Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!
1 | Data: Wrzesien 21 2011 06:03:26 |
Temat: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | |
Autor: Bartek Kacprzak | Krrrrrrrrwwwwww 2 |
Data: Wrzesien 21 2011 13:13:30 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: AZ | On 2011-09-21, Bartek Kacprzak wrote: Nie wiem, u mnie jest. To masz jakies wybrakowane KHI, nawet ZX11 ma DWIE superjasne jebitnie czerwone kontrolki ktore migaja zmuszajac do zjazdu na najblizsza stacje. PS. Obok lewej nogi masz cos zwanego kranikiem i ma czy pozycje ON, RES, OFF. Jezdzisz na ON, zdycha, wrzucasz RES i szukasz stacji. -- Artur ZZR 1200 3 |
Data: Wrzesien 21 2011 06:32:30 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Bartek Kacprzak | On 21 Wrz, 15:13, AZ wrote: Nie wiem, u mnie jest.U mnie nie. > Wyswietlacz biegow to pikus, jak sobie radzicie z brakiem takiejAle ZX9 nie ma! PS. Obok lewej nogi masz cos zwanego kranikiem i ma czy pozycje ON, RES,Ha ha ha ha Tylko ten zasrany motong nie daje czasu na zmiane kranika. Po prostu gasnie, W trakcie jazdy da sie to zrobic bo traci moc i nie przyspiesza, ale na postoju nie daje sygnalu. Cyk i juz. Bartek 4 |
Data: Wrzesien 21 2011 06:46:41 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Szuwarek | On 21 Wrz, 15:32, Bartek Kacprzak wrote: Ha ha ha ha zamień na rower - motocykl najwyraźniej Cię przerasta -- Pozdrv! Andrzej http://glajty.w.ineria.pl http://ump.waw.pl 650 i 125 5 |
Data: Wrzesien 21 2011 06:49:26 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Bartek Kacprzak | On 21 Wrz, 15:46, Szuwarek wrote: zamień na rower - motocykl najwyraźniej Cię przerastaDzieki za rade. Jeszcze jakas? Bartek 6 |
Data: Wrzesien 21 2011 12:32:34 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Szuwarek | On 21 Wrz, 15:49, Bartek Kacprzak wrote: On 21 Wrz, 15:46, Szuwarek wrote: Proszę uprzejmie - im prostszy rower tym lepszy. Taki z przerzutką, albo składak mogą okazać się zbyt skomplikowane. A tak w ogóle, to najpierw patrzę na licznik, a wskaźnik poziomu paliwa traktuję raczej pomocniczo. Tego drugiego nie masz, więc tu akurat się nie pogubisz. -- Pozdrv! Andrzej http://glajty.w.interia.pl http://ump.waw.pl 650 i 125 7 |
Data: Wrzesien 23 2011 00:53:29 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: grzech | PS. Obok lewej nogi masz cos zwanego kranikiem i ma czy pozycje ON, RES, Wywal dłuższą rurkę z kranika i nie będziesz musiał przełączać na skrzyżowaniu;) grzech pegi (z kontrolką rezerwy) 8 |
Data: Wrzesien 21 2011 15:24:29 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Kamil Nowak 'Amil' | Bartek Kacprzak napisał(a): Krrrrrrrrwwwwww [...] Czy tylko ja mam wrazenie ze juz nie robia motocyklistow? Tylko emo-homo jakies? -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf 9 |
Data: Wrzesien 21 2011 15:30:13 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Marcin "bydle" Szwarc | "Kamil Nowak 'Amil'" wrote in message
A to nie jest tak, ze kiedys sie sami robili ale teraz juz im sie nie chce? bydle 10 |
Data: Wrzesien 21 2011 06:36:29 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Bartek Kacprzak | On 21 Wrz, 15:24, Kamil Nowak 'Amil' wrote: Bartek Kacprzak napisał(a):Acha, ja Ciebie tez ;) A btw da sie zamontowac wskaznik? pozdrawiam Bartek 11 |
Data: Wrzesien 21 2011 15:39:26 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Arni | Bartek Kacprzak pisze: On 21 Wrz, 15:24, Kamil Nowak 'Amil' wrote: ja mam :) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD 12 |
Data: Wrzesien 21 2011 06:47:23 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Bartek Kacprzak | On 21 Wrz, 15:39, Arni wrote: Bartek Kacprzak pisze: Samemu zrobiony? Zdradzisz jak? pozdrawiam Bartek 13 |
Data: Wrzesien 21 2011 17:23:03 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Arni | Bartek Kacprzak pisze: On 21 Wrz, 15:39, Arni wrote: nie, fabryczny :) ale jest prosty. Jesli dostaniesz taki z odzysku to mozna załozyc. Oczywiscie trzeba wyciac bak od spodu, sam swkaznik LCD mozna probowac przełozyc, mozna zrobic prosty układ na LED-ach albo zastosowac wskaznik analogowy. W baku jest klasyczny potencjometr z pływakiem -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD 14 |
Data: Wrzesien 21 2011 19:43:07 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Kopyt | Cze!
