Grupy dyskusyjne   »   Silnik turbo

Silnik turbo



1 Data: Kwiecien 16 2008 18:30:42
Temat: Silnik turbo
Autor: EMPI 

Hej !

Nigdy nie miałem do czynienia z silnikiem z turbodoładowaniem.
Na jeździe testowej Clio z silnikiem TCE100 zauważyłem niewielkie opóźnienie w przyspieszeniu po depnięciu na pedał gazu. Teraz wiem, że to jest tzw. turbo-dziura. Trochę dziwne, ale chyba można się przyzwyczaić. Szukając informacji nt. turbo-dziury znalazłem artykuł dotyczący użytkowania silników z turbodoładowaniem :
http://motogazeta.autocentrum.pl/go/169__list_JAK_EKSPLOATOWAC_SAMOCHOD_WYPOSAZONY_W_TURBO%3F__858218450__1__3.html

Artykuł jest z roku 2001 wiec nie wiem na ile aktualne są te informacje że mając silnik turbo należy :
- kupować najlepszy możliwy olej
- wymieniać go co 7-8 tys. km
- często kontrolować filtr powietrza
- nie wyłączać auta zaraz po zatrzymaniu tylko odczekać 1-2 minuty na wolnych obrotach
- nie używać wyższych obrotów zanim się silniek nie nagrzeje

W sumie wolałbym po prostu jeździć samochodem i lać benzynę a nie się tak cackać ...

Proszę o jakieś info na powyższy temat

EMPI



2 Data: Kwiecien 16 2008 16:52:26
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 16 Apr 2008 18:30:42 +0200, EMPI
wrote:

- kupować najlepszy możliwy olej

 Jeszcze nikomu nie zaszkodziło.

- wymieniać go co 7-8 tys. km

 Jeszcze nikomu nie zaszkodziło, a jeśli często chodzisz pełnym
 ogniem, to jest to wręcz konieczność. I nie dowierzałbym
 zaleceniom typu zmiana oleju co 30kkm, w dowolnym aucie.

- nie wyłączać auta zaraz po zatrzymaniu tylko odczekać 1-2 minuty na
wolnych obrotach

 Za wyjątkiem najnowszych konstrukcji, które na to zezwalają (ale
 i tak bym chłodził), jest to konieczność. Przy czym nie musisz
 stać, możesz po ostrej jeździe po prostu powoli, delikatnie
 doturlać się przez ostatni kilometr-dwa. Albo założyć
 turbo-timer.

- nie używać wyższych obrotów zanim się silniek nie nagrzeje

 Przede wszystkim nie obciążać za mocno (jeśli masz manometr,
 staraj się pozostać po stronie podciśnień).

W sumie wolałbym po prostu jeździć samochodem i lać benzynę a nie się
tak cackać ...

 To nie kupuj auta z turbo. Chociaż lanie byle jakiego oleju,
 przedłużanie zmian, czy pałowanie silnika na zimno szkodzi
 każdemu pojazdowi.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

3 Data: Kwiecien 16 2008 20:05:59
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: J.F. 

On Wed, 16 Apr 2008 16:52:26 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:

On Wed, 16 Apr 2008 18:30:42 +0200, EMPI
- kupować najlepszy możliwy olej
Jeszcze nikomu nie zaszkodziło.

- wymieniać go co 7-8 tys. km
Jeszcze nikomu nie zaszkodziło

Ale portfelowi szkodzi :-)

J.

4 Data: Kwiecien 16 2008 19:44:37
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 16 Apr 2008 20:05:59 +0200, J.F
 wrote:

- wymieniać go co 7-8 tys. km
Jeszcze nikomu nie zaszkodziło

Ale portfelowi szkodzi :-)

 Przedwczesna wymiana turbo też źle robi na kieszeń.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

5 Data: Kwiecien 17 2008 00:31:14
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: J.F. 

On Wed, 16 Apr 2008 19:44:37 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:

On Wed, 16 Apr 2008 20:05:59 +0200, J.F
- wymieniać go co 7-8 tys. km
Jeszcze nikomu nie zaszkodziło

Ale portfelowi szkodzi :-)

Przedwczesna wymiana turbo też źle robi na kieszeń.

