Grupy dyskusyjne   »   Spadek obrotów CC700

Spadek obrotów CC700



1 Data: Sierpien 21 2008 04:37:48
Temat: Spadek obrotów CC700
Autor: Peter von Beerpuszken 

Witam, ostatnio zauważyłem dość dziwny objaw w "cieniasku". Sytuacja
wygląda tak: rzucam na luz i się toczę, obroty jałowe OK, dojeżdżam
np. do świateł, hamuję i w tym momencie obroty drastycznie spadają,
czym mocniej hamuję tym spadek większy, gdy stanę obroty wracają do
normy. Na postoju jest ok, gdy jadę na "luzie" jest OK, dzieje sie to
tylko podczas hamowania. Poziom paliwa w komorze pływakowej
odpowiedni. Może spotkał się ktoś już z taką sytuacją? Aha, powodem
nie jest samo naciśnięcie pedału hamulca, na postoju nic się nie
dzieje.
Pozdrawiam



2 Data: Sierpien 21 2008 22:39:12
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: Dr.Endriu 

Witam, ostatnio zauważyłem dość dziwny objaw w "cieniasku". Sytuacja
wygląda tak: rzucam na luz i się toczę, obroty jałowe OK, dojeżdżam
np. do świateł, hamuję i w tym momencie obroty drastycznie spadają,
czym mocniej hamuję tym spadek większy, gdy stanę obroty wracają do
normy. Na postoju jest ok, gdy jadę na "luzie" jest OK, dzieje sie to
tylko podczas hamowania. Poziom paliwa w komorze pływakowej
odpowiedni. Może spotkał się ktoś już z taką sytuacją? Aha, powodem
nie jest samo naciśnięcie pedału hamulca, na postoju nic się nie
dzieje.

Jaki gaźnik jeśli można zapytać: Aissan, Weber, Fos ?


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu

3 Data: Sierpien 22 2008 05:18:49
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: Peter von Beerpuszken 

Jaki gaźnik jeśli można zapytać: Aissan, Weber, Fos ?

No właśnie, wiedziałem że o czymś zapomniałem, FOS

4 Data: Sierpien 22 2008 22:49:45
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: Dr.Endriu 

No właśnie, wiedziałem że o czymś zapomniałem, FOS

Che.... a ja mam Aissanka, a objawy bardzo bardzo podobne ....

Jutro spróbuję podzielić się moimi spostrzeżeniami/hipotezami, bo aby je
zaprezentować troszkę obrazków trzeba wkleić, a dzisiaj już trochę na to za
późno.


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu

5 Data: Sierpien 23 2008 21:14:03
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: identyfikator: 20040501 

ja na AISANie mam tak, że jak jadę szybko i wcisnę sprzęgło to silnik jakby zaczyna się dusić i też zwykle gaśnie... może u Ciebie podobnie?

6 Data: Sierpien 24 2008 01:37:44
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: Peter von Beerpuszken 

On 23 Sie, 21:14, "identyfikator: 20040501"
wrote:

ja na AISANie mam tak, że jak jadę szybko i wcisnę
sprzęgło to silnik jakby zaczyna się dusić i też zwykle
gaśnie... może u Ciebie podobnie?

U mnie nie gaśnie, i samo wciśnięcie sprzęgła nic nie powoduje, dopóki
nie zacznę hamować. Wygłada to tak, jakby pod wpływem przeciązeń
spowodowanych hamowaniem gdzieś odpływała benzyna...albo coś się
zatykało... sam nie wiem jak opisać dokładniej :-) Jak pisałem
wcześniej, samo naciśnięcie hamulca też niczym nie skutkuje, musze być
w ruchu.

