On Sep 18, 10:22 am, "CeSaR" wrote:
>Możesz też po przywitaniu się, zapytać o konkretny egzemplarz na
>forum. Wnioskuję z rocznika, że opcja to Saab 9-5 lub 9-3. Jednak
>poskąpiłeś nam szczegółów.
Saab 9-5, rok 2002, motor 2.0T 16V, wersja Arc cokolwiek by to nie miało
oznaczać. Nadwozie sedan.
Skrzynka manualna. Znajomy coś mi napomknął że jest takie cudo gdzieś do
wzięcia no i z ciekawości zbieram informacje :-)
pzdr
C
ARC to wersja wyposażenia. Silnik 2.0T (jeżeli dobrze napisałeś) to
185 KM i około 300 Nm. Rozrząd to łańcuch o żywotności przebiegu
realnego od 230-270 tys km, koszt kompletnego rozrządu to około 900 -
1000 PLN plus robocizna. Silniki mają problem z odpowietrzeniem
skrzyni korbowej (odma), najlepiej kupić zestaw naprawczy poprawiający
błędy konstrukcyjne (180 - 200 PLN plus łatwa robocizna), oraz
regularnie czyścić. Po zakupie przy wymianie oleju profilaktycznie
przeczyścić miskę olejową. I czyścić miskę co pare lat. Silnik z
listwą zapłonową DI, koszt listwy około 800-1000, żywotność około 150
tys km. Silniki baardzo elastyczne, mocne, szybkie, i co ważne niezbyt
łakome na paliwo. Około 9-10 l/100 w cyklu mieszanym. LPG tylko
wielopunktowy wtrysk, wydajna i markowa instalacja (np. BRC 3400 -
3800 PLN). Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówek
z kosmicznymi przebiegami. Ogólnie te samochody dają bardzo dużo
radości, są świetnie wyposażone, wygodne, trwałe i bezpieczne. Pod
warunkiem, że zadbane.
pozdr
RR
9k
6 |
Data: Wrzesien 18 2009 11:17:57 |
Temat: Re: Saab 2.0T |
Autor: CeSaR |
Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówek
z kosmicznymi przebiegami. Ogólnie te samochody dają bardzo dużo
radości, są świetnie wyposażone, wygodne, trwałe i bezpieczne. Pod
warunkiem, że zadbane.
Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością turbiny?
No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?
pzdr
C
7 |
Data: Wrzesien 18 2009 11:42:52 | Temat: Re: Saab 2.0T | Autor: melon |
CeSaR pisze:
Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością turbiny?
Mi osobiście nie sprawiła nigdy zawodu. W 9000 2.0t mam nakręcone 280kkm i dalej dmucha. W 95 mam dopiero 80kkm więc się nie wypowiadam.
No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?
Części generalnie bez problemu. Sprawdź www.draken.pl i www.wow.waw.pl . Duże magazyny, a ewentualne braki ściągają w ciągu niecałego tygodnia.
--
pzdr
mel
8 |
Data: Wrzesien 18 2009 11:51:26 | Temat: Re: Saab 2.0T | Autor: melon |
CeSaR pisze:
Jak z żywotnością turbiny?
Dopisze: na żywotność turbiny wpływa styl jazdy (jak w każdym uturionym motorze). Delikatnie na zimnym, dać jej ostygnąć bo żwawszej jeździe.
No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?
Dopisze: Części oczywiście także w serwisie. Oryginalne, dobre i ok. 3x droższe niż zamienniki (z których jakością jest różnie, ale raczej przyzwoicie).
Saaby niezajeżdzone nie wymagają specjalnie dużych nakładów finansowych. Pilnować należy jedynie wspomnianej już odmy - niedopilnowanie grozi zatarciem silnika i zniesmaczeniem do marki :)
--
mel
9 |
Data: Wrzesien 18 2009 03:02:31 | Temat: Re: Saab 2.0T | Autor: raadaar |
On Sep 18, 11:17 am, "CeSaR" wrote:
>Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówek
>z kosmicznymi przebiegami. Ogólnie te samochody dają bardzo dużo
>radości, są świetnie wyposażone, wygodne, trwałe i bezpieczne. Pod
>warunkiem, że zadbane.
Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością
turbiny?
No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?
pzdr
C
Jak 150KM to 2.0t (małe "t") wersja tzw LPT (Low Pressure Turbo).
Turbina w wersji LPT ładuje tylko coś koło 0,4 bar'a, więc jeżeli są
spełnione zasady prawidłowego użytkowania turbiny i olej jest dobry,
często zmieniany, to może być długowieczna. Wg mnie jednak 150 KM to
niezbyt dużo, a spalanie zbliżone do mocniejszych wersji. Oczywiście
pełno jest tunning kitów i różnych "magików". Jednak różnica do wersji
2.0T, FPT (Full Pressure Turbo i duże "T"), jest znaczna. Nie mówię
już o wersjach 200KM wzwyż. Części w ASO drogie, na szczęście w
internecie ceny przyzwoite :) np. www.draken.pl www.wow.waw.pl. Dużo
używek. Problem, z zależności od regionu, z "fachowymi" serwisami, bo
ASO do niech nie zaliczam. Są gdzieniegdzie jednak świetne niezależne
serwisy, specjalizujące się w marce.
pozdr
RR
9k
10 |
Data: Wrzesien 18 2009 03:11:55 | Temat: Re: Saab 2.0T | Autor: raadaar |
On Sep 18, 12:02 pm, raadaar wrote:
On Sep 18, 11:17 am, "CeSaR" wrote:
> >Trudno kupić niezajechany egzemplarz, dużo jest ekstaksówek
> >z kosmicznymi przebiegami. Ogólnie te samochody dają bardzo dużo
> >radości, są świetnie wyposażone, wygodne, trwałe i bezpieczne. Pod
> >warunkiem, że zadbane.
> Serdeczne dzięki. Gdzieś doczytałem, że motor ma 150KM. Jak z żywotnością
> turbiny?
> No i wogóle - jak wygląda dostępność części do tego samochodu?
> pzdr
> C
Jak 150KM to 2.0t (małe "t") wersja tzw LPT (Low Pressure Turbo).
Turbina w wersji LPT ładuje tylko coś koło 0,4 bar'a, więc jeżeli są
spełnione zasady prawidłowego użytkowania turbiny i olej jest dobry,
często zmieniany, to może być długowieczna. Wg mnie jednak 150 KM to
niezbyt dużo, a spalanie zbliżone do mocniejszych wersji. Oczywiście
pełno jest tunning kitów i różnych "magików". Jednak różnica do wersji
2.0T, FPT (Full Pressure Turbo i duże "T"), jest znaczna. Nie mówię
już o wersjach 200KM wzwyż. Części w ASO drogie, na szczęście w
internecie ceny przyzwoite :) np.www.draken.plwww.wow.waw.pl. Dużo
używek. Problem, z zależności od regionu, z "fachowymi" serwisami, bo
ASO do niech nie zaliczam. Są gdzieniegdzie jednak świetne niezależne
serwisy, specjalizujące się w marce.
pozdr
RR
9k
www.draken.com.pl
| | | | |