Spalanie - wielkość opon
1 | Data: Pa?dziernik 16 2017 19:00:34 |
Temat: Spalanie - wielkość opon | |
Autor: Budzik | Skoro tak ładnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam 2 |
Data: Pa?dziernik 16 2017 21:17:48 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 16 Oct 2017 19:00:34 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): Skoro tak ładnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam Na pewno węższe = mniejszy opór powietrza. Węższe i z niższym profilem = wyższe ciśnienie powietrza = mniejsze opory Te auta do bicia rekordów zasięgu mają duże felgi, z wąskimi, niskoprofilowymi oponami. Z tym że większy promień, to różnie może być. Od kiedy skrzynie biegów mają 5 biegów, to przełożenie piątki podobno powinno być optymalnie dobrane pod kątem zużycia paliwa. Kolega sobie kiedyś wsadził dłuższe przełożenie ostatniego biegu, bo liczył na mniejsze zużycie paliwa na autostradzie, okazało się że jest tylko trochę ciszej, ale zużycie paliwa nie spadło (za to Vmax nie był już w stanie osiągnąć). W sensownych granicach które ma się do wyboru dobierając opony do samochodu, raczej różnice będą minimalne. 3 |
Data: Pa?dziernik 16 2017 22:14:47 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 16 Oct 2017 22:05:40 +0200, TomN napisał(a): Tomasz Pyra w Przy optymalnie zestopniowanej skrzyni biegów pod kątem Vmax, przy Vmax silnik generuje maksymalną moc. Przy dłuższej skrzyni silnik rozpędzając się do Vmax zrównoważy się z oporami nieco szybciej. Bo podawane przez producentów jakes tam prędkości maksymalne to można miedzy On licznikowo kiedyś rozpędzał się więcej, zmienił przełożenie biegu na dłuższe i już nie dał rady. Ale było ciszej przy 140 :) 4 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 09:38:27 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 16 Oct 2017 22:14:47 +0200, w > Bo podawane przez producentów jakes tam prędkości maksymalne to można miedzy Mierzył GPS-em? Bo wiesz, że przy innej skrzyni prędkość na prędkościomierzu prędkość nie jest prawidłowa? 5 |
Data: Pa?dziernik 18 2017 08:39:00 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 17 Oct 2017 09:38:27 +0200, napisał(a): Mon, 16 Oct 2017 22:14:47 +0200, w Prędkościomierz jest ok, bo on wskazuje prędkość kół, a ta mierzona jest już za skrzynią. W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za przełożeniem głównym (ale kto wie czy w jakimś RWD ktoś nie zamontował czujnika między skrzynią a przełożeniem głównym). A w nowych autach po prostu czujnikami ABS przy kołach. A w konkretnym aucie które miałem na myśli to była zmiana tylko przełożenia VI biegu, więc jeszcze tym bardziej nie ma problemu z prędkościomierzem. 6 |
Data: Pa?dziernik 18 2017 09:24:42 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: radekp@konto.pl | Wed, 18 Oct 2017 08:39:00 +0200, w W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za przełożeniem głównym (ale kto Bazowałem na Sierrze, w którejś ktoś wymienił (tak sądzę) tylny most i licznik ewidentnie przekłamywał. 7 |
Data: Pa?dziernik 18 2017 23:56:28 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: J.F. | Dnia Wed, 18 Oct 2017 09:24:42 +0200, napisał(a): Wed, 18 Oct 2017 08:39:00 +0200, w Tomasz Pyra gdyby tylko wymienil dwa kola w skrzyni to powinien impulsator dzialac dobrze, ale jak wiecej zmienial ... przeciez sa chocby wersje na rozne rozmiary opon, czy wlasnie na rozne tylne mosty. J. 8 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 10:22:02 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup Z tym że większy promień, to różnie może być. A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to chyba tylko automaty - w osobowych autach. J. 9 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 11:23:10 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: radekp@konto.pl | Tue, 17 Oct 2017 10:22:02 +0200, w Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup Niekoniecznie, ale w słabych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu. 10 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 11:42:56 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: J.F. | Użytkownik napisał w wiadomości grup "J.F." napisał(-a): Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup Niekoniecznie, ale w słabych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu. Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg ma sens. J. 11 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 19:10:22 | Temat: Re: Spalanie - wielkoć opon | Autor: Poldek | W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze: Użytkownik napisał w wiadomości grup "J.F." napisał(-a): Jak by ktoś nie wiedział, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz. Zupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić się w mgnieniu oka. 12 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 19:34:34 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: J.F. | Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup Jak by ktoś nie wiedział, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz. A kogo interesuje jakis kraik za Odra, co to nawet samochodow nie produkuje ani nie kupuje :-) W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P Zupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić się w mgnieniu oka. No ... wielokrotnie kląłem na Niemcow, ze pada mocno, a te cholery jada 150. I jakos sie nie zabijaja ... J. 13 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 19:49:18 | Temat: Re: Spalanie - wielkoć opon | Autor: Poldek | W dniu 2017-10-17 o 19:34, J.F. pisze: Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze: Ani nie oszukuje na emisji trujących spalin? W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P A w Australii? Zupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić się w mgnieniu oka. Nieśmiertelni, czy co? A jednak śmiertelni http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-codziennie-w-niemczech-na-drogach-ginie-8-osob-w-polsce-mnie,nId,2172333 14 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 23:03:02 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: J.F. | Dnia Tue, 17 Oct 2017 19:49:18 +0200, Poldek napisał(a): W dniu 2017-10-17 o 19:34, J.F. pisze: W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-PA w Australii? W Australii to nie wiem, ale w USA to jezdza na automatach :-) Nieśmiertelni, czy co? A jednak śmiertelniZupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej. Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo wyzszych predkosci. A moze wlasnie dlatego :-) J. 15 |
Data: Pa?dziernik 18 2017 01:30:03 | Temat: Re: Spalanie - wielkoć opon | Autor: Poldek | W dniu 2017-10-17 o 23:03, J.F. pisze: Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej. Ew. mniej niebezpiecznie. Dla tych, co zginęli lub zostali kalekami, to zresztą bez znaczenia, że było "mniej niebezpiecznie". wyzszych predkosci. Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej "bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz. Najbezpieczniej jest, jak się spotka czołowo dwóch znawców bezpieczeństwa, każdy zapierdalający 150,- 16 |
Data: Pa?dziernik 18 2017 06:39:05 | Temat: Re: Spalanie - wielkoć opon | Autor: Shrek | W dniu 18.10.2017 o 01:30, Poldek pisze: Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej "bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz. Akurat zakładając, że jadą podobnymi samochodami to akurat na czołówkę jest równie "bezpieczne" jak w betonową ścianę i bezpieczniejsze niż w drzewo. Prękości się nie sumują w takim przypadku, przynajmniej nie w prosty sposób - trzecia zasada dynamiki. Shrek 17 |
Data: Pa?dziernik 19 2017 18:46:52 | Temat: Re: Spalanie - wielkoć opon | Autor: Poldek | W dniu 2017-10-18 o 06:39, Shrek pisze: W dniu 18.10.2017 o 01:30, Poldek pisze: Czy w ten sposób chcesz dowieść, że spotkanie czołowe dwóch miłośników szybkiego, ale bezpiecznego zapierdalania, każdy po 150,- jest bardziej bezpieczne, niż spotkanie czołowe dwóch miłośników niebezpiecznej jazdy, każdy po 90? 18 |
