Grupy dyskusyjne   »   Rozmiar iglicy a spalanie??

Rozmiar iglicy a spalanie??



1 Data: Maj 02 2009 10:16:34
Temat: Rozmiar iglicy a spalanie??
Autor: szmergiel 

Jak ma sie spalanie i ewentualnie osiagi do rozmiaru iglicy. Zmienilem iglice z cienszej i bardziej stożkowatej na taka grubsza i bardziej rownomiernym mniej stozkowatym ksztaucie. Chodzi mi o zmniejszenie spalania. Na moj chlopski rozum gruba iglica zatyka bardziej glowna dysze wiec mniej paliwa idzie:) czy sie myle?

pozdro
KTM 640 Enduro
Krosno Odrzańskie/Szczecin
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat



2 Data: Maj 02 2009 10:26:51
Temat: Re: Rozmiar iglicy a spalanie??
Autor: Kuczu 

szmergiel pisze:

Jak ma sie spalanie i ewentualnie osiagi do rozmiaru iglicy. Zmienilem iglice z cienszej i bardziej stożkowatej na taka grubsza i bardziej rownomiernym mniej stozkowatym ksztaucie. Chodzi mi o zmniejszenie spalania. Na moj chlopski rozum gruba iglica zatyka bardziej glowna dysze wiec mniej paliwa idzie:) czy sie myle?

Ksztalt iglicy wplywa glownie na sposob i rownomiernosc dostarczania mieszanki przy otwieraniu przepustnicy. Za ilosc paliwa odpowiada dysza. Iglica tylko otwiera do niej dostep. Poza tym iglica powinna byc dostosowana do ksztaltu rurki rozpylajacej (nie znam fachowej nazwy). Bez wymiany dyszy glownej jedyne co Ci sie zmieni to reakcja na gaz.
Ale to tylko moim skromnym zdaniem.


--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/

3 Data: Maj 02 2009 10:44:16
Temat: Re: Rozmiar iglicy a spalanie??
Autor: szmergiel 


Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

szmergiel pisze:
Jak ma sie spalanie i ewentualnie osiagi do rozmiaru iglicy. Zmienilem iglice z cienszej i bardziej stożkowatej na taka grubsza i bardziej rownomiernym mniej stozkowatym ksztaucie. Chodzi mi o zmniejszenie spalania. Na moj chlopski rozum gruba iglica zatyka bardziej glowna dysze wiec mniej paliwa idzie:) czy sie myle?

Ksztalt iglicy wplywa glownie na sposob i rownomiernosc dostarczania mieszanki przy otwieraniu przepustnicy. Za ilosc paliwa odpowiada dysza. Iglica tylko otwiera do niej dostep. Poza tym iglica powinna byc dostosowana do ksztaltu rurki rozpylajacej (nie znam fachowej nazwy). Bez wymiany dyszy glownej jedyne co Ci sie zmieni to reakcja na gaz.
Ale to tylko moim skromnym zdaniem.


To sie nazywa rurka emulsyjna albo inaczej dysza iglowa. Tez wiem ze iglica powinna byc do niej dostasowana. Z dyszami sie bawialem i wiem jaka spelniaja zadanie ale nie wiem jak z iglica jest, musi miec ona jakis wplyw na spalanie, jeszcze nie zdazylem tego sprawidzic bo dopiero wczoraj zmienilem. Poprstu nie chce zeby mi spalil 10l :) na tych eksperymentach, kiedys ustawielm tak gaznik ze mi spail 13l!


--
pozdro
KTM 640 Enduro
Krosno Odrzańskie/Szczecin
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat

4 Data: Maj 02 2009 11:39:49
Temat: Re: Rozmiar iglicy a spalanie??
Autor: doomin13 

Czesc,
Tak jak pisal Kuczu iglica ma znaczenie tylko na poczatku otwierania
przepustnicy. O ile dobrze pamietam gdzies do okolo 1/3 otwarcia
maksymalnego. Dalej juz tylko rozmiar dyszy glownej.

--
pozdro,
doomin13
smc660

5 Data: Maj 02 2009 12:10:27
Temat: Re: Rozmiar iglicy a spalanie??
Autor: szmergiel 


Użytkownik "doomin13"  napisał w wiadomości

Czesc,
Tak jak pisal Kuczu iglica ma znaczenie tylko na poczatku otwierania przepustnicy. O ile dobrze pamietam gdzies do okolo 1/3 otwarcia maksymalnego. Dalej juz tylko rozmiar dyszy glownej.


