Grupy dyskusyjne   »   Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?

Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?



1 Data: Wrzesien 19 2011 09:15:46
Temat: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

Ogl±dam sobie nowe modele motocykli (Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki, BMW). Patrzę głównie na modele turystyczne - więc drogie i dobrze wyposażone. Tylko Suzuki oferuje w standardzie wy¶wietlacz biegów.

Dlaczego producenci nie instaluj± tego pożytecznego dodatku? W moim Fazerze sam sobie taki zainstalowałem i trudno mi sobie wyobrazić jazdę bez tego.



2 Data: Wrzesien 19 2011 09:35:18
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Marcin N napisał(a):

W moim Fazerze sam sobie taki zainstalowałem i trudno mi sobie wyobrazić jazdę bez tego.

Kluczowe jest to: jedynka w dol!
Jak to przyswoisz to prawdopodobnie dasz rade bez wyswietlacza.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

3 Data: Wrzesien 19 2011 10:32:17
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Tytus z domQ 

Siemka

*** "Kamil Nowak 'Amil'"
Kluczowe jest to: jedynka w dol!
 Jak to przyswoisz to prawdopodobnie dasz rade bez wyswietlacza.

No chyba ze Jafa albo siakis ekstremalny sport...
na tor dobra rzecz taki wyswietlacz

--
         Tytus
żółta motorynka
malagutek RWD

4 Data: Wrzesien 20 2011 02:35:05
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-19, Tytus z domQ  wrote:


No chyba ze Jafa albo siakis ekstremalny sport...
na tor dobra rzecz taki wyswietlacz

Tytusie, a kiedy na torze jest czas na patrzenie na wyswietlacz? Na tor
zrobili shift lighta zeby blyskal po oczach i nie trza bylo patrzec na
zegary.

PS. Przeciez w Lublinie sie jezdzi na jedynce tylko to po co tam
wyswietlacz??
--
Artur
ZZR 1200

5 Data: Wrzesien 20 2011 07:52:26
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: Tytus z domQ 

Siemka

*** "AZ" Tytusie, a kiedy na torze jest czas na patrzenie na wyswietlacz? Na tor
 zrobili shift lighta zeby blyskal po oczach i nie trza bylo patrzec na
 zegary.

Ci co maja prawidlowa pozycje maja czas na patrzenie, no i ci co maja wlasciwa technike przejazdow przez winkle a nie pyrkaja "formula"

*** PS. Przeciez w Lublinie sie jezdzi na jedynce tylko to po co tam
 wyswietlacz??

Sa rowniez tacy co sie nie boja winkli i uzywaja tam wyzszych biegow. Ale racja - rozpedzienie tam transatlantyka moze byc trudne a manewry bez holownikow wrecz niemozliwe.

--
         Tytus
żółta motorynka
malagutek RWD

6 Data: Wrzesien 20 2011 09:08:11
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Norbi 

W dniu 2011-09-20 04:35, AZ pisze:

Tytusie, a kiedy na torze jest czas na patrzenie na wyswietlacz? Na tor
zrobili shift lighta zeby blyskal po oczach i nie trza bylo patrzec na
zegary.

Ostatnio stwierdzilem ze jednak przydalby mi sie bardzo na torze taki wyswietlacz jak musialem liczyc na ktorym biegu jade Jedynie po odejsciach mozna bylo stwierdzic czy na odpowiednim przejechalem winkiel.


PS. Przeciez w Lublinie sie jezdzi na jedynce tylko to po co tam
wyswietlacz??

A kiedys Ty byl na Lublinie ? - za trudny? za bardzo techniczny tor ? :)
Ja wiem - w Nowodworze to chociaz odpoczac na prostych sie da - w Lublinie trzeba sie urobic 3x tyle :)

Ogolnie na Lublinie to 3-ka i tak wiekszosc jest wolniejsza jesli jedziesz plynnie. A jesli chcesz zrobic dobry czas to dopiero na 2-ce latasz :)

Norbi
BLACK XX'03

7 Data: Wrzesien 21 2011 08:56:12
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-20, Norbi  wrote:


Ostatnio stwierdzilem ze jednak przydalby mi sie bardzo na torze taki
wyswietlacz jak musialem liczyc na ktorym biegu jade Jedynie po
odejsciach mozna bylo stwierdzic czy na odpowiednim przejechalem winkiel.

Nie wiem, mi tam biegi na torze po paru sesjach wychodza same, tzn. we
lbie sobie programuje ile przed winklem zbic w dol i nie odwraca to
jakos mojej uwagi od jazdy.

A kiedys Ty byl na Lublinie ? - za trudny? za bardzo techniczny tor ? :)
Ja wiem - w Nowodworze to chociaz odpoczac na prostych sie da - w
Lublinie trzeba sie urobic 3x tyle :)

Zdarzylo mi sie pierwszy i ostatni raz. Tytus zrobil dywere z
kompresorkiem i po spuszczeniu do tylu ile mialem w Nowodworze (1,5/1,8)
bujalo mna jak na morzu podczas sztormu i meczylem sie okrutnie, a
pozniej na stacji okazalo sie, ze jest 0,8/1,0.

Ogolnie na Lublinie to 3-ka i tak wiekszosc jest wolniejsza jesli
jedziesz plynnie. A jesli chcesz zrobic dobry czas to dopiero na 2-ce
latasz :)

Chyba GS500, przeciez w normalnym motocyklu jedynka jest tam az zanadto
;-)

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Wrzesien 21 2011 12:03:32
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producen tów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: PawelK vel Pablo 

Dnia 264 roku bieżÄ…cego, AZ zeznał(a) jak nastÄ™puje:

Zdarzylo mi sie pierwszy i ostatni raz. Tytus zrobil dywere z
kompresorkiem i po spuszczeniu do tylu ile mialem w Nowodworze
(1,5/1,8) bujalo mna jak na morzu podczas sztormu i meczylem sie
okrutnie, a pozniej na stacji okazalo sie, ze jest 0,8/1,0.


Trza zainwestować 10zł i kupić ciĹ›nieniomierz w jakimĹ› FeuVercie.

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz"
FZS600 Fazer '01 63kkm -> na sprzedaż
CBR600F F4i '02 27kkm "Laleczka"
Warszawa Gocław

9 Data: Wrzesien 21 2011 10:29:04
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-21, PawelK vel Pablo  wrote:

Zdarzylo mi sie pierwszy i ostatni raz. Tytus zrobil dywere z
kompresorkiem i po spuszczeniu do tylu ile mialem w Nowodworze
(1,5/1,8) bujalo mna jak na morzu podczas sztormu i meczylem sie
okrutnie, a pozniej na stacji okazalo sie, ze jest 0,8/1,0.

Trza zainwestować 10zł i kupić ciĹ›nieniomierz w jakimĹ› FeuVercie.

Juz mam najtanszy z Norauto i dziala wysmienicie. Lezy sobie razem z
latkami i kolkami pod kanapa.

--
Artur
ZZR 1200

10 Data: Wrzesien 21 2011 13:29:59
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producen tów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: PawelK vel Pablo 

Dnia 264 roku bieżÄ…cego, AZ zeznał(a) jak nastÄ™puje:

On 2011-09-21, PawelK vel Pablo  wrote:
>> Zdarzylo mi sie pierwszy i ostatni raz. Tytus zrobil dywere z
>> kompresorkiem i po spuszczeniu do tylu ile mialem w Nowodworze
>> (1,5/1,8) bujalo mna jak na morzu podczas sztormu i meczylem sie
>> okrutnie, a pozniej na stacji okazalo sie, ze jest 0,8/1,0.
>
> Trza zainwestować 10zł i kupić ciĹ›nieniomierz w jakimĹ› FeuVercie.
>
Juz mam najtanszy z Norauto i dziala wysmienicie. Lezy sobie razem z
latkami i kolkami pod kanapa.


No toż właĹ›nie o takim pisze.


--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz"
FZS600 Fazer '01 63kkm -> na sprzedaż
CBR600F F4i '02 27kkm "Laleczka"
Warszawa Gocław

11 Data: Wrzesien 21 2011 12:46:17
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Norbi 

W dniu 2011-09-21 10:56, AZ pisze:

Nie wiem, mi tam biegi na torze po paru sesjach wychodza same, tzn. we
lbie sobie programuje ile przed winklem zbic w dol i nie odwraca to
jakos mojej uwagi od jazdy.

