Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
1 | Data: Lipiec 21 2007 11:53:15 |
Temat: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | |
Autor: Pawel | Witam, 2 |
Data: Lipiec 21 2007 12:15:21 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik Pawel napisał: Ah i jeszcze - w Mercedesie jest tuning AMG, BMW ma swoje M - a jaki jest odpowiednik takich aut w VAGu, czy ktos podpowie? A Audi ma swoje S/RS. Co do silnikow to Mercedes raczej nie blyszczy, BMW owszem, np. 535d to niezly szatan, engine of the year. Zwykly 3.0d tez spoko ale ja bym bral Audi ;) -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 3 |
Data: Lipiec 21 2007 16:52:38 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Pawel | A Audi ma swoje S/RS. Co do silnikow to Mercedes raczej nie blyszczy, BMW A jak z awaryjnoscia tych wiekszych TDI - czy dobrze mysle, ze takie auta, to tam wszystko jest inne i lozyska i jakies przeguby (no nie wspominajac o skrzyniach, silniku itd) - i w sumie wszysko x10 w ew. naprawie? Pozdr.P. 4 |
Data: Lipiec 21 2007 17:04:25 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik Pawel napisał: A jak z awaryjnoscia tych wiekszych TDI - czy dobrze mysle, ze takie auta, to tam wszystko jest inne i lozyska i jakies przeguby (no nie wspominajac o skrzyniach, silniku itd) - i w sumie wszysko x10 w ew. naprawie? Szczerze to nie wiem. Silniki w miare nowe. Nie jezdzilem nigdy samochodem z tym silnikiem a tym bardziej nie posiadam. Jednak stojac przed dylematem wzialbym Audi, szczegolnie quattro i tak mocnym silnikiem, ktory wcale nie musi duzo palic. Audi do psujacych nie nalezy, nie wprowadzaja tez silnikow szybko na pale, bo konkurencja. Dosc dlugo "testuja" i wybieraja, patrz 5.0 V10 TDI, ktory mialbyc w A8 ale nie jest, bo byl za glosny. Inzynierzy z Audi skonstruowali sobie 4.2 TDI :) -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 5 |
Data: Lipiec 21 2007 17:05:30 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Pawel | nalezy, nie wprowadzaja tez silnikow szybko na pale, bo konkurencja. Dosc No tak...dodatkowo - te 535d - to jednak moze i fajne, ale tez i ceny powyzej 140 000 PLN za 2003 ;) To duzo, bardzo duzo ;) Pozdr.P. 6 |
Data: Lipiec 24 2007 11:26:22 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Hektor | Użytkownik "Pawel" napisał Czy ktos mial moze do czynienia z silnikami ww. - tj. 3.0 lub 2.7 TDI, biturbo - w autach z napedem na 4 - np. takie Audi A6? Zastanawiam sie jak z awaryjnoscia itp. sprawami - myslalem cieplo o takim wlasnie Audi z 2003. Jestes pewien, ze te silniki maja dwie turbiny ? Jezdzilem Allroad'em z trzylitrowym dieslem, ale o awaryjnosci niewiele moge powiedziec. Od ludzi z "kregów zblizonych" do serwisów slyszalem, ze na razie nie bylo jakis powszechniejszych problemów. Ani z silnikami, ani ze skrzyniami (automaty). Zbigniew Kordan 7 |
Data: Lipiec 24 2007 12:00:10 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Pawel | Jestes pewien, ze te silniki maja dwie turbiny ? Nie wszystkie - ale spodobal mi sie jeden model A6 '03 - biturbo, quattro, 2.7 TDI. Jezdzilem Allroad'em z trzylitrowym dieslem, ale o awaryjnosci niewiele No wlasnie ciekawe jak sie tym jezdzi (skrzynie) oraz np. czy allroad (bo tez mi sie podoba) - ma tak naprawde "wszystko inne" tj. oprocz zawieszenia - wszystkie czesci inne i czy dobrze mysle - ze pewnie ich ceny to x3 w stosunku np. do normalnej A6. Pozdr.P. 8 |
