Witam,
zamierzam wstawić do silnika 1.8 Turbo 20v (150 KM) w Skodzie Octavii
instalację sekwencyjną LPG. Wiem, że są osoby, które twierdzą, że turbo+LPG
to profanacja. Są też osoby, które twierdzą odwrotnie i użytkując taki
samochód z LPG nie mają powodów do narzekań. Generalnie - pewnie wszystko
zależy od umiejętności instalatora, który przy braku doświadczenia źle
założy najlepsza instalkę do najprostszego silnika. Niemniej jednak jaką
instalację polecalibyście, coby sprawowała się w miarę bezawaryjnie.
Jak się dowiadywałem, to "polecane są" (każdy z zakładów ma _najlepszą_, co
jest rzeczą zrozumiałą ;) ) instalacje oparte na następujących sterownikach:
1. Stag 300 (bodajże PLUS).
2. Landi Renzo Omegas.
3. BRC Plug&Drive.
4. KME
Szczegółów odnośnie wtrysków, listw itd niestety nie pamiętam. Rozpiętość
cenowa to od 2300 (KME) do 3500 (BRC P&D), wiem, że jest jeszcze droższy
holenderski PRINS, ale jego nie biorę pod uwagę.
Nie chciałbym wstawić czegoś najtańszego i się z tym później wozić cały czas
po serwisach. Powiedzcie mi, czy twierdzenie gazowników, że "świecenie się
Checka przy LPG jest rzeczą naturalną i nie wartą większej uwagi" jest
prawdziwe. W jednym z zakładów tak usłyszałem i jakoś mnie to zaskoczyło,
ponieważ w innym usłyszałem, że jak tylko się Check zaświeci, to zapraszają
na diagnozę i ustawenia, ponieważ taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.
Którą instalację polecacie, tak aby się cieszyć jazdą i nie mieć problemów z
LPG?
Pozdrawiam
KN
2 |
Data: Maj 23 2009 06:08:45 |
Temat: Re: Silnik 1.8T 20v (150KM) - która sekwencja? |
Autor: bikekowal@gmail.com |
On 23 Maj, 14:26, "Xavery" wrote:
Witam,
zamierzam wstawić do silnika 1.8 Turbo 20v (150 KM) w Skodzie Octavii
instalację sekwencyjną LPG. Wiem, że są osoby, które twierdzą, że turbo+LPG
to profanacja. Są też osoby, które twierdzą odwrotnie i użytkując taki
samochód z LPG nie mają powodów do narzekań. Generalnie - pewnie wszystko
zależy od umiejętności instalatora, który przy braku doświadczenia źle
założy najlepsza instalkę do najprostszego silnika. Niemniej jednak jaką
instalację polecalibyście, coby sprawowała się w miarę bezawaryjnie.
Jak się dowiadywałem, to "polecane są" (każdy z zakładów ma _najlepszą_, co
jest rzeczą zrozumiałą ;) ) instalacje oparte na następujących sterownikach:
1. Stag 300 (bodajże PLUS).
2. Landi Renzo Omegas.
3. BRC Plug&Drive.
4. KME
Szczegółów odnośnie wtrysków, listw itd niestety nie pamiętam.. Rozpiętość
cenowa to od 2300 (KME) do 3500 (BRC P&D), wiem, że jest jeszcze droższy
holenderski PRINS, ale jego nie biorę pod uwagę.
Nie chciałbym wstawić czegoś najtańszego i się z tym później wozić cały czas
po serwisach. Powiedzcie mi, czy twierdzenie gazowników, że "świecenie się
Checka przy LPG jest rzeczą naturalną i nie wartą większej uwagi" jest
prawdziwe. W jednym z zakładów tak usłyszałem i jakoś mnie to zaskoczyło,
ponieważ w innym usłyszałem, że jak tylko się Check zaświeci, to zapraszają
na diagnozę i ustawenia, ponieważ taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.
Którą instalację polecacie, tak aby się cieszyć jazdą i nie mieć problemów z
LPG?
Pozdrawiam
KN
W oplu jeśli check się zaświeci to niestety trzeba zajrzeć do
samochodu. Przeważnie układ zasilania się psuje. Ja mam w Astrze G 1.8
125KM instalację BRC i jestem bardzo zadowolony. Po 30tys km nic przy
niej nie robiłem. Zapłaciłem 2600 PLN rok temu.
