Grupy dyskusyjne   »   Saxo 1.1Pb lub 1.5ON

Saxo 1.1Pb lub 1.5ON



1 Data: Czerwiec 28 2010 22:01:39
Temat: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Daniel Kubiak 

Witam,

Upatrzyłem sobie doć niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagÄ™ biorÄ™ dwie możliwoĹ›ci
odnoĹ›nie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczÄ™dny i doć zrywny) oraz diesla
1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczÄ™dny). Może ktoĹ› z Szanownych
Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coĹ› powiedzieć na jego
temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie sÄ…
wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie sÄ… orientacyjne
koszty napraw eksploatacyjnych?

Pozdrawiam
Daniel



2 Data: Czerwiec 28 2010 22:12:59
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: solar 

W dniu 2010-06-28 22:01, Daniel Kubiak pisze:

Witam,

Upatrzyłem sobie doć niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagÄ™ biorÄ™ dwie możliwoĹ›ci
odnoĹ›nie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczÄ™dny i doć zrywny) oraz diesla
1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczÄ™dny). Może ktoĹ› z Szanownych
Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coĹ› powiedzieć na jego
temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie sÄ…
wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie sÄ… orientacyjne
koszty napraw eksploatacyjnych?

Mam 1.1 '2000. Faktycznie jest zrywny. Normalnie jeżdżÄ™ xTrailem. Po przesiadce w Saxo mam wrażenie, że zmieszczÄ™ siÄ™ w każdÄ… dziurÄ™, przejadÄ™ pod Tirem no i odstawiam wszystkich na skrzyżowaniu. :)
Z wad - jestem doć duży i mam problem z wsiadaniem, bo kierownica nie ma regulacji w pionie.
Z zalet - jeden z niewielu francuzów, w którym można wymienić same sworznie wahaczy.
WiÄ™cej nie robiłem, bo auto ma 25 tyĹ›. przebiegu. :)

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
"ChrzeĹ›cijanin okrywa siÄ™ chwałÄ… poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa."
                                      Ĺ›w. Bernard z Clairvaux

3 Data: Czerwiec 28 2010 22:51:42
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Daniel Kubiak 

W dniu 28.06.2010 22:12, solar pisze:

Mam 1.1 '2000. Faktycznie jest zrywny. Normalnie jeżdżÄ™ xTrailem. Po
przesiadce w Saxo mam wrażenie, że zmieszczÄ™ siÄ™ w każdÄ… dziurÄ™,
przejadÄ™ pod Tirem no i odstawiam wszystkich na skrzyżowaniu. :)
Z wad - jestem doć duży i mam problem z wsiadaniem, bo kierownica nie
ma regulacji w pionie.
Z zalet - jeden z niewielu francuzów, w którym można wymienić same
sworznie wahaczy.
WiÄ™cej nie robiłem, bo auto ma 25 tyĹ›. przebiegu. :)

Dzięki za informacje. Bardzo wysoki nie jestem, więc nie powinno być
problemów.

Pozdrawiam
Daniel

4 Data: Czerwiec 28 2010 20:14:59
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: to 

Daniel Kubiak wrote:

Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć?

Ĺšwietne auto dla ludzi, którym znudziły siÄ™ dolne koĹ„czyny.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

5 Data: Czerwiec 28 2010 22:52:03
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Daniel Kubiak 

W dniu 28.06.2010 22:14, to pisze:

Ĺšwietne auto dla ludzi, którym znudziły siÄ™ dolne koĹ„czyny.

Co masz na myśli?

Pozdrawiam
Daniel

6 Data: Czerwiec 28 2010 21:02:03
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: to 

Daniel Kubiak wrote:

Ĺšwietne auto dla ludzi, którym znudziły siÄ™ dolne koĹ„czyny.

Co masz na myśli?

Amputacje po stłuczce z SUV-em.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

7 Data: Czerwiec 28 2010 23:09:28
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: MadMan 

Dnia 28 Jun 2010 21:02:03 GMT, to napisał(a):

¦wietne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.

Co masz na my¶li?

Amputacje po stłuczce z SUV-em.

Po co tłuc się z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

8 Data: Czerwiec 28 2010 21:53:03
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: to 

MadMan wrote:

Po co tłuc siÄ™ z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :)

A ktoĹ› to robi celowo?

