Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieni³em z przodu tarcze i klocki (stare by³y ju¿ naprawdÄ™ cienkie), i mam wra¿enie ¿e po tej naprawie s³abiej dzia³a rÄ™czny (z ty³u mam bÄ™bny).
Czy tylko tak mi siÄ™ przywiduje, czy te¿ faktycznie mo¿e być jakiÅ› zwiÄ…zek miÄ™dzy jednym i drugim? Trudno mi siÄ™ takiego zwiÄ…zku dopatrzyć, ale jestem laikiem :)
Pozdrawiam,
Stachu
2 |
Data: Lipiec 12 2011 20:52:43 |
Temat: Re: S³abszy rÄ™czny po wymianie tarcz/klocków |
Autor: Bydlê |
On 2011-07-12 20:48:43 +0200, Stachu Gdansk said:
wymieni³em z przodu tarcze i klocki (...) i mam wra¿enie ¿e po tej naprawie s³abiej dzia³a rêczny.
A nie jest to tak, ¿e lepiej dzia³a teraz g³ówny?
;-)
--
Bydlê
3 |
Data: Lipiec 12 2011 20:54:17 | Temat: Re: S³abszy rêczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: Stachu Gdansk |
W dniu 2011-07-12 20:52, Bydlê pisze:
A nie jest to tak, ¿e lepiej dzia³a teraz g³ówny?
;-)
Dowcipas siê znalaz³ :)
4 |
Data: Lipiec 12 2011 19:32:33 | Temat: Re: S³abszy rêczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: to |
begin Stachu Gdansk
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieni³em z przodu
tarcze i klocki (stare by³y ju¿ naprawdÄ™ cienkie), i mam wra¿enie ¿e po
tej naprawie s³abiej dzia³a rÄ™czny (z ty³u mam bÄ™bny).
JesteÅ› pewien, ¿e Ci klocek nie wypad³?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
5 |
Data: Lipiec 13 2011 01:05:42 | Temat: Re: S³abszy rÄ™czny po wymianie tarcz/klo cków | Autor: Stachu Gdansk |
W dniu 2011-07-12 21:32, to pisze:
begin Stachu Gdansk
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieni³em z przodu
tarcze i klocki (stare by³y ju¿ naprawdÄ™ cienkie), i mam wra¿enie ¿e po
tej naprawie s³abiej dzia³a rÄ™czny (z ty³u mam bÄ™bny).
JesteÅ› pewien, ¿e Ci klocek nie wypad³?
Jestem pewien:)
6 |
Data: Lipiec 13 2011 01:05:59 | Temat: Re: S³abszy rêczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: to |
begin Stachu Gdansk
JesteÅ› pewien, ¿e Ci klocek nie wypad³?
Jestem pewien:)
To ok. :D
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
7 |
Data: Lipiec 12 2011 21:36:34 | Temat: Re: S³abszy rÄ™czny po wymianie tarcz/klo cków | Autor: Mario |
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieni³em z przodu
tarcze i klocki (stare by³y ju¿ naprawdÄ™ cienkie), i mam wra¿enie ¿e po
tej naprawie s³abiej dzia³a rÄ™czny (z ty³u mam bÄ™bny).
Czy tylko tak mi siÄ™ przywiduje, czy te¿ faktycznie mo¿e być jakiÅ›
związek między jednym i drugim? Trudno mi się takiego związku dopatrzyć,
ale jestem laikiem :)
dzwignia recznego jest polaczona linka z tylnymi bebnami... Ty twierdzisz, ze remontowales przod, a wiec nie mialo to nic wspolnego z recznym...
opcja 1 - mechanik zagladal tez do bebnow i teraz wystarczy ze podciagniesz linke
opcja 2 - masz pecha, ze akurat teraz skonczyly Ci sie okladziny z tylu :)
opcja 3 - wmawiasz sobie :)
pzdr
8 |
Data: Lipiec 12 2011 22:18:22 | Temat: Re: S³abszy rÄ™czny po wymianie tarcz/klo cków | Autor: Filip KK |
W dniu 2011-07-12 20:48, Stachu Gdansk pisze:
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieni³em z przodu
tarcze i klocki
Jak chcesz sprawdzić uk³ad hamulcowy i ew. go naprawić, daj maila.
9 |
Data: Lipiec 13 2011 11:28:36 | Temat: Re: S³abszy rÄ™czny po wymianie tarcz/klo cków | Autor: Stachu Gdansk |
W dniu 2011-07-12 22:18, Filip KK pisze:
W dniu 2011-07-12 20:48, Stachu Gdansk pisze:
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieni³em z przodu
tarcze i klocki
Jak chcesz sprawdzić uk³ad hamulcowy i ew. go naprawić, daj maila.
Aktualnie jestem nie przy kasie, wiÄ™c dziÄ™ki. Ty prowadzisz jakiÅ› warsztat? Pytam tak na przysz³oæ ewentualnie.
10 |
Data: Lipiec 12 2011 23:37:22 | Temat: Re: S³abszy rêczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: Hipcio |
U¿ytkownik "Stachu Gdansk" napisa³ w wiadomo¶ci
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieni³em z przodu tarcze
i klocki (stare by³y ju¿ naprawdê cienkie), i mam wra¿enie ¿e po tej
naprawie s³abiej dzia³a rêczny (z ty³u mam bêbny).
pojezdzij trochê a¿ siê dotr±. W tej chwili prawdopodobnie ca³y uk³ad siê
trochê rozregulowa³, a przód ma wp³yw na ty³ i odwrotnie, bo to samo
ci¶nienie rozpycha przednie cylinderki jak i tylne. Wystarczy ¿e
samoregulator na bêbnach nie dzia³a dobrze ( co jest bardzo czêste) i mo¿e
byæ wp³yw na rêczny
11 |
Data: Lipiec 13 2011 01:09:02 | Temat: Re: S³abszy rêczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: Stachu Gdansk |
W dniu 2011-07-12 23:37, Hipcio pisze:
pojezdzij trochê a¿ siê dotr±. W tej chwili prawdopodobnie ca³y uk³ad siê
trochê rozregulowa³, a przód ma wp³yw na ty³ i odwrotnie, bo to samo
ci¶nienie rozpycha przednie cylinderki jak i tylne. Wystarczy ¿e
samoregulator na bêbnach nie dzia³a dobrze ( co jest bardzo czêste) i mo¿e
byæ wp³yw na rêczny
Poje¼dzi³em ju¿ i musia³y siê dotrzeæ. Dopatrujê siê przyczyny w tym, ¿e albo:
- wmawiam sobie (co jest bardzo prawdopodobne:)
- albo jest jednak jaka¶ zale¿no¶æ miêdzy tym co opisa³em, bo w koñcu hamulce na przód i ty³ nie dzia³aj± ca³kiem niezale¿nie; dlatego te¿ je¶li taka zale¿no¶æ istnieje to szukam jej wyja¶nienia
12 |
Data: Lipiec 13 2011 09:02:55 | Temat: Re: S³abszy rêczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: Javelin |
Witam!
W li¶cie od "Hipcio" datowanym 12 lipca 2011 (23:37:22) napisano:
pojezdzij trochê a¿ siê dotr±. W tej chwili prawdopodobnie ca³y uk³ad siê
trochê rozregulowa³, a przód ma wp³yw na ty³ i odwrotnie, bo to samo
ci¶nienie rozpycha przednie cylinderki jak i tylne. Wystarczy ¿e
samoregulator na bêbnach nie dzia³a dobrze ( co jest bardzo czêste) i mo¿e
byæ wp³yw na rêczny
A co ma linka hamulca postojowego do cylinderków i docierania
przedniego zestawu hamulcowego? Przecie¿ to s± zupe³nie oddzielne
uk³ady (hydrauliczny i mechaniczny)
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
13 |
Data: Lipiec 13 2011 22:52:01 | Temat: Re: S³abszy rêczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: Hipcio |
U¿ytkownik "Javelin" napisa³ w wiadomo¶ci
A co ma linka hamulca postojowego do cylinderków i docierania
przedniego zestawu hamulcowego? Przecie¿ to s± zupe³nie oddzielne
uk³ady (hydrauliczny i mechaniczny)
napiêcie linki hamulcowej wp³ywa na luz szczêk a zatem na ilo¶æ p³ynu
hamulcowego w tylnych cylinderkach któr mog± byæ rozepchane lub skurczone.
To z kolei mo¿e wp³ywaæ na to ile ci¶nienia trafia na przednie hamulce. Ale
rzeczywiscie to przypadek odwrotny ni¿ opisuje autor.
Du¿a ilo¶æ p³ynu id±ca na przednie tarcze (niedotarte klocki) mo¿e powodowaæ
mniejsze dociskanie szczêk tylnych ( i ich s³absze napiêcie) no i to moze
siê jakos wi±zaæ z rêcznym
| | | | | | | | | | | |