Pod warunkiem ze nastapi :-)

J.

6 Data: Kwiecien 17 2008 01:05:49
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: .Peeter 

J.F. wrote:

Pod warunkiem ze nastapi :-)

Ja nie kapuję, co jest takiego straszliwego w wymianie oleju
co 8 tys? Pilnuję takiego dystansu i wymieniam zawsze na czas,
czy zrobię to miesiąc wcześniej, czy później, niewielka różnica.
I nie ma dla mnie znaczenia, że mój silnik jest z gatunku
wolnossących. :)

Te 4,5l oleju i filterek za 25zł (oryg) to chyba nie tragedia...

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

7 Data: Kwiecien 17 2008 01:16:14
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: J.F. 

On Thu, 17 Apr 2008 01:05:49 +0200,  .Peeter wrote:

J.F. wrote:
Pod warunkiem ze nastapi :-)

Ja nie kapuję, co jest takiego straszliwego w wymianie oleju
co 8 tys? Pilnuję takiego dystansu i wymieniam zawsze na czas,

Te 4,5l oleju i filterek za 25zł (oryg) to chyba nie tragedia...

Oczywiscie ze nie, ale skoro nie widac roznicy to po co przeplacac ?
:-)

J.

8 Data: Kwiecien 17 2008 08:42:34
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: .Peeter 

J.F. wrote:

Oczywiscie ze nie, ale skoro nie widac roznicy to po co przeplacac ?
:-)

Tak, 80% pań z Gdańska nie widzi różnicy. :D

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

9 Data: Kwiecien 17 2008 08:41:04
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: Robert J. 

Te 4,5l oleju i filterek za 25zł (oryg) to chyba nie tragedia...

Możesz wymieniać i co 1000 km, Twoja sprawa :-). Tylko po co? Ja w swoim TDI wymieniam jak fabryka każe, co 15000 km. I jakoś nic się nie dzieje.
A zastanawiałes się że ten zużyty olej, zlewany dużo częściej niż trzeba, może zanieczyszczać w jakimś stopniu środowisko? Ja wiem że przepracowane oleje się oczyszcza itd, ale nie jest to proces "bezstratny" ;-)

10 Data: Kwiecien 17 2008 08:00:56
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: Jacek Rudowski 

On 2008-04-17, Robert J.  wrote:

Te 4,5l oleju i filterek za 25zł (oryg) to chyba nie tragedia...

Możesz wymieniać i co 1000 km, Twoja sprawa :-). Tylko po co? Ja w swoim TDI
wymieniam jak fabryka każe, co 15000 km. I jakoś nic się nie dzieje.
A zastanawiałes się że ten zużyty olej, zlewany dużo częściej niż trzeba,
może zanieczyszczać w jakimś stopniu środowisko? Ja wiem że przepracowane
oleje się oczyszcza itd, ale nie jest to proces "bezstratny" ;-)

Pdorukcja nowych turbo, nowych czesci do silnika itp. tez zanieczyszcza
srodowisko.
Jak traktujesz samochod jak zwyczajny dupowoz, to roznicy pewnie nie zauwazysz.
Jak zaczniesz upalac, to zapewne docenisz role dobrego oleju po pierwszej
wymianie turbo albo panewek w silniku... i walu... i korb... i kompletu
uszczelek i innych duperelek.

Dobry olej wymieniany co kilka (a nie  kilkanascie tysiecy) kilometrow wyjdzie
jednak zdecydowanie taniej i zapewne wcale nie tak groznie dla srodowiska.


--
Jacek "AMI" Rudowski

11 Data: Kwiecien 17 2008 16:39:12
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: Robert J. 

Pdorukcja nowych turbo, nowych czesci do silnika itp. tez zanieczyszcza
srodowisko.

Produkcja całego auta też :-). To żaden argument. Natomiast wylewanie nie w pełni zużytego oleju to już zanieczyszczanie ponad potrzebę...



