Witam,
Znalazłem na allegro taki oto silnik, który można wmontować w rower:
http://www.allegro.pl/item691621780_silnik_rowerowy_80cm3_do_roweru_spalinowy_r
ower.html
W związku z powyższym rodzi się kilka wątpliwości, które - mam nadzieję -
pomożecie mi rozwiązać:
1, Czy taki pojazd w świetle przepisów jest jeszcze rowerem, czy też należy go
już traktować jako motorower? Silnik ma pojemność 80 cm3, więc - o ile nic się
ostatnio nie zmieniło, że prawo jazdy jest wymagane dla pojazdów z silnikiem
50 cm3 - wychodzi na to że, prawo jazdy jest potrzebne. Z drugiej jednak
strony kierujący rowerem nie musi (chyba?) posiadać prawa jazdy. Czy
posiadając PJ kat. B można kierować takim rowerem?
2. Czy taki rower trzeba rejestrować?
3. Czy trzeba płacić składki OC?
4. Czy trzeba go wyposażać w jakiś dodatkowy osprzęt (np. kierunkowskazy,
klakson)?
Chyba się skuszę na taki silnik, bo nie chce mi się pedałować co dzień 7 km do
roboty, ale chcę wiedzieć co i jak na wypadek spotkania z drogówką.
pozdrawiam serdecznie
--
kowal
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
2 |
Data: Sierpien 01 2009 17:19:29 |
Temat: Re: [1/2 NTG] Rower z silnikiem 80 cm3 - czy to już motor? |
Autor: scob |
"Wersja podwyższonej jakości, wykonana zgodnie z normą ISO9001:2000
poświadczone certyfikatem wydanym przez United Intelligence Certification
Co, LTD" - czyli chiński? :D
3 |
Data: Sierpien 01 2009 18:06:38 | Temat: Re: [1/2 NTG] Rower z silnikiem 80 cm3 - czy to już motor? | Autor: JaTy z SKMK |
scob pisze:
"Wersja podwyższonej jakości, wykonana zgodnie z normą ISO9001:2000 poświadczone certyfikatem wydanym przez United Intelligence Certification Co, LTD" - czyli chiński? :D
a czy aby ta norma dotyczy bezpośrednio produktu?
ta norma dotyczy tylko sposobu zarządzania firmą ale nic nie nie mówi
o jakości produktu (sic!?)
JaTy
-- -
avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta. Baza sygnatur wirusow (VPS): 090731-0, 2009-07-31
Przetestowano na: 09-08-01 18:06:39 avast! - Copyright (c) 1988-2009 ALWIL Software.
http://www.avast.com
4 |
Data: Sierpien 01 2009 19:37:22 | Temat: Re: [1/2 NTG] Rower z silnikiem 80 cm3 - czy to już motor? | Autor: Papkin |
4. Czy trzeba go wyposażać w jakiś dodatkowy osprzęt (np.
kierunkowskazy, klakson)?
nie na temat ale czy to to ma tlumik czy "tlumik". Glosne jak te chinskie szajs motorki. Tak trudno wytlumic dzwiek z 2 suwa? W sumie skutery tez halasuja masakrycznie :(
5 |
Data: Sierpien 02 2009 01:10:16 | Temat: Re: [1/2 NTG] Rower z silnikiem 80 cm3 - czy to już motor? | Autor: krz |
Papkin pisze:
4. Czy trzeba go wyposażać w jakiś dodatkowy osprzęt (np.
kierunkowskazy, klakson)?
nie na temat ale czy to to ma tlumik czy "tlumik". Glosne jak te chinskie szajs motorki. Tak trudno wytlumic dzwiek z 2 suwa? W sumie skutery tez halasuja masakrycznie :(
Jakbyś znał zasadę działania silnika dwusuwowego, to byś nie stawiał takich głupich pytań..
6 |
Data: Sierpien 02 2009 01:29:11 | Temat: Re: [1/2 NTG] Rower z silnikiem 80 cm3 - czy to już motor? | Autor: WIHEDCNF |
Użytkownik "krz" napisał w wiadomości
Papkin pisze:
4. Czy trzeba go wyposażać w jakiś dodatkowy osprzęt (np.
kierunkowskazy, klakson)?
nie na temat ale czy to to ma tlumik czy "tlumik". Glosne jak te chinskie szajs motorki. Tak trudno wytlumic dzwiek z 2 suwa? W sumie skutery tez halasuja masakrycznie :(
Jakbyś znał zasadę działania silnika dwusuwowego, to byś nie stawiał takich głupich pytań..
E tam - simsonek był cichutki, czyli jak się chce to się da
7 |
Data: Sierpien 03 2009 15:42:52 | Temat: Re: [1/2 NTG] Rower z silnikiem 80 cm3 - czy to już motor? | Autor: Papkin |
Jakbyś znał zasadę działania silnika dwusuwowego, to byś nie stawiał
takich głupich pytań..
Gadasz, jakby to byl silnik odrzutowy to zrozumiem, a tu kwestia dobrego tlumika i sie halas da ograniczyc, zreszta ktos napisal ze Simpson nie byl tak glosny.
| | | | | |