A nie prosciej -- zamiast ciac zbiornik i cos tam mocowac na bog-wi-co -- zalozyc na wezyk paliwowy przeplywomierz miniaturowy. Niech ma nawet odczyt cyfrowy wyprowadzony na deske rozdz. Wiesz ile wlales (bo pamietsz wizyte na CPN), widzisz ile wyplynelo dolem, zakladasz ze nic nie poszlo gora (powiedzmy nie paruje) i wiesz ile jest w srodku. Zalety: nic nie tniesz, przerabiasz; wady: informacja o stanie wachy jest mimo wszystko posrednia, moze spasc przeplyw na wezyku (ale to case podobny do zalozenia dodatkowego filtra paliwa). IMHO najlepiej patrzyc na przebieg od ostatniego tankowania. Ja tak robie i jakos zyje. Ale jak chcesz sobie ulatwic... Pawel SVSZ i SC33'98 15 |
Data: Wrzesien 21 2011 18:47:32 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Mystik | Czeć
PodrzuÄ przy okazji linka do takiego miniaturowego przepływomierza, OK. Najlepiej z cennikiem. pozdr. Mystik 16 |
Data: Wrzesien 22 2011 00:04:15 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Tmek | Mystik wrote: Czeć Prosze, 78zl http://tinyurl.com/3ofkmw7 Widzialem gdzies to kiedys w jakims niemieckim liczniku samorobce do moto, wiec benzyne wytrzyma. Tmek 17 |
Data: Wrzesien 22 2011 06:46:33 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Jasio |
Mystik wrote: Naprawde spoko cena. Co prawda dokladnosc nie powala, ale naprawde tani gips. -- Jasio vfr etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 18 |
Data: Wrzesien 23 2011 10:10:30 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: marcinu |
Prosze, 78zl I przy okazji do budowy użyto magnesów więc będzie spełniał również funkcje magnetyzera co podniesie moc silnika o jakieś 5-7%. Świetnie :)) Pozdro Marcin CBF600N 19 |
Data: Wrzesien 23 2011 13:07:08 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Mat S |
Tylko przekrój tego przewodu jakiś mało konkretny... MS 20 |
Data: Wrzesien 27 2011 08:59:39 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Roman Niewiarowski | W dniu 2011-09-21 15:36, Bartek Kacprzak pisze: A btw da sie zamontowac wskaznik? AFAIR tak, poszukaj na forumie dla czarnuchow. pozdr newrom -- RD07 - dożywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right 21 |
Data: Wrzesien 21 2011 15:34:37 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Norbi | W dniu 2011-09-21 15:03, Bartek Kacprzak pisze: Nosszzz rwwal nac! Co za @&#^& w tym Kawasaki siedza. U jamahi jak nie ma wskaznika poziomu to oprocz kontrolki rezerwy przelacza sie na przeliczanie km od zapalenia sie rezerwy i wtedy sie zastanawiasz na ile wystarczy jeszcze... :) Mi braklo po 58 km oczywiscie 1 km przed stacja :) Norbi BLACK XX'03 - tu jest wskaznik 22 |
Data: Wrzesien 21 2011 16:47:35 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Viking | W dniu 2011-09-21 15:34, Norbi pisze: W dniu 2011-09-21 15:03, Bartek Kacprzak pisze:Aloha. Norbi ile robisz km, na res. w XX?? Pozdr. Tomek XX Czarnula -> ze wskażnikiem;) 23 |
Data: Wrzesien 21 2011 20:51:57 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Norbi | W dniu 2011-09-21 16:47, Viking pisze: Aloha. Nie wiem - w X-ie jak sie pojawia czerwone to staram sie tankowac chyba max zrobilem z 50 km :) Norbi BLACK XX'03 24 |
