Grupy dyskusyjne   »   Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)

Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)



1 Data: Maj 24 2011 11:31:49
Temat: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: Ramzes 

Witam
Popsu³a siê czê¶æ od samochodu( jeszcze 9 miesiêcy na gwaracji)
Sprzedawca nie chce przyj±æ poniewa¿ nie mam do niego pude³ka.
Jest mo¿e jaki¶ przepis w tym temacie ¿e ma obowi±zek przyj±æ bez pude³ka ??



2 Data: Maj 24 2011 11:33:53
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Tue, 24 May 2011 11:31:49 +0200, Ramzes na pl.misc.samochody
napisa³(a):

Jest mo¿e jaki¶ przepis w tym temacie ¿e ma obowi±zek przyj±æ bez
pude³ka ??

www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php?pytanie=1185#faq1185

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Serce to pa³ac szklany, gdy pêknie nie mo¿na go naprawiæ. Przys³owie
perskie"

3 Data: Maj 24 2011 11:48:22
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: MM 

Dnia 24-05-2011 o 11:33:53 Marcin Stankiewicz   napisa³(a):

Dnia Tue, 24 May 2011 11:31:49 +0200, Ramzes na pl.misc.samochody
napisa³(a):

Jest mo¿e jaki¶ przepis w tym temacie ¿e ma obowi±zek przyj±æ bez
pude³ka ??

www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php?pytanie=1185#faq1185


Nie myl przepisów, niezgodno¶æ a gwarancja to dwie ró¿ne rzeczy.

Gwarant ustala warunki, min obowi±zek zwrócenia oryginalnego opakowania.

Niezgodno¶æ towaru z umow± nie ma tutaj zastosowania bo towar z chwil±  wydania by³ zgodny, a ¿e uleg³ uszkodzeniu po jakim¶ czasie to inna sprawa.

4 Data: Maj 24 2011 11:56:48
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "MM"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia 24-05-2011 o 11:33:53 Marcin Stankiewicz  napisa³(a):

Dnia Tue, 24 May 2011 11:31:49 +0200, Ramzes na pl.misc.samochody
napisa³(a):

Jest mo¿e jaki¶ przepis w tym temacie ¿e ma obowi±zek przyj±æ bez
pude³ka ??

www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php?pytanie=1185#faq1185


Nie myl przepisów, niezgodno¶æ a gwarancja to dwie ró¿ne rzeczy.

Przeczyta³by¶ artyku³, to by¶ wiedzia³, ¿e tam by³o o obu przypadkach.


Gwarant ustala warunki, min obowi±zek zwrócenia oryginalnego opakowania.

Niezgodno¶æ towaru z umow± nie ma tutaj zastosowania bo towar z chwil± wydania by³ zgodny, a ¿e uleg³ uszkodzeniu po jakim¶ czasie to inna sprawa.

Bzdura.
Chodzi o niezgodno¶æ w ca³ym okresie za który sprzedawca odpowiada, a nie w chwili wydania.
Przez 6 miesiêcy od zakupu, to nawet jest domniemanie ¿e wada ju¿ tkwi³a w rzeczy sprzedanej.

BTW: Jak nie masz choæby oglêdnego rozeznania w temacie na który siê wypowiadasz, to po jakiego siê odzywasz?
I jeszcze z zarzutem ¿e to kto¶ co¶ myli?

5 Data: Maj 24 2011 12:55:39
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w

U¿ytkownik "MM"  napisa³ w wiadomo¶ci
Niezgodno¶æ towaru z umow± nie ma tutaj zastosowania bo towar z chwil± wydania by³ zgodny, a ¿e uleg³ uszkodzeniu po jakim¶ czasie to inna sprawa.

Bzdura.
Chodzi o niezgodno¶æ w ca³ym okresie za który sprzedawca odpowiada, a nie w chwili wydania.

