Grupy dyskusyjne   »   Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku

Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku



1 Data: Grudzien 16 2011 08:04:11
Temat: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Autor: majer 

Witam

Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl. Gdy jest zimny to pali "na
dotyk". Powymienialem kable, swiece i niestety nie pomoglo. Cewka tez
zostala sprawdzona. Nigdy nie mam problemow w czasie jazdy ze silnik
dusi sie czy nierowno pracuje - na moj sluch chodzi idealnie. Czy ktos z
Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie.

pozdrawiam
M



2 Data: Grudzien 16 2011 13:16:39
Temat: Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Autor: Wycior 

Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl. Gdy jest zimny to pali "na
dotyk". Powymienialem kable, swiece i niestety nie pomoglo. Cewka tez
zostala sprawdzona. Nigdy nie mam problemow w czasie jazdy ze silnik
dusi sie czy nierowno pracuje - na moj sluch chodzi idealnie. Czy ktos z
Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie

Uruchomienie "ssania" daje jakiś efekt?
Problemy tego typu wynikają z utraty kompresji w silniku spowodowanym
osłabieniem szczelności na skutek rozszerzalności cieplnej elementów.
Proponuję obadać powstawanie ubytków oleju i kolor spalin. Jeżeli ich nie ma
odpadają pierścienie tłokowe (spalanie oleju + rozszczelnienie). Temperatura
ma największy wpływ na układ zaworowy. Prawdopodobnie tam tkwi szczegół. Luz
zaworowy w tym motorze redukowany jest hydraulicznie, zatem posądzałbym
uszczelniacze zaworowe, bądź same zawory.

--
Pozdrawiam, Wycior

3 Data: Grudzien 16 2011 17:29:47
Temat: Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Autor: Cezary Daniluk 

W dniu 2011-12-16 13:16, Wycior pisze:

Uruchomienie "ssania" daje jakiś efekt?
Problemy tego typu wynikają z utraty kompresji w silniku spowodowanym
osłabieniem szczelności na skutek rozszerzalności cieplnej elementów.
Proponuję obadać powstawanie ubytków oleju i kolor spalin. Jeżeli ich nie ma
odpadają pierścienie tłokowe (spalanie oleju + rozszczelnienie). Temperatura
ma największy wpływ na układ zaworowy. Prawdopodobnie tam tkwi szczegół. Luz
zaworowy w tym motorze redukowany jest hydraulicznie, zatem posądzałbym
uszczelniacze zaworowe, bądź same zawory.

Kolega wie że w 899ccm SC jest luz hydraulicznie regulowany na zaworach, a nie wie takiej oczywistości że jest to wtrysk jednopunktowy, więc czegoś takiego jak ssanie NIE MA !!

Pozdrawiam !

4 Data: Grudzien 16 2011 22:34:59
Temat: Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Autor: Wycior 

Kolega wie że w 899ccm SC jest luz hydraulicznie regulowany na zaworach, a
nie wie takiej oczywistości że jest to wtrysk jednopunktowy, więc czegoś
takiego jak ssanie NIE MA !!

Racja, przepraszam.

Źle doczytałem... Miałem na myśli silnik Cinquecento 899ccm. Silnik SC
wyróżnia układ zasilania, tj. wtrysk jednopunktowy. W moim dawnym CC 900 tak
owe ssanie (w obu wersjach gaźnikowych) występuje :)

--
Pozdrawiam, Wycior

5 Data: Grudzien 19 2011 07:12:37
Temat: Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Autor: majer 

Witam

Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl. Gdy jest zimny to pali "na
dotyk". Powymienialem kable, swiece i niestety nie pomoglo. Cewka tez
zostala sprawdzona. Nigdy nie mam problemow w czasie jazdy ze silnik
dusi sie czy nierowno pracuje - na moj sluch chodzi idealnie. Czy ktos z
Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie.

pozdrawiam
M

I jeszcze jedna byc moze istotna sprawa - problem w odpaleniem wystepuje
tylko chwile po zgasnieciu silnika. Gdy odczekamy np. minute to znowu
pali bez problemu. Czyli sam goracy silnik nie jest tu problemem.

