Grupy dyskusyjne   »   Skoda Fabia 1.2 - Check Engine

Skoda Fabia 1.2 - Check Engine



1 Data: Styczen 18 2013 11:17:33
Temat: Skoda Fabia 1.2 - Check Engine
Autor: Jaroslaw Postawa 

Pacjent to Skoda Fabia 1.2 HTP (ta trzycylindrowa). Zapaliła się kontrolka check engine i zaczął gasnąć w trakcie jazdy przy zmianie biegów lub wrzuceniu na luz. Mechanik (ASO) stwierdził, że to brudna przepustnica. Wyczyścił, "usunął nastawy i wgrał fabryczne" (jak to sam powiedział) i stwierdził, że ok. Bezpośrednio po zabiegu obroty falowały, ale uspokoiły się po kilkunastu kilometrach i auto nie gaśnie. Tak więc diagnoza zasadniczo poprawna.

Na drugi dzień ponownie kontrolka check engine. Standardowa reakcja - do mechanika, ponowne czyszczenie, nowe nastawy i znowu w kolejnym dniu check engine. Dodatkowo już po pierwszym czyszczeniu zauważyłem wzrost spalania o jakieś 20%. W ASO ściemniali, że zima i tak ma być. Żadnych więcej błędów nie ma.

Czy ktoś ma pomysł, co może być powodem? Jakoś średnio chce mi się co 2 dni jeździć do warsztatu i chcę im przygotować małą gadkę motywacyjną. :)


Pozdrawiam,
Jarek



2 Data: Styczen 18 2013 11:26:44
Temat: Re: Skoda Fabia 1.2 - Check Engine
Autor: Lewis 

W dniu 2013-01-18 11:17, Jaroslaw Postawa pisze:

Czy ktoś ma pomysł, co może być powodem? Jakoś średnio chce mi się co 2
dni jeździć do warsztatu i chcę im przygotować małą gadkę motywacyjną. :)


Widocznie przepustnica domaga się już wymiany a nie czyszczenia.
Heh usuną i wgrał nowe :D Fajnie powiedział. Po prostu zrobił adaptację przepustnicy, i jak widać nieudolnie skoro po tym "wgraniu nastaw" dalej Ci falował :P Adaptacja przeprowadza się sama po kilkudziesięciu km.

Powiedz żeby sprawdzili odmę pod kątem nieszczelności.
Niech sprawdzą korekty długo i krótkoterminowe OIDP kanał 31 czy jakoś tak, mają nie przekraczać +-5%.

--
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Styczen 18 2013 11:38:06
Temat: Re: Skoda Fabia 1.2 - Check Engine
Autor: Jaroslaw Postawa 

W dniu 2013-01-18 11:26, Lewis pisze:

Widocznie przepustnica domaga się już wymiany a nie czyszczenia.
Twierdził, że nie trzeba wymieniać. Zresztą przy przebiegu 87kkm byłoby to chyba trochę dziwne.

Heh usuną i wgrał nowe :D Fajnie powiedział. Po prostu zrobił adaptację
przepustnicy, i jak widać nieudolnie skoro po tym "wgraniu nastaw" dalej
Ci falował :P Adaptacja przeprowadza się sama po kilkudziesięciu km.
Też mi się tak wydawało, ale skoro pół ASO stwierdziło, że tak ma być, to taki laik jak ja się nie będzie kłócił.

Powiedz żeby sprawdzili odmę pod kątem nieszczelności.
Niech sprawdzą korekty długo i krótkoterminowe OIDP kanał 31 czy jakoś
tak, mają nie przekraczać +-5%.

OK. Pierwsze 3 akapity gadki motywacyjnej napisane. Dzięki.


Pozdrawiam,
Jarek

4 Data: Styczen 21 2013 21:10:13
Temat: Re: Skoda Fabia 1.2 - Check Engine
Autor: Jaroslaw Postawa 

W dniu 2013-01-18 11:38, Jaroslaw Postawa pisze:

W dniu 2013-01-18 11:26, Lewis pisze:

Widocznie przepustnica domaga się już wymiany a nie czyszczenia.
Twierdził, że nie trzeba wymieniać. Zresztą przy przebiegu 87kkm byłoby
to chyba trochę dziwne.

Heh usuną i wgrał nowe :D Fajnie powiedział. Po prostu zrobił adaptację
przepustnicy, i jak widać nieudolnie skoro po tym "wgraniu nastaw" dalej
Ci falował :P Adaptacja przeprowadza się sama po kilkudziesięciu km.
Też mi się tak wydawało, ale skoro pół ASO stwierdziło, że tak ma być,
to taki laik jak ja się nie będzie kłócił.