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

9 Data: Czerwiec 29 2010 12:30:33
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: kamil 



"to"  wrote in message

Daniel Kubiak wrote:

Ĺšwietne auto dla ludzi, którym znudziły siÄ™ dolne koĹ„czyny.

Co masz na myśli?

Amputacje po stłuczce z SUV-em.

Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..





Pozdrawiam
Kamil

10 Data: Czerwiec 29 2010 14:36:35
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: to 

kamil wrote:

Amputacje po stłuczce z SUV-em.

Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..

No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o
głowÄ™. ;)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

11 Data: Czerwiec 29 2010 23:04:47
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Waldek Godel 

Dnia 29 Jun 2010 14:36:35 GMT, to napisał(a):

Amputacje po stłuczce z SUV-em.

Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..

No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o
głowę. ;)

Co i tak daje większe szanse na przeżycie niż większo¶c suvów na drogach..
Mało który z nich ma dobre wyniki crashtestów

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

12 Data: Czerwiec 30 2010 10:54:56
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: kamil 



"Waldek Godel"  wrote in message

Dnia 29 Jun 2010 14:36:35 GMT, to napisał(a):

Amputacje po stłuczce z SUV-em.

Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..

No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o
głowę. ;)

Co i tak daje większe szanse na przeżycie niż większo¶c suvów na drogach..
Mało który z nich ma dobre wyniki crashtestów

Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.



Pozdrawiam
Kamil

13 Data: Czerwiec 30 2010 10:57:20
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: kamil 


"kamil"  wrote in message

No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o
głowę. ;)

Co i tak daje większe szanse na przeżycie niż większo¶c suvów na drogach..
Mało który z nich ma dobre wyniki crashtestów

Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.

Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego SAXO:

http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4


Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ


Nie chce wiedziec, jak saxofon po czyms takim bedzie wygladal.




Pozdrawiam
Kamil

14 Data: Czerwiec 30 2010 11:41:59
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:57:20 +0100, kamil napisał(a):

Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
SAXO:

http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4

Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ

Nie chce wiedziec, jak saxofon po czyms takim bedzie wygladal.

W ogóle wygl±da, że niewiele chcesz wiedzieć, bo jakby¶ choć troche chciał,
to by¶ co¶ wiedział.
Np wiedziałby¶, że porównywanie konstrukcji z pierwszej połowy lat 90 z
konstrukcj± z drugiej połowy lat 2000 jest dosyć żałosne i żenuj±ce.
Żałosne dla porównuj±cego i żenuj±ce dla tych co musz± te teksty czytać.
Tu jest crash test Saxo:
http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg
nie jest imponuj±co... ale...
tu jest test sporo lat młodszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok
przed wycofaniem Saxo, więc technologicznie przepa¶ć):
http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=related
widzisz jak±¶ istotn± różnicę między Freelanderem a Saxo? Bo ja
niespecjalnie.
No to może akurat Freelander jest nędzny? No dobra, weĽmy tak± Vitarę z
rocznikó 99-05 (czyli dajemy jej 4 lata przewagi)
http://www.youtube.com/watch?v=_rwLaf_1ip4
ups... no peszek, gorzej niż Saxo
no to idĽmy cało¶ciowo z rocznika wprowadzenia Saxo na rynek (1996):
http://www.youtube.com/watch?v=s_hFog1Nskk
http://www.youtube.com/watch?v=fzwzWI-WYBQ

Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo
Ford Explorer - żenada, na poziomie Saxo (pomijajac że to jeden z tych co
sie przewracały jak brykaj±cy szczeniak, co namiętnie zrzucano na opony,
tyle, nawet jeżeli to opony, to były one montowane fabrycznie)
Grand Cherokee - no jest lepiej, co nie przeszkadza załatwić mu ciężkich
uszkodzeń nóg (co¶ było o nogach wspominane, prawda??), oprócz tego to
ZTCP, to Grand ma ramę, prawda?
Isuzu Rodeo / Opel Frontera - klęska... na całej linii
Chevy Blazer - to samo




--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

15 Data: Czerwiec 30 2010 12:43:20
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: kamil 

"Waldek Godel"  wrote in message

Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:57:20 +0100, kamil napisał(a):

Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
SAXO:

http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4

Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ

Nie chce wiedziec, jak saxofon po czyms takim bedzie wygladal.