Jak zawsze zadaje pytanie: czy w umowie okreslono ze towar sie nie popsuje, czy np okreslono ze ma np rok (jeden !) gwarancji producenta ?
Na szczescie sady sa ponoc mniej dociekliwe :-)

Przez 6 miesiêcy od zakupu, to nawet jest domniemanie ¿e wada ju¿ tkwi³a w rzeczy sprzedanej.

Co jest dosc istotne z praktyczno-sadowego punktu widzenia.

BTW: Jak nie masz choæby oglêdnego rozeznania w temacie na który siê wypowiadasz, to po jakiego siê odzywasz? I jeszcze z zarzutem ¿e to kto¶ co¶ myli?

Kiedy to wszystko nie jest takie jasne, to bardzo zla ustawa jest.

Na razie chyba praktyka sadowa i prestiz rzecznikow konsumenta wygrywaja.

J.

6 Data: Maj 24 2011 13:05:05
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w
U¿ytkownik "MM"  napisa³ w wiadomo¶ci
Niezgodno¶æ towaru z umow± nie ma tutaj zastosowania bo towar z chwil± wydania by³ zgodny, a ¿e uleg³ uszkodzeniu po jakim¶ czasie to inna sprawa.

Bzdura.
Chodzi o niezgodno¶æ w ca³ym okresie za który sprzedawca odpowiada, a nie w chwili wydania.

Jak zawsze zadaje pytanie: czy w umowie okreslono ze towar sie nie popsuje,

Nie musiano.
To reguluj± stosowne przepisy.
Ma wytrzymaæ, o ile jego cechy szczególne nie wskazuj± inaczej (np. produkty spo¿ywcze).

Przez 6 miesiêcy od zakupu, to nawet jest domniemanie ¿e wada ju¿ tkwi³a w rzeczy sprzedanej.

Co jest dosc istotne z praktyczno-sadowego punktu widzenia.

Ano.
Pó¼niej na dzieñ dobry wypada skorzystaæ z bieg³ego.


BTW: Jak nie masz choæby oglêdnego rozeznania w temacie na który siê wypowiadasz, to po jakiego siê odzywasz? I jeszcze z zarzutem ¿e to kto¶ co¶ myli?

Kiedy to wszystko nie jest takie jasne, to bardzo zla ustawa jest.

Tak mówi± tylko sprzedaj±cy, którzy chcieliby bezkarno¶ci za sprzedawanie bubli.
A przecie¿ nic nie stoi na przeszkodzie, ¿eby kupuj±cemu daæ w momencie sprzeda¿y do podpisania dokument, ¿e np. kupuje chiñskie buty, których okres przydatno¶ci do u¿ytku wynosi 1 miesi±c.

Wtedy sprzedaj±cy jest kryty po tym miesi±cu.
Pytanie czy kto¶ to ¶wiadomie kupi.
Raczej nie, wiêc sprzedawcy próbuj± klienta oszukaæ ¶wiadomie wciskaj±c mu bubel i nie informuj±c go o tym.

7 Data: Maj 24 2011 14:27:22
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci
Bzdura.
Chodzi o niezgodno¶æ w ca³ym okresie za który sprzedawca odpowiada, a nie w chwili wydania.
Jak zawsze zadaje pytanie: czy w umowie okreslono ze towar sie nie popsuje,
Nie musiano.  To reguluj± stosowne przepisy.
Ma wytrzymaæ, o ile jego cechy szczególne nie wskazuj± inaczej (np. produkty spo¿ywcze).

