Silnik turbo
1 | Data: Kwiecien 16 2008 18:30:42 |
Temat: Silnik turbo | |
Autor: EMPI | Hej ! 2 |
Data: Kwiecien 16 2008 16:52:26 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 16 Apr 2008 18:30:42 +0200, EMPI - kupować najlepszy możliwy olej Jeszcze nikomu nie zaszkodziło. - wymieniać go co 7-8 tys. km Jeszcze nikomu nie zaszkodziło, a jeśli często chodzisz pełnym ogniem, to jest to wręcz konieczność. I nie dowierzałbym zaleceniom typu zmiana oleju co 30kkm, w dowolnym aucie. - nie wyłączać auta zaraz po zatrzymaniu tylko odczekać 1-2 minuty na Za wyjątkiem najnowszych konstrukcji, które na to zezwalają (ale i tak bym chłodził), jest to konieczność. Przy czym nie musisz stać, możesz po ostrej jeździe po prostu powoli, delikatnie doturlać się przez ostatni kilometr-dwa. Albo założyć turbo-timer. - nie używać wyższych obrotów zanim się silniek nie nagrzeje Przede wszystkim nie obciążać za mocno (jeśli masz manometr, staraj się pozostać po stronie podciśnień). W sumie wolałbym po prostu jeździć samochodem i lać benzynę a nie się To nie kupuj auta z turbo. Chociaż lanie byle jakiego oleju, przedłużanie zmian, czy pałowanie silnika na zimno szkodzi każdemu pojazdowi. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 3 |
Data: Kwiecien 16 2008 20:05:59 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: J.F. | On Wed, 16 Apr 2008 16:52:26 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Wed, 16 Apr 2008 18:30:42 +0200, EMPI Ale portfelowi szkodzi :-) J. 4 |
Data: Kwiecien 16 2008 19:44:37 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 16 Apr 2008 20:05:59 +0200, J.F - wymieniać go co 7-8 tys. kmJeszcze nikomu nie zaszkodziło Przedwczesna wymiana turbo też źle robi na kieszeń. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 5 |
Data: Kwiecien 17 2008 00:31:14 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: J.F. | On Wed, 16 Apr 2008 19:44:37 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Wed, 16 Apr 2008 20:05:59 +0200, J.F Pod warunkiem ze nastapi :-) J. 6 |
Data: Kwiecien 17 2008 01:05:49 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: .Peeter | J.F. wrote: Pod warunkiem ze nastapi :-) Ja nie kapuję, co jest takiego straszliwego w wymianie oleju co 8 tys? Pilnuję takiego dystansu i wymieniam zawsze na czas, czy zrobię to miesiąc wcześniej, czy później, niewielka różnica. I nie ma dla mnie znaczenia, że mój silnik jest z gatunku wolnossących. :) Te 4,5l oleju i filterek za 25zł (oryg) to chyba nie tragedia... -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 7 |
Data: Kwiecien 17 2008 01:16:14 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: J.F. | On Thu, 17 Apr 2008 01:05:49 +0200, .Peeter wrote: J.F. wrote: Ja nie kapuję, co jest takiego straszliwego w wymianie oleju Oczywiscie ze nie, ale skoro nie widac roznicy to po co przeplacac ? :-) J. 8 |
Data: Kwiecien 17 2008 08:42:34 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: .Peeter | J.F. wrote: Oczywiscie ze nie, ale skoro nie widac roznicy to po co przeplacac ? Tak, 80% pań z Gdańska nie widzi różnicy. :D -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 9 |
Data: Kwiecien 17 2008 08:41:04 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: Robert J. | Te 4,5l oleju i filterek za 25zł (oryg) to chyba nie tragedia... Możesz wymieniać i co 1000 km, Twoja sprawa :-). Tylko po co? Ja w swoim TDI wymieniam jak fabryka każe, co 15000 km. I jakoś nic się nie dzieje. A zastanawiałes się że ten zużyty olej, zlewany dużo częściej niż trzeba, może zanieczyszczać w jakimś stopniu środowisko? Ja wiem że przepracowane oleje się oczyszcza itd, ale nie jest to proces "bezstratny" ;-) 10 |
Data: Kwiecien 17 2008 08:00:56 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: Jacek Rudowski | On 2008-04-17, Robert J. wrote: Te 4,5l oleju i filterek za 25zł (oryg) to chyba nie tragedia... Pdorukcja nowych turbo, nowych czesci do silnika itp. tez zanieczyszcza srodowisko. Jak traktujesz samochod jak zwyczajny dupowoz, to roznicy pewnie nie zauwazysz. Jak zaczniesz upalac, to zapewne docenisz role dobrego oleju po pierwszej wymianie turbo albo panewek w silniku... i walu... i korb... i kompletu uszczelek i innych duperelek. Dobry olej wymieniany co kilka (a nie kilkanascie tysiecy) kilometrow wyjdzie jednak zdecydowanie taniej i zapewne wcale nie tak groznie dla srodowiska. -- Jacek "AMI" Rudowski 11 |
Data: Kwiecien 17 2008 16:39:12 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: Robert J. | Pdorukcja nowych turbo, nowych czesci do silnika itp. tez zanieczyszcza Produkcja całego auta też :-). To żaden argument. Natomiast wylewanie nie w pełni zużytego oleju to już zanieczyszczanie ponad potrzebę... Jak traktujesz samochod jak zwyczajny dupowoz, to roznicy pewnie nie zauwazysz. Powiem tak: gdybym chciał jeździć "sportowo" to może i bym zainteresował się tematem częstszych wymian. Ale auto mam do normalnego użytku, więc olej wymieniam co tyle, ile każe fabryka. I żeby była jasność to na jakości oleju nie oszczędzam :-), bo chyba to chciałeś mi zaimputować. Kolega twórca pytał o sens częstszych wymian, a nie czy częściej wymieniać jeżdżąc pseudosportowo. Przeczytał gdzieś artykuł napisany pewnie przez jakiegoś lekkiego paranoika i teraz nie jest pewny co robić. I jeszcze coś. Pokaż mi kogoś, kto wymieniał te wszystkie elementy tylko dlatego, że nie stosował "częstszych wymian oleju" ;-))). Dobry olej wymieniany co kilka (a nie kilkanascie tysiecy) kilometrow wyjdzie Jesteś w stanie dowieść że wymiana częstsza niż zaleca producent auta (przy normalnym użytkowania pojazdu) wydłuża życie elementów? To, że Tobie nic się nie rozsypało bo wymieniasz co parę tysięcy km nie znaczy, że coś by się popsuło gdybyś wymieniał wtedy, kiedy trzeba. 12 |
Data: Kwiecien 17 2008 12:54:42 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 17 Apr 2008 01:05:49 +0200, .Peeter Te 4,5l oleju i filterek za 25zł (oryg) to chyba nie tragedia... Zależy jaki olej. Jak lejesz ten po 120-150 za dwulitrową bańkę, to już widać. Ale czasami po prostu trzeba i już. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 13 |
Data: Kwiecien 16 2008 23:41:14 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 16.04.2008 J.F napisał/a: On Wed, 16 Apr 2008 16:52:26 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: Dłubanie w motorze tez do najtanszych nie nalezy. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 14 |
Data: Kwiecien 16 2008 18:53:44 | Temat: Re: Silnik turbo | Autor: mancer | Użytkownik "EMPI" napisał w wiadomości Szukając informacji nt. turbo-dziury znalazłem artykuł dotyczący Ostatnie Renie mają schrzanione sterowanie elektroniczną przepustnicą. Nawet w silnikach wolnossących pedał gazu działa z _wyraźnym_ opóźnieniem. Doznałeś zapewne kumulacji tego efektu z turbo-dziurą :) - kupować najlepszy możliwy olej Tak - tylko syntetyk. - wymieniać go co 7-8 tys. km Tak.. jak masz 200KM/1litr i mocno pałujesz :). W zwykłym samochodzie co 15 czy nawet 20tys, powinno być jak najbardziej ok. - często kontrolować filtr powietrza Normalnie, tak jak w wolnossącym. - nie wyłączać auta zaraz po zatrzymaniu tylko odczekać 1-2 minuty na Zazwyczaj nie trzeba. Chodzi o to aby w momencie wyłaczania silnika, turbo się nie "świeciło". Czyli nie gasić zaraz po tym jak jechałeś 200km/h po trasie, albo dociągałeś do odcięcia na każdym biegu :) - nie używać wyższych obrotów zanim się silniek nie nagrzeje To w kazdym silniku, jeśli o niego dbasz :) |