Renault Megane - na co zwrócić uwagę pr zy zakupie?
1 | Data: Sierpien 06 2007 20:47:13 |
Temat: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | |
Autor: |Pio| | Witam, 2 |
Data: Sierpien 06 2007 21:04:44 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Grejon | |Pio| pisze: Witam, No ja swoją mam od 4 lat, w zasadzie nie mogę się przyczepić do jej awaryjności - mogę na palcach jednej ręki policzyć kiedy wymagała w tym czasie lawetowania (raz to była padnięta cewka Sagem, innym razem bendiks jakimś cudem zaciął się na kole zamachowym i nie dało się nawet na pych odpalić). To co lubi się zepsuć, to fabryczny alarm Cobry (inna sprawa, że możesz sprawdzić ile ten alarm żre prądu, żeby nie być zaskoczonym po kilku dniach postoju ;) ), i styki w złączu tylnej lampy (przez to może ci razem z kierunkowskazem mrygać "stop" i przeciwmgielne). No i sprawdź czy podwozie nie gnije, u mnie już widać początki rdzy. Jeśli chodzi o jazdę w mieście i manewrowanie na parkingu, to auto ma ku*wsko wielki promień skrętu. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 3 |
Data: Sierpien 06 2007 21:14:50 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Irokez | Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości przeciwmgielne). No i sprawdź czy podwozie nie gnije, u mnie już widać początki rdzy. Jeśli chodzi o jazdę w mieście i manewrowanie na parkingu, to auto ma ku*wsko wielki promień skrętu. Chyba żartujesz, albo jeżdziłeś Tico czy czymś podobnym wcześniej. Mondeo MK1 ma większy a aktualny AR156 to już jak wóz drabiniasty. Meganka była bardzo zwinna, tylko zgniła. Zgniły progi, błotniki tył, pas tylny pod lampami ale to '96, niby od '98 coś polepszyli. Silniczek 1.6 jest akurat - niedużo pali i pozwala zwinnie jeździć, ja miałem 1.6 8V 90kM. No i bardzo wygodne siedzenia, których nie zaznałem ani w Mondeo czy Fokusie, ale to już kwestia upodobań twarde/miękkie. Pozdrofka -- Irokez Alfa 156 2.4JTD 4 |
Data: Sierpien 06 2007 21:18:44 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Grejon | Irokez pisze: Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości To powiem inaczej, jak na tak małe auto ma ku*wsko wielki promień skrętu. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 5 |
Data: Sierpien 06 2007 21:56:39 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Irokez | Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości Irokez pisze: Bo jak na tak małe auto ma zajefanie duży rozstaw kół przez co jest w sumie większy w środku od np Golfa. -- Irokez 6 |
Data: Sierpien 06 2007 19:32:15 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Seba | No ja swoja mam od 4 lat, w zasadzie nie moge sie przyczepic do No dajze spokoj - moj prawie juz 10-cio letni Escort nigdy nie wymagal pomocy lawety. Fakt, ze znam go od nowosci - ale, ze jest bezawaryjny to powiedziec do konca nie moge. Ale nigdy nie odmowil posluszenstwa bez wczesniejszych niepokojacych oznak. -- Pozdrawiam Sebastian S. 7 |
Data: Sierpien 06 2007 21:38:10 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Alex81 | In article 8 |
Data: Sierpien 06 2007 19:40:05 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę pr zy zakupie? | Autor: Seba | Pozwole sobie zauwazyc ze mój stary, przez wiekszosc tutaj Ja tam na Poloneza zlego slowa to nie dam powiedziec - sentyment do tego auta mam naprawde duzy. I tez musze przyznac, iz nigdy Poldini (swego czasu mielismy ich "w domu" kilka pod rzad - stare czasy) nie zmusil nas do korzystania z cudzej pomocy na drodze. Zawsze dawal wczesniej oznaki niedomagania - lojalnosc mial we krwi/benzynie. :) -- Pozdrawiam Sebastian S. 9 |
