Samochod elektryczny
1 | Data: Grudzien 21 2010 21:49:30 |
Temat: Samochod elektryczny | |
Autor: RadekNet | Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich dojazdow do pracy (20-30km dziennie max). Zastanawiam sie nad przerobka samochodu na elektryczny :) 2 |
Data: Grudzien 21 2010 22:04:37 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Grzegorz Brycki | W dniu 2010-12-21 21:49, RadekNet pisze: Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich szalone ale ciekawe. Podaj szczegoly. GB 3 |
Data: Grudzien 21 2010 23:38:04 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: ToMasz | Grzegorz Brycki pisze: W dniu 2010-12-21 21:49, RadekNet pisze:(...) OGrzewanie! jak niema Ĺ›niegu - mozna pomykać naCo o tym sadzicie? rowerze/motorowerze/rowerze z silnikiem. Zapodaj wiecej szczegółów, przede wszystkim moc! ToMasz PS na paliwo jest akcyza i milion podatków. na prÄ…d nie. można go "zatankować" w pracy i VAT odliczyć. To samo jest z gazem w rurkach... 4 |
Data: Grudzien 22 2010 20:41:32 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RadekNet | W dniu 21.12.2010 23:38, ToMasz pisze: Grzegorz Brycki pisze: Takich samochodow juz troche u nas jezdzi, wiec to zadne odkrywanie Ameryki - pogooglajcie troche. Moc taka, ze sprawnie poruszac sie mozna po miescie nie bedac zawalidroga - tzn. max 80km/h i przyspieszenie przecietnego spalinowca. Ogrzewanie - webasto, ktore spala znikome ilosci benzyny/ropy, nawiew z chlodzenia silnika. Zakladam, ze nie kazdy bedzie jezdzic 20km codziennie na rowerze do pracy ;) Skuter odpada - jeden juz w domu jest i praktyka pokazuje, ze musi byc dach. Mowia, ze takie autk ma sie zamortyzowac w ciagu ok. 3 lat. Mysle, ze to dobry okres, szczegolnie, ze nawet jak buda bedzie do wymiany to cala czesc elektryczna bedzie miala jeszcze przed soba dlugie zycie. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 5 |
Data: Grudzien 21 2010 13:06:26 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: WS | On 21 Gru, 21:49, RadekNet wrote: Co o tym sadzicie? Lepiej kupic rower lub motoroer ;) , a tym elektrycznym w zimie to i tak nie za bardzo pojezdzisz (problemy z ogrzewaniem, podgrzewaniem szyby, lusterek...) WS 6 |
Data: Grudzien 21 2010 22:39:09 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Wader |
Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich dojazdow do pracy (20-30km dziennie max). Zastanawiam sie nad przerobka samochodu na elektryczny :) LiczÄ™ na powodzenie projektu, mamy już zmierzch syfiastych spalinowców, czas na silniki elektryczne. Sam dojeżdżam do pracy 15 km, mam w garażu gniazdko i gdyby paĹ„stwo dopłacało by do eko-samochodów i byłby tanie to na 100% kupiłbym samochód elektryczny. -- Wader 7 |
Data: Grudzien 21 2010 13:46:08 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: WS | On 21 Gru, 22:39, "Wader" wrote: Liczę na powodzenie projektu, mamy już zmierzch syfiastych spalinowców, czas A elektryczne niby nie dymia? ;) ...biorac pod uwage, ze u nas energie elektr. produkuje sie praktycznie tylko z wegla? Sam dojeżdżam do pracy 15 km, mam w garażu gniazdko i gdyby państwo dopłacało by do eko-samochodów i byłby tanie to na 100% Gdyby panstwo nie doliczalo akcyzy, VATu i innych podatkow do benzyny, to bylaby tania ;) Jesli elektr. pojazdy stana sie popularne, to stawiam, ze szybko zmienia sie przepisy i pojawi sie nowy podatek od pradu wykorzystywanego do celow napedowych... WS 8 |
Data: Grudzien 22 2010 00:05:35 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Bugatti | Użytkownik "Wader" napisał w wiadomoĹ›ci: LiczÄ™ na powodzenie projektu, mamy już zmierzch syfiastych spalinowców, czas na silniki elektryczne. Sam dojeżdżam do pracy 15 km, mam w garażu gniazdko i gdyby paĹ„stwo dopłacało by do eko-samochodów i byłby tanie to na 100% kupiłbym samochód elektryczny. Dopłacało...marzyciel. Leaf do pełnego naładowania 24 kW baterii potrzebuje ~ 7,5h (przy 3,3 kW ładowarce). 3,3 kW w sumie to nie dużo dla instalacji. Ale gdyby 40 % (a może i mniej) warszawiaków miało takie zapotrzebowanie na moc "prÄ…dowÄ…" (NIE zapominajmy o pozostałych odbiornikach en. elektr. np. \TV, PC i inne urzÄ…dzenia gospodarcze, które wymagajÄ… kolejnych ___ kW) to elektrownie by po prostu nie wydoiły takiego zapotrzebowania. I wówczas wymagałoby to zwiÄ™kszenia ich wydajnoĹ›ci (i zwiÄ™kszenia emisji NOx, CO2 etc. o którÄ… idioci teraz walczÄ…) a to przyniosłoby podwyższenie stawki - i nie płacilibyĹ›my jak obecnie 0,11 - 0,25zł/kWh i wiÄ™cej (w zależnoĹ›ci od dostawcy) tylko pewnie 2 lub 3 razy tyle. Nic za darmo ! A to wszystko przy 7,5h ładowaniu ... a to jak wiadomo dla niektórych to wciÄ…ż za długo. Leaf umożliwia także naładowanie do 80 % w czasie ~ 0,5h ale wówczas potrzebuje "pokarmu" 50 kW - chyba nie trzeba mówić iż wówczas chodzilibyĹ›my ze Ĺ›wieczkami bo ciÄ…gle byłby przerwy spowodowane przegrzaniem transformatorów, generatorów, skrzynek rozdzielczych itd. Elektryczno-popylacze obecnie sÄ… w miarÄ™ OK....ale tylko obecnie bo nie ma na nich popytu i koszty "paliwa" elektrycznego sÄ… niskie*.... * jeĹ›li kupimy używanego bo ceny nowych sÄ… chore...ale także używanych jest tak, jak kot napłakał. WiÄ™c cieszmy siÄ™ obecnymi ZI i ZSami i nie zaklinajmy że V8, TeDeI zużywajÄ… dużo paliwa. Wader Pozdr. -- Bugatti 9 |
Data: Grudzien 22 2010 01:41:20 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: =Marcos= | to elektrownie by po prostu nie wydoiły takiego zapotrzebowania Wszelkie wyliczenia zakładajÄ… ładowanie samochodu tylko w czasie możliwie najtaĹ„szej taryfy nocnej. Wtedy zazwyczaj elektrownie nie majÄ… co robić z prÄ…dem. -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjÄ™cia z podróży 10 |
Data: Grudzien 22 2010 09:14:27 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | On Wed, 22 Dec 2010 00:05:35 +0100, Bugatti wrote: Użytkownik "Wader" napisał w wiadomo¶ci: Ta jest. Bez podatku od samochodow panstwo zbankrutuje. Kierowca nie jest od ekologii, kierowca jest od placenia. Wiec jesli doplaci .. to tylko po to zeby mu pozniej wpakowac dodatkowy licznik w garazu z taksometrem :-) No i oblozyc podatkiem od emisji CO2 :-) Leaf do pełnego naładowania 24 kW baterii potrzebuje ~ 7,5h (przy 3,3 kW Akurat elektrownie potrafia wydoic 35GW w szczycie. W nocy zapotrzebowanie znacznie mniejsze a polowa tej mocy starcza na 5 mln pojazdow. Energetyka sie tylko ucieszy ze nie ma nadprodujcji w nocy. W samej Warszawie moze rzeczywiscie bylby problem z siecia. J. 11 |
Data: Grudzien 22 2010 11:19:20 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: niusy.pl |
