Spalanie podczas rozruchu
1 | Data: Pa?dziernik 29 2007 11:55:53 |
Temat: Spalanie podczas rozruchu | |
Autor: bogdan no | Witam 2 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 13:00:59 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Grejon | bogdan no pisze: 3 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 13:07:44 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Lewis |
Zaoszczędzisz na paliwie, ale zabijesz akumulator... rozrusznik, bendix, wieniec, hmm co tu jeszcze.... -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż 4 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 14:39:47 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Agent |
Ja bym dodał że silnik. Pracuje przecież przez kilka sekund bez smarowaina zanim pompa poda wszędzie pod odpowiednim ciśnieniem. 5 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 15:06:59 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Filip | Użytkownik Agent napisał: Ja bym dodał że silnik. Pracuje przecież przez kilka sekund bez smarowaina zanim pompa poda wszędzie pod odpowiednim ciśnieniem. Przepraszam, mozesz rozwinac swoja wypowiedz? -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 6 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 13:10:01 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: J.F. | On Mon, 29 Oct 2007 11:55:53 +0000 (UTC), bogdan no wrote: Ostatnio parę razy słyszałem w mediach, że żeby oszczędzać paliwo, stojąc w I się zastanawiam, czy to prawda, żeby np. moje auto po przekręceniu Moze RoMan skorzysta ze swojego komputerka i poda jak wyglada symaryczny czas otwarcia wtryskiwaczy. To moze chodzic o uzupelnienie energii w akumulatorze, o algorytm komputera ktory podaje bogata mieszanke przy rozruchu [hm, w sumie to nie powinien skoro widzi ze jest wysoka temperatura], o wychlodzenie sondy lambda .. a moze to dane zmierzone na zimno ? J. 7 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 23:17:10 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Ostatnio parę razy słyszałem w mediach, że żeby oszczędzać paliwo, stojąc wMoze RoMan skorzysta ze swojego komputerka i poda jak wyglada Nie poda bo nie ma dostępu do takich danych. Ale coś jest na rzeczy bo od czasu, gdy jestem niedzielnym kierowcą nie mogę dojść do ładu i doprowadzić do zbieżności "komputera" z rzeczywistym spożyciem :( No i spozycie wzrosło znacznie, niestety. takie rozkosze jazdy po 4 km dziennie... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 8 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 00:56:27 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: J.F. | On Mon, 29 Oct 2007 23:17:10 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello J, Ale tak zeby podsumowac zuzycie paliwa po 5s "jazdy na parkingu" ? Ale coś jest na rzeczy A bylo zagazowac :-) J. 9 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 13:18:49 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Raf :-) | Dnia Mon, 29 Oct 2007 11:55:53 +0000 (UTC), bogdan no napisał(a) w Witam Nie wiem jak to wygląda w samochodzie, ale kiedyś rozmawiałem z kierownikiem dużej koparko-spycharki (chyba marki Białoruś, albo coś takiego). Powiedział, że na rozruch zużywa więcej ropy niż podczas pół godziny postoju z zapalonym silnikiem. Raf :-) -- www.myprofile.w.pl 10 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 13:32:51 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Lewis |
Nie wiem jak to wygląda w samochodzie, ale kiedyś rozmawiałem z a to nie chodzi przypadkiem o DT75 który do rozruchu potrzebuje najpierw uruchomienia mniejszego silnika spalinowego który później uruchamia ten właściwy? w takim przypadku to moze tyle brać plaiwa :-) -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż 11 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 13:32:24 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Reksio | a to nie chodzi przypadkiem o DT75 który do rozruchu potrzebuje najpierw Czołg "Twardy" zużywa cirka ebałt 100 litrów na rozruch zimnego silnika. No ale one w korkach chyba nie stoją :-) Pozdrrrr.... Reksio 12 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 21:32:40 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Alex81 | In article Czołg "Twardy" zużywa cirka ebałt 100 litrów na rozruch zimnego silnika. Eeee, przy użyciu odpalania sprężonym powietrzem aż tyle nie spali ;) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI 13 