PeJot - Krk pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Czy sonda lambda (taka "wąskopasmowa" 0-1V) do poprawnej pracy potrzebuje np. jakiegoś konkretnego ciśnienia spalin?
Chodzi mi o to czy pełny przelot w układzie wydechowym może powodować złe dawkowanie paliwa z powodu złych danych z lambdy podczas adaptacji przy pierwszym uruchomieniu silnika.
Wydaje mi się że nie, bo czujniki spalin wkładane w rurę wydechową przecież nie dostają tam żadnego większego ciśnienia, a działają, ale może tamte są jakiejś innej konstrukcji?
Też myślę, że nie ma to znaczenia, gdyż sonda działa cały czas czy to na wolnych
obrotach czy przy 6k rpm ...
W moim przypadku chodzi raczej o pracę przy wolnych obrotach.
Silnik pod warunkiem że jest sterowany lambdą (czyli bez gazowania na maksa) - wkręca się na obroty.
Jak depnę gaz do dechy (i ECU przechodzi na mapy) to nie wkręci się wyżej niż 5000rpm (niezależnie od obciążenia silnika)
Sprawdzone/podmienione/wymienione już wszystko poza samym silnikiem i właśnie rurą wydechową.
A trochę pojawienie się tego efektu koreluje mi się z czasem kiedy wydmuchało mi katalizator i została pusta puszka (potem jeszcze zastąpiona rurką).
Sygnał sondy lambda przy tych 5000rpm mówi że jest bogato (0V).
Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że sonda z jakiegoś powodu daje złe dane podczas adaptacji i źle skalibrowany komputer zalewa mi silnik.
Natomiast przy pracy w pętli zamkniętej lambda trzyma swoje 0.7V i silnik wchodzi na wysokie obroty.
Podmiana sondy, komputera i wtryskiwaczy nic pomogła. Ciśnienie na listwie paliwowej jest dobre.
Generalnie silnik i podzespoły sprawdzony już na wszystkie sposoby.
Zastanawiam się po prostu czy jechać jeszcze na hamownie na badanie AFR, czy od razu do tłumikarza wstawić katalizator tam gdzie powinien być.
4 |
Data: Czerwiec 08 2009 23:33:56 |
Temat: Re: Sonda lambda |
Autor: PeJot - Krk |
[...]
Zastanawiam się po prostu czy jechać jeszcze na hamownie na badanie AFR, czy od razu do tłumikarza wstawić katalizator tam gdzie powinien być.
Mozliwe, że ECU zgłupiał po wyrzuceniu katalizatora ale uniwersalna
sonda - zamiennik również może dawać ciała ...
pozdro
PeJot
5 |
Data: Czerwiec 08 2009 23:32:25 | Temat: Re: Sonda lambda | Autor: Tomasz Pyra |
PeJot - Krk pisze:
[...]
Zastanawiam się po prostu czy jechać jeszcze na hamownie na badanie AFR, czy od razu do tłumikarza wstawić katalizator tam gdzie powinien być.
Mozliwe, że ECU zgłupiał po wyrzuceniu katalizatora ale uniwersalna
sonda - zamiennik również może dawać ciała ...
Tylko wymieniłem sondę na inną, skasowałem nastawy ECU, wykonałem adaptację i nic się nie poprawiło.
Obie sprawdzane sondy to Bosch-a dedykowane do tego silnika.
W innym silniku ta podmieniona sonda działa dobrze.
6 |
Data: Czerwiec 09 2009 00:28:17 | Temat: Re: Sonda lambda | Autor: zkruk [Lodz] |
Tomasz Pyra wrote:
Tylko wymieniłem sondę na inną, skasowałem nastawy ECU, wykonałem
adaptację i nic się nie poprawiło.
Obie sprawdzane sondy to Bosch-a dedykowane do tego silnika.
W innym silniku ta podmieniona sonda działa dobrze.
zrobiłeś pomiar spalin?
wrzuć na youtuba filmik - chciałbym chociaż posłuchać tego...
albo jakąś mp3 nagraj...