Leaf do pełnego naładowania 24 kW baterii potrzebuje ~ 7,5h (przy 3,3 kW ładowarce). 3,3 kW w sumie to nie dużo dla instalacji. Ale gdyby 40 % (a może i mniej) warszawiaków miało takie zapotrzebowanie na moc "prÄ…dowÄ…" (NIE zapominajmy o pozostałych odbiornikach en. elektr. np. \TV, PC i inne urzÄ…dzenia gospodarcze, które wymagajÄ… kolejnych ___ kW) to elektrownie by po prostu nie wydoiły takiego zapotrzebowania. I wówczas wymagałoby to zwiÄ™kszenia ich wydajnoĹ›ci (i zwiÄ™kszenia emisji NOx, CO2 etc. o którÄ… idioci teraz walczÄ…) a to przyniosłoby podwyższenie stawki - i nie płacilibyĹ›my jak obecnie 0,11 - 0,25zł/kWh i wiÄ™cej (w zależnoĹ›ci od dostawcy) tylko pewnie 2 lub 3 razy tyle. Nic za darmo ! A to wszystko przy 7,5h ładowaniu ... a to jak wiadomo dla niektórych to wciÄ…ż za długo. Leaf umożliwia także naładowanie do 80 % w czasie ~ 0,5h ale wówczas potrzebuje "pokarmu" 50 kW - chyba nie trzeba mówić iż wówczas chodzilibyĹ›my ze Ĺ›wieczkami bo ciÄ…gle byłby przerwy spowodowane przegrzaniem transformatorów, generatorów, skrzynek rozdzielczych itd. Ale tak ogólnie to im wiÄ™cej zużytej energii tym jest ona taĹ„sza 12 |
Data: Grudzien 22 2010 16:25:36 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: MikoĹ‚aj Tutak | W dniu 2010-12-21 22:39, Wader pisze: gdyby paĹ„stwo dopłacało by do eko-samochodów i byłby tanie to Zacznij myĹ›leć. Ĺ»eby paĹ„stwo dopłaciło ci 1zł do czegokolwiek to uprzednio musi Cie wycyckać na ~2zł. Normalnie rÄ™ce opadajÄ… jak siÄ™ czyta o takim "dopłacaniu"... -- pozdrawiam Mikołaj 13 |
Data: Grudzien 22 2010 17:37:16 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | Użytkownik "Mikołaj Tutak" napisał W dniu 2010-12-21 22:39, Wader pisze: No ale wycyckac maja od tych zlych niedobrych, co to kopca na ulicach ... papierosy :-) J. 14 |
Data: Grudzien 22 2010 18:09:51 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Sebastian Kaliszewski | Mikołaj Tutak wrote: W dniu 2010-12-21 22:39, Wader pisze: Ależ skÄ…d. Może np. wycyckać wiÄ™kszoć na np. 10gr a potem nieliczym dać 1zł :) \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 15 |
Data: Grudzien 21 2010 23:00:15 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: p0li | O->Dnia 2010-12-21 21:49:30 niejaki RadekNet napisał: Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich na takie dystanse kup se skuter miałem ten sam problem i tak zrobiłem od roku jeżdżę codziennie naweet po ¶niegach i przy -11*C (oczywi¶cie sporo wolniej bo się ¶lizga) kosztował mnie 1000E a na paliwie od marca zaoszczędziłem na czysto 200E wygl±da tak: http://www.oto.to/gallery/bzyyk -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 16 |
Data: Grudzien 22 2010 10:21:59 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | Użytkownik "p0li" napisał w na takie dystanse kup se skuter W trosce o wlasne zdrowie nie lepiej jakis pojazd elektryczny ? Poslizgniesz sie, samochod cie przejedzie i tak sie skoncza groszowe oszczednosci :-) J. 17 |
Data: Grudzien 22 2010 11:52:21 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: p0li | O->Dnia 2010-12-22 10:21:59 niejaki J.F. napisał: Użytkownik "p0li" napisał w oj - sorki - nie napisałem? skuter jest oczywi¶cie elektryczny :) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 18 |
Data: Grudzien 22 2010 12:18:21 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | Użytkownik "p0li" napisał w O->Dnia 2010-12-22 10:21:59 niejaki J.F. napisał: W trosce o wlasne zdrowie nie lepiej jakis pojazd elektryczny ?oj - sorki - nie napisałem? A to akurat nic nie zmienia. Skuterem na mrozie i sliskim ? P.S. A jak to jest zarejestrowane ? Motorower to nie jest, trzeba kategorie A ? Czy jeszcze sie wolisz dowiedziec przy okazji wypadku ze prowadziles pojazd bez wymaganych uprawnien :-) J. 19 |
Data: Grudzien 22 2010 13:53:15 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: p0li | O->Dnia 2010-12-22 12:18:21 niejaki J.F. napisał: Użytkownik "p0li" napisał w spoko daje radę - też miałem obiekcje
jako motorower - nie przekracza 45 km/h -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 20 |
Data: Grudzien 22 2010 14:04:11 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | Użytkownik "p0li" napisał w O->Dnia 2010-12-22 12:18:21 niejaki J.F. napisał: Ale "46) motorower - pojazd jedno¶ladowy lub dwu¶ladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemno¶ci skokowej nieprzekraczaj±cej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędko¶ć jazdy do 45 km/h;" Bez silnika spalinowego to jest nie wiadomo co .. tzn wiadomo - motocykl lub wozek inwalidzki :-) J. 21 |
Data: Grudzien 22 2010 14:08:59 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: p0li | O->Dnia 2010-12-22 14:04:11 niejaki J.F. napisał: "46) motorower - pojazd jedno¶ladowy lub dwu¶ladowy zaopatrzony w nie twierdzę że nie ale przypatrz się dokładnie rejestracji ;) http://www.oto.to/gallery/bzyyk/P5200364 -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 22 |
Data: Grudzien 22 2010 14:20:47 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | Użytkownik "p0li" napisał w O->Dnia 2010-12-22 14:04:11 niejaki J.F. napisał: Nie znam sie .. niepolska ? J. 23 |
Data: Grudzien 22 2010 16:10:38 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: p0li | O->Dnia 2010-12-22 14:20:47 niejaki J.F. napisał: Użytkownik "p0li" napisał w niepolska - niemiecka z drugiej strony jak jest motorower 50ccm i 45kmh max a ma 3 koła (np dla starszych osób) to ten przepis który zacytowałe¶ także niepozwoli zarejestrować go jako motorower (w teorii) bo jest trzy¶ladowy ale s±dzę że dałobysię jako¶ to zarejestrowac - przecież nawet romet sprzedaje elektryczne skutery rejestrowane jako motorower -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 24 |
Data: Grudzien 22 2010 16:27:29 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | Użytkownik "p0li" napisał w O->Dnia 2010-12-22 14:20:47 niejaki J.F. napisał: Niemcy pewnie nie maja az tak glupich przepisow :-) z drugiej strony jak jest motorower 50ccm i 45kmh max a ma 3 koła (np dla Trzysladowych nie ma - nie wiem czy to wtedy dwusladowy, czy jak wygodniej :-) ale s±dzę że dałobysię jako¶ to zarejestrowac - przecież nawet romet Hm, sprawdzilem i nie widze. J. 25 |
Data: Grudzien 22 2010 18:32:29 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: p0li | O->Dnia 2010-12-22 16:27:29 niejaki J.F. napisał:
jedno z przodu i dwa z tyłu to jakby nie patrzył s± 3 ¶lady mam gdzie¶ nawet zdjecię - jak znajde to wystawię