Data: Lipiec 25 2007 11:27:16 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Hektor | Użytkownik "Pawel" napisał Jestes pewien, ze te silniki maja dwie turbiny ? Zaden z wymienionych silników nie ma dwóch turbin. Jesli chodzi o 2.7 biturbo, to owszem jest taki silnik, ale jest to benzyna (230, 250 KM). No wlasnie ciekawe jak sie tym jezdzi (skrzynie) oraz np. czy allroad (bo tez mi sie podoba) - ma tak naprawde "wszystko inne" tj. oprocz zawieszenia - wszystkie czesci inne i czy dobrze mysle - ze pewnie ich ceny to x3 w stosunku np. do normalnej A6. Srodek jest prawie taki sam w pozostalych A6. A jezdzi sie tak jak na taki samochód przystalo, czyli szybko i komfortowo. Samochód prowadzi sie jak wiekszy kompakt i w odróznieniu od poprzedniej A6 (C5) nie odczuwa sie jego masy. Co do ceny, to w przypadku Allroad'a bedzie ona znacznie wyzsza za egzemplaze uzywane niż "zwykle" A6, bo to stosunkowo rzadki samochód. Ceny czesci zamiennych równiez sa wyzsze, ale nie jest to samochód dla druciarzy wiec przy jego zakupie trzeba sie liczyc z pewnymi kosztami eksploatacji. Zbigniew Kordan 9 |
Data: Lipiec 25 2007 15:09:49 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Pawel | egzemplaze uzywane niż "zwykle" A6, bo to stosunkowo rzadki samochód. Ceny Nie wiem co to "druciarz" no ale dobra ;) Chodzilo mi raczej o to, czy one sa np. inaczej projektowane i np. ze w zwyklym A6 np. jakies lozyska robia 100 000 km, a w tym allroad np. tylko 50 000 km - bo np. z zalozenia sa bardziej wysilone (to tylko przyklad - chodzi mi o zilustrowanie tego co mam na mysli) - no i czy np. rzeczone lozyska sa potem 5x czy np. tylko 2x drozsze od zwyklych. Mowie tak - bo tak np. jest w rowerach - im bardziej 'wyczynowy' osprzet itd. - tym szybciej sie zuzywa i tym drozszy. Co do tych 2.7 to moze rzeczywiscie to benzyna, nie przypatrywalem sie, a widzialem taki w warsztacie jak naprawialo sie moje auto. Mial z tylu dwie rury - tyle pamietam, wygladal bardzo fajnie ;) Pozdr. P. 10 |
Data: Lipiec 25 2007 15:15:19 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Pawel | Ah i jeszcze - zastanawiam sie nad tymi silnikami TiD w Saabach, np. takie 11 |
Data: Lipiec 25 2007 15:32:51 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Krzysztof Polito | Pawel wrote: Ah i jeszcze - zastanawiam sie nad tymi silnikami TiD w Saabach, np. takie AFAIK te diesle to oplowskie Y22DTH takie same jak w Omegach C (120 KM / 280 Nm). K 12 |
Data: Lipiec 25 2007 20:03:59 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Hektor | Użytkownik "Pawel" napisał Ah i jeszcze - zastanawiam sie nad tymi silnikami TiD w Saabach, np. takie 9-3 2.2 TiD - jesli to wazy tylko ok. 1400 kg to to powinna byc rakieta z takim silnikiem...ciekawe jak z awaryjnoscia i ogolnie jakoscia tych saabowych diesli. To jest oplowski silnik - sto dwadziescia kilka KM. Nic specjalnego. Pewnie duzo mozna o nim powiedziec, ale na pewno nie to, ze robi z czegokolwiek rakiete. Zbigniew Kordan 13 |
Data: Lipiec 25 2007 20:46:58 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Pawel | To jest oplowski silnik - sto dwadziescia kilka KM. Nic specjalnego. Ojej, to te 9-3 sa z silnikami Opla? Eh. Sa tez 1.9 TiD - czyzby byl to silnik VAGa? Pozdr.P. 14 |
Data: Lipiec 25 2007 21:16:37 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Hektor | Użytkownik "Pawel" napisał Ojej, to te 9-3 sa z silnikami Opla? Eh. Sa tez 1.9 TiD - czyzby byl to silnik VAGa? Tez Opel. Nowszy i mocniejszy. Saab ma takie sympatyczne silniki benzynowe, ze az zal kupowac jakiegos klekota. Zbigniew Kordan 15 |
Data: Lipiec 25 2007 21:21:02 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Pawel | Saab ma takie sympatyczne silniki benzynowe, ze az zal kupowac jakiegos Hmmm moze i racja. Czyli ten 3.0 TDI w 9-5 to tez pewnie Opel. Cenowo - najoptymalniej z tych wszystkich (A6, Saaby, VW) wyglada mi wlasnie 9-3 - bo wersje z ok. '03 mozna kupic za ok. 50k dobrze wyposazona. No nic, trzeba sie jeszcze porozgladac. A4 tez ciekawie wygladaja i jednak to VAG. W sumie zalezalo mi na dieslu - bo jednak spalanie mniejsze i chyba jakos przyjemniej sie zbieraja - choc nie mam doswiadczenia wielkiego. Pozdr.P. 16 |
