Ropniak czy beznyniak
1 | Data: Czerwiec 06 2012 07:40:08 |
Temat: Ropniak czy beznyniak | |
Autor: Janusz Janusz | Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po 2 |
Data: Czerwiec 06 2012 19:46:35 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Agent |
Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po Nowe diesle to drogie naprawy w przypadku awarii. Palą mniej czy to po mieście czy na trasie. W mieście reakcja na gaz jest jednak opóźniona z powodu "laga" turbiny" i benzyną jeździ się nieco przyjemniej. Na trasie wg mnie dieslem bo ma mniejsze obroty przy tej samej prędkości i np.na autostradzie przy 140 nie wyje jak potępieniec. No i wyprzedzanie na 5 czy 4 biegu tez wg mnie lepsze. 3 |
Data: Czerwiec 06 2012 20:05:39 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Kuba (aka cita) |
przeszkadzające w jeździe turbodziury to 20 lat temu. Teraz małe lekkie trubinki dają rade od 1,5 tys RPM, a i poniżej nie jest źle, nie wspominając już o tym, ze coraz więcej benzyniaków ma w tej chwili turbinki. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, FJ1100N Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3 4 |
Data: Czerwiec 06 2012 20:54:10 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cavallino |
Nowe diesle to drogie naprawy w przypadku awarii. Nowe diesle to mają gwarancję w przypadku awarii... Palą mniej czy to po mieście czy na trasie. W mieście reakcja na gaz jest jednak opóźniona z powodu "laga" turbiny" i benzyną jeździ się nieco przyjemniej. Nie powiedziałbym. Mam turbodiesla i turbobenzynę i jest dokładnie odwrotnie niż piszesz. 5 |
Data: Czerwiec 06 2012 21:37:20 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-06-06 20:54, Cavallino pisze:
Ale ta twoja turbobenzyna to jednak ma chyba te wspomniane 20 lat. Do tego chyba dość wysilona jest, prawda? Dzisiejsze turbobenzyniaki są bardzo fajne. Jeździłem RCZem z 1.6THP 200KM - fajnie ciągnie, dość płynnie rozwija moc. Co ciekawe - wersja 156KM tego silnika ma bardziej odczuwalną turbodziurę niż ta mocniejsza. Ten sam silnik jest w nowej serii 1 od BMW, który moim zdaniem jest ideałem kompaktowego auta. I co ciekawe, w wersjach oznaczonych jako 116i i 118i, ma jeszcze mniejszą moc niż najsłabsza wersja w Peugeotach - odpowiednio 136 i 143KM. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 6 |
Data: Czerwiec 06 2012 22:02:25 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-06-06 20:54, Cavallino pisze: A co to zmienia? Sugerujesz, że wtedy jeździła inaczej? No to się mylisz. Do tego chyba dość wysilona jest, prawda? Nie tak bardzo, na pewno wspomaga silnik na podobnym poziomie co w dieslu. Inna sprawa, że jest ogromna i z dużą turbodziurą, ta w dieslu jest malutka, więc nie daje aż tyle (negatywnych i pozytywnych) skutków. 7 |
Data: Czerwiec 07 2012 20:56:13 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cezary Daniluk | W dniu 2012-06-06 19:46, Agent pisze: Nowe diesle to drogie naprawy w przypadku awarii. Palą mniej czy to po He he wolne żarty. Moja benzyna - dzisiaj sprawdzałem przy 3,5kRPM ma na prędkościomierzu 170km/h ;) 140 na liczniku ma przy około 3kRPM i nic nie wyje ;P Wsiadając w diesla to diesel wyje jak potępieniec :P Pozdro ! 8 |
Data: Czerwiec 07 2012 21:00:59 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: anacron | W dniu 2012-06-07 20:56, Cezary Daniluk pisze: W dniu 2012-06-06 19:46, Agent pisze: 1.4 CRDI - 3kRPM VI bieg = 140km/h 1.4 CVVT - 3kRPM V bieg = 100km/h (IV nie ma). Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i każdy diesel ma na najwyższym biegu niecałe 2000 RPM (coś między 1700 a 1900) przy 90km/h. Więc pokaż mi ten Twój wynalazek. 9 |
Data: Czerwiec 07 2012 21:51:07 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Thu, 07 Jun 2012 21:00:59 +0200, anacron napisał(a): Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i LOL!!!!!!! Moja ma przy 2000 na 5 biegu 120km/h -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 10 |
Data: Czerwiec 07 2012 22:18:53 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cavallino |
Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM Jasne, taka która osiąga 300 km/h i taka która osiąga 150 km/h ma te same obroty przy 90 km/h? LOL !!!! 11 |