a prosze http://allegro.pl/motocykl-skuter-elektryczny-retro-nowe-kolory-i1371748700.html http://www.topjewel.eu/index,oferta,id,28.html chodzi mi o skuter "retro" nigdzie nie napisali że to romet - awiem że romet też to sprzedaje pod nazw± "retro" w wersji spalinowej i elektrycznej oczywi¶cie wszystkie te skutery niezależnie od marki (łacznie z moim) s± składane przez małe żółte r±czki i wysyłane do europy od różnymi nazwami -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 26 |
Data: Grudzien 22 2010 21:28:27 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | On Wed, 22 Dec 2010 18:32:29 +0100, p0li wrote: O->Dnia 2010-12-22 16:27:29 niejaki J.F. napisał: Nie musisz - wiem ze sa, ale ustawa nie przewiduje :-) A w zasadzie to ciekawe - ustawa zna pojazdy jednosladowe lub wielosladowe. Jedynie motorower moze byc jedno lub dwusladowy :-) ale s±dzę że dałobysię jako¶ to zarejestrowac - przecież nawetHm, sprawdzilem i nie widze. romet sie wersja elektryczna nie chwali. No nic, zadzwonimy, spytamy sie :-) J. 27 |
Data: Grudzien 23 2010 14:02:10 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | Użytkownik "p0li" napisał O->Dnia 2010-12-22 16:27:29 niejaki J.F. napisał: http://www.skuter-elektryczny.com.pl/index_pliki/Page487.htm A wiec mozna i nie mozna :-) J. 28 |
Data: Grudzien 21 2010 23:46:00 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: P_ablo | Użytkownik "RadekNet" napisał w wiadomoĹ›ci
Co do kosztow nie wypowiadam sie ale sama koncepcja fajna. Mysle jednak, ze prosciej kupic jakiegos gotowca, na mobile.de pojawiaja sie czasami fajne autka na prad. Jakis czas temu stalo Clio za 1200 eur ze zuzytymi akumulatorami. Dosc dawno temu byla cala flota Twingo - chyba ze 20 szt z jakiejs fracuskiej firmy. Takie autko z jakimis niemieckimi papierami bedzie latwiej zarejestrowac niz jakas wlasnoreczna robotke. -- Picasso 29 |
Data: Grudzien 22 2010 20:28:20 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RadekNet | W dniu 21.12.2010 23:46, P_ablo pisze: Użytkownik "RadekNet" napisał w wiadomoĹ›ci W sumie ja o kosztach tez za duzo nie wiem, poniewaz glownie te auta maja zapalency, a (wybaczcie!) zapalency czasami maja skrzywione podejscie do sprawy ;) Mysle jednak, ze prosciej kupic jakiegos gotowca, na mobile.de pojawiaja O, to juz jakis konkret ... bede sledzil rynek niemiecki. Co prawda z rejestracja w Polsce przerobki podobno problemu nie ma, ale ile wlasnej roboty odpada. Z drugiej strony wlasna praca to tez przyjemnosc :) Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 30 |
Data: Grudzien 22 2010 00:01:45 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: PB | Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶ wielki. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 31 |
Data: Grudzien 21 2010 23:04:44 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Wed, 22 Dec 2010 00:01:45 +0100 osobnik zwany PB wystukał: Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet i klimy latem :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 32 |
Data: Grudzien 22 2010 00:05:43 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: kogutek | Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet napisał(a): > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna > sprzedac silnik. Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶ wielki. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 33 |
Data: Grudzien 21 2010 23:13:09 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Wed, 22 Dec 2010 00:05:43 +0100 osobnik zwany kogutek Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. jako kretyn owszem. jak ja ogrzejesz prÄ…dem to może bÄ™dziesz wielki. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 34 |
Data: Grudzien 22 2010 01:56:53 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: kogutek | Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:05:43 +0100 osobnik zwany kogutek wystukał: > Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. jako kretyn owszem. jak ja ogrzejesz pr±dem to może będziesz wielki. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett Kretyn to Ty jeste¶. Nosorozec miał ogrzewanie na benzyne. To byla najwieksza zaleta tego wynalazku. Bo poza tym mial same wady. Zuzywal jej pzrecietnie 0,2 litra na godzinę. Kto powiedzial ze w samochodzie elektrycznym wszystko musi byc na prad. Jak co¶ ma sprawnosć z 80% to moze byc na benzyne. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 35 |
Data: Grudzien 22 2010 00:18:54 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: kogutek | > Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet > napisał(a): > > > > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo > > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna > > sprzedac silnik. > > Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶ > wielki. > > > -- > Pozdrawiam > Piotr Biegała Warszawa > Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) > Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe > Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.plZalety. male gabaryty i niewielkie zuzycie paliwa. Pelna moc po kilkudziesieciu sekundach. Bezpieczna bo byla uzywana w seryjnych samochodach. Uruchamianie jednym wlacznikiem. Znasz auto w ktorym zanim silnik rozgrzeje sie na tyle zeby mozna bylo ruszyc z ogrzewania wali goracym powietrzem? Jedyne o czym trzeba pomyslec to bardzo dobra izolacja termiczna akumulatorow zima i niedopuszczenie zeby ich temperatura bardzo spadla. Najlepiej jak by byly termostatowane w okolicach 20 stopni. W czasie jazdy same sie ugrzeja a na krotkich postojach nie zdaza ostygnac zeby ich pojemnosc spadla. Szkoda ze taka przerobka jest nieoplacalna, bo ma duzo zalet gdy takie samochody wystepuja w jednostkowych egzemplarzach. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 36 |
Data: Grudzien 22 2010 13:54:46 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Excite | W dniu 22.12.2010 00:18, kogutek pisze: Najlepiej jak by byly termostatowane w Problematyczne takie auto. Postawisz na tydzień w zimie i ma być sprawne gdy kierowca zechce jechać, inaczej to wyjdzie zabawka dla znudzonych panów wieku ¶redniego a nie pełnoprawny pojazd na którym można polegać. 37 |
Data: Grudzien 22 2010 00:29:36 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Shreek | PB napisał(a): Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶ Może jaki¶ rodzaj "webasto" z nadmuchem. Ostatecznie w zimie możnaby tankować parę litrów paliwa. Byłoby drożej ale z drugiej strony takie nagrzewnice też nie pochłaniaj± niewiadomo jakich ilo¶ci paliwa. -- M. 38 |
