Rondo vs. skrzy¿owanie
1 | Data: Pa?dziernik 10 2013 15:15:53 |
Temat: Rondo vs. skrzy¿owanie | |
Autor: PlaMa | Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne sÄ… ronda czy skrzy¿owanie 4-way stop? Jak myslicie? Co wygra³o? 2 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 15:22:49 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze: Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne sÄ… ronda czy skrzy¿owanie Szlag mnie trafia jak pomyÅ›lÄ™, ¿e w moim rodzinnym mieÅ›cie (Olsztynie) zamiast rond stawia siÄ™ masowo skrzy¿owania ze Å›wiat³ami, które majÄ…przece¿ DUÅ»O ni¿szÄ… przepustowoæ od wspomnianych w filmiku :( 3 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 17:18:30 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: X-Man | "PlaMa" wrote in message W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze: no te¿ siÄ™ dziwiÄ™ ¿e nikt tego w PL od dawna nie stosuj w UK tych rond jest wszÄ™dzie pe³no czasem w postacie bia³ego ko³a namalowanego na Å›rodku skrzy¿ownaia czy niewysokiej oglÄ…g³ej wysepki z asfaltu pomalowanej bia³Ä… farbÄ… i to siÄ™ sprawdza nie trzeba Å›wiate³ znaków itp. w PL tego bardzo brakuje a jak ju¿ dadzÄ… rondo to zajmuje ono hektar jest wielkie zas³ania widok z przeciwka (czasami ma to sens) ale w wiÄ™kszosci to jest jakaÅ› pora¿ka przedra¿ajÄ…ca niepotrzebnie sprawÄ™ Przyk³ad: http://tnij.org/110d Pzdr Piotrek 4 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 22:39:22 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: J.F. | Dnia Thu, 10 Oct 2013 17:18:30 +0100, X-Man napisa³(a): "PlaMa" wrote in message Hm ... tu jest porownanie z czyms dla nas nieznanym - 4-way stop. Chetnie bym zobaczyl porownanie z wielopasowym skrzyzowaniem ze swiatlami, ktore zajmuje chyba mniej miejsca. Jest we Wroclawiu ul. Obornicka. Dawniej jak sie jechalo od Obornik, to sie jechalo, jechalo, jechalo, bo skrecic nie bardzo bylo gdzie, az dojezdzalo do swiatel na koncu, a za swiatlami to sie zaczynaly prawdziwe miejskie korki. Teraz w polowie krzyzuje sie z obwodnica (srodmiejska). Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci wiaduktem. A pod wiaduktem modny wezel z rondem. Rondo duze, wjazdy i zjazdy rozdzielone - modelowy przyklad. No i teraz poranny korek zaczyna sie jeszcze przed Wroclawiem. A konczy na rondzie. Rano dominuje ruch naplywowy. Wiekszosc jedzie prosto lub skreca w prawo. A jednak - strach ze ten samochod z przeciwka na rondzie nie skreci jest widac tak silny, ze wjazd na rondo stanowi waskie gardlo. J. P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np. francuskich krajowkach, czy na nowej dk35 pod wroclawiem, nie sprawdzaja sie na wielopasowych drogach w miastach, zajmuja duzo miejsca na mniej obciazonych ulicach. skrzy¿ownaia czy niewysokiej ogl±g³ej wysepki z asfaltu pomalowanej bia³± farb± Ale czasami bywa tak http://www.youtube.com/watch?v=cZQhH2S_mxU J. 5 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 22:16:15 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: X-Man | "J.F." wrote in message Dnia Thu, 10 Oct 2013 17:18:30 +0100, X-Man napisa³(a): no bo mo¿e ta obwodnica i wiadukt siê do tego przyczyni³y ale filozofowa³ nie bêdê bo tego nie widzê Rano dominuje ruch naplywowy. Wiekszosc jedzie prosto lub skreca w w³a¶nie w tym rzecz ¿eby dawaæ je tam gdzie s± potrzebne zamiast np ¶wiate³ gdzie ludzie bezsensownie stoj± zeby jeden samochód z bocznej uliczki móg³ siê w³±czyæ do ruchu, inna rzecz ze rozmiar rond w przypadku skrzy¿owañ ma³o ruchliwych powinien byæ taki zeby jad±cy bez wysi³ku mogli to rondo omin±æ bez potrzeby robienia kilometrowych pó³koli, w UK s± ronda przez które mo¿na (oczywi¶cie nie powinno siê) na