Grupy dyskusyjne   »   Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?

Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?



1 Data: Maj 15 2009 00:25:42
Temat: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: de Fresz 

Bandziorno
Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko wkurwiony.

A więc tak, od jakiegoś czasu picuję sobie Sevenkę na sprzedaż, oprócz wiosennego przeglądziku dopieszczam, myję, dokręcam śrubki - no po prostu robię wszystko to, czego nigdy wcześniej mi się nie chciało, coby przy okazji podnieść jej wartość o ze 29,99 pln.
No i mnie mać jeb#$%^& podkusiło żeby rozebrać co się da, aby odskrobać z paroletniego syfu, w tym wyjąć ten zasrany airbox. Rozkładało się w miarę łatwo, pomijając może konieczność rozebrania połowy tyłu i zdjęcie tylnego koła (cud dżapskiej inżynierii normalnie), żeby go wyjąć (gimnastyki z obróć-pociągnij-przekręc-pociągnij-obróć nie liczę), ale aby ścierwo wsadzić na miejsce, to już chyba jakiś doktorat trzeba mieć żesz k#$%^&&.
Obrazowo tak: jest plasticzny airbox, w nim są 2 otwory, w które wchodzą króćce, które to rozgałęziają się na 4 gażniki. Króćce obejmują górną rurę ramy, więc trzeba puchę airboxa umieścić w pozycji zbliżonej do właściwej i dopiero je wciskać w plastik, bo założone wcześniej nie przejdą. Dla ułatwienia, gumowe króćce są nieco zniekształocone, tu letko wklęsłe, tam ciut krzywe - nie wiem czy to ta legendarna Hundowska jakość, czy po prostu się tak pokurczyły ze starości. W każdym razie wchodzą zajebiście ciężko.
Próbowałem już 3 różnych opcji i w żadnej konfiguracji się nie daje - ani najpierw króćce w airbox i to w gaźniki (bo jak zaloże jeden, to drugi spada, jak się jakimś cudem udało założyć na raz oba, to i tak spadły przy wkładaniu na gaźniki). Ani najpierw na gaźniki, a później manewrować airboxem, bo siła do tego potrzebna jest nieludzka, młotkiem nie ma jak jebnąć, a jak się uda wsadzić jeden, to przy zakładaniu drugiego pierwszy spadnie. Ani założyć luzem gaźników na króće, bo pod ich ciężarem spadają z airboxa. Noszkurwa.
Jak te popie@#$%^& małe żółte zasrańce to wymyśliły? Jakiś robot jest do tego potrzebny? 3 pomocników? Magiczne przyrządy? Pół roku specjalistycznego szkolenia w Japonii? Oczywiśce skośnookie popaprańce nie umieściły żadnych wskazówek w serwisóece, bo niby po kiego wała. Żeszmaćjebana, ile czasu może wymagać tak niby banalna czynność?

A jeszcze z ciekawostek - jak zdjąłem airboxa i przyjrzałem się z bliska, to okazało się, że na króce na łączeniu z airboxem były wysmarowane jakimś czarnym czymś - coś o konsystencji budaprenu. Widać że stare toto było, nie wiem czy tak wychodziło z fabryki, czy to patent któregoś z poprzednich serwisów z czasów poprzednich włąścicieli. Ma ktoś pomysł co to mogło być i czy jest bardzo potrzebne? SIlikon to raczej nie jest, bo próbowałem go użyć, ale się tak nie lepi do plastiku/gumy i nie ciągnie. Chyba że jakiś szpecjalny.

Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść z garażu.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco



2 Data: Maj 15 2009 02:07:44
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: Leszek Karlik 

On Fri, 15 May 2009 00:25:42 +0200, de Fresz  wrote:

[...]

Próbowałem już 3 różnych opcji i w żadnej konfiguracji się nie daje -  ani najpierw króćce w airbox i to w gaźniki (bo jak zaloże jeden, to  drugi spada, jak się jakimś cudem udało założyć na raz oba, to i tak  spadły przy wkładaniu na gaźniki). Ani najpierw na gaźniki, a później  manewrować airboxem, bo siła do tego potrzebna jest nieludzka, młotkiem  nie ma jak jebnąć, a jak się uda wsadzić jeden, to przy zakładaniu  drugiego pierwszy spadnie. Ani założyć luzem gaźników na króće, bo pod  ich ciężarem spadają z airboxa. Noszkurwa.

Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa? Bo jak ja wymieniłem
filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i  wstawiając
subfiltr to żeby go włożyć z powrotem na miejsce to po kilku nieudanych  próbach
poszedłem po rozum do głowy, rozkręciłem go z powrotem, wyjąłem filtr i  włożyłem
samą dolną część na krócce, korzystając z noża i kombinerek :-)

(Kombinerkami wciągałem większe krawędzie do środka airboxa a potem nożem  delikatnie
podważałem tak żeby całość weszła, śrubokręt też by się pewnie sprawdził)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

3 Data: Maj 15 2009 08:25:19
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: de Fresz 

On 2009-05-15 02:07:44 +0200, "Leszek Karlik"  said:

Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa?

Nie do końca wiem o czym do mnie piszesz, ale zgaduję że niejakie różnice konstrukcyjne airboxów będą wynikały z racji V2 vs R4. W S-F airbox jest na moje oko z jednego kawałka pozgrzewanego plastiku i jest to cholernie nieforemna bryła - z lewej dziura na filter, z prawej miejsce na aku, na górze jakieś prowadzenia kabli, wgłębienie na skrzynke bezpieczników i parenaście innych ostrych krawędzi, rysujących łapy - sama rozkosz. Nie zauważyłem nigdzie możliwiości rozkręcenia, ale na wszelki sprawdzę jeszcze dokładnie.


Bo jak ja wymieniłem
filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i  wstawiając
subfiltr

Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

4 Data: Maj 15 2009 12:42:57
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: Leszek Karlik 

On Fri, 15 May 2009 08:25:19 +0200, de Fresz  wrote:

[...]

Nie do końca wiem o czym do mnie piszesz, ale zgaduję że niejakie  różnice konstrukcyjne airboxów będą wynikały z racji V2 vs R4. W S-F  airbox jest na moje oko z jednego kawałka pozgrzewanego plastiku i jest  to cholernie nieforemna bryła - z lewej dziura na filter, z prawej  miejsce na aku, na górze jakieś prowadzenia kabli, wgłębienie na  skrzynke bezpieczników i parenaście innych ostrych krawędzi, rysujących  łapy - sama rozkosz.

Oj, to bardzo współczuję. :-) W NTV-ce to też nieforemna bryła ale z
dwóch kawałków plastiku, żeby wymienić filtr trzeba ją rozkręcić na
dwie połówki (górną i dolną) a filtr do środka wchodzi.

Biorąc pod uwagę to, jak się i tak namęczyłem ze swoim to zakładanie
nierozkręcalnego to musi być horror. OK, to jeszcze jedna rzecz, która
powinna ułatwić - posmarować króćce i otwory żelem poślizgowym opartym
na wodzie? Może niekoniecznie smakowym ;-) ale na zachodnich forach np.
czytałem że K-Y Jelly bardzo dobrze się sprawdza do wymiany opon, a że
jest oparty na wodzie to później odparowuje i nic nie przeszkadza. Powinno
trochę pomóc.

Bo jak ja wymieniłem filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i wstawiając subfiltr
Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.

Ja, jak się okazuje, też nie miałem, mimo że powinienem mieć. ;-)

W NTV-ce jest od spodu taki mały kawałek gąbki nasączony olejem, którego
u mnie niestety nie było. Dorobiłem sobie, ale niesmak pozostał. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

5 Data: Maj 15 2009 08:14:15
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: Magic 

de Fresz pisze:

Drogie Bravo, poradź proszę

Motocykl jest jak kobieta - nie grzeb bo się rozkraczy.

Cieszesieżemogłempomóc.

PS. BPNMSP :) Kolega Karlik ma chyba dobry pomysł, nie da się jakos w częściach ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

6 Data: Maj 15 2009 08:44:46
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: Andrzej Luczak 

de Fresz pisze:

Bandziorno
Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko wkurwiony.

Problem przypomina próbę wymontowania za pomocą jednej lutownicy z płytki drukowanej zasilacza wlutowanego na 12 nóżkach. W dzieciństwie widziałem jak ojciec to robił. Siła spokoju gwarantem sukcesu.
W Twojej sytuacji chyba nikt nie poda złotego środka, bo pewnie takiego nie ma (vide- rozkręć puszkę, która jest w całości). Albo pomocnik pozbawiony nerwów albo samemu przejść kurację uspakajającą typu seans spirytystyczny jak by nie przeprowadzać :-)

--
AL F650 & LC4

7 Data: Maj 15 2009 09:01:29
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: Kuczu 

de Fresz pisze:
<ciach>

Do airboxow w starych R4 potrzebna jest duza cierpliwosc. Gumy czest obywaja juz stare i stwardniale. Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas montazu. Do tego spray typu WD40 czesto jest nieodzowny.
Ja bym radzil Ci rozebrac wszystko, gumy dokladnie wyczyscic i wziac sobie kogos do pomocy (szczuple dlonie to podstawa u pomocnika ;) ).
Oryginalnie nie powinno byc kitu na gumach, ktos go zastosowal bo byly przedmuchy.

