Grupy dyskusyjne   »   Słaba Brava

Słaba Brava



1 Data: Kwiecien 09 2007 21:27:47
Temat: Słaba Brava
Autor:  

Witam wszystkich,
Od pewnego czasu mam taki problem z moją Bravą,silnik zaczął być głośny,głośno
pracuję i ''stukowo'' i w dodatko stał się bardzo słaby. Co może być przyczyną?
Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Kwiecien 09 2007 23:30:08
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: alibabaja 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Witam wszystkich,
Od pewnego czasu mam taki problem z moją Bravą,silnik zaczął być
głośny,głośno
pracuję i ''stukowo'' i w dodatko stał się bardzo słaby. Co może być
przyczyną?
Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/


a jeździsz na gazie??
prawdopodobnie zawory

3 Data: Kwiecien 10 2007 14:18:05
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: JanuSz 

Użytkownik alibabaja napisał:

Użytkownik  napisał w wiadomości
Witam wszystkich,
Od pewnego czasu mam taki problem z moją Bravą,silnik zaczął być głośny,głośno
pracuję i ''stukowo'' i w dodatko stał się bardzo słaby. Co może być przyczyną?
Pozdrawiam.



a jeździsz na gazie??
prawdopodobnie zawory



Jaki silnik?

4 Data: Kwiecien 11 2007 20:34:40
Temat: Re: Słaba Brava
Autor:  

alibabaja  napisał(a):


Użytkownik  napisał w wiadomości

> Witam wszystkich,
> Od pewnego czasu mam taki problem z moją Bravą,silnik zaczął być
> głośny,głośno
> pracuję i ''stukowo'' i w dodatko stał się bardzo słaby. Co może być
> przyczyną?
> Pozdrawiam.
>
> --
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
> http://www.gazeta.pl/usenet/


a jeździsz na gazie??
prawdopodobnie zawory

Silnik 1,6 16V,jeżdże na gazie ale obiawy są zarówno na gazie jak i na
benzynie,mówiąc że zawory masz na myśli że trzeba wyregulować luzy zaworów?


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Kwiecien 11 2007 23:58:51
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: Grooby 



Silnik 1,6 16V,jeżdże na gazie ale obiawy są zarówno na gazie jak i na
benzynie,mówiąc że zawory masz na myśli że trzeba wyregulować luzy
zaworów?

heh... jak można zepsuć taki fajny silnik karmiąc go "dobrodziejstwem" jakim
jest LPG :)
stać Cię na takie fajne autko z bardzo fajnym silnikiem i musiałeś weń LPG
wsadzić?

sorki, może nie mam racji ale posiadam od 8 lat Siene 1,2 - od 2 lat ładuję
w nią LPG i od mniej więcej 1,5 roku nienawidzę tego auta :)

pozdrawiam wszystkich, ktorzy przekonali się o ile wzrastają koszty
eksploatacji fiata jak sie LPG zamontuje :)

6 Data: Kwiecien 12 2007 06:59:30
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: wchpikus 

Witam!

pozdrawiam wszystkich, ktorzy przekonali się o ile wzrastają koszty
eksploatacji fiata jak sie LPG zamontuje :)

Pozdrawiam i popieram:)

7 Data: Kwiecien 12 2007 08:11:49
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: Tomek 

Silnik 1,6 16V,jeżdże na gazie ale obiawy są zarówno na gazie jak i na
benzynie,mówiąc że zawory masz na myśli że trzeba wyregulować luzy
zaworów?

heh... jak można zepsuć taki fajny silnik karmiąc go "dobrodziejstwem"
jakim jest LPG :)
stać Cię na takie fajne autko z bardzo fajnym silnikiem i musiałeś weń LPG
wsadzić?

a co zlego jest w LPG? Ja jezdze na tym silniku zagazowanym zwykla
instalacja 2gen i nic ale to zupelnie nic sie nie zepsulo przez LPG. Jedyne
wyzsze koszty to przeglad rejestracyjny raz w roku.

