Grupy dyskusyjne   »   Scenic - czkawka.

Scenic - czkawka.



1 Data: Styczen 11 2008 22:23:55
Temat: Scenic - czkawka.
Autor: kamilos 

Witam, moj pojazd to Scenic '97 z silnikiem 1,6e. Przebieg - 99 kkm. Od pewnego czasu zauwazam dziwne zachowanie samochodu - szarpanie przy redukcji. Najczesciej wystepuje zaraz po wysprzegleniu przy redukcji na 3. bieg (bez dodawania gazu - przy hamowaniu silnikiem). Ale przy jezdzie ze stalymi obrotami na innych biegach tez sie zdarza (np. przy stalej jezdzie przy 2000 obr/min). Wydaje mi sie, ze szczegolnie czesto zjawisko ma miejsce na zakretach. Samo szarpanie tez trwa roznie - od 3 krotkich czkniec po kilkusekundowy wibrator ;) No i samochod ogolnie stal sie malo elastyczny.

I teraz istotne pytanie do Was: Co go boli? Myslalem o zasyfionym filtrze paliwa, bo jego zabrudzenie objawia sie chyba wlasnie taka czkawka, ale w moim przypadku szarpanie zdarza sie nieczesciej, jak co 10 minut jazdy po duzym miescie. Poza tym w ostatnim czasie nie zdarzalo mi sie jezdzic na oparach. A moze ze sprzeglem cos nie tak? W sylwestra walczylem troche z wyslizganymi podjazdami w gorkach i musze powiedziec, ze po wszystkim (wypychanie pod gorke przez 3 kolegow) sprzeglo smierdzialo calkiem zdrowo... No ale po sylwestrze zrobilem jeszcze trase ok. 1000 km i zadnych niepokojacych sygnalow nie bylo. Dopiero 2 dni po tej trasie zaczal czkac. Nie wiem co mu dolega, nie mam w okolicy zaufanego mechanika, ktory by mial czas... tak wiec prosze wszystkich zyczliwych o pomoc :)

Pozdrawiam
KJ



2 Data: Styczen 12 2008 01:56:52
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: wo 

Może któraś z cewek ma przebicie... Dodam, że kiedyś w megance miałem
pęknięty wężyk od czujnika podciśnienia i szarpanie pojawiało się właśnie na
zakrętach, ale tam miałem silnik 8V, więc nie wiem czy można porównywać, ale
to też może jest jakiś trop.

Pozdrawiam

3 Data: Styczen 12 2008 09:38:48
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: kamilos 

wo pisze:

Dodam, że kiedyś w megance miałem pęknięty wężyk od czujnika podciśnienia i szarpanie pojawiało się właśnie na zakrętach, ale tam miałem silnik 8V, więc nie wiem czy można porównywać, ale to też może jest jakiś trop.

Pozdrawiam

Ja tez mam silnik 8V typu K7M :)

Pozdrawiam
KJ

4 Data: Styczen 12 2008 10:52:38
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: wo 




Ja tez mam silnik 8V typu K7M :)

Pozdrawiam
KJ

To w takim razie zacznij od tego. Czujnik ten w megance znajdował się w
komorze silnika mniej więcej na środku od strony szyby, u ciebie może być
trochę głebiej(?). Uruchom silnik i poruszaj wężykiem łączącym owo
ustrojstwo i kolektor ssący.

Pozdrawiam
P.S. Nie weiem dlaczego do tej pory myślałem, że w Scenicach montowali
silniki 16V...

5 Data: Styczen 12 2008 13:46:18
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: darnok 

In  *wo* wrote:

P.S. Nie weiem dlaczego do tej pory myślałem, że w Scenicach montowali
silniki 16V...

Bo montowali. Od okolo 1998-99. Najpierw w starej budzie tzw. Kaleido, a potem od sierpnia 1999 juz w nowej budzie.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

6 Data: Styczen 12 2008 18:35:25
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: wo 


P.S. Nie weiem dlaczego do tej pory myślałem, że w Scenicach montowali
silniki 16V...

Bo montowali. Od okolo 1998-99. Najpierw w starej budzie tzw. Kaleido, a
potem od sierpnia 1999 juz w nowej budzie.

Źle się wyraziłem - sądziłem, że montowli tylko silniki 16V...

7 Data: Styczen 12 2008 21:48:28
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: darnok 

In  *wo* wrote:

P.S. Nie weiem dlaczego do tej pory myślałem, że w Scenicach
montowali silniki 16V...

Bo montowali. Od okolo 1998-99. Najpierw w starej budzie tzw.
Kaleido, a potem od sierpnia 1999 juz w nowej budzie.

Źle się wyraziłem - sądziłem, że montowli tylko silniki 16V...

To odpowiedz brzmi chyba od 96/97 do 99.
Kiedys jezdzilem tym K7M i za mulowaty byl moim zdaniem do dosc ciezkiego Scenica.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

8 Data: Styczen 13 2008 10:21:21
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: kamilos 

darnok pisze:


To odpowiedz brzmi chyba od 96/97 do 99.
Kiedys jezdzilem tym K7M i za mulowaty byl moim zdaniem do dosc ciezkiego Scenica.