Data: Wrzesien 22 2011 12:58:25 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Viking | W dniu 2011-09-21 20:51, Norbi pisze: W dniu 2011-09-21 16:47, Viking pisze:o! :) ładnie!:) ok thx.. bo ja kiedyĹ podobnie i miałem już stracha.. daleko od cywilizacji mnie dopadło pomaraĹczowe:) Pozd. Tomek XX Czarnula 25 |
Data: Wrzesien 21 2011 17:05:02 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Drzewo |
ZX9R _bez_wskaznika_poziomu_PALIWA Pociesze cie. W Hornet 900 raz mi sie nie wlaczyl az do konca paliwa ;] Najlepszy jest kranik - nigdy nie zawodzi jesli chodzi o wskazania no i chyba latwiej zamontowac niz wskaznik? Ale moge sie mylic. Pozdrawiam, Drzewo. 26 |
Data: Wrzesien 21 2011 17:11:24 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Bartek Kacprzak |
Ej, kranik mam, tyle, ze od zamulania do zgasniecia uplywa malo czasu i czasami zanim przelacze na rezerwe, moto gasnie. Mnie chodzi o wskaznik, ktory bedzie informowal wlasnie o zblizaniu sie do granicy rezerwy. Moze byc cholerna dioda. pozdr -- Bartek niebieska9'99 Ave1,8 EL 27 |
Data: Wrzesien 21 2011 18:03:56 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: KJ Siła Słów | W dniu 2011-09-21 17:11, Bartek Kacprzak pisze: Ej, kranik mam, tyle, ze od zamulania do zgasniecia uplywa malo czasu i Powinienes wiecej cwiczyc, tankowac po 2 litry az zlapiesz odruch. Mnie chodzi o wskaznik, ktory bedzie informowal wlasnie o zblizaniu sie Mozesz sprobowac dopasowac z innego moto, ale IMO tylko komplet, bo na dziubanie Slodowego w baku 12V daje za mocna iskre. KJ 28 |
Data: Wrzesien 21 2011 18:11:46 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Arni | KJ Siła Słów pisze: W dniu 2011-09-21 17:11, Bartek Kacprzak pisze: nie przesadzaj, od dawien dawna stosuje sie potencjometry, kiedys to były jeszcze drutowe i jakos nie słyszałem, zeby komus wybuchło od tego. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD 29 |
Data: Wrzesien 21 2011 18:49:03 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Bartek Kacprzak |
Powinienes wiecej cwiczyc, tankowac po 2 litry az zlapiesz odruch.:) Caly czas sie ucze. Czyli szukac baku od innego kawasaki, tyle ze z modelu wyposazonego w to ustrojstwo? Bo z sama instalacja to chyba nie bedzie problem. Dzieki za pomoc, poszukam, pokombinuje. pozdrawiam -- Bartek niebieska9'99 Ave1,8 EL 30 |
Data: Wrzesien 22 2011 00:19:23 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Tmek | Bartek Kacprzak wrote: Użytkownik "Drzewo" napisał w wiadomości Do zrobienia, w dodatku proste i tanie. Szukaj pod haslem termistor rezerwy. Idea ogolna stosowana w samochodach od x lat. W baku, na pewnej wysokosci odpowiadajcej poziomowi rezerwy zamocowany jest maly metalowy walec - termistor. Obudowa masa, kabel z niego wycodzacy biegnie do zarowki. Zarowka polaczona w szereg z termistorem i aku. Prad plynacy przez termistor rozgrzewa go, benzyna oplywajac chlodzi. Zimny termistor > duzy opor > maly prad > zarowka nie swieci. Jak poziom benzyny spadnie, nie ma co go chlodzic, wzrasta jego temp, spada opor, plynie wiekszy prad, zarowka rezerwy sie zapala. Tutaj przyklad z przeszczepem w afryce http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Czujnik_rezerwy_-_naprawa pzdr Tmek 31 |
Data: Wrzesien 22 2011 07:47:30 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Marcin N | Podczepię się pod wątek i zadam laickie pytanie: 32 |
