Grupy dyskusyjne   »   Shimmy a łożysko główki ramy w VTX

Shimmy a łożysko główki ramy w VTX



1 Data: Lipiec 25 2009 08:43:54
Temat: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: ZBYSZEK 

kazałem dokręcic łozysko glówki ramy ostatnio w moim vtx-cie i wszytko
byloby ok ,gdyby nie ostatnie jazdy , mianowicie przy predkości około 190
zacznała mi trzepotac kierownica . wczesniej bylo to do niedo pomyslenia
(czlowiek nieczęsto podrózuje z takimi prędkościami :D ) ale zdazalo mi sie
parę razy liczikowe 220 -230 wykrecic bezproblemo i maszyna szła jak po
sznurku , a tutaj takie kuku? i w związku z tym mam pytanie do grupowiczów
czy za mocm=ne skręcenie glowki ( łożyska) i usztywnienie z tym związane
moze byc pzryczynż trzepotania kierownicy ?

sprawdzilem to kilka razy ,za kazdym razem +/_ dochdzoac do 190 kikerownica
mi trzepotała i musialem przymykac gaz

pozdrawiam



2 Data: Lipiec 25 2009 11:08:43
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: kiju 

A
Użytkownik "ZBYSZEK"  napisał w wiadomości

sprawdzilem to kilka razy ,za kazdym razem +/_ dochdzoac do 190 kikerownica mi trzepotała i musialem przymykac gaz

pozdrawiam


A próbowałes to zniwelowac przeciwskretem ?

==hint==

Przeciwskręt - odwrotne dokrecanie, moze wystepować przy dokręcaniu nakrętek wtedy
ma skutek odwrotny do dokrecania czyli odkrecanie. Nie mylić z "lewym" gwintem.
W maszynce do mięsa przeciwskręt powoduje że mięso mielone zamieniane jest na całe kawałki.
W łóżku powoduje że kobieta odwraca się do Ciebie dupą.
W Holandii jest opozycją do legalnych skrętów czyli nielegalnym dżojtem :]




--
===Kiju===
HONDA VFR RC36
Częstochowa
http://www.bikepics.com/members/kiju8/91vfr750/

3 Data: Lipiec 25 2009 13:58:47
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: ZBYSZEK 



sprawdzilem to kilka razy ,za kazdym razem +/_ dochdzoac do 190
kikerownica mi trzepotała i musialem przymykac gaz

pozdrawiam


A próbowałes to zniwelowac przeciwskretem ?

==hint==

Przeciwskręt - odwrotne dokrecanie, moze wystepować przy dokręcaniu
nakrętek wtedy
ma skutek odwrotny do dokrecania czyli odkrecanie. Nie mylić z "lewym"
gwintem.
W maszynce do mięsa przeciwskręt powoduje że mięso mielone zamieniane jest
na całe kawałki.
W łóżku powoduje że kobieta odwraca się do Ciebie dupą.
W Holandii jest opozycją do legalnych skrętów czyli nielegalnym dżojtem :]



adaś :D  przeciwskretem to mozesz se tylek podcierac :D tez skuteczny w
działasniu
--
===Kiju===
HONDA VFR RC36
Częstochowa
http://www.bikepics.com/members/kiju8/91vfr750/









4 Data: Lipiec 25 2009 20:07:36
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w KLOCU
Autor: kiju 


Użytkownik "ZBYSZEK"  siedział, dumał i popełnił wiadomość o SRANIU 



adaś :D  przeciwskretem to mozesz se tylek podcierac :D tez skuteczny w działasniu
--


Nie omieszkam wyprobowac. Ale nie rozumiem twojej hipokryzji .
W koncu to dzieki tobie countersteering trafia pod lokalne strzechy, krzewicielu
tej techniki i nasz mentorze .
Kto jak nie Ty ma stosowac przeciwskret do opanowania trzepania kiery (w "klocu") ? ;)



--
===Kiju===
HONDA VFR RC36
Częstochowa
http://www.bikepics.com/members/kiju8/91vfr750/

5 Data: Lipiec 25 2009 20:33:13
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w KLOCU
Autor: ZBYSZEK 


Użytkownik "kiju"  napisał w wiadomości


Użytkownik "ZBYSZEK"  siedział, dumał i popełnił
wiadomość o SRANIU 


adaś :D  przeciwskretem to mozesz se tylek podcierac :D tez skuteczny w
działasniu
--