No to chyba roczna gwarancja wyraznie wskazuje ze ma zagwarantowany roczny okres trwalosci, a dalej to juz szczescie klienta :-)

Taka np cewka w megane - przeciez wszyscy wiedza ze wymieniac nalezy co 18 miesiecy :-)

BTW: Jak nie masz choæby oglêdnego rozeznania w temacie na który siê wypowiadasz, to po jakiego siê odzywasz? I jeszcze z zarzutem ¿e to kto¶ co¶ myli?
Kiedy to wszystko nie jest takie jasne, to bardzo zla ustawa jest.
Tak mówi± tylko sprzedaj±cy, którzy chcieliby bezkarno¶ci za sprzedawanie bubli.
A przecie¿ nic nie stoi na przeszkodzie, ¿eby kupuj±cemu daæ w momencie sprzeda¿y do podpisania dokument, ¿e np. kupuje chiñskie buty, których okres przydatno¶ci do u¿ytku wynosi 1 miesi±c.

A po co podpisywac - na pudelku wydrukowac,  byle po polsku.

Buty miesiac, joystick 3 miesiace, alternator do fiata jedna zime, wahacz - 2000 dziur  itp :-)

Wtedy sprzedaj±cy jest kryty po tym miesi±cu.

Tylko skoro takie bylo zamierzenie ustawodawcy, to czemu tego wyraznie w ustawie nie napisal ?
Natomiast on[i] wcale nie napisal co sie ma dziac w przypadku usterki w czasie eksploatacji, zas napisal ze
"Sprzedawca odpowiada wobec kupuj±cego, je¿eli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umow±;"

Ciekaw jestem czy juz sie SN wypowiedzial gdyby sprzedawca argumentowal "konsument oswiadczyl ze telewizor pracowal ale sie zepsul, a wiec w chwili wydania towar byl sprawny. Zgodnie z umowa zas - w razie awarii telewizor naprawia gwarant, ktory sie nie uchyla od obowiazku, wiec niezgodnosci nadal nie ma".

Bezpieczniej byloby oswiadczyc ze wczoraj wypakowalismy TV z pudelka i okazal sie niesprawny od chwili sprzedazy, ale grubosc kurzu moze zdradzic ze klamiemy.

Pytanie czy kto¶ to ¶wiadomie kupi.

No coz, moze sie okazac ze nie ma innego wyjscia, bo buty sa tylko takie, albo bardzo drogie.

Mercedes swego czasu w USA dawall cos 6-8 lat gwarancji, a w Europie tylko rok.

Ale widac amerykancy bardziej pragmatycznie mysla - skoro to takie dobre auto, to niech producent poprze marke gwarancja :-)

J.

8 Data: Maj 24 2011 17:40:30
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w
U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci
Bzdura.
Chodzi o niezgodno¶æ w ca³ym okresie za który sprzedawca odpowiada, a nie w chwili wydania.
Jak zawsze zadaje pytanie: czy w umowie okreslono ze towar sie nie popsuje,
Nie musiano.  To reguluj± stosowne przepisy.
Ma wytrzymaæ, o ile jego cechy szczególne nie wskazuj± inaczej (np. produkty spo¿ywcze).

No to chyba roczna gwarancja wyraznie wskazuje ze ma zagwarantowany roczny okres trwalosci,

Nie wskazuje, je¶li podobne czê¶ci od innych producentów na luziku wytrzymuj± kilka razy wiêcej.


Taka np cewka w megane - przeciez wszyscy wiedza ze wymieniac nalezy co 18 miesiecy :-)

Ale dlatego, ¿e jest fabrycznie z³a u jednego producenta - w³a¶nie na tym polega rêkojmia, ¿eby to egzekwowaæ.

A przecie¿ nic nie stoi na przeszkodzie, ¿eby kupuj±cemu daæ w momencie sprzeda¿y do podpisania dokument, ¿e np. kupuje chiñskie buty, których okres przydatno¶ci do u¿ytku wynosi 1 miesi±c.

A po co podpisywac - na pudelku wydrukowac,  byle po polsku.

Pod warunkiem, ¿e mu siê pude³ko okazuje przed sprzeda¿±.
Zreszt± pude³ko przy chiñskich butach na miesi±c przewy¿szy³o ich warto¶æ (nie myliæ z cen±).


