W dniu 2014-02-06 22:00, Budzik pisze:
Użytkownik Tadeusz ...
Do każdej Toyoty części są w miarę drogie ;) a jak się coś popsuje to
tym bardziej ;)
ROTFL
Cóż Cię tak śmieszy? Czy to, że nie nie odróżniasz części tzw. eksploatacyjnych, które po prostu się zużywają w trakcie eksploatacji samochodu?
Dla przykładu: klocki hamulcowe, amortyzatory, łączniki drążków, paski klinowe, rolki napinaczy i prowadzące itd. To są wszystko części eksploatacyjne, które się wymienia zanim się całkiem popsują. Takie części z reguły są w zbliżonych cenach różnych marek i różnych modeli samochodów. Tak więc koszty takiego czy innego auta nie są aż tak istotne, bo czy będzie taki czy inne auto to ceny są podobne.
Ale dla przykładu zerwał się pasek rozrządu i spotkały się tłoki z zaworami, wskutek czego połamała się tzw. klawiatura, albo pękła głowica. Ta klawiatura czy głowica to nie są części, które się wymienia w trakcie eksploatacji samochodu, gdyż ich żywotność przewidziana jest na całą eksploatację samochodu. Auto ma się wcześniej zestarzeć zanim silnik ulegnie zużyciu czy awarii.
Ponieważ żywotność silników jest długa, zwłaszcza w autach japońskich to nikomu się nie opłaca produkować części i podzespołów, które wymienia się bardzo sporadycznie. Natomiast części eksploatacyjne produkuje wiele firm, wielu prywaciarzy. i rynek zawalony jest wieloma zamiennikami, tańszymi czy droższymi
I tu znów pojawiają się podobne sytuacje. Jak auto jest popularne to na rynku jest sporo zamienników części i podzespołów eksploatacyjnych. Jak auto/marka niszowe to właściciel auta jest skazany na oryginały, sprowadzane poprzez serwis za grubą kasę.
5 |
Data: Luty 07 2014 09:59:54 |
Temat: Re: RAV4 czy ???? |
Autor: Budzik |
Użytkownik uzytkownik ...
Do każdej Toyoty części są w miarę drogie ;) a jak się coś popsuje to
tym bardziej ;)
ROTFL
Cóż Cię tak śmieszy?
Generalnie różnie, głupota, ironia... ;-P
W tym przypadku rozsmieszyło mnie żartobliwe ujęcie tematu przez Tadeusza.
nie podwazałem wartści merytorycznej wypowiedzi.
6 |
Data: Luty 06 2014 12:41:54 | Temat: Re: RAV4 czy ???? | Autor: AL |
On 2014-02-06 12:01, milEna wrote:
RAV4 czy jaki wybrac ??? Cena do ok 50-60 tys. Naped na 4 koła. Z dosyÄ
mocnym silnikiem...i zeby czesci byly w miare tanie jak sie cos popsuje :)
Outlander II/C-Crosser/4007
2.4 benzyna 170KM
lub 3.0V6 benzyna 240KM
naped lepszy niz w Rav4, wieksze i b.funkcjonalne.
7 |
Data: Luty 06 2014 17:17:22 | Temat: Re: RAV4 czy ???? | Autor: Cavallino |
Użytkownik "milEna" napisał w wiadomoĹci grup
RAV4 czy jaki wybrac ??? Cena do ok 50-60 tys. Naped na 4 koła. Z dosyÄ mocnym silnikiem...i zeby czesci byly w miare tanie jak sie cos popsuje :)
Szukałem rok suva w tym przedziale, nie musiał mieÄ mocnego silnika, ale musiał mieÄ diesla i nie byÄ stary.
Z ofertami było gorzej niż kiepsko.
Poddałem siÄ, dołożyłem trochÄ i kupiłem nowego Dustera.
8 |
Data: Luty 07 2014 08:47:23 | Temat: Re: RAV4 czy ???? | Autor: Chris |
Cavallino nabazgrał(a):
Poddałem siÄ, dołożyłem trochÄ i kupiłem nowego Dustera.
Fajne auto z zewnÄ
trz ale czemu w Ĺrodku taka lipa :(
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historiÄ auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historiÄ wypadkowÄ
.
9 |
Data: Luty 07 2014 18:04:55 | Temat: Re: RAV4 czy ???? | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Chris" napisał w wiadomoĹci grup
Cavallino nabazgrał(a):
Poddałem siÄ, dołożyłem trochÄ i kupiłem nowego Dustera.
Fajne auto z zewnÄ
trz ale czemu w Ĺrodku taka lipa :(
WłaĹnie dlatego kupiłem, że w wersji po FL przestało byÄ lipnie w Ĺrodku, wczeĹniej przez 3 lata mnie to właĹnie zniechÄcało.
| | | | |