Grupy dyskusyjne   »   Serwisówka Marea 1.6/16V/98r

Serwisówka Marea 1.6/16V/98r



1 Data: Luty 14 2009 18:08:44
Temat: Serwisówka Marea 1.6/16V/98r
Autor: ici 

Witam,

Jak wyżej szukam jakiejś mądrej książeczki do Maryśki.
Kupiłem do Buravy, podobna ale to nie to samo.

Teraz utknąłem na etapie wymiany oleju w automacie:
- coś wyczytałem o filtrach oleju w innych markach,
- coś o pułapkach magnetycznych na opiłki,
- coś o kłopotach / sposobach odpowietrzania skrzyni.
Ale to wszystko tylko COŚ a żadnych konkretów.

Może ktoś podpowie szczegółową procedurę?
Jakieś info czego i gdzie szukać?
Może jakiś link do serwisówki?

Pzdr
ici



2 Data: Luty 14 2009 20:03:37
Temat: Re: Serwisówka Marea 1.6/16V/98r
Autor: ici 


Użytkownik "ici"  napisał w wiadomości

Witam,

Jak wyżej szukam jakiejś mądrej książeczki do Maryśki.
Kupiłem do Buravy, podobna ale to nie to samo.

Teraz utknąłem na etapie wymiany oleju w automacie:
- coś wyczytałem o filtrach oleju w innych markach,
- coś o pułapkach magnetycznych na opiłki,
- coś o kłopotach / sposobach odpowietrzania skrzyni.
Ale to wszystko tylko COŚ a żadnych konkretów.

Może ktoś podpowie szczegółową procedurę?
Jakieś info czego i gdzie szukać?
Może jakiś link do serwisówki?

Pzdr
ici

Znalazłem dobrą dokumentację: http://fiat.comnet.bg/Marea_Workshop_Manual/index.htm

3 Data: Luty 15 2009 22:07:35
Temat: Re: Serwisówka Marea 1.6/16V/98r
Autor: \M. 

NAJWAZNIEJSZE - poziom oleju spr na chodzącym silniku przy temp oleju ok 70
stopni
Na szkoleniu mówili: ze jak auto bez wymiany ma ponad 200 tys przebiegu to
lepiej nie wymieniac lub na odpowiedzialność klienta
bo syf z kanałów oleowych moze ruszuć i przytkać zawory w efekcie padnie
skrzynia
z czego co pamiętam tam sa skrzynie japonskie typu AISIN a w nich olej chyba
HP-20 lub tutella GIR/2
objetość ok 3 litry
potrzebny bedzie mały lejek z długą rurką lub duza strzykawka

przejedz sie rozgrzej olej w skrzyni
wyjmij bagnet i odkrec korek spustowy - pogrzebacz na P
spuść olej
Nalej powoli olej przez bagnet - powinno wejść ok litra
Odpal silnik - wciągnie olej - uzypełniaj olej powoli - mozna na
pracującym -  aż sie pojawi stan na bagnecie
POWOLI przełaczaj pogrzebaczem biegi R N D 3 2 1 i z powrotem
i tak ze 3 razy samo sie odpowietrzy
spr ewentualnie uzupełnij poziom sosu

pzdrawiam



Użytkownik "ici"  napisał w wiadomości

Witam,

Jak wyżej szukam jakiejś mądrej książeczki do Maryśki.
Kupiłem do Buravy, podobna ale to nie to samo.

Teraz utknąłem na etapie wymiany oleju w automacie:
- coś wyczytałem o filtrach oleju w innych markach,
- coś o pułapkach magnetycznych na opiłki,
- coś o kłopotach / sposobach odpowietrzania skrzyni.
Ale to wszystko tylko COŚ a żadnych konkretów.

Może ktoś podpowie szczegółową procedurę?
Jakieś info czego i gdzie szukać?
Może jakiś link do serwisówki?

Pzdr
ici

4 Data: Luty 17 2009 23:45:54
Temat: Re: Serwisówka Marea 1.6/16V/98r
Autor: ici 


Użytkownik "\M."  napisał w wiadomości

NAJWAZNIEJSZE - poziom oleju spr na chodzącym silniku przy temp oleju ok 70 stopni
Na szkoleniu mówili: ze jak auto bez wymiany ma ponad 200 tys przebiegu to lepiej nie wymieniac lub na odpowiedzialność klienta
bo syf z kanałów oleowych moze ruszuć i przytkać zawory w efekcie padnie skrzynia
z czego co pamiętam tam sa skrzynie japonskie typu AISIN a w nich olej chyba HP-20 lub tutella GIR/2
objetość ok 3 litry
potrzebny bedzie mały lejek z długą rurką lub duza strzykawka

przejedz sie rozgrzej olej w skrzyni
wyjmij bagnet i odkrec korek spustowy - pogrzebacz na P
spuść olej
Nalej powoli olej przez bagnet - powinno wejść ok litra
Odpal silnik - wciągnie olej - uzypełniaj olej powoli - mozna na pracującym -  aż sie pojawi stan na bagnecie
POWOLI przełaczaj pogrzebaczem biegi R N D 3 2 1 i z powrotem
i tak ze 3 razy samo sie odpowietrzy
spr ewentualnie uzupełnij poziom sosu

pzdrawiam

Dzięki,
Co do oleju, to w Serwisówce Marea jest: TUTELLA G1/2,
w sklepie i (niby) serwisie Fiata mówili mi: ATF.
No i nie wiem?
Ten/ta Tutella jest dostępny?
W normalnej cenie?
To syntetyk?
Czy minerał?
Jak pomieszam może być klops, a co lał poprzednik - nie wiem.
Na "kolor" mam buraczano-czerwonawo-brązowy z naciskiem na buraki.

