Grupy dyskusyjne   »   Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]

Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]



1 Data: Sierpien 06 2010 12:49:05
Temat: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: darek s. 

Witam

Mam taka sytacje : gwaltownie rozpedzajac auto (wlaczanie sie do ruchu na
autostradzie) kilka razy zauwazylem nagly spadek mocy. Auto jedzie z
uzyskana wczesniej predkoscia ale tragicznie przyspiesza, obroty sa jakby
ograniczone do ok 2200 i powyzej tej wartosci bardzo wolno rosna. W takim
stanie ciezko jest autem pokonac wzniesienie. Sytuacje "kasuje" postoj i
wylaczenie/wlaczenie silnika. Zdarza sie to co pewnien czas,  tylko przy
naglym rozpedzaniu. Co to moze byc ?

Darek



2 Data: Sierpien 06 2010 13:01:55
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Tomasz Gorbaczuk 


Użytkownik "darek s."  napisał w wiadomości

Witam

Mam taka sytacje : gwaltownie rozpedzajac auto (wlaczanie sie do ruchu na autostradzie) kilka razy zauwazylem nagly spadek mocy. Auto jedzie z uzyskana wczesniej predkoscia ale tragicznie przyspiesza, obroty sa jakby ograniczone do ok 2200 i powyzej tej wartosci bardzo wolno rosna. W takim stanie ciezko jest autem pokonac wzniesienie. Sytuacje "kasuje" postoj i wylaczenie/wlaczenie silnika. Zdarza sie to co pewnien czas,  tylko przy naglym rozpedzaniu. Co to moze byc ?

Darek
Silnik przechodzi na "tryb awaryjny".
-  kiepskie paliwo
-  zasyfiony wylot spalin

Pzdr
TG

3 Data: Sierpien 06 2010 13:39:39
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Andrzej Kaźmierczak 

raczej notlauf
jeśli odcina przy ok 3000 , a po zgaszeniu i uruchomieniu silnika jest dobrze i znów przy 3000 odcięcie mocy to: zapieczone kierownice spalin /sterowanie turbiną - czyli wężyki ,  zelektrozawór sterujący podciśnieniem
szukałbym po kolei wężyków czy nie przetarty gdzieś na początek

Andrzej




Użytkownik "darek s."  napisał w wiadomości
Witam

Mam taka sytacje : gwaltownie rozpedzajac auto (wlaczanie sie do ruchu na autostradzie) kilka razy zauwazylem nagly spadek mocy. Auto jedzie z uzyskana wczesniej predkoscia ale tragicznie przyspiesza, obroty sa jakby ograniczone do ok 2200 i powyzej tej wartosci bardzo wolno rosna. W takim stanie ciezko jest autem pokonac wzniesienie. Sytuacje "kasuje" postoj i wylaczenie/wlaczenie silnika. Zdarza sie to co pewnien czas,  tylko przy naglym rozpedzaniu. Co to moze byc ?

Darek
Silnik przechodzi na "tryb awaryjny".
-  kiepskie paliwo
-  zasyfiony wylot spalin

Pzdr
TG


4 Data: Sierpien 06 2010 15:22:27
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Karolek 

Andrzej Kaźmierczak pisze:

raczej notlauf
jeśli odcina przy ok 3000 , a po zgaszeniu i uruchomieniu silnika jest dobrze i znów przy 3000 odcięcie mocy to: zapieczone kierownice spalin /sterowanie turbiną - czyli wężyki ,  zelektrozawór sterujący podciśnieniem
szukałbym po kolei wężyków czy nie przetarty gdzieś na początek

Dokladnie tak.
Sprawdzic podcisnienia, sam elektrozawor, a na koniec czyszczenie turbosprezarki (chociaz na 90% to bedzie wina turbosprezarki).


--
Karolek

5 Data: Sierpien 06 2010 16:27:44
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Robson 

W dniu 2010-08-06 13:39, Andrzej Kaźmierczak pisze:

raczej notlauf
jeśli odcina przy ok 3000 , a po zgaszeniu i uruchomieniu silnika jest
dobrze i znów przy 3000 odcięcie mocy to: zapieczone kierownice spalin
/sterowanie turbiną - czyli wężyki , zelektrozawór sterujący podciśnieniem
szukałbym po kolei wężyków czy nie przetarty gdzieś na początek

U mnie w golfie IV byl identyczny objaw. Wyjecie i oczyszczenie sprezarki usunelo ten objaw.

