Grupy dyskusyjne   »   Sprawdzić silnik rentgen

Sprawdzić silnik rentgen



1 Data: Grudzien 06 2007 06:02:01
Temat: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: mleszko 

Witam
Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko
mazurskim można tak sprawdzić blok silnika?

Mateusz



2 Data: Grudzien 06 2007 15:07:45
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: user 

mleszko pisze:

Witam
Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko
mazurskim można tak sprawdzić blok silnika?

Mateusz

Tia, w szpitalu.

--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
Focus '99 1,6 (benz + LPG)

3 Data: Grudzien 06 2007 15:22:21
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Grzegorz 

Hello mleszko !:

Witam
Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko
mazurskim można tak sprawdzić blok silnika?

Ja bym dał pełną p.... i zobaczył, czy gdzieś nie wylatuje co nie trzeba .... O ile wiem, to nie takie proste i tylko zdemontowane elementy lub przenośne, ale trza to objąć.

Ale możesz na lotnisko podjechać, w Dortmundzie taką prześwietlarkę duuużą widziałem :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

4 Data: Grudzien 06 2007 15:23:28
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Piotr B. 

Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko
mazurskim można tak sprawdzić blok silnika?

Tak, przeswietla sie elementy w poszukiwaniu pęknięc. Ja kiedys
przeswietlalem kolo zamachowe .... w szpitalu.

5 Data: Grudzien 06 2007 15:35:14
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: elmer radi radisson 

Piotr B. wrote:

Tak, przeswietla sie elementy w poszukiwaniu pęknięc. Ja kiedys przeswietlalem kolo zamachowe .... w szpitalu.

Przy czym warto dodac ze NFZ niechetnie rozlicza takie wydatki,
chociaz zalezy tez kogo tyczy sie zamach.



--

na wiadomosci sportowe zaprasza producent naturalnej wody 'BRZOZOWA'

6 Data: Grudzien 06 2007 06:35:44
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: mleszko 

On 6 Gru, 15:23, "Piotr B."  wrote:

>Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko
>mazurskim można tak sprawdzić blok silnika?

Tak, przeswietla sie elementy w poszukiwaniu pęknięc. Ja kiedys
przeswietlalem kolo zamachowe .... w szpitalu.

serio? widzsz jakomś możliwośc sprawdzenia bloku silnika?

7 Data: Grudzien 06 2007 16:16:18
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: PAndy 


"mleszko"  wrote in message serio? widzsz jakomś możliwośc sprawdzenia bloku silnika?

jakoms nie bardzom widzem mozliwosc sprawdzenia silnika bo pewnie natezenie w typowych maszynach do przeswietlania ludzi jest mniejsze niz potrzebne w przypadku elementow takich jak kola zebate czy silniki.

zadzwonilbym na najblizsza politechnike, wydzial mechaniczny/maszynowy i popytal jak robia badania takich elementow do ekspertyz

8 Data: Grudzien 06 2007 07:25:48
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: mleszko 

zadzwonilbym na najblizsza politechnike, wydzial mechaniczny/maszynowy i
popytal jak robia badania takich elementow do ekspertyz

a przypadkiem nie tak sprawdza sie szczelność spawów?

9 Data: Grudzien 06 2007 17:11:45
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: PAndy 


"mleszko"  wrote in message

przypadkiem nie tak sprawdza sie szczelność spawów?

napewno w silnikach turboodrzutowych...
metody diagnostyczne dobiera sie adekwatnie do wartosci urzadzenia i wymaganego stopnia niezawodnosci danego podzespolu z uwzgledniem warunkow srodowiskowych w ktorych pracuje element.
moze byc defektoskopia magnetyczna, ultradzwiekowa, rentenowska itd

http://pl.wikipedia.org/wiki/Defektoskopia

jedno jest pewne - nie przeswietlisz bloku silnika w szpitalu... szukaj na politechnikach albo takich firmach... nie pytaj mnie o cene, pewnie duzo wiecej niz skrzynka dobrej wodki...

http://www.wzl4.mil.pl/pl_tech_1.html

10 Data: Grudzien 06 2007 17:15:00
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: J.F. 

On Thu, 6 Dec 2007 17:11:45 +0100,  PAndy wrote:

jedno jest pewne - nie przeswietlisz bloku silnika w szpitalu..

Na onkologii moze ? Jakby mieli gamma naswietlanie :-)

J.

11 Data: Grudzien 06 2007 17:52:46
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: PAndy 


"J.F."  wrote in message

On Thu, 6 Dec 2007 17:11:45 +0100,  PAndy wrote:
jedno jest pewne - nie przeswietlisz bloku silnika w szpitalu..

Na onkologii moze ? Jakby mieli gamma naswietlanie :-)

watpie - w szpitalach chyba nie uzywa sie tak silnych zrodel gamma

12 Data: Grudzien 06 2007 17:18:44
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Sanctum Officium 

"PAndy"  wrote in message


"mleszko"  wrote in message


> przypadkiem nie tak sprawdza sie szczelność spawów?

napewno w silnikach turboodrzutowych...
metody diagnostyczne dobiera sie adekwatnie do wartosci urzadzenia i
wymaganego stopnia niezawodnosci danego podzespolu z uwzgledniem
warunkow srodowiskowych w ktorych pracuje element.
moze byc defektoskopia magnetyczna, ultradzwiekowa, rentenowska itd

http://pl.wikipedia.org/wiki/Defektoskopia

jedno jest pewne - nie przeswietlisz bloku silnika w szpitalu... szukaj
na politechnikach albo takich firmach... nie pytaj mnie o cene, pewnie
duzo wiecej niz skrzynka dobrej wodki...

No i trzeba silnik całkowicie rozebrać i blok pewnie dokładnie wymyć. I
dopiero wtedy można badać. Potem trzeba silnik prawidłowo złożyć. A to
wszystko kosztuje.


MK

13 Data: Grudzien 06 2007 19:01:05
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 6 Dec 2007 17:11:45 +0100, "PAndy"
 wrote:

jedno jest pewne - nie przeswietlisz bloku silnika w szpitalu... szukaj

Bo? Wyjaśnij proszę ta niemożność.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

14 Data: Grudzien 06 2007 19:41:41
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: PAndy 


"Adam Płaszczyca"  wrote in message

On Thu, 6 Dec 2007 17:11:45 +0100, "PAndy"
 wrote:

jedno jest pewne - nie przeswietlisz bloku silnika w szpitalu... szukaj

Bo? Wyjaśnij proszę ta niemożność.

bo wydajnosc przecietnego zrodla rentgenowskiego - lampy jest bardzo mala w stosunku do mocy wymaganej by przeswietlic blok silnika - poszukaj sobie jaka jest glebokosc penetracji dla promieniowania rentgenowskiego przy roznych materialach - gestosc tkanek miekkich i tkanek twardych jest mniejsza niz gestosc stali - czlowiek nie ma kosci o grubosci 30cm

15 Data: Grudzien 06 2007 20:46:25
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 6 Dec 2007 19:41:41 +0100, "PAndy"
 wrote:

bo wydajnosc przecietnego zrodla rentgenowskiego - lampy jest bardzo
mala w stosunku do mocy wymaganej by przeswietlic blok silnika -
poszukaj sobie jaka jest glebokosc penetracji dla promieniowania

I na dzień dobry widać, że o rentgenologii nie masz pojęcia.
Nie ma znaczenia wydajnośc lampy, czyli jej moc. Jedynie co wynika
przy mniejszej mocy, to czas naświetlania, co w wypadku bloku nie ma
znaczenia. Znaczenie ma za to twardość promieniowania X, które zalezy
od napięcia anodowego lampy. A tą wartośc akurat można dość mocno
windować. Oczywiście, moc tracona w lampie wtedy też rośnie, więc
zmniejszyć trzeba natężenie, ale jak to już napisałem nie jest to
problem.
Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez
wiekszego problemu 'przejść' przez 5-ciokilowy młotem pokazując przu
okazji, że był partacko odkuty używajć aparatu służącego na codzień do
zdjęć ginekologicznych.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Grudzien 06 2007 22:09:04
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: J.F. 

On Thu, 06 Dec 2007 20:46:25 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez
wiekszego problemu 'przejść' przez 5-ciokilowy młotem pokazując przu
okazji, że był partacko odkuty używajć aparatu służącego na codzień do
zdjęć ginekologicznych.

Ale mial aparat reczne sterowanie ? Bo we wspolczesnych to juz chyba
daleko poza skala nastaw by bylo ?

Jak sie robi zdjecia to klada metalowe literki zeby zaznaczyc strony.
Ale to byc moze olow jest..

J.

17 Data: Grudzien 06 2007 22:58:58
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 06 Dec 2007 22:09:04 +0100, J.F.
 wrote:

Ale mial aparat reczne sterowanie ? Bo we wspolczesnych to juz chyba
daleko poza skala nastaw by bylo ?
żadne ręczne, normalnei z pulpitu ustawiałem.

Jak sie robi zdjecia to klada metalowe literki zeby zaznaczyc strony.
Ale to byc moze olow jest..