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 20:46:45 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Reksio | Eeee, przy użyciu odpalania sprężonym powietrzem aż tyle nie spali ;) Podobno spali tyle na rozgrzanie i uruchomienie. Czyli caly uklad palnikow do rozgrzania silnikow i inne takie. W armii nie bylem, ale ostatnio na pokazach wojskowych nad morzem zaczepiłem kilku zolnieży z warsztatów i rozmawialismy - to oni podali takie ilosci paliwa. Ale i tak nie dowiedzialem sie czy sprężone powietrze napędza turbinę, czy jest doprowadzane do cylindrów. Pozdrrrrr... Reksio 14 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 13:43:04 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Tomasz Pyra | bogdan no pisze: Witam Silnik na biegu jałowym zużywa około 1l/h. Taki większy z klimą i światłami około 1.2l/h (Opel 3.2), mniejsze silniki, zwłaszcza dieselki zapewne odpowiednio mniej. Przez sekundę zużywa więc 0.27ml paliwa wartego 0.114gr. W ciągu 20s spalasz więc 2.27gr, mi by się nie chciało nawet ruszyć ręką ;> Do tego jeszcze zużywasz prąd który trzeba będzie nadrobić po uruchomieniu silnika (światła, nawiew, radio, rozrusznik), więc oszczędność będzie jeszcze mniejsza. Może jak postój jest dłuższy - powiedzmy planujesz postój liczony w minutach to może ma to jakiś sens. W dodatku trzeba się liczyć z wcześniejszym padem rozrusznika i akumulatora, co nawet przy ostrożnych założeniach daje pomysłowi słaby wynik finansowy. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 15 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 13:53:59 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: PAndy |
Silnik na biegu jałowym zużywa około 1l/h. dopisuje - w moim w zaleznosci od wlaczonych odbiornikow energi elektrycznej spalanie jest w granicach 1,2 -2,5 l/h IMO nie warto kombinowac... 16 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 14:03:37 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: J.F. | On Mon, 29 Oct 2007 13:43:04 +0100, Tomasz Pyra wrote: Przez sekundę zużywa więc 0.27ml paliwa wartego 0.114gr. Ale postoj pod swiatlami bywa dluzszy ! 20s to tylko usprawidliwie dla tych ktorym sie nie chce :-) A tych swiatel na codzien masz np 10-20 w jedna strone .. gdyby nie zielone fale to by sie uzbieralo .. 50gr w jedna strone np :-) J. 17 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 14:42:10 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Ukaniu |
On Mon, 29 Oct 2007 13:43:04 +0100, Tomasz Pyra wrote: Trudno jednak oszacować czas pracy panewek korobowych bez właściwego smarowania i jak to wpływnie na ich życie. Pozdrawiam Łukasz 18 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 15:12:46 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Mon, 29 Oct 2007 13:43:04 +0100, Tomasz Pyra wrote: I rozrusznika zamiast raz - używasz 21 razy... I rozrusznik zamiast służyć bezawaryjnie powiedzmy 40 lat, musisz wymieniać co 2 lata i cała oszczędność bierze w łeb :) Gaszenie silnika w obecnych samochodach nie ma raczej uzasadnienia ekonomicznego. Ja to raczej widzę tak, że można zrobić z samochodu lekką hybrydę dając nieco mocniejszy i przystosowany do częstego używania rozrusznik który w warunkach ruszania pod światłami pchnie cały samochód korzystając ze standardowego (albo tylko trochę większego akumulatora) uruchamiając też automatycznie silnik. Tak żeby kierowca trzymał samochód na biegu i z wciśnięciem gazu ten od razu ruszał bez niepotrzebnych opóźnień na zapalanie silnika. I to by mogło zmniejszyć w znaczący sposób hałas i emisję spalin w zatłoczonym centrum miasta. Coś tam słyszałem o przyszłych normach emisji spalin które mają wymóc rozwiązanie z automatycznym gaszeniem i zapaleniem silnika. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 19 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 15:18:40 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Filip | Użytkownik Tomasz Pyra napisał: I rozrusznik zamiast służyć bezawaryjnie powiedzmy 40 lat, Ty masz dobry humor ostatnio ;) Sypiesz tymi kawalmi, na lewo i prawo ;) Gaszenie silnika w obecnych samochodach nie ma raczej uzasadnienia ekonomicznego. Zgadza sie. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 20 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 15:39:31 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Tomasz Pyra | Filip pisze: Użytkownik Tomasz Pyra napisał: No zakładam najbardziej wyidealizowany przypadek pierwszego egzemplarza Granady '72 która nadal ma może mieć oryginalny i sprawny rozrusznik ;> -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 21 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 18:42:17 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Samotnik | Dnia 29.10.2007 Tomasz Pyra napisał/a: I to by mogło zmniejszyć w znaczący sposób hałas i emisję spalin w Panowie. Sprężone powietrze do rozruchu. Jak w u-botach :) Myślę, że stosunek kompresowania do zużycia będzie w normalnym ruchu miejskim wystarczający. W jakimś totalnym korku najwyżej się luft skończy i trudno, silnik sobie będzie chodził na benzynie. Ma to tę zaletę, że można to ustawić tak, żeby kompresja się załączała przy takich obrotach, przy których silnik ma wysoką sprawność. A smarowanie... Hmmm, a może jakaś zapasowa pompka elektryczna z zaworkiem zwrotnym, która będzie pomaleńku pompowała sobie olej? -- Samotnik http://www.pachnidelko.pl/ 22 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 21:51:58 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Tomasz Pyra | Samotnik pisze: Dnia 29.10.2007 Tomasz Pyra napisał/a: Ogólnie to bardzo popularny rozrusznik w silnikach okrętowych. Trudno zbudować taki silnik elektryczny i taki akumulator który rozrusza wysokoprężny silnik który ma np. 50000KM ;> A sprężonym powietrzem można go kręcić spokojnie :) Myślę, że stosunek kompresowania do zużycia będzie w normalnym ruchu miejskim wystarczający. W jakimś totalnym korku najwyżej się luft skończy i trudno, silnik sobie będzie chodził na benzynie. Lepiej się do tego sprawdzi zwykły silnik elektryczny i akumulator. Taka nawet niepełna hybryda gdzie prądem podpiera się jedynie żeby ruszyć z miejsca i następnie uruchomić silnik spalinowy. Ma to tę zaletę, że można to ustawić tak, żeby kompresja się załączała przy Na tej zasadzie pracują hybrydy i na najbliższe lata są chyba najsensowniejszym kierunkiem rozwoju ekologicznych samochodów. A smarowanie... Hmmm, a może jakaś zapasowa pompka elektryczna z zaworkiem zwrotnym, która będzie pomaleńku pompowała sobie olej? Nie ma problemu, ale nie demonizowałbym wpływu minutowego wyłączenia silnika na jakoś smarowania. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 23 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 13:40:51 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: bogdan no | Silnik na biegu jałowym zużywa około 1l/h. Rozumiem, że jak jest silnik zapalony, to nie bierzesz pod uwagę 'nadwyżkę pracy' i w związku z tym zużycia paliwa z powodu włączonych świateł, nawiewu, radia (oprócz rozrusznika). Dziwna argumentacja (pierwszy akapit sugeruje jak najmniejsze zużycie paliwa na biegu jałowym, drugi twój akapit sugeruje jak najwyższe zużycie energii przy uruchamianiu silnika). Przecież przy pracy na biegu jałowym ta energia na światła, nawiew i radio bierze się z obciążenia silnika, no i więc większego spalania. Tak czy siak, mam rozumieć, że chodzi głównie o wyrównanie strat energii w akumulotorze z powodu rozruchu i w zwiazku z tym na biegu jałowym ciągnie więcej paliwa (przy tych samych obrotach - jak obserwuję) ? Chciałem nadmienić, że mi zależy na odpowiedzi merytorycznej, a nie na polemice, co lepsze, a co gorsze , a prawie każdy tutaj z wypowiaadjących się to zrobił. pzdr bogdan -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 24 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 14:52:53 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: PAndy |
Chciałem nadmienić, że mi zależy na odpowiedzi merytorycznej, a nie na udzielono ci tej odpowiedzi 25 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 14:13:13 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: bogdan no | Śmiem wątpić. Ale żeby nie uzyskiwać odpowiedzi typu: panewki mogą się zatrzeć lub bendix pójdzie wiec, zagooglałem po sieci i jeden z brzegu artykuł mówi,że: " Wyłączanie silnika na postoju Już podczas krótkich postojów opłaca się wyłączyć silnik. W nowoczesnym aucie wyłączenie silnika w trakcie postoju dłuższego niż 10 sekund zaczyna przynosić wymierne korzyści. Przy starszych autach czas ten wydłuża się do 20 sekund " http://www.autocentrum.pl/go/61__zmniejszenie_zuzycia_paliwa.html 10 sekund już mnie bardziej przekonuje :) pzdr bogdan -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 15:51:59 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Boombastic |