Data: Czerwiec 08 2012 07:47:07 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Agent |
kolega mocno uprościł i uogólnił. Są jeszcze skrzynie 5/6 biegowe, różne moce itp. ale biorąc pod uwagę auta do 120-150 KM tak właśnie jest. Wystarczy spojrzeć na dane techniczne. Max moc dla diesla ok 4000 obr/min, max moc dla nowej benzyny ok. 6000 obr/min. 12 |
Data: Czerwiec 08 2012 07:56:34 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cavallino |
No właśnie. Słowa typu "każda", "żadna", "wszystkie", "najlepsze", "najgorsze" są dobre wśród przedszkolaków, bo one nie rozumieją ich wagi. Są jeszcze skrzynie 5/6 biegowe, różne moce itp. ale biorąc pod uwagę auta do 120-150 KM tak właśnie jest. Wystarczy spojrzeć na dane techniczne. Max moc dla diesla ok 4000 obr/min, max moc dla nowej benzyny ok. 6000 obr/min. Są takie, które kręcą się dużo wyżej, Honda zwłaszcza w tym zawsze celowała. 13 |
Data: Czerwiec 10 2012 13:43:11 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: J.F. | Dnia Fri, 8 Jun 2012 07:47:07 +0200, Agent napisał(a): Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości A nawet nieco szerszy zakres. 90KM da predkosc maksymalna w okolicy 180, 150KM ok 210, bezniak moc maksymalna ma przy 5.5-6000 rpm, to jesli nie ma "nadbiegu" , a ta moda jakos minela, to przy 90km/h faktycznie bedzie mial ok 2300-3000 rpm, czyli "okolice 2500". J. 14 |
Data: Czerwiec 08 2012 18:37:59 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cezary Daniluk | W dniu 2012-06-07 21:00, anacron pisze: 1.4 CRDI - 3kRPM VI bieg = 140km/h Zapraszam w Mondeo 2,5 V6 z automatem ;) Pozdrawiam ! 15 |
Data: Czerwiec 11 2012 09:00:16 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Robson | Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i Mało w życiu widziałeś. Mam silnik V6 i przy 90km/h mam jakieś 1800rpm. R 16 |
Data: Czerwiec 11 2012 16:03:23 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cezary Daniluk | W dniu 2012-06-11 09:00, Robson pisze: Ano dokładnie podobnie mam w Mondeo V6 ;)Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i Ciekawe mnie jakie miałbym obroty przy manualnej 6cio biegowej skrzyni :) Najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to po 415km na krajówkach zszedłem do około 10l gazu na setkę ;) Więc 100km kosztowało mnie około ~28zł :) - po co mi diesel ? :) Pozdrawiam ! 17 |
Data: Czerwiec 12 2012 10:16:09 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Axel | "anacron" wrote in message Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i Chyba kazda z dwoch, ktorymi jezdziles w zyciu :-P Jeden z moich samochodow ma 2000 RPM przy 100km/h, drugi jakies 2200. -- Axel 18 |
Data: Czerwiec 12 2012 23:25:28 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: 'Tom N' | Axel w "anacron" wrote in message Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM iChyba kazda z dwoch, ktorymi jezdziles w zyciu :-P Do głowy mi nie przyszło, żeby na 5 biegu jechać w okolicach 90km/h licznikowo z zamiarem przyspieszania, bo na 4 biegu to 2kRPM mam przy 60 licznikowym -- Tomasz Nycz 19 |
Data: Czerwiec 13 2012 23:27:46 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Axel |
Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM iChyba kazda z dwoch, ktorymi jezdziles w zyciu :-P A mi nie przyszlo do glowy, zeby z 5 biegu przy 90kmh wrzucac wsteczny. Masz jeszcze jakies podobnie glebokie przemyslenia rownie zwiazane z komentowanym postem? (pomijajac fakt, ze moje auto przy 90km/h na 5 biegu ma jakies 2500RPM i calkiem zwawo przyspiesza. 2000RPM przy 100km/h ma na biegu szostym) -- Axel 20 |
Data: Czerwiec 14 2012 07:00:58 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: 'Tom N' | Axel w "'Tom N'" wrote in message Do głowy mi nie przyszło, żeby na 5 biegu jechać w okolicach 90km/hKażda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM iChyba kazda z dwoch, ktorymi jezdziles w zyciu :-P A mi nie przyszlo do glowy, zeby z 5 biegu przy 90kmh wrzucac wsteczny. Mam. Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary... (pomijajac fakt, ze moje auto przy 90km/h na 5 biegu ma jakies 2500RPM i Całkiem żwawo to zadeklaruj kodowanie w OE -- Tomasz Nycz 21 |
