Slabe hamowanie w ZZR 600
1 | Data: Sierpien 12 2008 12:04:34 |
Temat: Slabe hamowanie w ZZR 600 | |
Autor: Kopyt | Czesc! 2 |
Data: Sierpien 12 2008 13:05:29 | Temat: Re: Slabe hamowanie w ZZR 600 | Autor: juhass | Kopyt pisze: Czesc! <ciach..> Popatrzylem na archiwum grupy i widze 2 opcje: IMO to będzie to. Pooglądaj dokładnie te tarcze, objawy przez Ciebie opisane raczej wskazują na krzywą tarcze. 2) Zuzyte uszczelki antykurzowe, ktore pozwalaja tloczkom zbyt daleko sieRaczej nie, ale ekspertem nie jestem.. Jednym slowem, droga redakcjo czy sa jeszcze jakies inne opcje do rozwazeniaSprawdź jeszcze czy masz na pewno felgę właściwie założoną- kolega miał podobne objawy jak po zmianie przedniej opony założył felgę niezgodnie z kier. jej obrotu. ;) -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia 3 |
Data: Sierpien 12 2008 21:43:13 | Temat: Re: Slabe hamowanie w ZZR 600 | Autor: Hinek | Użytkownik "Kopyt" wptotez.itopl> napisał Nie wiem czy tam sa plywajace zaciski? Jesli tak - to moze cos sie zapieklo. W kazdym razie nie jest przyczyna krzywa tarcza. Przy hamowaniu zauwazyl bys z pewnoscia pulsowanie nie klamki, a calego zawiasu z przodu. Pozdr -- Hinek Deauville i inne.. 4 |
Data: Sierpien 13 2008 01:14:38 | Temat: Re: Slabe hamowanie w ZZR 600 | Autor: marider | Hinek pisze: Użytkownik "Kopyt" wptotez.itopl> napisał Gowno prawda ;) Ma krzywa tarcze najprawdopodobniej tak mocno ze nawet pulsowania nie ma bo tak mocno mu rozsuwa tloczki ze na raz ich nie scisnie pozniej klamka (mialem to samo w R1 jak mi zlodzieje Xene na tarczy lomem rozlupali na 2 czesci, tarcze poszly do wymiany z miejsca a komplet nowych w Yamasze to 1200zl za 2 szt, nie wiem jak w Kawie). Poza tym zygzaki maja defaultowo slabe heble, moj lokiec, bark, zebra itd mi o tym przypominaja co jakis czas ;))))) Ja stawiam na krzywe tarcze. Ktos da wiecej? ;) Pzdr -- marider Wyjatkowa R1 + dodatki = sprzedam ;) http://tinyurl.com/yvjtdk 5 |
Data: Sierpien 13 2008 08:55:12 | Temat: Re: Slabe hamowanie w ZZR 600 | Autor: Kopyt | Czesc! Gowno prawda ;) Ma krzywa tarcze najprawdopodobniej tak mocno ze nawet Dziekuje wszystkim chetnym do podzielenia sie pomyslami. Podlacze dzis czujnik do lagi i popatrze jakie jest bicie zestawu felga+tarcza wzgledem miejsca mocowania zacisku. Do tej pory tego nie robilem, bo zlozylem, ze brak pulsowania na klamce = tarcze raczej proste. Jak potwierdze teorie krzywych tarcz to dam znac. Co do sugestii juhassa dot. felgi na odwrot, to sprawdzilem jeszcze raz -- wszystko dobrze, bo kolo mozna u mnie zalozyc tylko w jedna strone -- te dobra. W druga beda problemy ze slimakiem do pomiaru drogi i predkosci. A z kolei info. dla Hinka: w zygzakach sa stale zaciski i plywajace tarcze (na przodzie) -- zacisk zapiec sie w prowadnicach raczej nie moze:)) Pozdrawiam Pawel gpx 600r '89 6 |
Data: Sierpien 13 2008 23:44:37 | Temat: Re: Slabe hamowanie w ZZR 600 | Autor: FanTomas |
Gowno prawda ;) Ma krzywa tarcze najprawdopodobniej tak mocno ze nawet na 100% krzywa tarcza. pulsowania nie ma bo ona jest po prostu zwichrowana ale prawdopodobnie ma równomierne zuzycie. jak sciągałes koło to nie upadło ci na tarcze przypadkiem albo nie usiadł na nim ktos jak sobie lezało? ja mam podobny objaw bo sobie tarcze wykrzywiłem zapominając o blokadzie. 7 |
