Grupy dyskusyjne   »   Silnik VW 1,9 TDI 90KM

Silnik VW 1,9 TDI 90KM



1 Data: Styczen 23 2007 08:17:11
Temat: Silnik VW 1,9 TDI 90KM
Autor: Lukasz 

Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie VW
1,9 TDI o mocy 90KM, jak jest ze spalaniem tego silnika? Czy ktoś ma go w
automacie? Proszę o kilka informacji ogólnych, czy jest awaryjny i podobne
sprawy, jak z dynamiką itd.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Łukasz



2 Data: Styczen 23 2007 08:29:59
Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM
Autor: Alti 


Użytkownik "Lukasz"  napisał w wiadomości

Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie VW 1,9 TDI o mocy 90KM, jak jest ze spalaniem tego silnika? Czy ktoś ma go w automacie? Proszę o kilka informacji ogólnych, czy jest awaryjny i podobne sprawy, jak z dynamiką itd.

Bardzo duzo zależy od samochodu w którym siedzi taki silnik. Octavia, golf czy passat....
Passaty są wolniejsze o 1-1.5s do 100 i palą 0.5-1l więcej.
Teść miał golfa 3 tdi palącego 6.5 po wrocławiu i 5.5-6 na trasie (raczej szybka jazda niż kapeluszowa)
Wojtek

3 Data: Styczen 23 2007 09:01:28
Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM
Autor: Krzysztof Kop 

In article
 "Lukasz"  wrote:

slinik dokładnie VW 1,9 TDI o mocy 90KM? Czy kto ma go w automacie?

Chyba w samochodzie? Nie mam. Co to za maniera? W dieslu? W automacie? W
igle? :)

Kris

4 Data: Styczen 23 2007 13:07:36
Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM
Autor: Alti 


Użytkownik "Krzysztof Kop"  napisał w wiadomości news:240499-

Co to za maniera? W dieslu? W automacie? W
igle? :)

Znajomy mówi że jego leon w tedeku jest w pyte. Ciekawe co byś mu doradził... ;-)
Wojtek

5 Data: Styczen 24 2007 00:02:05
Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM
Autor: Marek Wegner 

Witam,

Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Krzysztof Kop"  napisał w wiadomości
news:240499-

Co to za maniera? W dieslu? W automacie? W
igle? :)

Znajomy mówi że jego leon w tedeku jest w pyte. Ciekawe co byś mu
doradził... ;-)

Przepraszam, a co ta :"pyta"? Mnie to sie kojarzy ze stopa...

--
M.W.

6 Data: Styczen 23 2007 09:29:09
Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM
Autor: GrzegorzG 


Użytkownik "Lukasz"  napisał w wiadomości

Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie VW 1,9 TDI o mocy 90KM, jak jest ze spalaniem tego silnika? Czy ktoś ma go w automacie? Proszę o kilka informacji ogólnych, czy jest awaryjny i podobne sprawy, jak z dynamiką itd.


wg mnie taki silnik z automatem jezdzilby jakotako tylko w lupo.

najlepiej przejedz sie jakims automatem, zeby miec jakies odniesienie, jak jezdzi i jak reaguje na gaz taki samochod.

pare watkow nizej jest kilka opinni na temat silnikow VW 90, 110 i 130 km.

wyglada to tak, ze spalanie jest praktycznie takie samo (90 i 110), roznica ledwo zauwazalna. I raczej proponuje sie 130 KM ze wzgledu na niewiele wieksze spalanie i znosna elastycznosc (mowa o passacie)


Pozdrawiam
GG

7 Data: Styczen 23 2007 10:56:49
Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM
Autor: Mlody 


Użytkownik "Lukasz"  napisał w wiadomości

Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie
VW 1,9 TDI o mocy 90KM, jak jest ze spalaniem tego silnika? Czy ktoś ma go
w automacie? Proszę o kilka informacji ogólnych, czy jest awaryjny i
podobne sprawy, jak z dynamiką itd.

Ja dość często użytkuję ojca VW Vento 1.9TDI (90KM).
Spalanie ok. 6-6,5l/100km w mieście, w trasie mi któregoś razu spalił
5,4l/100km przy jeździe umiarkowanej.
Awaryjny raczej nie jest 303kkm na liczniku a silnik dalej nie sprawia
najmniejszych problemów.
Co do dynamiki to zależy co kto rozumie pod tym słowem, moim zdaniem
wystarczająco dynamiczny by się sprawnie pruszaź, wyprzedzać itd.


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A OKLEJONA
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

8 Data: Styczen 23 2007 15:28:32
Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM
Autor: Lukasz 


Użytkownik "Lukasz"  napisał w wiadomości

Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie
VW 1,9 TDI o mocy 90KM, jak jest ze spalaniem tego silnika? Czy ktoś ma go
w automacie? Proszę o kilka informacji ogólnych, czy jest awaryjny i
podobne sprawy, jak z dynamiką itd.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Łukasz


Ja go mam w New Beetle i się zastanawiam właśnie jak to jest bo w zasadzie
pali mi ok 7,5 litra ale głównie jeździ po mieście i nie mam odniesienia bo
mało jest modeli takich jak mój TDI z automatyczną skrzynią więc jestem
ciekaw jak u innych osób to wygląda.

