(...)
Seicento po wymianie zupełnie inaczej hamuje. Dawniej pedał hamulca
lekko szturchnięty nogą powodował widoczną rekakcję. Po wymianie z
wielkim trudem udało mi się zatrzymać koła. Musiałem użyć dużej siły
żeby zablokowały się.
Klocki muszą się ułożyć nie dociskają całą swoja powierzchnią do
tarcz/bębnów. Pohamuj trochę to szybciej się dotrą.
Teraz pytania:
a) przy wymianie klocków dłubie się coś z płynem hamulcowym? W
szczególności czy należy układ odpowietrzyć ?
mogli zdjąć jakiś wężyk i zapowietrzyć układ, a zazwyczaj odpowietrzniki są
zapieczone, to nie chciało im się odpowietrzać i to może dodatkowo
zmniejszać siłę hamowania
b) Czy normalne jest że nie mogę zatrzymac kół mimo mocnego wciskania
pedału hamulca? Prędkość to jakieś 40km.
jeśli 2 punkty, o których napisałem powyżej są spełnione to tak
Zaznaczam, że wczęsniej skok hamulca do widocznego hamowania to było
jakies 2cm. Teraz pedał wchodzi znacznie głębiej i hamowanie jest bardzo
płynne.
wskazuje to na zapowietrzenie układu
Jechać z reklamacją do mechaników, czy tak ma być ? Mam wrażenie, że
samochodu nie będę w stanie zatrzymac przy dużych prędkościach.
pojeździć uważnie ze 2 -3 dni, jeśli objawy nie ustąpią jechać z reklamacją
-- =olo=--
3 |
Data: Wrzesien 27 2007 22:43:51 |
Temat: Re: Seicento - hamulce słabo działają po wymianie klocków |
Autor: kamil d |
Sebastian Bialy pisze:
b) Czy normalne jest że nie mogę zatrzymac kół mimo mocnego wciskania pedału hamulca? Prędkość to jakieś 40km.
To że słabiej hamuje po wymianie to normalnie i powinno ustąpić niemniej koła powinny się blokować - spróbuj mocno kopnąć w pedał, tylko tak konkretnie jakby miało to być naprawdę awaryjne hamowanie, jak nie zablokuje to jedź od razu do serwisu bo jazda z takim czymś jest mało bezpieczna.
--
kamil d
red 206 Mysłowice
4 |
Data: Wrzesien 28 2007 08:33:26 | Temat: Re: Seicento - hamulce słabo działają po wymianie klocków | Autor: PaweL |
Seicento po wymianie zupełnie inaczej hamuje. Dawniej pedał hamulca lekko szturchnięty nogą powodował widoczną rekakcję. Po wymianie z wielkim trudem udało mi się zatrzymać koła. Musiałem użyć dużej siły żeby zablokowały się.
Zapewne założyli nowe klocki na stare nierówne tarcze hamulcowe i klocki stykają się z tarczą w 10% swojej powierzchni. Tarcze z reguły należy przetoczyć, lub wymienić przy wymianie klocków.
Paweł
| |