W ogóle wygl±da, że niewiele chcesz wiedzieć, bo jakby¶ choć troche chciał,
to by¶ co¶ wiedział.
Np wiedziałby¶, że porównywanie konstrukcji z pierwszej połowy lat 90 z
konstrukcj± z drugiej połowy lat 2000 jest dosyć żałosne i żenuj±ce.
Żałosne dla porównuj±cego i żenuj±ce dla tych co musz± te teksty czytać.
Tu jest crash test Saxo:
http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg
nie jest imponuj±co... ale...
tu jest test sporo lat młodszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok
przed wycofaniem Saxo, więc technologicznie przepa¶ć):
http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=related

Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten Freelander trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie grubo mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.




Pozdrawiam
Kamil

16 Data: Czerwiec 30 2010 12:48:58
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: kamil 

"kamil"  wrote in message


Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten Freelander trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie grubo mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.

Kolejny piekny przyklad. Yaris calkiem niezle radzi sobie w testach:

http://www.youtube.com/watch?v=WGrNBxfpXVg

Gorzej, kiedy wpada na zwykle, rodzinne auto jakich pelno na drogach:

http://www.youtube.com/watch?v=uHiYSAenanM

Nie trzeba nawet ratownikow ze specjalistycznym sprzetem - kierowca sam przez drzwi wypada.



Pozdrawiam
Kamil

17 Data: Czerwiec 30 2010 19:54:42
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: ToMasz 


Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten
Freelander trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga
strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie
grubo mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.
100% racji tylko ze to bez sensu. Ty powiesz nie kupuj saxo bo nie
przeżyjesz starcia z suvem, a mój kumpel zawodowy kierowca powie nie
kupuj suva bo nie przeżyjesz wypadku z autobusem. Co maj± powiedzieć
wła¶ciciele smartów, rowerzy¶ci,  motocykli¶ci?

ToMasz

18 Data: Czerwiec 30 2010 19:30:10
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: to 

ToMasz wrote:

100% racji tylko ze to bez sensu. Ty powiesz nie kupuj saxo bo nie
przeżyjesz starcia z suvem, a mój kumpel zawodowy kierowca powie nie
kupuj suva bo nie przeżyjesz wypadku z autobusem. Co majÄ… powiedzieć
właĹ›ciciele smartów, rowerzyĹ›ci,  motocykliĹ›ci?

Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiÄ…c już o
wygodzie.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

19 Data: Lipiec 01 2010 00:00:03
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Daniel Kubiak 

W dniu 30.06.2010 21:30, to pisze:

Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiÄ…c już o
wygodzie.

Np. jakie? Auta z tego okresu w testach zderzeniowych wyglÄ…dajÄ… podobnie.

Pozdrawiam
Daniel

20 Data: Lipiec 02 2010 00:21:30
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: to 

Daniel Kubiak wrote:

Np. jakie?

Praktycznie każde wiÄ™ksze.

Auta z tego okresu w testach zderzeniowych wyglÄ…dajÄ…
podobnie.

Jak siÄ™ tych testów nie rozumie, to być może.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

21 Data: Lipiec 02 2010 14:16:39
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Daniel Kubiak 

W dniu 02.07.2010 02:21, to pisze:

Praktycznie każde wiÄ™ksze.

Citroen Saxo: http://www.euroncap.com/tests/citroen_saxo_2000/70.aspx
Nissan Almera: http://www.euroncap.com/tests/nissan_almera_1999/39.aspx

Nissan niby wiÄ™kszy, w podobnej cenie (może nawet droższy). PatrzÄ…c na
wyniki testów Saxo wypada zdecydowanie lepiej w zderzeniu czołowym.

Pozdrawiam
Daniel

22 Data: Czerwiec 30 2010 14:53:11
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: to 

Waldek Godel wrote:

W ogóle wyglÄ…da, że niewiele chcesz wiedzieć, bo jakbyĹ› choć troche
chciał, to byĹ› coĹ› wiedział.
Np wiedziałbyĹ›, że porównywanie konstrukcji z pierwszej połowy lat 90 z
konstrukcjÄ… z drugiej połowy lat 2000 jest dosyć żałosne i żenujÄ…ce.

