Sens wymiany panewek
1 | Data: Grudzien 08 2006 05:03:53 |
Temat: Sens wymiany panewek | |
Autor: MarcinJM | Witam 2 |
Data: Grudzien 08 2006 05:16:25 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: MarcinJM | MarcinJM napisał(a): No i jest dylemat :) Realna wartosc zatankowanego pojazdu to ca 1000zl, wiec kazda 100 niewydana ma znaczenie :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 3 |
Data: Grudzien 08 2006 08:05:45 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: Cyprian Prochot |
Witam a jestes pewien ze to nie kwestia swiec zarowych ? -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Xantia 1.9 D + Alan 28 / RS39 + AT 1700 4 |
Data: Grudzien 08 2006 08:05:39 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: Icek | Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości mam kolege co ma takie auto, w chlodne i mrozne dni ma jakistam patent co najpierw styka cos w silniku zeby na krotko swiece zarowe przytrzymac z 20 sekund, pozniej do kabiny i pali rocznik auta chyba 83 czy 86 Icek 5 |
Data: Grudzien 08 2006 08:18:14 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: DoQ | Użytkownik "Cyprian Prochot" napisał w
No wlasnie, bo skoro ponoc trzyma cisnienie.... -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 6 |
Data: Grudzien 08 2006 08:27:27 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: MarcinJM | DoQ napisał(a): Użytkownik "Cyprian Prochot" napisał w wiadomości Cisnienie otwarcia wtryskiwacza, cos kolo 120 atm.(?) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 7 |
Data: Grudzien 08 2006 09:02:34 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: DoQ | Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości No wlasnie, bo skoro ponoc trzyma cisnienie....Cisnienie otwarcia wtryskiwacza, cos kolo 120 atm.(?) A cisnienie sprezania i oleju jest OK? -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 8 |
Data: Grudzien 08 2006 08:26:42 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: MarcinJM | Cyprian Prochot napisał(a): Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości Jestem pewien :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 9 |
Data: Grudzien 08 2006 08:34:08 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: MarcinJM | Cyprian Prochot napisał(a): Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości poza tym prog na gladzi ok 0.2mm, to daje na srednicy 0.4mm + pewnie wybite pierscienie. Tu akurat nie mam watpliwosci, watpliwosc moja budza panewki... Chyba zrobie tak: jesli sa biale, to zostawiam, jesli zolte to wymieniam bez szlifu. Jesli sa rysy na na czopach to szlif. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 10 |
Data: Grudzien 08 2006 08:42:05 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: Icek | panewki... panewki sa smarowane z takich kanalikow w wale. Jezeli jest zbyt duzy luz panewki to nie wstrzymuje ona wystarczajaco wyplywu oleju i spada cisnienie oleju. Hdy masz ilosciowo oleju w porzadku a czasami miga kontrolka czerwona ostrzegajaca przed cisnieniem oleju to moze wskazywac na panewki. Jak cisnienie jest OK to raczej nie to, moga byc podle ale jeszcze wystarczajaco dobre Icek 11 |
Data: Grudzien 09 2006 18:11:02 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: J.F. | On Fri, 08 Dec 2006 08:34:08 +0100, MarcinJM wrote: Chyba zrobie tak: jesli sa biale, to zostawiam, jesli zolte to wymieniam owalizacje walu mozesz zmierzyc. Srednice mikromierzem w kilku miejscach i wyjdzie. Tylko ze jesli wal do szlifu lub zuzyty, to panewki nadwymiarowe musisz kupic. Skoro juz masz silnik rozebrany i to ja bym chyba zmienil panewki .. one naprawde takie drogie ? A tobie sie ten remont w ogole oplaca ? sprzedaj te tloki z zyskiem :-) J. 12 |