Data: Pa?dziernik 18 2017 08:08:45 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: J.F. | Dnia Wed, 18 Oct 2017 01:30:03 +0200, Poldek napisał(a): W dniu 2017-10-17 o 23:03, J.F. pisze: wyzszych predkosci. Ale sie nie spotkaja, bo dzieli ich barierka, nie to co u nas :-) J. 19 |
Data: Pa?dziernik 19 2017 18:44:31 | Temat: Re: Spalanie - wielkoć opon | Autor: Poldek | W dniu 2017-10-18 o 08:08, J.F. pisze: Dnia Wed, 18 Oct 2017 01:30:03 +0200, Poldek napisał(a): A to jeden przeleciał przez barierkę na drugą jezdnię? Zapierdalając 150 pewnie przez barierkę nie przeskoczy tak skutecznie, jak przy 90 i nie spotka się z kolegą miłośnikiem bezpiecznego zapierdalania 150, który zdąży wyhamować, bo z 90 nie miał by szans. A to jeden spotkał się z barierką przy 150 i nie bolało, bo przy 90 by było bardziej niebezpiecznie? :-) > nie to co u nas :-) Jakieś kompleksy, jak to TAM jest wszystko bajkowo, a U NAS samo dno? :-) W Polsce na autostradach są podobne barierki jak w RFNie. Pewnie lepsze, bo świeższe. 20 |
Data: Pa?dziernik 19 2017 19:47:09 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: J.F. | Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup W dniu 2017-10-18 o 08:08, J.F. pisze: Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej. A to jeden przeleciał przez barierkę na drugą jezdnię? zapierdalania 150, który zdąży wyhamować, bo z 90 nie miał by szans. A jakos u nich bezpieczniej :-) > nie to co u nas :-) Taaa, na autostradach sa ... Pewnie lepsze, bo świeższe. A niekoniecznie. Niby swiezsze, a jakies pogiete :-) Na odcinku Wroclaw-Opole to sie rzuca w oczy :-) J. 21 |
Data: Pa?dziernik 16 2017 21:22:32 | Temat: Re: Spalanie - wielkoć opon | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-10-16 o 21:00, Budzik pisze: Skoro tak ładnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam Szersze opony, wiÄksze tarcie, wiÄksze spalanie. Ogólnie rady sÄ takie: oszczÄdni zakładajÄ najwÄższe dopuszczone przez producenta pojazdu opony a rajdowcy i zapierdalacze najszersze. Nie dotyczy jazdy po Ĺniegu. :-) Pozdrawiam 22 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 09:01:46 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: miumiu | Szersze opony, większe tarcie, większe spalanie. No wlasnie ciekawsza jest szerokosc opona na zime :) Tu akurat chyba wezsze maja lepsza przyczepnosc... Pzdr 23 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 11:27:37 | Temat: Re: Spalanie - wielkoć opon | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-10-17 o 09:01, miumiu pisze: Szersze opony, wiÄksze tarcie, wiÄksze spalanie. To zależy od podłoża. Na lodzie lepiej mieÄ szersze, na Ĺniegu wÄższe a na sypkim Ĺniegu z poboczy niedopompowane balony. Pozdrawiam 24 |
Data: Pa?dziernik 16 2017 21:52:43 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: J.F. | Dnia Mon, 16 Oct 2017 19:00:34 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): Skoro tak ładnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam Ale co - chcesz opony zmieniac, felgi, czy samochody ? Bo ... jak zmienisz srednice/obwod, to i licznik bedzie inaczej liczyl, i spalanie moze byc przeklamane :-) Z drugiej strony - zobacz na etykiete energetyczna opony - jeden rozmiar, a wynik zalezy od typu. J. 25 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 12:00:48 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: Budzik | Użytkownik J.F. ... Na tym temacie zdkoktoryzowalismy sie watek obok wiec tutaj nie maSkoro tak ładnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to zadnych niespodzianek. Z drugiej strony - zobacz na etykiete energetyczna opony - jeden Niby tak, chociaz nie wiem czy mozna wierzyc tym etykietom tak do konca biorac np. pod uwage to ze czasami chinczyk ma C C a cos w stylu pirelli E D... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan 26 |
Data: Pa?dziernik 18 2017 23:44:17 | Temat: Re: Spalanie - wielkość opon | Autor: J.F. | Dnia Tue, 17 Oct 2017 12:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): Użytkownik J.F. ... Chinskim etykietom nie wierze za grosz, ale jesli Pirelli na jednych pisze A, a na innych E to juz o czyms ... no nie, w sumie to o niczym nie swiadczy :-) J. |