Grupy dyskusyjne »
Silnik VW 1,9 TDI 90KM
Silnik VW 1,9 TDI 90KM
1 | Data: Styczen 23 2007 08:17:11 |
Temat: Silnik VW 1,9 TDI 90KM | |
Autor: Lukasz | Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie VW 2 |
Data: Styczen 23 2007 08:29:59 | Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM | Autor: Alti |
Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie VW 1,9 TDI o mocy 90KM, jak jest ze spalaniem tego silnika? Czy ktoś ma go w automacie? Proszę o kilka informacji ogólnych, czy jest awaryjny i podobne sprawy, jak z dynamiką itd. Bardzo duzo zależy od samochodu w którym siedzi taki silnik. Octavia, golf czy passat.... Passaty są wolniejsze o 1-1.5s do 100 i palą 0.5-1l więcej. Teść miał golfa 3 tdi palącego 6.5 po wrocławiu i 5.5-6 na trasie (raczej szybka jazda niż kapeluszowa) Wojtek 3 |
Data: Styczen 23 2007 09:01:28 | Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM | Autor: Krzysztof Kop | In article slinik dokładnie VW 1,9 TDI o mocy 90KM? Czy kto ma go w automacie? Chyba w samochodzie? Nie mam. Co to za maniera? W dieslu? W automacie? W igle? :) Kris 4 |
Data: Styczen 23 2007 13:07:36 | Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM | Autor: Alti |
Co to za maniera? W dieslu? W automacie? W Znajomy mówi że jego leon w tedeku jest w pyte. Ciekawe co byś mu doradził... ;-) Wojtek 5 |
Data: Styczen 24 2007 00:02:05 | Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM | Autor: Marek Wegner | Witam,
Przepraszam, a co ta :"pyta"? Mnie to sie kojarzy ze stopa... -- M.W. 6 |
Data: Styczen 23 2007 09:29:09 | Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM | Autor: GrzegorzG |
Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie VW 1,9 TDI o mocy 90KM, jak jest ze spalaniem tego silnika? Czy ktoś ma go w automacie? Proszę o kilka informacji ogólnych, czy jest awaryjny i podobne sprawy, jak z dynamiką itd. wg mnie taki silnik z automatem jezdzilby jakotako tylko w lupo. najlepiej przejedz sie jakims automatem, zeby miec jakies odniesienie, jak jezdzi i jak reaguje na gaz taki samochod. pare watkow nizej jest kilka opinni na temat silnikow VW 90, 110 i 130 km. wyglada to tak, ze spalanie jest praktycznie takie samo (90 i 110), roznica ledwo zauwazalna. I raczej proponuje sie 130 KM ze wzgledu na niewiele wieksze spalanie i znosna elastycznosc (mowa o passacie) Pozdrawiam GG 7 |
Data: Styczen 23 2007 10:56:49 | Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM | Autor: Mlody |
Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie Ja dość często użytkuję ojca VW Vento 1.9TDI (90KM). Spalanie ok. 6-6,5l/100km w mieście, w trasie mi któregoś razu spalił 5,4l/100km przy jeździe umiarkowanej. Awaryjny raczej nie jest 303kkm na liczniku a silnik dalej nie sprawia najmniejszych problemów. Co do dynamiki to zależy co kto rozumie pod tym słowem, moim zdaniem wystarczająco dynamiczny by się sprawnie pruszaź, wyprzedzać itd. Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A OKLEJONA ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 8 |
Data: Styczen 23 2007 15:28:32 | Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM | Autor: Lukasz |
Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie Ja go mam w New Beetle i się zastanawiam właśnie jak to jest bo w zasadzie pali mi ok 7,5 litra ale głównie jeździ po mieście i nie mam odniesienia bo mało jest modeli takich jak mój TDI z automatyczną skrzynią więc jestem ciekaw jak u innych osób to wygląda. Pozdrawiam Łukasz 9 |
Data: Styczen 23 2007 21:29:03 | Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM | Autor: t.wojtek | Lukasz napisał(a): Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie VW mamy w fabryce 4-ki ze 110 (105?) i 5-kę z tym 90 KM. Palą podobnie, ale 90-ka jest wyraźnie słabsza, trzeba ją wyżej kręcić i stąd więcej pali. Do tego miała po roku wymienianą turbinę, choć tu może przyczynił się specyficzny kierowca (np. 40 km/h na 5 biegu), a 4-ki do 150 tys. km były tylko tankowane i "przeglądane". -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 10 |
Data: Styczen 24 2007 10:12:47 | Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM | Autor: Rafał VFR | 1,9 TDI o mocy 90KM, jak jest ze spalaniem tego silnika? Czy ktoś ma go w Witam Ja mam golfa III kombi i co gorsza syncro.Zawsze chce czy nie chce dodatkowo 150 kg woze o oporach nie wspomne. Wczesniej mialem golfa II 1.6 GTD i to tego auto tycza sie moje odniesienia. Pamietam jak kupilismy tego golfa - bylem po prostu porazony jego dynamika. Ja czlowiek wychowany na dwusuwach przy wyprzedzaniu chcialem zgodnie z zasada ze im wyzej tym lepiej wyprzedzic a tu nic. Powyzej 3200 obr/min auto po prostu auto umieralo. Doszedlem nawet do wniosku, ze moj stary golf lepiej sie zbieral - choc to na pewno zludzenie - pomimo, ze lepiej reagowal na wyzsze obroty. Dosc dlugo szukalem przyczyzny - bylem pewny ze cos jest uszkodzone - ale nie. Charakterystyka tego motoru (1Z) juz taka jest - wykresy ida dosc szybko do gory i dosc szybko spadaja. Wymazone auto dla taksowkarzy :-( Moje poszukiwania zaowocowaly zakupem kabla OBD II, oprogramowania i poszukiwaniem wiedzy co i jak. PRzy tej okazji okazalo sie, ze po dwoch miesiachc w salonie skody jestem wstanie zagiac pana diagnoste - zreszta co to za diagnostyka - pan nawet sie nie przejechal - ichnia diagnostyka sprowadzala sie tylko do ewentualnego zczytania bledow - natomiast na tak proste pytanie jakie cisnienie daje sprezarka, jakie wartosci podaje przeplywomierz serwis AUTORYZOWANY nie umial juz odpowiedziec. Che jak on mogl stwierdzi, ze wszystko gra - rownie dobrze turbo mogloby nie istniec ..... Z tego co mi sie mocno wydaje pozniejsze 90 konne TDI mialy chyba inne sprezarki - na pewno zaowocowalo to lepsza gora silnika. Jechalem dokladnie w zeszla sobote Sharanem 130 Km i mimo, ze wszytsko dziala tam juz sprawniej czuc bylo, ze powyzej 3500 silnikowi juz to nie sluzy i uprasza sie o kolejny bieg. U mnie - poniewaz fakt slabniecia irytowal i mnie i zone skonczylo sie wszytsko wizytami w Compsporcie. Najpierw 110 koni i 260 nm potem 130 koni i 300 nm. Co zmienilo sie nie do poznania to wlasnie przyspieszanie do dobrych 4000. Nie to zbym wciaz tam posylal wskazowke ale wiem,ze kiedy musze ja tam poslac to mi nie odmowi :-) Sumujac - pomimo ze mam 34 lata strasznie dokucza mi fabryczne ustawienie tego motoru. Nie tak wymazylem sobie swoje kolejne auto, dlatego postanowilem to zmienic. Wersja fabryczna oczyiwscie smialo jezdzi, jesli zas czujesz w sobie jeszcze zylke do zabawy autem - to to na pewno nie jest to. Spalanie - zona ma ciezka noge - w miescie 7 - litrow - ale jak to wiadomo - jeden jezdzi w miescie 10 km przez 10 minut ja zona np do pracy ma ok 15 km i jedzie czasem nawet 30 minut .... Na trasie jadac kolo 90 - 110 (raz nam sie udalo jechac w grupie) bylo 5,6 l. Ale taka jazda to nie jazda - wiec trzeba przyjac ze kolo 6,5 - 7 pali. POza tym syncro i tak ma palic wiecej o ok 0,5 do ok 1 l. Z awarii - uszkodzona pompa wtryskowa - ponoc jestem wybrancem. Pekla sprezyna sekcji tloczacej. Awaria bardzo sporadyczna. Wymiana pompy. I nic wiecej, choc ja dosc czesto sobie cos tam grzebie i ogladam - i co mi sie nie podoba to zaraz pokrece :-) -- Pozdrawiam Rafal VFR GG 85456 www.rafcio.z.pl -- Pozdrawiam Rafal VFR GG 85456 www.rafcio.z.pl |