3 |
Data: Maj 23 2009 15:24:16 | Temat: Re: Silnik 1.8T 20v (150KM) - która sekwencja? | Autor: bratPit |
Witam,
zamierzam wstawić do silnika 1.8 Turbo 20v (150 KM) w Skodzie Octavii instalację sekwencyjną LPG. 1. Stag 300 (bodajże PLUS).
2. Landi Renzo Omegas.
3. BRC Plug&Drive.
4. KME
kolega z pracy ma w tym aucie jakąś BRC sekwencję ale jedną z pierwszych bo kosztowała wtedy coś 7kzł, dotychczas ma 270kkm i nic się nie dzieje ani z silnikiem [dolewa max 1L Mobila 5W50 między wymianami co 15kkm] ani z instalacją,
brat
4 |
Data: Maj 23 2009 20:57:23 | Temat: Re: Silnik 1.8T 20v (150KM) - która sekwencja? | Autor: TomDol |
Użytkownik "Xavery" napisał w wiadomości
Witam,
zamierzam wstawić do silnika 1.8 Turbo 20v (150 KM) w Skodzie Octavii
instalację sekwencyjną LPG. Wiem, że są osoby, które twierdzą, że
turbo+LPG to profanacja. Są też osoby, które twierdzą odwrotnie i
użytkując taki samochód z LPG nie mają powodów do narzekań. Generalnie -
pewnie wszystko zależy od umiejętności instalatora, który przy braku
doświadczenia źle założy najlepsza instalkę do najprostszego silnika.
Niemniej jednak jaką instalację polecalibyście, coby sprawowała się w
miarę bezawaryjnie.
Jak się dowiadywałem, to "polecane są" (każdy z zakładów ma _najlepszą_,
co jest rzeczą zrozumiałą ;) ) instalacje oparte na następujących
sterownikach:
1. Stag 300 (bodajże PLUS).
2. Landi Renzo Omegas.
3. BRC Plug&Drive.
4. KME
Szczegółów odnośnie wtrysków, listw itd niestety nie pamiętam. Rozpiętość
cenowa to od 2300 (KME) do 3500 (BRC P&D), wiem, że jest jeszcze droższy
holenderski PRINS, ale jego nie biorę pod uwagę.
Nie chciałbym wstawić czegoś najtańszego i się z tym później wozić cały
czas po serwisach. Powiedzcie mi, czy twierdzenie gazowników, że
"świecenie się Checka przy LPG jest rzeczą naturalną i nie wartą większej
uwagi" jest prawdziwe. W jednym z zakładów tak usłyszałem i jakoś mnie to
zaskoczyło, ponieważ w innym usłyszałem, że jak tylko się Check zaświeci,
to zapraszają na diagnozę i ustawenia, ponieważ taka sytuacja nie powinna
mieć miejsca.
Którą instalację polecacie, tak aby się cieszyć jazdą i nie mieć problemów
z LPG?
Pozdrawiam
KN
Mam ten sam silnik w audi i sekwencję STAG300 z wtryskami MagicJet. nie mam
powodów do narzekań, nie odczuwam żadnej różnicy jeśli chodzi o dynamikę
jazdy.
-- -
Jak jeżdżą policjanci:
http://www.youtube.com/watch?v=Ehw2YKSw_mo
5 |
Data: Maj 23 2009 22:34:12 | Temat: Re: Silnik 1.8T 20v (150KM) - która sekwencja? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak |
TomDol pisze:
Mam ten sam silnik w audi i sekwencję STAG300 z wtryskami MagicJet. nie mam powodów do narzekań, nie odczuwam żadnej różnicy jeśli chodzi o dynamikę jazdy.
Ja miałem Staga 300 w P306. Czyli całkiem inne auto i silnik, ale mniejsza o to.
Generalnie - to bardzo dobry sterownik. Kwestią podstawową jest to, kto założy instalację i na ile się na tym zna.
Dobranie odpowiednich "wtryskiwaczy", reduktora; zgranie całości, itp.
Co do samego sterownika - bardzo mocno konfigurowalny, ale ja bym popytał o Stag 4. To jeszcze nowsza konstrukcja, z jeszcze większymi możliwościami.
Co do wspomnianych instalacji - napewno lepiej Stag 300 (lub 4) niż KME.
