Rosnąca liczba biegw...
1 | Data: Styczen 23 2014 01:38:29 |
Temat: Rosnąca liczba biegw... | |
Autor: anacron | Tak się zastanawiam, czemu to ma suyć? Jeszcze zanim kupiem auto z IV 2 |
Data: Styczen 23 2014 01:56:20 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:38:29 +0100, anacron napisa(a): Zastanawiam si teraz, czy ma to suy mniejszemu spalaniu czy lepszej To s dwa zjawiska. Pierwsze to downsizing, ktry powoduje e silniki s coraz mniej elastyczne, przez co wymagaj do efektywnej pracy coraz wikszej iloci przeoe. Druga sprawa to dua moc silnikw - wynikajca i z pogoni za osigami i z rosncej masy aut. Efekt jest taki, e nawet do jazdy z prdkociami autostradowymi wystarcza niewielka cz mocy maksymalnej silnika. A skoro tak, to warto zrobi bieg ktry umoliwi jazd z t prdkoci przy niszych obrotach, gdzie t stosunkowo nisk moc silnik generuje sprawniej. 3 |
Data: Styczen 23 2014 07:46:00 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: J.F. | Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra napisa(a): To s dwa zjawiska. Czekaj ... taki 1.4TSI 122KM ma jakas znaczaco rozna charakterystyke od 2.0 bez T 120 KM ? Druga sprawa to dua moc silnikw - wynikajca i z pogoni za osigami i z i 5 biegow to za malo ? J. 4 |
Data: Styczen 23 2014 18:18:33 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: Martin Fox | Dnia Thu, 23 Jan 2014 07:46:00 +0100, J.F. napisa(a): Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):.. A skoro tak, to warto zrobi bieg ktry umoliwi jazd z t prdkoci przy A nie? Ile razy mi jadc autostrad te 140km/h aowaem e nie mam szstego biegu... -- Martin Fox 5 |
Data: Styczen 23 2014 19:25:01 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 19:18, Martin Fox pisze: i 5 biegow to za malo ? Problem w tym, e to tak nie dziaa, przy VI nadal brakuje nastpnego bo zestopniowali tak skrzynie, e te 6 pokrywa te 5 wczeniejszych. O ile dobrze pamitam ja na VI przy 140km/h mam 3000 obrotw (diesel) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 6 |
Data: Styczen 23 2014 21:45:40 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Axel | "anacron" wrote in message i 5 biegow to za malo ?A nie? Ile razy mi jadc autostrad te 140km/h aowaem e nie mam Problem w tym, e to tak nie dziaa, przy VI nadal brakuje nastpnego bo Dziaa, dziaa. Mam w garau dwa prawie identyczne samochody (4 lata rnicy) z prawie identycznymi silnikami - pojemno ta sama, 9KM rnicy. W starszym (ciut sabszym) 5 biegw, w nowszym 6. Rnica przy szybkiej jedzie wyranie odczuwalna, przy 100km/h na 5. biegu 500 obr/min rnicy. Jak jad starszym - zdarza mi si apa za skrzyni, bo mi 'wyje' na 5. biegu... (mimo, e z V max raczej nie osigam ;-) -- Axel 7 |
Data: Styczen 23 2014 21:30:48 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Martin Fox | Dnia Thu, 23 Jan 2014 19:25:01 +0100, anacron napisa(a): W dniu 23.01.2014 19:18, Martin Fox pisze: No ja w c-klasie mialem jakies 3500 (mniej wiecej) - i ten bieg kolejny, ktry by zdj te 700obr/min by si przyda :P -- Martin Fox 8 |
Data: Styczen 23 2014 22:56:33 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Martin, A nie? Ile razy mi jadc autostrad te 140km/h aowaem e nie mamA skoro tak, to warto zrobi bieg ktry umoliwi jazd z t prdkoci przyi 5 biegow to za malo ? Ale jak zakadaj 6-biegow skrzyni, to zazwyczaj zmieniaj przeoenie gwne i na najwyszym biegu dalej masz to samo, tylko po drodze musisz wicej kilkiem miesza :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 9 |
Data: Styczen 24 2014 00:36:01 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 23 Jan 2014 22:56:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a): Hello Martin, Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba wicej biegw eby zagoni na koa moc wystpujc w wskim zakresie obrotw. 10 |
Data: Styczen 24 2014 11:23:45 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba wicej biegw eby zagoniAle jak zakadaj 6-biegow skrzyni, to zazwyczaj zmieniajA nie? Ile razy mi jadc autostrad te 140km/h aowaem e nie mamA skoro tak, to warto zrobi bieg ktry umoliwi jazd z t prdkoci przyi 5 biegow to za malo ? Tylko dlaczego najpierw liczba biegw ronie w tych rzekomo tak elastycznych dieslach? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 11 |
Data: Styczen 24 2014 10:41:29 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: masti | Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 11:23:45 +0100 osobnik zwany RoMan Hello Tomasz, bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turbo -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 12 |
Data: Styczen 24 2014 13:00:52 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello masti, bo sa coraz mniej elestyczne w zwizku ze stosowaniem turboBo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba wicej biegw ebyTylko dlaczego najpierw liczba biegw ronie w tych rzekomo tak Tylko dlaczego cigle kry mit o elastycznoci? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 13 |
Data: Styczen 24 2014 04:04:44 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Adam Klobukowski | On Friday, 24 January 2014 13:00:52 UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello masti, Bo wedle bada Instytu Pieczenia Kapusty, redni czas poowicznego rozpadu mitu to 10 lat. BPMSPANC. AdamK 14 |
Data: Styczen 24 2014 12:10:13 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: masti | Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 13:00:52 +0100 osobnik zwany RoMan Hello masti, bo diesel dieslowi nierwny :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 15 |
Data: Styczen 23 2014 16:40:06 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze: A skoro tak, to warto zrobi bieg ktry umoliwi jazd z t prdkoci przy 2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniow skrzyni biegw chyba dla tych obrotw dla V biegu prdko bya identyczna. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 16 |
Data: Styczen 23 2014 17:16:48 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Cavallino |
W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze: Znaczy IV i V bieg s identyczne? We Ty pomyl co piszesz. 17 |
Data: Styczen 23 2014 17:22:41 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 17:16, Cavallino pisze:
"We Ty pomyl co" czytasz "z 5-cio stopniow skrzyni biegw ... dla V biegu" :) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 18 |
Data: Styczen 23 2014 18:17:27 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Cavallino |
W dniu 23.01.2014 17:16, Cavallino pisze: Musisz podkrci jasno wypowiedzi, bo NADAL z nich nie wynika co chciae przekaza. Czy Tobie chodzi o inny samochd w drugim przypadku? Ktry fragment Twojej wypowiedzi o tym mwi? 19 |
Data: Styczen 23 2014 19:30:16 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 18:17, Cavallino pisze: Musisz podkrci jasno wypowiedzi 1. skrzynia VI biegowa bieg VI, obroty 2500 obr/min, prdko 120 km/h 2. skrzynia V biegowa, bieg V, obroty 2500 obr/min, prdko 120 km/h Mowa o tym samym silniku. To po co ta VI? Nadal na autostradzie brakuje nastpnego (takiego nadbiegu) przy 140-150 km/h :) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 20 |