Ale jak robią zdjęcia, to najczęsciej dają dość miękkie
promieniowanie, żeby kości wyszły. Takie twarde, jak przy maksymalnym
anodowym, to przelatuje przez kości bez problemu, na kliszy masz tylko
lekki zarys kośćca.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Grudzien 07 2007 08:05:41
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Marek P. 

Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez
wiekszego problemu 'przejść' przez 5-ciokilowy młotem pokazując przu
okazji, że był partacko odkuty używajć aparatu służącego na codzień do
zdjęć ginekologicznych.

Przebiłeś jakie 5-7 cm stali zwykłym urografem?
--
Pozdr

Marek P.

19 Data: Grudzien 07 2007 08:32:35
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Tomek 

> Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez
> wiekszego problemu 'przejść' przez 5-ciokilowy młotem pokazując przu
> okazji, że był partacko odkuty używajć aparatu służącego na codzień do
> zdjęć ginekologicznych.

Przebiłeś jakie 5-7 cm stali zwykłym urografem?
--
Pozdr

Marek P.

Tym on się różni od innych. Nikt by nie dał rady a on pisze że dał radę. 


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

20 Data: Grudzien 08 2007 22:49:26
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Marek P. 

Tomek wrote:

Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez
wiekszego problemu 'przejść' przez 5-ciokilowy młotem pokazując przu
okazji, że był partacko odkuty używajć aparatu służącego na codzień
do zdjęć ginekologicznych.

Przebiłeś jakie 5-7 cm stali zwykłym urografem?
--
Pozdr

Marek P.

Tym on się różni od innych. Nikt by nie dał rady a on pisze że dał
radę.

No właśnie.
Akurat zajmuję się tym na codzień i nie dałbym rady.

--
Pozdr

Marek P.

21 Data: Grudzien 10 2007 10:25:32
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 8 Dec 2007 22:49:26 +0100, "Marek P."
wrote:

Tym on się różni od innych. Nikt by nie dał rady a on pisze że dał
radę.

No właśnie.
Akurat zajmuję się tym na codzień i nie dałbym rady.

Może spróbuj?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

22 Data: Grudzien 07 2007 11:50:46
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 7 Dec 2007 08:05:41 +0100, "Marek P."
wrote:

Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez
wiekszego problemu 'przejść' przez 5-ciokilowy młotem pokazując przu
okazji, że był partacko odkuty używajć aparatu służącego na codzień do
zdjęć ginekologicznych.
Przebiłeś jakie 5-7 cm stali zwykłym urografem?

Jakiż problem? To kwestia twardości promieniowania i czasu
naświetlania. Stal, w odróżnieniu od człowieka leżeć nieruchomo może i
godzinę.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

23 Data: Grudzien 07 2007 12:40:32
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: PAndy 


"Adam Płaszczyca"  wrote in message

Jakiż problem? To kwestia twardości promieniowania i czasu
naświetlania. Stal, w odróżnieniu od człowieka leżeć nieruchomo może i
godzinę.

a przeciwanoda sie w tym czasie smazy... ze nie wspomne o innych elementach nieprzystosowanych do tak dlugotrwalej pracy...

24 Data: Grudzien 07 2007 14:09:35
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: J.F. 

On Fri, 7 Dec 2007 12:40:32 +0100,  PAndy wrote:

"Adam Płaszczyca"  wrote in message
Jakiż problem? To kwestia twardości promieniowania i czasu
naświetlania. Stal, w odróżnieniu od człowieka leżeć nieruchomo może i
godzinę.

a przeciwanoda sie w tym czasie smazy... ze nie wspomne o innych
elementach nieprzystosowanych do tak dlugotrwalej pracy...

Raczej kolejce pacjentow. Bo naswietlic to mozna chocby i 100 razy
normalnym tempem - co minute, czy ile tam aparat dopuszcza.

J.

25 Data: Grudzien 07 2007 15:02:35
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: PAndy 


"J.F."  wrote in message

Raczej kolejce pacjentow. Bo naswietlic to mozna chocby i 100 razy
normalnym tempem - co minute, czy ile tam aparat dopuszcza.
.... nie wiem jakie sa typowe czasy ekspozycji ale stawiam ze ponizej 3 - 5 sekund - i raczej konstrukcja przewidziana jest na kilka sekund pracy, pare minu bezczynnosci, moze na jakims starym aparacie... moze... nie wiem, za to sam widzialem lampe w tomografie ktora ma wirujaca przeciwnanode wolframowa napedzana bezszczotkowym faulhaberem i taka lampa ma podwyzszona odpornosc termiczna i moze robic serie zdjec ale tam czasy ekpozycji sa znacznie mniejsze niz w typowym rentgenie maloobrazkowym a i cena lampy troche osadza w miejscu (ponad 100 tysiecy zl).