Data: Grudzien 21 2010 22:47:33 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Lisciasty | On 22 Gru, 00:01, PB wrote: Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶ A w czym problem? Nagrzewnice elektryczne montujesz i zrobione. Na postoju można grzać z sieci, a w czasie jazdy wcale dużo nie wezm± (podgrzanie 1m3 powietrza o 1 stopień to 0,35Wh). Pzdr. L. 39 |
Data: Grudzien 22 2010 09:06:51 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Robert_J | A w czym problem? Nagrzewnice elektryczne montujesz i zrobione. A po co grzać na postoju? Jak go¶ć przyjedzie na miejsce to raczej wysiada ;-). Chyba że masz na my¶li "postój" przed ¶wiatłami, ale jako¶ marnie widzę podł±czanie do kontaktu na skrzyżowaniu ;-). a w czasie jazdy wcale dużo nie wezm± To mało? To zreszt± i tak teoria, bo podgrzane powietrze bardzo skutecznie i szybko jest wychładzane np. przez zimne szyby. Wył±cz sobie ogrzewanie w aucie i zobacz jak szybko robi się zimno :-). Zauważ też że nie podgrzewasz zamkniętego obiegu, tylko zasysane z zewn±trz powietrze :-). Inaczej szyby zaparuj± Ci momentalnie. Poza tym zim± niejednokrotnie trzeba to powietrze podgrzać nawet o 20 i więcej stopni, i wcale nie 1 m3 a "na bież±co", co już może być zabójcze dla akumulatorka ;-) 40 |
Data: Grudzien 22 2010 09:44:35 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: | Witam serdecznie. Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶Regulator obrotów też się grzeje... Co prawda w przypadku tranzystorów unipolarnych w stopniu końcowym mało tej energii traconej ale przy silniku odpowiedniej mocy, może wystarczyć. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 41 |
Data: Grudzien 22 2010 09:44:34 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: | Witam serdecznie. Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶Regulator obrotów też się grzeje... Co prawda w przypadku tranzystorów unipolarnych w stopniu końcowym mało tej energii traconej ale przy silniku odpowiedniej mocy, może wystarczyć. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 42 |
Data: Grudzien 22 2010 09:44:34 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: | Witam serdecznie. Rozwi±ż problem ogrzewania wnętrza zim±. Jak to Ci się uda - to¶Regulator obrotów też się grzeje... Co prawda w przypadku tranzystorów unipolarnych w stopniu końcowym mało tej energii traconej ale przy silniku odpowiedniej mocy, może wystarczyć. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 43 |
Data: Grudzien 21 2010 23:21:54 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, RadekNet napisał(a): Co o tym sadzicie?Przy zasiegu jaki podales, wykonalne w tej cenie. Podaj jeszcze jakiej dynamiki potrzebujesz, bo silnik silnikowi kosztowo nierowny. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 44 |
Data: Grudzien 22 2010 20:40:03 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RadekNet | W dniu 21.12.2010 23:21, Jaroslaw Berezowski pisze: Dnia Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, RadekNet napisał(a): Znosne poruszanie sie po Slasku - czyli wiecej niz oferuje CC700 ;) Predkosc podrozna max 80km/h. Zasieg dzienny min. 30-40km. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 45 |
Data: Grudzien 22 2010 21:37:27 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Wed, 22 Dec 2010 20:40:03 +0100 osobnik zwany RadekNet W dniu 21.12.2010 23:21, Jaroslaw Berezowski pisze:to bym siÄ™ musiał w pracy doładowywać :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 46 |
Data: Grudzien 22 2010 22:51:23 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RadekNet | W dniu 22.12.2010 22:37, masti pisze: Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 20:40:03 +0100 osobnik zwany RadekNet Dla tego wszyscy pisza, ze to auto do specyficznych zadan - i najlepiej na etapie budowy wiedziec ile sie bedzie jezdzic. Ale pomysl kuszacy jesli warunki pracy beda odpowiednie. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 47 |
Data: Grudzien 22 2010 01:39:05 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: =Marcos= | Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat co podobno daje ok. 8 zl / 100 km. Male auto na LPG spali min 15zl/100 km, ale wiekszosc zapomina dodac do tego koszty wymiany oleju, rozrzadu itp, wiec roznica jest wieksza na kozysc elektryka. W wyliczeniach, które ja kiedyĹ› czytałem wychodziło, że zużycie akumulatorów to 20-45zł/100km, ale zakładało to użycie akumulatorów polimerowych. Zajrzyj np. tu: http://www.samochodyelektryczne.pl/ ZasiÄ™g w mieĹ›cie jest o połowÄ™ mniejszy od zasiÄ™gu maksymalnego, no i zakłada prÄ™dkoĹ›ci poniżej 45km/h. Warto też zauważyć, że przyspieszenie 0-50km/h też nie poraża - 7 sekund. Dla przykładu Peugeot 206 - 4.5 sekundy. No i nie zapominajmy, że silnik samochodu jest brany pod uwagÄ™ w testach zderzeniowych. Jego brak może zupełnie zmienić charakterystykÄ™ składania przodu auta w razie wypadku. No i jeĹ›li pójdziesz w normalne akumulatory zamiast polimerowych, chlapiÄ…cy na wszystkie strony kwas bÄ™dzie dodatkowÄ… atrakcjÄ… :P -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjÄ™cia z podróży 48 |
Data: Grudzien 22 2010 09:41:40 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: | Witam serdecznie. ...No i je¶li pójdziesz w normalne akumulatoryMy¶lisz, że Polimerowe bezpieczne s±? W przypadku deformacji mamy piękny pożar z czym¶ na kształt małej eksplozji. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 49 |
Data: Grudzien 22 2010 13:22:10 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | Użytkownik "=Marcos=" No i nie zapominajmy, że silnik samochodu jest brany pod uwagÄ™ w testach zderzeniowych. Jego brak może zupełnie zmienić charakterystykÄ™ składania przodu auta w razie wypadku. No i jeĹ›li pójdziesz w normalne akumulatory zamiast polimerowych, chlapiÄ…cy na wszystkie strony kwas bÄ™dzie dodatkowÄ… atrakcjÄ… :P Chyba lepiej byc ochlapanym kwasem niz spalonym od litu :-) J. 50 |
Data: Grudzien 22 2010 01:50:57 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: =Marcos= | Co o tym sadzicie? Aha - jeszcze dodatkowy bonus. Przy użyciu kwasowych akumulatorów zimÄ… zasiÄ™g może wynosić 30-40% tego letniego. Akumulatory tracÄ… mniej wiÄ™cej 10% pojemnoĹ›ci na każde 9°C. No i jeszcze bonusowy bonus - kwasowe akumulatory ważÄ… o około 150% wiÄ™cej od litowych. W porównaniach było, że 154kg litowych lub 392kg kwasowych trzeba wozić :) -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjÄ™cia 51 |