Data: Grudzien 11 2006 18:33:58 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: MarcinJM | J.F. napisał(a): On Fri, 08 Dec 2006 08:34:08 +0100, MarcinJM wrote: Remont sie nie oplaca, ale mam dosc stekania, ze biore xsare na ryby i w niej hmmm... jebie strasznie rybami i mokrymi podbierakami. Jezdzilem patrolem, to dalem sie namowic na remont + lakier. Efekt? szkoda auta na ryby :) Sprzedalem, bo nieprzydatne dla mnie. Wiec teraz potrzebuje takiego smietnika do jezdzenia po dziurach i zeby malo palil. A ten nissanek pali 5 ltr. Silnk rozebrany, panewki biale, rys brak = zostaja na miejscu. Ciekawostka: jedna panewka miala niedolane materialu wysciolkowego (cynk?) a mimo to czop nie rozni sie od pozostalych. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 13 |
Data: Grudzien 08 2006 17:30:19 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: Agent | Ja nie moge, wymiana panewek, szlify nie wiadomoczego, tłoki za 6 zł bo auto 14 |
Data: Grudzien 08 2006 18:35:24 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: MarcinJM | Agent napisał(a): Ja nie moge, wymiana panewek, szlify nie wiadomoczego, tłoki za 6 zł bo auto nie pali. Pewnie i tak potem nie będzie palił. Niby swiece dobre ale czy napewno. Ja miałem takie które grzały ale jednak blado i po kupnie nowych zupełnie inna bajka. A powiedz, ktorej czesci nie rozumiesz? Czyli wg. ciebie swiece, rozgrzewajace sie do jasnoczerwonego zaru nalezy wymienic na nowe, aby otrzymac "zupelnie inna bajke"? Tak sie sklada, ze pare autek w zyciu zrobilem. W poscie inicjujacym podnioslem jedynie niepewnosc co do panewek, a wynika to z przebiegu w/w. A po co szlif? auto ma 430kkm, wiec NA PEWNO kompresja juz nie taka, PRZYPADKOWO udalo mi sie za grosze kupic ORYGINALNE tloki NADWYMIAROWE, i tak MUSIALBYM wyjac silnik, celem zmiany tarczy sprzeglowej (FABRYCZNA !!), i tak MUSZE wymienic uszczelke pod glowica. Zbierz te wszystkie fakty razem. Teraz zadaj sobie proste pytanie: skoro juz wykonano tyle pracy, to czy nie warto zrobic szlifu? -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 15 |
Data: Grudzien 09 2006 18:13:11 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: J.F. | On Fri, 08 Dec 2006 18:35:24 +0100, MarcinJM wrote: A po co szlif? Kompresje mozna zmierzyc latwo. A moze byc zla przez zawory. PRZYPADKOWO udalo Razem to jakby juz mozna bylo kupic podobny taki pojazd ale zapalajacy zima :-) J. 16 |
Data: Grudzien 11 2006 18:36:26 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: MarcinJM | J.F. napisał(a): On Fri, 08 Dec 2006 18:35:24 +0100, MarcinJM wrote: pekniete srodkowe pierscienie na 2 cylindrach
Kalkulowalem: zakup w niemczech 300⏠+ transport ok 1500zl+ rejetracja i oplaty ok 500zl -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 17 |
Data: Grudzien 08 2006 09:44:32 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: yabba |
Witam Czy masz dobrze ustawiona pompe wtryskowa? yabba 18 |
Data: Grudzien 08 2006 15:18:23 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 08 Dec 2006 05:03:53 +0100, MarcinJM Teraz do rzeczy. Auto sluzyc bedzie juz tylko do jazd na ryby, i ogolnie TAK. Jak i tak rozbierasz silnik, to przy takim przebiegu wał do szlifu i zmień panewki. trzyma, pewnie nie wzorcowo (PRZEBIEG!) ale trzyma. Panewki podnioslyby Znacząco? I tak najwięcej robocizny będzie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 19 |
Data: Grudzien 08 2006 19:35:06 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: B0L0 | MarcinJM napisał(a): Teraz do rzeczy. Auto sluzyc bedzie juz tylko do jazd na ryby, i ogolnie do tzw. wozenia cementu. Czy zmieniac panewki? Cisnienie jakostam trzyma, pewnie nie wzorcowo (PRZEBIEG!) ale trzyma. Panewki podnioslyby mi koszt naprawy znaczaco... o szlifie walu nie wspominajac. mnie pewien inzynier od techniki samochodowej uczyl, ze panewki sa elementem jednorazowym, tzn, ze jesli maja wiecej niz kilkaset km przebiegu i wyjales je z silnika (a konkretniej w twoim wypadku jesli wyjmujesz korbowod) to musisz zeszlifowac wal i dac panewki z odpowiednim nadwymiarem. wnioskuje, ze skoro znasz juz prog na gladzi to pewnie wyjales te korbowody to powinienes wymienic i panewki z 2 strony, skoro auto ma sluzyc do wyjazdow na ryby to moze rzeczywiscie nie ma sensu grzebac w panewkach i szlifowac walu bo to podniesie koszt poza tym wydaje mi sie ze zanim rozebrales silnik, warto bylo sprawdzic cisnienie sprezania w tym silniku nie zapomnij o sprawdzeniu czy glowica nie wymaga wyrowniania -- pozdrawiam bolo co sobie wreszcie nowa klawe kupil wiec grafomani 20 |