Data: Sierpien 06 2007 21:51:56 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę pr zy zakupie? | Autor: Grejon | Seba pisze: Ja tam na Poloneza zlego slowa to nie dam powiedziec - sentyment do tego auta mam naprawde duzy. Ja na swoją Reńkę też, to moje pierwsze auto, które regularnie katuję od 4 lat, a i tak się nie poddaje ;). Jedyne co mi przeszkadza, to słaby silnik 1.4, brak klimy, no i to o czym mówiłem wcześniej. :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 10 |
Data: Sierpien 07 2007 09:25:34 | Temat: Odp: Renault Megane - na co zwrócić uwagę pr zy zakupie? | Autor: Osikowski Grzegorz | Użytkownik Seba w wiadomości do grup > Pozwole sobie zauwazyc ze mój stary, przez wiekszosc tutaj też nie dam a co :) - polonezami jeździłem sporo - wpierw rodziców zwykłym, potem caro, potem moje pierwsze autko kilka lat temu to był właśnie polonez atu gsi :D - przejechałem nim naprawdę sporo kilometrów - nigdy nie zawiódł i zawsze dowiózł na miejsce :) -- Pozdro Mowso 11 |
Data: Sierpien 07 2007 09:29:59 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: benny |
No ja swoją mam od 4 lat [...] LOL 12 |
Data: Sierpien 07 2007 09:40:26 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Jakub Witkowski | Grejon pisze: No ja swoją mam od 4 lat, w zasadzie nie mogę się przyczepić do jej awaryjności - mogę na palcach jednej ręki policzyć kiedy wymagała w tym czasie lawetowania W ciągu... 4 lat? Lawetowania?? Na palcach jednej ręki??? Doprawdy masz niewygórowane wymagania. Przez 18 lat żaden z moich samochodów nie wymagał lawetowania, a najmłodszy z nich miał 8 lat w chwili zakupu... (raz to była padnięta cewka Sagem, eee, i lawetowałeś z powodu jednej cewki? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 13 |
Data: Sierpien 07 2007 11:50:12 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Grejon | Jakub Witkowski pisze: W ciągu... 4 lat? Lawetowania?? Na palcach jednej ręki??? Drwala z 30-letnim stażem ;) Doprawdy masz niewygórowane wymagania. Przez 18 lat żaden z moich Już pisałem w innym poście, że to moje pierwsze auto. eee, i lawetowałeś z powodu jednej cewki? No bo więcej tam nie ma. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 14 |
Data: Sierpien 06 2007 21:12:33 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: krzymek | wszystko ok. Silnik, mimo lekkich wycieków oleju (kwestia wymiany Jak moze byc czysty silnik jak ma wycieki ?? Wymiana tych uszczelek to własnie najdroższa robota, bo trzeba zdejmować pasek rozrządu lub wymieniać uszczelkę na misce olejowej lub jeszcze uszczelniać silnik na połaczeniu ze skrzynią. -- -- -==[ krzymek ]==-- - CLIO'93 1.4RT E7J + LPG Uniden 520XL + Hustler 15 |
Data: Sierpien 06 2007 21:35:52 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: adym | Użytkownik "|Pio|" : Mam możliwość zakupu Meganki. Jest sprowadzona z Francji w zeszłym roku Niedawno holowałem chyba 8 letniego turbodiesla od kuzynki. Uszkodzeniu uległa tuleja zębata łącząca półoś ze skrzynią (jedna strona). Ścięło zęby. Usterka trudna do wychwycenia ale dosyć kosztowna w naprawie. Za sam montaż i demontaż skrzyni niedrogi mechanik zażyczył sobie ponad 2 tys zl. Być może to nie jest bardzo częsta przypadłość ale tamten mechanik stwierdził, że problem jest ogólnie znany. 16 |