Data: Sierpien 14 2008 08:37:23 | Temat: Re: Slabe hamowanie w ZZR 600 | Autor: Kopyt | Czesc! na 100% krzywa tarcza. pulsowania nie ma bo ona jest po prostu zwichrowanaupadło ci na tarcze przypadkiem albo nie usiadł na nim ktos jak sobie lezało? Racja! Wczoraj pomierzylem czujnikiem bicie tarczy wzgledem punktu mocowania zaciskow. Wyniki: - lewa tarcza -- bicie w granicach 10-11 setek, wiec calkiem znosnie - prawa tarcza -- bicie... kilka mm! Jak juz zmierzylem biecie prawej i zobaczylem wskazowke czujnika jezdzaca w kolko, to popatrzylem na te tarcze "wlasnorecznie" i widac golym okiem, ze jest trafiona. Jak to zle sie zasugerowac brakiem trzepania na klamce. Ech. Co do pulsowania klamki to rzecz przemyslalem i jego brak jest tutaj "genetycznie uwarunkowany" -- tzn. ze ma go nie byc. Mam zaciski 4-tloczkowe (po 2 z kazdej strony tarczy). Jesli tarcza jest krzywa (ma bicie), to wpychajac tloczki po jednej stronie zacisku, przepompowuje plyn do drugiej czesci zacisku wypychajac z niej tloczki. Tloczki moga wyjsc, bo tarcza jest z tej strony "wklesla". Poniewaz zacisk jest symetryczny, to w ten sposob zmniejszona objectosc po jednej stronie, jest rekompensowana dodatkowa objetoscia po drugiej i na poziomie pompy ham. nie ma pulsowania cisnienia plynu. Dobrze mysle? Wczesniej dzialalem z systemem z tarczami stalymi i plywajacymi zaciskami (tloczki po jednej stronie). Tam pulsowanie bylo wyrazne przy krzywych tarczach. Stad moje autosugestia. Widac, ze czasem nie wystarczy napierdalac, od czasu do czasu warto pomyslec:)) Pozdrawiam Pawel gpx 600r '89 8 |
Data: Sierpien 14 2008 10:08:09 | Temat: Re: Slabe hamowanie w ZZR 600 | Autor: Kuczu | Kopyt pisze: Racja! Wczoraj pomierzylem czujnikiem bicie tarczy wzgledem punktu mocowania Juz mialem pisac ze masz krzywa tarcze bo taka sama zagadke rozwiazywalem kiedys w VTR kumpla. Ale widze ze juz nie musze :) BTW. Bice w granica 0,1 mm to juz sporo choc nie ma tragedii. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 9 |
Data: Sierpien 14 2008 11:16:42 | Temat: Re: Slabe hamowanie w ZZR 600 | Autor: Kopyt | Czesc! Juz mialem pisac ze masz krzywa tarcze bo taka sama zagadke A pamietasz sposob rozwiazania problemu? Szczerze mowiac mam zamiar te tarcze wyprostowac. Ze stalymi tarczami to sie daje robic -- sam widzialem i testowalem tak prostowana tarcze. Ale czy podobnie sprawa wyglada z tarczami plywajacymi? Sadze, ze tak, ale zapytac nie zawadzi -- w koncu konstrukcja takiej tarczy wyglada dosc delikatnie. BTW. Bice w granica 0,1 mm to juz sporo choc nie ma tragedii. Z tym to juz nie chce nic robic. Najlepiej co widzialem to 7 setek. Roznica miedzy 10 a 7 jest pewnie niewyczuwalna w praktyce. Pozdrawiam Pawel gpx 600r '89 10 |
Data: Sierpien 14 2008 11:21:48 | Temat: Re: Slabe hamowanie w ZZR 600 | Autor: Kuczu | Kopyt pisze: A pamietasz sposob rozwiazania problemu? Tak, wymienilem na inne, proste :) Szczerze mowiac mam zamiar te tarcze wyprostowac. Ze stalymi tarczami to sie daje robic -- sam widzialem i W zasadzie powinno sie ja przed prostowaniem roznitowac. Przy prostowaniu tarcza "plywajaca" bedzie sie zbyt mocno poddawac alby dalo sie ja dobrze wyprostowac. Tyle mojej opinii. Ja jednak zawsze uwazalem ze lepiej kupic zdrowe, proste uzywki na ebayu niz prostowac u kowala za podobne pieniadze. Zwlaszcza ze ZZR ma takie same tarcze jak wiele innych modeli Kawy. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 11 |
Data: Sierpien 14 2008 12:50:22 | Temat: Re: Slabe hamowanie w ZZR 600 | Autor: Kopyt | Cze! W zasadzie powinno sie ja przed prostowaniem roznitowac. PrzyStala tarcze wyprostowalem za 30 pln w ciagu jednego dnia i przejezdzilem na niej od tego czasu dobre 15kkm bez sladu klopotow. Stad moje zainteresowanie mozliwosciami. Zwlaszcza ze ZZR ma takie same tarcze jak wieleA wiem -- moje aktualne tarcze (w tym ta jedna trafiona) oryginalnie sa z ZR550. Pozdrawiam Pawel gpx 600r '89 |