Grupy dyskusyjne   »   Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie

Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie



1 Data: Czerwiec 28 2014 06:16:16
Temat: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor:

Witam

Samochod Daihatsu Sirion 2005 r. Silnik 1kr-fe 1.0 69KM 3cyl, uzywany tez np w C1, P107, Yariskach, Aygo. Spalanie prawie 8l/100 km.


Podpialem sie z kompem + elm327 BT i:
* brak bledow silnika
* parametr long term fuel trim = -20..-30% na jalowym
* obie sondy sprawne
* wszystkie 3 swiece czarne
* bagnet oleju wyrazny swąd benzyną

Poza tym silnik zachowuje sie i jeździ normalnie. Z czujnikow posiada MAP sensor, czujnik polozenia walu, czujnik polozenia walkow rozrzadu - moze ktorys z nich?

_____________
1. jalowy, silnik cieply:
http://s30.postimg.org/9n6n2cq3h/02a_idle.jpg
[url=http://postimg.org/image/9n6n2cq3h/][img]http://s30.postimg.org/9n6n2cq3h/02a_idle.jpg[/img][/url]

2. na postoju, silnik cieply:
http://postimg.org/image/iigrl8hrt/
[url=http://postimg.org/image/iigrl8hrt/][img]http://s28.postimg.org/iigrl8hrt/04_warm_stopped.jpg[/img][/url]

3. jw:
http://s29.postimg.org/gv4hmoe6v/04b_warm_stopped.png
[url=http://postimg.org/image/mw26jr0sz/][img]http://s29.postimg.org/mw26jr0sz/04b_warm_stopped.jpg[/img][/url]

4. jazda, silnik cieply:
http://s8.postimg.org/qsv3wfhs5/05awarm_drive.png
[url=http://postimg.org/image/r5mi2m01t/][img]http://s8.postimg.org/r5mi2m01t/05awarm_drive.jpg[/img][/url]

Dzieki z gory za wszelkie sugestie

--
Pozdrawiam
Z.



2 Data: Czerwiec 28 2014 06:27:01
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor:

poprawne linki:

1. jalowy, silnik cieply: http://postimg.org/image/9n6n2cq3h/

2. na postoju, silnik cieply: http://postimg.org/image/iigrl8hrt/

3. jw: http://postimg.org/image/mw26jr0sz/

4. jazda, silnik cieply: http://postimg.org/image/r5mi2m01t/

--
pozdr Z.

3 Data: Czerwiec 28 2014 16:29:23
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor: misiek 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Witam

Samochod Daihatsu Sirion 2005 r. Silnik 1kr-fe 1.0 69KM 3cyl, uzywany tez np
w C1, P107, Yariskach, Aygo. Spalanie prawie 8l/100 km.


Podpialem sie z kompem + elm327 BT i:
* brak bledow silnika
* parametr long term fuel trim = -20..-30% na jalowym
* obie sondy sprawne
* wszystkie 3 swiece czarne
* bagnet oleju wyrazny swąd benzyną


dwa ostatnie objawy to  za bogata mieszanka, moze sonda / moze czujnik
temperatury ?

4 Data: Czerwiec 29 2014 22:28:27
Temat: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor:

Witam,
Logi zle zrobione. Nalezy logowac pod obciazeniem tzn. 3 bieg 1500 obr. i gaz w podloge caly czas do odciecia. Aczkolwiek skoro piszesz ze swiece czarne i na wykresach z lambdy jest bogato to raczej obstawiam sonde lamda. Obroty ci nie faluja na jalowym? Daj jeszcze wykres z czujnika polozenia w. Rozrzadu (kat wyprzedz. zaplonu (jesli masz mozliwosc..ale raczej to sonda lambda.

