Czołem.
Jako że grupa "szkodników" milczy, spytam tu. Szukam auta jak w tytule, najmniejsze silniki 1.2 odpadają. Więc zostaje 1.4 MPI 55 kW, albo diesle. Nie jestem fanem oszczędności typu LPG, ale też nie jeździłem nigdy ropniakiem. Odnośnie Skody Fabii znalazłem już sporo opinii typu padające drobiazgi, cieknące drzwi ( które da się zrobić we własnym zakresie ). Dlatego pytam użytkowników auta jak w topiku - dlaczego warto/nie warto, na co zwrócić uwagę przy zakupie, jak się sprawuje silnik 1.4MPI itd. Szukam auta 3-4 letniego, raczej z bogatszym wyposażeniem.
-- 
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
| 2 | 
Data: Luty 08 2008 10:03:23 | 
| Temat: Re: Skoda Fabia kombi | 
| Autor: Agent  | 
 
Użytkownik "PeJot"  napisał w wiadomości  
 Czołem. 
 
Jako że grupa "szkodników" milczy, spytam tu. Szukam auta jak w tytule, najmniejsze silniki 1.2 odpadają. Więc zostaje 1.4 MPI 55 kW, albo diesle. Nie jestem fanem oszczędności typu LPG, ale też nie jeździłem nigdy ropniakiem. Odnośnie Skody Fabii znalazłem już sporo opinii typu padające drobiazgi, cieknące drzwi ( które da się zrobić we własnym zakresie ). Dlatego pytam użytkowników auta jak w topiku - dlaczego warto/nie warto, na co zwrócić uwagę przy zakupie, jak się sprawuje silnik 1.4MPI itd. Szukam auta 3-4 letniego, raczej z bogatszym wyposażeniem. 
 
 
był niedawno temat o silnikach 1,4 w fabiach. Podsumowując 1,4 MPI - 60 KM -paliwo żre jak smok trwałość ok, silnik 1,4 16 V - 75 KM - mocniejszy i mniej pali. Skodą nie jeździłem ale wstępnie bym polecał ten drugi
 | 3 | 
Data: Luty 08 2008 12:05:20 |  | Temat: Re: Skoda Fabia kombi |  | Autor: Scyzoryk  |  
 
 Jako że grupa "szkodników" milczy, spytam tu. Szukam auta jak w tytule, 
najmniejsze silniki 1.2 odpadają. Więc zostaje 1.4 MPI 55 kW, albo diesle.  
Nie jestem fanem oszczędności typu LPG, ale też nie jeździłem nigdy  
ropniakiem. Odnośnie Skody Fabii znalazłem już sporo opinii typu padające  
drobiazgi, cieknące drzwi ( które da się zrobić we własnym zakresie ).  
Dlatego pytam użytkowników auta jak w topiku - dlaczego warto/nie warto,  
na co zwrócić uwagę przy zakupie, jak się sprawuje silnik 1.4MPI itd.  
Szukam auta 3-4 letniego, raczej z bogatszym wyposażeniem. 
 
silnik 1,4 mpi to rozwiniecie silnika ktory pochodzi od skody 120L ;) Moze w  
uproszczeniu, ale jest to czeski silnik ktory byl jakos lekko modyfikowany  
przez Favoritke, Felicie az trafił do Fabii. Generalnie silnik dosyc trwały  
ale duzo pali i moc przecietna. Duzo lepszym wyborem byłoby kupno 1,4 16v od  
VW. Najlepszym wyjsciem jest diesel. Silniki VW 1,9 bardzo trwałe i  
sprawdzone. Ojciec uzytkuje 1,2 HTP 3ci rok wiec o tym moglbym conieco  
powiedziec ale skoro cie nie intewresuje to szkoda czasu :) Generalnie  
bardzo fajne autko, praktycznie nic sie nie dziaje. Jedyna naprawa przez 3  
lata była wymiana włącznika swiatel i amortyzatorkow tylnej klapy. Fajne,  
proste i dosyc trwałe autko.
 
--   
Pozdr 
Scyzoryk 
Corolla e11 
GSX 550
 | 4 | 
Data: Luty 08 2008 12:12:32 |  | Temat: Re: Skoda Fabia kombi |  | Autor: PeJot  |  
Scyzoryk pisze: 
 
 silnik 1,4 mpi to rozwiniecie silnika ktory pochodzi od skody 120L ;) Moze w uproszczeniu, ale jest to czeski silnik ktory byl jakos lekko modyfikowany przez Favoritke, Felicie az trafił do Fabii. Generalnie silnik dosyc trwały ale duzo pali i moc przecietna.  
 