26 Data: Grudzien 07 2007 15:41:55
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 7 Dec 2007 12:40:32 +0100, "PAndy"
 wrote:

a przeciwanoda sie w tym czasie smazy... ze nie wspomne o innych
elementach nieprzystosowanych do tak dlugotrwalej pracy...

W lampie z obrotową anodą przy malutkiej mocy?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

27 Data: Grudzien 07 2007 12:39:01
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: PAndy 


"Adam Płaszczyca"  wrote in message

I na dzień dobry widać, że o rentgenologii nie masz pojęcia.

bo nie jestem rentgenologiem

Nie ma znaczenia wydajnośc lampy, czyli jej moc. Jedynie co wynika
przy mniejszej mocy, to czas naświetlania, co w wypadku bloku nie ma
znaczenia. Znaczenie ma za to twardość promieniowania X, które zalezy
od napięcia anodowego lampy. A tą wartośc akurat można dość mocno
windować. Oczywiście, moc tracona w lampie wtedy też rośnie, więc
zmniejszyć trzeba natężenie, ale jak to już napisałem nie jest to
problem.

mam, za to wiedze o konstrukcji lamp rentgenowskich i uwazam ze robienie przeswietlenia lampa nieprzystosowana do tego doprowadzi do znacznego skrocenia jej zywotnosci a nie mam zamiaru placic jako podatnik za wymiane lampy przed czasem

Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez
wiekszego problemu 'przejść' przez 5-ciokilowy młotem pokazując przu
okazji, że był partacko odkuty używajć aparatu służącego na codzień do
zdjęć ginekologicznych.

porownujesz mlotek 5Kg z blokiem silnika 80Kg... niezle
ps
ja 10Kg mlotki robilem frezujac i strugajac z bloku stalowego

28 Data: Grudzien 07 2007 15:42:59
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 7 Dec 2007 12:39:01 +0100, "PAndy"
 wrote:

mam, za to wiedze o konstrukcji lamp rentgenowskich i uwazam ze robienie
przeswietlenia lampa nieprzystosowana do tego doprowadzi do znacznego
skrocenia jej zywotnosci a nie mam zamiaru placic jako podatnik za
wymiane lampy przed czasem


Ależ wszystko w ramach normalnych nastawów aparatury.


porownujesz mlotek 5Kg z blokiem silnika 80Kg... niezle

A teraz zastanów się - co jest grubsze - ścianka bloku silnika, czy
młotek?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

29 Data: Grudzien 07 2007 16:14:41
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: PAndy 


"Adam Płaszczyca"  wrote in message

Ależ wszystko w ramach normalnych nastawów aparatury.

czyli ile zdjec? 1000? o tyle mniej wiecej zdjec sie zrobi ludziom


porownujesz mlotek 5Kg z blokiem silnika 80Kg... niezle

A teraz zastanów się - co jest grubsze - ścianka bloku silnika, czy
młotek?

a ile jest scianek, jaka jest wewnetrzna struktura? typowego bloku? - sa elementy  wzmacniajace majace grubosc praktycznie calego bloku... - szukasz szczeliny, musi wykonac iles zdjec bo przy wielkosci bloku raczej nie zrobi sie tego na jednym zdjeciu, kilka ujec... stawiam ze wyjdzie wiecej niz godzina ekspozycji...

30 Data: Grudzien 07 2007 07:38:42
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: mleszko 

Wybiegacie poza temat, poco te kłótnie? To już nie ma znaczenia,
ciężko znaleźć kogoś kto mi to wykona w warmińsko-mazurskim.
Oddaje głowice do sprawdzenia ciśnieniem. Podłączą ją w Olsztynie u
pana Snarski -ego. Podłączają do gorącej wody z barwnikiem pod
ciśnieniem, przez ok. dwie doby i zobaczymy czy coś zabarwi. Jeśli
nie, to nie będę sie bawił w sprawdzanie bloku, bo taniej wyjdzie
wymiana silnika, o ile trafie na sprawny... :/ Życzcie mi powodzenia.

-- -
Mateusz

31 Data: Grudzien 07 2007 18:15:31
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: PAndy 


"mleszko"  wrote in message zyczymy!

32 Data: Grudzien 07 2007 19:09:26
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 7 Dec 2007 16:14:41 +0100, "PAndy"
 wrote:

a ile jest scianek, jaka jest wewnetrzna struktura? typowego bloku? - sa
elementy  wzmacniajace majace grubosc praktycznie calego bloku... -
szukasz szczeliny, musi wykonac iles zdjec bo przy wielkosci bloku
raczej nie zrobi sie tego na jednym zdjeciu, kilka ujec... stawiam ze
wyjdzie wiecej niz godzina ekspozycji...