Pozdr. Bugatti

5 Data: Lipiec 04 2014 15:32:30
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor:

Bugatti napisał:

Logi zle zrobione. Nalezy logowac pod obciazeniem tzn. 3 bieg 1500 obr. i gaz w podloge caly czas do odciecia.

wrzucam screeny zrobione wg Twoich wytycznych, but w podloge na odcinku 2-3 km (3 i 4 bieg):

1. http://s28.postimg.org/leahgxqml/Screen_Shot003.png
2. http://s7.postimg.org/h2xa8xf7f/Screen_Shot007.png
3. http://s13.postimg.org/gblutt7dj/Screen_Shot008.png
4. http://s14.postimg.org/4hmqt1hwh/Screen_Shot009.png
obroty na jalowym wydaja sie byc ok:
5. jalowy http://s11.postimg.org/prmj78idv/Screen_Shot013_idle.png
6. http://s2.postimg.org/dizrg5al5/Screen_Shot001.png
7. http://s8.postimg.org/l11onyghx/Screen_Shot003.png
8. http://s30.postimg.org/4c4tzyfg1/Screen_Shot006.png

do nom:
uwazalem sondy za sprawne, bo wskazania z nich sa zmienne (oscylacyjne), oczywiscie moge sie mylic.

--
Pozdrawiam
Z.

6 Data: Lipiec 06 2014 07:57:05
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor: Bugatti 

W dniu sobota, 5 lipca 2014 00:32:30 UTC+2 użytkownik  napisał:

wrzucam screeny zrobione wg Twoich wytycznych, but w podloge na odcinku 2-3 km (3 i 4 bieg):

Dzięki. Teraz logi są w porządku.
 
2. http://s7.postimg.org/h2xa8xf7f/Screen_Shot007.png

Sonda nr 1 (przed katalizatorem) ma duże opóźnienie. Dopiero od 22 sec. (4500 obr.min) wskazuje na bogatą mieszankę...a powinna od początku pełnego otwarcia przepustnicy.
W zw. z tym czy ta sonda jest dedykowana do tego silnika ? Czy była wcześniej wymieniana ? Jeśli nie (czyli jest z pierwszego fabrycznego montażu), to wydaje się że jest już u schyłku życia...ale jeszcze działa

3. http://s13.postimg.org/gblutt7dj/Screen_Shot008.png

jw.

4. http://s14.postimg.org/4hmqt1hwh/Screen_Shot009.png

ten wykres nic nie wnosi do oceny stanu.
 
obroty na jalowym wydaja sie byc ok:

5. jalowy http://s11.postimg.org/prmj78idv/Screen_Shot013_idle.png

Obroty są ok.
Po uruchomieniu silnika obroty spadają ponieważ ECU i standard OBDII wymusza szybie nagrzanie katalizator aby redukował HC (których jest najwięcej na zimnym silniku).

6. http://s2.postimg.org/dizrg5al5/Screen_Shot001.png

7. http://s8.postimg.org/l11onyghx/Screen_Shot003.png

8. http://s30.postimg.org/4c4tzyfg1/Screen_Shot006.png

Wnioski takie same jak do wykresu z pkt nr 2.

Natomiast nie wiem czemu nie podałeś wykresów dla Sondy za katem (Bank 2 Sensor 2)? Twój silnik ma dwie Sondy O2.

Znalazłem twoje inne posty na:
http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286984698&Main=286983777

Tutaj piszesz że:
"O2 Sensor 2 (sonda nr 2?) praktycznie brak oscylacji, na rozgrzanym 0.8-0.9V"

Jeśli nie ma oscylacji, to sonda nr 2 jest padnięta lub katalizator jest zapchany. Należy wówczas sprawdzić temp. katalizatora (jeśli ma on czujnik to powinieneś odczytać w swoim interfejsie. Temp. kata to ok. 310-390 na jałowym po rozgrzaniu.

Sprawna Sonda O2 za katem powinna wskazywać oscylacje lecz o troszkę mniejszej (idealnie byłoby o tej samej) amplitudzie:
http://www.automotive-emissions-troubleshooting.com/Advance-Converter-Testing.html
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=525721
http://autoforums.carjunky.com/Automotive_Repair_C1/General_Discussions_F5/Downstream_O2_sensors_work_P106547/

to też do przejrzenia:
http://www.forum.alfaholicy.org/156/11762-wykresy_sond_lambda_ktore_z_nich_sa_ok.html
 
do nom:

uwazalem sondy za sprawne, bo wskazania z nich sa zmienne (oscylacyjne), oczywiscie moge sie mylic.

To w końcu są oscylacyjne czy nie ? Bo na autokącik.pl pisałeś że nie.

Pilnuj też poziom oleju, bo jeśli przybywa znacznie benzyny (pisałeś że czujesz jej swąd) to panewką nie będzie się to podobać po dłuższym czasie.

