Grupy dyskusyjne   »   Renault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważać

Renault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważać



1 Data: Styczen 12 2016 13:22:58
Temat: Renault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważać
Autor: Sadir 

Kumpel sprzedaje Renault Scenic II z 2007 roku, 2.0 dCi, przebieg 180 tys. km.
Decyzję o sprzedaży podjął jakieś 4 mies. temu.
Pech chciał, ze 2-3 mies. temu znajoma zatankowała zamiast diesla - benzyne.
Auto pojechało od stacji parę km stanęło, potem laweta, warsztat i auto smigało.
Miesiąc temu znajomy zrobił parę tys. km, potem gdzieś przy granicy zatankowali Scenica i auto ... zaczęło tracić moc aż w koncu stanęło.
I znowu laweta, warsztat ....
Auto trafiło do warsztatu oddalonego od miejsca zamieszkania, kumpel wrócił autem zastępczym.
Warsztat stwierdził, że trzeba robić wtryski.

Ustaliłem z kumplem, że biorę i tak to auto.
Mam trudność bo warsztat jest oddalony ode mnie kilkaset km.
Auto nie zrobione a ponoć została juz wyczyszczona pompa paliwa (nie wymagała wymiany czy regeneracji) i zregenerowane wtryski.
Generalnie ponoć awaria nastąpiła z powodu paliwa złej jakości (przy granicy to częste?).
Możliwe że przyczyniło sie do tego również zatankowanie benzyny zamiast ropy parę miesięcy temu.
Warsztat daje gwarancję na zregenerowane/wyczyszczone podzespoły.

Auto stoi juz w warsztacie (okres Bożego Narodzenia, Nowego Roku) 3 tygodnie i ponoć jest jeszcze niezrobione. Podobno jakiś problemem dot. obrotów. I teraz moje pytania:
a. czy to mozliwe, że robią auto 7/14 dni? Rozumiem Święta, Nowy Rok ale aż tyle czasu?
b. czy taka awaria (wtrysk, pompa) jest groźna dla auta? W autoryzowanym serwisie Renault wyceniono tą naprawę (+wtryskiwcze) na pare tysięcy
c. na co uważać przy odbiorze auta (czy czegoś nie podmieniono?). Obroty równe, odpalanie bez problemów?
d. czy mogę poprosić warsztat aby np. zrobił jakieś podłączenie CLIP-a i pokazał mi (wydruk) jak zrobiono (ale jak to sprawdzić) czyli oczyszczono pompę i zrobiono wtryski?
e. poprosić o jakieś zaświadczenie co zrobili i ile dają gwarancji (albo dokładny opis na fakturze?)

Jakieś sugestie jak nie wtopić pieniędzy? Co sprawdzić przy odbiorze?
Co robić jak warsztat jest tak daleko od miejsca zamieszkania? Ew. awaria to znowu laweta i przejazd parę godzin do warsztatu (gwarancja) i kasa do tyłu.



2 Data: Styczen 12 2016 14:57:34
Temat: Re: Renault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważać
Autor: Vlad The Ripper 

Użytkownik "Sadir"  napisał w wiadomości

Kumpel sprzedaje Renault Scenic II z 2007 roku, 2.0 dCi, przebieg 180
tys.  km.
Decyzję o sprzedaży podjął jakieś 4 mies. temu.
Pech chciał, ze 2-3 mies. temu znajoma zatankowała zamiast diesla -
benzyne. Auto pojechało od stacji parę km stanęło, potem laweta,
warsztat i auto  smigało.
Miesiąc temu znajomy zrobił parę tys. km, potem gdzieś przy granicy zatankowali Scenica i auto ... zaczęło tracić moc aż w koncu stanęło.
I znowu laweta, warsztat ....
Auto trafiło do warsztatu oddalonego od miejsca zamieszkania, kumpel
wrócił  autem zastępczym.
Warsztat stwierdził, że trzeba robić wtryski.
Ustaliłem z kumplem, że biorę i tak to auto.
Mam trudność bo warsztat jest oddalony ode mnie kilkaset km.
Auto nie zrobione a ponoć została juz wyczyszczona pompa paliwa (nie wymagała wymiany czy regeneracji) i zregenerowane wtryski.
Generalnie ponoć awaria nastąpiła z powodu paliwa złej jakości (przy
granicy  to częste?).
Możliwe że przyczyniło sie do tego również zatankowanie benzyny zamiast
ropy  parę miesięcy temu.
Warsztat daje gwarancję na zregenerowane/wyczyszczone podzespoły.
Auto stoi juz w warsztacie (okres Bożego Narodzenia, Nowego Roku) 3
tygodnie  i ponoć jest jeszcze niezrobione. Podobno jakiś problemem dot.
obrotów. I  teraz moje pytania:
a. czy to mozliwe, że robią auto 7/14 dni? Rozumiem Święta, Nowy Rok ale
aż  tyle czasu?
b. czy taka awaria (wtrysk, pompa) jest groźna dla auta? W autoryzowanym serwisie Renault wyceniono tą naprawę (+wtryskiwcze) na pare tysięcy
c. na co uważać przy odbiorze auta (czy czegoś nie podmieniono?). Obroty równe, odpalanie bez problemów?
d. czy mogę poprosić warsztat aby np. zrobił jakieś podłączenie CLIP-a i pokazał mi (wydruk) jak zrobiono (ale jak to sprawdzić) czyli oczyszczono pompę i zrobiono wtryski?
e. poprosić o jakieś zaświadczenie co zrobili i ile dają gwarancji (albo dokładny opis na fakturze?)
Jakieś sugestie jak nie wtopić pieniędzy? Co sprawdzić przy odbiorze?
Co robić jak warsztat jest tak daleko od miejsca zamieszkania? Ew.
awaria to  znowu laweta i przejazd parę godzin do warsztatu (gwarancja)
i kasa do tyłu.