Data: Grudzien 22 2010 08:55:42 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | On Wed, 22 Dec 2010 01:50:57 +0100, =Marcos= wrote: Co o tym sadzicie?Aha - jeszcze dodatkowy bonus. Przy użyciu kwasowych akumulatorów zim± A tak swoja droga - z czego to wynika ? Przeciez pod wplywem zimna material na elektrodach sie nie zmienia ? No i jeszcze bonusowy bonus - kwasowe akumulatory waż± o około 150% więcej Lit leciutki, olow ciezki :-) J. 52 |
Data: Grudzien 23 2010 01:35:24 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:55:42 +0100, J.F. napisał(a): A tak swoja droga - z czego to wynika ? Przeciez pod wplywem zimnaZmienia sie kinetyka reakcji (sa sporo wolniejsze) i stale rownowagi. Lit leciutki, olow ciezki :-)Litu w aku jest moze z kilogram dla tego battpacka. Co innego w nich wazy. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 53 |
Data: Grudzien 23 2010 11:52:11 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" napisał Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:55:42 +0100, J.F. napisał(a): Ale kinetyka na pojemnosc nie powinna wplywac, co najwyzej na rezystancje wewnetrzna. J. 54 |
Data: Grudzien 23 2010 14:37:23 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Thu, 23 Dec 2010 11:52:11 +0100, J.F. napisał(a): Ale kinetyka na pojemnosc nie powinna wplywac, co najwyzej naWplywa, bo zmienia sie tempo reakcji ubocznych, tych odpowiedzialnych za efekt Peukerta. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 55 |
Data: Grudzien 23 2010 13:02:40 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Piotr Woszczynski | Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:55:42 +0100, J.F. napisał(a): On Wed, 22 Dec 2010 01:50:57 +0100, =Marcos= wrote: no niby nie,ale to przecież elektrochemia. Popatrz na wzór Nersta. Piotr 56 |
Data: Grudzien 21 2010 22:35:51 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Lisciasty | On 21 Gru, 21:49, RadekNet wrote: Na stronach sprzedawcow czesci do konwersji i entuzjastow takich aut Ja też jestem entuzjast± i twierdzę że trafiłe¶ albo na ¶ciemniaczy albo na pocz±tkuj±cych entuzjastów ;) 20 tys. + wpizdu własnej pracy w garażu... Gdzie "wpizdu" wynosi około 500-1000 roboczogodzin, w zależno¶ci od umiejętno¶ci, posiadanych narzędzi i materiałów itp. Ale może kiedy¶ skończę ;) Pzdr. L. 57 |
Data: Grudzien 22 2010 20:38:37 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RadekNet | W dniu 22.12.2010 07:35, Lisciasty pisze: On 21 Gru, 21:49, wrote: Napisz cos wiecej - jaki silnik, jaka baza, jakie baterie ... Bo p.Kopec (a mysle, ze akurat on wie co mowi) oferuje konwersje za mniej wiecej tyle ile Ty cenisz swoja, ale "na gotowo" w jego warsztacie. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 58 |
Data: Grudzien 23 2010 09:09:14 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Marcin N |
Napisz cos wiecej - jaki silnik, jaka baza, jakie baterie ... O Kopciu straciłem dobre zdanie, gdy zobaczyłem, co wypisuje o "ekologii" i odzyskiwaniu energii z drogi piezoelektrycznej. Fakt - przerobił kilka samochodów, ale alf± i omego z pewno¶ci± nie jest. 59 |
Data: Grudzien 23 2010 08:30:48 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Lisciasty | On 23 Gru, 09:09, "Marcin N" wrote: O Kopciu straci em dobre zdanie, gdy zobaczy em, co wypisuje o "ekologii" i A co ma piernik do wiatraka? Każdy ma prawo do wymy¶lania teorii choćby były nawet kretyńskie, co nie zmienia faktu że jest to osobnik który wiedzę praktyczn± o tym co robi ma 10x większ± od typowego polskiego forumowego experta :> Pzdr. L. 60 |
Data: Grudzien 23 2010 07:44:04 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Lisciasty | On 22 Gru, 20:38, RadekNet wrote: Napisz cos wiecej - jaki silnik, jaka baza, jakie baterie ... Mam praktycznie to samo co on, silnik Lemco, kwasiaki i corolla ;) Jeżeli on podaje tak± cenę to nic dziwnego, w końcu ma sprzęt, do¶wiadczenie i dostęp do tańszych podzespołów. Jeżeli wszystko robisz sam to sporo kasy leci na tzw. "naukę", czyli spaprane pomysły, popsute narzędzia, przeróbki, drobne robótki u fachowców (kiedy po 3 dniach dłubania na tokarce stwierdzasz, że ni chuja tego nie da się zrobić ;) Grosz do grosza i się nazbiera, 5 tysi na silnik, 5 na baterie, 2 na kontroler, 2 na prostownik, 3 na inne pierdółki, reszta to jak wyżej ;) Pzdr. L. 61 |
Data: Grudzien 25 2010 17:20:32 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RadekNet | W dniu 23.12.2010 16:44, Lisciasty pisze: On 22 Gru, 20:38, wrote: Czyli albo traktowac to jako hobby albo zlecic fachowcowi od A do Z? Uwazasz, ze ta Corolla to dobra baza? Nie za duza? Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 62 |
Data: Grudzien 26 2010 11:37:59 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Lisciasty | On 25 Gru, 17:20, RadekNet wrote: Czyli albo traktowac to jako hobby albo zlecic fachowcowi od A do Z? Ewentualnie jak ja, pół na pół ;) Byłoby lepiej gdyby mi dzieci się nie wykluli, na razie nie mam widoków na wolny czas niestety :/ Je¶li nie masz jeszcze trzody domowej, lubisz dłubać i nie masz dwóch lewych r±k to jak najbardziej możesz próbować, a trudniejsze rzeczy podrzucać zawodowym dłubaczom. Uwazasz, ze ta Corolla to dobra baza? Nie za duza? Jeżeli masz kwasiaki to na pewno nie za duża, trzeba się sporo nakombinować żeby to wszystko poupychać. Pzdr. L. 63 |
Data: Grudzien 30 2010 18:16:08 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RadekNet | W dniu 26.12.2010 20:37, Lisciasty pisze: On 25 Gru, 17:20, wrote: Czyli musze temat przemyslec pod tym katem bardziej niz ekonomie ;) Cos za duzo tych hobby :) Ale kusi... Jezdzisz juz czy jeszcze skladasz? Uwazasz, ze ta Corolla to dobra baza? Nie za duza? Nic innego jak kwasowki nie wchodzi w gre z uwagi na cene :( Ale moje typy to Seicento lub Micra (z CVT). Hmmm... Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 64 |
Data: Grudzien 22 2010 08:57:17 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Albercik | W dniu 21.12.2010 21:49, RadekNet pisze: Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich Fajna sprawa, też kiedyĹ› nad tym myĹ›lałem, ale żeby siÄ™ w to pobawić to trzeba mieć "predyspozycje" takie jak np. Mieć już samochód dawcÄ™. Mieć porzÄ…dne zaplecze techniczne (zakład Ĺ›lusarski, warsztat samochody, smykałkÄ™ elektryka/elektronika + wyposażenie warsztatu) Mieć wolne Ĺ›rodki na zabawÄ™ - żeby móc oszczÄ™dzać trzeba zainwestować, kredyt rozwala cały biznes Mieć dużo wolnego czasu CierpliwÄ… rodzinÄ™ i pewnie wiele innych... Im wiÄ™cej punktów z powyższej list spełniasz tym lepiej dla przedsiÄ™wziÄ™cia.
10tyĹ› zł kosztów to może uda siÄ™ osiÄ…gnąć przy nisko seryjnej produkcji. Jak nie masz przetartych Ĺ›cieżek to spokojnie włożysz kilka razy wiÄ™cej.