Wystarczy kilka zdjęć pod różnymi kątami, tak, żeby elementy
wewnętrzne nie zasłaniały. A grubość ścianek to sumarycznie 4-5cm.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

33 Data: Grudzien 08 2007 04:52:16
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: mleszko 

Głowica pęknięta. Poszukuje żeby kupić.

34 Data: Grudzien 08 2007 14:23:57
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 8 Dec 2007 04:52:16 -0800 (PST), mleszko
 wrote:

Głowica pęknięta. Poszukuje żeby kupić.

No widzisz ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

35 Data: Grudzien 07 2007 18:49:05
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Tomek 

On Thu, 6 Dec 2007 19:41:41 +0100, "PAndy"
 wrote:

>bo wydajnosc przecietnego zrodla rentgenowskiego - lampy jest bardzo
>mala w stosunku do mocy wymaganej by przeswietlic blok silnika -
>poszukaj sobie jaka jest glebokosc penetracji dla promieniowania

I na dzień dobry widać, że o rentgenologii nie masz pojęcia.
Nie ma znaczenia wydajnośc lampy, czyli jej moc. Jedynie co wynika
przy mniejszej mocy, to czas naświetlania, co w wypadku bloku nie ma
znaczenia. Znaczenie ma za to twardość promieniowania X, które zalezy
od napięcia anodowego lampy. A tą wartośc akurat można dość mocno
windować. Oczywiście, moc tracona w lampie wtedy też rośnie, więc
zmniejszyć trzeba natężenie, ale jak to już napisałem nie jest to
problem.
Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez
wiekszego problemu 'przejść' przez 5-ciokilowy młotem pokazując przu
okazji, że był partacko odkuty używajć aparatu służącego na codzień do
zdjęć ginekologicznych.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Kiedyś byłem na rybach. Zarzucam i coś się złapało. Ciągnę i wyciągnąłem
niemiecki motocykl co od wojny w jeziorze leżał. Z chłopakami opłukaliśmy go z
mułu. W stacyjce kluczyk, przekręcam i się światło zapaliło. Co to ma wspólnego
z poprzednim tekstem? Tylko tyle że jak Płaszczyca ujmie, bo ma z czego, to ja
światło zgaszę. Szkoda ze telewizorem prześwietlenia nie zrobił. Czas ekspozycji
dowolny można dać.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

36 Data: Grudzien 07 2007 21:42:25
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On 7 Dec 2007 19:49:05 +0100, "Tomek"  wrote:

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Kiedyś byłem na rybach. Zarzucam i coś się złapało. Ciągnę i wyciągnąłem
niemiecki motocykl co od wojny w jeziorze leżał. Z chłopakami opłukaliśmy go z
mułu. W stacyjce kluczyk, przekręcam i się światło zapaliło. Co to ma wspólnego
z poprzednim tekstem? Tylko tyle że jak Płaszczyca ujmie, bo ma z czego, to ja
światło zgaszę. Szkoda ze telewizorem prześwietlenia nie zrobił. Czas ekspozycji
dowolny można dać.

Wiesz, nudzisz. Spróbuj na początek nauczyć się cytować, na rozumienie
czytanego tekstu przyjdzie czas później.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

37 Data: Grudzien 07 2007 21:15:55
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Tomek 

On 7 Dec 2007 19:49:05 +0100, "Tomek"  wrote:

>> --
>>      ___________ (R)
>>     /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
>>   ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
>>  _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
>> ___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
>Kiedyś byłem na rybach. Zarzucam i coś się złapało. Ciągnę i wyciągnąłem
>niemiecki motocykl co od wojny w jeziorze leżał. Z chłopakami opłukaliśmy go z
>mułu. W stacyjce kluczyk, przekręcam i się światło zapaliło. Co to ma wspólnego
>z poprzednim tekstem? Tylko tyle że jak Płaszczyca ujmie, bo ma z czego, to ja
>światło zgaszę. Szkoda ze telewizorem prześwietlenia nie zrobił. Czas ekspozycji
>dowolny można dać.

Wiesz, nudzisz. Spróbuj na początek nauczyć się cytować, na rozumienie
czytanego tekstu przyjdzie czas później.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
popukaj się tym młoteczkiem.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

38 Data: Grudzien 08 2007 14:24:41
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On 7 Dec 2007 22:15:55 +0100, "Tomek"  wrote:

popukaj się tym młoteczkiem.