E tam, nie jest z nim tak zle - w miescie jest calkiem milo, bo wielkiej mocy nie trzeba, na autostradzie rowniez nie ma problemow z utrzymaniem stalej 150/160 km/h (180 tez idzie, tylko lata po calej drodze)... a na normalnej drodze tez da sie wyprzedzac, tylko trzeba wyczuc jak zredukowac, zeby moc silnika przeszla na kola ;)

Pozdrawiam
KJ

9 Data: Styczen 13 2008 14:54:52
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: darnok 

In  *kamilos* wrote:

darnok pisze:
To odpowiedz brzmi chyba od 96/97 do 99.
Kiedys jezdzilem tym K7M i za mulowaty byl moim zdaniem do dosc
ciezkiego Scenica.

E tam, nie jest z nim tak zle - w miescie jest calkiem milo, bo
wielkiej mocy nie trzeba, na autostradzie rowniez nie ma problemow z
utrzymaniem stalej 150/160 km/h (180 tez idzie, tylko lata po calej
drodze)... a na normalnej drodze tez da sie wyprzedzac, tylko trzeba
wyczuc jak zredukowac, zeby moc silnika przeszla na kola ;)

DGCC
Zamienilem Scenica K7M na Classica K4M i roznica moim zdaniem byla bardzo duza.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

10 Data: Styczen 13 2008 17:00:28
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: kamilos 

darnok pisze:


DGCC
Zamienilem Scenica K7M na Classica K4M i roznica moim zdaniem byla bardzo duza.


90KM zamieniles na 110KM, co w polaczeniu ze zmniejszeniem masy pojazdu daje ogromna roznice ;)

Pozdrawiam
KJ

11 Data: Styczen 13 2008 18:57:04
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: darnok 

In  *kamilos* wrote:

darnok pisze:

DGCC
Zamienilem Scenica K7M na Classica K4M i roznica moim zdaniem byla
bardzo duza.

90KM zamieniles na 110KM, co w polaczeniu ze zmniejszeniem masy
pojazdu daje ogromna roznice ;)

Hmm to takze kwestia dynamiki samego silnika i wysokosci pojazdu.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

12 Data: Styczen 13 2008 23:05:01
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: kamilos 

wo pisze:


To w takim razie zacznij od tego. Czujnik ten w megance znajdował się w komorze silnika mniej więcej na środku od strony szyby, u ciebie może być trochę głebiej(?). Uruchom silnik i poruszaj wężykiem łączącym owo ustrojstwo i kolektor ssący.

Wydaje mi sie, ze slysze odglos ssania, wiec jutro postaram sie to ustrojstwo zlokalizowac. Zakladam, ze wezyk o ktorym mowa ma srednice olowka i jest z czarnej gumy, tak?

Pozdrawiam
KJ

13 Data: Styczen 14 2008 16:03:25
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: wo 



Wydaje mi sie, ze slysze odglos ssania, wiec jutro postaram sie to
ustrojstwo zlokalizowac. Zakladam, ze wezyk o ktorym mowa ma srednice
olowka i jest z czarnej gumy, tak?

Mniej więcej. Z jednej strony ma większą średnicę - tak jakby był sklejany z
dwóch wężyków o różnych średnicach

Pozdrawiam

14 Data: Styczen 12 2008 18:24:16
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: Krzysztof 



Może któraś z cewek ma przebicie... Dodam, że kiedyś w megance miałem
pęknięty wężyk od czujnika podciśnienia i szarpanie pojawiało się właśnie
na zakrętach, ale tam miałem silnik 8V, więc nie wiem czy można
porównywać, ale to też może jest jakiś trop.
Widac to popularne, tez w mojej pekl , zorietowalem sie slyszac dziwny cichy
odglos ssania po odwarciu klapy silnika...Naprawilem zwyklym wezykiem
paliwowym - niestety taka rurka gieta bylaby zapewne dosc droga.

K.

15 Data: Styczen 15 2008 12:01:59
Temat: Re: Scenic - czkawka.
Autor: marky 

Krzysztof pisze:

Może któraś z cewek ma przebicie... Dodam, że kiedyś w megance miałem pęknięty wężyk od czujnika podciśnienia i szarpanie pojawiało się właśnie na zakrętach, ale tam miałem silnik 8V, więc nie wiem czy można porównywać, ale to też może jest jakiś trop.
Widac to popularne, tez w mojej pekl , zorietowalem sie slyszac dziwny cichy odglos ssania po odwarciu klapy silnika...Naprawilem zwyklym wezykiem paliwowym - niestety taka rurka gieta bylaby zapewne dosc droga.

K.
Chyba ze peklo przy samym czujniku, czyli odlamala sie koncowka czujnika. Dosc czeste zima, lamie sie plastik podczas odpalania jak zatelepie silnikiem (czujnik jest zamocowany do budy i nie lata) :)

Scenic - czkawka.



Grupy dyskusyjne