wprost przejechaæ jak nie ma ruchu jest lekkie wybrzuszenie ale nie jest to rondo tego typu jak mamy czêsto w PL ze kostka kwiatki itp i zajmuje 3/4 szeroko¶ci pasa drogowego a drogi wielopasmowe to ju¿ inna historia i wtedy trzeba robic to z g³ow± skrzy¿ownaia czy niewysokiej ogl±g³ej wysepki z asfaltu pomalowanejAle czasami bywa tak a ze niby co? jakby ronda tam nie by³o to by wyhamowa³? z prêdko¶ci± jak± jecha³ to w±tpiê... Pzdr Piotrek 6 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 06:56:46 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: dddddddd | W dniu 2013-10-10 23:16, X-Man pisze: Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci pewnie w niewielkim stopniu tak - bo zawsze kto¶ z tej obwodnicy mo¿e zjechaæ - ale ogólnie faktycznie ruch idzie od jednej strony (z rana w stronê centrum), ale du¿o ludzi nie w³±cza kierunków przy wyje¼dzie z ronda przez co inni nie wiedz± ¿e zjedzie. Dodatkowo zapierdalacze tacy jak ja mimo w³±czonego kierunkowskazu wstrzymaj± ruch nap³ywowy na rondo, bo jak taki zapieprza szybciej ni¿ inni, to pewnie nie skrêci (i s³uszne podej¶cie) P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np. Akurat na DK35 bardziej by siê sprawdzi³y ¶wiat³a (teraz tam chyba nic nie wyje¿d¿a, bo to ronda przyszykowane do przysz³ych fabryk, ale nawet jak te fabryki powstan±, to lepiej ¿eby ¶wiat³a wykrywa³y auta na poprzeczce i zmienia³y w tym czasie ¶wiat³a, bo przecie¿ do fabryk to bêd± je¼dziæ drupy np. o 6:00, 7:00 itp., a np. o 10:00 ruch na DK mo¿e i¶æ p³ynnie, zielona fala, bez ronda -- Pozdrawiam £ukasz 7 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 07:34:00 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: J.F. | Dnia Fri, 11 Oct 2013 06:56:46 +0200, dddddddd napisa³(a): W dniu 2013-10-10 23:16, X-Man pisze: Nawet jesli moze, to przeciez przed wjazdem na rondo musi poczekac. - ale ogólnie faktycznie ruch idzie od jednej strony (z rana w Kamere postawic, i mandacik takiemu co migal, ale nie skrecil :-) P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np.w³a¶nie w tym rzecz ¿eby dawaæ je tam gdzie s± potrzebne zamiast np Jak jest maly ruch to nie trzeba swiatel. Jak jest duzy to rondo zawodzi. Panowie z MB nie przetestowali chyba jeszcze jednego przypadku - ludzie w wiekszosci jada prosto. A swiatla moga byc inteligentne. Akurat na DK35 bardziej by siê sprawdzi³y ¶wiat³a (teraz tam chyba nic Plynnie, k* ... droga szykowana na ekspresowke, dwie jezdnie po dwa pasy, a tu co kilometr rondo. po ch* ten luksus, skoro co chwila trzeba zwolnic do 50. No i rondo wielopasowe, super ... burdel :-) J. 8 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 10:48:17 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: SW3 | W dniu 11.10.2013 o 06:56 dddddddd pisze: ale du¿o ludzi nie w³±cza kierunków przy wyje¼dzie z ronda przez co inni nie wiedz± ¿e zjedzie Tak siê w³a¶nie zastanawiam dlaczego (w przypadku rond jednopasmowych) robi siê takie: http://s14.postimg.org/k0a12mrn5/rondo1.png zamiast takich: http://s14.postimg.org/x89evkp69/rondo2.png Rysunki s± jakie s± ale mam nadziejê, ¿e widaæ o co chodzi. Na prawie wszystkich mini-rondach zje¿d¿aj±c z ronda prawie do koñca jedzie siê po ³uku w lewo i dopiero na koñcu ostry skrêt w prawo (rys.1). Gdyby przy zje¿d¿aniu nie trzeba by³o robic tego dodatkowego ominiêcia w lewo to oczekuj±cy na wjazd ju¿ wcze¶niej by widzieli czy jad±cy po rondzie skrêci czy nie nawet bez kierunkowskazu bo chc±c zjechaæ juz wcze¶niej jecha³by innym torem ruchu. Na dodatek w tym rozwi±zaniu zjazd z ronda by³by w wiêkszej odleg³o¶ci od kolejnego wjazdu co te¿ by upro¶ci³o ocenê. No i wysepka miêdzy pasami na drodze do ronda by³aby szersza co by by³o korzystne dla pieszych. Ronda maj± byæ ciasne, ¿eby spowolniæ (uspokoiæ) ruch - no to przy wje¼dzie by³yby nadal ciasne a z powodu wyprostowanego zjazdu prêdko¶ci nie wzros³yby raczej gigantycznie. A i pieszy wchodz±cy na przej¶cie mia³by ³atwiejsz± ocene sytuacji gdyby zawczasu widzia³ który pojazd jedzie w strone jego przej¶cia a który nie, niz teraz gdy wszyscy mkn± naoko³o a co który¶ nagle tu¿ przed przej¶ciem skrêca (w prawo w strone przej¶cia). -- SW3 -- -- Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych. /Bastiat 9 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 11:04:09 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 10:48:17 +0200, SW3 Tak siÄ™ w³aÅ›nie zastanawiam dlaczego "Because it is the most energy efficient configuration" ;) -- Pozdor Myjk 10 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 11:16:49 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: J.F | U¿ytkownik "SW3" napisa³ w wiadomo¶ci ale du¿o ludzi nie w³±cza kierunków przy wyje¼dzie z ronda przez co inni nie wiedz± ¿e zjedzie Tak siê w³a¶nie zastanawiam dlaczego (w przypadku rond jednopasmowych) robi siê takie: Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa. A potem przyjdzie zima i pasow nie bedzie widac, a potem wiosna i farba sie zetrze :-) Na prawie wszystkich mini-rondach zje¿d¿aj±c z ronda prawie do koñca jedzie siê po ³uku w lewo i dopiero na koñcu ostry skrêt w prawo (rys.1). Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak https://maps.google.pl/?ll=51.157718,17.010154&spn=0.000575,0.001448&t=h&z=20 A i tak jest waskim gardlem na wjezdzie.. J. 11 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 12:05:18 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: SW3 | W dniu 11.10.2013 o 11:16 J.F pisze: Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa. Mo¿na by wymalowaæ pasy naoko³o "okr±g³ej czê¶ci ronda" ¿eby zje¿d¿aj±c z ronda zmienia³o siê pas i ¿eby by³o wiadomo, ¿e trzeba migaæ bo faktycznie zje¿d¿aj±c "na wprost" nie by³oby to takie oczywiste. Chodzi³o mi o ronda jednopasmowe wiêc nie ma tu co mieszaæ turbin. Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak Takie ronda (2 lub wiêcej pasów biegn±cych dooko³a) mz to pora¿ka. Pomijaj±c to, ¿e ka¿dy ma inn± teoriê na temat jazdy po takim rondzie, to nie podnosz± znacz±co przepustowo¶ci, niepotrzebnie zwiêkszaj± ilo¶æ koniecznych zmian pasa i ust±pieñ pierwszeñstwa. A w przypadku mniejszych wersji i tak ciê¿arówki i autobusy jad± tak jakby by³ jeden pas. Zamiast tego powinny byæ ronda turbinowe albo ronda z zupe³nie niezale¿nymi pasami do prawoskrêtów i pasem okrê¿nym (pojedynczym) dla jad±cych prosto i w lewo. -- SW3 -- -- Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych. /Bastiat 12 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 13:05:19 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: J.F | U¿ytkownik "SW3" napisa³ w wiadomo¶ci Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa.Mo¿na by wymalowaæ pasy naoko³o "okr±g³ej czê¶ci ronda" ¿eby zje¿d¿aj±c z ronda zmienia³o siê pas i ¿eby by³o wiadomo, ¿e trzeba migaæ bo faktycznie zje¿d¿aj±c "na wprost" nie by³oby to takie oczywiste. Jesli kierowca wjezdzajacy nie bedzie wyraznie widzial ze ten na obwodzie musi zjechac, bo pas mu tak prowadzi - to sie wiele nie zmieni. Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak Takie ronda (2 lub wiêcej pasów biegn±cych dooko³a) mz to pora¿ka. Pomijaj±c to, ¿e ka¿dy ma inn± teoriê na temat jazdy po takim rondzie, to nie podnosz± znacz±co przepustowo¶ci, Tu sie zgodze, ale nie o to mi chodzi. niepotrzebnie zwiêkszaj± ilo¶æ koniecznych zmian pasa i ust±pieñ pierwszeñstwa. No nie, bo w koncu mozna jechac stale prawym pasem. Tylko po co wtedy lewy. Ale ja o czym innym. Masz zjazd w pewnej odleglosci od wjazdu - widac ze ktos zjezdza. Masz dwa pasy na rondzie, wiec jadacy lewym nie blokuje wjazdu. A jednak jest korek. A w przypadku mniejszych wersji i tak ciê¿arówki i autobusy jad± tak jakby by³ jeden pas. Autobus tam jest chyba jeden na kwadrans, a ciezarowek tez malo. Zamiast tego powinny byæ ronda turbinowe albo ronda z zupe³nie niezale¿nymi pasami do prawoskrêtów i pasem okrê¿nym (pojedynczym) dla jad±cych prosto i w lewo. to i tak nie wyeliminuje wad rond wielopasowych, czyli krzyzowania kierunkow ruchu. J. 13 |
Data: Listopad 29 2013 10:33:47 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 10 Oct 2013 15:22:49 +0200, w W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze: Tylko, ¿e to amerykañskie skrzy¿owanie by³o typu 4 x STOP, a nie klasyczne równorzêdne jak u nas. Bez obowi±zkowego stopu my¶lê, ¿e przepustowo¶æ by³aby bardziej zbli¿ona. 14 |
Data: Listopad 29 2013 15:12:32 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: J.F | U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci grup > Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne s± ronda czy > skrzy¿owanie Tylko, ¿e to amerykañskie skrzy¿owanie by³o typu 4 x STOP, a nie klasyczne Na klasycznym rownorzednym to roznie moze byc, to jak w USA - trzeba podjechac, zobaczyc i byc gotowym do ustapienia. A w lewo to sie nie skreci, gdy z przeciwka sznur pojazdow do przepuszczenia :-) Tu jednak ze swiatlami, i to zmienia wydajnosc. Ja juz pisalem jak sie takie jedno we Wroclawiu wyrabia. A rondo swoje wymiary ma i w miescie moze nie byc na nie miejsca. J. 15 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 13:26:58 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Thu, 10 Oct 2013 15:15:53 +0200 osobnik zwany PlaMa napisa³: Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne sÄ… ronda czy skrzy¿owanie tak na prawdÄ™ nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Bardzo du¿o zale¿y od natÄ™¿enia ruchu z poszczególnych kierunków. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 16 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 15:41:34 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Myjk | Thu, 10 Oct 2013 15:15:53 +0200, PlaMa 4-way stop? Jak myslicie? Co wygra³o? Rondo. Ale obejrza³em to i myÅ›lÄ™ ¿e wynik móg³ być du¿o bardziej druzgocÄ…cy gdyby gabaryty "kwadrata" dopasować do gabarytów ronda. ChcÄ™ przez to powiedzieć, ¿e klasyczne skrzy¿owanie by³o du¿o "krótsze". -- Pozdor Myjk 17 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 14:27:10 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne s± ronda czy skrzy¿owaniehmm, oczywista oczywisto¶ci± wydaje sie odpowied¼ rondo. Ale poniewa¿ pytasz to mam watpliwo¶ci - wysz³o ze skrzyzowanie? No to ogladam.... I niespodzianka - rondo wygrywa... :) Gdyby jeszcze nasi urzednicy nie mysleli ze rondo za³atwia sprawe... Gdyby jeszcze nasi kierowcy umieli jezdzic po rondach... Ach, rozmarzy³em sie... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "No bo jest tak: ludzie dziel± siê na trzy grupy: tych, którzy umiej± liczyæ i tych, którzy nie umiej±." Aneta Baran 18 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 16:53:12 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-10 16:27, Budzik pisze: hmm, oczywista oczywisto¶ci± wydaje sie odpowied¼ rondo. ha! I tu jest niespodzianka! :D Na wykopie przy tym filmiki pojawi³a siê jak zwykle o¿ywiona dyskusja i rzeczywi¶cie wychodzi, ¿e sporo osób nie potrafi je¼dziæ po rondach. Mo¿na by miasto zape³niæ lud¼mi, którzy twierdz±, ¿e zewnêtrznym pasem ronda je¿dzi siê tylko "prosto" lub "prawo" a wewnêtrznym "prosto", "lewo" lub "zawraca" i ¿adne znaki poziome i pionowe tego nie zmieniaj± _-_ 19 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 08:44:24 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Myjk | Thu, 10 Oct 2013 16:53:12 +0200, PlaMa Mo¿na by miasto zape³nić lud¼mi, którzy twierdzÄ…, ¿e zewnÄ™trznym pasem W pewnej dyskusji na temat ruchu po rondach (naturalnie dwóch g³ównych szkó³) urodzi³y siÄ™ schematy i proÅ›ba do dyskutanta o wyznaczenie torów jazdy [na wprost (1 do 3) i skrÄ™t w lewo (1 do 4)] na nastÄ™pujÄ…cych skrzy¿owaniach: http://c.wrzuta.pl/wi8604/d4575cdb001fb708514c4035/tvp1-sk http://c.wrzuta.pl/wi15391/801b6086001a1fea514c4035/tvp2-sk-oz http://c.wrzuta.pl/wi13428/d5ad3e090005a556514c4036/tvp3-soro http://c.wrzuta.pl/wi15822/f16a30380004390b514c4036/tvp4-soro-oz Oto co z tego wysz³o: http://c.wrzuta.pl/wi8431/98a1cb23001d3834514c5952/tvp1-sk http://c.wrzuta.pl/wi8245/5d4ac7280007a591514c5953/tvp3-soro http://c.wrzuta.pl/wi18295/eb7aa48a0007cbed514c5952/tvp4-soro-oz -- Pozdor Myjk 20 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 12:13:43 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-11 08:44, Myjk pisze: Mo¿na by miasto zape³nić lud¼mi, którzy twierdzÄ…, ¿e zewnÄ™trznym pasemW pewnej dyskusji na temat ruchu po rondach (naturalnie dwóch g³ównych :) Mnie uczono tak jak narysowa³em ni¿ej i takie rozwiÄ…zanie uwa¿am za logiczne i tego siÄ™ trzymam. Niemniej, moim zdaniem turbiny majÄ… jednÄ… zasadniczÄ… wadÄ™ - teoretycznie z lewego pasa ma siÄ™ pierwszeÅ„stwo skrÄ™tu w prawo (pierwszeÅ„stwo zjazdu pierwszym wyjazdem) i bez dodatkowych znaków poziomych to tego typu skrzy¿owanie nie mo¿e funkcjonować. http://oi39.tinypic.com/vzhhck.jpg 21 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 13:29:14 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 12:13:43 +0200, PlaMa Mnie uczono tak jak narysowa³em ni¿ej i takie rozwiÄ…zanie uwa¿am za To jest jedna z teorii. Problem z tym rozwiÄ…zaniem jest taki, ¿e rondo jest substytutem skrzy¿owania (jednego), a nie jak jak w g³oszonej teorii -- czterech lub wiÄ™cej "ma³ych" skrzy¿owaÅ„. K³óci siÄ™ to z PORD, bo to nie rozróznia ronda jako specyficznego obiektu, czyli nie definiuje go jako zestaw skrzy¿owaÅ„, tylko nadal traktuje jako jedno skrzy¿owanie. Ta teoria ma te¿ jednÄ… powa¿nÄ… wadÄ™, mianowicie praktycznie uniemo¿liwia zjazd z ronda z wewnÄ™trznego pasa nakazujÄ…c zmianÄ™ pasa na zewnÄ™trzny (prawy) przed zjazdem, co skutkuje zmniejszeniem jego przepustowoÅ›ci i prowadzi do wystÄ…pienia punktów kolizyjnych, nawet z pojazdami poruszajÄ…cymi siÄ™ z tego samego i w tym samym kierunku. http://oi39.tinypic.com/vzhhck.jpg To nie jest rondo turbinowe. Turbinówka ma bardzo specyficzny kszta³t przypominajÄ…cy, tu pewnie nie zaskoczÄ™, turbinÄ™. Kszta³t powoduje, ¿e w przypadku trzymania siÄ™ prawej krawÄ™dzi zawsze kiedyÅ› z ronda siÄ™ wyjedzie, nawet pomimo chÄ™ci z³amania przepisów i przejechania po liniach. Twój przyk³ad to taka nieudana próba wanabe rondo turbinowe. -- Pozdor Myjk 22 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 13:45:43 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-11 13:29, Myjk pisze: To nie jest rondo turbinowe. Turbinówka ma bardzo specyficzny kszta³t wyt³umacz bo nie do koÅ„ca rozumiem. 23 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 13:50:10 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 13:45:43 +0200, PlaMa wyt³umacz bo nie do koÅ„ca rozumiem. http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe Przepraszam za wiki, ale nie chce mi siÄ™ szukać. Z boku masz ilustracjÄ™ turbinówki z prawdziwego zdarzenia. -- Pozdor Myjk 24 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 14:23:05 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-11 13:50, Myjk pisze: wyt³umacz bo nie do koÅ„ca rozumiem.http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe hmm... rzeczywiÅ›cie pomyli³em pojÄ™cie w takim razie. To rondo z oboma pasami "wychodzÄ…cymi" z tego ronda ma jakÄ…Å› nazwÄ™? 