Po poznaniu toru to juz sie da wyczuc - jesli latasz w zatyczkach to juz pozniej po wibracjach sie poznaje czy sa wysokie obroty i bieg odpowiedni :)


Zdarzylo mi sie pierwszy i ostatni raz. Tytus zrobil dywere z
kompresorkiem i po spuszczeniu do tylu ile mialem w Nowodworze (1,5/1,8)
bujalo mna jak na morzu podczas sztormu i meczylem sie okrutnie, a
pozniej na stacji okazalo sie, ze jest 0,8/1,0.

Jak to znajomy z Lublina powiedzial - bo trzeba zapierdzielac zeby sie opony zagrzaly a nie obijac :)
Fakt - X-em jak bylem pare razy to sie dalo jezdzic - ale meczace to bylo.
Zmien ten transatlantyk na cos sprytniejszego i wtedy poprobuj :)
Naprawde dobrze sie na Lublinie technike cwiczy i pozycje :)
Zreszta jak zle pojdzie to na przyszly sezon Lublina juz nie bedzie...


Chyba GS500, przeciez w normalnym motocyklu jedynka jest tam az zanadto
;-)

Chyba tylko po to zeby sobie krzywde zrobic - co z tego ze mozesz ciagnac do 120-140 na 1 skoro kazde dodanie i ujecie gazy jest zbyt gwaltowne i powoduje jedynie szarpanie motocyklem.

Wiecej sie nauczylbys jezdzac tam na 3-ce niz na 1-ce :)

Norbi
BLACK XX'03- nie chce ktos kupic ?

12 Data: Wrzesien 21 2011 12:57:31
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-09-21 12:46, Norbi pisze:

Chyba GS500, przeciez w normalnym motocyklu jedynka jest tam az zanadto
;-)


Chyba tylko po to zeby sobie krzywde zrobic - co z tego ze mozesz
ciagnac do 120-140 na 1 skoro kazde dodanie i ujecie gazy jest zbyt
gwaltowne i powoduje jedynie szarpanie motocyklem.

Wiecej sie nauczylbys jezdzac tam na 3-ce niz na 1-ce :)

AZ już wszystko umie. Tylko jeszcze pozycji nie potrafi zająć, poza tym - tip top.

13 Data: Wrzesien 21 2011 11:13:10
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-21, Marcin N  wrote:


AZ już wszystko umie. Tylko jeszcze pozycji nie potrafi zająć, poza tym
- tip top.

Przedewszystkim umiem czytac ze zrozumieniem i logicznie myslec co dla
Ciebie jest ogromnym problem. Poujezdzales sobie najzajebistszy motocykl
na swiecie giees pincet, teraz jezdzisz Fazerem a wypowiadasz sie jak
motocyklowy weteran co to nakrecil milion pincet kilometrow, jezdzil na
kazdym motocyklu i tysiace godzin spedzil na torze.

Jeszcze raz: sprobuj na zygzaku zajac sobie swoja pozycje i podziel sie
wrazeniami.

Swiat naprawde nie konczy sie na GS500 i Fazerze. Ale Ty to nawet
potrafisz nazwac niebieskie elementy zacisku w zoltym motocyklu
diamentem...
--
Artur
ZZR 1200

14 Data: Wrzesien 21 2011 14:40:34
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-09-21 13:13, AZ pisze:

On 2011-09-21, Marcin   wrote:

AZ już wszystko umie. Tylko jeszcze pozycji nie potrafi zająć, poza tym
- tip top.

Przedewszystkim umiem czytac ze zrozumieniem i logicznie myslec co dla
Ciebie jest ogromnym problem. Poujezdzales sobie najzajebistszy motocykl
na swiecie giees pincet, teraz jezdzisz Fazerem a wypowiadasz sie jak
motocyklowy weteran co to nakrecil milion pincet kilometrow, jezdzil na
kazdym motocyklu i tysiace godzin spedzil na torze.

Jeszcze raz: sprobuj na zygzaku zajac sobie swoja pozycje i podziel sie
wrazeniami.

Swiat naprawde nie konczy sie na GS500 i Fazerze. Ale Ty to nawet
potrafisz nazwac niebieskie elementy zacisku w zoltym motocyklu
diamentem...

Kłopoty rodzinne? Zatwardzenie? Czy po prostu kryzys jakiĹ›?
Luzu więcej brachu.

15 Data: Wrzesien 21 2011 12:44:27
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-21, Marcin N  wrote:


Przedewszystkim umiem czytac ze zrozumieniem i logicznie myslec co dla
Ciebie jest ogromnym problem. Poujezdzales sobie najzajebistszy motocykl
na swiecie giees pincet, teraz jezdzisz Fazerem a wypowiadasz sie jak
motocyklowy weteran co to nakrecil milion pincet kilometrow, jezdzil na
kazdym motocyklu i tysiace godzin spedzil na torze.

Jeszcze raz: sprobuj na zygzaku zajac sobie swoja pozycje i podziel sie
wrazeniami.

Swiat naprawde nie konczy sie na GS500 i Fazerze. Ale Ty to nawet
potrafisz nazwac niebieskie elementy zacisku w zoltym motocyklu
diamentem...

Kłopoty rodzinne? Zatwardzenie? Czy po prostu kryzys jakiĹ›?
Luzu więcej brachu.

Ja jestem wyluzowany, tylko wkurwiaja mnie ludzie ktorzy cos uslysza,
odpala googla, poczytaja fora, kupia film na DVD i juz po tygodniu sa
ekspertem w danym temacie. Tyle.

--
Artur
ZZR 1200

16 Data: Wrzesien 21 2011 09:41:08
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Tytus 

Siemka

*** AZ
 Zdarzylo mi sie pierwszy i ostatni raz. Tytus zrobil dywere z

kompresorkiem i po spuszczeniu do tylu ile mialem w Nowodworze (1,5/1,8)
bujalo mna jak na morzu podczas sztormu i meczylem sie okrutnie, a
pozniej na stacji okazalo sie, ze jest 0,8/1,0.

Nie nie nie - Arturowi na Lublinringu raczej podmuchy wiatru
przeszkadzaly, te podmuchy od wyprzedzajacych go GS500, ER5 i innych
takich bzykow.
Ale jak juz wbil sie w grupe YBR-ek to nadazal - bo jednak jest tam
kawalek prostej.

T

17 Data: Wrzesien 19 2011 00:53:38
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: amos 

On 19 Wrz, 09:15, "Marcin N"  wrote:

 W moim Fazerze sam sobie taki zainstalowałem i trudno mi sobie wyobrazić jazdę bez tego.

Jak dawales sobie rade przed jego instalacja?

--
amos

18 Data: Wrzesien 19 2011 10:03:59
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

Użytkownik "amos"  napisał w wiadomo¶ci grup On 19 Wrz, 09:15, "Marcin N"  wrote:

 W moim Fazerze sam sobie taki zainstalowałem i trudno mi sobie wyobrazić jazdę bez tego.

Jak dawales sobie rade przed jego instalacja?

============

Tak jak każdy inny. Nie zdarza Ci się wrzucać siódemki? Nie zdarza Ci się jechać na trójce, gdy chciałe¶ przed zakrętem mieć dwójkę? Każdemu się zdarza.
Każdemu oprócz tych, którzy maj± wy¶wietlacz biegów. Argumenty przeciwników tego drobiazgu podobne s± do argumentów przeciwników wspomagania kierownicy, czy elektrycznych szyb w samochodzie. Nie miał - my¶li, że to zbędne. Użył raz - i nie może się nadziwić, że potrafił żyć bez tego.

19 Data: Wrzesien 19 2011 10:22:33
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: duddits 

On 09/19/11 10:03, Marcin N wrote:

Tak jak każdy inny. Nie zdarza Ci się wrzucać siódemki? Nie zdarza Ci
się jechać na trójce, gdy chciałe¶ przed zakrętem mieć dwójkę? Każdemu
się zdarza.

Zdarza, ale w moim przypadku nie ma to nic wspólnego z brakiem wskaĽnika zmiany biegów :)

Każdemu oprócz tych, którzy maj± wy¶wietlacz biegów. Argumenty
przeciwników tego drobiazgu podobne s± do argumentów przeciwników
wspomagania kierownicy, czy elektrycznych szyb w samochodzie. Nie miał -
my¶li, że to zbędne. Użył raz - i nie może się nadziwić, że potrafił żyć
bez tego.