Data: Czerwiec 14 2012 08:25:45 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Axel | "'Tom N'" wrote in message Mam. Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary...A mi nie przyszlo do glowy, zeby z 5 biegu przy 90kmh wrzucac wsteczny.Do głowy mi nie przyszło, żeby na 5 biegu jechać w okolicach 90km/hKażda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM iChyba kazda z dwoch, ktorymi jezdziles w zyciu :-P Przeczytalem. Gdzie tam masz cos o gwaltownym przyspieszaniu na ostatnim biegu z 90km/h? A dyskusja ostatnio sie toczy wokol bzdurnej tezy, ze kazde auto benzynowe musi miec ze 2,5tys RPM przy 90km/h, jesli nie zauwazyles. (pomijajac fakt, ze moje auto przy 90km/h na 5 biegu ma jakies 2500RPM iCałkiem żwawo to zadeklaruj kodowanie w OE A merytorycznie masz cos do dodania? Mam nie przyspieszac z tych 90km/h na piatce? Z powodu? -- Axel 22 |
Data: Czerwiec 14 2012 10:52:20 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: 'Tom N' | Axel w "'Tom N'" wrote in message Mam. Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary...A mi nie przyszlo do glowy, zeby z 5 biegu przy 90kmh wrzucac wsteczny.Do głowy mi nie przyszło, żeby na 5 biegu jechać w okolicach 90km/hKażda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM iChyba kazda z dwoch, ktorymi jezdziles w zyciu :-P Przeczytalem. Gdzie tam masz cos o gwaltownym przyspieszaniu na ostatnim Gdzie masz coś o _gwałtownym_? A dyskusja ostatnio sie toczy wokol bzdurnej tezy, ze kazde auto benzynowe I bzdura napisana przez motyla ma być powodem tego.... A merytorycznie masz cos do dodania?(pomijajac fakt, ze moje auto przy 90km/h na 5 biegu ma jakies 2500RPM iCałkiem żwawo to zadeklaruj kodowanie w OE Ustaw kodowanie w OE. Mam nie przyspieszac z tych 90km/h na piatce? Z powodu? .... że nie wolno mi pisać w podwątku w którym mowa o "No i wyprzedzanie na 5 czy 4 biegu tez wg mnie lepsze." o przyspieszaniu na 5 biegu? Z powodu? -- Tomasz Nycz 23 |
Data: Czerwiec 14 2012 11:29:26 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Axel | "'Tom N'" wrote in message Gdzie masz coś o _gwałtownym_?Przeczytalem. Gdzie tam masz cos o gwaltownym przyspieszaniu na ostatnimMam. Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary...Do głowy mi nie przyszło, żeby na 5 biegu jechać w okolicach 90km/hA mi nie przyszlo do glowy, zeby z 5 biegu przy 90kmh wrzucac wsteczny. A o przyspieszaniu z 90km/h z 5 biegu gdzie masz? Oprocz swojego posta. A dyskusja ostatnio sie toczy wokol bzdurnej tezy, ze kazde autoI bzdura napisana przez motyla ma być powodem tego.... Moja odpowiedz byla dokladnie na ta bzdure. Dlatego zdziwilem sie, o co Ci chodzi z tym przyspieszaniem w odpowiedzi na moj post. Mam nie przyspieszac z tych 90km/h na piatce? Z powodu?... że nie wolno mi pisać w podwątku w którym mowa o "No i wyprzedzanie Aaaa, to juz teraz mowa o wyprzedzaniu na 5 biegu _w_ogole_, a nie o przyspieszaniu z 90km/h! To Ty nie przypieszasz na 5? To co jest szkodliwe w przyspieszanie, jak sam napisales, niegwaltowne, z 2500RPM na piatym biegu? Zwlaszcza, ze nie jest to ostatni bieg? -- Axel 24 |
Data: Czerwiec 14 2012 18:09:08 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: 'Tom N' | Axel w "'Tom N'" wrote in message A o przyspieszaniu z 90km/h z 5 biegu gdzie masz? Oprocz swojego posta. Czyli kłamałeś tu: ">Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary... Przeczytalem." "140 na liczniku ma przy około 3kRPM i nic nie wyje" -- zgadnij kto to napisał A dyskusja ostatnio sie toczy wokol bzdurnej tezy, ze kazde autoI bzdura napisana przez motyla ma być powodem tego.... Moja odpowiedz byla dokladnie na ta bzdure. Dlatego zdziwilem sie, o co Ci Idąc od końca Ty/motyl 90/100, Cezary 170 i 140 Twierdzisz, że od 90/100 do 140 to się zwalnia a nie przyspiesza? Aaaa, to juz teraz mowa o wyprzedzaniu na 5 biegu _w_ogole_, I znowu wychodzi, że kłamałeś "No i wyprzedzanie na 5 czy 4 biegu tez wg mnie lepsze." To co jest szkodliwe w przyspieszanie, jak sam napisales, Pokażesz palcem, gdzie napisałem coś o szkodliwości? -- Tomasz Nycz 25 |
Data: Czerwiec 14 2012 22:57:17 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Axel |
Ja przeczytalem. A Ty najwyrazniej nie rozumiesz, co tam napisano...
Moge do tego dodac - 200 przy nie wiem jakich obrotach (nie pamietam) i tez nic nie wyje. Widzisz gdzies w tym zdaniu i w swoim cytacie cos o przyspieszaniu od 90km/h na 5 biegu?