Ale teraz jest 2010 a nie 1995 i jeĹ›li oceniamy przydatnoć auta to
należy je porównać z takimi, jakie jeżdżÄ… teraz na drogach.

Ĺ»ałosne dla porównujÄ…cego i żenujÄ…ce dla tych co muszÄ… te teksty czytać.
Tu jest crash test Saxo:
http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg nie jest imponujÄ…co...

Nie jest imponujÄ…co? Jest tragicznie!

ale...
tu jest test sporo lat młodszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok
przed wycofaniem Saxo, wiÄ™c technologicznie przepać):
http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=related widzisz jakÄ…Ĺ›
istotnÄ… różnicÄ™ miÄ™dzy Freelanderem a Saxo? Bo ja niespecjalnie.

Ja widzÄ™ zasadniczÄ… nawet w tym teĹ›cie. A gdybyĹ› zderzył Freelandera z
Saxo, to z tego drugiego w ogóle zostałaby kanapka.

No to może akurat Freelander jest nÄ™dzny? No dobra, weĽmy takÄ… VitarÄ™ z
rocznikó 99-05 (czyli dajemy jej 4 lata przewagi)
http://www.youtube.com/watch?v=_rwLaf_1ip4 ups... no peszek, gorzej niż
Saxo

Vitara rzeczywiście jakaś gejowa jest, ale w zderzeniu Vitary z Saxo
zdecydowanie wolałbym siedzieć w Vitarze.

Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo
Ford Explorer - żenada, na poziomie Saxo

Nie oĹ›mieszaj siÄ™ tymi porównaniami, nawet Euro NCAP pisze wyraĽnie na
swoich stronach, ze wyniki pomiędzy klasami są NIEPORÓWNYWALNE. Jesli
Saxo dostało 1 czy 2 gwiazdki w klasie najmniejszej, to można je porównać
z jakimĹ› SUV-em chyba tylko z ujemnymi gwiazdkami. ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

23 Data: Lipiec 01 2010 09:02:24
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Agent 



Nie oĹ›mieszaj siÄ™ tymi porównaniami, nawet Euro NCAP pisze wyraĽnie na
swoich stronach, ze wyniki pomiędzy klasami są NIEPORÓWNYWALNE. Jesli
Saxo dostało 1 czy 2 gwiazdki w klasie najmniejszej, to można je porównać
z jakimĹ› SUV-em chyba tylko z ujemnymi gwiazdkami. ;-)

Porównywalne czy nie, wystrczy popatrzeć na film aby sie przekonać ze auta o małej iloĹ›ci gwiazdek zawsze wyglÄ…dajÄ… Ľle po kolizji bez wzglÄ™du czy to auto małe czy duże.

24 Data: Lipiec 02 2010 00:22:04
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: to 

Agent wrote:

Porównywalne czy nie, wystrczy popatrzeć na film aby sie przekonać ze
auta o małej iloĹ›ci gwiazdek zawsze wyglÄ…dajÄ… Ľle po kolizji bez wzglÄ™du
czy to auto małe czy duże.

Bzdura, bzdura, bzdura. ZnajdĽ sobie filmik gdzie zderzajÄ… małe z dużym,
oba o tej samej liczbie gwiazdek i wyciÄ…gnij wnioski.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

25 Data: Lipiec 02 2010 15:17:28
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Tomek 


Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo
Ford Explorer - żenada, na poziomie Saxo (pomijajac że to jeden z tych co
sie przewracały jak brykaj±cy szczeniak, co namiętnie zrzucano na opony,
tyle, nawet jeżeli to opony, to były one montowane fabrycznie)
Grand Cherokee - no jest lepiej, co nie przeszkadza załatwić mu ciężkich
uszkodzeń nóg (co¶ było o nogach wspominane, prawda??), oprócz tego to
ZTCP, to Grand ma ramę, prawda?
Isuzu Rodeo / Opel Frontera - klęska... na całej linii
Chevy Blazer - to samo




Moja zona kilka lat temu uderzyła przodem astry F  w bok saxo. Prędko¶ć 30km/h. Astra zbity reflektor, zarówki całe, trochę pogięty błotnik. Saxo do kasacji, gdyby siedział kto¶ na miejscu pasażera to pewnie wyladowałby w szpitalu. Wielko¶ć ma spore znaczenie, tak jak i wiek auta

26 Data: Czerwiec 30 2010 13:09:55
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Daniel Kubiak 

W dniu 30.06.2010 11:57, kamil pisze:

Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
SAXO:

http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4


Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ


Ciężko jest porównywać dwa auta z różnych epok. Przegl±daj±c crash testy
popularnych i zbliżonych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie
wypada Ľle.