Powiedz żeby sprawdzili odmę pod kątem nieszczelności.
Niech sprawdzą korekty długo i krótkoterminowe OIDP kanał 31 czy jakoś
tak, mają nie przekraczać +-5%.

No i jestem po kolejnej wizycie w tzw. ASO (Elcar we Wrocławiu). Kabaret po prostu. Dzisiaj wysępiłem protokół z VASa, a tam błędy:
- P0106 - Ciśn. w kolektorze ssącym/ciśn.powietrza=>-g71/-f96-
- P0172 - Mieszanka za bogata.
Czyli usterka dalej nie jest usunięta mimo 3 wizyt. Poza tym jak im mówiłem, że za dużo pali od pierwszej wizyty u nich, to twierdzili, że to zima. Czy jest możliwość, że ichnie "wgranie nastawów" zrobili nie dla tego silnika lub nie tak jak trzeba i dlatego teraz są problemy?

Oczywiście magicy stwierdzili, że powyższe błędy to rozrząd i należy się 1400PLN. Dziwne, że przy 2 poprzednich wizytach nikt o rozrządzie nie mówił. Niech spadają. Pojadę do kogoś innego na sprawdzenie, bo znając ich podejście, to mi jeszcze pół silnika po drodze każą wymienić.


Pozdrawiam,
Jarek

5 Data: Styczen 22 2013 00:03:33
Temat: Re: Skoda Fabia 1.2 - Check Engine
Autor: Lewis 

W dniu 2013-01-21 21:10, Jaroslaw Postawa pisze:

No i jestem po kolejnej wizycie w tzw. ASO (Elcar we Wrocławiu). Kabaret
po prostu. Dzisiaj wysępiłem protokół z VASa, a tam błędy:
- P0106 - Ciśn. w kolektorze ssącym/ciśn.powietrza=>-g71/-f96-
- P0172 - Mieszanka za bogata.
Czyli usterka dalej nie jest usunięta mimo 3 wizyt. Poza tym jak im
mówiłem, że za dużo pali od pierwszej wizyty u nich, to twierdzili, że
to zima. Czy jest możliwość, że ichnie "wgranie nastawów" zrobili nie
dla tego silnika lub nie tak jak trzeba i dlatego teraz są problemy?

Oczywiście magicy stwierdzili, że powyższe błędy to rozrząd i należy się
1400PLN. Dziwne, że przy 2 poprzednich wizytach nikt o rozrządzie nie
mówił. Niech spadają. Pojadę do kogoś innego na sprawdzenie, bo znając
ich podejście, to mi jeszcze pół silnika po drodze każą wymienić.

Z tym rozrządem to nie takie głupie, sprawdź napinacz paska i czy znaki się zgadzają. Jak wszystko jest na miejscu to sprawdź czy przewody do MAPsensora są OK, jeśli OK to podpiąć kompa i śledzić wskazania z tego czujnika. Na koniec jeszcze zweryfikować nieszczelności dolotu.

--
Pozdrawiam
Lewis

6 Data: Styczen 22 2013 00:09:38
Temat: Re: Skoda Fabia 1.2 - Check Engine
Autor: Lewis 

W dniu 2013-01-22 00:03, Lewis pisze:

W dniu 2013-01-21 21:10, Jaroslaw Postawa pisze:

Z tym rozrządem to nie takie głupie, sprawdź napinacz paska

Tfu łańcucha :)
--
Pozdrawiam
Lewis

7 Data: Styczen 22 2013 11:43:40
Temat: Re: Skoda Fabia 1.2 - Check Engine
Autor: Jaroslaw Postawa 

W dniu 2013-01-22 00:03, Lewis pisze:

Z tym rozrządem to nie takie głupie, sprawdź napinacz paska i czy znaki
się zgadzają. Jak wszystko jest na miejscu to sprawdź czy przewody do
MAPsensora są OK, jeśli OK to podpiąć kompa i śledzić wskazania z tego
czujnika. Na koniec jeszcze zweryfikować nieszczelności dolotu.

Oczywiście, że sprawdzę, ale w innym warsztacie. Bardziej mnie irytuje to, że usterki z którą przyjechałem nie naprawili, a szukają już następnych. Wręcz doradca z serwisu powiedział, że oni takich rzeczy przede wszystkim szukają, bo to fajna robota i można zarobić.

Skoda Fabia 1.2 - Check Engine



Grupy dyskusyjne