On 18.01.2010 11:34, Andre napisał(a)/has written:
Czy silniki montowane w nowym Bravo 1.4T-Jet 120KM i 150KM to te
same silniki tylko ze zmienionym sterownikiem/oprogramowaniem?
Zależy jak rozumieć "te same silniki". Benzynowych prawie w ogóle nie
znam, ale podejrzewam, że kilka różnic będzie, przede wszystkim w
"osprzęcie" (jak np. inne turbo, o innych "niesilnikowych" -np. przełożeniach skrzyni biegów- różnicach nie wspominając) [piszę to na podstawie tego, co mi się kołacze po głowie z wątków na autokąciku oraz z tego, że w dieslach są różnice -każda wersja ma jakieś różnice względem pozostałych].
Szczegóły/różnice to pewnie i tak "tajemnica producenta", ale jak poszukasz w necie/na forach, powinieneś parę różnic znaleźć.
Pozdrawiam!
/Ramok
3 |
Data: Styczen 18 2010 23:12:42 |
Temat: Re: Silniki w Bravo |
Autor: \M. |
NIE - to są troszeczke inne silniki
Róznią sie blokami silnika
kod silnika 1000 xxxx to 150 KM a 5000xxxx 120 KM
róznica wyskosci bloku ok 1,5 mm!!! mimo ze stopien sprezania 9.8 taki sam
TJety różnia się ulepszoną cyrkulacją wewnętrzną płynu chłodzącego
inne wałki rozrzadu - w 150 - ok 10stponi dłuzej ma otwarte zawory
Pozatym 150 KM masz przez 90 sekund potem mocy masz 120 KM inaczaj mogłyby
odpłynąć tłoki.
Użytkownik "Ramok" napisał w wiadomości
On 18.01.2010 11:34, Andre napisał(a)/has written:
Czy silniki montowane w nowym Bravo 1.4T-Jet 120KM i 150KM to te
same silniki tylko ze zmienionym sterownikiem/oprogramowaniem?
Zależy jak rozumieć "te same silniki". Benzynowych prawie w ogóle nie
znam, ale podejrzewam, że kilka różnic będzie, przede wszystkim w
"osprzęcie" (jak np. inne turbo, o innych "niesilnikowych" -np.
przełożeniach skrzyni biegów- różnicach nie wspominając) [piszę to na
podstawie tego, co mi się kołacze po głowie z wątków na autokąciku oraz z
tego, że w dieslach są różnice -każda wersja ma jakieś różnice względem
pozostałych].
Szczegóły/różnice to pewnie i tak "tajemnica producenta", ale jak
poszukasz w necie/na forach, powinieneś parę różnic znaleźć.
Pozdrawiam!
/Ramok
4 |
Data: Styczen 19 2010 12:24:04 | Temat: Re: Silniki w Bravo | Autor: Andre |
\M. wrote:
Pozatym 150 KM masz przez 90 sekund potem mocy masz 120 KM inaczaj
mogłyby odpłynąć tłoki.
Dzieki serdeczne za odpowiedz.
Ale troche sie zdziwilem. To jest moc chwilowa? Taki overboost?
--
Pozdrawiam,
Andre
5 |
Data: Styczen 19 2010 22:09:19 | Temat: Re: Silniki w Bravo | Autor: \M. |
Niestety praw fizyki nie oszukamy -to jest silnik benzynowy 0- nie diesel
1. Ekologia - NOx powstają w wysokich temp i cisnieniach spalania
2. Trwałość silnika i katalizatora - gotujące sie tłoki i olej
A po co tyle mocy jak do setki masz ok 10sekund
Dzieki serdeczne za odpowiedz.
Ale troche sie zdziwilem. To jest moc chwilowa? Taki overboost?
Zdziwiłbyś sie jakbys np pomylił tłoki albo naprawiał głowice
jakby np po rozgrzaniu tłok stukał w głowice heheheh
Użytkownik "Andre" napisał w wiadomości
\M. wrote:
Pozatym 150 KM masz przez 90 sekund potem mocy masz 120 KM inaczaj
mogłyby odpłynąć tłoki.
Dzieki serdeczne za odpowiedz.
Ale troche sie zdziwilem. To jest moc chwilowa? Taki overboost?
--
Pozdrawiam,
Andre
| | |