Pozdrawiam
Daniel

27 Data: Czerwiec 30 2010 12:40:43
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: kamil 



"Daniel Kubiak"  wrote in message

W dniu 30.06.2010 11:57, kamil pisze:

Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego
SAXO:

http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4


Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ


Ciężko jest porównywać dwa auta z różnych epok. Przegl±daj±c crash testy
popularnych i zbliżonych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie
wypada Ľle.

Ty zdaje sie masz problem z rozumowaniem. Pokazalem wyraznie, jak bardzo zderzenie z SUVem zmienia wynik testu dla takiego malego pierdzidelka. Skoro Saxo rozpadl sie przy trafieniu w nieruchoma przeszkode bardziej, od 500-tki wjezdzajacej pod SUVa, wyobraz sobie jak te male pierdzidelko przejdzie probe z czyms wiekszym na drodze.



Pozdrawiam
Kamil

28 Data: Lipiec 01 2010 09:04:11
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Agent 


http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ


Ciężko jest porównywać dwa auta z różnych epok. Przegl±daj±c crash testy
popularnych i zbliżonych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie
wypada Ľle.

Dokładnie. Niech kto¶ poda auto które jest znacznie bezpieczniejsze niż Saxo za t± sam± kwotę i o podobnym stanie technicznym.

29 Data: Lipiec 02 2010 00:23:20
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: to 

Agent wrote:

Dokładnie. Niech ktoĹ› poda auto które jest znacznie bezpieczniejsze niż
Saxo za tÄ… samÄ… kwotÄ™ i o podobnym stanie technicznym.

Prawie każde wiÄ™ksze. 106/Saxo było uznawane za niebezpieczne auto już w
swoich czasach, a teraz, ponad 10 lat póĽniej, w ogóle nie ma o czym
mówić.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

30 Data: Czerwiec 30 2010 11:19:03
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:54:56 +0100, kamil napisał(a):

Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.


Po ciekawych drogach jeĽdzisz.. u was tylko same saxo i suvy s±? A jak
dokonali¶cie tego cudu, że suvy już nie zderzaj± się ze sob±?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

31 Data: Czerwiec 30 2010 12:45:22
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: kamil 



"Waldek Godel"  wrote in message

Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:54:56 +0100, kamil napisał(a):

Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow.


Po ciekawych drogach jeĽdzisz.. u was tylko same saxo i suvy s±? A jak
dokonali¶cie tego cudu, że suvy już nie zderzaj± się ze sob±?

Przecietny Mondziak, CR-Vka czy inne rodzinne auto wazy prawie dwukrotnie wiecej od Saxo. Fizyki nie oszukasz.



Pozdrawiam
Kamil

32 Data: Czerwiec 30 2010 14:44:11
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: to 

Waldek Godel wrote:

Co i tak daje wiÄ™ksze szanse na przeżycie niż wiÄ™kszoĹ›c suvów na
drogach.. Mało który z nich ma dobre wyniki crashtestów

Po pierwsze nie SUV-y, tylko pickupy, po drugie kiepskie wyniki majÄ… w
starciu ze ścianą, a nie z Saxo i wreszcie po trzecie -- wyniki pomiędzy
klasami sÄ… nieporównywalne. A tak po za tym to masz racjÄ™. ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

33 Data: Czerwiec 29 2010 07:15:46
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Agent 


Użytkownik "Daniel Kubiak"  napisał w wiadomoĹ›ci

Witam,

Upatrzyłem sobie doć niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagÄ™ biorÄ™ dwie możliwoĹ›ci
odnoĹ›nie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczÄ™dny i doć zrywny) oraz diesla
1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczÄ™dny). Może ktoĹ› z Szanownych
Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coĹ› powiedzieć na jego
temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie sÄ…
wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie sÄ… orientacyjne
koszty napraw eksploatacyjnych?