Nie omieszkam wyprobowac. Ale nie rozumiem twojej hipokryzji .
W koncu to dzieki tobie countersteering trafia pod lokalne strzechy,
krzewicielu
tej techniki i nasz mentorze .
Kto jak nie Ty ma stosowac przeciwskret do opanowania trzepania kiery (w
"klocu") ? ;)



-- nie wdając sie zbytnio w dywagacje na temat krzewienia kultury pod
strzechą :D lokalną :D

powiem wprost , nic ci kolego do mojego kloca :D  , bujaj sie na tym twoim
motorowerze :D i lepiej se ołowiu nabierz do kieszeni przy następnych
jazdach ,zeby Ci dupsko w powietrzu nie wisiało jak bedziesz obok mnie
jechał:P

6 Data: Lipiec 25 2009 21:09:58
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w KLOCU
Autor: kiju 


Użytkownik "ZBYSZEK"  napisał w wiadomości



powiem wprost , nic ci kolego do mojego kloca :D  , bujaj sie na tym twoim motorowerze :D i lepiej se ołowiu nabierz do kieszeni przy następnych jazdach ,zeby Ci dupsko w powietrzu nie wisiało jak bedziesz obok mnie jechał:P


A teraz to juz kąsasz kolege z ekipy, bo to nie ja jestem autorem stwierdzenia KLOC.
I tylko powołałem się na Twoja nomenklature.
Obrazasz mój jakby nie było dorosły motocykl .
A dupsko moge miec nawet nad Twoja głowa kiedy nastepnym razem będe
obok Ciebie przelatywał przy tych 230 km/h - licznikowych :D


pozdro



--
===Kiju===
HONDA VFR RC36
Częstochowa
http://www.bikepics.com/members/kiju8/91vfr750/

7 Data: Lipiec 25 2009 23:04:15
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w KLOCU
Autor: ZBYSZEK 



A teraz to juz kąsasz kolege z ekipy, bo to nie ja jestem autorem
stwierdzenia KLOC.
I tylko powołałem się na Twoja nomenklature.
Obrazasz mój jakby nie było dorosły motocykl .
A dupsko moge miec nawet nad Twoja głowa kiedy nastepnym razem będe
obok Ciebie przelatywał przy tych 230 km/h - licznikowych :D

no nic nie poradze :P , dajesz mi rade i ruski daje mi rade i krzychu i
skóra i szczurek i ten na XX-sie tyz  :D

chyba pójde se żyły podciąc z tego [powodu:P
ale kloca na razie nie zmieniam :D kupie se jeszcze wiekszego:P
pozdro



--
===Kiju===
HONDA VFR RC36
Częstochowa
http://www.bikepics.com/members/kiju8/91vfr750/



8 Data: Lipiec 25 2009 11:08:30
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: Kuba (aka cita) 

ZBYSZEK wydusił z siebie te słowy:

kazałem dokręcic łozysko glówki ramy ostatnio w moim vtx-cie i wszytko
byloby ok ,gdyby nie ostatnie jazdy , mianowicie przy predkości około
190 zacznała mi trzepotac kierownica . wczesniej bylo to do niedo
pomyslenia (czlowiek nieczęsto podrózuje z takimi prędkościami :D )
ale zdazalo mi sie parę razy liczikowe 220 -230 wykrecic bezproblemo
i maszyna szła jak po sznurku , a tutaj takie kuku? i w związku z tym
mam pytanie do grupowiczów czy za mocm=ne skręcenie glowki ( łożyska)
i usztywnienie z tym związane moze byc pzryczynż trzepotania
kierownicy ?


230km/h VTXem i to bez problemu?

Zacznij od naprawy licznika


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

9 Data: Lipiec 25 2009 19:52:55
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: ZBYSZEK 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

ZBYSZEK wydusił z siebie te słowy:

ale zdazalo mi sie parę razy liczikowe 220 -230 wykrecic bezproblemo

230km/h VTXem i to bez problemu?

Zacznij od naprawy licznika


--
a tobie tyle nie idzie? widac musisz naprawic silnik

pozdrawiam

10 Data: Lipiec 25 2009 22:17:34
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: Kuba (aka cita) 

ZBYSZEK wydusił z siebie te słowy:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

ZBYSZEK wydusił z siebie te słowy:

ale zdazalo mi sie parę razy liczikowe 220 -230 wykrecic bezproblemo

230km/h VTXem i to bez problemu?

