Thu, 27 Aug 2009 13:23:42 +0200, na pl.misc.samochody, WIHEDCNF
napisał(a):
Zarówno w silnikach benzynowych jak i diesla istnieje tzw. mały obieg
płynu chłodzącego (tylko blok silnika i nagrzewnica wewnątrz pojazdu) z
pominięciem chłodnicy, za otwarcie "dużego" obiegu odpowiedzialny jest
termostat - ogrzewanie w kabinie powinno działać jeszcze zanim otworzy
sie duży obieg, co nie zmienia faktu, że prawdopodobnie i tak w
silnikach benzynowych ten "mały" obieg szybciej osiągnie wyzszą
temperaturę
mhm, ale w nowoczesnych dieslach na chłodne rynki jest montowana
nagrzewnica elektryczna, bo inaczej byś jajo zniósl;-) I sprowadzenie
np. do Szwecji auta robionego na Hiszpanie - to proszenie sie o
klopoty. W PL zreszta tez. W moim sluzbowym Clio takowa nagrzewnica
jest. Bo nagrzewanie sie tego silnika to jakas męka jest;-)
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)
14 |
Data: Sierpien 28 2009 22:02:51 |
Temat: Re: Silnik Diesel - jak długo się grzeje |
Autor: Ludvigus |
Some day 2009-08-27 13:17, some human being called *MAD* claimed...
ktora nagrzewa silnik
no to mnie uspokoiliście - bo wydawało mi sie nienaturalne że na trasie do pracy (ok. 6km)
silnik łapie normalna temp w zasadzie jak już doojeżdżam na miejsce.
Czy to oznacza że w zimie mi bedzie zimno w aucie przez całą drogę do pracy?
Hej, nie chcę Cię zrażać, ale jeśli do pracy masz tylko 6km to dojeżdżanie w zimie ropniakiem sprawi, że nie dość, że przez połowę trasy będzie Ci bardzo zimno, a przez drugą połowę trochę zimno, to takie podjeżdżanie po kilka kilometrów i jazda na nierozgrzanym silniku będzie powodowało: szybszą amortyzację (zużywanie) silnika i większe spalanie.. o szybszym padnięciu turbiny nie wspomnę.
Sam od roku dojeżdżam do pracy AR156 2.4 JTD i nawet na -20 stopniowych mrozach nie narzekam, ale ja do pracy mam w jedną stronę 40km, więc 90% trasy jadę na optymalnie rozgrzanym silniku.
Podsumowując: do jazdy na krótkie odcinki polecałbym zdecydowanie benzyniaka, a nie gnojówkowoza ;)
Pozdrawiam,
--
| | "IEFBR14. Elegant and clearly the most reliable code on the planet."
| | ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| |__ v0.9 [ cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ]
|____ UDVIGUS greetz you! me_gg: 783307 me_mail: ludvigus AT op DOT pl
16 |
Data: Sierpien 28 2009 08:39:09 | Temat: Re: Silnik Diesel - jak długo się grzeje | Autor: Krzysztof 45 |
Arek M pisze:
czy to prawda ze silniki diesla znacznie dłużej sie grzeją niż benzynowe?
Z mojego doswiadczenia:
- dwa sprawne, 5-cio cylindrowe silniki o podobnych pojemnosciach i w takiej samej budzie, jeden benzyniak, drugi diesel (volvo S60, T5 vs D5) , dokladnie ta sama trasa, dokladnie te same warunki drogowe (natężenie ruchu). Benzyniak nagrzewał sie po około 2-3 kilometrach, diesel circa 4-5.5 kilometrów (w zależnosci od pory roku)
Dokładnie jest tak samo jak porównywałem brachola
Omege 2,5 V6 i moją 2,5 DTI są takie same różnice jak u Ciebie.
Ale mnie ratuje Webasto.
--
Krzysiek
17 |
Data: Sierpien 28 2009 10:58:03 | Temat: Re: Silnik Diesel - jak długo się grzeje | Autor: ąćęłńóśźż |
Przy auotmatycznej klimie (bo w manualnej może byc inaczej) silnik 2.5TDS nagrzewa wnętrze dośc szybko po ruszeniu w zimie - może też jest w nim nagrzewnica?
BTW przydałoby się podgrzewanie kierownicy ;-))
JaC
-- -- -
Omege 2,5 V6 i moją 2,5 DTI są takie same różnice jak u Ciebie.
22 |
Data: Sierpien 27 2009 20:46:17 | Temat: Re: Silnik Diesel - jak długo się grzeje | Autor: Borys Pogoreło |
Dnia Thu, 27 Aug 2009 12:44:00 +0200, krzysiek82 napisał(a):
Diesle mają większą efektywność, dlatego nagrzewają się dłużej. Ciężko
mi to opisać słowami jak ktoś chce pewnie google pomoże ja już dzisiaj
żyję piątkiem :)
Ja obserwuję za to ciekawie odwrotną sytuację - obecny 1.9 jtdm 16v
nagrzewa się znacznie szybciej niż 1.6+LPG w Golfie. Ot, przykład z dzisiaj
- po trasie równo 1.5km wskazówka już dobijała do 90C (auto zostawione na
2.5 godziny, choć temperatura powietrza w okolicach 25C).
Czy nagrzewnica wspomagająca ogrzewanie kabiny działa również na płyn
chłodzący?
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
23 |
Data: Sierpien 27 2009 23:12:11 | Temat: Re: Silnik Diesel - jak długo się grzeje | Autor: PB |
Thu, 27 Aug 2009 20:46:17 +0200, na pl.misc.samochody, Borys Pogoreło
napisał(a):
Czy nagrzewnica wspomagająca ogrzewanie kabiny działa również na płyn
chłodzący?
jak napisalem wyzej - w starych autach jest tylko nagrzewnica pędzona
płynem chlodzącym silnik. W nowoczesnych autach, szczegolnie dieslach
- jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna, ktora na zimnym silniku daje
ciepelko.
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)
24 |
Data: Sierpien 28 2009 10:20:34 | Temat: Re: Silnik Diesel - jak długo się grzeje | Autor: Artur(m) |
Użytkownik "krzysiek82" napisał w wiadomości
MAD pisze:
> Poprzednio miałem passata 2 litry benzyna - on po 2-3 minutach w lecie
był
> "zagrzany".
>
> Pozdrawiam - Marek
>
>
Diesle mają większą efektywność, dlatego nagrzewają się dłużej. Ciężko
mi to opisać słowami jak ktoś chce pewnie google pomoże ja już dzisiaj
żyję piątkiem :)
Słyszę to ciągle .
Wewnętrzna istotka (we mnie) ciągle szarga informacjami, że
silniki Diesla mają wyższa temp nad tłokiem i przez to są sprawniejsze.
Przez co powinny się również szybciej nagrzewać, ale walę te"istotkę"
w łeb, żeby milczała, bo jeżeli wszyscy twierdzą inaczej, to pewnie tak
jest,
jak mówią.
Artur(m)
25 |
Data: Sierpien 28 2009 09:32:11 | Temat: Re: Silnik Diesel - jak długo się grzeje | Autor: Waldek Godel |
Dnia Fri, 28 Aug 2009 10:20:34 +0200, Artur(m) napisał(a):
Wewnętrzna istotka (we mnie) ciągle szarga informacjami, że
silniki Diesla mają wyższa temp nad tłokiem i przez to są sprawniejsze.
Przez co powinny się również szybciej nagrzewać, ale walę te"istotkę"
w łeb, żeby milczała, bo jeżeli wszyscy twierdzą inaczej, to pewnie tak
jest,
jak mówią.
To jest trzeci rodzaj prawdy. Silnik diesla ma wyższą sprawność, bo używa
innego obiegu termodynamicznego. Więcej energii jest zamieniana na
ciśnienie a mniej na ciepło. Oznacza to też słabsze grzanie.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
26 |
Data: Sierpien 28 2009 13:04:50 | Temat: Re: Silnik Diesel - jak długo się grzeje | Autor: Artur(m) |
Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości
Dnia Fri, 28 Aug 2009 10:20:34 +0200, Artur(m) napisał(a):
> Wewnętrzna istotka (we mnie) ciągle szarga informacjami, że
> silniki Diesla mają wyższa temp nad tłokiem i przez to są sprawniejsze.
> Przez co powinny się również szybciej nagrzewać, ale walę te"istotkę"
> w łeb, żeby milczała, bo jeżeli wszyscy twierdzą inaczej, to pewnie tak
> jest,
> jak mówią.
To jest trzeci rodzaj prawdy. Silnik diesla ma wyższą sprawność, bo używa
innego obiegu termodynamicznego. Więcej energii jest zamieniana na
ciśnienie a mniej na ciepło. Oznacza to też słabsze grzanie.
no teraz przywołałeś wiedzę sprzed (o matko) 30 lat
i rzeczywiście! Dzięki Tobie teraz wiem.
Pozdrawiam
Artur(m)
| | | | | | | |