Grupy dyskusyjne   »   Sequent 24 problem 406 1.8i 16v (cross post)

Sequent 24 problem 406 1.8i 16v (cross post)



1 Data: Marzec 22 2009 10:22:24
Temat: Sequent 24 problem 406 1.8i 16v (cross post)
Autor: Rudy 

Witam wszystkich i zwracam się z prośbą o potwierdzenie czy ktokolwiek miał podobny problem po zainstalowaniu zasilania lpg w swoim aucie.
Otóż w grudniu założyłem do swojego 406 1,8i 16v rocznik 99 instalację gazową BRC sequent 24. Już zaraz po wyjechaniu z warsztatu zauważyłem pewien niepokojący objaw, a mianowicie przy podjeżdżaniu do świateł na luzie, obroty często zaczynały falować od około 600 do 1100. Dzieje się tak nie zawsze, czasem normalnie obroty się ustabilizują. Oczywiście byłem już kilka razy w warsztacie, który mi to założył i nawet próbowali coś tam zrobić i ogólnie jest trochę lepiej. Podobno zubożyli trochę mieszankę na biegu jałowym ale opisane falowanie obrotów biegu jałowego dalej się pojawia. Oni w tym warsztacie mi powiedzieli, że coś mam nie tak z komputerem, który steruje pracą silnika. Oni podobno analizowali działanie silnika na benzynie (któregoś tam razu jak im auto na dłużej zostawiłem) i stwierdzili, że w pewnym momencie komputer przestaje tak jakby sterować wolnymi obrotami. Dziwne jest to dla mnie ponieważ nigdy nie było i nie ma podobnego efektu falowania na benzynie ale oni powiedzieli cytuję "ale na benzynie pan tego nie odczujesz". No więc oni mi powiedzieli, że jeżeli to falowanie będzie mi dalej przeszkadzało to muszę pojechać do serwisu peugeota i oni mi tam muszą od nowa wgrać jakieś tam oprogramowanie do tego komputera sterującego silnikiem. Ma to kosztować podobno od 100 do 200 złotych. I teraz ja się Was pytam czy może to być prawda? Czy ktoś miał podobny problem? Czy jest sens w ogóle jechać do serwisu peugeota?
Pozdrawiam wszystkich i bardzo proszę o poradę co dalej robić.



2 Data: Marzec 22 2009 10:37:18
Temat: Re: Sequent 24 problem 406 1.8i 16v (cross post)
Autor: k. 

pewien  niepokojący objaw, a mianowicie przy podjeżdżaniu do świateł na
luzie, obroty  często zaczynały falować od około 600 do 1100. Dzieje się
tak nie zawsze, czasem  normalnie obroty się ustabilizują. Oczywiście
byłem już kilka razy w warsztacie,  który mi to założył i nawet
próbowali coś tam zrobić i ogólnie jest trochę  lepiej. Podobno zubożyli
trochę mieszankę na biegu jałowym ale opisane falowanie  obrotów biegu
jałowego dalej się pojawia. Oni w tym warsztacie mi powiedzieli,  że coś
mam nie tak z komputerem, który steruje pracą silnika. Oni podobno
analizowali działanie silnika na benzynie (któregoś tam razu jak im auto
na  dłużej zostawiłem) i stwierdzili, że w pewnym momencie komputer
przestaje tak  jakby sterować wolnymi obrotami. Dziwne jest to dla mnie
ponieważ nigdy nie było  i nie ma podobnego efektu falowania na benzynie
ale oni powiedzieli cytuję "ale  na benzynie pan tego nie odczujesz". No
więc oni mi powiedzieli, że jeżeli to  falowanie będzie mi dalej
przeszkadzało to muszę pojechać do serwisu peugeota i  oni mi tam muszą
od nowa wgrać jakieś tam oprogramowanie do tego komputera  sterującego
silnikiem. Ma to kosztować podobno od 100 do 200 złotych. I teraz ja się
Was pytam czy może to być prawda? Czy ktoś miał podobny problem? Czy
jest  sens w ogóle jechać do serwisu peugeota?
Pozdrawiam wszystkich i bardzo proszę o poradę co dalej robić.

Zmień przede wszystkim serwis LPG. Obecny nie daje sobie rady z kalibracją
instalacji. Nie musisz wcale jechać do ASO Peugeota. Po 1 to kwestia czy
właściwie wgrali mapy wtrysków, a po 2 to nie wiadomo czy w ogóle dobrali
dobre wtryskiwacze.

To na początek.


--
Pozdr,
Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl
Volvo V70 TDI, '99, 224 kkm; Toyota Corolla, '04,
162 kkm;

3 Data: Marzec 22 2009 13:54:32
Temat: Re: Sequent 24 problem 406 1.8i 16v (cross post)
Autor: Agent 


W niektórych autach falowanie na wolnych obrotach jest powodem brudnej przepustnicy. Jest ona sterowana jakimś silniczkiem (nie linka jak kiedyś) i od brudu potrafi głupiec. Takie czyszczenie w ASO nie jest drogie.

Sequent 24 problem 406 1.8i 16v (cross post)



Grupy dyskusyjne