Do póki nie bÄ™dzie jakiejĹ› rewolucji w dziedzinie magazynowania energii to siÄ™ to aż tak bardzo nie bÄ™dzie opłacać. Na LiPol'ach by już szło pojeĽdzić, ale ich cena oraz efekty uboczne... Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo 65 |
Data: Grudzien 22 2010 20:35:29 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RadekNet | W dniu 22.12.2010 08:57, Albercik pisze: Na stronach sprzedawcow czesci do konwersji i entuzjastow takich aut Mam oferty z kilku zrodel od 8 do 15 tys zl za komplet do konwersji. Gwarantuja, ze tylko wlasna prace musze wlozyc i samochod baze miec. Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat Na dzis tylko kwasowki wchodza w gre. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 66 |
Data: Grudzien 23 2010 11:02:11 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Albercik | W dniu 22.12.2010 20:35, RadekNet pisze: W dniu 22.12.2010 08:57, Albercik pisze: A masz zaplecze techniczne? bo jeżeli nie, to dolicz do kosztu pierwszego egzemplarza koszt narzÄ™dzi. Zapewne bez spawarki, tokarki i tym podobnych narzÄ™dzi siÄ™ nie obÄ™dzie. OczywiĹ›cie można te prace zlecić komuĹ›, ale wtedy to "własna praca w garażu" przekształca siÄ™ w zlecenie za grubÄ… kasÄ™. I na pewno nie dostaniesz kompletu do konwersji bo w przyrodzie nie wystÄ™puje coĹ› takiego. Dostaniesz silnik, zestaw akumulatorów, regulator, może kable. Ale montaż tych elementów bÄ™dzie wymagał obróbki dużej iloĹ›ci wszelakiego materiału. Mimo wszystko, jeżeli zdajesz sobie z tego sprawÄ™ to trzymam kciuki. Informuj o postÄ™pach. 67 |
Data: Grudzien 23 2010 01:34:58 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: =Marcos= | Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna sprzedac silnik. No i jeszcze a propos samego Cinquecento - była elektryczna wersja rodem z fabryki: http://free.of.pl/c/cento/prototyp/elettra/elettra.html, wiÄ™c możesz siÄ™ zorientować co i jak :) Było dwumiejscowe, tył zajÄ™ty przez akumulatory, które były tak ciÄ™żkie, że można masa użyteczna wyniosła 150kg. Czyli mniej wiÄ™cej 2 osoby bez bagażu. -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjÄ™cia z podróży 68 |
Data: Grudzien 23 2010 11:30:40 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: p0li | O->Dnia 2010-12-23 01:34:58 niejaki =Marcos= napisał: No i jeszcze a propos samego Cinquecento - była elektryczna wersja rodem z o kurde - tyle to ma mój skuter (elektryczny) sam waży 140 -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 69 |
Data: Grudzien 23 2010 12:58:08 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2010-12-23 11:30, p0li pisze: O->Dnia 2010-12-23 01:34:58 niejaki =Marcos= napisał: No, to mógłby¶ trzymać skuter w tym CC! -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 70 |
Data: Grudzien 23 2010 14:22:34 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: p0li | O->Dnia 2010-12-23 12:58:08 niejaki Jakub Witkowski napisał: akumulatory, które były tak ciężkie, że można masa użyteczna wyniosła 150kg. tylko po co chodsiło mi raczej że skuter waż±c 140kg ma użyteczny udĽwig 150kg - czyli tyle samo co cc które w wersji elektrycznej waży...... no ile? 1200kg ? ciekawe jak z zasięgiem -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 71 |
Data: Grudzien 23 2010 15:12:53 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2010-12-23 14:22, p0li pisze: O->Dnia 2010-12-23 12:58:08 niejaki Jakub Witkowski napisał: żeby nie ukradli! -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 72 |
Data: Grudzien 23 2010 18:22:09 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: p0li | O->Dnia 2010-12-23 15:12:53 niejaki Jakub Witkowski napisał: W dniu 2010-12-23 14:22, p0li pisze: eee - tu nie kradn± ;) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 73 |
Data: Grudzien 23 2010 01:48:43 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-12-21 21:49, RadekNet pisze: Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich To siÄ™ tak mówi. To jest praktycznie budowa samochodu od zera. RozwiÄ…zywanie masy problemów. Bardzo dużo pracy, dużo problemów. Jeżeli sam planujesz zostać entuzjastÄ… i traktować to jako hobby, a w praktyce raczej sposób na wydawanie pieniÄ™dzy (a nie ich oszczÄ™dzanie), to może być fajnie. Natomiast nie licz na to że przebudujesz samochód i od tej chwili bÄ™dziesz jeĽdził za 3zł/100km. Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat I bÄ™dziesz siÄ™ woził Cinquecento którym wyjdziesz na zero po przejechaniu kilkuset tysiÄ™cy kilometrów, po drodze rozwiÄ…zujÄ…c zestaw problemów o których nawet nie Ĺ›niło siÄ™ użytkownikom pojazdów seryjnych :) 74 |
Data: Grudzien 23 2010 04:18:32 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: kogutek | W dniu 2010-12-21 21:49, RadekNet pisze: > Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich > dojazdow do pracy (20-30km dziennie max). Zastanawiam sie nad przerobka > samochodu na elektryczny :) > > Na stronach sprzedawcow czesci do konwersji i entuzjastow takich aut > wyglada to zachecajaco - 10 tys zl plus troche wlasnej pracy w garazu > plus samochod bazowy. To się tak mówi. To jest praktycznie budowa samochodu od zera. Rozwi±zywanie masy problemów. Bardzo dużo pracy, dużo problemów. Jeżeli sam planujesz zostać entuzjast± i traktować to jako hobby, a w praktyce raczej sposób na wydawanie pieniędzy (a nie ich oszczędzanie), to może być fajnie. Natomiast nie licz na to że przebudujesz samochód i od tej chwili będziesz jeĽdził za 3zł/100km. > Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat > co podobno daje ok. 8 zl / 100 km. Male auto na LPG spali min 15zl/100 > km, ale wiekszosc zapomina dodac do tego koszty wymiany oleju, rozrzadu > itp, wiec roznica jest wieksza na kozysc elektryka. I będziesz się woził Cinquecento którym wyjdziesz na zero po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów, po drodze rozwi±zuj±c zestaw problemów o których nawet nie ¶niło się użytkownikom pojazdów seryjnych :) Bez przesady. Gdzie widzisz problemy w cienkim? Ja widze jeden. Trzeba gdzies upchnac akumulatory. Do mocowania silnika elektrycznego mozna albo odciac od starego silnika kawalek bloku, albo dorobic onne mocowanie. Sprzeglo ja bym zostawil. Mniejsze obciazenie akumulatoro przy ruszaniu by bylo jak by uzywac skrzyni biegow. Kolo zamachowe odchudzic na tyle na ile sie da. Zostaje tylko redukcja pomiedzy kolem zamachowym a osa silnika. To wszystko jest do zrobienia za niezbyt duze pieniadze. Silnik od wozka widlowego majatku nie kosztuje. Cena akumulatorow zabija wszystko. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 75 |