Buty miesiac, joystick 3 miesiace, alternator do fiata jedna zime, wahacz - 2000 dziur  itp :-)

No i ok, byle klient podpisa³ ¿e wie.



Wtedy sprzedaj±cy jest kryty po tym miesi±cu.

Tylko skoro takie bylo zamierzenie ustawodawcy, to czemu tego wyraznie w ustawie nie napisal ?

Zamierzenie by³o takie, ¿eby nie wprowadzaæ do obrotu bubli.
Dlatego napisa³ 2 lata.

Natomiast on[i] wcale nie napisal co sie ma dziac w przypadku usterki w czasie eksploatacji, zas napisal ze
"Sprzedawca odpowiada wobec kupuj±cego, je¿eli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umow±;"

Ciekaw jestem czy juz sie SN wypowiedzial gdyby sprzedawca argumentowal "konsument oswiadczyl ze telewizor pracowal ale sie zepsul, a wiec w chwili wydania towar byl sprawny. Zgodnie z umowa zas - w razie awarii telewizor naprawia gwarant, ktory sie nie uchyla od obowiazku, wiec niezgodnosci nadal nie ma".

Musia³by jeszcze udowodniæ, ¿e wada z powodu której zepsu³ siê telewizor (przed up³ywem 6 miesiêcy), nie by³a spowodowana u¿yciem badziewnych komponentów.
IMO lepiej i taniej mu bêdzie szybko naprawiæ ten tv.

Pytanie czy kto¶ to ¶wiadomie kupi.

No coz, moze sie okazac ze nie ma innego wyjscia, bo buty sa tylko takie, albo bardzo drogie.

Niekoniecznie, np. mój syn po zarzynaniu corocznym kilku par chiñczyków sportowych (ze szmaty z regu³y), jako ¿e noga przesta³a rosn±æ, kupi³ w koñcu identycznie wygl±daj±ce Reeboki za 100 z³ (czyli tylko 3 razy dro¿ej) i po roku wygl±daj± tak jakby nowe by³y, nie mówi±c o tym ¿e siê nie rozpad³y.
Na chiñczyki no-name przez ten czas wyda³by du¿o, du¿o wiêcej, nawet licz±c 30 z³ za parê (gdyby nie egzekwowa³ rêkojmi).

9 Data: Maj 24 2011 19:52:30
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci
Nie musiano.  To reguluj± stosowne przepisy.
Ma wytrzymaæ, o ile jego cechy szczególne nie wskazuj± inaczej (np. produkty spo¿ywcze).
No to chyba roczna gwarancja wyraznie wskazuje ze ma zagwarantowany roczny okres trwalosci,
Nie wskazuje, je¶li podobne czê¶ci od innych producentów na luziku wytrzymuj± kilka razy wiêcej.

Ale one tez maja roczna gwarancje. I ten towar tez wytrzymuje wiecej .. ale juz nie u wszystkich :-)

Taka np cewka w megane - przeciez wszyscy wiedza ze wymieniac nalezy co 18 miesiecy :-)
Ale dlatego, ¿e jest fabrycznie z³a u jednego producenta - w³a¶nie na tym polega rêkojmia, ¿eby to egzekwowaæ.

Renault twierdzi ze jest dobra i nalezy wymieniac :-P


Wtedy sprzedaj±cy jest kryty po tym miesi±cu.
Tylko skoro takie bylo zamierzenie ustawodawcy, to czemu tego wyraznie w ustawie nie napisal ?
Zamierzenie by³o takie, ¿eby nie wprowadzaæ do obrotu bubli.
Dlatego napisa³ 2 lata.