R

6 Data: Sierpien 06 2010 19:05:24
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Tomasz Pyra 

darek s. pisze:

Witam

Mam taka sytacje : gwaltownie rozpedzajac auto (wlaczanie sie do ruchu na autostradzie) kilka razy zauwazylem nagly spadek mocy. Auto jedzie z uzyskana wczesniej predkoscia ale tragicznie przyspiesza, obroty sa jakby ograniczone do ok 2200 i powyzej tej wartosci bardzo wolno rosna. W takim stanie ciezko jest autem pokonac wzniesienie. Sytuacje "kasuje" postoj i wylaczenie/wlaczenie silnika. Zdarza sie to co pewnien czas,  tylko przy naglym rozpedzaniu. Co to moze byc ?

Tryb awaryjny - nie zapala się w tym momencie jakiś "check engine" czy coś?
W każdym razie trzeba samochód podłączyć pod komputer i zobaczyć o co mu chodzi.

7 Data: Sierpien 07 2010 09:03:33
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Karolek 

Tomasz Pyra pisze:

Tryb awaryjny - nie zapala się w tym momencie jakiś "check engine" czy coś?
W każdym razie trzeba samochód podłączyć pod komputer i zobaczyć o co mu chodzi.

Tomaszu nie mieszaj mu w glowie, bo temat jest tak dobrze znany, ze nie trzeba tu juz nic kombinowac.

--
Karolek

8 Data: Sierpien 07 2010 11:35:12
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości:

Tomasz Pyra pisze:

Tryb awaryjny - nie zapala się w tym momencie jakiś "check engine" czy coś?
W każdym razie trzeba samochód podłączyć pod komputer i zobaczyć o co mu chodzi.

Tomaszu nie mieszaj mu w glowie, bo temat jest tak dobrze znany, ze nie trzeba tu juz nic kombinowac.

Dobrze znany to ty jesteś z twoich głupich uwag.
Logi dynamiczne za pomocą programów diagnostycznych to podstawa przy naprawie dzisiejszych autek. Zacznie wymieniać pół elementów bez żadnego podglądu na to jakie sygnały wyjściowe zapodają sterowniki...i będzie robił sobie koszty. Diagnostykę komputerową wymyślono po to nie aby powiedzieć co się dokładnie zepsuło lecz po to aby ułatwić sposób naprawy celem jak najmniejszego demontażu elementów przy sprawdzaniu stanu pojazdu (silnika)


--
Bugatti

9 Data: Sierpien 07 2010 18:35:37
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Karolek 

Bugatti pisze:

Dobrze znany to ty jesteś z twoich głupich uwag.
Logi dynamiczne za pomocą programów diagnostycznych to podstawa przy naprawie dzisiejszych autek. Zacznie wymieniać pół elementów bez żadnego podglądu na to jakie sygnały wyjściowe zapodają sterowniki...i będzie robił sobie koszty. Diagnostykę komputerową wymyślono po to nie aby powiedzieć co się dokładnie zepsuło lecz po to aby ułatwić sposób naprawy celem jak najmniejszego demontażu elementów przy sprawdzaniu stanu pojazdu (silnika)



ROTFL :P
Kolejny teoretyk.
Szkoda, ze bez zadnej praktyki :/


--
Karolek

10 Data: Sierpien 07 2010 19:58:54
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości:

ROTFL :P
Kolejny teoretyk.
Szkoda, ze bez zadnej praktyki :/

Miałeś w ręcach VCDSa ? Jeśli tak to powiedź Nam wszystkim co ma wskazywać (i gdzie) te usterki które napisałeś w swoim poście o 15:22:
"Sprawdzic podcisnienia, sam elektrozawor, a na koniec czyszczenie
turbosprezarki (chociaz na 90% to bedzie wina turbosprezarki)."

Sprawdzimy jaki z ciebie teoretyk ... bo napisałeś "sam elektrozawór" nie określając który konkretnie bo w TDI jest ich kilka mądralo.


--
Bugatti

11 Data: Sierpien 08 2010 12:45:30
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Karolek 

Bugatti pisze:

Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości:

ROTFL :P
Kolejny teoretyk.
Szkoda, ze bez zadnej praktyki :/

Miałeś w ręcach VCDSa ? Jeśli tak to powiedź Nam wszystkim co ma wskazywać (i gdzie) te usterki które napisałeś w swoim poście o 15:22:
"Sprawdzic podcisnienia, sam elektrozawor, a na koniec czyszczenie
turbosprezarki (chociaz na 90% to bedzie wina turbosprezarki)."

Sprawdzimy jaki z ciebie teoretyk ... bo napisałeś "sam elektrozawór" nie określając który konkretnie bo w TDI jest ich kilka mądralo.