Data: Styczen 23 2014 19:39:27 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Cavallino |
W dniu 23.01.2014 18:17, Cavallino pisze: Obecnie jest jak mwisz, 6tka jest po to, aby krtsze byy pozostae biegi. Jak dla mnie to kretynizm, im skrzynia krtsza tym gorzej si jedzi. Tyle e to teoretycznie obnia im obroty, a wic i zuycie paliwa. Nadbieg mia sens, ale to stare czasy. 21 |
Data: Styczen 23 2014 21:37:09 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: J.F | Uytkownik "anacron" napisa w wiadomoci grup Musisz podkrci jasno wypowiedzi1. skrzynia VI biegowa 2. skrzynia V biegowa, Mowa o tym samym silniku. To po co ta VI? Dobre pytanie. Nie pomyliles czegos ? Inna sprawa ze obroty chyba w sam raz. Moze tak dobrali. A skrzynia ma tyle biegow, zeby sie dobrze 100 jechalo i 90 i 80 i 70 .... Nadal na autostradzie brakuje Jest inna sprawa - 150km/h wymaga jakiejs mocy. Powiedzmy 60KM. Ty zdaje sie chwaliles jakies male silniki - mozliwe ze ten typ do wyprodukowania 60KM potrzebuje minimum np 3000rpm. Wiec po co ci inne przelozenie ? A spojrzenie w ch-ki moze nawet powiedziec ze taniej jechac przy 4000 niz przy 3000 z pedalem w podlodze. J. 22 |
Data: Styczen 23 2014 01:19:13 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra wrote: A skoro tak, to warto zrobić bieg ktry umoliwi jazdę z tą prędkością Tylko, e jest dokadnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy znamionowym obciąeniu i znamionowych obrotach. Nie minimalnym obciąeniu i minimalnych obrotach - wtedy sprawno takiego typowego spalinowca jest najgorsza. Tomek 23 |
Data: Styczen 23 2014 07:13:29 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: J.F. | Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:19:13 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa(a): On Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra wrote: Co znaczy znamionowym, w przypadku silnika samochodowego ? Zazwyczaj gdzies przy srednich obrotach i srednio-wysokim obciazeniu jest to maksimum sprawnosci. Nie minimalnym obcieniu Ale coz robic gdy przy "znamionowym" mocy jest za duzo ? Wtedy sie okazuje ze lepsze obroty nizsze niz wyzsze.. J. 24 |
Data: Styczen 23 2014 10:10:53 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: ToMasz | 1. popatrz na wykres. najlepsze s obroty pomidzy maksymalnym momentem a maksymaln mocTylko, e jest dokadnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy 2. Byy prby wykonania silnika ( i samochodu) ktry bdzie pracowa tylko na konkretnie zadanych obrotach, napdza generator, a generator silniki elektryczne napdzajce koa. due straty nieprawda? ot dziki optymalnej pracy silnika spalinowego okazao si ze sumarycznie wychodzi na zero.... ToMasz 25 |
Data: Styczen 23 2014 10:22:49 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: J.F | Uytkownik "ToMasz" napisa w wiadomoci Tylko, e jest dokadnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy Ale ze "znamionowoscia" to nie ma nic wspolnego. 2. Byy prby wykonania silnika ( i samochodu) ktry bdzie pracowa tylko na konkretnie zadanych obrotach, napdza generator, a generator silniki elektryczne napdzajce koa. due straty nieprawda? ot dziki optymalnej pracy silnika spalinowego okazao si ze sumarycznie wychodzi na zero.... No ba - coraz wiecej hybryd jezdzi, a Priusy pala raczej malo. J. 26 |
Data: Styczen 23 2014 21:51:55 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Axel | "J.F" wrote in message 2. Byy prby wykonania silnika ( i samochodu) ktry bdzie pracowa tylko na konkretnie zadanych obrotach, napdza generator, a generator silniki elektryczne napdzajce koa. due straty nieprawda? ot dziki optymalnej pracy silnika spalinowego okazao si ze sumarycznie wychodzi na zero.... Opel Ampera tak wanie dziaa No ba - coraz wiecej hybryd jezdzi, a Priusy pala raczej malo. Tylko wikszo hybryd jest napdzana silnikiem spalinowym, a elektryczny jest dodatkowo. A Prius akurat pali duo... -- Axel 27 |
Data: Styczen 24 2014 00:01:10 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: J.F. | Dnia Thu, 23 Jan 2014 21:51:55 +0100, Axel napisa(a): "J.F" wrote in message Ale razem to dziala tak ja wyzej opisano. Silnik spalinowy sie kreci w zakresie optymalnej pracy, nadwyzka mocy laduje akumulator. J. 28 |
Data: Styczen 24 2014 09:02:31 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2014-01-24 00:01, *J.F.* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa: Opel Ampera tak wanie dziaaAle razem to dziala tak ja wyzej opisano. Silnik spalinowy sie kreci w No raczej nie Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 29 |
Data: Styczen 24 2014 10:14:59 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: J.F | Uytkownik "Mirek Ptak" napisa w wiadomoci No raczej nieAle razem to dziala tak ja wyzej opisano. Silnik spalinowy sie kreci w>>No ba - coraz wiecej hybryd jezdzi, a Priusy pala raczej malo.>Tylko wikszo hybryd jest napdzana silnikiem spalinowym, a >elektryczny Sadzac po opisie to wlasnie tak. Jest tam sprytna przekladnia z dwoma motogeneratorami elektrycznymi, ktora moze robic za skrzynie CVT, i tez odbierac lub dodawac mocy. Akumulator tam maly i slaby, to powiedzmy ze w trasie trzeba polegac na silniku spalinowym, ale po miescie mozna podladowac aku, wylaczyc silnik, pojezdzic na elektrycznym, wlaczyc, podladowac ... J. 30 |
Data: Styczen 23 2014 10:32:09 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Adam | W dniu 2014-01-23 10:10, ToMasz pisze: (...) Przecie prawie wszystkie lokomotywy spalinowe (kolejowe) maj napd hybrydowy, czyli silnik spalinowy napdza silniki elektryczne. -- Pozdrawiam. Adam 31 |
Data: Styczen 23 2014 11:06:54 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 23 Jan 2014, Adam wrote: W dniu 2014-01-23 10:10, ToMasz pisze: Dla porzdku trzeba doda, e w lokomotywie nie przeszkadza wada gwna tego rozwizania, czyli czna masa dwu silnikw i prdnicy. W samochodzie "na zero" moe wyj uzyskiwana moc, ale ju nie czas potrzebny do rozpdzenia do 100km/h ;) pzdr, Gotfryd 32 |
Data: Styczen 23 2014 11:18:26 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 23.01.2014 10:32, Adam pisze: Przecie prawie wszystkie lokomotywy spalinowe (kolejowe) maj napd Aczkolwiek tam to gwnie z powodu technicznych problemw ze skonstruowaniem dostatecznie maej, lekkiej i jednoczenie mocnej przekadni z dostateczn liczb biegw dla takiego niezbyt elastycznego kolejowego diesla. -- wiadomie psujcy kodowanie i formatowanie wierszy s jak srajcy z lenistwa i gupoty na rodku pokoju. I jeszcze ci durnie tumacz to nowoczesnoci... 33 |
Data: Styczen 23 2014 19:03:44 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: MadMan | Dnia Thu, 23 Jan 2014 11:18:26 +0100, Andrzej Lawa napisa(a): Aczkolwiek tam to gwnie z powodu technicznych problemw ze Lekka by nie musi, lokomotywa musi swoje way... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 34 |