Źle to wróży. W tym czasie to mogli połowę części podmienić na jakieś zużyte badziewie. Oczywiście nie ma pewności że to zrobią, ale ja miałem pecha trafić na warsztat (w stolicy), gdzie podmienili mi moje dobre turbo na jakieś badziewie, które po 3 tygodniach się wys*ało. Mieli tylko wymienić dziurawy intercooler, a dodatkowo popsuli jeszcze syrenę alarmu i zbiornik na płyn do spryskiwaczy. Niestety trudno udowodnić taki wał. Sugeruję uważać

3 Data: Styczen 12 2016 16:12:50
Temat: Re: Renault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważać
Autor: yabba 

Użytkownik "Sadir"  napisał w wiadomości

Kumpel sprzedaje Renault Scenic II z 2007 roku, 2.0 dCi, przebieg 180 tys. km.
Decyzję o sprzedaży podjął jakieś 4 mies. temu.
Pech chciał, ze 2-3 mies. temu znajoma zatankowała zamiast diesla - benzyne.
Auto pojechało od stacji parę km stanęło, potem laweta, warsztat i auto smigało.
Miesiąc temu znajomy zrobił parę tys. km, potem gdzieś przy granicy zatankowali Scenica i auto ... zaczęło tracić moc aż w koncu stanęło.
I znowu laweta, warsztat ....
Auto trafiło do warsztatu oddalonego od miejsca zamieszkania, kumpel wrócił autem zastępczym.
Warsztat stwierdził, że trzeba robić wtryski.

Ustaliłem z kumplem, że biorę i tak to auto.
Mam trudność bo warsztat jest oddalony ode mnie kilkaset km.
Auto nie zrobione a ponoć została juz wyczyszczona pompa paliwa (nie wymagała wymiany czy regeneracji) i zregenerowane wtryski.

Czyli warsztat nie wie co dokładnie jest problemem, ale naprawiają po kolei.

Generalnie ponoć awaria nastąpiła z powodu paliwa złej jakości (przy granicy to częste?).

Tak samo prawdopodobne jak w pozostałej części kraju.

Możliwe że przyczyniło sie do tego również zatankowanie benzyny zamiast ropy parę miesięcy temu.
Warsztat daje gwarancję na zregenerowane/wyczyszczone podzespoły.

To nic nie znaczy. Gwarancja to jedno, a jej wyegzekwowanie to zupełnie co innego.


Auto stoi juz w warsztacie (okres Bożego Narodzenia, Nowego Roku) 3 tygodnie i ponoć jest jeszcze niezrobione. Podobno jakiś problemem dot. obrotów. I teraz moje pytania:
a. czy to mozliwe, że robią auto 7/14 dni? Rozumiem Święta, Nowy Rok ale aż tyle czasu?

Nie trafili z czyszczeniem wtrysków i szukają dalej.

b. czy taka awaria (wtrysk, pompa) jest groźna dla auta? W autoryzowanym serwisie Renault wyceniono tą naprawę (+wtryskiwcze) na pare tysięcy

Tak. Samochód nie jedzie. :))
Może trzeba będzie kupic nowa pompe i wtryski, a w przypadku krytycznym może być wypalona dziura w tłoku.

c. na co uważać przy odbiorze auta (czy czegoś nie podmieniono?). Obroty równe, odpalanie bez problemów?

Normalnie przejrzyj samochód w innym warsztatcie jak przed każdym zakupem uzywanego.

d. czy mogę poprosić warsztat aby np. zrobił jakieś podłączenie CLIP-a i pokazał mi (wydruk) jak zrobiono (ale jak to sprawdzić) czyli oczyszczono pompę i zrobiono wtryski?

Takie informacje nie zapisują się w pamięci komputera.

e. poprosić o jakieś zaświadczenie co zrobili i ile dają gwarancji (albo dokładny opis na fakturze?)

Faktura z opisem wykonanych usług. Ale to i tak moze być złudne.


Jakieś sugestie jak nie wtopić pieniędzy? Co sprawdzić przy odbiorze?
Co robić jak warsztat jest tak daleko od miejsca zamieszkania? Ew. awaria to znowu laweta i przejazd parę godzin do warsztatu (gwarancja) i kasa do tyłu.

Niech znajomy przyprowadzi ten samochód do Waszego miasta. Przez kilkaset km może wyjdzie jakaś niedoróbka.
Zapomnieć o tej gwarancji i dobrze przejrzeć samochód przed zakupem. Jeśli będą jakiekolwiek zastrzeżenia co do silnika, to albo go sobie odpuścić, albo kupować za cenę niższą o koszt przełożenia silnika.


--
Pozdrawiam,

yabba

Renault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważać



Grupy dyskusyjne