> A ja ci powiem z praktycznego punktu widzenia dla aut nie przystosowanych do tego - bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura. Każde auto jest napakowane elektroniką, do tego dochodzą immobilisery, alarmy, etc. I nagle ty postanawiasz wyłaczać sobie co chwilę silnik i skończy sie tym, że nagle musisz rozbroic alarm, immo, a ty stoisz jak dupa i ludzie na ciebie trąbią. Dodatkowo w trudnych warunkach zimowych bilans energetyczny dla aku i częstego używania rozrusznika może wyjść ujemny, że o nadmiernym jego zużyciu nie wspomnę. Jak chcesz poszukać info jak to jest robione fabrycznie to poszukaj o VW. Były takie modele zdaje się Golfa, które miały tą technologię. Ale tam nie było mowy o samodzielnym włączaniu i wyłaczaniu silnika, decydował o tym komp. Po dodaniu gazu silnik od razu się włączał i auto ruszało. Z tego co pamiętam z opisów to rozrusznik był dużo wiekszy i nie wiem czy nie był zintegrowany z alternatorem. 27 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 15:34:42 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Tomasz Pyra | bogdan no pisze: Silnik na biegu jałowym zużywa około 1l/h. No to moje dane z pamięci: Uruchomienie silnika (niestety nie pamiętam dokładnie jakiego, ale samochodowego) zużywało 4kWs, czyli 1.11Wh. Sprawność silnika na wolnych obrotach jest mizerna i spokojnie można założyć 600g/kWh, a więc zużyjesz dodatkowo 0.66g(0.94ml) paliwa na doładowanie akumulatora o tyle ile został rozładowany przy rozruchu. Tak jak policzyłem wcześniej samochód zużywając 1l/h zużywa 0.27ml/s więc 0.94ml potrzebne na rozruch zużywa w 3.4s. Ale jak chcesz zgasić silnik na 20s, pozostawiając włączone odbiorniki prądu (światła, radio, nawiew i inne) które zużywają np. 300W, to przez 20s zużyją Ci one 6kWs z akumulatora. Więc w sumie rozruch+odbiorniki na te 20s postoju to już 10kWs, czyli silnik będzie musiał zużyć dodatkowe 2.35g paliwa. Żeby wyjść na zero tyle oszczędzasz w 8.7s z wyłączonym silnikiem. Wychodzi więc że na 20s się opłaca. Niemniej trzeba jeszcze doliczyć "procedurę startową", czyli w pierwszej chwili komputer pewnie podaje więcej paliwa niż trzeba nawet jak silnik jest ciepły. Różnie to będzie wyglądać dla różnych samochodów - np. gorzej dla diesli, bo one znacznie mniej zużywają paliwa na wolnych obrotach, za to potrzebują mocniejszych rozruszników (większe sprężanie). Do tego dochodzi mimo wszystko gorsze smarowanie przez pierwsze sekundy, konieczność ustabilizowania pracy silnika (EFI i lambda może zakładać pewien czas pracy w pętli otwartej) itp. itd. Tu nie ma co wiele teoretyzować, trzeba by mieć miernik czasu otwarcia wtrysków (jak znajdę w końcu czas to sobie taki zbuduje) i pomierzyć. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 28 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 14:47:51 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: bogdan no | No to moje dane z pamięci:Teraz trafiło do mnie :) Dzięki za kontkretną odpowiedź. pzdr bogdan -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 29 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 19:46:58 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: J.F. | On Mon, 29 Oct 2007 15:34:42 +0100, Tomasz Pyra wrote: Uruchomienie silnika (niestety nie pamiętam dokładnie jakiego, ale Drobna poprawka - jak wylaczysz na skrzyzowaniu, wlaczysz i pojedziesz dalej, to mozesz liczyc na wieksza sprawnosc. Ba - moze nawet wzrosnie sprawnosc samej jazdy - w koncu to jakby naped hybrydowy. Chyba mozesz tam wpisac 0.33g J. 30 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 21:52:53 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: Drobna poprawka - jak wylaczysz na skrzyzowaniu, wlaczysz i pojedziesz A no tak, bo ładujemy jak jedziemy. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 31 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 15:17:22 | Temat: Re: Spalanie podczas rozruchu | Autor: Filip | Użytkownik bogdan no napisał: Ostatnio parę razy słyszałem w mediach, że żeby oszczędzać paliwo, stojąc w korku lub na światłach warto wyłączyć silnik, bo uruchomienie silnika ZUŻYWA TYLE CO OKOŁO 20 SEKUND PRACY SILNIKA (NA BIEGU JAŁOWYM JAK SĄDZĘ). I się zastanawiam, czy to prawda, Prawda. Jak najbardziej. Tylko nie polecam tego stosowac, jesli kogos nie stac na to aby jezdzic, niech nie jezdzi, bo zuzywa niepotrzebnie silnik (czyt.: skraca zywotnosc) -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ |