Grupy dyskusyjne   »   SC 1.1

SC 1.1



1 Data: Marzec 27 2007 21:08:23
Temat: SC 1.1
Autor: toomm 

Hej

Od jakiegos czasu mam problem z tylnymi bebnami.
Wymienilem na nowei co sie okazalo, jeden z nich byl poprostu owalny. Pedal
hamulca podczas hamowania pulsowal tak, ze az bylo to wyraznie czuc na
nodze. Dodatkowo szarpalo podczas hamowania. No i bardzo grzal sie ten jeden
uszkodzony beben.

Wymienilem na kolejne dwa nowe bebny...
Teraz bebny nie grzeja sie.
Tamto pulsowanie pedalu zniknelo.
Tylko ze nadal czuc drgania podczas hamowania. Tym razem np. jak hamuje z 80
km/h tak z normalna sila... to cala buda wpada w wibracje :-(

Mam juz dosc klopotow z bebnami.
Spotkaliscie sie z czyms takim, ze dwa komplety bebnow pod rzad bylyby
uszkodzone ?

Widze ze czeka mnie kolejna wymiana... :-(

Tomek...



2 Data: Marzec 27 2007 21:11:54
Temat: Re: SC 1.1
Autor: toomm 

No i jakie polecicie mi bebny...
Te co do tej pory mialem to byly jakies tanie... takie do 35 zl za sztuke.

Tomek...

3 Data: Marzec 28 2007 14:59:08
Temat: Re: SC 1.1
Autor: Tomek 

Wymienilem na nowei co sie okazalo, jeden z nich byl poprostu owalny.
Pedal
hamulca podczas hamowania pulsowal tak, ze az bylo to wyraznie czuc na
nodze. Dodatkowo szarpalo podczas hamowania. No i bardzo grzal sie ten
jeden
uszkodzony beben.

jesli sie grzeje, tzn ze problem jest z szczekami lub cylinderkiem - cos sie
zacina i jezdzisz jakby caly czas na hamulcu. Rozbierz tylne hamulce i
sprawdz czy cylinderek lekko chodzi, czy cos sie nie zacina, moze reczny sie
zablokowal. Dobrze wszystko wyczysc i bedzie gralo.

Tylko ze nadal czuc drgania podczas hamowania. Tym razem np. jak hamuje z
80
km/h tak z normalna sila... to cala buda wpada w wibracje :-(

a skad wiesz ze problem jest z tylu? Moze z przodu sa zwichrowane tarcze? (o
ile w SC sa tarcze).
Mozesz sprobowac przyhamowac recznym - jesli nie bedzie wibracji, trzeba
spojrzec na przod.

Spotkaliscie sie z czyms takim, ze dwa komplety bebnow pod rzad bylyby
uszkodzone ?

malo prawdopodobne. Jesli juz, to tak jak pisalem wczesniej - problem z
szczekami/zaciskami moze powodowac przegrzanie i uszkodzenie tarcz/bebnow.

--
Tomek

4 Data: Marzec 28 2007 19:08:16
Temat: Re: SC 1.1
Autor: ici 

Pojeździj na tych bębnach niech się dotrą.
To może potrwać i z 1000 km.
Potem zadecydujesz co dalej.
Każdy nowy element układu hamulcowego musi się spasować z pozostałymi.
Bęben wyraźnie dłużej bo jest twardy.

A swoją drogą pytanie: Po co wymieniać bębny?
Zdjąć rant na krawędziach ręcznie lub u tokarza (nie ruszaj bieżni) i co
najwyżej wymienić szczęki,
przy okazji jak trzeba to i cylinderki, bo prędzej czy później zapieką się i
staną dęba.
Bęben o ile nie jest pęknięty to jest  dobrze dotarty.
Założyć go w tym samym miejscu na kole co poprzednio i jeździć.

Pzdr.
ici

5 Data: Marzec 29 2007 08:14:06
Temat: Re: SC 1.1
Autor: Tomek 

Pojeździj na tych bębnach niech się dotrą.
To może potrwać i z 1000 km.

tez racja. Mozna jeszcze sprawdzic czy bebny sa zalozone centralnie (czasami
ta dziura ktora wchodzi na piaste jest za duza albo dostal sie tam jakis
smiec), bo to tez daje opisywany efekt.

A swoją drogą pytanie: Po co wymieniać bębny?
Zdjąć rant na krawędziach ręcznie lub u tokarza (nie ruszaj bieżni) i co

ja musialem juz wymienic, bo rant sciagnalem, ale bieznia miala za duza
srednice i samoregulatory (do kasowania luzu miedzy bebnem a szczekami)
przestawaly dzialac

--
Tomek

6 Data: Marzec 29 2007 10:36:34
Temat: Re: SC 1.1
Autor: Maciek 

ici napisał(a):

A swoją drogą pytanie: Po co wymieniać bębny?
Zdjąć rant na krawędziach ręcznie lub u tokarza (nie ruszaj bieżni) i co najwyżej wymienić szczęki,
Czasem trzeba jak się robią owalne (jak w tym przypadku) - występuje wtedy efekt pulsowania siły hamowania na teście, ale to raczej nie ma prawa przenosić się na pedał hamulca.

--
Pozdrawiam
Maciek

SC 1.1



Grupy dyskusyjne