Zacznij od naprawy licznika


--
a tobie tyle nie idzie? widac musisz naprawic silnik


taa...


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

11 Data: Lipiec 26 2009 12:15:27
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: Kuba (aka cita) 

Kuba (aka cita) wydusił z siebie te słowy:

ZBYSZEK wydusił z siebie te słowy:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

ZBYSZEK wydusił z siebie te słowy:

ale zdazalo mi sie parę razy liczikowe 220 -230 wykrecic
bezproblemo

230km/h VTXem i to bez problemu?

Zacznij od naprawy licznika


--
a tobie tyle nie idzie? widac musisz naprawic silnik


taa...

pozwole sobie zacytować priva w odpowiedzi na ten post:

<cytata>
-- -- -Original Message-- -- -
From: ZBYSZEK Sent: Sunday, July 26, 2009 11:20 AM
To: Kuba (aka cita)
Subject: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX



zdejmij szybe jak zagiel , gmole sakwy , light bary  , oparcie,, zaloz puste

wydechy ( najlepiej aksesoryjne ) wyrzuc katalitazator , zmiem mape zaplonu

, wrxzuc KN , zaloz prosta niska kierę a baranka wyrzuc, zaloz szybe od

strita i wyjedz na hajłeja i zobaczysz ile ci pojedzie :D , jak 210 bedzie

malo , obciągnij łokcie , połoz sie na baku , wbij stopy i scisnij bak i

zobaczysz sam:D bez zadnych power comanderow i innych pierdół



</cytata>



to jest wg ZBYSZKA "bez problemu 230km/h .. a ja mam niesprawny silnik :D



LOL





ps. następnym razem nie ładuj mi sie na priva bez potrzeby.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

12 Data: Lipiec 25 2009 22:30:39
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: de Fresz 

On 2009-07-25 08:43:54 +0200, "ZBYSZEK"  said:

i w związku z tym mam pytanie do grupowiczów
czy za mocm=ne skręcenie glowki ( łożyska) i usztywnienie z tym związane
moze byc pzryczynż trzepotania kierownicy ?

IMHO nie powinno. Za mocno dokręcone byś poczuł przy każdej prędkości. Może się po prostu kończy. Mogą też być łożyska w przednim kole, opona, a i czasem i coś z tyłu może dawać efekty podobne do shimy.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

13 Data: Lipiec 26 2009 20:23:08
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: FanTomas 




i w związku z tym mam pytanie do grupowiczów
czy za mocm=ne skręcenie glowki ( łożyska) i usztywnienie z tym związane
moze byc pzryczynż trzepotania kierownicy ?

IMHO nie powinno. Za mocno dokręcone byś poczuł przy każdej prędkości.
Może się po prostu kończy. Mogą też być łożyska w przednim kole, opona, a
i czasem i coś z tyłu może dawać efekty podobne do shimy.


a moze masz po prostu niewywazone koło?
skoro sie to pojawia w konkretnej predkosci to bym własnie to obstawiał.
mogł sie odkleic ciezarek itp.
u mnie shimmy miało miejsce przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu na
pofalowanej nawierzchni i gdy była opona michelina z przodu. potem mnie
troche z kasą przycisneło i kupiłem najtanszą oponke shinko i od tej pory
nie zaznałem smaku zjawiska shimmy.
tak było w moim gsxr
pozrdo

14 Data: Lipiec 26 2009 21:17:08
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: ZBYSZEK 



i w związku z tym mam pytanie do grupowiczów
czy za mocm=ne skręcenie glowki ( łożyska) i usztywnienie z tym związane
moze byc pzryczynż trzepotania kierownicy ?

po wyczyszeniu armatury stwierdzilem :
- zgubione cieżarki z tylnego koła
-zgubiony cieżarek 1 na przednim

dziękuje za porady  , wyważe obaczymy co z tego wyniknie

pozdrawiam

15 Data: Lipiec 27 2009 06:12:29
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: frank.castle0407@googlemail.com 

On Jul 25, 7:43 am, "ZBYSZEK"  wrote:

kazałem dokręcic łozysko glówki ramy ostatnio w moim vtx-cie i wszytko
byloby ok ,gdyby nie ostatnie jazdy , mianowicie przy predkości około 190
zacznała mi trzepotac kierownica . wczesniej bylo to do niedo pomyslenia
(czlowiek nieczęsto podrózuje z takimi prędkościami :D ) ale zdazalo mi sie
parę razy liczikowe 220 -230 wykrecic bezproblemo i maszyna szła jak po
sznurku , a tutaj takie kuku? i w związku z tym mam pytanie do grupowiczów
czy za mocm=ne skręcenie glowki ( łożyska) i usztywnienie z tym związane
moze byc pzryczynż trzepotania kierownicy ?

sprawdzilem to kilka razy ,za kazdym razem +/_ dochdzoac do 190 kikerownica
mi trzepotała i musialem przymykac gaz

pozdrawiam

To moze jeszcze 2 slowa o samej charkaterystyce dzialania lozysk
sterowych:

na dole i na gorze glowki ramy sa dwa lozyska, zeby kierownica
obracala sie plynnie. Kulkowe lozysko najczesciej bedzie mialo kulki
osobno i bieznie (wewn. i zewn.) osobno. Po skreceniu za mocno ruch
ten nie bedzie plynny, ale jesli bieznie nie sa jeszcze uszkodzone
opor bedzie taki sam w calej amplitudzie ruchow kierownicy. Nie bedzie
to mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy przy jezdzie na wprost.

16 Data: Lipiec 27 2009 15:22:28
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: Kuczu 

 pisze:

Nie bedzie to mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy przy jezdzie na wprost.

Bzdura. Zbyt mocne skrecenie lozysk skutkuje bujaniem calego motocykla.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

17 Data: Lipiec 27 2009 15:42:01
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: Ireneusz Dyła 


Użytkownik "Kuczu" napisał:


Nie bedzie to mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy przy jezdzie na
wprost.

Bzdura. Zbyt mocne skrecenie lozysk skutkuje bujaniem calego motocykla.

O różnych rzeczach rozmawiacie. Jeden o trzepotaniu kierownicy, a drugi
o bujaniu całego motocykla.

Pozdrawiam
Irek i ktm-y

18 Data: Lipiec 27 2009 19:42:43
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: Kuczu 

Ireneusz Dyła pisze:

O różnych rzeczach rozmawiacie. Jeden o trzepotaniu kierownicy, a drugi
o bujaniu całego motocykla.

I uwazasz ze zbyt mocne skrecenie lozysk nie bedzie mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy ? Otoz bedzie mialo, ostatnio sprawdzilem to empirycznie gdy za mocno dokrecilem lozyska. Kierownica owszem, nie trzepala, ale wlasciwie to w trakcie jazdy w ogole bylo ja ciezko ruszyc. A lozyska byly nowiutkie, Timkena.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

19 Data: Lipiec 27 2009 22:50:57
Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
Autor: Ireneusz Dyła 


Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości

O różnych rzeczach rozmawiacie. Jeden o trzepotaniu kierownicy, a drugi
o bujaniu całego motocykla.

I uwazasz ze zbyt mocne skrecenie lozysk nie bedzie mialo wplywu na
zachowanie sie kierownicy ? Otoz bedzie mialo, ostatnio sprawdzilem to
empirycznie gdy za mocno dokrecilem lozyska. Kierownica owszem, nie
trzepala, ale wlasciwie to w trakcie jazdy w ogole bylo ja ciezko ruszyc.
A lozyska byly nowiutkie, Timkena.

U mnie wygądało to dokładnie tak samo, czyli na skręconych
łożyskach cały motocykl bujał sie na boki przy 60 km/h, ale
jechał stabilnie przy Vmax 190-200 km/h. Jak wymienili łożyska
na nowe i prawidłowo je dokręcili to bujanie ustało całkowicie,
ale przy V=180km/h dostawał właśnie trzepotania kierownicy,
która dalej juz potrafiła rozbujać cały motocykl. Właściwie do
dzisiaj z tym walczę, zdejmowałem szybkę, obciążałem to przód
to tył i nic. Nie wiem, może rzeczywiście to jest złe wyważenie
kół bo tego faktycznie nie robiłem już od wielu lat. Motocykl
to Elimiator ZL 900.

Pozdrawiam
Irek i ktm-y

Shimmy a łożysko główki ramy w VTX



Grupy dyskusyjne