Pozdrawiam,

Bugatti

7 Data: Lipiec 07 2014 09:30:48
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor:

Użytkownik Bugatti napisał:

> 2. http://s7.postimg.org/h2xa8xf7f/Screen_Shot007.png
Sonda nr 1 (przed katalizatorem) ma duże opóźnienie. Dopiero od 22 sec. (4500 obr.min) wskazuje na bogatą mieszankę...a powinna od początku pełnego otwarcia przepustnicy.
W zw. z tym czy ta sonda jest dedykowana do tego silnika ? Czy była wcześniej wymieniana ? Jeśli nie (czyli jest z pierwszego fabrycznego montażu), to wydaje się że jest już u schyłku życia...ale jeszcze działa

Trudno mi powiedziec czy sonda 1 jest oryg. Autko z wloch, kupione w komisie.
Sonda wyglada b podobnie do tej
http://allegro.pl/sonda-lambda-toyota-yaris-aygo-1kr-fe-0258006720-i4400169162.html
ale nie identyczna.

Natomiast nie wiem czemu nie podałeś wykresów dla Sondy za katem (Bank 2 Sensor 2)? Twój silnik ma dwie Sondy O2.

Znalazłem twoje inne posty na:
http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286984698&Main=286983777
 
Tutaj piszesz że:
"O2 Sensor 2 (sonda nr 2?) praktycznie brak oscylacji, na rozgrzanym 0.8-0.9V"

 
Jeśli nie ma oscylacji, to sonda nr 2 jest padnięta lub katalizator jest zapchany.

Sprawna Sonda O2 za katem powinna wskazywać oscylacje lecz o troszkę mniejszej (idealnie byłoby o tej samej) amplitudzie

tu powstaje pewne zamieszanie. zobacz tu, sam dol http://www.picoauto.com/tutorials/cat-efficiency.html
Sonda 2 za katem ma miec 'stan wysoki' caly czas, wtedy jest ok. Za katem ma byc duzo tlenu.


To w końcu są oscylacyjne czy nie ? Bo na autokącik.pl pisałeś że nie.
Sonda 1 (regulacyjna) ma jakies tam oscylacje, ale jak piszesz cos z nia nie halo?
Sondą 2 (diagnostyczna) za katem przestalem sie przejmowac, bo wyczytalem, ze ma minimalny wplyw na sklad mieszanki?


Pilnuj też poziom oleju, bo jeśli przybywa znacznie benzyny (pisałeś że czujesz jej swąd) to panewką nie będzie się to podobać po dłuższym czasie.
oleju nie przybywa, tylko ten swad Pb.

Dzieki za pomoc, jestem pod wrazeniem Twej wiedzy.


--
pozdr Z.

8 Data: Lipiec 08 2014 19:39:06
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor: nom 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Sonda 1 (regulacyjna) ma jakies tam oscylacje, ale jak piszesz cos z nia nie halo?
Sondą 2 (diagnostyczna) za katem przestalem sie przejmowac, bo wyczytalem, ze ma minimalny wplyw na sklad >mieszanki?

Sonda 1 powinna oscylować wokół 0,5V mniej więcej, dość szybko. W Twoim przypadku widać wyraźnie za bogatą mieszankę na wyższych obrotach, na jałowym jest OK.
Druga sonda jest szerokopasmowa i ma inną chcarakterystykę od pierwszej i nie będzie oscylować, ona tylko sprawdza starzenie się katalizatora i sondy 1 i odpowiednio koryguje mapę wtrysku.

9 Data: Lipiec 15 2014 05:47:28
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor:

W dniu wtorek, 8 lipca 2014 19:39:06 UTC+2 użytkownik nom napisał:

Uďż˝ytkownik  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci







>Sonda 1 (regulacyjna) ma jakies tam oscylacje, ale jak piszesz cos z nia

>nie halo?

>Sondďż˝ 2 (diagnostyczna) za katem przestalem sie przejmowac, bo wyczytalem,

>ze ma minimalny wplyw na sklad >mieszanki?



Sonda 1 powinna oscylowa� wok� 0,5V mniej wi�cej, do�� szybko.
W Twoim przypadku wida� wyra�nie za bogat� mieszank� na wy�szych > > obrotach,

Nie.
Zależey to od próbkowania syganłu. Jeśli sygnał (wykres) byłyby co 0.001 sec to owszem podczas przyszpieszania należałoby się spodziewać oscylacji - jednakże nie w przypadku jego oprogramowania diagnostycznego.