A na jakiej podstawie twierdzisz, ze te 140 osiaga po przyspieszeniu od 90km/h na piatce? Skad ten pomysl, skoro _nikt_ o tym nie pisal? Wytlumacze na moim przykladzie: codziennie rano jade dwupasmowka do pracy i, tak jak wiekszosc jade tam 90/100 na piatym biegu (bo bardziej sie nie rozpedzam) - o 6:45 jest luzno, wiec nie ma problemu z utrzymaniem takich predkosci. W weekendy jade na dzialke trasa szybkiego ruchu i tam jade ~140km/h - na szostce. Skad przypuszczenie, do tych 140 rozpedzam sie od 90 na piatce? Aaaa, to juz teraz mowa o wyprzedzaniu na 5 biegu _w_ogole_, To Ty klamiesz - w tym zdaniu nic nie ma o predkosciach, z ktorych na tej 4 czy 5 rozpedza. Pokaz cytat, w ktorym ktos wczesniej w tym watku pisal o przyspieszaniu od 90km/h na piatce, albo przyznaj, ze wymysliles/niedoczytales
ROTFL. To dlaczego "nie przyszlo Ci do glowy", zeby sie od 90km/h na 5 biegu rozpedzac? Bo jesli przyspiesza, a nie szkodzi to silnikowi, to dlaczego nie? -- Axel 26 |
Data: Czerwiec 14 2012 23:06:42 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: 'Tom N' | Axel w Widzisz gdzies w tym zdaniu i w swoim cytacie cos o Aha, ma być w cytacie, bo pan Axel nie potrafi zrozumieć bez cytów -- nie mam nic więcej do dodania... -- Tomasz Nycz 27 |
Data: Czerwiec 15 2012 08:58:35 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Axel | "'Tom N'" wrote in message Widzisz gdzies w tym zdaniu i w swoim cytacie cos oAha, ma być w cytacie, Nie, moze byc mid do posta, w ktorym ktos pisal o przypieszaniu z 90km/h na 5 biegu. bo pan Axel nie potrafi zrozumieć bez cytów -- nie Ty za to rozumiesz _za duzo_. Nigdzie nikt nie pisal o _przyspieszaniu_ z 90km/h na 5 (lub ostatnim) biegu, tylko o _jezdzie_.I o jezdzie z innymi predkosciami. Wyssales sobie z brudnego palucha to przypieszanie i nie potrafisz sie do tego przyznac. Zenada na miare Adasia P. EOT -- Axel 28 |
Data: Czerwiec 08 2012 11:30:27 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Bydlę | On 2012-06-07 20:56:13 +0200, Cezary Daniluk said: Wsiadając w diesla to diesel wyje jak potępieniec :P A gdy już w nim siedzisz, to też? ;>>> -- Bydlę 29 |
Data: Czerwiec 08 2012 19:16:03 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cezary Daniluk | W dniu 2012-06-08 11:30, Bydlę pisze: On 2012-06-07 20:56:13 +0200, Cezary DanilukJa słyszę każdego diesla, żeby nie wiem jaki nowoczesny był. Szczególnie na zewnątrz. Najprzyjemniej z diesli pracują/ły 5 cylindrów Audi/Volvo i 6 cylindrów Audi ;) No i wszelakie amerykańskie V8 ;) Pozdrawiam ! 30 |
Data: Czerwiec 06 2012 21:03:09 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Mumin | W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze: Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po Zależy jakie dystanse robisz po mieście. Bo jak masz do przejechania 2-3km to diesel będzie wiecznie niedogrzany. -- Pozdrawiam, Mumin 31 |
Data: Czerwiec 06 2012 21:05:04 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze: Nie generalizuj, są diesle które nagrzewają się szybciej niż benzyniaki. 32 |
Data: Czerwiec 07 2012 09:38:21 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Marek | Nie generalizuj, są diesle które nagrzewają się szybciej niż benzyniaki.Tia i przez 2km osiagnie swoja temperature robocza. Jasne :) -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 33 |
Data: Czerwiec 07 2012 13:09:06 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 07.06.2012 09:38, Marek pisze: Nie generalizuj, są diesle które nagrzewają się szybciej niż benzyniaki.Tia i przez 2km osiagnie swoja temperature robocza. Jasne :) Na trasę 2km to nie chciało by mi się nawet odpalać samochodu... No, chyba że po jakieś większe zakupy. 34 |
Data: Czerwiec 07 2012 13:17:30 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: AL | W dniu 2012-06-06 21:05, Cavallino pisze: które? diesel na krotkie dystanse - ze wzgl na swoja wyzsza sprawnosc niz silniki benzynowe - jest nieekonomiczny, z powodu jak powiedzial przedmowca. I chocbys nie wiem co robil - to na krotkich odcinkach dl silnikow o tej samej pojemnosci benzyna bedzie bardziej oszczedna (do tego dochodza problemy zimowe z dieslem i drozszy serwis). Diesel to na trasy jest super - bo oszczedny i elastyczny. -- pozdr Adam (AL) TG 35 |
Data: Czerwiec 07 2012 13:43:57 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-06-07 13:17, AL pisze: Nie generalizuj, są diesle które nagrzewają się szybciej niż benzyniaki.które? No dobrze, ale jaka to różnica w sprawności? Benzyniak ma 20% a diesel 80%? Czy może to różnica typu "20% vs 24%"? I chocbys nie wiem co robil - to na krotkich odcinkach dl Ciekawe. Laguną benzynową 1.8 8V 90KM ciężko mi było zejść poniżej 12 litrów. Z góry uprzedzę - tak wiem, to dość stary silnik. Pugiem z dieslem - 2.0HDi 90KM uzyskanie wyniku rzędu 8L na _tych_samych_trasach_ nie jest problemem. Dodam, że to trasy po 5-6km. Problemów zimowych praktycznie brak. Ważna jest dbałość o w miarę sprawdzone paliwo, naładowany aku i ogólną sprawność auta. Diesel to na trasy jest super - bo oszczedny i elastyczny. A mnie się bardzo fajnie jeździ moim po mieście. Ale ja mam niewysilony silnik (45KM z litra, w przeciwieństwie do nowszych konstrukcji, mających po 60-100KM z tegoż 1L pojemności). Do tego mam skrzynię 5-biegową, co też robi sporą róznicę do niektórych 6-tek. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 36 |