Tomusiu, teraz skomentuj taki fakt, że po sprawdzeniu na porządnym
stanowisku diagnostycznym głowica okazała się być pekniętą.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

39 Data: Grudzien 08 2007 16:13:58
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Tomek 

On 7 Dec 2007 22:15:55 +0100, "Tomek"  wrote:

>popukaj się tym młoteczkiem.

Tomusiu, teraz skomentuj taki fakt, że po sprawdzeniu na porządnym
stanowisku diagnostycznym głowica okazała się być pekniętą.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
A skad wiesz na jakim stanowisku to było robione Adasiu. Może to był kalfas z
wodą i sprężone powietrze. Albo sprężone powietrze i mydliny. Byłeś przy
sprawdzeniu? Nie byłeś. Poprześwietlaj sobie młotek telewizorem. 

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

40 Data: Grudzien 08 2007 18:29:01
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On 8 Dec 2007 17:13:58 +0100, "Tomek"  wrote:

>popukaj się tym młoteczkiem.

Tomusiu, teraz skomentuj taki fakt, że po sprawdzeniu na porządnym
stanowisku diagnostycznym głowica okazała się być pekniętą.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
A skad wiesz na jakim stanowisku to było robione Adasiu. Może to był kalfas z

Wiesz, jednak zacznij od nauki wycinania sygnaturek. To chyba umiesz
opanować.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

41 Data: Grudzien 09 2007 14:04:21
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Tomek 

On 8 Dec 2007 17:13:58 +0100, "Tomek"  wrote:

>> >popukaj się tym młoteczkiem.
>>
>> Tomusiu, teraz skomentuj taki fakt, że po sprawdzeniu na porządnym
>> stanowisku diagnostycznym głowica okazała się być pekniętą.
>> --
>>      ___________ (R)
>>     /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
>>   ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
>>  _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
>> ___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
>A skad wiesz na jakim stanowisku to było robione Adasiu. Może to był kalfas z

Wiesz, jednak zacznij od nauki wycinania sygnaturek. To chyba umiesz
opanować.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Masz rację. We wszystkim masz rację. Jesteś super specem grupowym. Zadowolony?
To po ch umieszczasz jakieś idiotyczne podpisy. Ty chyba dzieciak jesteś. Głowa
radziecka rozum jak u dziecka, takie kiedyś się mówiło.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

42 Data: Grudzien 07 2007 11:25:50
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Robert J. 

a przypadkiem nie tak sprawdza sie szczelność spawów?

Dokładnie tak, między innymi. sam osobiście kiedyś to robiłem, pracując
jeszcze w firmie produkującej sprzęt grzejny. Akurat grzejniki o których
mowa sprawdzałem jeszcze na szczelność za pomocą helu (specjalnym
przyrządem), musiały być praktycznie doskonałe ze wzdlędu na miejsce ich
stosowania. Tak więc RTG bloku silnika jest jak najbardziej możliwe i wykaże
Ci wady spokojnie :-). Pytanie tylko gdzie to zrobić...

43 Data: Grudzien 06 2007 19:00:43
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 6 Dec 2007 16:16:18 +0100, "PAndy"
 wrote:

serio? widzsz jakomś możliwośc sprawdzenia bloku silnika?

Oczywiście. To jedna z popularnych metod defektoskopowych.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

44 Data: Grudzien 06 2007 19:43:08
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: PAndy 


"Adam Płaszczyca"  wrote in message

On Thu, 6 Dec 2007 16:16:18 +0100, "PAndy"
 wrote:

serio? widzsz jakomś możliwośc sprawdzenia bloku silnika?

Oczywiście. To jedna z popularnych metod defektoskopowych.

zgadzam sie, to nie moja wypowiedz tylko "mleszko"

45 Data: Grudzien 06 2007 11:45:20
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: mleszko 

On 6 Gru, 19:43, "PAndy"  wrote:

"Adam Płaszczyca"  wrote in message



> On Thu, 6 Dec 2007 16:16:18 +0100, "PAndy"
>  wrote:

>>serio? widzsz jakomś możliwośc sprawdzenia bloku silnika?