Data: Wrzesien 22 2011 08:38:45 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Arni | Marcin N pisze: Podczepię się pod wątek i zadam laickie pytanie:nie czujnik a wskaznik. Układ z duzą stałą czasową daje powolne zmiany na wyjsciu przy szybkich zmianach na wejsciu. Usrednia je niejako. Od biedy wystarczy kondensator -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD 33 |
Data: Wrzesien 22 2011 10:13:27 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Mat S |
Marcin N pisze: A jakiś układzik, który oprócz kontrolki sam załączy jej zasilanie z drugiego obwodu? Tutaj wystarczyłby przekaźnik chyba? Czujnik podawałby napięcie na obwód włączenia przekaźnika, który nie dość, że załączy wskaźnik (światełko), to jeszcze sam sobie poda zasilanie na obwód włączający elektromagnes. Takie coś można zmontować bez wiedzy o elektronice itp magicznych zagadnieniach ;-). Cały układ zasilamy przez obwód załączany wyłącznikiem zapłonu, i po zatankowaniu, kiedy czujnik już nie da sygnału włączającego prunt, przekaźnik już nie będzie działał, więc kontrolka świecić nie będzie. Zakładam tu, że między zapaleniem kontrolki i zakończeniem tankowania nastąpi wyłączenie zapłonu. Tak czy inaczej, jakiś czujnik musi się znaleźć w układzie, a mnie osobiście pomysł samodzielnego wiercenia dziury w baku nieco mierzi. Chociaż sytuacja wkurzająca Bartka, mnie również wkurza, bo też jedynym wskaźnikiem osiągnięcia rezerwy jest u mnie zdychanie silnika. MS 34 |
Data: Wrzesien 22 2011 15:05:48 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Arni | Mat S pisze: A jakiś układzik, który oprócz kontrolki sam załączy jej zasilanie z drugiego obwodu? Tutaj wystarczyłby przekaźnik chyba? Czujnik podawałby napięcie na obwód włączenia przekaźnika, który nie dość, że załączy wskaźnik (światełko), to jeszcze sam sobie poda zasilanie na obwód włączający elektromagnes. Takie coś można zmontować bez wiedzy o elektronice itp magicznych zagadnieniach ;-). Cały układ zasilamy przez obwód załączany wyłącznikiem zapłonu, i po zatankowaniu, kiedy czujnik już nie da sygnału włączającego prunt, przekaźnik już nie będzie działał, więc kontrolka świecić nie będzie. Zakładam tu, że między zapaleniem kontrolki i zakończeniem tankowania nastąpi wyłączenie zapłonu. Tak czy inaczej, jakiś czujnik musi się znaleźć w układzie, a mnie osobiście pomysł samodzielnego wiercenia dziury w baku nieco mierzi. Chociaż sytuacja wkurzająca Bartka, mnie również wkurza, bo też jedynym wskaźnikiem osiągnięcia rezerwy jest u mnie zdychanie silnika. szczerze? nie zrozumialem ani kawałka z tego pomysłu :) Moze nie wymyślaj tylko podaj co chcesz osiągnąc? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD 35 |
Data: Wrzesien 22 2011 15:38:36 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Mat S |
Mat S pisze: A tam, nieważne - tak czy inacy, baku dziurawić nie będę. Chciałem osiągnąć to samo co elektronika z dużą stałą czasową, bez elektroniki - jako że się na niej nie znam. A przekaźnik i światełko to wciąż jeszcze elektryka ;-) Żeby uniknąć wstępnego mrugania sygnalizatora, zaproponowałem układ elektryczny z podtrzymaniem zasilania - po pierwszym sygnale z czujnika włączałby sygnalizator i samemu sobie podawał zasilanie, żeby podtrzymać sygnał. Tyle że to wymagałoby zastosowania czujnika załączającego obwód przy spadku poziomu paliwa, a termistor CHYBA wymaga stałego zasilania, a nie jest prostym wyłącznikiem. MS 36 |