7 Data: Sierpien 24 2008 13:58:42
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: Jacek Sowiński 

Użytkownik "Peter von Beerpuszken"  napisał w
wiadomości news:c9bd790b-2e1c-440d-a75c-
U mnie nie gaśnie, i samo wciśnięcie sprzęgła nic nie powoduje, dopóki
nie zacznę hamować. Wygłada to tak, jakby pod wpływem przeciązeń
spowodowanych hamowaniem gdzieś odpływała benzyna...albo coś się
zatykało... sam nie wiem jak opisać dokładniej :-) Jak pisałem
wcześniej, samo naciśnięcie hamulca też niczym nie skutkuje, musze być
w ruchu.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
a sprawdz może kable WN na świecach, albo przeanalizuj wszystkie elementy
ruchome (mniej lub bardziej), które mogą tak szybko zgasić silnik.
moje typy to przewody lub filtr paliwa.
Ewentualnie spróbuj postawić auto na stromej górce w dół, i zobaczyc jak
wtedy pracuje.
Jeśli mówisz, ze gaśnie tylko podczas przeciążenia "do przodu", to obstawiam
jakąś nieruchomą część, która z wiekiem stała sie ruchoma.

Stoout
CC 700 '97 V12 biturbo :)

8 Data: Sierpien 26 2008 22:50:34
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: Dr.Endriu 

Che.... a ja mam Aissanka, a objawy bardzo bardzo podobne ....

Jutro spróbuję podzielić się moimi spostrzeżeniami/hipotezami, bo aby je
zaprezentować troszkę obrazków trzeba wkleić, a dzisiaj już trochę na to
za
późno.

Tak sobie kombinuje, że akurat ten rodzaj objawów może być powiązany z
przełącznikiem podciśnieniowym:

(nr 6 z tego obrazka http://tiny.pl/23j2 lub nr 5 z obrazka tego
http://nmp1.w.interia.pl/druga/rurki.HTM.)

Z książki "Sam naprawiam" można dowiedzieć się że odpowiada on za
przełaczania dwóch rodzajów charakterystyk kąta wyprzedzenia zapłonu. Jego
zasada działania polega na tym że doprowadzone przez rurkę podciśnienie
(które pochodzi z kolektrora dolotowego pod gaźnikiem) w zalezności od
wartości przełącza charakterystyki z jednej na drugą :

a) obciążenie częściowe do 150 mm HG
b) obciążenie całkowite powyżej 150 mm HG).

Wydaje mi się że przy hamowaniu coś jest nie tak z ciśnieniami pochodzącymi
od kolektora dolotowego, i odpowiednie charakterystyki nie są załączane w
tej akurat chwili co trzeba - w konsekwncji obroty spadają....

O dziwo gdyby sie dobrze przypatrzeć tej rurze wychodzącej z kolektora
dolotowego to idzie ona gdzieś w okolice ... serwa/pompy hamulcowej - z
tamtąd jakoś chyba bierze początek. (jutro pojutrze postaram się wkleić
zdjęcia). To może mieć coś wspólnego z opisywanymi wcześniej/poniżej
objawami:

Sytuacja wygląda tak: rzucam na luz i się toczę, obroty jałowe OK,
dojeżdżam
np. do świateł, hamuję i w tym momencie obroty drastycznie spadają,
czym mocniej hamuję tym spadek większy, gdy stanę obroty wracają do
normy.

Poniżej podaje sposób sprawdzania samego przełącznka podciśnieniowego  (skan
z "Sam naprawiam):
http://tiny.pl/8q3p

Sprawdzajcie drodzy koledzy czy u was aby te przełącziki aby są ok,
ewentualnie może jeszcze ktoś na coś innego wpadnie, tudzież wysnuje jakieś
ciekawe wnioski (przyznam się szczerze że wymieniłem w swoim cieniasie jakiś
rok temu w/w przełacznik podciśnieniowy (jakies 40 zł chyba z tego co
pamiętam) ale żadnych pozytywnych objawów nie uzyskałem.

--
Pozdrawiam
Dr.Endriu

9 Data: Sierpien 25 2008 07:29:26
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: xymax 


Użytkownik "Peter von Beerpuszken"  napisał w wiadomości Witam, ostatnio
zauważyłem dość dziwny objaw w "cieniasku". Sytuacja
wygląda tak: rzucam na luz i się toczę, obroty jałowe OK, dojeżdżam
np. do świateł, hamuję i w tym momencie obroty drastycznie spadają,
czym mocniej hamuję tym spadek większy, gdy stanę obroty wracają do
normy. Na postoju jest ok, gdy jadę na "luzie" jest OK, dzieje sie to
tylko podczas hamowania. Poziom paliwa w komorze pływakowej
odpowiedni. Może spotkał się ktoś już z taką sytuacją? Aha, powodem
nie jest samo naciśnięcie pedału hamulca, na postoju nic się nie
dzieje.