Data: Czerwiec 07 2012 15:48:15 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2012-06-07 13:43, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
P307 jest dość ciężkawa. Ja mam 307'kę SW i 206'kę z takimi silnikami 2,0HDI 90KM. I 307'ka średnio spala 6,3l/100km a 206'ka zadowala się 5,0l/100km. Wcześniej troszkę pojeździłem Micrą 1,3 75KM i na tej samej trasie (jazda do pracy, 25km w jedną stronę, z czego trasy 15km a miasta 10km) Micra nie chciała zejść poniżej 7,5l/100km. Im prostszy i mniej wysilony diesel tym mniej spali w mieście. Choć teraz to praktycznie każdy ma różne DPF'y czy FAP'y a to dodatkowo podnosi koszta jazdy po mieście. 37 |
Data: Czerwiec 07 2012 16:06:29 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-06-07 15:48, Kamil 'Model' pisze: W dniu 2012-06-07 13:43, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Dokładnie tak. Z tym, że ja się nie żalę na spalanie. 8-9L na dość krótkich trasach, po wrocławskim centrum (z jego popierdolonymi urzędasami, na siłę faworyzującymi (kosztem kierowców) niewartą tego KM), to dość dobry wynik przy komforcie tego auta. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 38 |
Data: Czerwiec 08 2012 19:18:11 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2012-06-07 16:06, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
To fakt auto jest komfortowe, a tym bardziej jak ja mam wersję SW :) 39 |
Data: Czerwiec 07 2012 19:30:11 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2012-06-07 13:43, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2012-06-07 13:17, AL pisze:Porównanie: Taki sam samochód (Citroen C15), to samo obciążenie (jakieś 100kg) i kierowca, porównywalne trasy (miasto) i styl jazdy: Benzynowy (wtrysk 1-punktowy) 1.4 - 75KM - 10l/100km wolnossący klasyczny Diesel 1.9 - 70KM - 7,5l/100km -- Wojciech Smagowicz 40 |
Data: Czerwiec 07 2012 20:56:24 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: anacron | W dniu 2012-06-07 13:43, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Problemów zimowych praktycznie brak. Ważna jest dbałość o w miarę Taaaa, te mity. W ASO widziałem gościa któremu wyciągali pompę i ten tankował tylko na stacjach Shella, potem usłyszałem od mechanika, że nie ma znaczenia, pompy wyciągali i takim co tankują gdzie popadnie i takim co tylko na Shell/BP/Statoil/Orlen/Bliska. Ta "gąbka" na pompie i tak oklejona czymś czarnym. Jakość paliwa w Polsce na wielu stacjach pozostawia wiele do życzenia. Znam jedna prywatną, gdzie co 2 lata czyszczone są zbiorniki, znam też BP, gdzie sąsiad pracujący tam od 10 lat nie pamięta, aby jakiś zbiornik był czyszczony. 41 |
Data: Czerwiec 07 2012 14:11:55 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: to | begin AL diesel na krotkie dystanse - ze wzgl na swoja wyzsza sprawnosc niz Dawno takich bredni nie słyszałem. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 42 |
Data: Czerwiec 07 2012 18:09:04 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: AL | W dniu 2012-06-07 16:11, to pisze: begin ALa masz jakies zaswiadczenie od lekarza? czy moze twoj "pasek w dieslu" pali 3l/100km ZAWSZE ;) -- pozdr Adam (AL) TG 43 |
Data: Czerwiec 07 2012 17:27:30 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: kamil | On 07/06/2012 17:09, AL wrote: W dniu 2012-06-07 16:11, to pisze: Mój merolek beczka pali 3.7. Dużo trochę, no ale LPG zawsze więcej ciągnie. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 44 |
Data: Czerwiec 07 2012 18:43:28 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: AL | W dniu 2012-06-07 18:27, kamil pisze: On 07/06/2012 17:09, AL wrote:mam porownanie z silnikami 1.6 wolnossaca bencyna (dwa auta) i 1.8benzyna oraz dieslami 1.6 dci i 2.0 tdi (mondeo)). Na krotkich trasach (ok 2km) diesle wiecej pala od benzyn (zima ta roznica jest wyrazna) W przypadku trasy 10km juz jest na korzysc diesli. Banzyny nigdy nie mialy problemu zima - diesle przy -30 bywalo roznie (paliwo lane tzw 'arktyczne') 1.6dci (megane kombi) spokojnie w trasie schodzi do 4.9l/100km A co do starych diesli - w AX 1.5D wynik 3l/100km to nie byl wyczyn :) -- pozdr Adam (AL) TG 45 |
Data: Czerwiec 07 2012 19:28:14 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: megrims | W dniu 2012-06-07 18:09, AL pisze: W dniu 2012-06-07 16:11, to pisze: Ostatnio jechałem alejÄ fotoradarów (PoznaĹ-Słupsk) VectrÄ 1.9 CDTI po czipie z 150 na 195 KM i spalanie miałem takie: http://img576.imageshack.us/img576/1845/20120605012740.jpg wiÄc 3 to przesada, ale da siÄ pojechaÄ oszczÄdnie 46 |
