Grupy dyskusyjne   »   Silnik sie grzeje..

Silnik sie grzeje..



1 Data: Lipiec 26 2008 21:20:35
Temat: Silnik sie grzeje..
Autor: Daniel 

Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km

Dzis jadac po drodze*  160 km/h  (temp na zewnatrz 32stopnie) wskaznik
temperatury cieczy chlodzacej wskazywal 90 stopni, czyli normalnie.
Na chwile rozpedzilem sie do 200km/h temperatura wzrosla na max (zauwazylem
ze cos jest nie tak jak mi sie klima wylaczyla)
Od razu dalem "luz" i po kilku sekundach temp znowu byla 90. Zauwazylem ze
tak do 2500-2700 obrotow temp wynosi 90stopni, przy 3000 rosnie i przy 3200
czyli okolo 180km/h  wskaznik idzie "na czerwone" Auto mam od kilku
miesiecy, przebieg prawdziwy, zadnych problemow nie ma. Plyn chlodzacy jest,
olej tez :)  Wiec dlaczego tak sie dzieje?



* droga w tym rozumieniu to pas startowy boeinga 737 w niemczech, wynajety
na moje potrzeby testowania v-max, w promieniu 10km nie bylo innego
czlowieka/samochodu (oprocz 2 zastepow strazy pozarnej i trzech karetek
pogotowia), wiec moje proby szybkosci byly calkowicie bezpieczne. - dopisek
dla tych co nie chca mi pomoc, lecz oskarzyc mnie o lamanie przepisow.



2 Data: Lipiec 26 2008 21:56:45
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Daniel"  napisał w wiadomości:

Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km

Dzis jadac po drodze*  160 km/h  (temp na zewnatrz 32stopnie) wskaznik temperatury cieczy chlodzacej wskazywal 90 stopni, czyli normalnie.
Na chwile rozpedzilem sie do 200km/h temperatura wzrosla na max (zauwazylem ze cos jest nie tak jak mi sie klima wylaczyla)
Od razu dalem "luz" i po kilku sekundach temp znowu byla 90. Zauwazylem ze tak do 2500-2700 obrotow temp wynosi 90stopni, przy 3000 rosnie i przy 3200 czyli okolo 180km/h  wskaznik idzie "na czerwone" Auto mam od kilku miesiecy, przebieg prawdziwy, zadnych problemow nie ma. Plyn chlodzacy jest, olej tez :)  Wiec dlaczego tak sie dzieje?

Zabrudzona chłodnica, pompa wodna może już nie tłoczy tyle ile powinna (ale powinno się z niej lać), stary płyn chłodniczy, zaśniedziałe (tzn. przeciekające) krućce i węzyki...przyczyn może być wiele...sprawdzaj a dajdziesz do sedna.

* droga w tym rozumieniu to pas startowy boeinga 737 w niemczech, wynajety na moje potrzeby testowania v-max, w promieniu 10km nie bylo innego czlowieka/samochodu (oprocz 2 zastepow strazy pozarnej i trzech karetek pogotowia), wiec moje proby szybkosci byly calkowicie bezpieczne. - dopisek dla tych co nie chca mi pomoc, lecz oskarzyc mnie o lamanie przepisow.

Spoko...w kwestii dawania w palnik ja jestem wyrozumiały ;)

--
Bugatti

V12 TDI

3 Data: Lipiec 26 2008 22:39:16
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Daniel 


Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Daniel"  napisał w wiadomości:

Zabrudzona chłodnica, pompa wodna może już nie tłoczy tyle ile powinna

Jak to sprawdzic?

(ale > powinno się z niej lać),

Nie ma ubytkow plynu

stary płyn chłodniczy, zaśniedziałe (tzn.
przeciekające) krućce i węzyki...

Nigdzie nie kapie

przyczyn może być wiele...sprawdzaj a
dajdziesz do sedna.

4 Data: Lipiec 26 2008 22:04:11
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Karolek 


Użytkownik "Daniel"  napisał w wiadomości

Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km

Dzis jadac po drodze*  160 km/h  (temp na zewnatrz 32stopnie) wskaznik temperatury cieczy chlodzacej wskazywal 90 stopni, czyli normalnie.
Na chwile rozpedzilem sie do 200km/h temperatura wzrosla na max (zauwazylem ze cos jest nie tak jak mi sie klima wylaczyla)
Od razu dalem "luz" i po kilku sekundach temp znowu byla 90. Zauwazylem ze tak do 2500-2700 obrotow temp wynosi 90stopni, przy 3000 rosnie i przy 3200 czyli okolo 180km/h  wskaznik idzie "na czerwone" Auto mam od kilku miesiecy, przebieg prawdziwy, zadnych problemow nie ma. Plyn chlodzacy jest, olej tez :)  Wiec dlaczego tak sie dzieje?