Do autora watku: luzow zaworowych sie nie reguluje, sa tam hydrauliczne
popychacze zaworow, wiec wszystko ustawia sie samo. Jesli w silniku cos
stuka, puka i brakuje mocy, mogl przeskoczyc rozrzad i to bym sprawdzil w
pierwszej kolejnosci. Jak przeskoczy bardziej lub pasek sie urwie, w tym
silniku robi sie katastrofa i koszty ida w kosmos. Tak ze w trybie pilnym do
mechanika, tylko koniecznie kumatego. Rozrzad w tym silniku to przerabana
sprawa, tym bardziej ze trzeba sprawdzic czy nie jest przestawiony.
Rozumiem ze olej jest i nie jest po 100tys przebiegu? Bo to tez moze miec
znaczenie.

--
Tomek

8 Data: Kwiecien 12 2007 15:43:02
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: Grooby 


a co zlego jest w LPG? Ja jezdze na tym silniku zagazowanym zwykla
instalacja 2gen i nic ale to zupelnie nic sie nie zepsulo przez LPG.
Jedyne wyzsze koszty to przeglad rejestracyjny raz w roku.

nie chce nikogo przekonywać o mojej racji ale spytam tylko...
ile czasu już jeździsz na LPG? ile km i ile lat?

9 Data: Kwiecien 12 2007 15:44:17
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: Tomek 

nie chce nikogo przekonywać o mojej racji ale spytam tylko...
ile czasu już jeździsz na LPG? ile km i ile lat?

1,5 roku, ok 50kkm, wiem ze krotko :)
Kolega z forum przejechal na LPG cos 200kkm i ciagnie dalej - bez
komplikacji. Tak ze ja tam sie nie boje!

--
Tomek

10 Data: Kwiecien 12 2007 15:55:52
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: Grooby 


Kolega z forum przejechal na LPG cos 200kkm i ciagnie dalej - bez
komplikacji. Tak ze ja tam sie nie boje!



zależy jeszcze jakim autkiem,
też mam kolegę, który kupił roczną vectrę 1,8 z brzebiegiem 50kkm, zrobił na
LPG 200kkm i nic nie robił oprócz tego, że lał gaz i jeździł.
w seicento po pół roku poszła mi uszczelka pod głowicę i zaczęły się inne
problemy (nie pali, słaby, tłumik się sypie, kopci na czarno z rury:),
gaśnie na co drugim skrzyżowaniu...) w sienie uszczelke pod głowicą
zmieniałem już 3 razy, przy czym do 6 roku jej życia nigdy (na benzynie)
dodam jeszcze, że siena benzyny pali mi 6,5 - 7l przy moich trasach,
natomiast LPG 12-13 co daje "oszczędność" ok 5zł / 100km.
Koszty instalacji gazu, przeglądy, wymiany filterka gazu, tłumika, który się
sypie przy LPG... oszczędzam? :)

pozdrawiam!

11 Data: Kwiecien 12 2007 17:41:28
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: Adam 

Grooby napisał(a):

Koszty instalacji gazu, przeglądy, wymiany filterka gazu, tłumika, który się sypie przy LPG... oszczędzam? :)

To prawda, że są koszty przy instalacji gazowej, ale wydaje mi się, że przewyższają one korzyści. Przy niezbyt częstym używaniu autka bardziej opłaca się na pewno LPG niż diesel (chyba że kupujemy używany).
Jasne, są jeszcze koszty pozafinansowe - brak miejsca w bagażniku, konieczność regulacji (to także czas i kłopot, nie tylko pieniądze), problem z odpalaniem w niskich temperaturach (benzyna musi jednak być) i tak dalej.
Ale..!
Jeżdżę samochodami z LPG od 4 lat, miałem kolejno skodę 120, opla kadetta, forda escorta (z USA) i teraz uno. Ford miał monowtrysk, reszta gaźniki. I zawsze zauważałem, że samochód na LPG chodzi równiej, ciszej. Zasługa oktanów? Dokładniejszego mieszania się z powietrzem?
Nigdy też nie spalał mi znacząco więcej gazu niż paliwa - uno w tej chwili jest poprawnie wyregulowane (nie oszczędzam LPG kosztem silnika zubażając mieszankę) w dobrym serwisie i pali 7,5 litra LPG w mieście.
Z powodu LPG musiałem wymienić świece i kable WN, bo jest wrażliwszy niż benzyna. Mój ojciec w punto wymieniał uszczelkę pod głowicą, bo ma wyższą temperaturę spalania niż benzyna. Muszę dbać o płytki pod zaworami, bo się szybciej wypalają. Ale to praktycznie jedyne koszty zużycia silnika.
Przegląd droższy o 80 zł, regulacja gazu kosztuje 60 zł, filtry jakieś 30 zł. Rocznie. To tak dużo?.. Różnica między litrem LPG a Pb95 wynosi około 2,20 zł. Koszt instalacji III generacji (multiwtrysk) jakieś 2200-2500 zł. Czyli 1000 litrów spalonego gazu to zwrot kosztów instalacji - dla samochodu palącego 8 litrów na setkę zwraca się po 12500 km.
To dużo?
Cały silnik z niewielkim przebiegiem, do punto II, widziałem po 1200 zł na Alledrogo.pl ;)