Jesli takie bylo zamierzenie, to czemu tego we wstepie nie napisali ... ani wyraznie w calej reszcie ? :-P


Ciekaw jestem czy juz sie SN wypowiedzial gdyby sprzedawca argumentowal "konsument oswiadczyl ze telewizor pracowal ale sie zepsul, a wiec w chwili wydania towar byl sprawny. Zgodnie z umowa zas - w razie awarii telewizor naprawia gwarant, ktory sie nie uchyla od obowiazku, wiec niezgodnosci nadal nie ma".

Musia³by jeszcze udowodniæ, ¿e wada z powodu której zepsu³ siê telewizor (przed up³ywem 6 miesiêcy), nie by³a spowodowana u¿yciem badziewnych komponentów.
IMO lepiej i taniej mu bêdzie szybko naprawiæ ten tv.

Poczekamy, zobaczymy. Moze kiedys trafi klotliwy klient na ambitnego sprzedawce, albo do tego czasu beda juz same towary z 2-letnia gwarancja.
Choc nie - jak widac wystarczy 6-miesieczna.

No i zawsze mozna wystawic ekspertyze ze towar uszkodzony w wyniku zalania, rozbicia itp :-)

J.

10 Data: Maj 24 2011 20:04:21
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci news:

No to chyba roczna gwarancja wyraznie wskazuje ze ma zagwarantowany roczny okres trwalosci,
Nie wskazuje, je¶li podobne czê¶ci od innych producentów na luziku wytrzymuj± kilka razy wiêcej.

Ale one tez maja roczna gwarancje.

No w³a¶nie.
I dlatego okres gwarancji nie ¶wiadczy o niczym, w przypadeku reklamacji.

Taka np cewka w megane - przeciez wszyscy wiedza ze wymieniac nalezy co 18 miesiecy :-)
Ale dlatego, ¿e jest fabrycznie z³a u jednego producenta - w³a¶nie na tym polega rêkojmia, ¿eby to egzekwowaæ.

Renault twierdzi ze jest dobra i nalezy wymieniac :-P

No to nie wymienia.
Na swój koszt oczywi¶cie.
W³a¶nie na takich oszustów jest potrzebne 2 lata rêkojmi.




Wtedy sprzedaj±cy jest kryty po tym miesi±cu.
Tylko skoro takie bylo zamierzenie ustawodawcy, to czemu tego wyraznie w ustawie nie napisal ?
Zamierzenie by³o takie, ¿eby nie wprowadzaæ do obrotu bubli.
Dlatego napisa³ 2 lata.

Jesli takie bylo zamierzenie, to czemu tego we wstepie nie napisali .. ani wyraznie w calej reszcie ? :-P

No przecie¿ napisali - 2 lata.
Kto¶ kto chce sprzedawaæ powinien sobie sam odpowiedzieæ, czy to co sprzedaje spe³nia te wymogi.

No i zawsze mozna wystawic ekspertyze ze towar uszkodzony w wyniku zalania, rozbicia itp :-)

Koszty s±dowe chcesz sobie nabijaæ?

PTU te¿ tak ze mn± próbowa³o: "zap³acimy za po³owê szkody i mimo 5 odwo³añ nie damy nic wiêcej".

No i siê przeliczyli - dzi¶ w³a¶nie dosta³em opiniê bieg³ego s±dowego, z której wynika, ¿e bêd± musieli dop³aciæ jeszcze drugie tyle, a licz±c koszty s±dowe, procesu i 2 bieg³ych, oraz odsetki, to jeszcze ponad dwa razy tyle ile ju¿ zap³acili.

A proponowa³em po dobroci ¿eby dop³acili pozosta³e 50%, by³em nawet sk³onny pój¶æ na ustêpstwa......

11 Data: Maj 28 2011 09:49:23
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: J.F. 

On Tue, 24 May 2011 20:04:21 +0200,  Cavallino wrote:

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci news:
No to chyba roczna gwarancja wyraznie wskazuje ze ma zagwarantowany
roczny okres trwalosci,
Nie wskazuje, je¶li podobne czê¶ci od innych producentów na luziku
wytrzymuj± kilka razy wiêcej.