Ja w GSX mialem gumy tak twarde ze po 10 probie ich zalozenia sie poddalem. Kupilem gumy nowki sztuki w serwisie i zlozylem calosc w 5 minut :)




--
        Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-Custom Evolution
GSX Big Block 65 cui (666 Products)

8 Data: Maj 15 2009 10:40:20
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: de Fresz 

On 2009-05-15 09:01:29 +0200, Kuczu  said:

Do airboxow w starych R4 potrzebna jest duza cierpliwosc. Gumy czest obywaja juz stare i stwardniale.

Te króćce są umiarkowanie stwardniałe - niby bez dramatu, bo włożyć je poza motocyklem da się bez większego problemu, problem jest tylko z tą pier$%^&* lokalizacją, w której trza to zrobić.


Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas montazu.

O! A to fajny pomysł, spróbuję.


Do tego spray typu WD40 czesto jest nieodzowny.

Na to wpadłem, problem tylko w tym, że jak są wytłuszczone, to o ile wchodzą łatwo, to jeszcze łatwiej spadają.


Ja bym radzil Ci rozebrac wszystko, gumy dokladnie wyczyscic i wziac sobie kogos do pomocy (szczuple dlonie to podstawa u pomocnika ;) ).

No tak mi zaczęło właśnie świtać, że natura chyba dała mi za mało rąk do tej czynności ;-)


Oryginalnie nie powinno byc kitu na gumach, ktos go zastosowal bo byly przedmuchy.

Ha, no właśnie. Skoro już pare lat temu ktoś to kitował, to pewnie teraz nie będzie specjalnie lepiej. Czym to w takim razie najlepiej uszczelnić? Niby mógłbym olać, bo i tak chcę dryndę sprzedać, ale skoro już się z tym chrzanię, to bez sensu jest nie zrobić tego od razu porządnie.


Ja w GSX mialem gumy tak twarde ze po 10 probie ich zalozenia sie poddalem. Kupilem gumy nowki sztuki w serwisie i zlozylem calosc w 5 minut :)

Też mi zaczęła świtać ta droga, tylko obawiam się ceny w Hondzie. Ale na razie skorzystam z oferty Lesora, może będzie lepiej.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

9 Data: Maj 15 2009 23:47:17
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: FanTomas 




Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas montazu.

O! A to fajny pomysł, spróbuję.


ja to w starym gsx jak juz wymiekałem to wpadłem na pomysł zeby gumy w
cholernie gorącej wodzie nagrzewac i takie gorące (mieciutkie) szybko
osadzac.
suszarką tez dawało rady ale zawsze mi brakowało jednej reki do trzymania
suszarki. po kilkunastu probach umiałem wsadzac kroćce w  kilka chwil.
przy tej metodzie nawet całkiem stara guma robi sie  fajnie elastyczna.
pozdro

10 Data: Maj 15 2009 09:31:53
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

de Fresz napisał(a):

Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść z garażu.

Hehe temat znany wszystkim garazom :) W miare latwo wychodzi ale juz wsadzic to dzizyskurwajapierdole. Z moich marnych doswiadczen to na pewno lekko pomoze elestycznosci wypsikanie kroccow gumowych sprajem silikonowym. Robia sie letko elastyczniejsze.
A drugi wspomagacz to piwo. Duzo piwa. Zmiekszasz tym gardlo i troche rece.
A w ogole to zapros kogos do pomocy, czasami nie idzie tego zrobic dwoma czlonkami. Trzeba wiecej.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

11 Data: Maj 15 2009 09:46:48
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: lesor 

de Fresz wrote:

Bandziorno
Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych
za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko
wkurwiony.

