Grupy dyskusyjne   »   Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja

Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja



1 Data: Sierpien 04 2007 10:55:13
Temat: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: Waldek Godel 

Więc pewnie trzeba będzie zmienić ekspertów na klakierów, duża szansa dla
Płaszczyca i Romanka, warci jeden drugiego:

Ministerialne kłamstwa o Via Baltica

  Jakub Medek, Białystok 2007-08-04, ostatnia aktualizacja 2007-08-04
10:20:20.0

Przebieg Via Baltica jest już ustalony, a obwodnica Augustowa stanowi
jego część - stwierdził wczoraj minister transportu Jerzy Polaczek. Jak
wynika z posiadanych przez "Gazetę" dokumentów, mijał się z prawdą.

Konferencję prasową resort zwołał w związku z raportem firmy Scott
Wilson, która na zlecenie dyrekcji dróg i autostrad od dwóch lat próbuje
znaleźć najlepszy przebieg Via Baltica - korytarza drogowego łączącego
Warszawę z Helsinkami. Prace powinna zakończyć we wrześniu. Eksperci do
wyboru mieli ponad 40 wariantów trasy, w tym lansowany przez rząd: drogę
krajową numer osiem łączącą centrum kraju z przejściem granicznym w
Budzisku. Przebiega ona przez Białystok i Augustów, to na niej dziś
koncentruje się ruch tirów z krajów bałtyckich.

Eksperci: Rospuda to najgorszy wariant

Jak pisała wielokrotnie "Gazeta", a wczoraj "Dziennik", ustalenia
ekspertów są jasne: przebieg Via Baltica przez Augustów i Rospudę jest
najgorszym z możliwych. Ich zdaniem, taki wariant w ogóle nie powinien
wejść do ostatniego, prowadzonego obecnie, etapu analizy.

Według specjalistów, odcinek Via Baltica należałoby poprowadzić przez
Łomżę, Ełk i Suwałki, omijając torfowiska Rospudy szerokim łukiem.

Ta trasa jest najkrótsza, łączy ze sobą najwięcej miast i omija liczne w
województwie podlaskim tereny chronione. Nie pasuje jednak do koncepcji
kolejnych polskich rządów. Od 2001 roku powtarzają one konsekwentnie, że
przebieg Via Baltica jest już przesądzony i zatwierdzony.

Polaczek: Przebieg drogi ustalono w latach 90.

- Informacje prasowe na ten temat są niemiarodajne - mówił wczoraj Jerzy
Polaczek. Tak jak jego poprzednicy z rządów SLD powtarzał, że przebieg
korytarza ustalono jeszcze w latach 90. na posiedzeniu ministrów
transportu państw europejskich. I że prowadzi on przez Białystok i
Augustów. W związku z tym obwodnica tego miasta jest jego częścią.

Przedstawiciele ekologicznych organizacji pozarządowych pytają
złośliwie, po co w takim wypadku w ogóle wykonywać kosztującą 2 mln zł
analizę. I przypominają, że unijne przepisy mówią jasno: każdy korytarz
transportowy musi zostać wytyczony na podstawie dokładnych badań.

"Deklaracje ministra to zwykła spekulacja"

- Obligują nas do tego trzy dyrektywy i zalecenia konwencji berneńskiej.
Ramowe ustalenia ministrów transportu odnośnie przebiegu korytarzy nie
zwalniają rządu z konieczności ich przestrzegania - kontruje dr
Przemysław Chylarecki z Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków.

Przypomina, że w sprawie Via Baltica konieczność sporządzenia takiej
analizy Rada Europy wymusiła na Polsce jeszcze w 2003 roku. Robi ją
właśnie Scott Wilson. I dopóki nie skończy, wszelkie deklaracje ministra
na temat przebiegu korytarza są zwykłą spekulacją - uważa Chylarecki.

Dyrekcja dróg podważa analizę

Podczas wczorajszej konferencji dyrekcja dróg podważyła samą analizę.
Wicedyrektor Jacek Bojarowicz określił dotychczasowe ustalenia firmy
Scott Wilson jako nierzetelne i niemerytoryczne. - Nakazaliśmy poprawić
zawarte w niej błędy. Dopóki do tego nie dojdzie, nie przyjmiemy jej -
mówił.

Według niego, wśród badanych przez specjalistów wariantów tego, w skład
którego wchodzi budowana obwodnica Augustowa, w ogóle nie wzięto pod uwagę.