Data: Styczen 24 2014 11:54:13 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 23.01.2014 19:03, MadMan pisze: Dnia Thu, 23 Jan 2014 11:18:26 +0100, Andrzej Lawa napisa(a): Owszem, ale nie tyle, eby koa i tory pkay ;) -- wiadomie psujcy kodowanie i formatowanie wierszy s jak srajcy z lenistwa i gupoty na rodku pokoju. I jeszcze ci durnie tumacz to nowoczesnoci... 35 |
Data: Styczen 24 2014 16:11:11 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: MadMan | Dnia Fri, 24 Jan 2014 11:54:13 +0100, Andrzej Lawa napisa(a): Lekka by nie musi, lokomotywa musi swoje way... No nie, ale skoro ET22 way 120 ton, to za bardzo si szczypa chyba nie trzeba :P -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 36 |
Data: Styczen 24 2014 15:19:02 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: masti | Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 16:11:11 +0100 osobnik zwany MadMan Dnia Fri, 24 Jan 2014 11:54:13 +0100, Andrzej Lawa napisa(a): SU45 wazy 105t z czego silnik spalinowy 8,6t -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 37 |
Data: Styczen 23 2014 18:00:23 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Shrek | On 2014-01-23 10:10, ToMasz wrote: 1. popatrz na wykres. najlepsze s obroty pomidzy maksymalnym momentemTylko, e jest dokadnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy To chyba przy starych ganikach. U mnie musiabym non stop na Vtecu jecha;) Shrek. 38 |
Data: Styczen 23 2014 22:00:09 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: twardziejszy | W dniu 23.01.2014 10:10, ToMasz pisze: 2. Byy prby wykonania silnika ( i samochodu) ktry bdzie pracowa Jaguar C-X75 - jedyny samochd "elektryczny", ktry mgby by obiektem marze (wersja z turbinami oczywicie) ;) Reszta - sama smutna eko-hjnia na baterie, ktr na si chc nas zainteresowa spece od marketingu. -- pzdr 39 |
Data: Styczen 28 2014 09:33:13 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 23.01.2014 22:00, twardziejszy pisze: marze (wersja z turbinami oczywicie) ;) Reszta - sama smutna pseudo-eko Bo ani toto ekonomiczne, ani ekologiczne. -- wiadomie psujcy kodowanie i formatowanie wierszy s jak srajcy z lenistwa i gupoty na rodku pokoju. I jeszcze ci durnie tumacz to nowoczesnoci... 40 |
Data: Styczen 26 2014 15:45:22 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: PeJot | W dniu 2014-01-23 07:13, J.F. pisze: Zazwyczaj gdzies przy srednich obrotach i srednio-wysokim obciazeniu ATSD, jak jest w realu ? aden producent nie chwali si Eta(P). -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopki nie skorzystaem z Internetu, nie wiedziaem, e na wiecie jest tylu idiotw" Stanisaw Lem 41 |
Data: Styczen 23 2014 09:36:47 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, A skoro tak, to warto zrobi bieg ktry umoliwi jazd z t prdkociTylko, e jest dokadnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy Ale znamionowe obroty i obcienie, to za wiele do normalnej jazdy. W efekcie pomimo mniejszej sprawnoci spalanie bdzie mniejsze przy mniejszych obrotach. Do jazdy 90km/h potrzeba kilkunastu KM. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 42 |
Data: Styczen 23 2014 11:26:58 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 09:36:47 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Tomasz, Zgoda, spalanie moe (choć nie musi) być mniejsze. Sprawno na pewno nie. Wypowied dotyczya sprawności silnika i kwestii jej wpywu na ilo biegw. Tomek 43 |
Data: Styczen 23 2014 13:31:47 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 23.01.2014 12:26, Tomasz Stiller pisze: Ale znamionowe obroty i obciąenie, to za wiele do normalnej jazdy. W Jak ju jesteś taki dokadny to "wpywu na LICZBĘ biegw". Biegi są policzalne. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i gupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tumaczą to nowoczesnością... 44 |
Data: Styczen 23 2014 13:00:47 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 13:31:47 +0100, Andrzej Lawa wrote: Jak ju jesteś taki dokadny to "wpywu na LICZBĘ biegw". Thx ling nazi. Tomek 45 |
Data: Styczen 23 2014 14:12:41 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 23 Jan 2014 13:31:47 +0100, w Andrzej W dniu 23.01.2014 12:26, Tomasz Stiller pisze: Miodek ju sobie odpuci. 46 |
Data: Styczen 23 2014 14:05:23 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 23 Jan 2014, Tomasz Stiller wrote: On Thu, 23 Jan 2014 09:36:47 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Uwaga na nisko latajce kwantyfikatory. Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po paskiej dobrej drodze) chcesz uzyska *mniejsze spalanie* i jednoczenie *nisza sprawno*? Czym wyznaczasz "sprawno", skoro nie miar energii uzyskanej do zuytej? Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;) Wnosz uprzejmie o niemieszanie zaoe :] Przecie porwnujesz sprawno silnika na niskich obrtotach z jakim takim momentem ze sprawnoci tego silnika, w optymalnych obrotach, tyle, e ze ladow dawk paliwa, wic jeszcze niszym momentem. I rwnie nisk sprawnoci. Cay kiks polega na przemyceniu zaoeniu, e *jeli* silnik bdzie si krci z "optymalnymi obrotami" to *rwnie* bdzie pracowa z moc (tudzie momentem) przy ktrym owa "lepsza sprawno" (lepsza od osigalnej przy niskich obrotach) wystpuje. A przecie zaoenie pocztkowe temu zaprzecza. Miar "potrzeby" kolejnego, wyszego biegu, jest wycznie moliwo uzyskania wikszej sprawnoci - czyli mniejszego spalania. pzdr, Gotfryd 47 |
Data: Styczen 23 2014 13:48:06 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100, Gotfryd Smolik news wrote: Uwaga na nisko latające kwantyfikatory. Diabe jak zawsze tkwi w szczegach. Moc uzyskana z silnika nie rwna w zasadzie nigdy mocy przekazywanej na koa, prawda? Przy niszych prędkościach obrotowych coraz większą (proporcjonalnie) czę mocy uzyskanej silnik zuywa na napędzanie siebie i innych mniej lub bardziej potrzebnych komponentw, pompa wspomagania, klimatyzacja, alternator etc. Ale take na pokonywanie oporw wasnych skrzyni biegw i innych elementw napędowych. Dlatego nie trudno sobie wyobrazić sytuację, e przy tym samym _spalaniu_ moemy na rnych biegach jechać z rną prędkością. A rna prędko, to rna moc dostarczona na koa, prawda? A skoro rną moc dostarczamy na koa przy takim samym spalaniu w silniku, to co się rni? Ano sprawno w odniesieniu bak->koa. Wnoszę uprzejmie o niemieszanie zaoeń :] Napisaem, e silnik uzyskuje największą sprawno przy obrotach znamionowych i penym obciąeniu - nie zgadzasz się z tym? Dla maego rozjaśnienia, z jednego z moich samochodw. Prędko w okolicy 80km/h Na 6-tym biegu 1400 obr/min Na 5-tym biegu 1800 obr/min Na 4-tym biegu 2300 obr/min Na ktrym biegu pali najmniej? Tomek 48 |
Data: Styczen 23 2014 14:59:02 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: Michał Jankowski | W dniu 23.01.2014 14:48, Tomasz Stiller pisze: On Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100, Gotfryd Smolik news wrote: Ehem. Przy tej samej prędkości pojazdu im wysze obroty, tym więcej razy tok musi przesunąć się w cylindrze, więc oczywiście więcej energii zmarnuje się na tarcie toka o ścianki. Itd. Skąd pomys, e im nisze obroty tym trudniej napędzać siebie?
Oczywiście na szstym. MJ 49 |
Data: Styczen 23 2014 14:12:23 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 14:59:02 +0100, Micha Jankowski wrote: Ehem. Przy tej samej prędkości pojazdu im wysze obroty, tym więcej razy Choćby dlatego, e na toczenie powietrza do silnika przy przymkniętej przepustnicy potrzeba znacznie więcej energii ni na to samo przy w peni otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to do obrazowy przykad. Dla maego rozjaśnienia, z jednego z moich samochodw. Prędko w Bąd. Ktoś strzela dalej? Tomek 50 |
Data: Styczen 23 2014 14:15:52 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: Bo poniewaz?Ehem. Przy tej samej prędkości pojazdu im wysze obroty, tym więcej razy -- Artur ZZR 1200 51 |
Data: Styczen 23 2014 14:18:01 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 14:15:52 +0000, AZ wrote: Bo poniewaz? Po poniewa tak mwi dynamika gazw - taki dzia fizyki gdybyś nie wiedzia. Obrazowo mwiąc pchanie czegoś przez maą dziurkę jest trudniejsze ni pchanie tego samego przez większą dziurkę. Prościej się nie da, wybacz. Tomek 52 |
Data: Styczen 23 2014 14:24:01 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: No odkrywcze to nie jest, a co ze sprezaniem mniejszej ilosci?Bo poniewaz? -- Artur ZZR 1200 53 |
Data: Styczen 23 2014 14:28:04 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 14:24:01 +0000, AZ wrote: No odkrywcze to nie jest, a co ze sprezaniem mniejszej ilosci? Nic. Ma się nijak do innych czynnikw wpywających na sprawno. Jak mi nie wierzysz, to znajd sobie dowolny wykres spalania jednostkowego dowolnego silnika spalinowego, to zobaczysz gdzie silnik ma najwyszą sprawno - nie koniecznie dowiesz się dlaczego, ale to inna sprawa. Być moe zdziwisz się, ale spalanie jednostkowe nie będzie najnisze przy najniszych obrotach. Tomek 54 |
Data: Styczen 23 2014 14:33:51 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: On Thu, 23 Jan 2014 14:24:01 +0000, AZ wrote:Ale my nie rozmawiamy o spalaniu jednostkowym tylko o wiekszej mocy na potrzeby wlasnie silnika i osprzetu przy mniejszych obrotach, na poczatku mowiles, ze potrzebuje jej wiecej bo ssa przez mniejsza dziurke (sprawnosc). Teraz jednak uwazasz, ze to czy spreza wiecej czy mniej powietrza ma sie nijak do sprawnosci. To sie zdecyduj... -- Artur ZZR 1200 55 |
Data: Styczen 23 2014 16:25:31 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 14:33:51 +0000, AZ wrote: Ale my nie rozmawiamy o spalaniu jednostkowym tylko o wiekszej mocy na Rozmawialiśmy o sprawności silnika. Napisaem rwnie, e to e spręa więcej powietrza jest sprawą pomijalną jeśli wemie się pod uwagę inne czynniki wpywające na sprawno przy niskiej prędkości obrotowej. Postaraj się nie przekręcać tego co napisaem. Skoro nie przekonuje Cię ani fizyka, ani dane producentw silnikw to chyba nie mamy o czym rozmawiać. Tomek 56 |
Data: Styczen 23 2014 17:51:40 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: On Thu, 23 Jan 2014 14:33:51 +0000, AZ wrote:Napisales, ze przy przymknietej przepustnicy silnik potrzebuje wiecej mocy na samo krecenie sie bo musi ssac powietrze przez mniejsza dziure a samo sprezanie jest juz dla Ciebie sprawa pomijalna, to czemu nie jest nia ssanie powietrza przez przymknieta przepustnice? Tylko dlatego, ze nie potrafisz odpowiedziec na pytanie? -- Artur ZZR 1200 57 |
Data: Styczen 23 2014 17:57:02 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 17:51:40 +0000, AZ wrote: Tylko dlatego, ze nie potrafisz odpowiedziec na pytanie? Odpowiedziaem ju dawno. Stwierdzieś, e to co napisaem nie jest specjalnie odkrywcze. Odesaem zatem do wykresu spalania jednostkowego dowolnego silnika spalinowego, gdzie sam producent przyznaje się do niszej sprawności silnika przy niszej prędkości obrotowej. To take Cię nie przekonao. Zatem jakiej odpowiedzi oczekujesz? Tomek 58 |
Data: Styczen 23 2014 18:04:47 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: Gdzie? Zacytujesz?Tylko dlatego, ze nie potrafisz odpowiedziec na pytanie? -- - Choćby dlatego, e na toczenie powietrza do silnika przy przymkniętej przepustnicy potrzeba znacznie więcej energii ni na to samo przy w peni otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to do obrazowy przykad. -- - i -- - Po poniewa tak mwi dynamika gazw - taki dzia fizyki gdybyś nie wiedzia. Obrazowo mwiąc pchanie czegoś przez maą dziurkę jest trudniejsze ni pchanie tego samego przez większą dziurkę. Prościej się nie da, wybacz. -- - Wiec zapytalem jak sie ma to "znacznie wiecej energii" do pozniejszego sprezania mniej lub wiecej zassanej mieszanki a Ty wyskoczyles o spalaniu jednostkowym. -- Artur ZZR 1200 59 |
Data: Styczen 23 2014 20:31:37 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 18:04:47 +0000, AZ wrote: Wiec zapytalem jak sie ma to "znacznie wiecej energii" do pozniejszego Dobrze, wracamy do początku. Co się dzieje, jak rośnie prędko obrotowa silnika (silnik ma więcej powietrza do spręania)? Ot rośnie take moc, zgoda? Jak rośnie moc, to stosunek mocy uzyskiwanej na waku zdawczym do mocy traconej na napędzanie silnika zmienia się, zgoda? Co to oznacza? No ni mniej ni więcej to, e rośnie sprawno. Na biegu jaowym 80% energii produkowanej przez silnik jest zuywanej przez niego samego. Przy obrotach znamionowych będzie to ju tylko kilka procent. Tomek 60 |
Data: Styczen 24 2014 09:27:21 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-23, Tomasz Stiller wrote: On Thu, 23 Jan 2014 18:04:47 +0000, AZ wrote:Widze, ze uparcie zbaczasz z tematu i jak widac robisz to celowo. Twoja wczesniejsza teza dotyczyla tego, ze na mniejszych obrotach silnik potrzebuje wiecej mocy na swoje potrzeby niz na wyzszych i argumentowales to oporom na przepustnicy a ja zapytalem jak to sie ma do pozniejszego sprezania powietrza w ilosci jakiej udalo sie zassac przez przymknieta przepustnice. Odpowiesz? -- Artur ZZR 1200 61 |
Data: Styczen 24 2014 10:28:18 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 09:27:21 +0000, AZ wrote: Widze, ze uparcie zbaczasz z tematu i jak widac robisz to celowo. Twoja Odpowiadaem Ci ju wiele razy. Cay czas rozmawiamy o _sprawności_ silnika, a nie o jednostkowym zapotrzebowaniu na energię. Podczas pracy na biegu jaowym zuywając dawkę paliwa produkujemy powiedzmy 5kW, z czego 4,5kW jest przejadane przez silnik. Podczas pracy na obrotach znamionowych zuywamy pięć takich dawek paliwa, ale produkujemy 50kW z czego 10kW jest przejadane przez silnik. W ktrym momencie dziaamy z większą sprawnością? Tomek 62 |
Data: Styczen 24 2014 10:41:53 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: On Fri, 24 Jan 2014 09:27:21 +0000, AZ wrote:Ja rozmawiam z Toba akurat o tym: -- -- -- -- -- --zmarnuje się na tarcie toka o ścianki. Itd. Skąd pomys, e im nisze Wiec wg. Ciebie silnik na biegu jalowym potrzebuje na krecenie sie wiecej energii niz potrzebuje jej podczas pracy na obrotach znamionowych. W zadnym. Bo jaki jest sens porownywac bieg jalowy z praca... -- Artur ZZR 1200 63 |
Data: Styczen 24 2014 11:46:57 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 24.01.2014 11:28, Tomasz Stiller pisze: Podczas pracy na obrotach znamionowych zuywamy pięć takich dawek paliwa, Moe ustalmy terminologię, bo jedni chyba traktują to jako "teoretyczna sprawno energetyczna pracującego silnika" a inni bardziej przyziemnie jako "zuycie paliwa podczas jazdy" - co niekoniecznie musi być tym samym. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i gupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tumaczą to nowoczesnością... 64 |