Data: Lipiec 26 2007 10:07:46 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Hektor | Użytkownik "Pawel" napisał Hmmm moze i racja. Czyli ten 3.0 TDI w 9-5 to tez pewnie Opel. Tez Opel i nie TDI a TiD. Cenowo - najoptymalniej z tych wszystkich (A6, Saaby, VW) wyglada mi wlasnie 9-3 - bo wersje z ok. '03 mozna kupic za ok. 50k dobrze wyposazona. No nic, trzeba sie jeszcze porozgladac. A4 tez ciekawie wygladaja i jednak to VAG. Straszny masz rozrzut. Z jednej strony A6 (a nawet Allroad) a z drugiej maly Saab. W sumie zalezalo mi na dieslu - bo jednak spalanie mniejsze i chyba jakos przyjemniej sie zbieraja - choc nie mam doswiadczenia wielkiego. A co w tym przyjemnego ? Najpierw zenada potem sie budzi, by za chwile zdechnac bo konczy sie zakres obrotów. Chyba, ze polaczyc diesla z automatem. Zbigniew Kordan 17 |
Data: Lipiec 26 2007 11:41:29 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Pawel | Straszny masz rozrzut. Z jednej strony A6 (a nawet Allroad) a z drugiej Ojej. No wlasnie, bo sam nie wiem, sam nie wiem. Nie mam jakichs specjalnych potrzeb ze np. dziecko + wozek = duze kombi itd. A chce na pewno cos, czym sie bedzie fajnie, dynamicznie jezdzic...te duze Audi imponuja np. silnikami, pewnie komfortem tez - bo to jednak duze. Z drugiej strony pomyslalem, ze skoro jezdzilo mi sie fajnie 1.9 TDI 110 KM VW, ktory wazyl 2450 kg to pewnie jesli taki Saab ma 2.2 TiD 120 KM i wazy 1400 kg - to jezdzi o niebo lepiej. Choc moze sie myle, sam nie wiem. A co w tym przyjemnego ? Najpierw zenada potem sie budzi, by za chwile Mnie sie 1.9 TDI 110KM bardzo przyjemnie jezdzilo. Na kazdym biegu "ciagnie" itd., tak jakos to fajnie plynie - no podobalo mi sie. Benzyna (a mam porownanie np. z Mitsu Galant GLSi 2.0 196 KM) - to no wlasnie - benzyna to taki bzyczek i w sumie jakby - takie wrazenie - po zmianie biegu znow sie musi wkrecic na te swoje 5000 zeby pociagnac. No nic, jak narazie umowilem sie na jazde probna nowa 3, kombi. Zobaczymy co to i jak to. Pozdr i dzieki za dyskusje i wyjasnianie ;) -- P. 18 |
Data: Lipiec 26 2007 15:02:45 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: PAndy |
To jest oplowski silnik - sto dwadziescia kilka KM. Nic specjalnego. Pewnie duzo mozna o nim powiedziec, ale na pewno nie to, ze robi z czegokolwiek rakiete. przeca caly ten saab to vectra... 19 |
Data: Lipiec 25 2007 20:52:14 | Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd. | Autor: Hektor | Użytkownik "Pawel" napisał Nie wiem co to "druciarz" no ale dobra ;) Fora w sieci pelne sa gosci, którzy najpierw kupuja (kiedys) drogie fury, a potem zdziwieni cenami czesci zamiennych panicznie szukaja oszczednosci w rozrzadzie, hamulcach, plynach itp. materialach. Do tego próby wymiany elementów bez odpowiednich narzedzi i na podwórku pod blokiem. Chodzilo mi raczej o to, czy one sa np. inaczej projektowane i np. ze w zwyklym A6 np. jakies lozyska robia 100 000 km, a w tym allroad np. tylko 50 000 km - bo np. z zalozenia sa bardziej wysilone (to tylko przyklad - chodzi mi o zilustrowanie tego co mam na mysli) - no i czy np. rzeczone lozyska sa potem 5x czy np. tylko 2x drozsze od zwyklych. Nie slyszalem o specyficznych bolaczkach Allroad'a. Raczej jest wykonany trwalej niz zwykly A6. Idealny samochód na polskie drogi. Mowie tak - bo tak np. jest w rowerach - im bardziej 'wyczynowy' osprzet itd. - tym szybciej sie zuzywa i tym drozszy. W samochodach jest podobnie, z tym, ze granica "wyczynowosci" podzespolów jest bardziej przesunieta. Na pewno nie znajdziesz takich elementów w A6-tkach. Co do tych 2.7 to moze rzeczywiscie to benzyna, nie przypatrywalem sie, a widzialem taki w warsztacie jak naprawialo sie moje auto. Mial z tylu dwie rury - tyle pamietam, wygladal bardzo fajnie ;) Dwie rury maja (w A6) wszystkie wersje quattro. Dodatkowo, wspomnainy przez Ciebie silnik 2.7 TDI jest montowany dopiero od wersji 5B (C6), a Ty widziales A6 w wersji 4B (C5). Zbigniew Kordan |