Data: Sierpien 06 2007 22:13:27 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: FiDeK | |Pio| napisał: Witam, Mam Meganke z 97 roku tak naprawde zawiodła mnie raz. Rozleciala sie rolka prowadzaca pasek wieloklinowy, niby nic takiego, ale jak zmielilo wianek w lozysku to az sie dymilo. Byla to jedyna usterka mechaniczna ktora u mnie wystapila. Inna sprawa jest elektryka w tym aucie - wg mnie totalna porazka. Jak wspominal kolega Grejon, kostki w tylnym aucie padaja na potege - nie oplaca sie wymieniac, lepiej podlozyc kawalek papieru. Fabryczny alarm cobra - syrena zintegrowana z centralka alarmu z wlasnym zasileniam - akumlatory wylewaja po ok 7 latach. (koszt wymiany takiego cuda ok. 700 PLN ;)) ). Imobilaizer - notorycznie resetujace sie i padajace kluczyki, koszt nowego kluczyka w ASO ok. 600PLN, programowanie starych ok 50 PLN - zapytaj odrazu sprzedajacego o kod zaplonu, naprawde ulatwi Ci zycie :) (oczywiscie podadza CI w ASO za kolejne 50 zl) Padajace cewki Sagema. Kolejna sprawa - nawiew i klimatyzacja - nagminna przypadloscia w RM1 jest padajacy nawiew, np. dziala tylko na 6 pozycji (trzeba wymieniac 2 tranzystorki na plycie sterowania nadmuchem). - utrapieniem wlascicieli RM2 wyposazonych w klimatyzacje jest to, iz woda - skropliny, dostaja sie do wnetrza kabiny zalewajac np. schowki pod siedzeniami. No to chyba tyle :) Jesli chcesz sie dowiedziec wiecej, wystarczy w google wpisac "forum renault megane" :) a nastepnie zagladnac do dzialu technicznego. -- Pozdrawiam FiDeK [CKMK] Blue Megane RT 1.9 dti (nieoklejony) 17 |
Data: Sierpien 06 2007 23:15:59 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Cavallino |
Nie miałem wcześniej bliższego kontaktu z Renault, ani z francuskimi Zły. Po ostatnich doświadczeniach z Megane, serwisami i cenami części będę każdemu mocno odradzał cokolwiek francuskiego, a już szczególnie Renault. Komentarz jeden - musiałem sprzedać z powodu ilości awarii trzyletnie auto w stanie praktycznie idealnym. 18 |
Data: Sierpien 06 2007 23:23:24 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Grejon | Cavallino pisze: Zły. Pieprzysz :-P. Możesz sobie odradzać, ale mowa o Megane I po FLu. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 19 |
Data: Sierpien 06 2007 23:30:09 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Cavallino |
Możesz sobie odradzać, ale mowa o Megane I po FLu. Cewki te same, zawieszenie bardzo podobne, silnik 1.6 też za wiele się nie różni. 20 |
Data: Sierpien 06 2007 23:17:44 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Cyprian Prochot |
Renault Megane, rocznik 1999, 1.6 benzyna, 100 tys. km, hatchback; 2007-1999=8 lat 100 tys /8 lat =12.5 tys rocznie... malo to wiarygodne... -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700 + niebieski Zuk 2.2D ;P;P;P PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++ 21 |
Data: Sierpien 07 2007 07:23:45 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Szyszkowa |
Renault Megane, rocznik 1999, 1.6 benzyna, 100 tys. km, hatchback; Nie można uogólniać ;) U mnie w rodzinie jest Megane z 2001 r z 28 tys przebiegu :) Ciekawe jakie miny będą mieli kiedyś kupujący :) -- Traktorek 3.2 DiD Wrocław 22 |