Ale one tez maja roczna gwarancje.

No w³a¶nie.
I dlatego okres gwarancji nie ¶wiadczy o niczym, w przypadeku reklamacji.

No jak to - swiadczy ze taka byla umowa, o ile ta wlasciwosc podano do
wiadomosci.

Taka np cewka w megane - przeciez wszyscy wiedza ze wymieniac nalezy co
18 miesiecy :-)
Ale dlatego, ¿e jest fabrycznie z³a u jednego producenta - w³a¶nie na tym
polega rêkojmia, ¿eby to egzekwowaæ.
Renault twierdzi ze jest dobra i nalezy wymieniac :-P

No to nie wymienia.
Na swój koszt oczywi¶cie.
W³a¶nie na takich oszustów jest potrzebne 2 lata rêkojmi.

Pasek co 60 kkm, amory co 30kkm, olej co rok - skad wniosek ze cewki
powinny dluzej ? :-)

Zamierzenie by³o takie, ¿eby nie wprowadzaæ do obrotu bubli.
Dlatego napisa³ 2 lata.

Jesli takie bylo zamierzenie, to czemu tego we wstepie nie napisali .. ani
wyraznie w calej reszcie ? :-P

No przecie¿ napisali - 2 lata.

Ale czemu we wstapie nie ma
"w celu zapewnienia odpowiedniej jakosci" ?

A 2 lata tez jakiejs tajemniczej niezgodnosci a nie a nie bezawaryjnej
pracy. Zreszta masz - bardziej 6 miesiecy niz 2 lata.

No i zawsze mozna wystawic ekspertyze ze towar uszkodzony w wyniku
zalania, rozbicia itp :-)

Koszty s±dowe chcesz sobie nabijaæ?

A jakie tam koszty - producent/hurtownik tak napisze i masz papier z
pieczatka .. za darmo :-)
Klient oczywiscie moze protestowac .. ale wtedy on sobie nabija :-)


PTU te¿ tak ze mn± próbowa³o: "zap³acimy za po³owê szkody i mimo 5 odwo³añ
nie damy nic wiêcej".
No i siê przeliczyli - dzi¶ w³a¶nie dosta³em opiniê bieg³ego s±dowego, z
której wynika, ¿e bêd± musieli dop³aciæ jeszcze drugie tyle, a licz±c koszty
s±dowe, procesu i 2 bieg³ych, oraz odsetki, to jeszcze ponad dwa razy tyle
ile ju¿ zap³acili.
A proponowa³em po dobroci ¿eby dop³acili pozosta³e 50%, by³em nawet sk³onny
pój¶æ na ustêpstwa......

spoko spoko - pewnie i tak im sie oplacalo :-)

J.

12 Data: Maj 28 2011 10:38:28
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci news:

I dlatego okres gwarancji nie ¶wiadczy o niczym, w przypadku reklamacji.

No jak to - swiadczy ze taka byla umowa, o ile ta wlasciwosc podano do
wiadomosci.

Bzdura - ¶wiadczy tylko o umowie na gwarancjê, nic nie mówi o umowie na trwa³o¶æ.
Ju¿ od dawna gwarancja jest zupe³nie nie powi±zana z okresem rêkojmi.
Kiedy¶ by³a - ale to by³o za komuny i nied³ugo potem.




Taka np cewka w megane - przeciez wszyscy wiedza ze wymieniac nalezy co
18 miesiecy :-)
Ale dlatego, ¿e jest fabrycznie z³a u jednego producenta - w³a¶nie na tym
polega rêkojmia, ¿eby to egzekwowaæ.
Renault twierdzi ze jest dobra i nalezy wymieniac :-P

No to niech wymienia.
Na swój koszt oczywi¶cie.
W³a¶nie na takich oszustów jest potrzebne 2 lata rêkojmi.