Hihi :>
Chcesz mnie smiechem zabic?

--
Karolek

12 Data: Sierpien 06 2010 21:22:42
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Bugatti 

Użytkownik "darek s."  napisał w wiadomości:

Witam

Mam taka sytacje : gwaltownie rozpedzajac auto (wlaczanie sie do ruchu na autostradzie) kilka razy zauwazylem nagly spadek mocy. Auto jedzie z uzyskana wczesniej predkoscia ale tragicznie przyspiesza, obroty sa jakby ograniczone do ok 2200 i powyzej tej wartosci bardzo wolno rosna. W takim stanie ciezko jest autem pokonac wzniesienie. Sytuacje "kasuje" postoj i wylaczenie/wlaczenie silnika. Zdarza sie to co pewnien czas,  tylko przy naglym rozpedzaniu. Co to moze byc ?

Najpierw diagnoza a potem naprawa.
Trzeba diagnozować za pomocą VCDSa 0 softu diagn. do VAGów. Nalezy zrobić nie tylko odczyt błędów z modułów lecz także logi dynamiczne po to aby sprawdzic czy owy notlauf jest spowodowany np. czujnik ciśnienia turba i pracą łopatek w turbinie N75, czy może zapieczone są kierownice VNT.

Darek

Pozdr.

--
Bugatti

13 Data: Sierpien 07 2010 09:01:59
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Karolek 

Bugatti pisze:

Najpierw diagnoza a potem naprawa.
Trzeba diagnozować za pomocą VCDSa 0 softu diagn. do VAGów. Nalezy zrobić nie tylko odczyt błędów z modułów lecz także logi dynamiczne po to aby sprawdzic czy owy notlauf jest spowodowany np. czujnik ciśnienia turba i pracą łopatek w turbinie N75, czy może zapieczone są kierownice VNT.

LOL :>
To jakis belkot jest to co tu wypisujesz.
Proponuje Ci moze troche wiecej praktyki, a mniej pierdolenia na grupach.
"praca lopatek w turbinie N75" niezly tekst... usmialem sie po pachy :P

--
Karolek

14 Data: Sierpien 07 2010 11:29:43
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości:

Bugatti pisze:

Najpierw diagnoza a potem naprawa.
Trzeba diagnozować za pomocą VCDSa 0 softu diagn. do VAGów. Nalezy zrobić nie tylko odczyt błędów z modułów lecz także logi dynamiczne po to aby sprawdzic czy owy notlauf jest spowodowany np. czujnik ciśnienia turba i pracą łopatek w turbinie N75, czy może zapieczone są kierownice VNT.

LOL :>
To jakis belkot jest to co tu wypisujesz.
Proponuje Ci moze troche wiecej praktyki, a mniej pierdolenia na grupach.
"praca lopatek w turbinie N75" niezly tekst... usmialem sie po pachy :P


Bełkocie....N75 to czujnik a nie nazwa turbiny pacanie.


--
Bugatti

15 Data: Sierpien 07 2010 18:37:37
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Karolek 

Bugatti pisze:

LOL :>
To jakis belkot jest to co tu wypisujesz.
Proponuje Ci moze troche wiecej praktyki, a mniej pierdolenia na grupach.
"praca lopatek w turbinie N75" niezly tekst... usmialem sie po pachy :P


Bełkocie....N75 to czujnik a nie nazwa turbiny pacanie.

Buahahaa :P
Teraz to pojechales na maksa :>
Wez sie moze jednak doucz bo nawet teoretyk z ciebie kiepski.


P.S. Jezeli mnie nazwasz pacanem to jak powinni ciebie nazywac?

--
Karolek

16 Data: Sierpien 07 2010 20:24:15
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Maciej Browarczyk 

Karolek pisze:

LOL :>
To jakis belkot jest to co tu wypisujesz.
Proponuje Ci moze troche wiecej praktyki, a mniej pierdolenia na grupach.
"praca lopatek w turbinie N75" niezly tekst... usmialem sie po pachy :P

N75 to zawor, a tak ogolnie to rzeczywiscie nalezy zrobic logi, bo z fusow nie ma co wrozyc, mogly rzeczywiscie zapiec sie kierownice.

--
Pozdrawiam,
Maciek

17 Data: Sierpien 07 2010 22:20:35
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Maciej Browarczyk"  napisał w wiadomości:

Karolek pisze:

LOL :>
To jakis belkot jest to co tu wypisujesz.
Proponuje Ci moze troche wiecej praktyki, a mniej pierdolenia na grupach.
"praca lopatek w turbinie N75" niezly tekst... usmialem sie po pachy :P

N75 to zawor

i czujnik też , bo przekazuje sygnały elektryczne do ECU pokazujące w jakim stopniu ograniczna doładowanie ;-)

Pozdr.