Porównanie IMHO nietrafione, choć rozumiem co próbujesz wykazać. Nie s±dzę by byli tutaj (czy w ogóle) jacy¶ zażarci przeciwnicy tego wynalazku. Mi to niepotrzebne (a zdarzało mi się jeĽdzić na motocyklach, które miały to fabrycznie, np. Gladius), s±dzę tylko że bardziej przydałoby się na torze niż do turystyki. Z ciekawo¶ci jakie modele dokładnie ogl±dałe¶, bo rozumiem że BMW K1600GTL nie brałe¶ pod uwagę? :)


--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

20 Data: Wrzesien 19 2011 10:55:38
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

Użytkownik "duddits"  napisał w wiadomo¶ci grup Z ciekawo¶ci jakie modele
dokładnie ogl±dałe¶, bo rozumiem że BMW K1600GTL nie brałe¶ pod uwagę? :)

================

Tak "wysoko" nie doszedłem. Ograniczyłem się maksymalnie do 1300.

21 Data: Wrzesien 19 2011 11:05:08
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: ania 


Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomo¶ci

Użytkownik "duddits"  napisał w wiadomo¶ci grup


Z ciekawo¶ci jakie modele
dokładnie ogl±dałe¶, bo rozumiem że BMW K1600GTL nie brałe¶ pod uwagę? :)

================

Tak "wysoko" nie doszedłem. Ograniczyłem się maksymalnie do 1300.

To niezbyt dokladnie do tych 1300 sie "ograniczales", bo w 1000 jest
w sumie nie wiem po co, chyba dla ozdoby? bo nie mieli innego pomyslu, co
tam wstawic? a mogli bardziej przydatny wskaznik paliwa (chyba taki
widzialam w 800 albo 650)

--
ania

22 Data: Wrzesien 19 2011 10:23:11
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Jasio 

Marcin N  napisała rzekomo


Tak jak każdy inny. Nie zdarza Ci się wrzucać siódemki? Nie zdarza Ci się
jechać na trójce, gdy chciałe¶ przed zakrętem mieć dwójkę? Każdemu się
zdarza.

A obrotomierza Yamahaha nie dala w tym fazerze?


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

23 Data: Wrzesien 19 2011 10:52:44
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

Użytkownik "Jasio"  napisał w wiadomo¶ci grup Marcin N  napisała rzekomo


Tak jak każdy inny. Nie zdarza Ci się wrzucać siódemki? Nie zdarza Ci się jechać na trójce, gdy chciałe¶ przed zakrętem mieć dwójkę? Każdemu się zdarza.

A obrotomierza Yamahaha nie dala w tym fazerze?

==============

Zgaduję, do czego zmierzasz. Bez wy¶wietlacza cały czas liczyłem w pamięci: obroty X, prędko¶ć Y, to będzie bieg numer... chwila, już prawie... tak, chyba pi±tka... a może czwórka? I tak sobie jechałem i liczyłem zamiast skupiać się na ważniejszych rzeczach.

Z wy¶wietlaczem jest po prostu wygodnie. Nikogo nie zmuszam, pytam tylko, dlaczego taki drobiazg nie jest oferowany w standardzie przez nikogo oprócz Suzuki.

24 Data: Wrzesien 19 2011 11:19:01
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: duddits 

On 09/19/11 10:52, Marcin N wrote:

Z wy¶wietlaczem jest po prostu wygodnie. Nikogo nie zmuszam, pytam
tylko, dlaczego taki drobiazg nie jest oferowany w standardzie przez
nikogo oprócz Suzuki.

Je¶li wystarczaj±co duża liczba osób podobnych Tobie będzie tak± potrzebę sygnalizować - to w końcu zaczn± montować wszędzie. Z każdym "wynalazkiem" w motoryzacji było podobnie. Teraz na topie jest zdaję się kontrola trakcji.

Z tym przeliczaniem obrotów, prędko¶ci to mnie szczerze zaciekawiłe¶. Że też miałe¶ na to czas podczas jazdy ... :) Ja rzadko kiedy rzucam okiem na zegary, głównie jestem zajęty tym co dookoła mnie się dzieje.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

25 Data: Wrzesien 19 2011 11:46:21
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 19.09.2011 11:19, duddits pisze:

Z tym przeliczaniem obrotów, prędko¶ci to mnie szczerze zaciekawiłe¶. Że
też miałe¶ na to czas podczas jazdy ... :) Ja rzadko kiedy rzucam okiem
na zegary, głównie jestem zajęty tym co dookoła mnie się dzieje.

I prawidłowo. Ja też obrotów nie liczyłem, ale je¶li nie patrzyłem na
zegary (ze wskaĽnikiem!) to zdarzało mi się próbować wrzucić
nieistniej±cy bieg ;) (lubię niskie obroty)

W sumie w praktyce mało przydatne IMHO.

Natomiast jeden wynalazek bym zdecydowanie zlikwidował - automagiczne
ssanie w gaĽnikowcach. Po cholerę?!?!

26 Data: Wrzesien 28 2011 11:29:33
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-19 11:19, duddits pisze:

Je¶li wystarczaj±co duża liczba osób podobnych Tobie będzie tak±
potrzebę sygnalizować - to w końcu zaczn± montować wszędzie. Z każdym
"wynalazkiem" w motoryzacji było podobnie.

wyswietlacze wszystkiego byly popularne w latach 80. A w jaszce Zbigiego to nawet kontrolka od poziomu eektrolitu byla (AFAIR)

Z tym przeliczaniem obrotów, prędko¶ci to mnie szczerze zaciekawiłe¶. Że
też miałe¶ na to czas podczas jazdy ... :)

Mnie tez, bo w sumie po co mi wiedziec czy zakret zrobie na 2 czy na 6 jesli bede miec w nim dostateczna moc (obrotomierz).

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

27 Data: Wrzesien 28 2011 10:37:35
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: doomin13 

Roman Niewiarowski  napisał(a):

Mnie tez, bo w sumie po co mi wiedziec czy zakret zrobie na 2 czy na 6
jesli bede miec w nim dostateczna moc (obrotomierz).

Ciekawe skad bedziesz wiedzial jakie masz obroty przed puszczeniem sprzegla???
wyswietlacz sluzy glownie do tego zeby przy redukcji po ostrym hamowaniu
wiedziec do jakiego biegu zredukowales wchodzac w zakret, jak juz puscisz
sprzeglo i zobaczysz jakie masz obroty to jest po jablkach :)

doomin13
smc660
vtr1000



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

28 Data: Wrzesien 28 2011 12:40:48
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-09-28 12:37,  doomin13 pisze:

Roman   napisał(a):

Mnie tez, bo w sumie po co mi wiedziec czy zakret zrobie na 2 czy na 6
jesli bede miec w nim dostateczna moc (obrotomierz).

Ciekawe skad bedziesz wiedzial jakie masz obroty przed puszczeniem sprzegla???
wyswietlacz sluzy glownie do tego zeby przy redukcji po ostrym hamowaniu
wiedziec do jakiego biegu zredukowales wchodzac w zakret, jak juz puscisz
sprzeglo i zobaczysz jakie masz obroty to jest po jablkach :)

Obawiam się, że zostaniesz za chwilę pożarty przez zawodowców, jako że nie powinno się redukować biegów seriami bez międzygazów i innych skomplikowanych czynno¶ci. A już jazda na luzie motocyklem - zakrawa na profanację.

;)

29 Data: Wrzesien 28 2011 12:45:55
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: doomin13 

pewnie tak :)
miedzygazy to chyba w rusku ostatni raz stosowalem ale tylko po to by sie przekonac ze to bez sensu i celu jest :)
w nowoczesnym motocyklu to jakas paranoia musi byc :) jakbym mial w swoim supermociaku miedzygazy stosowac to by toru niestarczylo :)

doomin13
smc660
vtr1000

30 Data: Wrzesien 28 2011 11:00:57
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, doomin13  wrote:

pewnie tak :)
miedzygazy to chyba w rusku ostatni raz stosowalem ale tylko po to by sie
przekonac ze to bez sensu i celu jest :)
w nowoczesnym motocyklu to jakas paranoia musi byc :) jakbym mial w swoim
supermociaku miedzygazy stosowac to by toru niestarczylo :)

Koniecznie musisz to powiedziec zawodnikom MotoGP, oni jeszcze o tym nie
wiedza.

--
Artur
ZZR 1200

31 Data: Wrzesien 28 2011 13:08:14
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Autor: doomin13 

"AZ"  wrote in message

Koniecznie musisz to powiedziec zawodnikom MotoGP, oni jeszcze o tym nie
wiedza.