Pasek co 60 kkm, amory co 30kkm, olej co rok - skad wniosek ze cewki
powinny dluzej ? :-)

St±d, ¿e cewki innych producentów wytrzymuj± d³u¿ej, kosztuj± mniej, wiêc wniosek jest prosty - producent sprzedaje buble, niech wiêc sam za to opowiada.

No przecie¿ napisali - 2 lata.

Ale czemu we wstapie nie ma
"w celu zapewnienia odpowiedniej jakosci" ?

Bo to nie jest czytanka dla bezmózgów którzy nie rozumiej± z tre¶ci jaki jest cel tego aktu prawnego.

No i zawsze mozna wystawic ekspertyze ze towar uszkodzony w wyniku
zalania, rozbicia itp :-)

Koszty s±dowe chcesz sobie nabijaæ?

A jakie tam koszty - producent/hurtownik tak napisze i masz papier z
pieczatka .. za darmo :-)
Klient oczywiscie moze protestowac .. ale wtedy on sobie nabija :-)

Ale Ty mu zwrócisz jak przegrasz, a przegrasz.




PTU te¿ tak ze mn± próbowa³o: "zap³acimy za po³owê szkody i mimo 5 odwo³añ
nie damy nic wiêcej".
No i siê przeliczyli - dzi¶ w³a¶nie dosta³em opiniê bieg³ego s±dowego, z
której wynika, ¿e bêd± musieli dop³aciæ jeszcze drugie tyle, a licz±c koszty
s±dowe, procesu i 2 bieg³ych, oraz odsetki, to jeszcze ponad dwa razy tyle
ile ju¿ zap³acili.
A proponowa³em po dobroci ¿eby dop³acili pozosta³e 50%, by³em nawet sk³onny
pój¶æ na ustêpstwa......

spoko spoko - pewnie i tak im sie oplacalo :-)

W moim przypadku, czy tak ogólnie?
Ogólnie to nie w±tpiê, 90% oszukanych na zani¿onym odszkodowaniu do s±du nie pójdzie.
Ludzie z natury g³upie s±.
Wiesz ilu znajomych mi t³umaczy³o, ¿e mi siê nic wiêcej nie nale¿y, bo kosztorys jest ¶wiêty?

13 Data: Maj 24 2011 17:48:19
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: MM 

Dnia 24-05-2011 o 11:56:48 Cavallino   napisa³(a):

U¿ytkownik "MM"  napisa³ w wiadomo¶ci 
Dnia 24-05-2011 o 11:33:53 Marcin Stankiewicz   napisa³(a):

Dnia Tue, 24 May 2011 11:31:49 +0200, Ramzes na pl.misc.samochody
napisa³(a):

Jest mo¿e jaki¶ przepis w tym temacie ¿e ma obowi±zek przyj±æ bez
pude³ka ??

www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php?pytanie=1185#faq1185


Nie myl przepisów, niezgodno¶æ a gwarancja to dwie ró¿ne rzeczy.

Przeczyta³by¶ artyku³, to by¶ wiedzia³, ¿e tam by³o o obu przypadkach.


Nie czyta³em i czytaæ nie bêdê.

Reklamowaæ sobie mo¿na, tylko pytanie czy reklamacja bêdzie przyjêta.

14 Data: Maj 24 2011 17:56:29
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "MM"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia 24-05-2011 o 11:56:48 Cavallino  napisa³(a):

U¿ytkownik "MM"  napisa³ w wiadomo¶ci
Dnia 24-05-2011 o 11:33:53 Marcin Stankiewicz  napisa³(a):

Dnia Tue, 24 May 2011 11:31:49 +0200, Ramzes na pl.misc.samochody
napisa³(a):

Jest mo¿e jaki¶ przepis w tym temacie ¿e ma obowi±zek przyj±æ bez
pude³ka ??

www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php?pytanie=1185#faq1185


Nie myl przepisów, niezgodno¶æ a gwarancja to dwie ró¿ne rzeczy.