Moze termostat sie do konca nie otwiera... a moze uszczelka pod glowica puszcza.
Jak to juz Bugatti wczesniej pisal mozliwosci jest sporo, niektore kosztowne.




Karolek

5 Data: Lipiec 26 2008 22:39:52
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Daniel 


Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Daniel"  napisał w wiadomości

Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km

Moze termostat sie do konca nie otwiera...

W jaki sposob moge to sprawdzic?

a moze uszczelka pod glowica

puszcza


Wtedy powinny byc ubytki.

6 Data: Lipiec 26 2008 22:51:44
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Karolek 


Użytkownik "Daniel"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Daniel"  napisał w wiadomości
Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km

Moze termostat sie do konca nie otwiera...

W jaki sposob moge to sprawdzic?


Wyciagnac termostat, wrzucic do goracej wody i zobaczyc jak sie otwiera.

a moze uszczelka pod glowica

puszcza


Wtedy powinny byc ubytki.


Nie koniecznie.
Przy walnietej uszczelce, albo peknietej glowicy moze tylko isc cisnienie z cylindrow do ukladu chlodzenia co daje wlasnie takie objawy jak opisujesz.
Mozna to sprawdzic otwierajac zbiorniczek wyrownawczy i patrzac czy z plynu nie wydostaja sie jakies babelki no i mozna zrobic pomiar na zawartosc CO2 w plynie chlodniczym.
Mozna tez zobaczyc czy gumowe weze od chlodnicy nie sa twarde jak kamien, ale tu lepiej wiedziec jak jest w sprawnym egzemplarzu.
Ale mozliwosci jest pelno wiec tak przez neta to mozna sobie tylko zgadywac.




Karolek

7 Data: Lipiec 26 2008 22:26:38
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: >> 

* droga w tym rozumieniu to pas startowy boeinga 737 w niemczech, wynajety
na moje potrzeby testowania v-max, w promieniu 10km nie bylo innego
czlowieka/samochodu (oprocz 2 zastepow strazy pozarnej i trzech karetek
pogotowia), wiec moje proby szybkosci byly calkowicie bezpieczne. -
dopisek dla tych co nie chca mi pomoc, lecz oskarzyc mnie o lamanie
przepisow.

tak jakbym czytal motylinskiego.....

8 Data: Lipiec 26 2008 22:51:21
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: wowa 

Użytkownik "Daniel"  napisał w wiadomości

Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km


* droga w tym rozumieniu to pas startowy boeinga 737 w niemczech, wynajety


Hmmm....(zdziwienie) A ile zapłaciłeś za tą zabawę? Może byłoby na nowy samochód? :)
Wojtek
--
Żywiec - prawie jak piwo!

9 Data: Lipiec 27 2008 10:24:05
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Prze__mek 

* droga w tym rozumieniu to pas startowy boeinga 737 w niemczech,
wynajety

Hmmm....(zdziwienie) A ile zapłaciłeś za tą zabawę? Może byłoby na nowy
samochód? :)

Nic nie zapłacił. Chętnie wynajęli mu gratis ;)

--
Pozdrawiam,
Przemek
VW Golf IV 1.6 SR (P.M.S.) + Uniden 520XL + AT-71
Fiat Uno 1.0 Fire     AUDI A4 1.9 TDI AVANT

10 Data: Lipiec 27 2008 10:54:34
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Stolat 


Dzis jadac po drodze*  160 km/h  (temp na zewnatrz 32stopnie) wskaznik
temperatury cieczy chlodzacej wskazywal 90 stopni, czyli normalnie.
Na chwile rozpedzilem sie do 200km/h temperatura wzrosla na max
(zauwazylem ze cos jest nie tak jak mi sie klima wylaczyla)
Od razu dalem "luz" i po kilku sekundach temp znowu byla 90. Zauwazylem ze
tak do 2500-2700 obrotow temp wynosi 90stopni, przy 3000 rosnie i przy
3200 czyli okolo 180km/h  wskaznik idzie "na czerwone" Auto mam od kilku
miesiecy, przebieg prawdziwy, zadnych problemow nie ma. Plyn chlodzacy
jest, olej tez :)  Wiec dlaczego tak sie dzieje?