--

http://adam.bukowski.prv.pl

12 Data: Kwiecien 13 2007 08:12:19
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: Tomek 

w seicento po pół roku poszła mi uszczelka pod głowicę i zaczęły się inne
problemy (nie pali, słaby, tłumik się sypie, kopci na czarno z rury:),
gaśnie na co drugim skrzyżowaniu...) w sienie uszczelke pod głowicą
zmieniałem już 3 razy, przy czym do 6 roku jej życia nigdy (na benzynie)
dodam jeszcze, że siena benzyny pali mi 6,5 - 7l przy moich trasach,
natomiast LPG 12-13 co daje "oszczędność" ok 5zł / 100km.

to wszystko co opisales jest albo niezwiazane z gazem (kopci, tlumik,
uszczelka) albo zwiazane ze zle dobrana, zamontowana lub wyregulowana
instalacja. Uszczelka pod glowica - zdarza sie takze na benzynie. Moze za
slabo Ci dociagneli glowice i ja znowu wydmuchalo. Odpukac - nigdy nie
mialem z tym problemow. Kopci? Regulacja LPG, padnieta lambda... Pali duzo?
Do regulacji...
Moja siena (1.6) na benzynie palila 8-8,5l/100km a na LPG 9,5-9,7l/100km,
wiec w normie. Zero problemow z silnikiem, strata mocy niewielka, jedyny
mankament to butla w bagazniku. Gdyby nie ona, nie wiedzialbym ze jezdze na
LPG.
Przy LPG nie wazne jaka instalacja, wazne zeby gazownik byl kumaty i
wiedzial co robi.

--
Tomek

13 Data: Kwiecien 12 2007 15:45:54
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: Grooby 


nie chce nikogo przekonywać o mojej racji ale spytam tylko...
ile czasu już jeździsz na LPG? ile km i ile lat?

zapomniałem dodać, że wytłukłem na LPG poldka, seicento 900 no i teraz mecze
biedną Siene :)
więcej gazu nie zainstaluje :)
pozdrawiam!

14 Data: Kwiecien 24 2007 12:53:12
Temat: Re: Słaba Brava
Autor: stryk 

 napisał(a):

alibabaja  napisał(a):
Użytkownik  napisał w wiadomości
Witam wszystkich,
Od pewnego czasu mam taki problem z moją Bravą,silnik zaczął być głośny,głośno
pracuję i ''stukowo'' i w dodatko stał się bardzo słaby. Co może być przyczyną?
Pozdrawiam.

-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

a jeździsz na gazie??
prawdopodobnie zawory

Silnik 1,6 16V,jeżdże na gazie ale obiawy są zarówno na gazie jak i na
benzynie,mówiąc że zawory masz na myśli że trzeba wyregulować luzy zaworów?


Być może przeskoczył pasek rozrządu. Ja miałem właśnie taki przypadek. Tylko że u mnie mechanik pomylił sie o jeden ząbek. Silnik pracował cicho i równo a przy tym był słabiuteńki. Żadne wizyty w serwisie nic nie dawały. Wreszcie ten sam mechanik o takiej możliwości pomyślał i bingo. Wóz ma 200 tys. jest mocny i nie bierze oleju. Różnica do twojego przypadku polega na tym, że ja mam bravę 1.4 12v. Też jeżdżę na gazie i nie sądzę aby to było powodem stukania i słabości. Być może w twoim przypadku przeskok paska objawia się stukami i oby tylko tyle, bo podobno mozna silnik załatwić na cacy. Może napinacz sie poluzował. Odpisz jeśli moje przypuszczenia się sprawdzą.
Pozdrawiam Andrzej

Słaba Brava



Grupy dyskusyjne