Miałem poprzednika AX z silnikiem 1.5 D. Silnik MZ fajny, nieĽle jechał z zapalaniem żadnego problemu byleby Ĺ›wiece miał sprawne a na niesprawnych 2 też palił tylko gorzej. Przy ok 250 tys (licznikowych bo dokładnie nie wiadomo) poleciała pompa wtryskowa Lukas do której każdy podchodzi jak do jeża. Okazało sie że do wymiany w niej było łożysko (zwykłe kulkowe za grosze). Po wymianie dalej chodził ok. Z droższych spraw to jeszcze poszła tylna belka ale dopiero przy 300 tys. Naprawa 660 zł - w znanym już Antalex. Z wad Saxo dodałbym napewno to http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg

34 Data: Czerwiec 29 2010 08:33:08
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: MichaĹ‚ "HoMMeR" Paszek 

Daniel Kubiak pisze:

Witam,

Upatrzyłem sobie doć niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagÄ™ biorÄ™ dwie możliwoĹ›ci
odnoĹ›nie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczÄ™dny i doć zrywny) oraz diesla
1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczÄ™dny). Może ktoĹ› z Szanownych
Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coĹ› powiedzieć na jego
temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie sÄ…
wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie sÄ… orientacyjne
koszty napraw eksploatacyjnych?

Pozdrawiam
Daniel
Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik na prawde bardzo elastyczny i malo palacy. W cyklu mieszanym ok. 40% miasto(Katowice)/60% trasa (z reguły Katowice - Koziegłowy) palił Ĺ›rednio 5,5-6l/100km. Z hamulcami to prawda, przez caly okres uzytkowania nigdy nie udalo nam sie ich doprowadzic do stanu fabrycznego. przy 120kkm wymieniane byly bebny wraz z szczekami oraz tarcze i klocki przod. Po ok. 10kkm ponownie klocki przod (oderwala sie okladzina - klocki VALEO). Z tylu po 30kkm od wymiany reczny zaczal nierownomiernie lapac. Pedal hamulca byl miekki przez caly okres uzytkowania mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wymianie plynu hamulcowego. Rdzy w tym samochodzie na zewnatrz nie zauwazysz, jednym z bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza. Niefortunnie mocowanie belki jest czesciowo do wzmocnien, a czesciowo do samej podlogi. Zwroc uwage przy zakupie na wysokosc tylnego rantu nadkola. Prawidlowo kolo nie powinno byc schowane w nadkolu, a pomiedzy nimi powinienes moc wlozyc reke. Z zawieszeniem nie bylo nigdy problemu. Wymienialismy wahacze (cena wahacza, a tulei byla porownywalna, OIDP to ok 80zl/wahacz). Wymienialismy tez amortyzatory z tylu. Zawieszenie dosc glosne, ale bardzo komfortowe i miekkie jak na auto tej klasy.
Z elektryka nie bylo nigdy wiekszego problemu pomimo Citroenowskiego immo na kod pin (klawiaturka). Drobnym problemem okazal sie przelacznik kierunkowskazow. Objaw: cykanie przekaznika kierunkow pomimo wylaczonej manetki. Przelacznik jest rozbieralny i wystarczy tylko poczyscic w nim styki i dziala dalej. Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz smialo, postaram sie pomoc.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

35 Data: Czerwiec 29 2010 10:13:01
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: krzysiek82 

Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
jednym z

bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza.

Ta rdza pojawia siÄ™ od Ĺ›rodka (np dlatego, że woda przeciekała do Ĺ›rodka?) czy gdzieĹ› od strony nadkola jest miejsce które warto za wczasu zabezpieczyć? Faktycznie spotkałem siÄ™ z tym problemem także w p106 i AX

--
krzysiek82

36 Data: Czerwiec 29 2010 10:39:46
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: MichaĹ‚ "HoMMeR" Paszek 

krzysiek82 pisze:

Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
jednym z
bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza.