Oni tak robia??? nie wiedzialem, wyzsza szkola jazdy :) ja nie widze jakos potrzeby

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

32 Data: Wrzesien 28 2011 11:15:39
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, doomin13  wrote:


Oni tak robia??? nie wiedzialem, wyzsza szkola jazdy :) ja nie widze jakos
potrzeby

http://www.youtube.com/watch?v=huGexZrovco

Np. w 0:50 #34

A potrzeba taka jak nie wyjebanie sie przy uslizgu tylu jak sie nie ma
sprzegla antyhoppingowego czy nawet tak prozaiczna jak zuzycie tylnej
opony.
--
Artur
ZZR 1200

33 Data: Wrzesien 28 2011 13:41:53
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Autor: doomin13 

"AZ"  wrote in message

On 2011-09-28, doomin13  wrote:

Oni tak robia??? nie wiedzialem, wyzsza szkola jazdy :) ja nie widze jakos
potrzeby

http://www.youtube.com/watch?v=huGexZrovco

Np. w 0:50 #34

A potrzeba taka jak nie wyjebanie sie przy uslizgu tylu jak sie nie ma
sprzegla antyhoppingowego czy nawet tak prozaiczna jak zuzycie tylnej
opony.

A to juz bardziej dodanie gazu przy ostatecznym puszczeniu sprzegla po redukcji nie np. puszczenie sprzegla bez gazu w zakrecie :)
niestety oba moje moto tego nielubia i reaguja blokowaniem kola mniejszym lub wiekszym :)

pozdr,
doomin13
660smc
vtr1000

34 Data: Wrzesien 28 2011 13:10:55
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-09-28 13:00, AZ pisze:

On 2011-09-28,   wrote:
pewnie tak :)
miedzygazy to chyba w rusku ostatni raz stosowalem ale tylko po to by sie
przekonac ze to bez sensu i celu jest :)
w nowoczesnym motocyklu to jakas paranoia musi byc :) jakbym mial w swoim
supermociaku miedzygazy stosowac to by toru niestarczylo :)

Koniecznie musisz to powiedziec zawodnikom MotoGP, oni jeszcze o tym nie
wiedza.


Oni nie wiedzÄ… też, że niepotrzebnie wychylajÄ… ciało do zakrÄ™tu. Czyż nie? ;)

35 Data: Wrzesien 28 2011 11:23:04
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Marcin N  wrote:


Oni nie wiedzÄ… też, że niepotrzebnie wychylajÄ… ciało do zakrÄ™tu. Czyż
nie? ;)

Nie wiem, ale nie widzialem zadnego na ZZR 1200.

--
Artur
ZZR 1200

36 Data: Wrzesien 28 2011 23:22:10
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Tytus 

Siemka

*** "doomin13"
 jakbym mial w swoim
 supermociaku miedzygazy stosowac to by toru niestarczylo :)

Tak se czytam i chyba o dwoch rzeczach mowicie.
Redukcja o kilka biegow to raz
Miedzygazowka miedzy biegami to dwa (tak jak to dawnie bywalo)
Oczywiscie ze we wspolczesnym moto bez problemu mozna zredukowac z 6
do 2 czy nawet 1 i tu zajebiaszczo przydaje sie wyswietlacz biegow.
W kazdym moto przy redukcji miedzygazowka jest wskazana - oczywiscie
tylko jedna - nie miedzy kazdym biegiem. Ja nazwalbym to po prostu
przegazowka.
W sumie niewiele mnie to obchodzi czy w teorii costam costam - wiem ze
w praktyce pomaga to w szybszej zmianie biegow.

T

37 Data: Wrzesien 28 2011 11:02:29
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Marcin N  wrote:


Obawiam siÄ™, że zostaniesz za chwilÄ™ pożarty przez zawodowców, jako że
nie powinno siÄ™ redukować biegów seriami bez miÄ™dzygazów i innych
skomplikowanych czynnoĹ›ci. A już jazda na luzie motocyklem - zakrawa na
profanacjÄ™.

Skoro miedzygaz jest dla Ciebie skomplikowana czynnoscia i nie ogarniasz
biegow moze warto sie podszkolic w tym temacie? Jakies diwidi z
internetu albo cus? Redukowanie seriami bez miedzygazow? Lubie swoje
sprzeglo.

--
Artur
ZZR 1200

38 Data: Wrzesien 28 2011 13:06:28
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: doomin13 



"AZ"  wrote in message

Redukowanie seriami bez miedzygazow? Lubie swoje
sprzeglo.

ciekawe co mu sie dzieje przy redukcji bez miedzygazu ??? jesli juz to chyba skrzyni to moze tylko szkodzic, nie?

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

39 Data: Wrzesien 28 2011 11:09:46
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, doomin13  wrote:


ciekawe co mu sie dzieje przy redukcji bez miedzygazu ??? jesli juz to chyba
skrzyni to moze tylko szkodzic, nie?

Przy puszczeniu sprzegla musi wyrownac obroty silnika a takie zrzucenie
3 biegow bez miedzygazu i rozpedzenie silnika z 1krpm do np 5krpm to
wiecej niz wyrownanie kosmetycznej roznicy po redukcji z miedzygazem.
Nie wspominajac o klach w skrzyni.

--
Artur
ZZR 1200

40 Data: Wrzesien 28 2011 13:14:27
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-09-28 13:09, AZ pisze:

On 2011-09-28,   wrote:

ciekawe co mu sie dzieje przy redukcji bez miedzygazu ??? jesli juz to chyba
skrzyni to moze tylko szkodzic, nie?

Przy puszczeniu sprzegla musi wyrownac obroty silnika a takie zrzucenie
3 biegow bez miedzygazu i rozpedzenie silnika z 1krpm do np 5krpm to
wiecej niz wyrownanie kosmetycznej roznicy po redukcji z miedzygazem.
Nie wspominajac o klach w skrzyni.

O! Ciekawa rzecz (dla mnie):
Czy zredukowanie 3 biegów pod rzÄ…d (np. z 5 na 2 bez puszczania sprzÄ™gła) i zrównanie obrotów przed puszczeniem sprzÄ™gła na drugim biegu - jest w jakiĹ› sposób szkodliwe?

41 Data: Wrzesien 28 2011 11:22:04
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Marcin N  wrote:


O! Ciekawa rzecz (dla mnie):
Czy zredukowanie 3 biegów pod rzÄ…d (np. z 5 na 2 bez puszczania
sprzÄ™gła) i zrównanie obrotów przed puszczeniem sprzÄ™gła na drugim biegu
- jest w jakiĹ› sposób szkodliwe?

No przeciez zamykasz gaz, obroty spadaja, puszczajac sprzeglo wykonuje
ono poslizg i wyrownuje obroty silnika do wartosci odpowiadajacej
predkosci na danym biegu. Redukujac z miedzygazem, podbijasz obroty i
przy puszczeniu sprzegla silnik juz kreci sie w miare odpowiednio dla
danego biegu. Nie wspominajac tu o sprezynach w sprzegle, skrzyni czy
napedzie.

--
Artur
ZZR 1200

42 Data: Wrzesien 28 2011 13:37:24
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-09-28 13:22, AZ pisze:

On 2011-09-28, Marcin   wrote:

O! Ciekawa rzecz (dla mnie):
Czy zredukowanie 3 biegów pod rzÄ…d (np. z 5 na 2 bez puszczania
sprzÄ™gła) i zrównanie obrotów przed puszczeniem sprzÄ™gła na drugim biegu
- jest w jakiĹ› sposób szkodliwe?

No przeciez zamykasz gaz, obroty spadaja, puszczajac sprzeglo wykonuje
ono poslizg i wyrownuje obroty silnika do wartosci odpowiadajacej
predkosci na danym biegu. Redukujac z miedzygazem, podbijasz obroty i
przy puszczeniu sprzegla silnik juz kreci sie w miare odpowiednio dla
danego biegu. Nie wspominajac tu o sprezynach w sprzegle, skrzyni czy
napedzie.

Nie o to pytałem.

Pytam o zrzucenie od razu trzech biegów za jednym wciĹ›niÄ™ciem sprzÄ™gła. I dopiero po ostatniej redukcji - płynnie łÄ…czÄ™ silnik ze skrzyniÄ….
Zapewniam, że płynne zmiany biegów mam opanowane - to pierwsza rzecz, jakiej zaczÄ…łem siÄ™ uczyć na motocyklu po 20 latach doĹ›wiadczeĹ„ w samochodzie. DziĹ› jadÄ…c z pasażerem potrafiÄ™ w motocyklu zmieniać biegi tak, że w ogóle ich nie czuje.

43 Data: Wrzesien 28 2011 11:51:12
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Marcin N  wrote:


Nie o to pytałem.