Data: Sierpien 06 2007 23:59:37 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Koriolan | |Pio| napisał(a): Witam,Rozstałem się z Meganką kombi w listopadzie zeszłego roku. Rocznik 2000. Ale mieliśmy też 1999 1,6 16V. Eksploatowana a nie zarzynana dojeździła do 215 tys. Po pierwsze- rocznik 1999 i przebieg 100 tys ??? Ha Ha Ha. W takie cuda to ja nie (za bardzo) wierzę. Ale może sie zdarzyć.. ja swoją sprzedałem przy przebiegu 117 tys. Silnik 1,6 110 KM jest fajniutki. Po drugie- czy miała wymieniany pasek rozrządu i pompe wodną? Wątpie. Teoretycznie wymiana po 120 tys. Ale przy 100 tys należy je wymienić. A to dość konkretna kasa. Jeżeli rdzewieje to była mocno bita. Ja swoją puknąłem przy cofaniu i lekko wgiąłem róg klapy bagażnika. Nic z tym nie robiłem - więcej podejrzeń budziło by malowanie niz zostawienie tego. Przez 4 lata nie było śladu rdzy. Francuskie drogi są lepsze niż nasze ale zawieszenie może prosić o pomoc już wkrótce.. sworzenie i takie tam. Potencjalne kłopoty to niestety elektryka.. drobnje ale irytujące usterki. Mnie strzeliły także belki ?? wsporniki z tyłu- nadkola dobiły do opon. Dobrze że samochód stał. Jeździ się wygodnie i komfortowo, fotele są w sam raz (choć nie trzymaja w zakrętach) Pozdrawiam Michał 23 |
Data: Sierpien 07 2007 01:04:20 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: |Pio| |
Po pierwsze- rocznik 1999 i przebieg 100 tys ??? Ha Ha Ha. W takie cuda to ja nie (za bardzo) wierzę. Ale może sie zdarzyć.. ja swoją sprzedałem przy przebiegu 117 tys. ja szczerze powiedziawszy też niezbyt... niestety, ale na swoja niekorzyść przejechałem się nią - rzeczywiście wygodnie. Po doświadczeniach z większym Passatem (podobny rocznik) i bezpośrednio po przesiadce z Fiata Uno (`97) nikt mi nie wmówi ze Megane jest toporna... Silnik 1,6 110 KM jest fajniutki. A ile to pali po mieście? Po drugie- czy miała wymieniany pasek rozrządu i pompe wodną? Wątpie. Teoretycznie wymiana po 120 tys. Ale przy 100 tys należy je wymienić. Nic mi nie wiadomo... Jeżeli rdzewieje to była mocno bita. Ja swoją puknąłem przy cofaniu i lekko wgiąłem róg klapy bagażnika. Nic z tym nie robiłem - więcej podejrzeń budziło by malowanie niz zostawienie tego. Przez 4 lata nie było śladu rdzy. Wiem tylko, że wymieniony przedni błotnik. Rdzy nie zauważyłem. Francuskie drogi są lepsze niż nasze ale zawieszenie może prosić o pomoc już wkrótce.. sworzenie i takie tam. Reasumując musiałbym spodziewać się kilku tys. dodatkowej inwestycji. Mam nadzieję, że jeśli podjąłbym to ryzyko - istnieją tańsze zamienniki niewiele odbiegające jakością wykonania... No coż, trochę szkoda, samochodzik mi się spodobał. Mimo, że osobiście - może to stereotyp, w końcu nie mam doświadczenia - nie uważam aut francuskich za bezawaryjne. Ale istnieje też stereotyp, że te pochodzące z Francji psują się rzadziej... I pytanie teoretyczne - czy, biorąc pod uwagę rocznik, lepszym wyborem byłaby Megane z 1997 roku, też hatchback, z silnikiem 2.0? Samochodu nie widziałem, używa go znajomy znajomego... Przebieg ~140k km. Wierzyć właścicielowi, że z włączoną klimatyzacją pali w mieście 8-9? -- Pozdrawiam, P.W. 24 |