Ta rdza pojawia siÄ™ od Ĺ›rodka (np dlatego, że woda przeciekała do Ĺ›rodka?) czy gdzieĹ› od strony nadkola jest miejsce które warto za wczasu zabezpieczyć? Faktycznie spotkałem siÄ™ z tym problemem także w p106 i AX

Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia sie rdza. Mialem z tym problem w Saxo, wody w bagazniku nie bylo, w lampach takze. Wszystkie zatyczki w podlodze i profilach byly na swoim miejscu.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

37 Data: Czerwiec 29 2010 10:47:09
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: krzysiek82 

Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia sie rdza.

czyli kwestia zakonserwowania o ile rudej jeszcze nie ma, założenia nadkoli i po problemie, przynajmniej teoretycznie.

--
krzysiek82

38 Data: Czerwiec 29 2010 13:02:54
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Agent 


Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek""  napisał w wiadomoĹ›ci

krzysiek82 pisze:
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
jednym z
bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza.

Ta rdza pojawia siÄ™ od Ĺ›rodka (np dlatego, że woda przeciekała do Ĺ›rodka?) czy gdzieĹ› od strony nadkola jest miejsce które warto za wczasu zabezpieczyć? Faktycznie spotkałem siÄ™ z tym problemem także w p106 i AX

Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia sie rdza. Mialem z tym problem w Saxo, wody w bagazniku nie bylo, w lampach takze. Wszystkie zatyczki w podlodze i profilach byly na swoim miejscu.

Dokładnie. W AX pomiedzy błotnik zewnÄ™trzny a wewnÄ™trzny można było wsadzić prawie calÄ… rÄ™kÄ™. Na górze było zwÄ™żenie gdzie idealnie osadzało siÄ™ błoto. Dlatego nie było dziwne że błotnik zaczynał gnic jakby w połowie.. MyĹ›lÄ™ że dobre szczelne nadkole załatwiło by problem

39 Data: Czerwiec 29 2010 23:59:06
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Daniel Kubiak 

W dniu 29.06.2010 08:33, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:

Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik na
prawde bardzo elastyczny i malo palacy. W cyklu mieszanym ok. 40%
miasto(Katowice)/60% trasa (z reguły Katowice - Koziegłowy) palił
średnio 5,5-6l/100km. Z hamulcami to prawda, przez caly okres
uzytkowania nigdy nie udalo nam sie ich doprowadzic do stanu
fabrycznego. przy 120kkm wymieniane byly bebny wraz z szczekami oraz
tarcze i klocki przod. Po ok. 10kkm ponownie klocki przod (oderwala sie
okladzina - klocki VALEO). Z tylu po 30kkm od wymiany reczny zaczal
nierownomiernie lapac. Pedal hamulca byl miekki przez caly okres
uzytkowania mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wymianie plynu
hamulcowego. Rdzy w tym samochodzie na zewnatrz nie zauwazysz, jednym z
bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego
tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a
zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi
wpasc do wnetrza. Niefortunnie mocowanie belki jest czesciowo do
wzmocnien, a czesciowo do samej podlogi. Zwroc uwage przy zakupie na
wysokosc tylnego rantu nadkola. Prawidlowo kolo nie powinno byc schowane
w nadkolu, a pomiedzy nimi powinienes moc wlozyc reke. Z zawieszeniem
nie bylo nigdy problemu. Wymienialismy wahacze (cena wahacza, a tulei
byla porownywalna, OIDP to ok 80zl/wahacz). Wymienialismy tez
amortyzatory z tylu. Zawieszenie dosc glosne, ale bardzo komfortowe i
miekkie jak na auto tej klasy.
Z elektryka nie bylo nigdy wiekszego problemu pomimo Citroenowskiego
immo na kod pin (klawiaturka). Drobnym problemem okazal sie przelacznik
kierunkowskazow. Objaw: cykanie przekaznika kierunkow pomimo wylaczonej
manetki. Przelacznik jest rozbieralny i wystarczy tylko poczyscic w nim
styki i dziala dalej. Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz smialo,
postaram sie pomoc.

DziÄ™ki wielkie za wyczerpujÄ…cÄ… odpowiedĽ, chyba wszelkie wÄ…tpliwoĹ›ci
zostały rozwiane. Autko jest rozsÄ…dne i tanie w eksploatacji, pozostaje
tylko kwestia bezpieczeństwa i tylnej belki...