Data: Styczen 24 2014 10:50:22 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 10:41:53 +0000, AZ wrote: W zadnym. Bo jaki jest sens porownywac bieg jalowy z praca... Ok, widzę e szkoda mojego czasu. Tomek 65 |
Data: Styczen 24 2014 11:00:05 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: On Fri, 24 Jan 2014 10:41:53 +0000, AZ wrote:No, juz w paru kwestiach wypowiedziales sie jaki to jestes gosc - w ogarnieciu samochodu na kursie PJ, w prowadzeniu biznesu a teraz w fizyce. Jak widac, ciezko tu o dyskutantow na Twoim niebywale wysokim poziomie. Marnujesz sie. -- Artur ZZR 1200 66 |
Data: Styczen 24 2014 11:10:43 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 11:00:05 +0000, AZ wrote: No, juz w paru kwestiach wypowiedziales sie jaki to jestes gosc - w C trudno dyskutować, kiedy adwersarz nie rozumie podstawowych pojęć, a gdy kończą mu się argumenty zaczyna od wycieczek osobistych. Tutaj podobnie jak z tym adowaniem akumulatora (przepisanym z wikipedii), niestety nie wiesz o czym mwisz. Cae szczęście, e ja nie muszę Cię niczego uczyć :) Tomek 67 |
Data: Styczen 24 2014 11:15:29 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: Faktycznie trudno dyskutowac jak zadaje sie pytanie a zamiast odpowiedziNo, juz w paru kwestiach wypowiedziales sie jaki to jestes gosc - w otrzymuje sie jakies wydumki nie na temat. Ze co niby przepisalem z Wikipedii? Ze dzialajace ladowanie powinno byc powyzej 13.8V? Teoretyzowac sobie mozna, ze ladowanie jest i przy 12.7V tylko zycie to praktyka a nie teoria... Chyba drugi ktory potrzebuje Snickersa bo inaczej utopi sie w swojej zajebistosci... -- Artur ZZR 1200 68 |
Data: Styczen 24 2014 11:18:54 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 11:15:29 +0000, AZ wrote: C trudno dyskutować, kiedy adwersarz nie rozumie podstawowych pojęć,Faktycznie trudno dyskutowac jak zadaje sie pytanie a zamiast odpowiedzi Otrzymywaeś zawsze cakiem zasadne odpowiedzi, to nie moja wina, e nie pojmujesz co to jest sprawno silnika i dlaczego w takim odniesieniu wzrost obciąenia kompresją nie ma znaczenia. Jak ju napisaem, to nie mj tylko Twj problem. Tutaj podobnie jak z tym adowaniem akumulatora (przepisanym zZe co niby przepisalem z Wikipedii? Ze dzialajace ladowanie powinno byc Nic nic, yj w bogiej nieświadomości, e 13,5V nie aduje akumulatora. Tylko dobrze by byo, eby w ten sposb nie pomaga innym - bo tylko im szkodzisz. Tomek 69 |
Data: Styczen 24 2014 11:25:40 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: On Fri, 24 Jan 2014 11:15:29 +0000, AZ wrote:To chyba Ty nie rozumiesz. Ssanie przez przymknieta przepustnice wymaga wiecej mocy al pozniej mniej tej mocy potrzeba na sprezanie mniejszego ladunku. Wiec summa summarum wychodzi na 0. Przeciez napisalem, ze nawet i 12.7V laduje tyle ze w praktyce i w wiekszosci przypadkow jest to za malo, co z tego, ze samochod bedzie palil i jezdzil jak akumulator bedzie permanentnie niedoladowany i go po 2 latach szlag trafi. To tak jakbys udowadnial, ze hamowanie na blachach to tez hamowanie. -- Artur ZZR 1200 70 |
Data: Styczen 24 2014 11:41:19 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 11:25:40 +0000, AZ wrote: Otrzymywaeś zawsze cakiem zasadne odpowiedzi, to nie moja wina, eTo chyba Ty nie rozumiesz. Ssanie przez przymknieta przepustnice wymaga No i jak to się ma w odniesieniu do sprawności oglnej silniak? Nijak. Zupenie te umkną Ci fakt, e mj argument z otwarciem przepustnicy nie ma adnego zastosowania do diesla. A tam przebieg spalania waściwego wygląda bardzo podobnie do silnikw benzynowych. Po prostu nie rozumiesz tego pojęcia. Zaoę się, e z uporem maniaka męczysz swj samochd na wysokim biegu i niskich obrotach, bo przecie wydaje się, e wtedy będzie pali najmniej. Przeciez napisalem, ze nawet i 12.7V laduje tyle ze w praktyce i w Tylko, e to nie jest zwykle przyczyną śmierci akumulatora. Akumulatory umierają najczęściej z przeadowania, albo cakowitego rozadowania. Niedoadowany akumulator moe funkcjonować bardzo dugo. No ale widać, e o akumulatorach rwnie masz średnie pojęcie. W końcu do znajomości fizyki, dochodzi potrzeba ogarnięcia chemii na podstawowym poziomie. Tomek. 71 |
Data: Styczen 24 2014 12:45:37 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: sqlwiel | W dniu 2014-01-24 12:41, Tomasz Stiller pisze: 72 |
Data: Styczen 24 2014 11:48:27 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 12:45:37 +0100, sqlwiel wrote: We-e się wreszcie zamknij, albo przejdcie na priv, albo umwcie się A co KF Ci nie dziaa? Tomek 73 |
Data: Styczen 24 2014 15:03:31 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: sqlwiel | W dniu 2014-01-24 12:48, Tomasz Stiller pisze: On Fri, 24 Jan 2014 12:45:37 +0100, sqlwiel wrote:Liczę na to, e moe kiedyś coś sensownego napiszesz, ale widzę, e bezpodstawnie. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. 74 |
Data: Styczen 24 2014 11:55:56 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: A czy ja dyskutuje o sprawnosci silnika w tym momencie? No a jak mial mi nie umknac jak ja dyskutuje o rzekomym wiekszym zapotrzebowaniu na moc przy przymknietej przepustnicy i rzekomej wiekszej sprawnosci z powodu przepustnicy otwartej (brak oporow). Z uporem maniaka traktujesz wszystkich jak idiotow i gdybys sie zalozyl to bys przegral. Bo staram sie samochodem jezdzic w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. A teraz ciekawostka - mam w motocyklu silnik 1164 ccm, moc 120 kW, maks. moment przy 8300 RPM. No i jedac na 6 biegu nie przekraczajac 5500 RPM spalanie jest nizsze od tego, gdybym jechal na 5 biegu przy 6000 RPM a wynika to tylko z konstrukcji/zestrojenia gaznikow ktore w granicach tej predkosci obrotowej zaczynaja sie w nich otwierac przepustnice podcisnieniowe. Niby silnik ma wieksza sprawnosc przy 8300 RPM, ale jadac tak to bym skotlowal 2x wiecej paliwa. To mnie rozbawiles tym co napisales... No i to ja mialem stosowac osobiste wycieczki? No nic, tkwij sobie dalej w swej zajebistosci, ja nie mam w zwyczaju rozmawiac z zarozumialymi bufonami :-) -- Artur ZZR 1200 75 |
Data: Styczen 24 2014 12:12:38 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 11:55:56 +0000, AZ wrote: A czy ja dyskutuje o sprawnosci silnika w tym momencie? Cay nasz wątek dotyczy sprawności silnika, tak jak byś tego nie zauway. No a jak mial mi nie umknac jak ja dyskutuje o rzekomym wiekszym Poniewa sprawno kolego liczy się w rozrachunku oglnym. Ilo energii dostarczanej, do ilości energii otrzymywanej po odjęciu wszystkich strat wasnych. To dlatego, pomimo e opory a więc i straty wynikające z tarcia przy wyszych obrotach są wysze, w rozrachunku oglnym nadal silnik przy wyszych obrotach jest sprawniejszy. Co więcej ma te zazwyczaj mniejsze zuycie waściwe paliwa - a więc potrzebuje mniej paliwa do wyprodukowania 1kW. A teraz ciekawostka - mam w motocyklu silnik 1164 ccm, (....) Na prawdę uwaasz, e to co napisaeś wnosi cokolwiek w temacie sprawności silnika w przeciętnym samochodzie? (...) No i to ja mialem stosowac osobiste wycieczki? LoL, mwi to go wyzywający swojego adwersarza od bufona ;) Tomek 76 |