Warianty z drogą nr 8 były analizowane i odrzucone

- Nie zgadzam się z tą opinią - reaguje dyrektor Wacław Jastrzębski z
firmy Scott Wilson i odsyła do dostępnego w internecie dokumentu
opisującego metodykę prac analityków szukających najlepszej trasy.

Wynika z niego, że Jacek Bojarowicz kłamie. Wśród ponad 40 wariantów
trasy, od których specjaliści dwa lata temu rozpoczęli analizę, na
pierwszym miejscu znajdowały się te pokrywające się z drogą nr 8. W
miejscowościach leżących wzdłuż niej, m.in. w Białymstoku i Augustowie,
firma prowadziła konsultacje społeczne. Jednak po ocenie według
kryteriów ekonomicznych, transportowych, społecznych i środowiskowych
wariant ten odrzucono.

Inne dokumenty

Z innego dokumentu, który zna "Gazeta" - protokołu komisji nadzorującej
prace analityków z maja tego roku - wynika, że dyrekcja dróg i autostrad
przyjmuje dotychczasowe ustalenia, a prowadzone obecnie przez ekspertów
prace są po prostu ostatnim, zaplanowanym wcześniej etapem. Równocześnie
jednak drogowcy wymusili na firmie, by do analizowanych na tym etapie
badań wariantów dopisać odrzuconą wcześniej "ósemkę". Uzasadniali to
tym, że to droga, której modernizację zapisano w planach inwestycyjnych
rządu.

Prowadzone właśnie analizy dotyczą jednak wyłącznie wpływu korytarza
transportowego na środowisko naturalne. Tu rządowa propozycja, o 60
kilometrów dłuższa i przecinająca szereg chronionych obszarów (w tym
Biebrzański Park Narodowy i Dolinę Rospudy), wypada znów najgorzej.

Chcieliśmy skonfrontować szefa dyrekcji dróg i autostrad Jacka
Bojarowicza z tymi faktami. Był nieuchwytny.

Jakub Medek, Białystok

***

Sam raport Scott Wilson, za który ministerstwo zapłaciło 2 mln zł (!!!!!)
jest tutaj:
http://www.viabaltica.scottwilson.com.pl/do%20sciagania/EtapI_wer2_22.pdf
sugeruję spojrzenie na informację "zamawiajacy"

Pozostałe pliki:
http://www.viabaltica.scottwilson.com.pl/index_pliki/Page536.htm


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."



2 Data: Sierpien 04 2007 10:54:23
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: stern 

Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 04 Aug
2007 10:55:13 +0100, Waldek Godel zeznał(a):

Sam raport Scott Wilson, za który ministerstwo zapłaciło 2 mln zł (!!!!!)
jest tutaj:

no to o co chodzi w tej aferze z przebiegiem drogi?
Wszystkie rządy od 1990r chciały zniszczyć Rospudę czy czegoś nie
zrozumiałem?

3 Data: Sierpien 04 2007 12:13:17
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 4 Aug 2007 10:54:23 +0000 (UTC), stern napisał(a):

no to o co chodzi w tej aferze z przebiegiem drogi?
Wszystkie rządy od 1990r chciały zniszczyć Rospudę czy czegoś nie
zrozumiałem?

tego naprawdę nikt nie wie, jakby ktoś wiedział, to może lekarze
opracowaliby sposób jak to leczyć.

Zapewne jak zwykle chodzi o pieniądze. Raczej nie chodzi o to, żeby droga
NIE przechodziła przez czyjś grunt, bo nie upieraliby się jak Płaszczyc
przy najgorszym projekcie. Więc zapewne chodzi o to, że droga MA
przechodzić w określonym rejonie - ktoś tam chce coś zbudować - hotel,
stacje benzynowe albo coś takiego.

To są wszystko gdybania i można takich gdybań robić wiele. Pewne rzeczy są
oczywiste - estakada i puszcza augustowska nie pozwolą na budowę żadnej
infrastruktury przez niezły kawałek drogi. A to oznacza, że ci co będą
mieli duże stacje na końcach tego odcinka zrobią całkiem niezłą kasę -
większą niż zrobiliby mając konkurencję.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

4 Data: Sierpien 06 2007 00:55:56
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: Sanctum Officium 

"Waldek Godel"  wrote in message

Dnia Sat, 4 Aug 2007 10:54:23 +0000 (UTC), stern napisał(a):

> no to o co chodzi w tej aferze z przebiegiem drogi?
> Wszystkie rządy od 1990r chciały zniszczyć Rospudę czy czegoś nie
> zrozumiałem?

tego naprawdę nikt nie wie, jakby ktoś wiedział, to może lekarze
opracowaliby sposób jak to leczyć.