JA mam  to samo w focusie 1.8 TDCI 180k km, wymieniłem juz termostat, korek
od zbiornika wyrównawczego, wyczyściłem chłodnicę ( z zewnątrz i wewnątrz).
Efektu brak następny krok to wymiana paska napędu osprzętu u mnie pasek
napędza koło od pompy zewnętrzną stroną. A ostatecznie wymiana pompy. Coś
jest nie tak z dieslami/TDCI  Forda, jakaś wada fabryczna czy cuś nie wiem.
Szperałem po internecie i jest bardzo dużo takich przypadków, ale nikt ni
potrafi podać rozwiązania problemu.


Pozdrawiam Michał

11 Data: Lipiec 27 2008 14:00:34
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Seba 

Sun, 27 Jul 2008 10:54:34 +0200, *Stolat* napisał(a):

JA mam  to samo w focusie 1.8 TDCI 180k km

U nas w 2.0 TDCI (130 KM, Mondeo, ok. 65 kkm przebiegu) takich objawów
nie ma - jakbym nim nie jechał temperatura jest stała. Nie spotkałem się
też z utyskiwaniem na tego rodzaju awarie. Mówisz, ze to często
powtarzająca się usterka?


--
Pozdrawiam
Sebastian S.
Lancia Lybra SW

12 Data: Lipiec 27 2008 12:56:37
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Jacek "Plumpi" 

Dzis jadac po drodze*  160 km/h  (temp na zewnatrz 32stopnie) wskaznik
temperatury cieczy chlodzacej wskazywal 90 stopni, czyli normalnie.
Na chwile rozpedzilem sie do 200km/h temperatura wzrosla na max
(zauwazylem ze cos jest nie tak jak mi sie klima wylaczyla)
Od razu dalem "luz" i po kilku sekundach temp znowu byla 90. Zauwazylem ze
tak do 2500-2700 obrotow temp wynosi 90stopni, przy 3000 rosnie i przy
3200 czyli okolo 180km/h  wskaznik idzie "na czerwone" Auto mam od kilku
miesiecy, przebieg prawdziwy, zadnych problemow nie ma. Plyn chlodzacy
jest, olej tez :)  Wiec dlaczego tak sie dzieje?

* droga w tym rozumieniu to pas startowy boeinga 737 w niemczech, wynajety
na moje potrzeby testowania v-max, w promieniu 10km nie bylo innego
czlowieka/samochodu (oprocz 2 zastepow strazy pozarnej i trzech karetek
pogotowia), wiec moje proby szybkosci byly calkowicie bezpieczne. -
dopisek dla tych co nie chca mi pomoc, lecz oskarzyc mnie o lamanie
przepisow.

Stać Cię na takie ekstrawagancje, a nie stać na byle jakiego mechanika,
który by to sprawdził ?
Oj kłamczuszek z Ciebie, kłamczuszek :)))

13 Data: Lipiec 27 2008 15:56:10
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Daniel 


Użytkownik "Jacek "Plumpi""  napisał w wiadomości


Stać Cię na takie ekstrawagancje, a nie stać na byle jakiego mechanika,
który by to sprawdził ?
Oj kłamczuszek z Ciebie, kłamczuszek :)))


Zobacz w jaki dzien i o ktorej godzinie napisalem tego posta.
W poniedzialek zadzwonie do mechanika, ale chcialbym wiedziec na co mam sie
przygotowac.

Juz wole byc nazwany klamczuszkiem niz piratem drogowym lub morderca (mialem
juz tak w innych postach)

14 Data: Lipiec 27 2008 14:13:12
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Mar 

Daniel pisze:

Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km

Dzis jadac po drodze*  160 km/h  (temp na zewnatrz 32stopnie) wskaznik temperatury cieczy chlodzacej wskazywal 90 stopni, czyli normalnie.
Na chwile rozpedzilem sie do 200km/h temperatura wzrosla na max (zauwazylem ze cos jest nie tak jak mi sie klima wylaczyla)
Od razu dalem "luz" i po kilku sekundach temp znowu byla 90. Zauwazylem ze tak do 2500-2700 obrotow temp wynosi 90stopni, przy 3000 rosnie i przy 3200 czyli okolo 180km/h  wskaznik idzie "na czerwone" Auto mam od kilku miesiecy, przebieg prawdziwy, zadnych problemow nie ma. Plyn chlodzacy jest, olej tez :)  Wiec dlaczego tak sie dzieje?