Data: Grudzien 23 2010 09:15:27 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: grin |
za niezbyt duze pieniadze. Silnik od wozka widlowego majatku nie kosztuje. Cena Wózki widłowe maj± kwasowe akumulatory Niestety nie osi±gaj± oczekiwanych prędko¶ci Melex z bud± ile kosztuje? 76 |
Data: Grudzien 23 2010 17:47:02 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: kogutek | Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomo¶ci > za niezbyt duze pieniadze. Silnik od wozka widlowego majatku nie kosztuje. > Cena > akumulatorow zabija wszystko. Wózki widłowe maj± kwasowe akumulatory Niestety nie osi±gaj± oczekiwanych prędko¶ci Melex z bud± ile kosztuje? Nie mam pojecia jaki ma zwiazek z tym co napisalem twoj tekst. Ale niech Ci bedzie. Wozki widlowe zasialane z akumulatorow to margines tego typu transportu. Uzywa sie ich jedynie w halach zamknietych. Cala reszta jest zasilana ropa, benzyna i gazem. Czy nie osiagaja takie wozki oczekiwanej predkosci? Oczywiscie ze uzyskuja. Z tym ze jest to predkosc oczekiwana od wozko a nie od samochodow wyscigowych. Nasuwa sie pytanie. Dlaczego wiekszosc jezdzi na paliwie a nie na pradzie, skoro prad taki tani? Bo moze pomimo prostoty budowy silnika elektrycznego naped spalinoy wychodzi taniej. A co ma Melex z buda i jego cena do tematu nie mam pojecie. Nie wiem co artysta mial na mysli to piszac. A jesli juz jestesmy przy Meleksie. Z trzydziesci lat temu byla informacja w Mlodym Techniku o elektrycznym samochodzie jaki mial byc tam produkowany. Z tego co pamietam zrobili kilka sztuk i sprzedali do USA. To nie byl wozek golfowy ani zadna drezyna. To byl albo mial byc dwu osobowy pelnosprawny samochodzik wielkosci Smarta. Opis jaki pamietam byl najprawdopodobniej zrobiny na podstawie dokumentacji konstrukcyjnej. Byl za szczegolowy jak na reklpwe srutu tutu. Zreszta w tamtych czasach jedyne reklamy jakie byly dotyczyly PZPR a nie samochodow. Bylo tez kilka precyzyjnych rysunkow. Nazwali to Elctro City Car. Podobny byl z przodu do tej ciezaroweczki http://www.drivesolar.org/images/melex_860_cph.png . Ponoc ciezaroweczka ma zasieg 120 kilometrow, Ladownosc 250 kilo. I teraz ciekawostka. Z bateriami wazy niecala tone i ma silnik o mocy niecalych 4kw. Rozpedza sie bez ladunku do 32km/h I z tego co wiem ograniczenie jest sztuczne i wynika z pzrelozenia. Ma to zwiazek z przepisami ze niby nie moze jezdzic wiecej niz 25km/h. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 77 |
Data: Grudzien 23 2010 18:21:19 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: p0li | O->Dnia 2010-12-23 17:47:02 niejaki kogutek napisał: samochodow. Bylo tez kilka precyzyjnych rysunkow. Nazwali to Elctro City Car. takie podobne ciężaróweczki widzę na mie¶cie (elektryczne) ztcp to sa włoskie marki piaggio i uzywane przez służby utrzymania zieleni muszę przydybać jedn± i zobaczyć jak± ma rejestrację ale to na wiosnę dopiero :) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 78 |
Data: Grudzien 23 2010 19:36:47 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: =Marcos= | Bez przesady. Gdzie widzisz problemy w cienkim? Ja widze jeden. Trzeba gdzies No i np. z tym sprzęgłem i skrzyni± powstaje problem - bo sprzęgło ze skrzyni± i oprzyrz±dowaniem waży 30-35kg i może się okazać, że jak to zostanie w aucie, to nie można już wozić pasażera, bo np. kierowca waży 80kg, więc zostanie 35kg masy użytecznej :] -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży 79 |
Data: Grudzien 23 2010 21:52:19 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: kogutek | > Bez przesady. Gdzie widzisz problemy w cienkim? Ja widze jeden. Trzeba > gdzies > upchnac akumulatory. Do mocowania silnika elektrycznego mozna albo odciac > od > starego silnika kawalek bloku, albo dorobic onne mocowanie. Sprzeglo ja > bym > zostawil. Mniejsze obciazenie akumulatoro przy ruszaniu by bylo jak by > uzywac > skrzyni biegow. Kolo zamachowe odchudzic na tyle na ile sie da. Zostaje > tylko > redukcja pomiedzy kolem zamachowym a osa silnika. To wszystko jest do > zrobienia > za niezbyt duze pieniadze. Silnik od wozka widlowego majatku nie kosztuje. > Cena > akumulatorow zabija wszystko. No i np. z tym sprzęgłem i skrzyni± powstaje problem - bo sprzęgło ze skrzyni± i oprzyrz±dowaniem waży 30-35kg i może się okazać, że jak to zostanie w aucie, to nie można już wozić pasażera, bo np. kierowca waży 80kg, więc zostanie 35kg masy użytecznej :] -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży sam chcesz zrobic mechanizm roznicowy? Elektryczny tez powinien skrecac. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 80 |
Data: Grudzien 25 2010 18:35:24 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: MarcinJM | W dniu 2010-12-23 21:52, kogutek pisze: sam chcesz zrobic mechanizm roznicowy? Elektryczny tez powinien skrecac. Dwa odpowiednio mniejsze silniki z motoreduktorami, po jednym na kolo. Sumarycznie powinny wazyc mniej niz sprzeglo i skrzynia z dyfrem, a skrzynia mimo wszystko zabiera sporo energii. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 81 |
Data: Grudzien 25 2010 19:49:28 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: kogutek | W dniu 2010-12-23 21:52, kogutek pisze: > sam chcesz zrobic mechanizm roznicowy? Elektryczny tez powinien skrecac. Dwa odpowiednio mniejsze silniki z motoreduktorami, po jednym na kolo. Sumarycznie powinny wazyc mniej niz sprzeglo i skrzynia z dyfrem, a skrzynia mimo wszystko zabiera sporo energii. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl Lubie konkrety. Sporo to ile. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 82 |
Data: Grudzien 25 2010 23:53:46 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Sat, 25 Dec 2010 18:35:24 +0100, MarcinJM napisał(a): W dniu 2010-12-23 21:52, kogutek pisze:Ltore beda mialy mniejsza sparwnosc niz jeden wiekszy. z motoreduktorami, po jednym na kolo.Kosztujacymi swoje. Sumarycznie powinny wazyc mniej niz sprzeglo i skrzynia z dyfrem, aSprawnosci skrzyni, po wymianie oleju na taki o mniejszej lepkosci to typowo 95-96% razem z dyfrem. Sprzeglo, o ile nie masz silnika z kontrola wzbudzenia, sie przydaje, bo dwa biegi wtedy sa potrzebne. No i skrzynie dawca juz ma w komplecie, nie trzeba ekstra za nia placic. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 83 |