Przeczyta³by¶ artyku³, to by¶ wiedzia³, ¿e tam by³o o obu przypadkach.


Nie czyta³em i czytaæ nie bêdê.

No w³a¶nie w tym tkwi problem.
Nikt Ciê do czytania nie zmusza, tylko nie pisz w takim przypadku i nie krytykuj kogo¶ nie maj±c nawet pojêcia za co.

15 Data: Maj 24 2011 11:56:26
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Tue, 24 May 2011 11:48:22 +0200, MM na pl.misc.samochody napisa³(a):

Nie myl przepisów, niezgodno¶æ a gwarancja to dwie ró¿ne rzeczy.
Gwarant ustala warunki, min obowi±zek zwrócenia oryginalnego opakowania.

A doczyta³e¶ ca³y akapit z linka, czy tylko 3 pierwsze s³owa ?

Niezgodno¶æ towaru z umow± nie ma tutaj zastosowania bo towar z chwil± 
wydania by³ zgodny, a ¿e uleg³ uszkodzeniu po jakim¶ czasie to inna sprawa.

Je¿eli niezgodno¶æ z umow± ( czyli uszkodzenie ) wyst±pi³a w ci±gu 6 m-cy
od zakupu, to przyjmuje siê, ¿e wystêpowa³a w dniu wydania rzeczy. Tak wiêc
jak najbardziej mo¿na skorzystaæ z niezgodno¶ci. A z czego skorzysta OP to
nie wiem - ludzie czêsto nie rozró¿niaj± tych dwóch pojêæ, co nie zmienia
faktu, ¿e w podanym linku do FAQ wyja¶nione s± obydwie sytuacje.

Druga sprawa, to fakt czy zakup tej czê¶ci podlega pod te przepisy, bo nie
wiemy czy kupuj±cy jest konsumentem w rozumieniu ustawy :)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Odwróci³a siê od lustra plecami, bo nie cierpia³a pró¿no¶ci luster. Paul
Celan"

16 Data: Maj 24 2011 13:25:33
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: Robert_J 

Niezgodno¶æ towaru z umow± nie ma tutaj zastosowania bo towar z chwil±  wydania by³ zgodny, a ¿e uleg³ uszkodzeniu po jakim¶ czasie to inna sprawa.

Chyba nie do koñca masz racjê ;-). Akurat parê miesiêcy temu pa³owa³em siê z MM w³a¶nie o niezgodno¶æ. Uprawnieñ konsumenta z tytu³u niezgodno¶ci towaru z umow± mo¿na dochodziæ przez 2 lata od chwili nabycia. Natomiast je¶li owa niezgodno¶æ wyst±pi w ci±gu 6 miesiêcy przyjmuje siê, ¿e wystêpowa³a ju¿ w chwili nabycia. Warunkiem jest zg³oszenie tego w ci±gu 2 tygodni od chwili STWIERDZENIA, co akurat w moim przypadku mia³o spore znaczenie ;-)).

17 Data: Maj 24 2011 22:12:22
Temat: Re: Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)
Autor: glang 

Nie myl przepisów, niezgodno¶æ a gwarancja to dwie ró¿ne rzeczy.
Gwarant ustala warunki, min obowi±zek zwrócenia oryginalnego opakowania.
Niezgodno¶æ towaru z umow± nie ma tutaj zastosowania bo towar z chwil± wydania by³ zgodny, a ¿e uleg³ uszkodzeniu po jakim¶ czasie to inna sprawa.

jest jeszcze taki pragraf mniej wiêcej ¿e "jesli wada ukryta wyst±pi³a przed up³ywem 6 miesiêcy od zakupu domniema siê ¿e istnia³a w momencie zakupu"
wiem wiem absurd ale jest :)
pzdr
GL

Reklamacja czesci ( przep³ywomierz)



Grupy dyskusyjne