Zapewne jak zwykle chodzi o pieniądze. Raczej nie chodzi o to, żeby droga
NIE przechodziła przez czyjś grunt, bo nie upieraliby się jak Płaszczyc
przy najgorszym projekcie. Więc zapewne chodzi o to, że droga MA
przechodzić w określonym rejonie - ktoś tam chce coś zbudować - hotel,
stacje benzynowe albo coś takiego.

To są wszystko gdybania i można takich gdybań robić wiele. Pewne rzeczy są
oczywiste - estakada i puszcza augustowska nie pozwolą na budowę żadnej
infrastruktury przez niezły kawałek drogi. A to oznacza, że ci co będą
mieli duże stacje na końcach tego odcinka zrobią całkiem niezłą kasę -
większą niż zrobiliby mając konkurencję.

I o to taka awantura?? Rządy się zmieniają i nic? I wszystkie walcza o jakiś
jeden hotel czy jedną stacje? Odcinek kilku czy kilkunastu kilometrów nie
wytrzyma bez stacji? Mogę Ci pokazać odcinki po 30 km bez stacji.


MK

5 Data: Sierpien 11 2007 23:53:45
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 4 Aug 2007 12:13:17 +0100, Waldek Godel
 wrote:

Zapewne jak zwykle chodzi o pieniądze. Raczej nie chodzi o to, żeby droga
NIE przechodziła przez czyjś grunt, bo nie upieraliby się jak Płaszczyc
przy najgorszym projekcie. Więc zapewne chodzi o to, że droga MA

Walduś - wywłaszcz w końcu siebie. Bo innych to z ochotę byś pozbawiał
ich własności. Najlepiej - przeprowadź się do Augustowa.
Sądzę, że po miesiącu bym Twą facjatę na jakimś proteście zobaczył.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

6 Data: Sierpien 04 2007 15:01:52
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówiš, że to zła opcja
Autor: J.F. 

On Sat, 4 Aug 2007 10:54:23 +0000 (UTC),  stern wrote:

Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 04 Aug
Sam raport Scott Wilson, za który ministerstwo zapłaciło 2 mln zł (!!!!!)
jest tutaj:

no to o co chodzi w tej aferze z przebiegiem drogi?
Wszystkie rządy od 1990r chciały zniszczyć Rospudę czy czegoś nie
zrozumiałem?

Rzady to pewnie nawet nie mialy wiekszego pojecia co to jest ta
Rospuda. I ze w ogole ma isc tam jakas droga - znal tylko ogolny
korytarz, nie wchodzac w szczegoly  :-)

W 1990 to pewnie w ogole nie bylo duzego problemu - ruch towarowy
niewielki. Obwodnica raczej tak pro-forma.
Dopiero po odlaczeniu krajow baltyckich od ZSRR nabralo problemu.

http://www.viabalticainfo.org/spip.php?rubrique6
http://www.viabalticainfo.org/spip.php?article42

Warianty pewnie byly nieupublicznione, decyzje tez kiepsko
["zawiadamia sie ze plan bedzie wystawiony w .."].

W miedzyczasie zapewne stosunek do ziemii sie ze dwa razy zmienil,
dolina mogla byc uwazana przez decydentow za wielkie bagno a nie cenny
krajobraz, a niewykluczone ze zadecydowal jakis lokalny watazka
wiedzac z dawnych lat ze jak sie buduje wielki most to betonu i na
jego podworko starczy :-)

J.

7 Data: Sierpien 05 2007 13:08:39
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: Gosky 

ano chodzi o to, że droga ta omijałaby Białystok, jak by nie patrzeć
największe miasto w tym regionie, a jeśli by omijała, to krajowa 8 zostałaby
zapomniana, a i miasto też by omijano tak jak ominęłaby je droga - czyli
pewny zastój miasta, które i tak jest w tyle za resztą kraju

--
pozdrawiam
Gosky

8 Data: Sierpien 05 2007 11:27:48
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: stern 

Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sun, 05 Aug
2007 13:08:39 +0200, Gosky zeznał(a):

ano chodzi o to, że droga ta omijałaby Białystok, jak by nie patrzeć
największe miasto w tym regionie, a jeśli by omijała, to krajowa 8 zostałaby
zapomniana, a i miasto też by omijano tak jak ominęłaby je droga - czyli
pewny zastój miasta, które i tak jest w tyle za resztą kraju

"a nasze miasto to Białystok" - i wszystko jasne...