Pytam o zrzucenie od razu trzech biegów za jednym wciĹ›niÄ™ciem sprzÄ™gła.
I dopiero po ostatniej redukcji - płynnie łÄ…czÄ™ silnik ze skrzyniÄ….
Zapewniam, że płynne zmiany biegów mam opanowane - to pierwsza rzecz,
jakiej zaczÄ…łem siÄ™ uczyć na motocyklu po 20 latach doĹ›wiadczeĹ„ w
samochodzie. DziĹ› jadÄ…c z pasażerem potrafiÄ™ w motocyklu zmieniać biegi
tak, że w ogóle ich nie czuje.

Czyli puszczasz stopniowo sprzeglo az kolo rozpedzi silnik a w tym samym
czasie okladziny pracuja. Gdzie przy redukcji z miedzy gazem puszczasz
sprzeglo ot tak i jedziesz dalej, bez szarpania.

U mnie tez nie czuc zmian biegow - w gore zmieniam bez sprzegla,
redukuje z miedzygazem i moze dlatego sprzeglo po 85 kkm jest zuzyte w
20-30% :-)

--
Artur
ZZR 1200

44 Data: Wrzesien 28 2011 13:59:57
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-09-28 13:51, AZ pisze:

On 2011-09-28, Marcin   wrote:

Nie o to pytałem.

Pytam o zrzucenie od razu trzech biegów za jednym wciĹ›niÄ™ciem sprzÄ™gła.
I dopiero po ostatniej redukcji - płynnie łÄ…czÄ™ silnik ze skrzyniÄ….
Zapewniam, że płynne zmiany biegów mam opanowane - to pierwsza rzecz,
jakiej zaczÄ…łem siÄ™ uczyć na motocyklu po 20 latach doĹ›wiadczeĹ„ w
samochodzie. DziĹ› jadÄ…c z pasażerem potrafiÄ™ w motocyklu zmieniać biegi
tak, że w ogóle ich nie czuje.

Czyli puszczasz stopniowo sprzeglo az kolo rozpedzi silnik a w tym samym
czasie okladziny pracuja. Gdzie przy redukcji z miedzy gazem puszczasz
sprzeglo ot tak i jedziesz dalej, bez szarpania.

U mnie tez nie czuc zmian biegow - w gore zmieniam bez sprzegla,
redukuje z miedzygazem i moze dlatego sprzeglo po 85 kkm jest zuzyte w
20-30% :-)


Ok, to z innej strony zapytam. Też używam miÄ™dzy gazu - wiÄ™c ten wÄ…tek zamknijmy.
Pytam, czy redukujÄ…c o 3 biegi na raz - szkodzÄ™ silnikowi, skrzyni, albo sprzÄ™głu.

45 Data: Wrzesien 28 2011 12:04:12
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Marcin N  wrote:


Ok, to z innej strony zapytam. Też używam miÄ™dzy gazu - wiÄ™c ten wÄ…tek
zamknijmy.
Pytam, czy redukujÄ…c o 3 biegi na raz - szkodzÄ™ silnikowi, skrzyni, albo
sprzÄ™głu.

Jezeli z miedzygazem to nie, ale redukujac biegi jak silnik kreci sie na
obrotach biegu jalowego dostaja kly w skrzyni. Sprzeglo mokre zawsze
przenosi jakis moment wiec zmieniajac biegi roznica miedzy walkami jest
znaczna. Latwo to zauwazyc, ze redukujac z miedzygazem biegi wchodza
miekko.

--
Artur
ZZR 1200

46 Data: Wrzesien 28 2011 13:24:16
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Autor: doomin13 

"AZ"  wrote in message

On 2011-09-28, doomin13  wrote:

ciekawe co mu sie dzieje przy redukcji bez miedzygazu ??? jesli juz to chyba
skrzyni to moze tylko szkodzic, nie?

Przy puszczeniu sprzegla musi wyrownac obroty silnika a takie zrzucenie
3 biegow bez miedzygazu i rozpedzenie silnika z 1krpm do np 5krpm to
wiecej niz wyrownanie kosmetycznej roznicy po redukcji z miedzygazem.
Nie wspominajac o klach w skrzyni.

To moze przy redukcji o jeden bieg przed szybkim zakretem, co innego hamowanie prawie do zera po prostej przed ostrym. Miedzygaz glownie jest po to by oszczedzic skrzynie lub czasem w starszych konstrukcjach by wogole umozliwic wrzucenie biegu. Owszem wyrownuje obroty walkow w skrzyni ale tez wymaga odpuszczenia czesciowego sprzegla przy jego wykonywaniu a wiec dodatkowa prace sprzegla, docisku itd. (z reguly odpuszczenie przy przygazowce nie jest konieczne bo sprzeglo ma zawsze poslizg i nie rozlacza 0-1 szczegolnie mokre) Co jest dla niego lepsze to juz chyba dluzsze badania :)

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

47 Data: Wrzesien 28 2011 12:46:48
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 12:37,  doomin13 pisze:

Ciekawe skad bedziesz wiedzial jakie masz obroty przed puszczeniem sprzegla???

Ale ja nie wciskam sprzegla przed wejsciem w zakret... W zakrecie czasami wciskam, ale to wtedy jak na blocie jade w poprzek jezdni, a wypadniecie grozi upadkiem kilkadziesiat metrow w dol zbocza.

wyswietlacz sluzy glownie do tego zeby przy redukcji po ostrym hamowaniu
wiedziec do jakiego biegu zredukowales wchodzac w zakret, jak juz puscisz
sprzeglo i zobaczysz jakie masz obroty to jest po jablkach :)

Aaa, czyli tak do sportowego zapierdalania. To juz wiem czemu nie widze potrzeby posiadania takiego fjuczera. Na razie pracuje nad pozycja, jak ja ogarne to bede myslal nad ostrym hamowaniem z redukcjami ;>

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

48 Data: Wrzesien 28 2011 12:50:49
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-09-28 12:46, Roman Niewiarowski pisze:

Aaa, czyli tak do sportowego zapierdalania. To juz wiem czemu nie widze
potrzeby posiadania takiego fjuczera. Na razie pracuje nad pozycja, jak
ja ogarne to bede myslal nad ostrym hamowaniem z redukcjami ;>

Oj, to długa droga przed Tob±. ;)

Przyznam, ze zmroziło mnie, gdy czytałem, że masz u¶lizgi na błocie nad kilkudziesięciometrowymi przepa¶ciami. Gdzie takie rzeczy?

49 Data: Wrzesien 28 2011 10:58:29
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Marcin N  wrote:


Przyznam, ze zmroziło mnie, gdy czytałem, że masz uĹ›lizgi na błocie nad
kilkudziesięciometrowymi przepaściami. Gdzie takie rzeczy?

Jak to gdzie? W Krakowie.

--
Artur
ZZR 1200

50 Data: Wrzesien 28 2011 12:59:03
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Marcin N napisał(a):

Gdzie takie rzeczy?

Pod Makdonaldem na BoraBora.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

51 Data: Wrzesien 28 2011 22:49:57
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 12:50, Marcin N pisze:

Przyznam, ze zmroziło mnie, gdy czytałem, że masz u¶lizgi na błocie nad
kilkudziesięciometrowymi przepa¶ciami. Gdzie takie rzeczy?

na SH8 w okolicach Parku Kombëtar i Llogarasë. Maja tam takie fajnie czerwone bloto ktore w czasie burzy robi slizgawice na jezdni :)

--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

52 Data: Wrzesien 28 2011 12:54:31
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: doomin13 



"Roman Niewiarowski"  wrote in message

W dniu 2011-09-28 12:37,  doomin13 pisze:

Ale ja nie wciskam sprzegla przed wejsciem w zakret... W zakrecie czasami wciskam, ale to wtedy jak na blocie jade w poprzek jezdni, a wypadniecie grozi upadkiem kilkadziesiat metrow w dol zbocza.

