Grupy dyskusyjne »
Rozpiska terenowych
Rozpiska terenowych
1 | Data: Kwiecien 11 2011 09:37:51 |
Temat: Rozpiska terenowych | |
Autor: Ignacy | http://www.wojdas.24x7.pl/terenowe.html 2 |
Data: Kwiecien 11 2011 12:49:35 | Temat: Re: Rozpiska terenowych | Autor: Sebastian Kaliszewski | Ignacy wrote: http://www.wojdas.24x7.pl/terenowe.html Jimny na pewno. Vitara to zależy która -- im nowsza tym gorzej. Nie powinno być gorzej niż Duster, ale... Lżejszy samochód czÄ™sto przejedzie tam gdzie ciÄ™ższy ugrzÄ™Ľnie. CiÄ™ższe nadrabiajÄ… wiÄ™kszym przesiwtem i wiÄ™kszymi kołami -- ale w przypadku SUV vs SUV to ten przeĹ›wit bÄ™dzie wiÄ™kszy o 1cm. A jak ORV radzÄ… sobie na szosie? Do wyĹ›cigów szosowych siÄ™ nie nadajÄ…... MajÄ… wiÄ™kszy skok zawieszenia, wiÄ™c bÄ™dÄ… bardziej bujać, przechylać siÄ™ na zakrÄ™tach, tył bardziej podnosić przy hamowaniu (przez to majÄ… zwykle nieco dłuższÄ… drogÄ™ hamowania) itd. Za to jest z nich lepsza widocznoć, lepiej siÄ™ w nich znosi dziury, krawÄ™żniki, itp. W zimie miejsca parkingowe niedostÄ™pne dla "płaskich" stojÄ… otworem :). BTW. Wiele (choć nie wszystkie, bo sÄ… np. ze stałym 4x4) ORV w "trybie szosowym" to tylnonapÄ™dówki (po wyłÄ…czaeniu 4x4 stajÄ… siÄ™ RWD). A co z typowymi SUV, czy takie beznadziejne w terenie, czy tez i tak znacznie lepsze od zwykłych osobówek? CzÄ™ć beznadziejna, a czÄ™ć lepsza od zwykłych osobówek z AWD / 4WD. W przypadku suvów patrz na przeĹ›wit i na sposób dołÄ…czania napÄ™du. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 3 |
Data: Kwiecien 11 2011 14:27:39 | Temat: Re: Rozpiska terenowych | Autor: Sebastian Kaliszewski | Sebastian Kaliszewski wrote: CzÄ™ć beznadziejna, a czÄ™ć lepsza od zwykłych osobówek z AWD / 4WD. W przypadku suvów patrz na przeĹ›wit i na sposób dołÄ…czania napÄ™du. I jeszcze jedno: najważniejszy jest ten łÄ…cznik pomiÄ™dzy kierownicÄ… a pedałami... pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 4 |
Data: Kwiecien 11 2011 20:44:30 | Temat: Re: Rozpiska terenowych | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 2011-04-11 12:49, Sebastian Kaliszewski pisze: CzÄ™ć beznadziejna, a czÄ™ć lepsza od zwykłych osobówek z AWD / 4WD. W A czy 'sposób dołÄ…czania napÄ™du' zwany napÄ™dem stałym to bierzesz pod uwagÄ™? -- Pozdrawiam, Maciek 5 |
Data: Kwiecien 12 2011 12:23:38 | Temat: Re: Rozpiska terenowych | Autor: Sebastian Kaliszewski | Maciej Browarczyk wrote: W dniu 2011-04-11 12:49, Sebastian Kaliszewski pisze: OczywiĹ›cie. Sam mam zabawkÄ™ ze stałym 4x4. Ale też należy pamiÄ™tać, że samo dołÄ…czenie napÄ™du to nie koniec. Stały bez jakiegoĹ› rodzaju blokowania w wielu sytuacjach terenowych nie wystarcza -- choć i tak to sporo wiÄ™cej niż jedna oĹ›ka. Efekty zależÄ… od sposobu blokowania/przyblokowywania (od różnych torsenów przez wisko, lsd aż do sztywnej, 100% blokady) i jego sterowania (mniej czy wiÄ™cej automatyki -- od załÄ…cza siÄ™ samo, poprzez rozłÄ…cza siÄ™ samo np. powyżej danej prÄ™dkoĹ›ci do obsługi w pełni manualnej). Ale to też nie koniec -- bo kolejna sprawa to blokowanie mechanizmów różnicowych na osiach (i znów jest tych opcji trochÄ™). Mechanizmów różnicowych w samochodzie 4x4 mamy 3 lub 2 + jakiĹ› "spinacz" niebÄ™dÄ…cy mechanizmem różnicowym -- razem kombinacji jest duuużo :) pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 6 |