9 Data: Sierpien 05 2007 16:22:58
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: heÂŽsk 

On Sun, 5 Aug 2007 11:27:48 +0000 (UTC), stern  wrote:

Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sun, 05 Aug
2007 13:08:39 +0200, Gosky zeznał(a):
> ano chodzi o to, że droga ta omijałaby Białystok, jak by nie patrzeć
> największe miasto w tym regionie, a jeśli by omijała, to krajowa 8 zostałaby
> zapomniana, a i miasto też by omijano tak jak ominęłaby je droga - czyli
> pewny zastój miasta, które i tak jest w tyle za resztą kraju

"a nasze miasto to Białystok" - i wszystko jasne...

 bez przesady. autostrada nie bieglaby przez bialystok tylko go
 omijala i nie sadze by kierowcy zjezdzali z autostrady do
 bialegostoku, do wwy jest ok 180 km. nie przesadzajmy z ta
 zasciankowoscia.


--

HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!
Stan dróg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/
http://www.swiatlacalyrok.org.pl/zaiprzeciw.html
http://www.policja.pl/portal/pol/71/3250/
http://www.pijanikierowcy.pl/

10 Data: Sierpien 05 2007 13:24:19
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: J.F. 

On Sun, 5 Aug 2007 13:08:39 +0200,  Gosky wrote:

ano chodzi o to, że droga ta omijałaby Białystok, jak by nie patrzeć
największe miasto w tym regionie, a jeśli by omijała, to krajowa 8 zostałaby
zapomniana, a i miasto też by omijano tak jak ominęłaby je droga - czyli
pewny zastój miasta, które i tak jest w tyle za resztą kraju

Tyle ze Bialystok albo bedzie mial klopoty jak Augustow
["przejsc przez ulice nie mozna, halas, wibracje i spaliny"]
albo bedzie mial obwodnice. Zreszta pewnie dla tirow nie ma tam
parkingu, wiec sie nie zatrzymuja.

A droga przeciez zostanie, odciazona z tirow przyspieszy dojazd
i "zblizy" B-k do reszty kraju.
Zreszta rzut oka na mape - pozostanie mu tranzyt do Minska,
a moze nawet i do Wilna przez Grodno - o ile jest lub bedzie tam dobra
droga.

J.

11 Data: Sierpien 05 2007 20:31:16
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: jerzu 

On Sun, 05 Aug 2007 13:24:19 +0200, J.F.
 wrote:

Tyle ze Bialystok albo bedzie mial klopoty jak Augustow
["przejsc przez ulice nie mozna, halas, wibracje i spaliny"]
albo bedzie mial obwodnice. Zreszta pewnie dla tirow nie ma tam
parkingu, wiec sie nie zatrzymuja.

Przecież Białystok ma obwodnicę w ciągu DK8.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org  GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

12 Data: Sierpien 05 2007 21:14:46
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: J.F. 

On Sun, 05 Aug 2007 20:31:16 +0200,  jerzu wrote:

On Sun, 05 Aug 2007 13:24:19 +0200, J.F.
Tyle ze Bialystok albo bedzie mial klopoty jak Augustow
["przejsc przez ulice nie mozna, halas, wibracje i spaliny"]
albo bedzie mial obwodnice. Zreszta pewnie dla tirow nie ma tam
parkingu, wiec sie nie zatrzymuja.

Przecież Białystok ma obwodnicę w ciągu DK8.

No to jaki "zysk dla miasta" z takiego kierunku tranzytu ?

J.

13 Data: Sierpien 05 2007 21:18:59
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: jerzu 

On Sun, 05 Aug 2007 21:14:46 +0200, J.F.
 wrote:

No to jaki "zysk dla miasta" z takiego kierunku tranzytu ?

Zawsze można zbudować jakieś centra logistyczne przy trasie. A jak
droga pójdzie inną drogą to taka inwestycja psu w dupę.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org  GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

14 Data: Sierpien 04 2007 14:50:05
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: Solar 

Waldek Godel napisał(a):

Polaczek: Przebieg drogi ustalono w latach 90.