Data: Grudzien 26 2010 12:20:05 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: WS | On 25 Gru, 23:53, Jaroslaw Berezowski Sprawnosci skrzyni, po wymianie oleju na taki o mniejszej lepkosci to Nie pamietam juz dokladnie, ale znajomy robil mi test astry z silnikiem X16XEL na hamowni obciazeniowej maha, mierzy sie tam moc/ moment na kolach na 4 biegu krecac do odciecia, nastepnie wciskajac sprzeglo( czy tez wrzucajac luz?)szacuje sie moc tracona na przeniesieniu napedu... wyszlo na wydruku prawie 100KM na wale max, strata na przeniesieniu ponad 20% (i twierdzil, ze calkiem dobra skrzynia, bo to MALO!) Jak znajde jeszcze ten wykres, to moge wrzucic, ale w necie zapewne sa setki takich... Sprzeglo, o ile nie masz silnika z kontrola wzbudzenia, sie przydaje, bo dwa biegi wtedy sa potrzebne. Ja bym zostawil sprzeglo jako zabezpieczenie na wypadek awarii (np. gdy regulator wlaczy full moc na silnik) WS 84 |
Data: Grudzien 26 2010 22:07:40 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Lisciasty | On 26 Gru, 21:20, WS wrote: Ja bym zostawil sprzeglo jako zabezpieczenie na wypadek awarii (np. Sprzęgło jest niepotrzebne, wirnik w silniku waży tyle co nic, zmiana biegów jest banalna. A w razie czego można zrzucić na luz, co za problem? Pzdr. L. 85 |
Data: Grudzien 27 2010 16:19:25 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Sun, 26 Dec 2010 22:07:40 -0800, Lisciasty napisał(a): On 26 Gru, 21:20, WS wrote:O ile dla silnika PMDC to jest jeszcze sensowne, to zdjecie obciazenia z wlaczonego na full silnika szeregowego skonczy sie latajacymi po okolicy elementami tegoz silnika. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 86 |
Data: Grudzien 27 2010 16:18:17 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Sun, 26 Dec 2010 12:20:05 -0800, WS napisał(a): On 25 Gru, 23:53, Jaroslaw BerezowskiHmm 80% to maja pasowe przekladnie CVT. Te liczby sa z ksiazki Brandta "Build your own electric car", i nie odbiegaj od tego co wiem z innych zrodel. Zwroc tez uwage, ze 1. Silniki elektryczne lagodniej obchodza sie z przekladniami, 2. Mowa o zmianie oleju na niskolepkosciowy, 3. Dawca ma za soba min. kilkadziesiat kkm i dotarte mechanizmy. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 87 |
Data: Grudzien 27 2010 08:34:10 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: WS | On 27 Gru, 16:18, Jaroslaw Berezowski wrote: Dnia Sun, 26 Dec 2010 12:20:05 -0800, WS napisał(a): Hmm 80% to maja pasowe przekladnie CVT. To jest sprawnosc samej przekladni, czy calego ukladu przeniesienia napedu? Znalazlem wykres mojej astry ( tego typu: http://www.ttc.pl/wykresy/chiptuning_wykresy_seat.htm ) Wyniki u mnie (jak widac nie do konca pamietalem...): Po kolei od gory w tabelce PNorm 91KM PEng 89KM PWheel 66,9KM PDrag 22,3KM czyli wyszlo 22,3/91 = 24% , ale to jest strata na calym przeniesieniu napedu (dla mocy maksymalnej) - od lozysk w kolach, przez przeguby , dyfer, skrzynie... Astra F '97 1.6 16V , pomiar w styczniu 2003, przebieg wtedy okolo 100tys. WS 88 |
Data: Grudzien 27 2010 20:29:36 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Mon, 27 Dec 2010 08:34:10 -0800, WS napisał(a): On 27 Gru, 16:18, Jaroslaw Berezowski wrote:Mowa o skrzyni, czyli przekladnie+dyfer. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 89 |
Data: Grudzien 27 2010 15:01:12 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: WS | On 27 Gru, 20:29, Jaroslaw Berezowski wrote: Mowa o skrzyni, czyli przekladnie+dyfer. no to te 95-96% sprawnosci jakos nie chce wyjsc (aczkolwiek raczej na standardowym oleju mierzone) np. tu jest kilka wykresow, w tym takie z moca tracona na przeniesieniu napedu http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=283926909&an=0&page=0 WS 90 |
Data: Grudzien 23 2010 22:10:10 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-12-23 04:18, kogutek pisze: I będziesz się woził Cinquecento którym wyjdziesz na zero po Wszystko zależy czy wystarczy zrobione byle jak, czy żeby miało ręce i nogi. Tu nie chodzi o to będzie cienki czy nie cienki. Robi±c takie rzeczy pewnie zd±ży docenić wszystkich tych którzy w biurach projektowych robi± prototypy i dopracowuj± je. Bo to będzie ta sama robota. Tak z pominiętych szczegółów: Przy zmianie masy i jej rozkładu przód/tył przydałoby się zrobić zawieszenie i układ rozdziału siły hamowania tak żeby było dobrze. Do tego trzeba rozwi±zać kwestie sterowania moc±, ładowania i rozładowywania tych akumulatorów tak żeby nie skrócić im życia, a z drugiej strony żeby to się żwawo poruszało. Trzeba rozwi±zać zasilanie 12V reszty samochodu, zrobić wspomaganie hamulców, ogrzewanie, sterowanie. I to tak żeby było bezawaryjne, nie wibrowało np. przy 47km/h itp. itd. Oczywi¶cie sprawa fajna żeby się tym wszystkim bawić. Natomiast moim zdaniem nie uda się tak, że si±dzie, pomy¶li, wymy¶li, zrobi i przejedzie 200.000km tylko podpinaj±c to do ¶ciany na ładowanie. Tych pierdół trochę będzie. Każda z osobna pewnie ani specjalnie droga, ani skomplikowana. Ale przebijaj±c się przez to wszystko samemu nie ma szans na to żeby projekt jeszcze na siebie zarabiał. A olewaj±c problemy, to się nie będzie nadawało do użycia tylko będzie wózkiem widłowym z nadwoziem z CC :) Nawet w zwykłym tuningu samochodu (no może poza jakim¶ prostym chip-tuningiem) każdy wie, że najtańszy sposób na poprawianie samochodu, to sprzedać ten co się ma i kupić sobie lepszy seryjny. I jak kto¶ chce robić elektryka dla własnej zabawy i wiedzy to oczywi¶cie można się tym bawić. Ale jak się chce oszczędzać nim pieni±dze, to IMO jedyna szansa na to - kupić seryjny samochód elektryczny i tym jeĽdzić. Wtedy można przewidzieć ile to będzie kosztowało i mieć względn± pewno¶ć że to będzie w miarę dobrze działać. Do mocowania silnika elektrycznego mozna albo odciac od Ale to jest dużo niepotrzebnych kilogramów. W to miejsce lepiej zastosować elektryczny soft-start. I tak będzie tam musiał być jaki¶ układ regulacyjny zasilanie, więc ograniczenie pr±du przy starcie to już elektryka. W dzisiejszych czasach w zasadzie oprogramowanie. W seryjnych elektrykach sobie radz± bez skrzyni, więc się da. A zamiast dyferencjału raczej pomy¶lałbym o dwóch mniejszych silnikach. Elektryczne dobrze się skaluj±. W ramach bajeru można nawet pomy¶leć o czterech silnikach :) 91 |
Data: Grudzien 23 2010 09:14:30 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Marcin N |
Na stronach sprzedawcow czesci do konwersji i entuzjastow takich aut To siÄ™ tak mówi. Też mam takie zdanie. Amator - zapaleniec z DOBRYM zapleczem i wiedzÄ… - może mieć fajne hobby z przerabiania samochodów, ale na korzyĹ›ci finansowe bym nie liczył. JeĹ›li autor wÄ…tku chce spróbować swoich sił - niech na poczÄ…tek przerobi sobie rower na napÄ™d elektryczny. Być może złapie bakcyla. Potem na warsztat niech pójdzie skuter, albo jakiĹ› motocykl. Samochód to naprawdÄ™ wyzwanie. |