Grupy dyskusyjne   »   Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem

Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem



1 Data: Sierpien 05 2010 22:11:21
Temat: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: Mateusz 

W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po stronie
kierowcy i dla pasazera obok. Moje pytania brzmia tak: czy jest prawda, ze
temperatury te nie powinny byc ustawiane ze zbyt duza roznica? Czy ma to
jakis (jesli tak to jaki) negatywny wplyw na prace klimatyzacji w
samochodzie?



2 Data: Sierpien 05 2010 22:26:25
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: Irokez 

Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomości

W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po stronie kierowcy i dla pasazera obok. Moje pytania brzmia tak: czy jest prawda, ze temperatury te nie powinny byc ustawiane ze zbyt duza roznica? Czy ma to jakis (jesli tak to jaki) negatywny wplyw na prace klimatyzacji w samochodzie?

hmm a niby czemu.
przecież wymiennik ciepła jest jeden, a to pseudostrefy to tylko inaczej klapki ustawiane na nawiewy.
I tak w takim maluczku się szybko wszystko miesza.




--
Irokez

3 Data: Sierpien 05 2010 22:53:38
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomości

W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po stronie kierowcy i dla pasazera obok.

Sprecyzuj "w większości".

4 Data: Sierpien 05 2010 23:18:59
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-08-05 22:53, Cavallino pisze:

Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomości

W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.

Sprecyzuj "w większości".

W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym Climatronic. Mało które sterowanie automatyczne, jest dziś "jednostrefowe".

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

5 Data: Sierpien 06 2010 14:59:13
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor:


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w
wiadomości

W dniu 2010-08-05 22:53, Cavallino pisze:
Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomości

W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.

Sprecyzuj "w większości".

W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym
Climatronic. Mało które sterowanie automatyczne, jest dziś
"jednostrefowe".

W kazdej MAZDzie jest jedna strefa.
Po prostu Japonii nie dosiegnela jeszcze hujna europejska wiec za wszelka
cene kitu ludziom nie cisna



__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5346 (20100806) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

6 Data: Sierpien 06 2010 16:14:10
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: mgr inĹź. 

On 2010-08-06 14:59,  wrote:

UÂżytkownik "Marcin "Kenickie"   napisaÂł w
wiadomoÂści
W dniu 2010-08-05 22:53, Cavallino pisze:
UÂżytkownik   napisaÂł w wiadomoÂści

W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.

Sprecyzuj "w wiĂŞkszoÂści".

W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym
Climatronic. MaÂło które sterowanie automatyczne, jest dziÂś
"jednostrefowe".

W kazdej MAZDzie jest jedna strefa.
Po prostu Japonii nie dosiegnela jeszcze hujna europejska wiec za wszelka
cene kitu ludziom nie cisna

Masz niepełne informacje. W Hondzie są dwie strefy. Mnie się całkiem podoba ta "hujna europejska", ale to oczywiście kwestia indywidualna.

--
Pozdrawiam,
mgr inż.

7 Data: Sierpien 06 2010 21:34:13
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: ąćęłńóśźż 

Bo tam się mało kto liczy z żoną, matką lub babcią.


-- -- -

| Po prostu Japonii nie dosiegnela jeszcze

8 Data: Sierpien 06 2010 23:22:44
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: Mateusz 

W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.

Sprecyzuj "w większości".

W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym
Climatronic. Mało które sterowanie automatyczne, jest dziś
"jednostrefowe".

Dokladnie o tym mowie. Mam obecnie zywa dyskusje odnosnie tego
automatycznego sterowania temperatury w samochodzie. Proboje przekonac jedna
osobe, ze jak nastawie po swojej stronie 5 stopni wyzsza lub nizsza
temperature (niz jest po stronie kierowcy) to nic sie nie zepsuje (ta osoba
podpiera sie intrukcja, ze tam niby cos o tym wspominaja).

9 Data: Sierpien 06 2010 23:33:43
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomości news:

Mam obecnie zywa dyskusje odnosnie tego automatycznego sterowania temperatury w samochodzie. Proboje przekonac jedna osobe, ze jak nastawie po swojej stronie 5 stopni wyzsza lub nizsza temperature (niz jest po stronie kierowcy) to nic sie nie zepsuje (ta osoba podpiera sie intrukcja, ze tam niby cos o tym wspominaja).

Człowiek może się zepsuć.
Gdy po jednej stronie samochodu ma być 5 stopni mniej, a przy mieszaniu się powietrza jest to sytuacja nie do utrzymania, to ten po zimniejszej stronie będzie karmiony solidną dawką przeciągu, a z nim każdy inny kto podróżuje samochodem.
Te 5 stopni, to nie jest różnica temperatury nawiewanego powietrza, tylko temperatura powietrza w danej części kabiny.
To może się udać, ale w autobusie, jeśli ma różne strefy komfortu cieplnego z tyłu i z przodu, a nie w puszeczce jaką jest osobówka.

10 Data: Sierpien 06 2010 00:42:16
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: Michał 

Mateusz  napisał(a):

W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po stronie
kierowcy i dla pasazera obok. Moje pytania brzmia tak: czy jest prawda, ze
temperatury te nie powinny byc ustawiane ze zbyt duza roznica? Czy ma to
jakis (jesli tak to jaki) negatywny wplyw na prace klimatyzacji w
samochodzie?


Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Sierpien 06 2010 08:26:09
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: Bartek 

Użytkownik " Michał"  napisał w wiadomości

Mateusz  napisał(a):

W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie
kierowcy i dla pasazera obok. Moje pytania brzmia tak: czy jest prawda,
ze
temperatury te nie powinny byc ustawiane ze zbyt duza roznica? Czy ma to
jakis (jesli tak to jaki) negatywny wplyw na prace klimatyzacji w
samochodzie?


Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.

jaki wiatrak?
:)
już ktos napisal - tylko klapki sie inaczej ustawiaja - - przeslony - i
tyle.



--
Pozdrawiam, Bartek

12 Data: Sierpien 06 2010 10:02:54
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: Michał 

> Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
> padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.

jaki wiatrak?
:)
już ktos napisal - tylko klapki sie inaczej ustawiaja - - przeslony - i
tyle.

W mojej prawie 20 letniej konstrukcji ;), jak się ustawi większe różnicę
na lewo i prawo to zaczyna delikatnie szybciej się wiatrak kręcić.

Klapki pewnie tez się przestawiają, tylko że klapki to chodzą
co kilka minut.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Sierpien 06 2010 15:00:49
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: Axel 

" Michał"  wrote in message

Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.
jaki wiatrak?
:)
już ktos napisal - tylko klapki sie inaczej ustawiaja - - przeslony - i
tyle.
W mojej prawie 20 letniej konstrukcji ;), jak się ustawi większe różnicę
na lewo i prawo to zaczyna delikatnie szybciej się wiatrak kręcić.

A jak ustawisz na obu taka sama "wieksza roznice" (w stosunku do panujacej
temperatury), to nie zaczyna wiatrak szybciej sie krecic, co?
Bo czy ustawie w strefie, czy w calosci temperature mocno inna od obecnej,
to mi sie wentylator mocniej zaczyna krecic.

--
Axel

14 Data: Sierpien 06 2010 12:12:54
Temat: Re: Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Autor: Rafał 

W dniu 06.08.2010 08:26, Bartek pisze:


Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.

jaki wiatrak?
:)
Wiatrak musi się szybciej kręcić żeby zwiększyć wydajność ogrzewania/klimy.
Jak ustawimy większą różnicę w strefach to potrzeba więcej energii by tą różnicę utrzymać.

Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem



Grupy dyskusyjne