Data: Grudzien 08 2006 19:56:00 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: MarcinJM | B0L0 napisał(a): poza tym wydaje mi sie ze zanim rozebrales silnik, warto bylo sprawdzic cisnienie sprezania w tym silniku Nie moglem sprawdzic cisnienia. Po wykreceniu jednego z wtryskow w jego gniezdzie zostalo cos jak grafit, twardy nagar (?) sam nie wiem co (tylko w jednym gniezdzie) i nie chcialem, jak sie pozniej okazalo slusznie juz krecic silnikiem. Po zdjeciu glowicy okazalo sie, ze pelno tego syfu nalecialo do cylindra, a wczesniej nie wiedzialem jak mocno zuzyte sa cylindry/tloki i czy bede je szlifowal. Co do panewek: jesli biale/nieporysowane jezdza dalej, chyba, ze jakis kosmiczny luz bedzie. Co do nauki inzyniera, niegdy nie slyszalem takiego twierdzenia. Coz moze sie stac panewce jak ja wyjmiesz i wlozysz ponownie? Oczywiscie DOKLADNIE TAK SAMO JAK BYLA -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 21 |
Data: Grudzien 08 2006 21:52:06 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: Tomek |
Co do nauki inzyniera, niegdy nie slyszalem takiego twierdzenia. CozMa rację. Panewka jest jednorazowa. Jak złożysz dwie połpanewki i zmierzysz średnicę zewnętrzną to będzie większa niż średnica wewnętrzna w korbowodzie albo podporze walu. W czasie skrecania wlaściwym momentem ulega odksztalcemiu i dopasowaniu do średnicy otworu w którym siedzi. Zrobione jest tak dlatego żeby uzyskać coś w rodzaju pasowania wciskowego. Wcisk i zamki zabezpieczają panewkę przed obróceniem. Jak panewka zostanie dokręcona to odksztalca się plastycznie i nie wraca do wymiaru przed dokręceniem. Same zamki mogą być za slabe zeby zabezpieczyć przed obroceniem. Obrócenie panewki nie zdarza się zbyt często. To raczej sporadyczna awaria. Ale silnik o jakim piszesz ma już najlepsze lata za sobą. W starzyźnie taka awaria jest bardziej prawdopodobna. Sam decyduj co zrobisz. Tomek -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 22 |
Data: Grudzien 08 2006 19:58:15 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: MarcinJM | B0L0 napisał(a): nie zapomnij o sprawdzeniu czy glowica nie wymaga wyrowniania Glowica juz po szlifie, blok ma drobne wzery, chyba mu tez zdejme 0.1mm. To akurat nie problem, za miedza mam warsztat slusarski :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 23 |
Data: Grudzien 09 2006 16:07:53 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości Witam Ja bym za cholere profesjonalnie nie remontował takiego grata, chyba że w ramach hobby w wolne Soboty ;) Dla diesla w zimie ważne jest dobre sprężaniem, jak jest kiepskie to są problemy (obserwuję pewnego kończącego się UNO D i jak przychodzą mrozy to idzie na sen zimowy do garażu :) Jakiś dodatek do oleju podnoszący sprężanie a jak już olej poleci wydechem to na złom z nim :P pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 24 |
Data: Grudzien 11 2006 18:48:10 | Temat: Re: Sens wymiany panewek | Autor: MarcinJM | PeJot - Krk napisał(a): Ja bym za cholere profesjonalnie nie remontował takiego grata, chyba dletego oszczedzam jak moge :) Robocizna 100% wlasna w wolnych chwilach Koszt naprawy: 4x6 zl + 80zl pierscienie + 160 szlif + uszczelki bloku ok 50 ~300-350 zl Za silnik na allegro chca (skad te ceny????) ca 1000-1500zl A ja wole wiedziec co mam. Poza tym jako informatyk lubie sie czasem pobabrac w smarach :) hobby takie Dla diesla w zimie ważne jest dobre sprężaniem, jak jest kiepskie to są problemy wiec to sprezanie chce poprawic. Gadalem ze szlifierzem, ze moglby dorobic tuleje nominalne itd. pod te tloki co sa, ale jak mu powiedzialem, ze mam nadwymiarowe tloki nowki to sie rozpromienil "panie, jasne, przywiez pan blok, bedzie laleczka, krolu, moj medyceuszu, 160 zl w promocji" Jakiś dodatek do oleju podnoszący sprężanie a jak już olej poleci wydechem ot i swiete slowa panie dziejku, swiete slowa :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm |