Cześć,
Jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem wahacz i łącze elastycznie układu
wydechowego. Od tamtej pory gdy ruszam słyszę piszczenie (pi pi pi pi
pi... ). Piszczenie występuje w chwili gdy łapie sprzęgło i układ
jezdny/kierowniczy wpada w delikatne drgania nim załapie całkiem. Gdy
sprzęgło załapie w pełni, pisk ustępuje. Pisk pojawia się też gdy gwałtownie
puszczam sprzęgło. Ogólnie związany jest z tym że podłączam i odłączam
sprzęgło, gdy robię to gwałtownie następuje rzecz jasna szarpnięcie i
słyszalny pisk pi pi.
Co może być przyczyną, zbyt nowe elementy (wahacz, elementy gumowe)?
m.
2 |
Data: Lipiec 18 2008 23:31:48 |
Temat: Re: Skoda Felicia 1.6 MPI piszcy przy ruszaniu |
Autor: Mariusz |
Cześć,
Jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem wahacz i łącze elastycznie układu
wydechowego. Od tamtej pory gdy ruszam słyszę piszczenie (pi pi pi pi
pi... ). Piszczenie występuje w chwili gdy łapie sprzęgło i układ
jezdny/kierowniczy wpada w delikatne drgania nim załapie całkiem. Gdy
sprzęgło załapie w pełni, pisk ustępuje. Pisk pojawia się też gdy
gwałtownie puszczam sprzęgło. Ogólnie związany jest z tym że podłączam i
odłączam sprzęgło, gdy robię to gwałtownie następuje rzecz jasna
szarpnięcie i słyszalny pisk pi pi.
Co może być przyczyną, zbyt nowe elementy (wahacz, elementy gumowe)?
W serwisie gdzie robiłem wahacz i wydech powiedzieli mi że w opisanych
sytuacjach szarpie autem i wydech lata w przód i w tył i tu podczas ruchu i
ocierania się gdzieś czegoś o cos powstaje piiii. Należy jeździć i się nie
przejmować. Dziwne mi się to wydaje, bo gdy np. wcisnę sprzęgło i wtedy
ostro hamuję lub jadę po wertepach, to nic nie piszczy, a wg teorii
mechanika powinno... Eh.
m.
3 |
Data: Lipiec 20 2008 02:11:44 | Temat: Re: Skoda Felicia 1.6 MPI piszcy przy ruszaniu | Autor: wo |
W serwisie gdzie robiłem wahacz i wydech powiedzieli mi że w opisanych
sytuacjach szarpie autem i wydech lata w przód i w tył i tu podczas ruchu
i
To jest tak, że podczas wciśnięcia albo puszczenia pedału sprzegła, przesuwa
się cały zespół napędowy, tj. silnik, skrzynia, a wydech razem z nimi, w
przód albo w tył, co łatwo zaobserwować po zachowaniu drążka zmiany biegów.
Sprawdź stan poduszek silnika i skrzyni, czy nie naderwane, bo wtedy
nadmierne przesunięcia, szarpania i inne efekty specjalne zapewnione.
| |