* droga w tym rozumieniu to pas startowy boeinga 737 w niemczech, wynajety na moje potrzeby testowania v-max, w promieniu 10km nie bylo innego czlowieka/samochodu (oprocz 2 zastepow strazy pozarnej i trzech karetek pogotowia), wiec moje proby szybkosci byly calkowicie bezpieczne. - dopisek dla tych co nie chca mi pomoc, lecz oskarzyc mnie o lamanie przepisow.
Ktory to pas startowy?

15 Data: Lipiec 27 2008 15:56:46
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Daniel 


Użytkownik "Mar"  napisał w wiadomości

Daniel pisze:
Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km


Ktory to pas startowy?

Tajemniczo zwa go A2

16 Data: Lipiec 27 2008 20:07:45
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Menios 


Użytkownik "Daniel"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Mar"  napisał w wiadomości
Daniel pisze:
Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km


Ktory to pas startowy?

Tajemniczo zwa go A2


Pas startowy boeinga 737, a co to za farmazon ?? Tzn. ze co, boeing 737 jest
jego wlascicielem ?? ;-) czy tylko B737 moze tam ladowac co jest wielce
watpliwe....

17 Data: Lipiec 27 2008 21:07:39
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Mar 

Daniel pisze:

Użytkownik "Mar"  napisał w wiadomości
Daniel pisze:
Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km

Ktory to pas startowy?

Tajemniczo zwa go A2

To ciekawe, bo w lotnictwie pasy tak sie nie oznacza.

18 Data: Lipiec 27 2008 23:17:08
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Menios 


Użytkownik "Mar"  napisał w wiadomości

Daniel pisze:
Użytkownik "Mar"  napisał w wiadomości
Daniel pisze:
Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km

Ktory to pas startowy?

Tajemniczo zwa go A2

To ciekawe, bo w lotnictwie pasy tak sie nie oznacza.

No wlasnie, sa to zawsze dwie cyfry , ktore pokazuja kierunek danej drogi startowej, np pas 33 ma kierunek 330 stopni a pas 29 290 stopni, ewentualnie dodaje sie litere L lub R ( lewy prawy) gdy pasy sa rownolegle, A2 to moze byc co najwyzej droga do kolowania.... lub autostrada A2  a na niej tzw. DOL ( Drogowy Odcinek Lotniskowy)

19 Data: Lipiec 28 2008 12:25:42
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: Mar 


No wlasnie, sa to zawsze dwie cyfry , ktore pokazuja kierunek danej drogi startowej, np pas 33 ma kierunek 330 stopni a pas 29 290 stopni, ewentualnie dodaje sie litere L lub R ( lewy prawy) gdy pasy sa rownolegle, A2 to moze byc co najwyzej droga do kolowania.... lub autostrada A2  a na niej tzw. DOL ( Drogowy Odcinek Lotniskowy)

Ale tego raczej nie wynajal :)

20 Data: Lipiec 27 2008 22:18:31
Temat: Re: Silnik sie grzeje..
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Daniel"  napisał w wiadomości

Ford mondeo 2.0 TDCI 2004r 140k przebiegu, bierze oleju 0.5l/10k km

Dzis jadac po drodze*  160 km/h  (temp na zewnatrz 32stopnie) wskaznik temperatury cieczy chlodzacej wskazywal 90 stopni, czyli normalnie.
Na chwile rozpedzilem sie do 200km/h temperatura wzrosla na max (zauwazylem ze cos jest nie tak jak mi sie klima wylaczyla)
Od razu dalem "luz" i po kilku sekundach temp znowu byla 90. Zauwazylem ze tak do 2500-2700 obrotow temp wynosi 90stopni, przy 3000 rosnie i przy 3200 czyli okolo 180km/h  wskaznik idzie "na czerwone" Auto mam od kilku miesiecy, przebieg prawdziwy, zadnych problemow nie ma. Plyn chlodzacy jest, olej tez :)  Wiec dlaczego tak sie dzieje?

Imho chłodnica do wymiany a jakoś tak się utarło, że często wymienia się ją na
samym końcu po wymianie termostatu, korka chłodnicy/zbioniczka, pompy wody,
uszczelki pod głowicą (sic!) ... a to tylko chłodnica :)

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

Silnik sie grzeje..



Grupy dyskusyjne