Rozwalony silnik
1 | Data: Luty 20 2013 05:24:13 |
Temat: Rozwalony silnik | |
Autor: | Witam 2 |
Data: Luty 20 2013 06:01:05 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: grzech | Otwieram maske, wszystko zaj.. olejem, slowem cos padlo. Jak dziura w dole silnika to skąd na górze olej? Jesteś pewien, że oleju Ci nie wywaliło korkiem płynu chłodniczego? ______ grzech 626 3 |
Data: Luty 20 2013 06:07:52 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: | W dniu środa, 20 lutego 2013 15:01:05 UTC+1 użytkownik grzech napisał: >Otwieram maske, wszystko zaj.. olejem, slowem cos padlo. Witam Caly dol silnika zachlapany "na czarno", nie wywalilo korkiem. Poza tym nie odpalal. Pozdrawiam Xiant 4 |
Data: Luty 20 2013 15:14:46 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2013-02-20 15:01, grzech pisze: Otwieram maske, wszystko zaj.. olejem, slowem cos padlo. Pytanie co to znaczy "wszystko zaj.. olejem". Przez taką dziurę mogło być tego dużo - na górze też. Zresztą pytanie, czy nie działo się coś wcześniej. Jesteś pewien, że Raczej nie. 5 |
Data: Luty 20 2013 06:21:18 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: | W dniu środa, 20 lutego 2013 15:14:46 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał: W dniu 2013-02-20 15:01, grzech pisze:Witam "zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole w czarnej mazi. Co sie dzialo wczesniej: zapalala sie kontrolka check engine, (jak pisalem winny zawor EGR, sprawdzone VAGiem), bywalo, ze auto lapalo notlauf. Ale zwykle jezdze spokojnie jak dziadek to problemow nie bylo. Sporadycznie auto szarpnelo przy gaszeniu (jak sadze z winy zaworu EGR), dopalanie, praca, wchodzenie na obroty, odglosy - wszystko raczej w normie. Filtry i olej zmieniane na czas, tankowane na tej samej stacji caly czas. Choc kiepskie paliwo nie rozwali raczej silnika w taki sposob. Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla silniejsza i nowsza niz dol ale by zwykle, mocne dodanie gazu dalo taki efekt ... hmmm. Pozdrawiam Xiant 6 |
Data: Luty 20 2013 06:41:01 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: grzech | "zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole w czarnej mazi. a no to laweciarz się nie mylił:( Wymiana silnika zawsze robi lepiej autku:) ______ grzech 626 7 |
Data: Luty 20 2013 09:26:45 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Gustaw | Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla silniejsza i nowsza niz dol ale by zwykle, mocne dodanie gazu dalo taki efekt ... hmmm. To znaczy jak to należy rozumieć ? Że urwał się pasek rozrządu i zawory odbiły swój ślad na tłokach ? A co do meritum to powyższe mogło mieć związek z tym co się teraz stało lub ktoś odkręcał wtedy stopy korbowodów i niewłaściwie dokręcił lub już wtedy karby dostały jakiś mikropęknięć w strukturze stali i jazda z ciągłym przeładowaniem tylko przyśpieszyło agonię silnika. PS. Mogę pomóc załatwić potrzebne części do naprawy jak byś nie miał pomysłu co dalej z tym silnikiem to mam cały kompletny blok z silnika ASZ 130KM za 600zł. 8 |
Data: Luty 20 2013 20:55:40 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Arbiter |
Sporadycznie auto szarpnelo przy gaszeniu (jak sadze z winy zaworu EGR),Przyczyną szarpania TDI 1,9 przy gaszeniu jest niedziałanie gaszaka - zaworu w EGR sterowanego podciśnieniowo 9 |
Data: Luty 20 2013 21:27:23 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2013-02-20 15:21, pisze: "zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole w czarnej mazi. Nie dziwnego. W komorze korbowej jest nadciśnienie, smarowanie jest pod ciśnieniem, jak korbowód wyjdzie bokiem to efekty mogą być dość "ciekawe". Zresztą do upieprzenia wszystkiego olejem nie trzeba aż takich efektów specjalnych. Co sie dzialo wczesniej: zapalala sie kontrolka check engine, (jak pisalem winnySporadycznie auto szarpnelo przy gaszeniu (jak sadze z winy zaworu EGR), dopalanie, praca, Nie wygląda na coś poważnego - szarpnięcie przy gaszeniu może być z różnych przyczyn. Ten notlauf może być spowodowany wieloma rzeczami - Ty walczyłeś z n75, może to coś z turbiną, może z przewodami podciśnieniowymi (znane i trenowane ;) ). Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla Eeee - jak szlag trafił rozrząd to pytanie co było z dołem robione (i jak). Po trafieniu tłokami w zawory to szczęście jak tylko góra poleci... 10 |
Data: Luty 20 2013 22:56:34 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 20 Feb 2013 21:27:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a): W dniu 2013-02-20 15:21, pisze: Jakiegoś wielkiego nadciśnienia to tam nie ma - po to jest odma. Są też samochody z podciśnieniem w skrzyni korbowej. Z nadciśnieniem pod tłokiem to się raczej walczy, bo sprzyja ono zużywaniu oleju. Zresztą do upieprzenia wszystkiego olejem nie trzeba aż No jak mi wydmuchało uszczelkę pokrywy zaworów to w oleju była nawet przednia szyba. No ale ja to tam wtedy faktycznie miałem konkretne nadciśnienie (zamarznięta odma). Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla Może być tak że górę zrobiono, ale korbowodu już nie wymieniono, a może nawet nikomu nie chciało się tam nawet zaglądać. I to może być skutek. No albo zwykły zbieg okoliczności. 11 |
Data: Luty 21 2013 09:33:39 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2013-02-20 22:56, Tomasz Pyra pisze: Dnia Wed, 20 Feb 2013 21:27:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ciśnieniem, jak korbowód wyjdzie bokiem to efekty mogą być dość "ciekawe". Wielkiego być nie powinno, a to różnica. Pora zimowa, odmy potrafią zamarzać. No, ale nie skupiaj się tylko na nadciśnieniu w komorze korbowej :) Są też samochody z podciśnieniem w skrzyni korbowej. Mowa o samochodach czy o konkretnym silniku? Z nadciśnieniem pod tłokiem to się raczej walczy, bo sprzyja ono zużywaniu To że się walczy tylko potwierdza fakt, że nadciśnienie jest i jako takie nie jest specjalne pożądane. Zresztą do upieprzenia wszystkiego olejem nie trzeba aż Sam widzisz - z prywatnych doświadczeń to jakiś czas temu winnym oleju w połowie komory silnikowej, wydechu, zawieszenia itd. był rozwalony czujnik ciśnienia oleju (brak było wskazań spadku, póki był olej). Eeee - jak szlag trafił rozrząd to pytanie co było z dołem robione Otóż to - dlatego o tym właśnie napisałem. I to może być skutek. O bardzo wysokim prawdopodobieństwie. No albo zwykły zbieg okoliczności. Panie, samo się zrobiło.... 12 |
Data: Luty 20 2013 17:10:31 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: megrims | W dniu 2013-02-20 14:24, pisze: Korbowód bokiem nie wyszedł? -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 13 |
Data: Luty 20 2013 17:47:35 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Mateusz Bogusz | Korbowód bokiem nie wyszedł? Ale to od tej Ĺrubki? -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 14 |
Data: Luty 20 2013 18:14:46 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: megrims | W dniu 2013-02-20 17:47, Mateusz Bogusz pisze: niezbadane sÄ wyroki boskieKorbowód bokiem nie wyszedł? -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... 15 |
Data: Luty 20 2013 18:30:11 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: ZIWK | W dniu 2013-02-20 14:24, pisze: Witam Przyczyna: TDi -- Wojciech Smagowicz 16 |
Data: Luty 20 2013 22:09:30 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: jerzu | On Wed, 20 Feb 2013 18:30:11 +0100, ZIWK wrote: Przyczyna: TDi TDI się nie psują. A 1.9 to już wcale. Musiał mieć tam dCi pod maską, nie inaczej. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 17 |
Data: Luty 21 2013 11:24:34 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: ZIWK | W dniu 2013-02-20 22:09, jerzu pisze: On Wed, 20 Feb 2013 18:30:11 +0100, ZIWK wrote:Oczywiście - pompy oleju bez napędu, głowice w sitka, tuleje siadające, wałki rozrządu bez krzywek... Ale to wroga propaganda tych, którzy zostawili w serwisie więcej niż wartość samochodu. Wróć i czytaj "Autobild fur Polen" "Das Motor - polnishe" i resztę artykułów sponsorowanych. -- Wojciech Smagowicz 18 |
Data: Luty 21 2013 12:22:52 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2013-02-21 11:24, ZIWK pisze: Oczywiście - pompy oleju bez napędu, głowice w sitka, tuleje siadające, :) 19 |
Data: Luty 21 2013 18:42:45 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: jerzu | On Thu, 21 Feb 2013 11:24:34 +0100, ZIWK wrote: Oczywiście - pompy oleju bez napędu, głowice w sitka, tuleje siadające, A nie gryzie Ciebie coś w tyłek? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 20 |
Data: Luty 21 2013 19:19:30 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2013-02-21 18:42, jerzu pisze: On Thu, 21 Feb 2013 11:24:34 +0100, ZIWK wrote:(...) Wróć i czytaj "Autobild fur Polen" "Das Motor - polnishe" i resztę Przecież TDI się nie psują. A 1.9 to już wcale ;) 21 |
Data: Luty 21 2013 20:12:03 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: jerzu | On Thu, 21 Feb 2013 19:19:30 +0100, Artur Maśląg Przecież TDI się nie psują. A 1.9 to już wcale ;) No przecież wiem. 1.9 TDI to wzorzec silnika z zapłonem samoczynnym. Powinni go w Sevres trzymać pod szklanym kloszem :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 22 |
Data: Luty 21 2013 20:55:43 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2013-02-21 20:12, jerzu pisze: On Thu, 21 Feb 2013 19:19:30 +0100, Artur Maśląg wrote: To niemożliwe żebyś wiedział, skoro o tym pisałeś ;) 1.9 TDI to wzorzec silnika z zapłonem samoczynnym. Jak się pojawi to daj znać - jakieś fotki zrobię ;) 23 |
Data: Luty 24 2013 00:10:04 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Szymon Machel | Witam 24 |
Data: Luty 24 2013 11:41:27 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Szymon, Widzę, że Loża Szyderców aktywna :-) A czego tutaj szukałes? Grupy wsparcia? To spora pomyłka... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 25 |
Data: Luty 24 2013 13:40:49 | Temat: Re: Rozwalony silnik | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2013-02-24 00:10, Szymon Machel pisze: Widzę, że Loża Szyderców aktywna :-) Śmiech to zdrowie :) Ale powiedzcie jaką wartość mają Wasze posty Sobie zadaj takie pytanie - nasze miały chociaż wartość zdrowotną. |