No dobra ale jakos redukujesz przed zakretem biegi? Glownie wyswietlacz przydaje sie przy redukcji o kilka w dol, w moim kacie jest powazna roznica czy wejde w zakret 90 stopni na trojce czy dwojce (po prostu na trojce albo zgasnie albo sie ledwie wygrzebie z pomoca sprzegla), zazwyczaj liczysz o te trzy w dol z piatki ale czasem w ferworze jazdy nie i wtedy przydalby sie wyswietlacz. Na elastycznej maszynie i przy turystycznej jezdzie nie ma on sensu a akcje typu wbijanie nieistniejacej "szostki", albo "siodemki" to tylko na poczatku jazdy danym egzemplarzem, potem juz widzisz ze masz takie czy inne obroty i predkosc, albo slyszysz (moja vtr ma taki inny przydzwiek przy "szostce"

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

53 Data: Wrzesien 28 2011 13:36:57
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Jasio 

doomin13  napisała rzekomo

"Roman Niewiarowski"  wrote in message

W dniu 2011-09-28 12:37,  doomin13 pisze:
Ale ja nie wciskam sprzegla przed wejsciem w zakret... W zakrecie
czasami  wciskam, ale to wtedy jak na blocie jade w poprzek jezdni, a
wypadniecie  grozi upadkiem kilkadziesiat metrow w dol zbocza.
No dobra ale jakos redukujesz przed zakretem biegi? Glownie wyswietlacz
przydaje sie przy redukcji o kilka w dol, w moim kacie jest powazna
roznica  czy wejde w zakret 90 stopni na trojce czy dwojce (po prostu na
trojce albo  zgasnie albo sie ledwie wygrzebie z pomoca sprzegla),
zazwyczaj liczysz o te  trzy w dol z piatki ale czasem w ferworze jazdy
nie i wtedy przydalby sie  wyswietlacz.

Ale tu to bardziej by pomoglo antyhoppingowe sprzeglo niz wyswietlacz
biegow.


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

54 Data: Wrzesien 28 2011 13:45:09
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: doomin13 


"Jasio"  wrote in message


Ale tu to bardziej by pomoglo antyhoppingowe sprzeglo niz wyswietlacz biegow.

Sprzeglo antyhoppingowe dobra rzecz ale sprawa jest taka ze kat ponizej pewnych obrotow nie jedzie, tzn szarpie lancuchem a jak sa za male to zgasnie :) to duzy singiel nie czterogarowka :)

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

55 Data: Wrzesien 28 2011 22:51:57
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 12:54, doomin13 pisze:

No dobra ale jakos redukujesz przed zakretem biegi?

W zakret wchodze na docelowym biegu, znaczy redukuje wczesniej. Pewnie zwieksza mi to czas okrazenio ladnych pare minut ale moze kiedys sie naucze ;)

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

56 Data: Wrzesien 28 2011 21:32:43
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Roman Niewiarowski  wrote:


W zakret wchodze na docelowym biegu, znaczy redukuje wczesniej. Pewnie
zwieksza mi to czas okrazenio ladnych pare minut ale moze kiedys sie
naucze ;)

Nie zapominaj o pozycji, ja zapomnialem.

--
Artur
ZZR 1200

57 Data: Wrzesien 29 2011 07:41:55
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-09-28 23:32, AZ pisze:

Nie zapominaj o pozycji, ja zapomnialem.

Ja nigdy nie zapominam ze w pozycja od tylu trzeba byc z tylu.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

58 Data: Wrzesien 28 2011 11:00:04
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28,  doomin13  wrote:


Ciekawe skad bedziesz wiedzial jakie masz obroty przed puszczeniem sprzegla???
wyswietlacz sluzy glownie do tego zeby przy redukcji po ostrym hamowaniu
wiedziec do jakiego biegu zredukowales wchodzac w zakret, jak juz puscisz
sprzeglo i zobaczysz jakie masz obroty to jest po jablkach :)

A skad bedziesz wiedzial jakie masz obroty gdy zredukujesz do dwojki?

--
Artur
ZZR 1200

59 Data: Wrzesien 28 2011 13:10:16
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Autor: doomin13 

"AZ"  wrote in message


A skad bedziesz wiedzial jakie masz obroty gdy zredukujesz do dwojki?

A gdzie ja napisalem ze mi ta informacja potrzebna? taki zakret przechodze na dwojce i to wiem :)

pozdr,
doomin13
vtr1000

60 Data: Wrzesien 28 2011 11:19:43
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, doomin13  wrote:


A gdzie ja napisalem ze mi ta informacja potrzebna? taki zakret przechodze
na dwojce i to wiem :)

Czyli jak widac sa dwie techniki ;-)

U mnie wyglada to tak:
- zakret
- ocena jak szybko moge zakret przejechac
- hamowanie wraz z redukcjami i miedzygazami
- zakret

Czyli przy hamowaniu na biezaco wiem czy mam odpowiedni bieg i nie
potrzebny mi wyswietlacz. Hamujac a na samym koncu zrzucajac biegi to
faktycznie moze byc problem i mozna sie pogubic.

A przy zapierdalaniu nie ma czasu na patrzenie w zegary, mi by tylko
shift light sie przydal ;-)

--
Artur
ZZR 1200

61 Data: Wrzesien 28 2011 13:39:24
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Autor: doomin13 



"AZ"  wrote in message

On 2011-09-28, doomin13  wrote:

A gdzie ja napisalem ze mi ta informacja potrzebna? taki zakret przechodze
na dwojce i to wiem :)

Czyli jak widac sa dwie techniki ;-)

Technik jest pewnie wiecej :)

U mnie wyglada to tak:
- zakret
- ocena jak szybko moge zakret przejechac
- hamowanie wraz z redukcjami i miedzygazami
- zakret

Czyli przy hamowaniu na biezaco wiem czy mam odpowiedni bieg i nie
potrzebny mi wyswietlacz. Hamujac a na samym koncu zrzucajac biegi to
faktycznie moze byc problem i mozna sie pogubic.

No to czemu mnie pytasz o obroty? Tez ich nie znasz i nie potrzebujesz :) Ja tez nie pisalem ze je potrzebuje zreszta w kacie nie ma obrotomierz wiec chocbym nawet chcial :)
Ja tez jak hamuje to zrzucam biegi i wchodze w zakret na tym co potrzebuje :) Gdzie napisalem ze zrzucam biegi po hamowaniu???

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

62 Data: Wrzesien 28 2011 14:06:37
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Autor: Norbi 

W dniu 2011-09-28 13:19, AZ pisze:


A przy zapierdalaniu nie ma czasu na patrzenie w zegary, mi by tylko
shift light sie przydal ;-)

Po co ?
przeciez nie masz czasu patrzec na zegary...

Norbi
BLACK XX'03

63 Data: Wrzesien 28 2011 12:14:35
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-28, Norbi  wrote:


Po co ?
przeciez nie masz czasu patrzec na zegary...

Przeca shift light nie jest po to by patrzec na zegary a napewno nie
czegos wypatrywac. Shift light to prosta informacja 0-1 a nie
odczytywanie czegos :-)

--
Artur
ZZR 1200

64 Data: Wrzesien 29 2011 13:14:56
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlac zy biegów?
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-09-28 13:19, AZ pisze:

U mnie wyglada to tak:
- zakret
....
>.....
- zakret

Ale w ten sposob kazdy zakret przejezdzasz dwa razy - to straszna strata czasu jest.

KJ jednozakrętowiec

65 Data: Wrzesien 29 2011 13:55:07
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 29 Wrz, 13:14, KJ Siła Słów  wrote:

> U mnie wyglada to tak:
> - zakret
> ....
 >.....
> - zakret

Ale w ten sposob kazdy zakret przejezdzasz dwa razy - to straszna strata
czasu jest.

Pracuje mocno nad pozycj± dlatego każdy zakręt przejeżdżam dwa razy.

--
Artur
ZZR 1200

66 Data: Wrzesien 19 2011 11:19:13
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: zly 

Dnia Mon, 19 Sep 2011 10:52:44 +0200, Marcin N napisał(a):

Zgaduję, do czego zmierzasz. Bez wy¶wietlacza cały czas liczyłem w pamięci:
obroty X, prędko¶ć Y, to będzie bieg numer... chwila, już prawie... tak,
chyba pi±tka... a może czwórka? I tak sobie jechałem i liczyłem zamiast
skupiać się na ważniejszych rzeczach.

On chyba zmierzał do tego: po co Ci wiedzieć który akurat to bieg? Obroty
ci mówi±, czy za niski, czy za wysoki, numerek chyba jest niepotrzebny.
--
marcin

67 Data: Wrzesien 19 2011 12:49:18
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Jasio 

zly  napisała rzekomo

Dnia Mon, 19 Sep 2011 10:52:44 +0200, Marcin N napisał(a):
Zgaduję, do czego zmierzasz. Bez wy¶wietlacza cały czas liczyłem w
pamięci:  obroty X, prędko¶ć Y, to będzie bieg numer... chwila, już
prawie... tak,  chyba pi±tka... a może czwórka? I tak sobie jechałem i
liczyłem zamiast  skupiać się na ważniejszych rzeczach.
On chyba zmierzał do tego: po co Ci wiedzieć który akurat to bieg? Obroty
ci mówi±, czy za niski, czy za wysoki, numerek chyba jest niepotrzebny.