Dam wam dobrą radę :)

Sprzedajcie wasze 700 przed zimą. Ja na tym aucie mechaniki się nauczyłem :)
taki był niezawodny :).

--
MS

10 Data: Sierpien 25 2008 02:11:52
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: Peter von Beerpuszken 


Dam wam dobrą radę :)

Sprzedajcie wasze 700 przed zimą. Ja na tym aucie mechaniki się nauczyłem :)
taki był niezawodny :).

Nom, i kupmy BMW 3 i bedziemy się lansować... :-| Nie każdego stać na
"taką furę" :-)))))
A co do zimy, muszę cię rozczarować, zimą zachowuje się świetnie, pali
od pierwszego zakręcenia.

A przyczynę znalazłem, nie wiem jak się ma piernik do wiatraka, ale
zablokowałem to ustrojstwo w filtrze powietrza na pobór "ciepłego"
powietrza (piszę w cydzysłowiu bo w obudowie jest tylko króciec bez
przewodu) i wszystko wróciło do normy, mało tego wolne obroty stały
się regularniejsze....
Ale cóż, to tylko CC i może nie wszystko w nim jest na "zdrowy
rozum" :-)))))

11 Data: Sierpien 25 2008 14:34:34
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: Jacek Sowiński 

Użytkownik "Peter von Beerpuszken"  napisał w
wiadomości news:17139a07-db84-4e69-a825-
A przyczynę znalazłem, nie wiem jak się ma piernik do wiatraka, ale
zablokowałem to ustrojstwo w filtrze powietrza na pobór "ciepłego"
powietrza (piszę w cydzysłowiu bo w obudowie jest tylko króciec bez
przewodu) i wszystko wróciło do normy, mało tego wolne obroty stały
się regularniejsze....
Ale cóż, to tylko CC i może nie wszystko w nim jest na "zdrowy
rozum" :-)))))
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
sprawdz jeszcze te 4 weżyki przy regulatorze ciśnienia, przy lewym
reflektorze, jak pospadały, to robią sie dziwne rzeczy pod maską.

Stoout

12 Data: Sierpien 28 2008 14:30:55
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: xymax 


Użytkownik "Peter von Beerpuszken"  napisał w wiadomości


Dam wam dobrą radę :)

Sprzedajcie wasze 700 przed zimą. Ja na tym aucie mechaniki się nauczyłem
:)
taki był niezawodny :).

Nom, i kupmy BMW 3 i bedziemy się lansować... :-| Nie każdego stać na
"taką furę" :-)))))
A co do zimy, muszę cię rozczarować, zimą zachowuje się świetnie, pali
od pierwszego zakręcenia.

Też byłem takim optymistą jak Ty, też mówiłem że mnie nie stać. Ale któregoś
pięknego dnia postanowiłem poszukać coś mniej awaryjnego i znalazłem
poszedłem do banku po kredyt i teraz nie wiem co to kanał. To co miesięcznie
wpłacałem było adekwatne do tego co miesięcznie wydawałem na CC700.  Teraz
wiem że dobrze zrobiłem. Nie powiem że nie miałem wątpliwości a jak następny
tak samo będzie się zachowywał, może też coś kiepskiego kupię ? Ciężko było
podjąć decyzję ale teraz więcej zostaje mi w kieszenie i mam więcej czasu.

