W dniu 2014-08-02 23:14, mk pisze:
Witam
Zakochany jestem w Sabince Saab 9-3 I w benzynie, niekoniecznie z
najmocniejszymi silnikami, mogą być tez te 130 konne.
Poszukuję dobrego/wierzytelnego sprzedawcy/dealera aby zakupić autko w
stanie do jazdy.
Odpuć sobie wersje N/A bÄ™dziesz płakać po pewnym czasie.
PalÄ… wiÄ™cej niż prawie 2x mocniejsze od nich turbo i tracisz to co w saabie jest najlepsze ;)
Co do uczciwego handlarza to nie ma kogoĹ› takiego. Szukaj na forach klubowych, czasami trafia siÄ™ sztuka którÄ… sprzedaje saabowiec.
Jeszcze odnoĹ›nie samego modelu, poszukaj lepiej 9-5, znacznie wygodniejszy i lepiej wykonany niż 9-3 i ma mniej problemów z korozjÄ….
Silniki w 9-3 w zasadzie były 4. B204i/B234i - wolnossak 2.0 i 2.3, B204 turbo - starsza konstrukcja, wytrzymała, znoszÄ…ca duże moce oraz B205 - nowszy uekologiczniony i odchudzony cierpiÄ…cy na zacierajÄ…ce siÄ™ panewki z powodu zasyfionej misy i smoka, gównianej odmy. Konstrukcyjnie sam słupek nie miał wiÄ™kszych różnic przy podziale na moce.
9-5 silniki 2.
B205 jak wyżej, oraz B235turbo - 2.3l też "eko" standardowo odma i smok, do tego problemy z ubogÄ… mieszankÄ… - zwłaszcza wersje aero 250KM przez co czÄ™sto sÄ… do kupienia z dziurÄ… w bloku.
Po zakupie któregokolwiek podstawowa rzecz to zdjÄ™cie misy, wyczyszczenie jej, sprawdzenie panewek korbowodowych i głównych, sprawdzenie stanu pompy oleju i zaworka nadmiarowego oraz wymiana odmy na OCT.
To z grubsza tyle :)
--
Pozdrawiam
Lewis