Predkosciomierz sluzy mi do obliczania w pamieci mi ile mandatu dostane, a
obrotomierz czy szybko moge zwiekszyc te kwote.

I tyle.

--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

68 Data: Wrzesien 19 2011 14:04:07
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: KJ Siła Słów 

W dniu 2011-09-19 12:49, Jasio pisze:

Predkosciomierz sluzy mi do obliczania w pamieci mi ile mandatu dostane, a
obrotomierz czy szybko moge zwiekszyc te kwote.

Znaczy, powinien być jaki¶ wy¶wietlacz kwoty mandatu?

To chciałe¶ powiedzieć?

KJ

69 Data: Wrzesien 19 2011 14:35:44
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Jasio 

KJ Siła Słów  napisała rzekomo

W dniu 2011-09-19 12:49, Jasio pisze:
Predkosciomierz sluzy mi do obliczania w pamieci mi ile mandatu
dostane, a obrotomierz czy szybko moge zwiekszyc te kwote.
Znaczy, powinien być jaki¶ wy¶wietlacz kwoty mandatu?
To chciałe¶ powiedzieć?
KJ

Nie, chcialem powiedziec, ze w trakcie jazdy sa wazniejsze rzeczy do
obliczania niz jaki jest bieg zapiety w danej chwili.

--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

70 Data: Wrzesien 19 2011 14:37:13
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Jasio napisał(a):

Nie, chcialem powiedziec, ze w trakcie jazdy sa wazniejsze rzeczy do obliczania niz jaki jest bieg zapiety w danej chwili.

Ale w sumie chyba lepiej wiedziec z jakiego sie rusza, nie? Bo sie zdziwic mozna.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

71 Data: Wrzesien 19 2011 11:21:45
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: marcin 

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomo¶ci > Zgaduję, do czego zmierzasz. > Bez wy¶wietlacza cały czas liczyłem w pamięci:

obroty X, prędko¶ć Y, to będzie bieg numer... chwila, już prawie... tak,
chyba pi±tka... a może czwórka? I tak sobie jechałem i liczyłem zamiast
skupiać się na ważniejszych rzeczach.

No nie wiem, dla mnie podstawa to wiedzieć jaka jest charakerystyka momentu czy tam mocy w funkcji obrotów, i w zależno¶ci od tego czego potrzebuję zbijam bieg albo wrzucam wyższy żeby obrotomierz pokazywał tam gdzie trzeba - nie obchodzi mnie na którym dokładnie biegu jadę. Po to jest tych biegów 6 albo 7 i skrzynia "sekwencyjna"...
--
pzdr,
marcin

72 Data: Wrzesien 19 2011 11:34:16
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Arni 

marcin pisze:


No nie wiem, dla mnie podstawa to wiedzieć jaka jest charakerystyka momentu czy tam mocy w funkcji obrotów, i w zależno¶ci od tego czego potrzebuję zbijam bieg albo wrzucam wyższy żeby obrotomierz pokazywał tam gdzie trzeba - nie obchodzi mnie na którym dokładnie biegu jadę. Po to jest tych biegów 6 albo 7 i skrzynia "sekwencyjna"...

mimo ze mam wskaznik biegu to i tak go nie uzywam. I nic nie kalkuluje bo to po prostu czuc czy silnik sie meczy na za niskich obrotach czy tez wyje wkrecony zbyt wysoko. Owszem, czasem sie przydaje wiedziec, ze kolejnego biegu w góre juz nie ma :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

73 Data: Wrzesien 19 2011 04:53:06
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: amos 

On 19 Wrz, 11:34, Arni  wrote:

bo to po prostu czuc czy silnik sie meczy na za niskich obrotach czy tez
wyje wkrecony zbyt wysoko. Owszem, czasem sie przydaje wiedziec, ze
kolejnego biegu w góre juz nie ma :)

Ototo! Wskaznik moglby byc przydatny przy ostanich biegach, przy
predkosciach nieautostradowych ciezko czasem wyczuc czy ma sie 5 czy
6. Jednak przy normalnej miejskiej jezdzie malo przydatna sprawa.
Wystarczy posluchac silnika i wiadomo czego chce.

Ale kto tam wie, moze faktycznie jest jak z ta klima, ktorej brak
wcale tak mocno nie przeszkadza gdy jej ni ma. Do momentu az sie nie
zacznie jezdzic autem z klima.
--
amos

74 Data: Wrzesien 19 2011 19:52:27
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Songoku 


mimo ze mam wskaznik biegu to i tak go nie uzywam. I nic nie kalkuluje
bo to po prostu czuc czy silnik sie meczy na za niskich obrotach czy tez
wyje wkrecony zbyt wysoko. Owszem, czasem sie przydaje wiedziec, ze
kolejnego biegu w góre juz nie ma :)


IMO jest to bardzo przydatne urzÄ…dzenie. Kwestia wygody i tyle.
Z moich doĹ›wiadczeĹ„ mogÄ™ powiedzieć, że najczęściej przydaje mi siÄ™ w dwóch sytuacjach:
- aby nie wrzucać "siódemki"
- przy szybkim zbijaniu biegów, aby nie zbić np. do 1 jak chce do 2.

W poprzednich sprzÄ™tach zawsze mi tego brakowało...

--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black

75 Data: Wrzesien 19 2011 21:41:49
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Magic 

W dniu 2011-09-19 19:52, Songoku pisze:


mimo ze mam wskaznik biegu to i tak go nie uzywam. I nic nie kalkuluje
bo to po prostu czuc czy silnik sie meczy na za niskich obrotach czy tez
wyje wkrecony zbyt wysoko. Owszem, czasem sie przydaje wiedziec, ze
kolejnego biegu w góre juz nie ma :)


IMO jest to bardzo przydatne urzÄ…dzenie. Kwestia wygody i tyle.
Z moich doĹ›wiadczeĹ„ mogÄ™ powiedzieć, że najczęściej przydaje mi siÄ™ w
dwóch sytuacjach:
- aby nie wrzucać "siódemki"
- przy szybkim zbijaniu biegów, aby nie zbić np. do 1 jak chce do 2.

W poprzednich sprzÄ™tach zawsze mi tego brakowało...


Dodam kolejne zastosowanie - w cegle jest skrzynia typu "samochodowego" z suchym sprzÄ™głem i raz na jakiĹ› czas udaje siÄ™ utknąć miÄ™dzy biegami. Na wyĹ›wietlaczu nie ma wtedy nic, można siÄ™ szybko zorientować co jest grane.
No i w cegle zapobiega wrzuceniu szóstki, co jest raczej odruchowe :)

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

76 Data: Wrzesien 19 2011 22:41:28
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Monster 

W dniu 2011-09-19 21:41, Magic pisze:

Dodam kolejne zastosowanie - w cegle jest skrzynia typu "samochodowego"
z suchym sprzÄ™głem i raz na jakiĹ› czas udaje siÄ™ utknąć miÄ™dzy biegami.
Na wyĹ›wietlaczu nie ma wtedy nic, można siÄ™ szybko zorientować co jest
grane.
Co ciekawe w mojej czujnik luzu jest tak skonstruowany że taki wyĹ›wietlacz można zrobić bez problemu,pewnie obudowa pod fabryczny niemontowany
No i w cegle zapobiega wrzuceniu szóstki, co jest raczej odruchowe :)
ciÄ…gle szukam siódemki,zastanawiałem siÄ™ czy nie zrobić czujnika tylko na ostatnim biegu:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

77 Data: Wrzesien 20 2011 07:52:31
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

Użytkownik "Monster"  napisał w wiadomoĹ›ci grup ciÄ…gle szukam siódemki,zastanawiałem siÄ™ czy nie zrobić czujnika tylko
na ostatnim biegu:-)

==================

MyĹ›lałem o tym, jednak wyszło mi, że skoro już mam czujnik w rÄ™ku to przeróbka na "siódemkÄ™" kosztuje 90% pracy przeróbki pełnej.
MyĹ›lałem nawet, żeby zrobić zestaw diodowy: żółta = dwójka, zielona = szóstka. Ostatecznie jednak stanÄ™ło na wyĹ›wietlaczu w postaci cyfry ledowej zamontowanej zamiast kontrolki luzu.

78 Data: Wrzesien 19 2011 17:08:18
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: rufus 

W dniu 19.09.2011 10:03, Marcin N pisze:

Użytkownik "amos" napisał w wiadomoĹ›ci grup



On 19 Wrz, 09:15, "Marcin N"  wrote:
W moim Fazerze sam sobie taki zainstalowałem i trudno mi sobie
wyobrazić jazdę bez tego.