--
MS

13 Data: Sierpien 28 2008 07:40:51
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: Peter von Beerpuszken 


Też byłem takim optymistą jak Ty, też mówiłem że mnie nie stać. Ale któregoś
pięknego dnia postanowiłem poszukać coś mniej awaryjnego i znalazłem
poszedłem do banku po kredyt i teraz nie wiem co to kanał. To co miesięcznie
wpłacałem było adekwatne do tego co miesięcznie wydawałem na CC700.  Teraz
wiem że dobrze zrobiłem. Nie powiem że nie miałem wątpliwości a jak następny
tak samo będzie się zachowywał, może też coś kiepskiego kupię ? Ciężko było
podjąć decyzję ale teraz więcej zostaje mi w kieszenie i mam więcej czasu.

Ale ja broń boże nie narzekam na awaryjność autka, jak do tej pory
wszystkie pieniądze jakie na niego wydałem to wymiana olejów, filtrów,
opon... jedna jedyna awaria jaka mi się zdarzyła to pad pompy
paliwowej (50 zł) Kurdupel ma 14 lat i nic nie było jeszcze
naprawiane, a jak już się zdarzy, jak ta pompa, to wydaję grosze. Jak
do tej pory najtańsze autko  jakie posiadałem.

14 Data: Sierpien 29 2008 08:46:54
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: xymax 


Użytkownik "Peter von Beerpuszken"  napisał w wiadomości

Ale ja broń boże nie narzekam na awaryjność autka, jak do tej pory
wszystkie pieniądze jakie na niego wydałem to wymiana olejów, filtrów,
opon... jedna jedyna awaria jaka mi się zdarzyła to pad pompy
paliwowej (50 zł) Kurdupel ma 14 lat i nic nie było jeszcze
naprawiane, a jak już się zdarzy, jak ta pompa, to wydaję grosze. Jak
do tej pory najtańsze autko  jakie posiadałem.

Też mi się wydawało najtańsze. Ja kupiłem skodę felicje 1.9D i dam Ci
przykłady części.

amortyzatory podobna cena do skody nawet tańsze.
klocki podobna cena
wahacz do skody 60zł cc 90zł.

Przegób do skody 60 zł do cc płaciłem 160zł nie wiem jak teraz ?

Komfort jazdy znacznie przewyższający CC. Jak sprzedawałem CC dostałem za
niego 6kzł a skodę kupiłem za 12kzł 2000 rok zrobiłem już nią ponad 100kkm i
jad do tej pory to przy zawieszeniu wymieniałem j/w ze względu na to że do
domu mam kawałek po betonach (drogowcy tymczasowo sprawę rozwiązali :)  ).

Tak że widzisz są tańsze auta i nie koniecznie tak jak ktoś pisał BMW 20
letni. Ja również nie jestem zwolennikiem szpanu, ale jak widać można iść na
komprromis.

Jedyną wadą skody są blachy :( .

--
MS

15 Data: Sierpien 29 2008 00:16:28
Temat: Re: Spadek obrot�w CC700
Autor: Peter von Beerpuszken 

No i masz, znów wychodzi dyskusja na temat przewagi świąt bożego
narodzenia nad wielkanocą....

16 Data: Wrzesien 01 2008 13:02:10
Temat: Re: Spadek obrotów CC700
Autor: Dr.Endriu 

Sprzedajcie wasze 700 przed zimą. Ja na tym aucie mechaniki się nauczyłem
:)
taki był niezawodny :).

700 ogólnie jest zdupiona(gdybym miał wymianiać wady naprwde wyszła by
całkeim duża lista), ale tak jak by kupić 5-cio biegową 900-tę i wrzucić do
niego silnik 1,3 z punciaka (silniki serii FIRE, zaczepy pasują) tak zrobił
mój koega  to autko śmiga jak szerszeń, lekkie, szybkie, tanie, proste jak
sierp, nie gnijące i właściwie bezawaryjne....

P.S. Albo żeby cieniasa robili z jakimś w miarę prostym silnikem dieslowskim
chwili bym się nie zastanawiał.
       Włosi poszli w Pandę i Doblo ale te auta jakoś mi się wogóle nie
podobają (panda wygląda jak żaba, a doblo to
       wogóle tragedia...).
       Gdyby włosi zrobili taki samochód nikt nie kupował by przechodzonych
Golfów z Niemiec.....

Spadek obrotów CC700



Grupy dyskusyjne