Data: Czerwiec 07 2012 19:33:40 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: to | begin megrims Ostatnio jechałem alejÄ fotoradarów (PoznaĹ-Słupsk) VectrÄ 1.9 CDTI po A nie myĹlałeĹ, żeby nastÄpnym razem spróbowaÄ utrzymaÄ to chwilowe przez cały czas? Może siÄ uda. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 47 |
Data: Czerwiec 10 2012 14:36:39 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: nazgul | W dniu 2012-06-07 21:33, to pisze: begin megrimsjasne, że siÄ uda z naciskiem na cały czas, a nie przez całÄ trasÄ. 48 |
Data: Czerwiec 07 2012 21:47:00 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Kuba (aka cita) |
kiedyĹ z CiekawoĹci na odcinku ok 150km wg kompa pokładowego uzyskałem Ĺrednie 4,2 Peugeotem 407SW 1,6 HDI 110KM Później mi sie znudziło i jechalem normalnie - Ĺrednie spalanie oscylowało w granicach 5,5-7 litrów przy normalniej, dynamicznej ale nie szarpanej jeździe. Teraz A4 1,9TDI 110KM AFN pali mi 5,7-6,3 litra w zasadzie bez wzglÄdu na to ile jeżdze w trasie a ile w mieszanym, -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, FJ1100N Sprzedam Volvo FL618 z zabudowÄ Ĺmieciarki 18m3 49 |
Data: Czerwiec 07 2012 22:16:27 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: megrims | W dniu 2012-06-07 21:47, Kuba (aka cita) pisze:
Ostatnio jechaliĹmy w 6 osób z POZ do Katowic. Po 3 osoby w dwóch samochodach. JechaliĹmy razem w odstÄpie 200m. Yeti miało 6.5 l/100 a Vectra 5.5l/100km. Yeti ma wiÄksze opory powietrza i seryjne oprogramowanie. Vectra zaczipowana (wyższa temperatura -> wyższa sprawnoć). Ale radoć z jazdy zerowa. 50 |
Data: Czerwiec 08 2012 10:19:04 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Kuba (aka cita) |
Ale radoć z jazdy zerowa. cóż, albo tzw ecodiving, albo zabawa. Generalanie jednak przy odrobinie wprawy/zdrowego rozsÄ dku można znaleźÄ taki punkt, gdzie z jednej strony samochód nie wychodzi poza szeroko pojÄtÄ ĹredniÄ spalania, a jedoczensnie jedzie sie na tyle dynamicznie, zeby nie było to mÄczÄ ce - zupełnie przy okazji człowiek z zewnÄ trz nie jest postrzegany jako debil, który zaperdalaja jak pojebany. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, FJ1100N Sprzedam Volvo FL618 z zabudowÄ Ĺmieciarki 18m3 51 |
Data: Czerwiec 08 2012 10:08:55 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: kamil | On 08/06/2012 09:19, Kuba (aka cita) wrote:
Chyba, że za tobą jedzie Koń, wtedy uważa cię za debila, bo nie zapierdalasz. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 52 |
Data: Czerwiec 08 2012 09:50:42 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: to | begin kamil Chyba, że za tobÄ jedzie KoĹ, wtedy uważa ciÄ za debila, bo nie http://tiny.pl/hpz9v -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 53 |
Data: Czerwiec 11 2012 00:08:16 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 08.06.2012 kamil napisał/a: Chyba, że za tobą jedzie Koń, wtedy uważa cię za debila, bo nie Jak wszyscy wiedzą, kierowcy dzielą się na trzy grupy: kapelusznicy, których wyprzedzam, idioci którzy mnie wyprzedzają... i ja. Jeden, jedyny normalny kierowca ;-P Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 54 |
Data: Czerwiec 07 2012 19:18:26 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: megrims | W dniu 2012-06-06 21:05, Cavallino pisze:
Najdłużej rozgrzewające się auto jakie miałem, to Meriva 1.7 CDTi. Może było coś zjebane, ale dopiero po 30 km temperatura była OK. Najszybciej to rozgrzewa się CL600. Po 2 km i paru minutach jest już temperatura właściwa. IMO każde auto rozgrzewa się inaczej i nie ma znaczenia czy to diesel czy benzyna. 55 |
Data: Czerwiec 06 2012 22:21:01 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: A5tu5 | To ja pozwolę sobie spłycić pytanie kolegi, może będzie prościej, bo polemika robi się dość uogólniona (wyższość jednych świat nad drugimi...) : 56 |
Data: Czerwiec 06 2012 22:22:04 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: A5tu5 | no dobrze, przedstawiona sytuacja w km ma się nijak do opisanych proporcji 50:50... :P 57 |
Data: Czerwiec 06 2012 22:35:20 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cavallino |
To ja pozwolę sobie spłycić pytanie kolegi, może będzie prościej, bo polemika robi się dość uogólniona (wyższość jednych świat nad drugimi...) : W jakim sensie się opłaca? Który wyjdzie taniej? Zależy od ceny zakupu, zwłaszcza różnicy pomiędzy tymi wersjami silnikowymi, ilości lat eksploatacji, rocznego przebiegu, oraz ceny obu paliw w przyszłości. Ja wyboru diesla nie żałuję, a fajny benzyniak stoi zazwyczaj w garażu i czeka na niższe ceny paliw (głównie przez wysokie spalanie). 58 |