Ta ostatnia firma od początku miała problemy ze szczelnością sterowników. Niby nic, ale urządzenie elektroniczne umieszczone w komorze silnika, musi znieść dość trudne i zmienne warunki pracy. Sterowniki Stag są po prostu wykonane solidniej, są hermetyczne. Tak samo ze złączkami w oryginalnej wiązce Staga. KME przy tym wygląda jak robota chałupnicza (lub wyglądało, jakieś 3 lata temu, kiedy się tym mocniej interesowałem).
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
6 |
Data: Maj 23 2009 23:52:06 | Temat: Re: Silnik 1.8T 20v (150KM) - która sekwencja? | Autor: Xavery |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"
napisał w wiadomości
TomDol pisze:
Mam ten sam silnik w audi i sekwencję STAG300 z wtryskami MagicJet. nie
mam powodów do narzekań, nie odczuwam żadnej różnicy jeśli chodzi o
dynamikę jazdy.
Ja miałem Staga 300 w P306. Czyli całkiem inne auto i silnik, ale mniejsza
o to.
Generalnie - to bardzo dobry sterownik. Kwestią podstawową jest to, kto
założy instalację i na ile się na tym zna.
Dobranie odpowiednich "wtryskiwaczy", reduktora; zgranie całości, itp.
Co do samego sterownika - bardzo mocno konfigurowalny, ale ja bym popytał
o Stag 4. To jeszcze nowsza konstrukcja, z jeszcze większymi
możliwościami.
Czy między Stagiem 4 i Stagiem Plus jest jakaś różnica? Pytam, bo chyba
najlepiej wstawić ten lepszy?
Pozdrawiam
7 |
Data: Maj 23 2009 23:50:14 | Temat: Re: Silnik 1.8T 20v (150KM) - która sekwencja? | Autor: Xavery |
Użytkownik "TomDol" napisał w wiadomości
Użytkownik "Xavery" napisał w wiadomości
Witam,
zamierzam wstawić do silnika 1.8 Turbo 20v (150 KM) w Skodzie Octavii
instalację sekwencyjną LPG. Wiem, że są osoby, które twierdzą, że
turbo+LPG to profanacja. Są też osoby, które twierdzą odwrotnie i
użytkując taki samochód z LPG nie mają powodów do narzekań. Generalnie -
pewnie wszystko zależy od umiejętności instalatora, który przy braku
doświadczenia źle założy najlepsza instalkę do najprostszego silnika.
Niemniej jednak jaką instalację polecalibyście, coby sprawowała się w
miarę bezawaryjnie.
Jak się dowiadywałem, to "polecane są" (każdy z zakładów ma _najlepszą_,
co jest rzeczą zrozumiałą ;) ) instalacje oparte na następujących
sterownikach:
1. Stag 300 (bodajże PLUS).
2. Landi Renzo Omegas.
3. BRC Plug&Drive.
4. KME
Szczegółów odnośnie wtrysków, listw itd niestety nie pamiętam. Rozpiętość
cenowa to od 2300 (KME) do 3500 (BRC P&D), wiem, że jest jeszcze droższy
holenderski PRINS, ale jego nie biorę pod uwagę.
Nie chciałbym wstawić czegoś najtańszego i się z tym później wozić cały
czas po serwisach. Powiedzcie mi, czy twierdzenie gazowników, że
"świecenie się Checka przy LPG jest rzeczą naturalną i nie wartą większej
uwagi" jest prawdziwe. W jednym z zakładów tak usłyszałem i jakoś mnie to
zaskoczyło, ponieważ w innym usłyszałem, że jak tylko się Check zaświeci,
to zapraszają na diagnozę i ustawenia, ponieważ taka sytuacja nie powinna
mieć miejsca.
Którą instalację polecacie, tak aby się cieszyć jazdą i nie mieć
problemów z LPG?
Pozdrawiam
KN
Mam ten sam silnik w audi i sekwencję STAG300 z wtryskami MagicJet. nie
mam powodów do narzekań, nie odczuwam żadnej różnicy jeśli chodzi o
dynamikę jazdy.
Dziekuję za odpowiedź i korzystając z obecności posiadacza takiego silnika
jak mój: jakie jest średnie spalanie i przy jakiej mniej więcej jeździe? Co
od Checka - to jak rozumiem problem u Ciebie nie istnieje?
Pozdrawiam
| | | | | |