Jeśli tak, to dlaczego w ogóle ten obszar wpisano do programu Natura 2000? Skoro miała tam przebiegać droga, to po co tak to sobie utrudniono? Pewnie nikt nie zadał sobie trudu z zapoznaniem się z konsekwencjami wpisania obszaru do programu, ani nie uświadamiał sobie, że Unia zyskuje prawo do decydowania o takim obszarze. Pieniądze z Unii na ochronę pewnie wzięto, procent obszarów Natura 2000 się zwiększył, a to, że potem puści się tam przelotówkę, to szczegół...

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
"Dziewczynki powstają z uszkodzonego nasienia
lub też w następstwie wilgotnych wiatrów."
                           św. Tomasz z Akwinu

15 Data: Sierpien 04 2007 16:52:17
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: mirekm 

Solar wrote:

Waldek Godel napisał(a):

Polaczek: Przebieg drogi ustalono w latach 90.

Jeśli tak, to dlaczego w ogóle ten obszar wpisano do programu Natura 2000? Skoro miała tam przebiegać droga, to po co tak to sobie utrudniono? Pewnie nikt nie zadał sobie trudu z zapoznaniem się z konsekwencjami wpisania obszaru do programu, ani nie uświadamiał sobie, że Unia zyskuje prawo do decydowania o takim obszarze. Pieniądze z Unii na ochronę pewnie wzięto, procent obszarów Natura 2000 się zwiększył, a to, że potem puści się tam przelotówkę, to szczegół...

Co za logika. Rospuda znalazła się w programie Natura 2000 dlatego, że jest cenna przyrodniczo, a nie na odwrót.

pozdrawiam,

mirek

16 Data: Sierpien 04 2007 20:54:55
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: Solar 

mirekm napisał(a):

Co za logika. Rospuda znalazła się w programie Natura 2000 dlatego, że jest cenna przyrodniczo, a nie na odwrót.

Co to znaczy "na odwrót"? Bo nie rozumiem...
I nie rozumiem, o co ci chodzi z tą logiką...
Polska, będąc w Unii, jest zobowiązana posiadać pewien % terenów należących do N2000 (nadal mamy ich za mało). Rospuda, będąc oczywiście cenna przyrodniczo, została tam wpisana. Tylko skoro już wcześniej planowano tam drogę i wpisano Rospudę, to ten ktoś wpisujący chyba nie zdawał sobie sprawy, że Unia się wtrąci w budowę na terenie N2000. Bo celem tego programu jest ochrona terenów. Bo Polska, wpisując Rospudę do N2000, dała Unii prawo głosu. Podejrzewam, że wysuwając "kandydaturę" Rospudy do N2000, nie przekazano Unii planów budowy tam drogi. A teraz wszyscy machają szabelką, że nie będzie się nam Unia wtrącała...
Albo ten ktoś zdawał sobie sprawę, ale jak to często w Polsce, jakoś to będzie i potem się zobaczy. No i się obecnie zobacza...

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
W czasach rzymskich łotrów wieszano na krzyżach, a teraz jest odwrotnie.

17 Data: Sierpien 04 2007 21:42:22
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: mirekm 

Solar wrote:

mirekm napisał(a):

Co za logika. Rospuda znalazła się w programie Natura 2000 dlatego, że jest cenna przyrodniczo, a nie na odwrót.

Co to znaczy "na odwrót"? Bo nie rozumiem...
I nie rozumiem, o co ci chodzi z tą logiką...

Czy obszary chronione tworzy się dlatego, że jest pewne, że nikt nie będzie chciał tam wybudować drogi, wysypiska śmieci, lub krematorium? Czy może ze względne na to, że są na tyle cenne, żeby tam nie budować? Na szczęście nie są za to odpowiedzialni urzędnicy z Generalnej Dyrekcji Dziur Kolein i Abulii.

pozdrawiam,

mirek

18 Data: Sierpien 05 2007 06:01:57
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: stern 

Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 04 Aug
2007 21:42:22 +0200, mirekm zeznał(a):

Czy może ze względne na to, że są na tyle cenne, żeby tam nie budować?

w tej chwili tworzy się je po to, żeby zadowolić UE.
Nas uszczęśliwiono obszarem N2000 w miejscu gdzie są 3 rezerwaty i park
krajobrazowy.

Protesty radnych na nic się nie zdały, zresztą wojewoda raczył napisać, że
ma w głębokim poważaniu te opinie, bo to formalność.