> Oczywiście. To jedna z popularnych metod defektoskopowych.

zgadzam sie, to nie moja wypowiedz tylko "mleszko"


Objawy sa proste:
Masło w chłodnicy, troche masła na bagnecie, silnik sie grzeje, nie ma
obiegu chłodzenia. Mechanik podejrzewał uszczelkę pod głowicą, albo
głowicę. Głowica zwalona, a uszczelka w b. dobrym stanie. Głowica
sprawdzona wstępnie domowymi sposobami, wygląda na całą. Planowo miała
iść na sprawdzenie szczelności i splanowanie. Mechanik zna sie na
rzeczy, nie jeden remont silnika zrobił. Podejrzewa blok silnika,
zresztą popieram jego zdanie, ilość masła i objawy wskazują na większy
defekt silnika niż niewidzialny dla oka ubytek w głowicy.
Dodam, że auto to BMW e30 320i 129KW z 89'. dla niewtajemniczonych
dwulitrowy, 6-cio cylindrowy silnik. Auto niedawno zakupione, po
przejechaniu 300 km od zakupu. Ciśnienie w cylindrach było mierzone i
było wzorowe(książkowe 10-11). Prawdą jest że trochę kopciło białym
dymem.

46 Data: Grudzien 06 2007 21:54:00
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 6 Dec 2007 11:45:20 -0800 (PST), mleszko
 wrote:

Dodam, że auto to BMW e30 320i 129KW z 89'. dla niewtajemniczonych
dwulitrowy, 6-cio cylindrowy silnik. Auto niedawno zakupione, po
przejechaniu 300 km od zakupu. Ciśnienie w cylindrach było mierzone i
było wzorowe(książkowe 10-11). Prawdą jest że trochę kopciło białym
dymem.

To jednak najpierw sprawdź głowicę, ale warsztatowo, a nei domowo.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

47 Data: Grudzien 06 2007 21:05:15
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Tomek 

On Thu, 6 Dec 2007 11:45:20 -0800 (PST), mleszko
 wrote:

>Dodam, że auto to BMW e30 320i 129KW z 89'. dla niewtajemniczonych
>dwulitrowy, 6-cio cylindrowy silnik. Auto niedawno zakupione, po
>przejechaniu 300 km od zakupu. Ciśnienie w cylindrach było mierzone i
>było wzorowe(książkowe 10-11). Prawdą jest że trochę kopciło białym
>dymem.

To jednak najpierw sprawdź głowicę, ale warsztatowo, a nei domowo.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Czym się rożni sprawdzanie warsztatowe od domowego? Tym że w warsztacie robione
a nie w prywatnym garażu. Może zamiast pojemnika z wodą, paru drewnianych kołków
i sprężonego powietrza potrzebny jest jakiś specjalny program komputerowy.
Oświeć mnie.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

48 Data: Grudzien 06 2007 22:59:38
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On 6 Dec 2007 22:05:15 +0100, "Tomek"  wrote:

Czym się rożni sprawdzanie warsztatowe od domowego? Tym że w warsztacie robione
a nie w prywatnym garażu. Może zamiast pojemnika z wodą, paru drewnianych kołków
i sprężonego powietrza potrzebny jest jakiś specjalny program komputerowy.
Oświeć mnie.

Przede wszystkim temperaturą, markerem, oraz uzyskiwanym ciśnieniem.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

49 Data: Grudzien 06 2007 22:42:07
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Tomek 

On 6 Dec 2007 22:05:15 +0100, "Tomek"  wrote:

>Czym się rożni sprawdzanie warsztatowe od domowego? Tym że w warsztacie robione
>a nie w prywatnym garażu. Może zamiast pojemnika z wodą, paru drewnianych kołków
>i sprężonego powietrza potrzebny jest jakiś specjalny program komputerowy.
>Oświeć mnie.

Przede wszystkim temperaturą, markerem, oraz uzyskiwanym ciśnieniem.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Coś musiałeś napisać. Ale czy z sensem. Zawsze twierdziłem że nie ilość
informacji się liczy tylko jakość. Jedynie z temperaturą możesz mieć trochę
racji. W pewnych szczególnych przypadkach uszkodzenie może wyłazić w
podwyższonej temperaturze. Ale to nie częste przypadki jak sprawdza się czymś
tysiące razy rzadszym niż płyn chłodniczy albo olej. Markera możesz kupić w
sklepie papierniczym żeby swoje złote myśli gdzieś zapisywać. A co chcesz od
ciśnienia. W warunkach " warsztatowych" użyją sprężarki z marketu, nieszczelnych
złączek i dziurawych węży. Tyle samo można uzyskać z kola zapasowego jak się nie
ma sprężarki tylko pompkę. Widzę ze chcesz zabłysnąć ale ci nie wychodzi. Tak
samo dobrze, a może i lepiej jak w warsztacie za pieniądze, można gratis
sprawdzić blok albo głowicę w warunkach domowych. Wystarcza tylko chęci i trochę
pomyślunku. Jak komuś brakuje tego drugiego to tylko niepewne warunki
warsztatowe mu zostają. Tym niepewniejsze im droższy warsztat.
  