Data: Czerwiec 07 2012 12:25:05 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: anacron | W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze: Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po Diesel w mieście wymaga machania dźwignią zmiany biegów częściej niż w przypadku benzyny (inaczej wpadasz w turbo dziurę). Do jazdy tylko, czy też przede wszystkim po mieście nie kupowałbym nowoczesnego diesla, bo ten zanim się rozgrzeje wymaga obchodzenia się z nim jak z jajkiem (delikatne operowanie pedałem gazu) i na zimnym silniku pali dużo więcej (czasami więcej niż analogiczna benzyna). Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć. W mieście będzie o wiele bardziej elastyczny i przyjemniejszy do jazdy, ale i droższy w tankowaniu (i o wiele tańszy w w przypadku napraw). A jazda na niedogrzanym silniku nie powoduje aż tak dużego wzrostu spalania jak w przypadku silnika diesla z turbiną. 1.4 CVVT 109KM palił w mieście 10l Pb / 100 km 1.4 CRDI 90KM pali często 9l ON / 100 km Masy pojazdów podobne, i mowa o zimnym silniku, czyli pierwsze 4-5km po nocy. Jeśli weźmiesz założenie, że 3/4 to trasy, a 1/4 to miasto spalanie będzie przestawiało się w ten sposób (realne dane): 1.4 CVVT PB 7,6 l/100km 1.4 CVVT LPG -9,3 l/100km 1.4 CRDI ON - 5.2 l/100km Tak prywatnie po mieście (jeśli mówmy o manualnej skrzyni biegów) znacznie przyjemniej jeździ się autem z silnikiem benzynowym. Ja mam diesla, żona benzynę, obydwa 1.4, obydwa w okolicach 1250kg i obydwa około 100KM i jak mam po mieście jeździć wolę jej benzynę (obydwa tankuje ja, więc nie chodzi tu o to, że nie za swoje jadę - bo zapewne taki Maśląg zaraz ten argument wyciągnie). 59 |
Data: Czerwiec 07 2012 12:34:16 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: anacron | W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze: W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze: Aha ze świateł w przy _manualnej_ _skrzyni_ _biegów_ na starcie diesel nie ma szans z benzyniakiem, przy założeniu, że _obydwa_ _trzymamy_ _w_ _ekonomicznym_ _przedziale_ _obrotów_ (oceniam na podstawie dwóch aut o podobnej mocy i masie). Diesel swoje walory pokazuje dopiero na trasie przy wyższych prędkościach. 60 |
Data: Czerwiec 11 2012 09:04:39 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: mw | On Thursday, June 7, 2012 12:34:16 PM UTC+2, anacron wrote: W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze: Coś mi się wydaje że jest dokładnie odwrotnie, tzn diesel ma tendencje mieć wyższą sprawność przy mniejszych obrotach i większy moment obrotowy. Swoją drogą zauważyłem że mi jakoś ta jedynka zwykle trwa dłużej niż w benzynie. No i coś nie kumam tej teorii o spalaniu. 61 |
Data: Czerwiec 12 2012 17:24:30 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: LEPEK | W dniu 2012-06-07 12:34, anacron pisze: Aha ze świateł w przy _manualnej_ _skrzyni_ _biegów_ na starcie diesel _albo_ _się_ _ścigamy_ _albo_ _walczymy_ _o_ _kropelkę_ Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 62 |
Data: Czerwiec 07 2012 12:42:58 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: anacron | Podsumowanie: 63 |
Data: Czerwiec 07 2012 13:37:47 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Marek |
1.4 CVVT LPG -9,3 l/100km Czy moglbys cos wiecej napisac o tej instalce LPG? Jaki rodzaj i firma? Jak sie sprawuje itp? -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 64 |
Data: Czerwiec 07 2012 20:25:08 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: anacron | W dniu 2012-06-07 13:37, Marek pisze:
STAG 300 Premium z włączona adaptacją. 218 tys. km póki co (52 tys. km auto zrobiło na benzynie). Żadnych problemów. Problemy występowały z adaptacją do upgrade firmware (co jakiś czas zapalał się check z informacja zbyt uboga mieszanka. Błąd był spowodowany jakaś funkcją dopalania w ECU, której nie uwzględniała adaptacja. Po upgrade firmware przez ponad 100 tys. km błąd nie wystąpił. Mam przewód i soft do instalacji, więc co jakiś czas tam zaglądam. 65 |
Data: Czerwiec 11 2012 17:07:28 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Marek | STAG 300 Premium z włączona adaptacją. 218 tys. km póki co (52 tys. km Dzieki wielkie. A ja myslalem, ze te auta boja sie LPG tak jak VVTIaje. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 66 |
Data: Czerwiec 07 2012 14:31:17 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze: Ale tylko wtedy gdy jedziesz jak ostatnia ofiara. Jadąc normalnie nie dopuszczasz do obrotów poniżej 1500 i nie masz problemu z turbodziurą, czy zbyt częstą zmianą biegów. Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć. I znowu piszesz o wolnossącym. A w erze downsizingu coraz więcej benzyniaków, nawet malutkich, również ma turbiny, więc dotyczą ich prawie wszystkie zastrzeżenia do diesla. 1.4 CVVT 109KM palił w mieście 10l Pb / 100 km A u mnie benzyniak 115 koni palił 9-10 l benzyny, diesel zawsze mieści się w 6,5-7 litrów. Na trasie różnica staje się mniejsza, 7-8 l w przypadku benzyniaka i 5,5-6,5 litra w przypadku diesla. 67 |
Data: Czerwiec 07 2012 20:26:05 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: anacron | W dniu 2012-06-07 14:31, Cavallino pisze: 68 |
Data: Czerwiec 07 2012 22:17:06 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-06-07 14:31, Cavallino pisze: Nie wiem na co, bo nie zacytowałeś. 69 |
Data: Czerwiec 07 2012 14:13:30 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: to | begin anacron Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnÄ Ä. Koko euro spoko Ci zaszkodziło? Który silnik osiÄ ga temperaturÄ roboczÄ w 30 sekund? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 70 |
Data: Czerwiec 07 2012 21:06:31 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: anacron | W dniu 2012-06-07 16:13, to pisze: begin anacron Czytanie ze zrozumieniem boli? Gdzie ja napiÄ łem o temperaturze roboczej? Ok, "normalnie cisnÄ Ä" skojarzyło Ci siÄ z pedałem w podłogÄ. Podpowiedź - źle Ci siÄ skojarzyło. 71 |
Data: Czerwiec 12 2012 17:26:55 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: LEPEK | W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze: Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć. Powodzenia... Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 72 |
Data: Czerwiec 12 2012 17:49:58 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Shrek | On 2012-06-12 17:26, LEPEK wrote: W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze: Gdyż albowiem? Ja swoim normalnie jeżdzę (i to jeszcze z LPG). Inna sprawa, że normalnie nie cisnę do odcinki, ale od 5000 się zdarza. Shrek. 73 |
Data: Czerwiec 12 2012 19:56:23 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: LEPEK | W dniu 2012-06-12 17:49, Shrek pisze: Gdyż albowiem? Ja swoim normalnie jeżdzę (i to jeszcze z LPG). Inna Albowiem ponieważ dla nierozgrzanego do temperatury roboczej silnika to "niezdrowe", aby kręcił się zbyt szybko, szczególnie pod obciążeniem. Nie wiem, na ilu masz odcinkę, ale w 30 s po odpaleniu rano to ja bym pod czerwone nie wchodził - niech się olej rozgrzeje, żeby dochodził wszędzie tam, gdzie powinien, niech się wszystko nagrzeje tak, żeby nie było naprężeń. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 74 |
Data: Czerwiec 12 2012 21:42:34 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-06-12 19:56, LEPEK pisze: W dniu 2012-06-12 17:49, Shrek pisze: I szkoda tylko, że większość aut nie ma wskaźnika temperatury oleju. Jedzie sobie człowiek, wskaźnik temp. płynu od 5 minut stoi na 90 stopniach, a olej ma ze 40 raptem. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 75 |
Data: Czerwiec 13 2012 07:16:20 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Shrek | On 2012-06-12 19:56, LEPEK wrote: W dniu 2012-06-12 17:49, Shrek pisze: Nie wnikam czy zdrowe - i tak prędzej się buda rozpadnie niż silnik. Zwłaszcza, że jak będę oszczędzał silnik przy wyjeździe z parkingu, to buda może się popsuc znacznie szybciej - paskudna widoczność, więc jak już się wytaczać, to raczej zdecydowanie i w odpowiednim momencie niż powoli i mułowato;) Nie wiem, na ilu masz odcinkę, ale w 30 s po odpaleniu rano to ja bym No to też do czerwonego pola raczej nie dochodzę (jest od 6000 do 6800). Ale jakbym musiał się mocno zebrac, to bym się nie zastanawiał;) Shrek. 76 |
Data: Czerwiec 07 2012 14:16:05 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: to | begin Janusz Janusz Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po W mieĹcie różnica pomiÄdzy dieslem a benzynÄ bÄdzie zdecydowanie wiÄksza na korzyć diesla niż poza miastem. Ogólnie jeĹli mowa o słabych autach (koło 100 koni) to wolÄ turbodiesla także do miasta, bo ma niżej położony moment obrotowy i nie trzeba go mocno krÄciÄ żeby jechał. LubiÄ wysokie obroty, ale nie w słabym aucie, które ryczy a i tak nie jedzie. WolÄ, żeby nie jechało nie ryczÄ c. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 77 |
Data: Czerwiec 07 2012 18:12:30 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Shrek | On 2012-06-07 16:16, to wrote: WolÄ, To chyba da siÄ prosto i w dislu i benzynie załatwiÄ:P Shrek. 78 |
Data: Czerwiec 07 2012 16:47:41 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: to | begin Shrek To chyba da siÄ prosto i w dislu i benzynie załatwiÄ:P Ale diesel mniej nie jedzie na niskich obrotach niż benzyna o tej mocy. Nawet jeĹli to benzyna turbo, a wolnossÄ ca, to już w ogóle... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 79 |
Data: Czerwiec 07 2012 19:02:22 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Shrek | On 2012-06-07 18:47, to wrote: begin Shrek "WolÄ, żeby nie jechało nie ryczÄ c. :>" To siÄ załatwia w każdym wozie, przez wyjÄcie kluczyka:P Shrek. 80 |
Data: Czerwiec 08 2012 11:41:38 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Chris | Shrek nabazgrał(a): On 2012-06-07 18:47, to wrote: No to mam lipÄ bo w Mazda 6 MPS nie ma kluczyka :( -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historiÄ auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historiÄ wypadkowÄ . 81 |
Data: Czerwiec 08 2012 15:36:59 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: Shrek | On 2012-06-08 11:41, Chris wrote: Shrek nabazgrał(a): Ale jesteĹ w stanie zrobiÄ tak, żeby nie ryczał i nie jechał, czy sam przyspiesza jak Toyota? :P Shrek. 82 |
Data: Czerwiec 14 2012 08:32:12 | Temat: Re: Ropniak czy beznyniak | Autor: anacron | W dniu 2012-06-07 16:16, to pisze: begin Janusz Janusz Zależy. JeĹli auto bÄdzie robiło po 2-3km na zimnym silniku to różnicy nie bÄdzie prawie żadnej. |