--
Bugatti

18 Data: Sierpien 08 2010 12:59:29
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Karolek 

Bugatti pisze:

Użytkownik "Maciej Browarczyk"  napisał w wiadomości:

Karolek pisze:

LOL :>
To jakis belkot jest to co tu wypisujesz.
Proponuje Ci moze troche wiecej praktyki, a mniej pierdolenia na grupach.
"praca lopatek w turbinie N75" niezly tekst... usmialem sie po pachy :P

N75 to zawor

i czujnik też , bo przekazuje sygnały elektryczne do ECU pokazujące w jakim stopniu ograniczna doładowanie ;-)


Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :>
Dobra nie bede sie znecal.
N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz to zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika podcisnieniowego na turbosprezarce, a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce.
Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75 mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka).
Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy zwykly VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci przekroczenia cisnienia doladowania, mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc do wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac procedure opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek, wyczyscic turbosprezarke.
Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje.

--
Karolek

19 Data: Sierpien 08 2010 14:44:45
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości:

Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :>
Dobra nie bede sie znecal.

Nad samym sobą ? ;->

N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz to zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika podcisnieniowego na turbosprezarce,

Dokładnie mówiąc N75 (czyli elektrozawór ;>) zapodaje podciśnienie na owy siłownik (sztangę) aby ta przy niskich prędkościach obrotowych (a więc przy małych prędkościach spalin) wysunęła kierownice spalin w turbince celem zwiększenia prędkości wirnika sprężarkim.

Gdy obroty rosną i prędkość spalin też N75 dostaje info od ECU za ma sie domknąć celem zmniejszenia podcisnienia do sztangi po to aby ta moga schować łopatki kierownic VNT celem ograniczenia ciśnienia doładowania.

 a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce.
Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75 mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka).
Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy zwykly VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci przekroczenia cisnienia doladowania,

Mądralo....VCDS to nowsza odmiana VAG COMa....(jakbyś widział choć raz ten program to w oknie głównym pisze VAG-COM (VCDS) i numer __)
Interfejs za 20 zł który pójdzie po CANie...to chyba jakiś badziewny z chin. Dobry i sprawdzony kabel KKL line z interfejsem który pójdzie u niego na EDC16 kosztuje min. 60 zł.

Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy....nie tylko zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest). Użytkownik darek.s który na problem z Touranem nie wie czy właśnie jego dotyczy przeładowanie....a ty próbujesz wszystki wmawiać że właśnie tak MA.

 mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc do wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac procedure opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek, wyczyscic turbosprezarke.

Owszem musi sprawdzić. Lecz wpierw musi wiedzić czy jest przeładowanie tak jak na tych logach -
http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_19010.html spowodowane zapieczonymi kierownicami czy jest niedoładowanie, które powoduje również słabą dynamikę autka i przyczyną niedoładowania może być nieszczelność w dolocie, zatkany reaktor katalityczny lub padnięta przepływka która obcina dawkę i tym samym ECU wysyła info do N75 aby równiez zbił ciśnienie doładowania

Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i innych elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie napisałeś....

N75 sprawdzasz na dwa sposoby ... w linku wyżej który podałem patrzysz na kolumne Duty Cycle i jeśli wartość będzie ciągle oscylowała poniżej 40 % to oznacza że owy elektrozawór nie działa poprawnie lub jest przetarty kabelek który idzie z ECU - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2c9cf6983af1c9da.html

Drugi sposób to wypięcie wtyczki i łaczysz piny jeden do plusa akku a drugi do masy i podczas zwierania powinieneś czuć kliknięcia w N75...
Niestety tego Karolku nie napisałeś....od razu rzucasz się na sprawdzenie wszystkiego bez podstawowej diagnostyki sygnałów ECU.

Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje.

;-> Dam Ci kfiatki z Czarnobyla - kcesz ? ;-p

--
Bugatti

20 Data: Sierpien 08 2010 15:23:35
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Karolek 

Bugatti pisze:

Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości:

Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :>
Dobra nie bede sie znecal.

Nad samym sobą ? ;->


Nad toba matolku.

N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz to zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika podcisnieniowego na turbosprezarce,

Dokładnie mówiąc N75 (czyli elektrozawór ;>) zapodaje podciśnienie na owy siłownik (sztangę) aby ta przy niskich prędkościach obrotowych (a więc przy małych prędkościach spalin) wysunęła kierownice spalin w turbince celem zwiększenia prędkości wirnika sprężarkim.