Pozdrawiam
Daniel

40 Data: Czerwiec 29 2010 11:33:09
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 28 Jun 2010 22:01:39 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam,

Upatrzyłem sobie do¶ć niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwo¶ci
odno¶nie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i do¶ć zrywny) oraz diesla
1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może kto¶ z Szanownych
Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może co¶ powiedzieć na jego
temat, jakie¶ wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie s±
wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie s± orientacyjne
koszty napraw eksploatacyjnych?

Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o
spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L.
Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki).

Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.

Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

41 Data: Czerwiec 29 2010 14:49:52
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Agent 


Użytkownik "Piotr Klimek"  napisał w wiadomo¶ci


Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.

A co robiłe¶ w tej belce co 50 tys km? Bo ja tam nie dopatrzyłem się niczego co możnaby zrobić bez jej demontażu. Przy okazji - Kazdy mechanik Ci powie że demontaż i montaż sprawnego łożyska bardzo negatywnie wpływa na jego trwało¶ć. I tak doszedłem do wniosku że lepiej nic nie robić i  wydac 660 zł raz na 250 tys km niż serwisować co 50 tys km i płacić za to parę stówek za każdym razem.

42 Data: Czerwiec 29 2010 13:41:29
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Tue, 29 Jun 2010 14:49:52 +0200) ktos podajacy sie za Agent
wyklawiaturowal co nastepuje:

Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.

A co robiłe¶ w tej belce co 50 tys km? Bo ja tam nie dopatrzyłem się niczego
co możnaby zrobić bez jej demontażu. Przy okazji - Kazdy mechanik Ci powie
że demontaż i montaż sprawnego łożyska bardzo negatywnie wpływa na jego
trwało¶ć. I tak doszedłem do wniosku że lepiej nic nie robić i  wydac 660 zł
raz na 250 tys km niż serwisować co 50 tys km i płacić za to parę stówek za
każdym razem.


Prawde mowiac juz nie pamietam. Oddalem samochod zaufanemu mechanikowi po
tym jak zaczalem jego eksploatacje i wiem, ze trzeba bylo wszystko
powymieniac, bo moi rodzice nigdy nie zagladali do tylnego zawieszenia. Ja
nim przejechalem niecale 20kkm, wiec nic wiecej nie trzeba bylo robic. Byc
moze faktycznie zle oszacowalem te 50kkm, to opinia wyczytana kiedys w
sieci. Jesli wprowadzilem nia kogos w blad to sorry.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

43 Data: Czerwiec 30 2010 00:00:43
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Daniel Kubiak 

W dniu 29.06.2010 13:33, Piotr Klimek pisze:

Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o
spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L.
Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki).

Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.

Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)

Dzięki za odpowiedĽ. Wychodzi na to, że 1.5D raczej nadaje się do miasta
niż poza ;-)

Pozdrawiam
Daniel

44 Data: Czerwiec 30 2010 07:11:16
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Agent 


Użytkownik "Daniel Kubiak"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 29.06.2010 13:33, Piotr Klimek pisze:

Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o
spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L.
Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki).

Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.

Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)

Dzięki za odpowiedĽ. Wychodzi na to, że 1.5D raczej nadaje się do miasta
niż poza ;-)

Ja tam jeĽdzilem nim z gdańska do zakopanego i do Pragi i jechało się gitara :)

45 Data: Czerwiec 30 2010 06:19:49
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 30 Jun 2010 00:00:43 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
wyklawiaturowal co nastepuje:

Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o
spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L.
Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki).

Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.

Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)

Dzięki za odpowiedĽ. Wychodzi na to, że 1.5D raczej nadaje się do miasta
niż poza ;-)

Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

46 Data: Czerwiec 30 2010 12:51:59
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Daniel Kubiak 

W dniu 30.06.2010 08:19, Piotr Klimek pisze:

Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy.


Wcze¶niej jeĽdziłem pand± na długich trasach i nie miałem problemów.
Jedyne czego brakowało to klimatyzacji ;-)

Pozdrawiam
Daniel

47 Data: Czerwiec 30 2010 11:13:57
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 30 Jun 2010 12:51:59 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy.


Wcze¶niej jeĽdziłem pand± na długich trasach i nie miałem problemów.
Jedyne czego brakowało to klimatyzacji ;-)

Nie napisalem, ze sie nie da :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Saxo 1.1Pb lub 1.5ON



Grupy dyskusyjne