystarczyły do zarejestrowania auta w
Polsce. Zbieżność nazwisk kupującego i sprzedającego mogły pomóc ;-).
7 |
Data: Listopad 30 2006 12:32:36 | Temat: Re: Rejestracja auta z Anglii - czy V5 wystarczy? | Autor: theStachoo |
Witam!
No właśnie. Teorię to ja znam. O dwóch dokumentach pierwsze słyszę, chyba że drugim jest umowa. V561 i umowa w języku polskim zawierająca też oświadczenie sprzedającego że rozumie jęz. polski oraz że prawo brytyjskie nie wymaga umowy w jęz. angielskim wystarczyły do zarejestrowania auta w Polsce. Zbieżność nazwisk kupującego i sprzedającego mogły pomóc ;-).
Było na grupie; ZTCP to wymagane są dwa dokumenty + umowa.
Szczerze mówiąc sam jestem ciekaw, bo sprzedałem auto tylko z V5.
--
TheStachoo
8 |
Data: Listopad 29 2006 19:25:19 | Temat: Re: Rejestracja auta z Anglii - czy V5 wystarczy? | Autor: Przemek V |
Użytkownik "theStachoo" napisał w wiadomości
witam!
Stachoo, dzięki ale tą broszurkę to ja znam na pamięć. Mnie o polski
wydział komunikacji chodzi.
Zresztą co do V561 to w broszurce piszą, że dostępna od ręki a w call
centre DVLA, że trzeba czekać a mnie się o V5 rozchodzi.
IMHO stoi tam troche inaczej;
"Before you go you must complete Section C of the V5
Registration Document, to show the intended date of export
and return the document to DVLA or to a DVLA local office.
In its place, you will receive a Certificate of Permanent Export
(V561) as confirmation of your vehicle's registration."
Tak na szybko;
Zanim ruszysz (w drogę) musisz wypełnić sekcje C dokumentu V5 (dowodu
rejestracyjnego) - o ile pamiętam to jest to ta purpurowa część.
Wpisać datę do której zamierzasz samochód wywieść z kraju i zwrócić
dokument do DVLA lub lokalnego biura DVLA. Na jego miejsce dostaniesz
certyfikat stałego eksportu czyli słynne V561.
Jest też
If you apply in person to the DVLA local office you will normally be issued
with the Certificate of Permanent Export (V561) over the counter, provided
you are the recorded keeper of the vehicle or you can produce the V5
Registration Document.
A w call centre mówią, żejednak nie da się over the counter i że jak
sprzedający ma V5 to V561 i tak mu nie jest potrzebne. Tak też wynika z tej
ulotki. Jak na razie rejestrowałem auto na V561 w Polsce i nie miałem
problemu ale poprzedni właściciel czekał 3 tygodnie aż V561 otrzymał pocztą.
Sęk w tym, że ulotka nie opisuje sprzedaży tylko sytuację gdy Angol chce
SWOJE auto wywieźć.
| | | |