Data: Styczen 24 2014 13:17:10 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Tylko, e to nie jest zwykle przyczyn mierci akumulatora. Akumulatory Nie tylko potrzebujesz snickersa ale troch rzeczywistoci. W swojej zajebistoci przemyl sobie spraw krystalizacji siarczanu oowiu na elektrodach oraz wypychaniu masy czynnej elektrod przez rosnce krysztay. Popularnie to zjawisko nazywa si zasiarczeniem i w ostatecznym efekcie jest nieodwracalne - masy, ktra opada na dno akumulatora w elektrody nie wepchniesz nawet jeli uda ci si rozpuci krysztay. Dugo niedoadowany akumulator to akumulator zniszczony. Jedynie w peni naadowany akumulator kwasowo-oowiowy moe by dugo przechowywany i nie traci zwoich wasciwosci. Jeszcze lepiej, gdy akumulator po penym adowaniu stale pracuje w trybie buforowym (2.3-2.4V/ogniwo) a tylko od czasu do czasu jest gboko rozadowywany i natychmiast adowany do penego. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 77 |
Data: Styczen 24 2014 12:34:03 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 13:17:10 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: W swojej zajebistości przemyśl sobie sprawę krystalizacji siarczanu W takim razie napisz jeszcze kolego kiedy oraz przy jakich napięciach na ogniwie i z jaką prędkością postępują te zjawiska. Myślę, e dobrze wiesz, e opad masy czynnej moe nastąpić z wielu powodw, z ktrych tylko jednym jest chroniczne niedoadowanie. Znacznie prościej uszkodzić akumulator w ten sposb mona zwyczajnie nie przykręcając do do samochodu. Akumulator, ktry ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak najbardziej niedoadowany ale w adnym wypadku nie dojdzie do jego szybkiego zniszczenia. Często jest to po prostu kwestia eksploatacji. Większo akumulatorw w samochodach uywanych gwnie do jazdy miejskiej ma ten problem i ludzie jakoś yją. Tomek 78 |
Data: Styczen 24 2014 14:45:36 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, W swojej zajebistoci przemyl sobie spraw krystalizacji siarczanuW takim razie napisz jeszcze kolego kiedy oraz przy jakich napiciach na Dopiero co napisae Niedoadowany akumulator moe funkcjonowa bardzo dugo. I do tego si odnosz. Usuwanie kontekstu nie pomoe. A kontekst jest taki, e piszesz o adowaniu napiciem 12.7V jako wystarczajcym co jest dokumentn bzdur, bo to jest napicie wystarczajce do zniszczenia akumulatora jeszcze w czasie gwarancji. I odrzucenie roszcze gwarancyjnych z powodu bdnej eksploatacji. Mj samochd jest obecnie samochodem niedzielnego kierowcy. Odpalam go moe dwa razy w tygodniu, eby po zakupy pojecha ledwie 2km w jedn stron. I przy wczonym silniku na akumulatorze mam ponad 14V (bez wiate itp) - tyle, ile potrzebuje akumulator do poprawnego adowania. Problem wiecznego niedoadowania wystpowa w - nomen omen - kaszlakach, normalnemu samochodowi z silnikiem Otto wystarczy te 4km dwa razy w tygodniu, eby akumulator si nie zasiarcza. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 79 |
Data: Styczen 24 2014 14:01:29 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-24, RoMan Mandziejewicz wrote: Znaczy sie masz sprawny uklad ladowania, jak jest mniej to logicznym jest, ze cos jest z ukladem nie tak i nalezaloby sie nad tym pochylic zwlaszcza jak mamy zamiar kupic nowy akumulator. Ale jak widac Tomasz pewnie klocki hamulcowe tez zmienia jak sie skonczy blacha, no bo przeciez blachy wystarczaja do zatrzymania samochodu. -- Artur ZZR 1200 80 |
Data: Styczen 24 2014 14:08:36 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 14:45:36 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: W takim razie napisz jeszcze kolego kiedy oraz przy jakich napięciach Skoro ju mnie posądzasz o coś takiego, to czy mgbyś wskazać gdzie to napisaem? Poniewa nie przypominam sobie, ebym się wypowiada w ten sposb tutaj na grupie. Mj samochd jest obecnie samochodem niedzielnego kierowcy. Odpalam go Dwa razy w tygodniu przy w peni sprawnej instalacji wystarczy do poprawnego funkcjonowania akumulatora - ale nie chce mi się wierzyć, e akumulator jest w peni naadowany w takim cyklu. Gorzej, jeśli z tego zrobi się raz na dwa tygodnie. Tomek 81 |
Data: Styczen 24 2014 15:26:23 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: J.F | Uytkownik "Tomasz Stiller" napisa w wiadomości Akumulator, ktry ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak A slyszales pojecie "zasiarczenie" ? Często jest to po prostu kwestia eksploatacji. Mysle ze z reguly wlasnie nie maja. J. 82 |
Data: Styczen 24 2014 14:32:22 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 15:26:23 +0100, J.F wrote: Uytkownik "Tomasz Stiller" napisa w wiadomości Syszaem, co więcej nawet wiem kiedy i z jaką intensywnością występuje. A dlaczego pytasz? Czyby interesowao Cię jak bardzo ulega zasiarczeniu akumulator naadowany w 70%? Tomek 83 |
Data: Styczen 24 2014 15:55:05 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Syszaem, co wicej nawet wiem kiedy i z jak intensywnoci wystpuje.Akumulator, ktry ma napicie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jakA slyszales pojecie "zasiarczenie" ? Nawet nie potrafisz poprawnego pytania zada. Bo poprawne pytanie brzmi - "jak szybko" a nie "jak bardzo". A akumulator naadowany w 70% ma napicie spoczynkowe wysze ni 12.3V. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 84 |
Data: Styczen 24 2014 15:05:01 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 15:55:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Nawet nie potrafisz poprawnego pytania zadać. Bo poprawne pytanie brzmi Ale wniesiesz coś do dyskusji, czy będziesz mnie personalnie atakowa? Tomek 85 |
Data: Styczen 24 2014 16:11:05 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, On Fri, 24 Jan 2014 15:55:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Nawet nie potrafisz poprawnego pytania zada. Bo poprawne pytanie brzmi Ale wniesiesz co do dyskusji, czy bdziesz mnie personalnie atakowa? Wycie to, co wniosem, manipulatorze. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 86 |
Data: Styczen 24 2014 15:20:40 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 16:11:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Wyciąeś to, co wniosem, manipulatorze. I będę to robi za kadym razem jak będziesz mnie personalnie atakowa, zamiast prowadzić rzeczową dyskusję. Tak ju mam, e na chamstwo reaguję podobnie. Tomek 87 |
Data: Styczen 24 2014 16:31:40 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Wycie to, co wniosem, manipulatorze.I bd to robi za kadym razem jak bdziesz mnie personalnie atakowa, Jeszcze mojego chamstwa nie poznae, niedouczony buraku, nie potraficy przyzna si do bdw. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 88 |
Data: Styczen 24 2014 15:39:04 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 16:31:40 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Jeszcze mojego chamstwa nie poznaeś, niedouczony buraku, nie potrafiący Tak aośnie kończy kady internetowy troll, ktremu brakuje argumentw :D Tomek 89 |
Data: Styczen 24 2014 16:44:55 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Jeszcze mojego chamstwa nie poznae, niedouczony buraku, nie potraficyTak aonie koczy kady internetowy troll, ktremu brakuje argumentw :D Wanie w ten sposb skoczye. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 90 |
Data: Styczen 25 2014 09:08:11 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: Cavallino |