--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi
7 |
Data: Czerwiec 09 2009 01:09:08 | Temat: Re: Sonda lambda | Autor: Kocureq |
Tomasz Pyra pisze:
Tylko wymieniłem sondÄ na innÄ
, skasowałem nastawy ECU, wykonałem adaptacjÄ i nic siÄ nie poprawiło.
No to chyba pozostaje pojechaÄ na hamowniÄ i tam zmierzyÄ dokładnie szerokopasmowÄ
- bÄdziesz wiedział, czy faktycznie jest za bogato (i o ile), czy sonda kłamie.
W mapach komputera czy jakimĹ piggybackiem nie grzebałeĹ?
--
/\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\
=^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
/ | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
(___(|_|_| [ ] |_|_|)___)
8 |
Data: Czerwiec 09 2009 11:26:32 | Temat: Re: Sonda lambda | Autor: Tomek |
Sygnał sondy lambda przy tych 5000rpm mówi że jest bogato (0V).
wrecz przeciwnie, to oznacza ze w spalinach jest sporo tlenu, wiec uboga
mieszanka. Odczyt robisz woltomierzem bezposrednio z sondy czy przez ECU
auta?
--
Tomek
9 |
Data: Czerwiec 09 2009 01:02:40 | Temat: Re: Sonda lambda | Autor: Adam Płaszczyca |
Dnia Mon, 08 Jun 2009 22:48:36 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Czy sonda lambda (taka "wąskopasmowa" 0-1V) do poprawnej pracy
potrzebuje np. jakiegoś konkretnego ciśnienia spalin?
Nie.
Chodzi mi o to czy pełny przelot w układzie wydechowym może powodować
złe dawkowanie paliwa z powodu złych danych z lambdy podczas adaptacji
przy pierwszym uruchomieniu silnika.
Nie powinno, wtedy lambda w ogóle nie pracuje.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
10 |
Data: Czerwiec 09 2009 06:07:32 | Temat: Re: Sonda lambda | Autor: MarcinJM |
Tomasz Pyra pisze:
Czy sonda lambda (taka "wąskopasmowa" 0-1V) do poprawnej pracy potrzebuje np. jakiegoś konkretnego ciśnienia spalin?
Chodzi mi o to czy pełny przelot w układzie wydechowym może powodować złe dawkowanie paliwa z powodu złych danych z lambdy podczas adaptacji przy pierwszym uruchomieniu silnika.
Wydaje mi się że nie, bo czujniki spalin wkładane w rurę wydechową przecież nie dostają tam żadnego większego ciśnienia, a działają, ale może tamte są jakiejś innej konstrukcji?
Moze byc sytuacja, szczegolnie przy twoim 16v, ze brak oporu w okolicach lambdy powoduje nadmierne przeplukiwanie cylindrow i pomimo prawidlowego spalania do lambdy dociera czesc swiezej mieszanki, w tym oczywiscie tlenu, wiec komp wzbogaca mieszanke, zeby zlikwidowac tlen.
To jest tylko moje gdybanie zwiazane z ostatnimi doswiadczeniami z wydechem.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
11 |
Data: Czerwiec 09 2009 08:06:15 | Temat: Re: Sonda lambda | Autor: Karolek |
Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości
Moze byc sytuacja, szczegolnie przy twoim 16v, ze brak oporu w okolicach lambdy powoduje nadmierne przeplukiwanie cylindrow i pomimo prawidlowego spalania do lambdy dociera czesc swiezej mieszanki, w tym oczywiscie tlenu, wiec komp wzbogaca mieszanke, zeby zlikwidowac tlen.
To jest tylko moje gdybanie zwiazane z ostatnimi doswiadczeniami z wydechem.
To niech sklepie koncowke wydechu jak w kaszlaku i zobaczy czy cos sie zmienilo :>
Karolek
| | | | | | | |