25 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 14:29:19 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 14:23:05 +0200, PlaMa To rondo z oboma pasami "wychodzÄ…cymi" Tak, nosi nazwÄ™ "pomy³ka". ;) -- Pozdor Myjk 26 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 14:36:41 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-11 14:29, Myjk pisze: To rondo z oboma pasami "wychodzÄ…cymi"Tak, nosi nazwÄ™ "pomy³ka". ;) przesadzasz, codziennie korzystam z ronda na zbiegu ulic Pi³sudskiego i Dworcowej w Olsztynie i uwa¿am, ¿e jest skonstruowane w sposób, który nawet niepe³nosprytna ma³pa zrozumie (patrzÄ…c na znaki oczywiÅ›cie). Ogólnie sam jestem fanem tych "pomy³ek" 27 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 14:42:44 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 14:36:41 +0200, PlaMa przesadzasz, codziennie korzystam z ronda na zbiegu ulic Pi³sudskiego i Ja nie mam problemu ze zrozumieniem jak to ma dzia³ać. Niestety sporo osób sobie z tym nie poradzi. Tak wymalowane rondo by³o w Wawie (Ronbo Babka), tylko z trzema pasami na obwiedni -- i dzia³y siÄ™ tam dantejskie sceny. Teraz zrobili to jak trzeba i jest rondo turbinowe i je¼dzi siÄ™ szybko i bezpiecznie, aczkolwiek czasem te¿ siÄ™ trafi zdziwiony chcÄ…cy jechać prosto/lewo z prawego pasa pomimo wymalowanych strza³ek przed skrzy¿owaniem. http://www.doszkalanie.edu.pl/images/tak_sie_jezdzi_po_nowym_1_640x0_rozmiar-niestandardowy.jpg -- Pozdor Myjk 28 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 19:56:06 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Shrek | On 2013-10-11 14:42, Myjk wrote: Teraz zrobili to jak trzeba i jest rondo turbinowe i je¼dzi siÄ™ szybko i Tylko, ¿e problem jest taki, ¿e na takiego pajaca musisz uwa¿ać skrÄ™cajÄ…c np ze Å›rodkowego pasa w prawo, bo w razie kolizji to ty bÄ™dziesz winny:( Shrek. 29 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 21:45:54 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Myjk | Fri, 11 Oct 2013 19:56:06 +0200, Shrek skrÄ™cajÄ…c np ze Å›rodkowego pasa w prawo Co robiÄ…c? -- Pozdor Myjk 30 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 15:36:59 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Shrek | On 2013-10-11 21:45, Myjk wrote: Fri, 11 Oct 2013 19:56:06 +0200, Shrek JadÄ…c Å›rodkowym pasem uskuteczniajÄ…c manewr zjazdu z ronda. Teoretycznie na prawym pasie nie powinno być nikogo (strza³ki na wjazdach), kto jedzie dalej dooko³a ronda, ale jak ju¿ siÄ™ tam znajdzie to ma pierwszeÅ„stwo przed tobÄ…. Shrek. 31 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 16:59:31 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: mi_ro |
Gdyby jeszcze nasi urzednicy nie mysleli ze rondo za³atwia sprawe... podejrzewam ¿e nasi kierowcy mimo wszystko lepiej je¿d¿± na rondach ni¿ w tym te¶cie i ró¿nica powinna byc jeszcze wiêksza :) rondo jest bezpieczniejsze 32 |
Data: Pa?dziernik 10 2013 16:00:43 | Temat: Re: Rondo vs. skrzy¿owanie | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: podejrzewam ¿e nasi kierowcy mimo wszystko lepiej je¿d¿± na rondach ni¿ Ale chodzi o to, ze gdyby jezdzili DOBRZE a nie LEPIEJ NIZ W TESCIE to dopiero by³by raj... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Kobiety mog± uczyniæ milionerem tylko takiego mê¿czyznê, który jest miliarderem" - Charlie Chaplin |