Czyli jak iglica jest grubsza na dole to co sie dzieje do 1/3 otwarcia przepustnicy?:) dysza wolncyh obrotow tez dziala do mniej wiecej 1/3 otwarcia przepystnicy i wiadomo, im wieksza tym wiecj moto pali i wiekszy kop od dolu, a jak z iglica? ciensza daja wiecej paliwa czy grubsza?:)


--
pozdro
KTM 640 Enduro
Krosno Odrzańskie/Szczecin
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat

6 Data: Maj 02 2009 12:38:01
Temat: Re: Rozmiar iglicy a spalanie??
Autor: szmergiel 


Znalazlem taki akrykul http://www.suzuki-katana.pl/news.php?readmore=30
Pisza tam ze :  Praca gaźnika w strefie C, od 1/4 do 3/4 otwarcia
przepustnicy uzależniona jest od stożkowej iglicy przepustnicy. Czyli iglica
ma wplyw na kopa w zakrecie srednich obrotow. Tylko dalej nie wiem czy gruba
czy cienka iglica to jak mala dysza i duza dysza

pozdro
KTM 640 Enduro
Krosno Odrzańskie/Szczecin
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat

7 Data: Maj 02 2009 16:41:54
Temat: Re: Rozmiar iglicy a spalanie??
Autor: Jacot 

"szmergiel"  wrote:

.. Tylko dalej nie wiem czy gruba
czy cienka iglica to jak mala dysza i duza dysza

Z grubsza tak.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

8 Data: Maj 03 2009 12:52:11
Temat: Re: Rozmiar iglicy a spalanie??
Autor: doomin13 

chyba racja ze do 3/4 cos mi sie musialo pomerdac :)
tylko z drugiej strony jak wyglada w twoim kacie swieca? sklad jest ok?
jasno brazowa? bo jesli tak to wymiana dyszy/iglicy zaowocuje ubozsza
mieszanka a to bedzie juz nie ok dla silnika.
Z drugiej strony 10 litrow to przegiecie moj 660 smc pali kolo 6-7 i nie
jezdze jak emeryt :)

--
pozdro,
doomin13
smc660

9 Data: Maj 03 2009 14:01:01
Temat: Re: Rozmiar iglicy a spalanie??
Autor: szmergiel 


Użytkownik "doomin13"  napisał w wiadomości

chyba racja ze do 3/4 cos mi sie musialo pomerdac :)
tylko z drugiej strony jak wyglada w twoim kacie swieca? sklad jest ok? jasno brazowa? bo jesli tak to wymiana dyszy/iglicy zaowocuje ubozsza mieszanka a to bedzie juz nie ok dla silnika.
Z drugiej strony 10 litrow to przegiecie moj 660 smc pali kolo 6-7 i nie jezdze jak emeryt :)


Swieca jest OK. A to jak jedzie to zalezy od ganizka, z mikuni to skuter z dellorto albo kaihenem dopiero pokazuje co potrafi, Ale to jak swieca wyglada to juz regulacja sruba skadu mieszanki raczej. Ja zmienialem dysze i komple tez maja rozne dysze powkladane i swiece sa OK , mimo ze jeden ma 155 uniesiona iglice a drugi 185 i opuszczona. Ja mam opuszczona ale jak unosilem to ze swieca tez nic sie zlego nie dzialo, kolor byl ok, Tylko palilo duzo wtedy wlasnie kolo 10l. Z wlasnego doswiadczenia wiem ze lepiej miec mniejsze dysze i uniesiona iglice niz duze i opuszczona bo spalanie est wtedy mniejesz o 3l nawet a kop taki sam.
Nie wiem tylko jake ma znaczenie ksztaut iglicy Czy cienka to wiecej paliwa czy odwrotnie.

--
pozdro
KTM 640 Enduro
Krosno Odrzańskie/Szczecin
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat

10 Data: Maj 02 2009 13:03:24
Temat: Re: Rozmiar iglicy a spalanie??
Autor: de Fresz 

On 2009-05-02 11:39:49 +0200, "doomin13"  said:

Tak jak pisal Kuczu iglica ma znaczenie tylko na poczatku otwierania
przepustnicy. O ile dobrze pamietam gdzies do okolo 1/3 otwarcia
maksymalnego. Dalej juz tylko rozmiar dyszy glownej.

Nie tak do końca.

http://4strokes.com/tech/carbover.asp (obrazek carburetor circuits)

Niemal identyczny schemat jest w serwisówce od LC4, gdzie jest trochę napisane o ustawianiu gaźnika.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Rozmiar iglicy a spalanie??



Grupy dyskusyjne