Ciekawe, bo w Felicji 1.3 MPI miał 50 kW. Miałem Felkę  z tym silnikiem i niespecjalnie narzekałem na spalanie, choć faktem jest że przez pół roku po założeniu komputera uczyłem się jeździć :) A i dynamika była do przyjęcia, tyle że Felka ważyła wyraźnie mniej od Fabii.
 Duzo lepszym wyborem byłoby kupno 1,4 16v od VW. 
 
I taki mnie interesuje.
 Najlepszym wyjsciem jest diesel. Silniki VW 1,9 bardzo trwałe i sprawdzone.  
 
Owszem, ale przy moich przebiegach rocznych diesel szybko na siebie nie zapracuje. Poza tym z tego co przeglądam oferty, znakomita większość aut   ma silnik 1.2. Jechałem takim autem - muł nieprzeciętny.
 
--  
P. Jankisz 
O rowerach:  http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest 
tylu idiotów" Stanisław Lem
 | 5 | 
Data: Luty 08 2008 12:20:16 |  | Temat: Re: Skoda Fabia kombi |  | Autor: Agent  |  
 
Użytkownik "PeJot"  napisał w wiadomości  
 Scyzoryk pisze: 
 
silnik 1,4 mpi to rozwiniecie silnika ktory pochodzi od skody 120L ;) Moze w uproszczeniu, ale jest to czeski silnik ktory byl jakos lekko modyfikowany przez Favoritke, Felicie az trafił do Fabii. Generalnie silnik dosyc trwały ale duzo pali i moc przecietna. 
 
 
Ciekawe, bo w Felicji 1.3 MPI miał 50 kW. Miałem Felkę  z tym silnikiem i niespecjalnie narzekałem na spalanie, choć faktem jest że przez pół roku po założeniu komputera uczyłem się jeździć :) A i dynamika była do przyjęcia, tyle że Felka ważyła wyraźnie mniej od Fabii. 
 
Duzo lepszym wyborem byłoby kupno 1,4 16v od VW. 
 
 
I taki mnie interesuje. 
 
Najlepszym wyjsciem jest diesel. Silniki VW 1,9 bardzo trwałe i sprawdzone. 
 
 
Owszem, ale przy moich przebiegach rocznych diesel szybko na siebie nie zapracuje. Poza tym z tego co przeglądam oferty, znakomita większość aut ma silnik 1.2. Jechałem takim autem - muł nieprzeciętny. 
 
 
1,2 ma chyba 64 KM a 1,4 MPI w zdecydowanej większości 60 KM czyli 44 kW więc to dopiero jest muł nierzeciętny. w zasadzie to opcje są tylko 2: 1,4 16V albo diesel który więcej kosztuje ale drożej tez sprzedaż go.
 | 6 | 
Data: Luty 08 2008 12:26:31 |  | Temat: Re: Skoda Fabia kombi |  | Autor: Scyzoryk  |  
Ciekawe, bo w Felicji 1.3 MPI miał 50 kW. Miałem Felkę  z tym silnikiem i  
niespecjalnie narzekałem na spalanie, choć faktem jest że przez pół roku  
po założeniu komputera uczyłem się jeździć :) A i dynamika była do  
przyjęcia, tyle że Felka ważyła wyraźnie mniej od Fabii. 
 
 
tu niby wieksza pojemnosc ale moga go kastrować jakies ograniczniki żeby  
trzmał coraz ostrzejsze normy spalin
 Duzo lepszym wyborem byłoby kupno 1,4 16v od VW. 
 
 
I taki mnie interesuje. 
 
Najlepszym wyjsciem jest diesel. Silniki VW 1,9 bardzo trwałe i  
sprawdzone. 
 
 
Owszem, ale przy moich przebiegach rocznych diesel szybko na siebie nie  
zapracuje. Poza tym z tego co przeglądam oferty, znakomita większość aut  
ma silnik 1.2. Jechałem takim autem - muł nieprzeciętny. 
 
no niestety muł. Ale te najslabsze 1,4 wcale nie sa lepsze :)
 
jesli nie planujesz duzych przebiegow to lepiej kup 1,4 16v. Moze uda Ci sie  
upolowac wersje 100KM. Diesel bedzie drozszy w zakupie, zapewne z wieszym  
przebiegiem. Łatwo tez kupic wymeczonego diesla ktorego naprawa/regeneracja  
bedzie sporym wydatkiem.
 
--   
Pozdr 
Scyzoryk 
Corolla e11 
GSX 550
  |  |  |  |  |