Data: Sierpien 07 2007 20:04:26 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Tue, 07 Aug 2007 01:04:20 +0200 po przesiadce z Fiata Uno (`97) nikt mi nie wmówi ze Megane jest Bo nie jest :) > Silnik 1,6 110 KM jest fajniutki. 8v90KM pali w granicach 8 - 8,5, średnio 7,4, przy zdecydowanej, a nawet ostrej jeździe. Nic mi nie wiadomo... U mnie pompy nie wymieniano, ale rozrząd i owszem - około 5 stów. Reasumując musiałbym spodziewać się kilku tys. dodatkowej inwestycji. Lepiej nie brać zamienników - są oryginalne części dostępne poza ASO, choć nie wszystkie. W moim poście nie dopisałem jeszcze pękniętego kolektora wydechu (660 zł oryginał poza ASO, w ASO 2600!) i wymienionego kompletnego układu wydechowego, włącznie z katalizatorem. Najsłabsze elementy wydechu to tylny tłumik i złącze elastyczne. No coż, trochę szkoda, samochodzik mi się spodobał. Mimo, że Ważne jest, jak samochód był użytkowany - jeśli jest zadbany, to do 200 tys. powinienieś mieć względny spokój. I pytanie teoretyczne - czy, biorąc pod uwagę rocznik, lepszym Silnik 2.0 jest paliwożerny i wbrew pozorom nie zapewnia aż tak dobrych osiągów, by był wart grzechu. Części powinny być u nas dostępne, bo montowano go w Lagunie zdaje się. Samochodu nie widziałem, używa go znajomy znajomego... Przebieg ~140k 2.0? Ja bym nie uwierzył :) -- Tomasz Nowicki 25 |
Data: Sierpien 07 2007 15:45:18 | Temat: Re: Renault Megane - na co zwrócić uwagę przy zakupie? | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Mon, 06 Aug 2007 23:59:37 +0200 Po pierwsze- rocznik 1999 i przebieg 100 tys ??? Ha Ha Ha. W takie Ja swoją przejździłem 275 tys. i nie zanadto o nią dbałem, zwłaszcza pod koniec... Po drugie- czy miała wymieniany pasek rozrządu i pompe wodną? Wątpie. Lepiej przy 80, bo remont silnika to jeszcze konkretniejsza... Jeżeli rdzewieje to była mocno bita. Ja swoją puknąłem przy cofaniu i Moja rdzewiała tam, gdzie był uszkodzony lakier, na krawędziach błotników, na spoinach blach w bagażniku (nie bite), no i w komorze akumulatora, ale to norma Francuskie drogi są lepsze niż nasze ale zawieszenie może prosić o Na dystansie 275 tys. sworznie wymieniłem raz, amorki raz, tuleje wahaczy trzy razy (z czego raz na własne życzenie, bo chciałem taniej), łożyska McPhersonów raz. W układzie kierowniczym nie wymieniałem nic - nawet końcówek drążków (sic!) i do końca pracował jak trzeba. Za to kilka razy wymieniałem łożyska. No i sprężyny z przodu, bo jedna strzeliła. Potencjalne kłopoty to niestety elektryka.. drobnje ale irytujące Z początku miałem problemy z plipem - parę razy zapłaciłem w ASO, aż sam nauczyłem się go programować (ale już nie pamiętam jak to szło, bo gdzieś od 150 tys. problem zniknął). Wymieniłem dwa akumulatory, komputer (na gwarancji, spalił go mechanik-idiota). Poza tym z elektryką kompletnie nic się nie działo. A, nie - pod koniec musiałem przeczyścić styki w tylnej lampie i chwilami nie kontaktował wyświetlacz zegarka. Dość często przepalały się żarówki podświetlenia tablicy. Ukręcił się kabelek od klaksonu, sam klakson zaś zardzewiał i wymagał wymiany, ale dopiero przy ok. 250 tys. Inne sprawy - raz czy dwa musiałem demontować klamki celem nasmarowania, raz miałem problemy z przełącznikiem zespolonym świateł i wycieraczek, ale sam naprawiłem. Pod koniec bardzo skrzypiała oś jednej z wycieraczek, ale już mi sie nie chciało z tym wojować. W silniku, skrzyni nic nie było do roboty poza wymianą sprzęgła (190 tys. km), choć raz zdejmowałem głowicę, ale niepotrzebnie. Jeździ się wygodnie i komfortowo, fotele są w sam raz (choć nie To fakt - wygoda była duża, ale w nowej ave jest większa :) -- Tomasz Nowicki |