Sonda podczas jazdy z obciążeniem (przyspieszanie) powinna cały czas pokazywać mieszankę bogatą. Gdyby sonda podczas przyspieszania oscylowała (tak jak twierdzisz) to autko by się dławiło, szarpało.

Tutaj wykres pracy prawidłowy:
https://www.youtube.com/watch?v=XudPa3WpmQQ

na filmiku można się dopatrzeć że podczas zwiększania obrotów sonda nie oscyluje tylko "trzyma się" na górnych wartościach.

na

ja�owym jest OK.

bo na jałowym jest mniejsza liczba cykli spalania niż podczas przyspieszania.

Druga sonda jest szerokopasmowa i ma innďż˝ chcarakterystykďż˝ od pierwszej i

nie b�dzie oscylowa�, ona tylko sprawdza starzenie si� katalizatora i sondy

1 i odpowiednio koryguje mapďż˝ wtrysku.

Druga sonda jest sondą diagnostyczną dla katalizatora i nie ma wpływu na mapę wtrysku.

Pozdrawiam,
Bugatti

10 Data: Czerwiec 30 2014 20:48:01
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor: nom 


Użytkownik  napisał w wiadomości

* obie sondy sprawne
jak to sprawdziłeś?

* wszystkie 3 swiece czarne
za bogata mieszanka

11 Data: Lipiec 08 2014 19:59:28
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor: Trybun 

W dniu 2014-06-28 15:16,  pisze:

Witam

Samochod Daihatsu Sirion 2005 r. Silnik 1kr-fe 1.0 69KM 3cyl, uzywany tez np w C1, P107, Yariskach, Aygo. Spalanie prawie 8l/100 km.



No i co? - 1.5l diesel, 90KM, 3 cylindry. Trasa do Niemiec, średnia prędkość 110km/h, spalił 7.5 litra ON na 100, to jest dopiero spalanie.. Zaledwie litr mniej niż auto którym jeździłam wcześniej - 2litrowa Vectra, z tym że Vectrą to była jazda mieszana..  Jedyne co może usprawiedliwić tą żarłoczność obecnego auta to waga auta - prawie 1.5 tony.

12 Data: Lipiec 09 2014 14:47:48
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2014-07-08 19:59, Trybun pisze:

W dniu 2014-06-28 15:16,  pisze:
Witam

Samochod Daihatsu Sirion 2005 r. Silnik 1kr-fe 1.0 69KM 3cyl, uzywany
tez np w C1, P107, Yariskach, Aygo. Spalanie prawie 8l/100 km.



No i co? - 1.5l diesel, 90KM, 3 cylindry. Trasa do Niemiec, średnia
prędkość 110km/h, spalił 7.5 litra ON na 100, to jest dopiero spalanie..
Zaledwie litr mniej niż auto którym jeździłam wcześniej - 2litrowa
Vectra, z tym że Vectrą to była jazda mieszana..  Jedyne co może
usprawiedliwić tą żarłoczność obecnego auta to waga auta - prawie 1.5 tony.

Ale chyba non stop pełen but w podłodze...

13 Data: Lipiec 10 2014 14:46:04
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Autor: Trybun 

W dniu 2014-07-09 14:47, Kamil 'Model' pisze:

W dniu 2014-07-08 19:59, Trybun pisze:
W dniu 2014-06-28 15:16,  pisze:
Witam

Samochod Daihatsu Sirion 2005 r. Silnik 1kr-fe 1.0 69KM 3cyl, uzywany
tez np w C1, P107, Yariskach, Aygo. Spalanie prawie 8l/100 km.



No i co? - 1.5l diesel, 90KM, 3 cylindry. Trasa do Niemiec, średnia
prędkość 110km/h, spalił 7.5 litra ON na 100, to jest dopiero spalanie..
Zaledwie litr mniej niż auto którym jeździłam wcześniej - 2litrowa
Vectra, z tym że Vectrą to była jazda mieszana..  Jedyne co może
usprawiedliwić tą żarłoczność obecnego auta to waga auta - prawie 1.5 tony.

Ale chyba non stop pełen but w podłodze...

Nic z tych rzeczy, jazda bardzo delikatna, raczej bez przekraczania 3000/obrotów.

Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie



Grupy dyskusyjne