M

6 Data: Grudzien 19 2011 15:16:50
Temat: Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Autor: g-jaro 

majer  napisał(a):

Witam

Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl.

MOze rozrusznik ? MIalem tak z dieslem v Avensisie. W końcowej fazie
rozgrzany silnik po wyłączeniu musiał odstać i ze 20 minut. Jak mi 2 razy
wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i
wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem
zniknął jak ręką odjął.

Pozdr
g-jaro

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Grudzien 19 2011 16:22:22
Temat: Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Autor: Grejon 

W dniu 2011-12-19 16:16,  g-jaro pisze:

  napisał(a):

Witam

Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl.

MOze rozrusznik ? MIalem tak z dieslem v Avensisie. W końcowej fazie
rozgrzany silnik po wyłączeniu musiał odstać i ze 20 minut. Jak mi 2 razy
wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i
wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem
zniknął jak ręką odjął.

Z całym szacunkiem, ale odpowiadasz na fragment, który przeczy twojej tezie...

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

8 Data: Grudzien 20 2011 09:25:02
Temat: Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Autor:  

Grejon  napisał(a):

W dniu 2011-12-19 16:16,  g-jaro pisze:
>   napisał(a):
>
>> Witam
>>
>> Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
>> kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl.
>
> MOze rozrusznik ? MIalem tak z dieslem v Avensisie. W końcowej fazie
> rozgrzany silnik po wyłączeniu musiał odstać i ze 20 minut. Jak mi 2 razy
> wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i
> wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem
> zniknął jak ręką odjął.

Z całym szacunkiem, ale odpowiadasz na fragment, który przeczy twojej
tezie...


Z całym szacunkiem:
FRAGMENT - "Mam czesty problem z odpalaniem na CIEPŁYM silniku"

MOJA TEZA - " byc może przyczyna problemów z odpalaniem na ROZGRZANYM
silniku jest uszkodzony rozrusznik"

Gdzie sprzeczność ?

Pozdrawiam,
g-jaro

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Grudzien 20 2011 10:32:58
Temat: Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Autor: Grejon 

W dniu 2011-12-20 10:25,  pisze:

Z całym szacunkiem:
FRAGMENT - "Mam czesty problem z odpalaniem na CIEPŁYM silniku"

MOJA TEZA - " byc może przyczyna problemów z odpalaniem na ROZGRZANYM
silniku jest uszkodzony rozrusznik"

Gdzie sprzeczność ?

O tu - "9 na 10 razy musza kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl."

Z tego zdania wynika, że rozrusznik jest sprawny, więc nie jest przyczyną problemów.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

10 Data: Grudzien 20 2011 10:22:05
Temat: Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Autor: g-jaro 

Grejon  napisał(a):

> Gdzie sprzeczność ?

O tu - "9 na 10 razy musza kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl."

Z tego zdania wynika, że rozrusznik jest sprawny, więc nie jest
przyczyną problemów.

Nic z tego nie wynika. Mój też kręcił i na ciepło i na zimno - o dziwo jak
na diesla na zimno lepiej. Co nie przeszkadzało w tym, że luz na tulejach
powodował, że na ciepło kręcił jakoś inaczej (w sensie - dla mnie
nieodczuwalnie inaczej ale silnika uruchomic nie mógł). W początkowej fazie
tej usterki po prostu nie łapał przez kilka kręceń, a po kilku miesiącach
doszło do tego, że w czasie kręcenia całą furą aż podrzucało, a silnik nie
zapalał. Po 20-30 minutowym studzeniu łapał od strzału. Na pierwszy rzut oka
wydawało sie więc, ze problem nie jest w rozruszniku... a był.

Pozdrawiam,
g-jaro

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Wrzesien 10 2017 21:47:59
Temat: Re: Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Autor:

Witam mam identyczny problem z moim seicento,co u ciebie sprawiło że nie chciał odpalić?

Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku



Grupy dyskusyjne