Pozdrawiam

Łukasz

9 Data: Styczen 23 2007 21:29:03
Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM
Autor: t.wojtek 

Lukasz  napisał(a):

Witam, pewnie nie jedna osoba na tej grupie użytkuje ten slinik dokładnie VW
1,9 TDI o mocy 90KM,

mamy w fabryce 4-ki ze 110 (105?) i 5-kę z tym 90 KM. Palą podobnie, ale 90-ka
jest wyraźnie słabsza, trzeba ją wyżej kręcić i stąd więcej pali. Do tego
miała po roku wymienianą turbinę, choć tu może przyczynił się specyficzny
kierowca (np. 40 km/h na 5 biegu), a 4-ki do 150 tys. km były tylko tankowane
i "przeglądane".

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

10 Data: Styczen 24 2007 10:12:47
Temat: Re: Silnik VW 1,9 TDI 90KM
Autor: Rafał VFR 

1,9 TDI o mocy 90KM, jak jest ze spalaniem tego silnika? Czy ktoś ma go w
automacie? Proszę o kilka informacji ogólnych, czy jest awaryjny i podobne
sprawy, jak z dynamiką itd.

Witam
Ja mam golfa III kombi i co gorsza syncro.Zawsze chce czy nie chce dodatkowo
150 kg woze o oporach nie wspomne.
Wczesniej mialem golfa II 1.6 GTD i to tego auto tycza sie moje odniesienia.
Pamietam jak kupilismy tego golfa - bylem po prostu porazony jego dynamika.
Ja czlowiek wychowany na dwusuwach przy wyprzedzaniu chcialem zgodnie z
zasada ze im wyzej tym lepiej wyprzedzic a tu nic.
Powyzej 3200 obr/min auto po prostu auto umieralo. Doszedlem nawet do
wniosku, ze moj stary golf lepiej sie zbieral - choc to na pewno zludzenie -
pomimo, ze lepiej reagowal na wyzsze obroty.
Dosc dlugo szukalem przyczyzny - bylem pewny ze cos jest uszkodzone - ale
nie. Charakterystyka tego motoru (1Z) juz taka jest - wykresy ida dosc
szybko do gory i dosc szybko spadaja. Wymazone auto dla taksowkarzy :-(
Moje poszukiwania zaowocowaly zakupem kabla OBD II, oprogramowania i
poszukiwaniem wiedzy co i jak. PRzy tej okazji okazalo sie, ze po dwoch
miesiachc w salonie skody jestem wstanie zagiac pana diagnoste - zreszta co
to za diagnostyka - pan nawet sie nie przejechal - ichnia diagnostyka
sprowadzala sie tylko do ewentualnego zczytania bledow - natomiast na tak
proste pytanie jakie cisnienie daje sprezarka, jakie wartosci podaje
przeplywomierz serwis AUTORYZOWANY nie umial juz odpowiedziec. Che  jak on
mogl stwierdzi, ze wszystko gra - rownie dobrze turbo mogloby nie istniec
.....
Z tego co mi sie mocno wydaje pozniejsze 90 konne TDI mialy chyba inne
sprezarki - na pewno zaowocowalo to lepsza gora silnika.
Jechalem dokladnie w zeszla sobote Sharanem 130 Km i mimo, ze wszytsko
dziala tam juz sprawniej czuc bylo, ze powyzej 3500 silnikowi juz to nie
sluzy i uprasza sie o kolejny bieg.

U mnie - poniewaz fakt slabniecia irytowal i mnie i zone skonczylo sie
wszytsko wizytami w Compsporcie.
Najpierw 110 koni i 260 nm potem 130 koni i 300 nm.
Co zmienilo sie nie do poznania to wlasnie przyspieszanie do dobrych 4000.
Nie to zbym wciaz tam posylal wskazowke ale wiem,ze kiedy musze ja tam
poslac to mi nie odmowi :-)

Sumujac - pomimo ze mam 34 lata strasznie dokucza mi fabryczne ustawienie
tego motoru.
Nie tak wymazylem sobie swoje kolejne auto, dlatego postanowilem to zmienic.
Wersja fabryczna oczyiwscie smialo jezdzi, jesli zas czujesz w sobie jeszcze
zylke do zabawy autem - to to na pewno nie jest to.

Spalanie - zona ma ciezka noge - w miescie 7 -  litrow - ale jak to
wiadomo - jeden jezdzi w miescie 10 km przez 10 minut ja zona np do pracy ma
ok 15 km i jedzie czasem nawet 30 minut ....
Na trasie jadac kolo 90 - 110 (raz nam sie udalo jechac w grupie) bylo 5,6
l.
Ale taka jazda to nie jazda - wiec trzeba przyjac ze kolo 6,5 - 7 pali. POza
tym syncro i tak ma palic wiecej o ok 0,5 do ok 1 l.

Z awarii - uszkodzona pompa wtryskowa - ponoc jestem wybrancem. Pekla
sprezyna sekcji tloczacej. Awaria bardzo sporadyczna.
Wymiana pompy. I nic wiecej, choc ja dosc czesto sobie cos tam grzebie i
ogladam - i co mi sie nie podoba to zaraz pokrece :-)

--

Pozdrawiam
Rafal VFR
GG 85456
www.rafcio.z.pl

--

Pozdrawiam
Rafal VFR
GG 85456
www.rafcio.z.pl

Silnik VW 1,9 TDI 90KM



Grupy dyskusyjne