19 Data: Sierpien 04 2007 22:38:47
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: heÂŽsk 

On Sat, 04 Aug 2007 20:54:55 +0200, Solar
wrote:

Polska, będąc w Unii, jest zobowiązana posiadać pewien % terenów
należących do N2000 (nadal mamy ich za mało). Rospuda, będąc oczywiście
cenna przyrodniczo, została tam wpisana. [...]

 nie do konca tak. po wyjsciu do ue zaczeto szukac terenow
 "przyrodniczo-atrakcyjnych" liczac, ze z ue kapnie cos przy
 tej okazji.nie zastanawiano sie nad konsekwencjami takiego ot
 sobie "wpisywania" a tera zmamy zabe do zjedzenia.

 

--

HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!
Stan dróg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/
http://www.swiatlacalyrok.org.pl/zaiprzeciw.html
http://www.policja.pl/portal/pol/71/3250/
http://www.pijanikierowcy.pl/

20 Data: Sierpien 05 2007 01:26:22
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: venioo 

Waldek Godel pisze:
[...ciach...]
Cos Ty chlopie napisal?
Przeciez wszyscy wiemy, ze wybiorcza klamie ;)
Tak samo jak cala reszta organizacji, ktore nie zgadzaja sie z budowa ;)
Ja proponuje jak na Bialorusi: nie zgadza sie ktos, to go w kajdany i do pierdla ;)
2 kandydatow na kapo (z monopolem na racje) nawet juz bym widzial (po namysle nawet 3 hehe) :)

A tak poza tym milego weekendu zycze wszystkim, pieknej pogody i szerokiej drogi :)
--
venioo

21 Data: Sierpien 06 2007 01:08:08
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: Sanctum Officium 

"Waldek Godel"  wrote in message


(...)

O co w ogóle ta cała zadyma? O obwodnice wiochy 30 000 mieszkańców? Mało
dróg krajowych idzie przez sam środek wiosek i miast? Gdzie obwodnica
Kościerzyny (23 000 mieszańców, idzie przez nią DK20)? Ba, Poznań, Wrocław,
Łódź, Warszawa nie mają obwodnic. Kraków i Śląsk mają tylko cząstkowe
obwodnice (o ile A4 można uznać za to obwodnice). Średniej wielkości miasta
jak Słupsk czy Koszalin też nie mają (idzie przez sam ich środek DK6). Z
dużych aglomeracji tylko Trójmiasto ma porządną obwodnica, acz też jeszcze
niepełną.


MK

22 Data: Sierpien 06 2007 09:48:06
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

"Waldek Godel"  wrote in message


(...)

O co w ogóle ta cała zadyma? O obwodnice wiochy 30 000 mieszkańców? Mało
dróg krajowych idzie przez sam środek wiosek i miast? Gdzie obwodnica
Kościerzyny (23 000 mieszańców, idzie przez nią DK20)? Ba, Poznań, Wrocław,
Łódź, Warszawa nie mają obwodnic.

Poznań na najbardziej obleganym kierunku wschód-zachód ma.
W ciągu A2.

23 Data: Sierpien 07 2007 22:05:00
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: Sanctum Officium 

"Cavallino"  wrote in message


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

> "Waldek Godel"  wrote in message
>
>
> (...)
>
> O co w ogóle ta cała zadyma? O obwodnice wiochy 30 000 mieszkańców? Mało
> dróg krajowych idzie przez sam środek wiosek i miast? Gdzie obwodnica
> Kościerzyny (23 000 mieszańców, idzie przez nią DK20)? Ba, Poznań,
> Wrocław,
> Łódź, Warszawa nie mają obwodnic.

Poznań na najbardziej obleganym kierunku wschód-zachód ma.
W ciągu A2.

No tak, zapomniałem. Ale ringu jak Berlin nie ma. Ani jedno polskie miasto
nie ma takiej obwodnicy.


MK

24 Data: Sierpien 08 2007 06:43:54
Temat: Re: Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości news:

Ba, Poznań,
> Wrocław,
> Łódź, Warszawa nie mają obwodnic.

Poznań na najbardziej obleganym kierunku wschód-zachód ma.
W ciągu A2.

No tak, zapomniałem. Ale ringu jak Berlin nie ma.

Duża część obwodnicy ma być zrobiona na Euro 2012, ale pożyjemy, zobaczymy.

Rospuda - nawet ministerialni eksperci mówią, że to zła opcja



Grupy dyskusyjne