Grupy dyskusyjne   »   Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100

Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100



1 Data: Listopad 06 2009 13:18:02
Temat: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: Katanka 

Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę niebawem.

PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.


--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl



2 Data: Listopad 06 2009 14:55:17
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: Katanka 

Katanka wrote:

Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz
na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę
niebawem.
PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.

Dodam tylko, że wzrost mocy maksymalnej wynosi około 5%.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

3 Data: Listopad 06 2009 13:56:33
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: kamil 



"Katanka"  wrote in message

Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę niebawem.

PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.

Pomiary wielokrotne, czy raz nalales PB95 i wlasciwie nie wiadomo, jakiej jakosci bylo to paliwo? :)



Pozdrawiam
Kamil

4 Data: Listopad 06 2009 15:07:25
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: Katanka 

kamil wrote:

"Katanka"  wrote in message

Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale
teraz na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę
niebawem. PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.

Pomiary wielokrotne, czy raz nalales PB95 i wlasciwie nie wiadomo,
jakiej jakosci bylo to paliwo? :)

To prawda, zawsze może być tak, że paliwo było chszczone. No ale tak - tankowałem na BP, najwiekszej stacji w okolicy (w sumie to Petrokompleks.pl). Robiłem dwa hamowania, różnica między nimi wyszła 0,5 konika. Na paliwie V-Power też robiłem 2 hamowania po sobie i różnica wyszła jeszcze4 mniej - 0,2 konika.

Ale jest jeszcze odczucie subiektywne. Tankowałem Pb95 już kilkadziesiąt razy na różnych stacjach (w Czechach też) i nigdy nie było uczucia tak pozytywnego jak po zatankowaniu V-Power Racing 100. Na tym paliwku wchodzi na obroty duży szybciej. Odczucia jest ciężko oszukać.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

5 Data: Listopad 06 2009 14:59:25
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: pwz 

Katanka pisze:

Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę niebawem.

PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.

No dobrze, ale na korzyść którego paliwa? I czy powtarzałeś wielokrotnie to porównanie? I czy auto było testowane w podobnych warunkach (na hamowni)?
pwz

6 Data: Listopad 06 2009 15:09:51
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: Katanka 

pwz wrote:

Katanka pisze:
Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale
teraz na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę
niebawem. PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.

No dobrze, ale na korzyść którego paliwa? I czy powtarzałeś
wielokrotnie

V-Power daje większą moc

to porównanie? I czy auto było testowane w podobnych warunkach (na
hamowni)? pwz

Na tej samej hamowni, na każdym paliwie 2x pod rząd było hamowane, zawsze autko było cieplutkie (zanim wjechałem na hamownie, to zrobiłem autkiem 60km). Nie bardzo wiem co jeszcze zrobić aby pomiar był dokładniejszy. Aha, zawsze też robilismy hamowanie na 4 biegu.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

7 Data: Listopad 06 2009 07:28:16
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: Olleo 

PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.

Jakie paliwo zaleca producent? Mapy w turbo sa robione pod konkretne
paliwo - mozna stroic pod noPb99, wtedy na takim paliwie bedzie lepiej
jezdzil, niz 95. Moj jest strojony pod noPb95 i tankowanie lepszej nie
ma specjalnego sensu.
--
Olleo

8 Data: Listopad 06 2009 07:48:34
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: Przemek V 

On 6 Lis, 16:28, Olleo  wrote:

> PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.

Jakie paliwo zaleca producent? Mapy w turbo sa robione pod konkretne
paliwo - mozna stroic pod noPb99, wtedy na takim paliwie bedzie lepiej
jezdzil, niz 95. Moj jest strojony pod noPb95 i tankowanie lepszej nie
ma specjalnego sensu.
--
Olleo

Może być ustawiony niby pod NoPb95 ale mieć czujnik spalania stukowego
na podstawie którego zwiększany jest kąt wyprzedzenia zapłonu tak, że
wykorzysta lepsze paliwo.

Za 2-3 tyg sprawdzę na tym samym silniku ;)

9 Data: Listopad 06 2009 22:54:24
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: Grejon 

Przemek V pisze:

On 6 Lis, 16:28, Olleo  wrote:
PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.
Jakie paliwo zaleca producent? Mapy w turbo sa robione pod konkretne
paliwo - mozna stroic pod noPb99, wtedy na takim paliwie bedzie lepiej
jezdzil, niz 95. Moj jest strojony pod noPb95 i tankowanie lepszej nie
ma specjalnego sensu.
--
Olleo

Może być ustawiony niby pod NoPb95 ale mieć czujnik spalania stukowego
na podstawie którego zwiększany jest kąt wyprzedzenia zapłonu tak, że
wykorzysta lepsze paliwo.

Chyba zmniejszany? W sensie opóźniany.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

10 Data: Listopad 07 2009 20:26:27
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Przemek V"  napisał w wiadomości



Może być ustawiony niby pod NoPb95 ale mieć czujnik >spalania stukowego
na podstawie którego zwiększany jest kąt wyprzedzenia >zapłonu tak, że
wykorzysta lepsze paliwo.


Czujnik spalania stukowego wplynie na zaplon jesli zalejesz gorszego paliwa
niz zalecane i wystapi spalanie stukowe.Z tego co ja wiem, nie ma mozliwosci
przyspieszenia zaplonu bez dedykowanych urzadzen.

Picasso

11 Data: Listopad 06 2009 17:28:01
Temat: Re: Róznica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: Katanka 

Olleo wrote:

PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.

Jakie paliwo zaleca producent?

Na wlewie jest napis: "Tankowac min. Pb95, najlepiej na BP". Widac Ford Polska wszedl w porozumienie z BP.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

12 Data: Listopad 06 2009 15:49:18
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: to 

Katanka wrote:

Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz na
hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę niebawem.

PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.

Nie znam tego silnika, ale spotkałem się z negatywnymi opiniami odnośnie
T5 i jazdy na NoPb95. Może silnik jest strojony pod 98, a na 95 PCM po
prostu opóźnia zapłon? Druga przyczyna może być taka, że trafiłeś na
jakieś wyjątkowo kiepskie paliwo. Próbowałeś hamować na NoPb98 lub na V-
Power 95?

--
cokolwiek

13 Data: Listopad 06 2009 17:47:38
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Ra cing 100
Autor: Arek M 


Nie znam tego silnika, ale spotkałem się z negatywnymi opiniami odnośnie T5 i jazdy na NoPb95.

Ĺťe co prosze?


Miałem auto z tym sinikiem (volvo S60 T5). Na klapce było, zeby lać 95. Tankowałem zawsze 95, czasem zdazało mi sie zalać 98/100 dla testów. I _NIGDY_, ale to absolutnie _NIGDY_ nie zauwazylem, zeby:

* na 95 byly jakiekolwiek problemy
* na 98/100 jezdził zauważalnie lepiej
* były jakiekolwiek różnice w spalaniu


W obecnym aucie (2.0 turbo, circa 240KM) również nie widze/czuje zadnej roznicy. Kiedys w zwyklym, wolnossacym 2.0 16v wydawało mi sie, ze na 100 (vpower racing) jezdzi lepiej. Moze faktycznie lepiej jezdził, moze to zludzenie - nie wiem. Stąd potem w kolejnych autach czasem eksperymentowałem zalewajac to lepsze paliwo - i uważam to dziś za niepotrzebnie wydawane pieniądze.


Moze masz na mysli silnik T4 (volvo, 1.9 turbo) - użytkownicy faktycznie skarżyli sie na to, jak sie auto zachowuje na 95.

--
PozdrawiAM!

14 Data: Listopad 06 2009 17:04:20
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: Jacek 

Ja też miałem podobne odczucie po zatankowaniu V-power.
Okazało się, że mam zapaskudzone przewody WN i wypadające zapłony. V-power widocznie był na to nieczuły. Po wymianie przewodów i umyciu reszty elementów WN na każdym innym paliwie śmigał jak na V-power.
Paliwo mamy raczej takie samo niezależnie od stacji. Jedynie różnią się dodatkami. Shell nie ma w Polsce rafinerii, zresztą, jak i BP
Jacek

15 Data: Listopad 06 2009 17:38:21
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: kowtow 

Teraz ja opowiem swoją historią
Mam nowego Fiata Linea 1.4 T-Jet 120 KM
przejechałem dopiero około 4 000  km
jeździłem do tej pory przez 5 m-cy na PB95 tankowane
w STATOIL ogólnie samochodzik smiga bardzo ładnie
ale po powrocie ze święta 1 listopada zatankowałem w
BP   PB98 Ultimate (w pozostałych dystrybutorach była kolejka nie chciało mi
się stać dlatego zatankowałem PB98)
pierwsze odczucia były rewelacyjne tak jak bym wsiadł do innego samochodu
różnica kolosalna na plus
jeżdzę ogólnie mało około 1000 km miesięcznie tak że stać mnie aby tankować
od teraz tylko PB98
Pozdrawiam
Mariusz

16 Data: Listopad 07 2009 00:10:44
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: AA 

Mam nowego Fiata Linea 1.4 T-Jet 120 KM

Troszke podobny TSI 1.4 122KM

Zatankowane noPB95 na Carrefour i... spalanie +10% w gore (w stosunku do npPB95 z BP).
Co z tego, ze bylo kilkanascie groszy taniej na litrze, jak roznica na spalaniu pozarla cala oszczednosc z nawiazka.

AA

17 Data: Listopad 09 2009 09:57:11
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: Arek (G) 

AA pisze:

Mam nowego Fiata Linea 1.4 T-Jet 120 KM

Troszke podobny TSI 1.4 122KM

Zatankowane noPB95 na Carrefour i... spalanie +10% w gore (w stosunku do npPB95 z BP).
Co z tego, ze bylo kilkanascie groszy taniej na litrze, jak roznica na spalaniu pozarla cala oszczednosc z nawiazka.

Na tym samym silniku największa różnica jest pomiędzy niemieckim shell'em a dowolnym polskim.

Tankując do pełna w niemczech mając wskazówkę na połowie miałem przejechane ok 500km, na polskim paliwie ze statoila na A4 jadąc tak samo gdy wskazówka doszła do połowy miałem przejechane ok 380km.

A.

18 Data: Listopad 06 2009 18:14:44
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: Pan Piskorz 

wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę niebawem.


wg instruykcji moich pojazdów nie spodziewałem się podwyższonych osiągów,
i nie zauważyłem żadnej różnicy,

liczba oktanowa nie reprezentuje wartości energetycznej paliwa
P.

19 Data: Listopad 06 2009 21:12:37
Temat: Re: Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100
Autor: s@piens 

Katanka wrote:

Jest kolosalna, to juz pisąłem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz
na hamowni wyszło ponad 12 koni więcej. Oba wykresy zamieszczę
niebawem.
PS. silnik volvowski benzyniak 2.5T R5.

Ja (subiektywnie) odczułem różnicę pomiędzy Pb 95 a Pb 98 Ultimate z BP.
Po Shell V-Power Racing 100 też było nieźle

Ten sam silnik.

W 5-Gear (albo Motorvision - nie pamiętam dokładnie) podczas recenzji mówili, że ma czujnik spalania stukowego i faktycznie lepsze paliwo zwiększa moc.

--
Piotr

Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100



Grupy dyskusyjne