Z tego co wyczytałem w serwisówce i twojej instrukcji nie ma
czegoś takiego jak filtr oleju, czy pułapka magnetyczna opiłków?
Czyli oprócz oleju, nic nie czyszczę, nie wymieniam?

pzdr./ici

5 Data: Luty 18 2009 00:17:18
Temat: Re: Serwisówka Marea 1.6/16V/98r
Autor: \M. 

Każda sroka swój ogonek chwali.
W mojej jest HP20
Tutella, Mobil Orlen czyli inny mysle ze nie ma znaczenia

róznica 10 PLN nic nie zmieni - ja bym bral oryginal czyli tutelle

 w 156 TS selespeed  juz były problemy - nalanie innego oleju powodowało
dziwne anomalia
mimo ze na opakowaniu bylo napisane -specyfikacja ATF2
Pamietam ze były z filtrem zewnętrznym i bez filtra


Użytkownik "ici"  napisał w wiadomości


Użytkownik "\M."  napisał w wiadomości

NAJWAZNIEJSZE - poziom oleju spr na chodzącym silniku przy temp oleju ok
70 stopni
Na szkoleniu mówili: ze jak auto bez wymiany ma ponad 200 tys przebiegu
to lepiej nie wymieniac lub na odpowiedzialność klienta
bo syf z kanałów oleowych moze ruszuć i przytkać zawory w efekcie padnie
skrzynia
z czego co pamiętam tam sa skrzynie japonskie typu AISIN a w nich olej
chyba HP-20 lub tutella GIR/2
objetość ok 3 litry
potrzebny bedzie mały lejek z długą rurką lub duza strzykawka

przejedz sie rozgrzej olej w skrzyni
wyjmij bagnet i odkrec korek spustowy - pogrzebacz na P
spuść olej
Nalej powoli olej przez bagnet - powinno wejść ok litra
Odpal silnik - wciągnie olej - uzypełniaj olej powoli - mozna na
pracującym -  aż sie pojawi stan na bagnecie
POWOLI przełaczaj pogrzebaczem biegi R N D 3 2 1 i z powrotem
i tak ze 3 razy samo sie odpowietrzy
spr ewentualnie uzupełnij poziom sosu

pzdrawiam

Dzięki,
Co do oleju, to w Serwisówce Marea jest: TUTELLA G1/2,
w sklepie i (niby) serwisie Fiata mówili mi: ATF.
No i nie wiem?
Ten/ta Tutella jest dostępny?
W normalnej cenie?
To syntetyk?
Czy minerał?
Jak pomieszam może być klops, a co lał poprzednik - nie wiem.
Na "kolor" mam buraczano-czerwonawo-brązowy z naciskiem na buraki.

Z tego co wyczytałem w serwisówce i twojej instrukcji nie ma
czegoś takiego jak filtr oleju, czy pułapka magnetyczna opiłków?
Czyli oprócz oleju, nic nie czyszczę, nie wymieniam?

pzdr./ici

6 Data: Luty 18 2009 21:08:13
Temat: Re: Serwisówka Marea 1.6/16V/98r
Autor: ici 


Użytkownik "\M."  napisał w wiadomości

Każda sroka swój ogonek chwali.
W mojej jest HP20
Tutella, Mobil Orlen czyli inny mysle ze nie ma znaczenia

róznica 10 PLN nic nie zmieni - ja bym bral oryginal czyli tutelle

w 156 TS selespeed  juz były problemy - nalanie innego oleju powodowało dziwne anomalia
mimo ze na opakowaniu bylo napisane -specyfikacja ATF2

OK dzięki, spróbuję poszukać Tutelli.


Pamietam ze były z filtrem zewnętrznym i bez filtra

Mówimy o filtrze oleju w skrzyni?
Niczego takiego nie znalazłem jak filtr przypominający kształtem silnikowy.
Chyba że to ma inne kształty, lub siedzi gdzie indziej?
Jak Np. chłodnica oleju? Tam nie sprawdzałem.

A propos pułapek magnetycznych:
Jest sens magnesować korek spustowy na trochę przed wymianą?
Np. tak ze 20-100 km przed spuszczeniem oleju?
To co tam może krążyć jest żelazne - magnetyczne?
czy inne metale lub tworzywa cierne?

7 Data: Luty 23 2009 19:59:08
Temat: Re: Serwisówka Marea 1.6/16V/98r
Autor: ici 

W sumie dużo krzyku, a żadna robota.
Olej spuściłem, nalałem 3 litry w/g serwisówki.
Poziom sam się unormował po włączeniu silnika.

Wymieniłem też filtr paliwa. Na szczęście!!!
Chyba nikt go przedemną nie wymieniał.
Straszny syf leciał jak go opróżniałem do słoika.
Zastanawiam się czy nie dodać jakiegoś dodatkowego filtra w komorze silnika?
Oryginalny jest przy zbiorniku na wysokości tylnej kanapy.
Jak by coś z tego co wylałem dostało się do wtrysków, to koniec jaszdy.

Serwisówka Marea 1.6/16V/98r



Grupy dyskusyjne