On Fri, 24 Jan 2014 16:11:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Prawidowo. 91 |
Data: Styczen 24 2014 12:59:35 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, W ktrym momencie dziaamy z wiksz sprawnoci? Na przejechanie odcinka A do B z prdkoci 90 km/h na biegu x zuyjesz 7l paliwa. Na biegu y - 6l paliwa. W ktrym przypadku dziaamy z wiksz sprawnosci? To, co interesuje nas, to ekonomia a nie teoretyczna sprawno silnika spalinowego. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 92 |
Data: Styczen 24 2014 12:03:26 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-24, RoMan Mandziejewicz wrote: Myslisz, ze zrozumie?W ktrym momencie dziaamy z większą sprawnością? -- Artur ZZR 1200 93 |
Data: Styczen 24 2014 13:18:14 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello AZ, Na przejechanie odcinka A do B z prdkoci 90 km/h na biegu xMyslisz, ze zrozumie? Wtpi. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 94 |
Data: Styczen 24 2014 17:36:59 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2014-01-24 13:03, AZ pisze: On 2014-01-24, RoMan Mandziejewicz wrote: Nie, ale smaruj się olejkiem. W promieniach jego zajebistości mona się opalać :) 95 |
Data: Styczen 24 2014 12:25:25 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 12:59:35 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Na przejechanie odcinka A do B z prędkością 90 km/h na biegu x zuyjesz W adnym. O sprawności moemy mwić tylko przy konwersji energii. To, co interesuje nas, to ekonomia a nie teoretyczna sprawno silnika W takim razie nazywajmy sprawy po imieniu. Wystarczyo od początku napisać, e chodzio o ekonomię przejazdu i w ogle bym się nie odzywa. Problem w tym, e ekonomia niestety w tym przypadku to pojęcie względne. Dla mnie np. wany jest czas przejazdu a nie jego koszt. Dlaczego jestem w stanie uzasadnić większe spalanie. Tomek 96 |
Data: Styczen 24 2014 18:06:45 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 24 Jan 2014 10:28:18 +0000 (UTC), Tomasz Stiller Podczas pracy na obrotach znamionowych zuywamy pi takich dawek paliwa, A podczas jazdy z prdkoci 80km/h produkujesz kilkanacie kW, na ktrym biegu by nie jecha. A oprcz oporw ssania, ruchu, s jeszcze opory sprania, straty ciepa na chodzenie, straty ciepa w gazach spalinowych, ktrych to w caoci, jeszcze w funkcji obrotw i obcienia, nie podejmuj si szacowa. RR. -- _________________________________________________________________ robert rdziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 97 |
Data: Styczen 24 2014 18:17:38 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 18:06:45 +0000, Robert Rędziak wrote: A podczas jazdy z prędkością 80km/h produkujesz kilkanaście kW, na Ale nie musisz tego sam szacować. Do większości nowoczesnych silnikw dane o spalaniu waściwym są dostępne w sieci. Coraz częściej te krzywe rysowane są dla rnych poziomw obciąenia. Wystarczy poszukać w sieci. Tomek 98 |
Data: Styczen 24 2014 19:34:02 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, A podczas jazdy z prdkoci 80km/h produkujesz kilkanacie kW, naAle nie musisz tego sam szacowa. Do wikszoci nowoczesnych silnikw Wska rdo danych potwierdzajcych, e przy jedzie ze sta prdkoci 80km/h spalanie (w g/kWh) ronie ze spadkiem obrotw. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 99 |
Data: Styczen 24 2014 18:49:09 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 19:34:02 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Wska rdo danych potwierdzających, e przy jedzie ze staą Wystarczy Ci wykres mocy silnika z naooną krzywą spalania waściwego, czy coś jeszcze? Tomek 100 |
Data: Styczen 24 2014 20:07:08 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Wska rdo danych potwierdzajcych, e przy jedzie ze staWystarczy Ci wykres mocy silnika z naoon krzyw spalania waciwego, Dawaj co masz, nie przewlekaj. A jak nie masz, to odnie si do tego, co dostae w linku. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 101 |
Data: Styczen 24 2014 19:35:19 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 20:07:08 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Dawaj co masz, nie przewlekaj. A jak nie masz, to odnieś się do tego, Proszę bardzo, oto wykres z adnie naniesionym pomiarem przy trzech rnych obciąeniach 25%/50%/100% http://us1.webpublications.com.au/static/images/articles/ i1126/112611_6mg.jpg Jednostki co prawda nie metryczne, ale to nie przeszkadza prawda? Co widać na wykresie? Jednostkowe zuycie paliwa podano w podano w funtach/KM/godzinę. Przy 25% obciąeniu: dla 1500 rpm wynosi 1,1 dla 2000 rpm wynosi 1,0 dla 3000 rpm wynosi ju tylko 0,77 Przy 50% obciąeniu: dla 1500 rpm wynosi 0,58 dla 2000 rpm wynosi 0,52 dla 3000 rpm wynosi 0,47 Przy 100% obciązeniu: dla 1500 rpm wynosi 0,49 dla 2500 rpm wynosi 0,45 dla 3000 rpm wynosi 0,43 Ot wychodzi na to, e szczeglnie przy maym obciąeniu warto ten silnik kręcić do wysoko, bo rnica w zuyciu paliwa sięga 30%. Przy większym obciąeniu zysk jest mniejszy, ale nadal warto. Tomek 102 |
Data: Styczen 24 2014 20:47:06 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Dawaj co masz, nie przewlekaj. A jak nie masz, to odnie si do tego,Prosz bardzo, oto wykres z adnie naniesionym pomiarem przy trzech Nic sensownego si z tego nie da odczyta. Tu masz porzdny wykres i si do niego odnie: http://ecomodder.com/wiki/index.php/File:Mercedes_Benz_OM617_5cyl_turbo_diesel.jpg Jednostki co prawda nie metryczne, ale to nie przeszkadza prawda? Przy 25% obcieniu: dla 1500 rpm wynosi 1,1 Jakim prdkociom przy jakich biegach to odpowiada? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 103 |
Data: Styczen 24 2014 20:00:19 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 20:47:06 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: i1126/112611_6mg.jpgProszę bardzo, oto wykres z adnie naniesionym pomiarem przy trzech
Ale da się, tylko to nie pasuje do Twojej teorii. Tak swoją drogą spodziewaem się, e coś takiego odstawisz. Skoro fakty nie pasuję do Twojej teorii, tym gorzej dla faktw - prawda? Przy 25% obciąeniu: Policz sobie z przeoeń. Tomek 104 |
Data: Styczen 24 2014 21:25:03 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, i1126/112611_6mg.jpgProsz bardzo, oto wykres z adnie naniesionym pomiarem przy trzech Nie da si - 25% obcienia dotyczy mocy dostpnej na danych obrotach. Nie znajc charakterystyki mocy w funkcji obrotw nie wiemy nic. Zero danych dotyczcych silnika. Odnie si do wykresu Mercedesa - tam masz komplet danych, cznie z obcieniem drogowym podczas jazdy na jednym biegu. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 105 |
Data: Styczen 24 2014 21:31:01 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Przy 25% obcieniu: Wedug wykresu tutaj: http://ecomodder.com/wiki/index.php/File:Saturn_1.9l_BSFC_cleaned.png obcienie dotyczy momentu obrotowego dostpnego przy danych obrotach a nie mocy. S te hiperbole mocy i wida, e dla 10KM 25% obcienia jest przy 1800rpm. A dalej obcienie znacznie maleje a spalanie ronie. A my mwimy o staej mocy. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 106 |
Data: Styczen 24 2014 20:33:42 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 21:25:03 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Nie da się - 25% obciąenia dotyczy mocy dostępnej na danych obrotach. Tam celowo nie ma mowy o mocy. 25% obciąenia to po prostu 25% obciąenia. Chodzio waśnie o to, eby wykazać zaleno sprawności względem obciąenia i prędkości obrotowej. Tomek 107 |
Data: Styczen 24 2014 21:46:38 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Nie da si - 25% obcienia dotyczy mocy dostpnej na danych obrotach.Tam celowo nie ma mowy o mocy. 25% obcienia to po prostu 25% Ale my nie mwimy o jakim tam staym obcieniu, nieopisanym czego dotyczy, tylko o staej mocy. I na wszystkich wykresach, na ktrych uwzgldniono moc wida wyranie, e przy maych mocach spalanie ronie dla danej mocy z obrotami. i nie ma zmiuj: http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_%28BSFC%29_Maps -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 108 |
Data: Styczen 24 2014 20:39:31 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 21:31:01 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: A my mwimy o staej mocy. Ty mwisz o tym, o czym chcesz mwić, eby Ci pasowao do teorii. Ja od początku mwię o spalaniu jednostkowym. Tomek 109 |
Data: Styczen 24 2014 21:47:42 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, A my mwimy o staej mocy.Ty mwisz o tym, o czym chcesz mwi, eby Ci pasowao do teorii. Ja od Od samego pocztku tej dyskusji chodzi o sta, ma moc. To ty cigle usiujesz od tego uciec. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 110 |
Data: Styczen 24 2014 23:37:44 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: J.F. | Dnia Fri, 24 Jan 2014 19:35:19 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa(a): On Fri, 24 Jan 2014 20:07:08 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Jednostki przede wszystkim jakies malo wymierne - co to znaczy "50% load" ? Co wida na wykresie? Co widac ? Widac ze nie rozumiesz zagadnienia. Mozna sobie jechac na 2 biegu przy 2800 rpm i obciazeniu np 25%. Zuzycie bedzie wtedy najmniejsze i wyniesie 0.7. Tylko ze "rozsadny" czlowiek wrzuci czworke, obciazenie silnika wzrosnie do 50%, obroty spadna do 1400, i silnik w bardzo nieoptymalnym punkcie bedzie palil 0.6 Przy wikszym obcieniu zysk jest mniejszy, ale nadal warto. No istotnie przejscie z 50% @ 3200 na 100% @ 1600 nie jest dobrym pomyslem.. J. 111 |
Data: Styczen 24 2014 18:03:14 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 23 Jan 2014 20:31:37 +0000 (UTC), Tomasz Stiller Dobrze, wracamy do pocztku. Co si dzieje, jak ronie prdko obrotowa I ona tak sobie sama ronie? Co pisae o prdkoci 80km/h. Zatem na ktrym biegu by nie jecha, to zapotrzebowanie na moc jest stae, bo silnik w warunkach ustalonych nie wyprodukuje wicej momentu ni ten, ktry jest potrzebny do zrwnowaenia oporw ruchu. A od momentu do mocy moesz sobie przej jednym, prostym wzorem. RR. -- _________________________________________________________________ robert rdziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 112 |
Data: Styczen 24 2014 19:06:16 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Robert, Dobrze, wracamy do pocztku. Co si dzieje, jak ronie prdko obrotowaI ona tak sobie sama ronie? Co pisae o prdkoci 80km/h. adne krzyki i pacze nie przekonaj go... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 113 |
Data: Styczen 24 2014 14:08:35 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 23 Jan 2014 17:57:02 +0000 (UTC), w Tomasz Odesaem zatem do wykresu spalania jednostkowego A ile nisza jest ta sprawno przy 1700rpm od sprawnoci przy np. 2400rpm? 114 |
Data: Styczen 24 2014 14:35:24 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: J.F | Uytkownik napisa w wiadomoci Odesaem zatem do wykresu spalania jednostkowego A ile nisza jest ta sprawno przy 1700rpm od sprawnoci przy np. 2400rpm? Troche roznych map http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_(BSFC)_Maps Tylko zwracam uwage ze jak zmienimy bieg, to zmieniaja sie obroty i obciazenie. Dobry przyklad to Mercedes Benz 300SD OM617 5 cylinder Macie tam hiperbole stalej mocy. Jedziemy sobie np spokojnie 110km/h, potrzeba do tego 30kW, no i jak zejdziemy do 1500rpm, to bedzie palil 260g/kWh. Przy 1750 bedzie minimum, a potem spalanie z obrotami rosnie. Ale juz przy 50kW optymalne obroty to jakies 2300. J. 115 |
Data: Styczen 24 2014 13:19:48 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 14:08:35 +0100, wrote: A ile nisza jest ta sprawno przy 1700rpm od sprawności przy np. To ju zaley od konkretnego modelu silnika. W skrajnym przypadku sięga 50%. Tomek 116 |
Data: Styczen 24 2014 14:30:06 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: wchpikus | Mysle ze to tez zalezy od stylu jazdy. 117 |
Data: Styczen 24 2014 14:11:18 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 23 Jan 2014 14:18:01 +0000 (UTC), w Tomasz > Bo poniewaz? A komputer pokadowy co mwi? 118 |
Data: Styczen 24 2014 14:12:16 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 14:11:18 +0100, wrote: Po poniewa tak mwi dynamika gazw - taki dzia fizyki gdybyś nie Witamy na pokadzie. Pytasz o komputer w moim samochodzie? Nie mam benzyny z komputerem, więc nie wiem. Tomek 119 |
Data: Styczen 24 2014 15:18:04 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Witamy na pokadzie.Po poniewa tak mwi dynamika gazw - taki dzia fizyki gdyby nieA komputer pokadowy co mwi? Ale autorytatywnie twierdzi, e na niszym biegu pali mniej potrafie. Na jakiej podstawie? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 120 |
Data: Styczen 24 2014 14:24:18 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 15:18:04 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Ale autorytatywnie twierdzić, e na niszym biegu pali mniej potrafieś. Pisaem o tym wcześniej, na podstawie wskazań spalania chwilowego komputera w samochodzie z silnikiem diesla. Tomek 121 |
Data: Styczen 24 2014 14:26:16 | Temat: Re: Rosnąca liczba biegw... | Autor: AZ | On 2014-01-24, Tomasz Stiller wrote: Ja pierdole... :-)Ale autorytatywnie twierdzić, e na niszym biegu pali mniej potrafieś. -- Artur ZZR 1200 122 |
Data: Styczen 24 2014 15:28:03 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: radekp@konto.pl | Fri, 24 Jan 2014 14:24:18 +0000 (UTC), w Tomasz On Fri, 24 Jan 2014 15:18:04 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Chwilowe wskazanie moesz sobie... wsadzi w ramk. Jed na autostrad albo jak dusz drog. 123 |
Data: Styczen 24 2014 14:35:22 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: Tomasz Stiller | On Fri, 24 Jan 2014 15:28:03 +0100, wrote: Fri, 24 Jan 2014 14:24:18 +0000 (UTC), w Pisaem ju wcześniej na jakim odcinku robiem ten pomiar i w jakich warunkach. Zerknij kilka postw wyej, to się dowiesz dlaczego taki pomiar jest wiarygodny. Na duszej drodze to dopiero mona sobie taki pomiar wsadzić w ramkę. Wystarczy, e będzie wiao z innego kierunku i ju taki pomiar mona sobie wsadzić... Czy na prawdę tak trudno zrozumieć, e silnik pracujący w optymalnych warunkach spala jednostkowo mniej paliwa? To na prawdę nie jest fizyka rakietowa, wystarczy umiejętno czytania wykresw jakie dostarcza producent silnika :) Tomek 124 |
Data: Styczen 24 2014 15:43:50 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: radekp@konto.pl | Fri, 24 Jan 2014 14:35:22 +0000 (UTC), w Tomasz Pisaem ju wczeniej na jakim odcinku robiem ten pomiar i w jakich Nie no pewnie, krtka droga to idealne warunki do bada -- wiatr nawet nie zdy zawia. Ergo: czyli trollujesz. 125 |
Data: Styczen 24 2014 15:46:20 | Temat: Re: Rosnca liczba biegw... | Autor: | |