Ja to robilem w mojej sevence...
Mam dwie rady.
Duzo browaru i zamkniete pomieszczenie na duzo qrwienia.
Zdemontuj wszystko co stoi na drodze, zakladaj sam airbox. Ktos juz pisal,
zeby nasmarowac. Ja zatluscilem kremem do rak wsyzstko co tam jest. Airbox
da sie wpierdolic :)
Gazniki, zeby je wlozyc to jest nastepna porcja wqrwy i airbox trzeba
napierac do tylu, uprzednio zalozywszy krocce.
Powtarzam, gazniki samodzielnie, bez kroccow. :)
Wpierdolilem to sam ale pomocnik przydatny a nawet wskazany.

Jak chcesz krocce to mam, wprawdzie z kryzami ale se wypilujesz, stan
niezly. Oddam za 4pak.

--
pozdrawiam, lesor
cb1300 rosSynAnt
The Power of Dreams :-)
Złoty Felkowski Braincap'07, Srebrny Bobrowy Dyplom'08

12 Data: Maj 15 2009 10:15:22
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: kocyk 

de Fresz wrote:

> Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
> co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść z
> garażu.

Brakuje ci dziewieciu rzeczy:
- kumpla szt. 1
- piwa szt. 8
K.14

13 Data: Maj 15 2009 10:19:52
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

kocyk napisał(a):

- piwa szt. 8

Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik? Bo ja same single mam kurwa...

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

14 Data: Maj 15 2009 10:47:47
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: kocyk 

Kamil Nowak 'Amil' wrote:

kocyk napisał(a):
- piwa szt. 8

Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik? Bo ja same single mam kurwa...

Spoko. Badz sprytny i zauwaz, ze nie podalem pojemnosci.
K.14.

15 Data: Maj 15 2009 11:09:42
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: de Fresz 

On 2009-05-15 10:19:52 +0200, Kamil Nowak 'Amil'  said:

kocyk napisał(a):
- piwa szt. 8

Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik?

A dla pomocnika? Przecież musi równo i spokojnie czymać. Na wszelki wypadek podwoję te wartości... A rano się okaże, że wsadziliśmy odwrotnie ;-)


Bo ja same single mam kurwa...

Pomyśleć że jakiś czas temu cichutko kląłem na KTM-a, gdzie żeby wyciągnąć airbox trza rozpiąć wydech i odchylić subframe. Dżizasfakenjajebie, jakież to proste i eleganckie rozwiązanie! A króciec jest zrobiony z elastycznej gumy i ma miejsce które "pracuje", więc włazi na gaźnik bez zająknięcia...


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

16 Data: Maj 15 2009 21:22:26
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: Monster 

de Fresz pisze:

Pomyśleć że jakiś czas temu cichutko kląłem na KTM-a, gdzie żeby wyciągnąć airbox trza rozpiąć wydech i odchylić subframe. Dżizasfakenjajebie, jakież to proste i eleganckie rozwiązanie! A króciec jest zrobiony z elastycznej gumy i ma miejsce które "pracuje", więc włazi na gaźnik bez zająknięcia...

Eee to i tak łatwizna,u mnie do wymiany filtra muszę zdemontować całe owiewki i odkręcić zbiornik,no ale żeby wydłubać airbox to demontujemy .... plastiki,wahacz,subframe,całą ramę i już możemy wyjąć czarne pudełko,kroćce na szczęście lekko wchodzą:-)


--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

17 Data: Maj 15 2009 11:12:47
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: de Fresz 

On 2009-05-15 10:15:22 +0200, kocyk  said:

Brakuje ci dziewieciu rzeczy:
- kumpla szt. 1
- piwa szt. 8

Ej no weź, jak to przeczyta nasz kolega pod kapeluszem, to Cię zara wyśle do AA.
Ale i tak skorzystam ;-)


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

18 Data: Maj 15 2009 10:23:26
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Autor: Paweł Andziak 

de Fresz pisze:

[ciach]

Ja w FZR juz sobie wypracowalem metode. Airbox wraz z kroccami przykladam do gaznikow w takiej pozycji, w jakiej bedzie montowane i... klade sie na brzuchu na airboxie zagladajac czy rowno wchodzi pod wplywem mojego ciezaru, ewentualnie probujac to dociskac reka z jednej albo drugiej strony... Opis jak z filmu porno, ale inaczej mi sie nie udalo tego sensownie zalozyc. Trzeba probowac wepchnac wszystkie krocce naraz, bo jak zaczniesz od jednej strony i sprobujesz zalozyc druga, to ta pierwsza Ci wylezie w cholere...


--
ganda
FZR 1000

Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?



Grupy dyskusyjne