Jak dawales sobie rade przed jego instalacja?

============

Tak jak każdy inny. Nie zdarza Ci siÄ™ wrzucać siódemki? Nie zdarza Ci
siÄ™ jechać na trójce, gdy chciałeĹ› przed zakrÄ™tem mieć dwójkÄ™? Każdemu
siÄ™ zdarza.
Każdemu oprócz tych, którzy majÄ… wyĹ›wietlacz biegów. Argumenty
przeciwników tego drobiazgu podobne sÄ… do argumentów przeciwników
wspomagania kierownicy, czy elektrycznych szyb w samochodzie. Nie miał -
myĹ›li, że to zbÄ™dne. Użył raz - i nie może siÄ™ nadziwić, że potrafił żyć
bez tego.

Hmmm, nauczyłem siÄ™ szybko i sprawnie odczytywać bieg ze wskazaĹ„ obrotomierza i prÄ™dkoĹ›ciomierza. Jak dla mnie wyĹ›wietlacz biegów to zbÄ™dny bajer ale jak kto lubi.

79 Data: Wrzesien 19 2011 19:56:59
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

Użytkownik "rufus"  napisał w wiadomoĹ›ci grup Hmmm, nauczyłem siÄ™ szybko i sprawnie odczytywać bieg ze wskazaĹ„
obrotomierza i prÄ™dkoĹ›ciomierza. Jak dla mnie wyĹ›wietlacz biegów to
zbędny bajer ale jak kto lubi.


===============

PomyĹ›l, jak łatwo idzie odczytywanie biegu z wyĹ›wietlacza.

80 Data: Wrzesien 19 2011 20:04:02
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Arni 

Marcin N pisze:

Użytkownik "rufus"  napisał w wiadomo¶ci grup Hmmm, nauczyłem się szybko i sprawnie odczytywać bieg ze wskazań
obrotomierza i prędko¶ciomierza. Jak dla mnie wy¶wietlacz biegów to
zbędny bajer ale jak kto lubi.


===============

Pomy¶l, jak łatwo idzie odczytywanie biegu z wy¶wietlacza.

Pomy¶l, ze jak sie czuje i słucha to w ogóle nie trzeba patrzec na zegary poza okresow± kontrol± predkosci. Wole obserwowac otoczenie.

Pomysl, ze juz niejednokrotnie zwracano Ci uwage, ze to gówno:
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
nie nadaje sie do czegokolwiek.
ustaw znaczniki cytowania albo zmien czytnik ( i tez ustaw znaczniki cytowania)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

81 Data: Wrzesien 20 2011 09:16:58
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-09-19 20:04, Arni pisze:

Marcin N pisze:
Użytkownik "rufus" napisał w wiadomo¶ci grup



Hmmm, nauczyłem się szybko i sprawnie odczytywać bieg ze wskazań
obrotomierza i prędko¶ciomierza. Jak dla mnie wy¶wietlacz biegów to
zbędny bajer ale jak kto lubi.


===============

Pomy¶l, jak łatwo idzie odczytywanie biegu z wy¶wietlacza.

Pomy¶l, ze jak sie czuje i słucha to w ogóle nie trzeba patrzec na
zegary poza okresow± kontrol± predkosci. Wole obserwowac otoczenie.

Pomysl, ze juz niejednokrotnie zwracano Ci uwage, ze to gówno:
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
nie nadaje sie do czegokolwiek.
ustaw znaczniki cytowania albo zmien czytnik ( i tez ustaw znaczniki
cytowania)

Zmieniłem czytnik. Specjalnie dla Ciebie (no dobra, mnie też to wkurzało). Mam jednak pytanie: jak Thunderbirda 5.0 zmusić, żeby pokazywał tylko w±tki, w których sam brałem udział. Ten nieszczęsny czytnik MS miał taki przycisk. Tu nie widzę tego nawet w menu.

I jeszcze jedno: jak zmienić czcionkę w oknie podgl±du wiadomo¶ci?

82 Data: Wrzesien 20 2011 20:52:43
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Songoku 


I jeszcze jedno: jak zmienić czcionkę w oknie podglądu wiadomości?

narzÄ™dzia->opcje->wyĹ›wietlanie->formatowanie->zaawansowane->zestaw znaków (Unicode UTF-8)

--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black

83 Data: Wrzesien 19 2011 20:07:20
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: nalesnik 

W dniu 19.09.2011 10:03, Marcin N pisze:

Tak jak każdy inny. Nie zdarza Ci się wrzucać siódemki? Nie zdarza Ci się
jechać na trójce, gdy chciałe¶ przed zakrętem mieć dwójkę? Każdemu się
zdarza.

Owszem, ale i tak na "deskę rozdzielcz±" patrzę z reguły 2 razy - kiedy wkładam kluczyk i potem kiedy go wyci±gam

84 Data: Wrzesien 19 2011 12:13:09
Temat: Re: Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?
Autor: Szuwarek 

On 19 Wrz, 20:07, nalesnik  wrote:

Owszem, ale i tak na "desk rozdzielcz " patrz z regu y 2 razy - kiedy
wk adam kluczyk i potem kiedy go wyci gam

Poćwicz jeszcze trochę, a przestaniesz w ogóle dostrzegać deskę
rozdzielcz± i wtedy wszyscy będ± wiedzieć, kto jest prawdziwym
debe¶ciakiem.

--
Pozdrv!
Andrzej
http://glajty w interia.pl
http://ump.waw.pl
650 i 125

85 Data: Wrzesien 20 2011 02:33:28
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: AZ 

On 2011-09-19, Marcin N  wrote:

OglÄ…dam sobie nowe modele motocykli (Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki, BMW).
PatrzÄ™ głównie na modele turystyczne - wiÄ™c drogie i dobrze wyposażone.
Tylko Suzuki oferuje w standardzie wyĹ›wietlacz biegów.

Dlaczego producenci nie instalujÄ… tego pożytecznego dodatku? W moim Fazerze
sam sobie taki zainstalowałem i trudno mi sobie wyobrazić jazdÄ™ bez tego.

IMHO takie cus to bajer. Co Ci daje informacja na ktorym biegu jedziesz?
Przeciez to sie czuje czy trzeba zredukowac czy dac w gore. Nigdy przez
mysl mi nawet nie przyszlo zeby korelowac sobie biegi do danej
predkosci. No na poczatku mialem problem z wrzucaniem 7 ale nauczylem
sie juz kiedy jest 6 - ze sluchu i wzroku.

--
Artur
ZZR 1200

86 Data: Wrzesien 20 2011 08:39:36
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ› wietlaczy biegów?
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

AZ napisał(a):

sie juz kiedy jest 6 - ze sluchu i wzroku.

No ze sluchu to rozumiem, chrobocze tam wszystko. Ale ze wzroku? Dymi wtedy, czy trzyby na boki lataja?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

87 Data: Wrzesien 20 2011 19:54:29
Temat: Re: SkÄ…d ta niechęć producentów do wyĹ›wietlaczy biegów?
Autor: Ivam 

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

IMHO takie cus to bajer. Co Ci daje informacja na ktorym biegu jedziesz?

To, ze mam w okolicy pelno skrzyzowan, na ktorych jest piach - zakrety ok, ale skrzyzowania sa sliskie (okoliczne wioski czesto maja malo asfaltu a duzo szutru). Fazerem nie przejechalem jeszcze xxx tys km, zeby pamietac czy przy szybkiej redukcji, ciaglym hamowaniu, przy 40km/h i 3tys obr. jade na 2'ce czy 3'ce. I czasem zdarza sie zredukowac do 1'ki, a ze nie mam sprzegla antyhopingowego to koniec koncow skrecam na skrzyzowaniu w kontrolowanym (czasem bardziej, czasem mniej) poslizgu tylnego kola. Nie lubie tego.

Przeciez to sie czuje czy trzeba zredukowac czy dac w gore.

Tak i np. przy 110km/h i spokojnej jezdzie wypadaloby mi wrzucic 7'ke, bo mam prawie 6k rpm.

No na poczatku mialem problem z wrzucaniem
7 ale nauczylem sie juz kiedy jest 6
- ze sluchu i wzroku.

U mnie jest zbyt mala roznica miedzy obrotami na 5'ce a na 6'ce. A nie slychac nic, bo albo mam sluchawki, albo zatyczki, albo ped powietrza halasuje.

--
pzdr:
Ivam

Sk±d ta niechęć producentów do wy¶wietlaczy biegów?



Grupy dyskusyjne