Jak traktujesz samochod jak zwyczajny dupowoz, to roznicy pewnie nie zauwazysz.
Jak zaczniesz upalac, to zapewne docenisz role dobrego oleju po pierwszej
wymianie turbo albo panewek w silniku... i walu... i korb... i kompletu
uszczelek i innych duperelek.

Powiem tak: gdybym chciał jeździć "sportowo" to może i bym zainteresował się tematem częstszych wymian. Ale auto mam do normalnego użytku, więc olej wymieniam co tyle, ile każe fabryka. I żeby była jasność to na jakości oleju nie oszczędzam :-), bo chyba to chciałeś mi zaimputować. Kolega twórca pytał o sens częstszych wymian, a nie czy częściej wymieniać jeżdżąc pseudosportowo. Przeczytał gdzieś artykuł napisany pewnie przez jakiegoś lekkiego paranoika i teraz nie jest pewny co robić.
I jeszcze coś. Pokaż mi kogoś, kto wymieniał te wszystkie elementy tylko dlatego, że nie stosował "częstszych wymian oleju" ;-))).




Dobry olej wymieniany co kilka (a nie  kilkanascie tysiecy) kilometrow wyjdzie
jednak zdecydowanie taniej

Jesteś w stanie dowieść że wymiana częstsza niż zaleca producent auta (przy normalnym użytkowania pojazdu) wydłuża życie elementów? To, że Tobie nic się nie rozsypało bo wymieniasz co parę tysięcy km nie znaczy, że coś by się popsuło gdybyś wymieniał wtedy, kiedy trzeba.

12 Data: Kwiecien 17 2008 12:54:42
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 17 Apr 2008 01:05:49 +0200, .Peeter
 wrote:

Te 4,5l oleju i filterek za 25zł (oryg) to chyba nie tragedia...

 Zależy jaki olej. Jak lejesz ten po 120-150 za dwulitrową bańkę,
 to już widać. Ale czasami po prostu trzeba i już.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

13 Data: Kwiecien 16 2008 23:41:14
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 16.04.2008 J.F  napisał/a:

On Wed, 16 Apr 2008 16:52:26 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
On Wed, 16 Apr 2008 18:30:42 +0200, EMPI
- kupować najlepszy możliwy olej
Jeszcze nikomu nie zaszkodziło.

- wymieniać go co 7-8 tys. km
Jeszcze nikomu nie zaszkodziło

Ale portfelowi szkodzi :-)

Dłubanie w motorze tez do najtanszych nie nalezy.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

14 Data: Kwiecien 16 2008 18:53:44
Temat: Re: Silnik turbo
Autor: mancer 

Użytkownik "EMPI"  napisał w wiadomości

Szukając informacji nt. turbo-dziury znalazłem artykuł dotyczący
użytkowania silników z turbodoładowaniem :

Ostatnie Renie mają schrzanione sterowanie elektroniczną
przepustnicą.  Nawet w silnikach wolnossących pedał gazu
działa z _wyraźnym_ opóźnieniem. Doznałeś zapewne
kumulacji tego efektu z turbo-dziurą :)


- kupować najlepszy możliwy olej

Tak - tylko syntetyk.


- wymieniać go co 7-8 tys. km

Tak.. jak masz 200KM/1litr i mocno pałujesz :).
W zwykłym samochodzie co 15 czy nawet 20tys,
powinno być jak najbardziej ok.


- często kontrolować filtr powietrza

Normalnie, tak jak w wolnossącym.


- nie wyłączać auta zaraz po zatrzymaniu tylko odczekać 1-2 minuty na
wolnych obrotach

Zazwyczaj nie trzeba. Chodzi o to aby w momencie wyłaczania silnika,
turbo się nie "świeciło". Czyli nie gasić zaraz po tym jak jechałeś
200km/h po trasie, albo dociągałeś do odcięcia na każdym biegu :)


- nie używać wyższych obrotów zanim się silniek nie nagrzeje

To w kazdym silniku, jeśli o niego dbasz :)

Silnik turbo



Grupy dyskusyjne