Gdy obroty rosną i prędkość spalin też N75 dostaje info od ECU za ma sie domknąć celem zmniejszenia podcisnienia do sztangi po to aby ta moga schować łopatki kierownic VNT celem ograniczenia ciśnienia doładowania.


Bla bla bla... jak to sie ma do twojej teorii o czujniku? :P

 a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce.
Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75 mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka).
Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy zwykly VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci przekroczenia cisnienia doladowania,

Mądralo....VCDS to nowsza odmiana VAG COMa....(jakbyś widział choć raz ten program to w oknie głównym pisze VAG-COM (VCDS) i numer __)
Interfejs za 20 zł który pójdzie po CANie...to chyba jakiś badziewny z chin. Dobry i sprawdzony kabel KKL line z interfejsem który pójdzie u niego na EDC16 kosztuje min. 60 zł.


A po co komu najnowsza wersja? :>
Wymyslasz kosmiczne technologie na prosta, oklepana usterke.

Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy....

Ach tak?
Wymien te wiele rzeczy, ktorych nie wymienil Andrzej Kaźmierczak.

nie tylko
zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest).
Użytkownik darek.s który na problem z Touranem nie wie czy właśnie jego dotyczy przeładowanie....a ty próbujesz wszystki wmawiać że właśnie tak MA.


Nie, ja nic nie wmawiam, ja potwierdzilem to co napisal Andrzej Kaźmierczak.
No i co najwyzej smialem sie z twojej pseudo fachowosci.

 mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc do wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac procedure opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek, wyczyscic turbosprezarke.

Owszem musi sprawdzić. Lecz wpierw musi wiedzić czy jest przeładowanie tak jak na tych logach -
http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_19010.html spowodowane zapieczonymi kierownicami czy jest niedoładowanie, które powoduje również słabą dynamikę autka i przyczyną niedoładowania może być nieszczelność w dolocie, zatkany reaktor katalityczny lub padnięta przepływka która obcina dawkę i tym samym ECU wysyła info do N75 aby równiez zbił ciśnienie doładowania


Bla bla bla, wystarczy ze odczyta blad o przekroczeniu cisnienia doladowania... chociaz dalej wracam do tego, ze przyczyna opisywanych objawow jest przekroczenie cisnienia doladowania, a procedura naprawy juz byla opisana.

Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i innych elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie napisałeś....

N75 sprawdzasz na dwa sposoby ... w linku wyżej który podałem patrzysz na kolumne Duty Cycle i jeśli wartość będzie ciągle oscylowała poniżej 40 % to oznacza że owy elektrozawór nie działa poprawnie lub jest przetarty kabelek który idzie z ECU - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2c9cf6983af1c9da.html

Drugi sposób to wypięcie wtyczki i łaczysz piny jeden do plusa akku a drugi do masy i podczas zwierania powinieneś czuć kliknięcia w N75...
Niestety tego Karolku nie napisałeś....od razu rzucasz się na sprawdzenie wszystkiego bez podstawowej diagnostyki sygnałów ECU.


Buhaha :>
To fachowiec z ciebie :P LOL
Jakbys mial inne podejsce do tematu to moze bym ci cos jeszcze podpowiedzial, tak z praktyki na temat tego N75... ale troche mnie irytuje twoj slepy upor i brak jakiejkolwiek samokrytyki.

Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje.

;-> Dam Ci kfiatki z Czarnobyla - kcesz ? ;-p


Chcem... jak to mowia liczy sie gest.

--
Karolek

21 Data: Sierpien 07 2010 20:31:04
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: uciu 

notlauf:-)
przerabiałem to, czyszczenie turbiny pomogło.
Czasem przy 150km.h na autobahnie wyłaczałem silnik i załaczalem:-)

ale jak silnik stracił moc przy wyprzedzaniu kilku tirów... i gdy z naprzeciwka wyskoczył kolejny nie było wesoło...

--
-- -- -
uciu

22 Data: Sierpien 08 2010 13:00:15
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Autor: Karolek 

uciu pisze:

notlauf:-)
przerabiałem to, czyszczenie turbiny pomogło.
Czasem przy 150km.h na autobahnie wyłaczałem silnik i załaczalem:-)

ale jak silnik stracił moc przy wyprzedzaniu kilku tirów... i gdy z naprzeciwka wyskoczył kolejny nie było wesoło...


Niee masz VCDSa? ;P

--
Karolek

Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]



Grupy dyskusyjne