Data: Wrzesien 22 2011 10:57:22 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Tmek | Marcin N wrote: Podczepię się pod wątek i zadam laickie pytanie: Ten z opisu stosowany jest w masie samochodow i dziala tak jak piszesz. W momencie kiedy jest juz na tyle malo paliwa, ze nie jest w stanie go skutecznie chlodzic, widac przeplywajacy prad dziala na zasadzie sprzezenia zwrotnego dodatniego. Czyli jak sie zapali to mu juz latwiej podtrzymac temp i swiecenie. Inna sprawa, jak na stronie afryki gosc napisal, z samochodu ma mniejsza bezwladnoasc, czyli troche stanu nieustalonego jest wiecej niz w hondowym. Mozna to tlumaczyc warunkami pracy, samochod jedzie troche spokojniej niz pokladajcy sie na boki motocykl, mniej chlapie tam w baku, wiec i troche inna konstrukcja czujnika i wieksza bezwladnosc. Ale czy to przeszkadza? Migajace lepiej widac niz swiecace, wiec to nie bug a fliczer. Tmek 37 |
Data: Wrzesien 22 2011 22:04:37 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Marcin N | W dniu 2011-09-22 10:57, Tmek pisze: Mozna to tlumaczyc warunkami pracy, samochod jedzie troche spokojniej Gwoli wyjaśnienia: Kładąc motocykl w zakręcie nie powodujesz "przelewania się" paliwa na boki. Siła wypadkowa działa dokładnie w osi pionowej motocykla. 38 |
Data: Wrzesien 23 2011 00:40:52 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Tmek | Marcin N wrote: W dniu 2011-09-22 10:57, Tmek pisze: Oprocz zakretow w arsenale zdarzen mam jeszce hamowanie, przyspieszanie, jazde po wertepach i wszystkie pokrewne wstrzasotworcze i wzburzajace okolicznosci nie pozwalajace toni wachy byc spokojną ugladzoną. Tmek 39 |
Data: Wrzesien 21 2011 20:00:11 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Songoku |
Nosszzz rwwal nac! Co za @&#^& w tym Kawasaki siedza. Ostatnio siÄ poprawili, nie doć, że "żydka" montujÄ to jeszcze możesz sprawdziÄ ile papu zostało wypite. Jak pokazuje powyżej 16l (bak jest 17-nasto litrowy) to już wiadomo, że można siÄ rozglÄ daÄ :) -- _______ Songoku 2011 ZX10R ABS Power is black 40 |
Data: Wrzesien 21 2011 21:40:55 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Jackare | Uzytkownik "Bartek Kacprzak" napisal w wiadomosci Krrrrrrrrwwwwww Ej ziom kufra nosz co ty w jakies trasy pomykasz ze ci wachy braka ? Co Ty, nagar Ci wydech przytkal ? Motur jest do lanserki i wyrywki dup a nie do popierdalania gdzies daleko od knajp i bulwarów. Przeciez tam gdzies za miastem zimno, pada i nie ma ani kasy ani fajnych dup. Adiki ci przemokna i co - w mokrych kierpcach po laske podjedziesz ? A jak Ci zel zmyje z czochry ? Jakbys normalnie motura uzywal to by nie bylo ze wachy nima, albo pusc farbe gdzie na towary jezdzisz - polecim poobcinac czy to nie jakies maczetki... -- Jackare 41 |
Data: Wrzesien 22 2011 19:54:00 | Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!! | Autor: Marcin GardeĹa | W dniu 2011-09-21 15:03, Bartek Kacprzak pisze: Krrrrrrrrwwwwww Wkurwiamy siÄ tak jak ty, no chyba, że sobie kupujemy motura ze wskaźnikiem, wtedy już jest luz. -- Diobeu VFR800 '01 |