Data: Kwiecien 12 2011 14:13:39 | Temat: Re: Rozpiska terenowych | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 2011-04-12 12:23, Sebastian Kaliszewski pisze: Ale też należy pamiÄ™tać, że samo dołÄ…czenie napÄ™du to nie koniec. No tak, masz racjÄ™. Napisałem o tym, bo (w zasadzie nie wiem czemu tak to odebrałem) stwierdziłem, że przekonujesz właĹ›nie do napÄ™dów dołÄ…czanych (oszczÄ™dnoć paliwa, mniejsza waga, etc.). A jak wiadomo dołÄ…czane to jednak bardzo mierna namiastka stałego napÄ™du. Fakt, że 'stałoć napÄ™du' w wielu sytuacjach daje tyle co nic - musi być blokada, ja do tej pory miałem okazjÄ™ używać blokady tylnej osi w Touaregu - spisuje siÄ™ nieĽle, do rekreacji off-roadowej idealny (testowałem w grubym Ĺ›niegu na dobrej, zimowej oponie). W zasadzie nic wiÄ™cej w tym samochodzie nie potrzeba - komfort jest, wolny nie jest jak typowe terenówki, przeĹ›wit spory, zawieszenie proste bez wodotrysków, dla amatora offu, który chce mieć tylko jeden samochodu i kilka kompletów kół - strzał w 10 IMHO. -- Pozdrawiam, Maciek 7 |
Data: Kwiecien 12 2011 18:28:11 | Temat: Re: Rozpiska terenowych | Autor: | Witam serdecznie. A jak ORV radz± sobie na szosie?Zwykle mniej więcej jak taczka. A co z typowymi SUV, czy takie beznadziejne w terenie, czy tez i takTo zależy co rozumiesz pod pojęciem: "teren"? Je¶li to nieod¶nieżane lub błotniste drogi, ewentualnie polne czy le¶ne bezdroża to SUV s± znacznie lepsze niż osobowe. Je¶li teren to dla Ciebie metrowy bród albo podjazd 100%, to już niewiele lepsze. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 8 |
Data: Kwiecien 12 2011 20:12:49 | Temat: Re: Rozpiska terenowych | Autor: Ignacy | W dniu 2011-04-12 18:28, pisze: A jak ORV radz± sobie na szosie?Zwykle mniej więcej jak taczka. Potrzeba samochodu do jazdy w mie¶cie, czasem na dłuższe trasy po szosie, z tym że dojazd do domu to polna błotnista droga. Chyba SUV wystarczy, a jak Grand Vitara radzi sobie w terenie i na szosie? 9 |
Data: Kwiecien 13 2011 10:32:27 | Temat: Re: Rozpiska terenowych | Autor: | Witam serdecznie. Potrzeba samochodu do jazdy w mie¶cie, czasem na dłuższe trasy poKażdy SUV wystarczy do takich warunków. W dodatku niektóre na szosie jeżdż± wła¶ciwie jak osobówki, np. CR-V. a jak Grand Vitara radzi sobie w terenie i na szosie?Jak taczka niestety. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 10 |
Data: Kwiecien 12 2011 19:40:27 | Temat: Odp: Rozpiska terenowych | Autor: JoAsienka | Użytkownik "Ignacy" napisał w wiadomoĹ›ci grup Tak wiÄ™c Duster to Ĺ›redni SUV a Jimny i Vitara to ORV, czy to oznacza że lepiej sobie poradzÄ… w trudnych warunkach drogowych? Trudne warunki drogowe to jakie ? jak megasniezyca - to tak, lepiej sobie radzÄ… (Jimny), jak lodowisko - niezbyt lepiej, bo trzebaby mieć łaĹ„cuchy z kolcami :) A jak ORV radzÄ… sobie na szosie? No, ja to okreĹ›lam (przy Jimny) jak to maluch - wolno siÄ™ rozpÄ™dza, jedzie siÄ™ mało komfortowo, bo trzÄ™sie, maksymalnie 110 km/h (owszem, jechałam i 140, ale bałam siÄ™ trochÄ™) - ale Ľle nie jest Co do Jeepa Cherokee - bardzo dobrze sprawuje siÄ™ na asfalcie Jimny ma jeszcze jednÄ… zaletÄ™ - jest tak krótki, że prawie w miejscu zakrÄ™ca, i parkowanie nim to przyjemnoć. A co z typowymi SUV, czy takie beznadziejne w terenie, czy tez i tak znacznie lepsze od zwykłych osobówek? Różnie siÄ™ zdarza, lepiej nie liczyć na lepsze radzenie sobie, bo można siÄ™ zdziwić w najmniej oczekiwanym momencie :) -- Pozdrawiam JoAsienka z Jimny'm na własnoć, z Cherokee'm w garażu, czasem siÄ™ nim przejadÄ™ też jako kierowca gg 1489928 |
Rozpiska terenowych
Newsletter
Galerie zdjęć