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

50 Data: Grudzien 07 2007 00:32:50
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On 6 Dec 2007 23:42:07 +0100, "Tomek"  wrote:

Coś musiałeś napisać. Ale czy z sensem. Zawsze twierdziłem że nie ilość
informacji się liczy tylko jakość. Jedynie z temperaturą możesz mieć trochę
racji. W pewnych szczególnych przypadkach uszkodzenie może wyłazić w
podwyższonej temperaturze. Ale to nie częste przypadki jak sprawdza się czymś

Prawie w kazdym wychodzi dopiero po podgrzaniu.

tysiące razy rzadszym niż płyn chłodniczy albo olej. Markera możesz kupić w

Znaczy gazem sprawdzasz? Bo chyba Ci się rzędy wieklości pochrzaniły.

sklepie papierniczym żeby swoje złote myśli gdzieś zapisywać. A co chcesz od

Cóz, nie zrozumiałes co to marker. Ale nei dziwie się.

ciśnienia. W warunkach " warsztatowych" użyją sprężarki z marketu, nieszczelnych
złączek i dziurawych węży. Tyle samo można uzyskać z kola zapasowego jak się nie

Mhm. Albo profesjonalnego sprżetu do kontroli szczelności, który
potrafi wuciągnąć kilkaset atmosfer.

sprawdzić blok albo głowicę w warunkach domowych. Wystarcza tylko chęci i trochę
pomyślunku. Jak komuś brakuje tego drugiego to tylko niepewne warunki
warsztatowe mu zostają. Tym niepewniejsze im droższy warsztat.

Mhm. Cóz, kolejny raz odzywa się ktoś, kto pojecia nei ma, ale musi
sobie popisac o swojej niewiedzy kompromitując sie przy okazji.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

51 Data: Grudzien 07 2007 08:19:21
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Tomek 


Mhm. Albo profesjonalnego sprżetu do kontroli szczelności, który
potrafi wuciągnąć kilkaset atmosfer.
______ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Sam sobie takie teorie wymyślasz? A jeśli idzie o wyciąganie to więcej niż 1 atm
się nie da.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

52 Data: Grudzien 07 2007 11:53:01
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On 7 Dec 2007 09:19:21 +0100, "Tomek"  wrote:

Mhm. Albo profesjonalnego sprżetu do kontroli szczelności, który
potrafi wuciągnąć kilkaset atmosfer.

Sam sobie takie teorie wymyślasz? A jeśli idzie o wyciąganie to więcej niż 1 atm
się nie da.

Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Jak auto wyciąga dwie setki, to
co robi? Ze schowka wyciąga 200 zł, czy też osiąga 200km/h?

Profi sprzęd potrafi osiągnąć ciśnienie kilkuset atmosfer. Pompką i
kompresorem do malowania, to sobie możesz dupkę napompować,a  nie
sprawdzać głowice.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

53 Data: Grudzien 06 2007 16:00:14
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: mleszko 

weźcie pod uwage to, ze problem jest duży, ilość masła w chłodnicy i w
oleju oraz objawy wskazują na znaczny defekt. Raczej było by widać na
głowicy, albo uszczelce. Tak stwierdził mechanik.

54 Data: Grudzien 07 2007 11:39:26
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Karolek 


Użytkownik "mleszko"  napisał w wiadomości

weźcie pod uwage to, ze problem jest duży, ilość masła w chłodnicy i w
oleju oraz objawy wskazują na znaczny defekt. Raczej było by widać na
głowicy, albo uszczelce. Tak stwierdził mechanik.

Nie koniecznie.
Proponuje dac do sprawdzenia glowice, w koncu to nie taki duzy koszt (50-100zl), a jak sie okaze ok, to kupic nowa uszczelke, splanowac glowice co tez duzo nie kosztuje i skrecic, jak bedzie dalej to samo to juz wiesz, ze blok na smietnik, a jak boisz sie tych wydatkow to napisze Ci, ze rentgen nie wyjdzie cie taniej, a o ilosci pracy juz nie wspomne. :>



Karolek

55 Data: Grudzien 07 2007 11:57:17
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 6 Dec 2007 16:00:14 -0800 (PST), mleszko
 wrote:

weźcie pod uwage to, ze problem jest duży, ilość masła w chłodnicy i w
oleju oraz objawy wskazują na znaczny defekt. Raczej było by widać na
głowicy, albo uszczelce. Tak stwierdził mechanik.

Raczej. Widzisz, na oko to chłop w szpitalu etc. Temperatura kompry
spalania to kilkaset stopni. Tak samo kanały wylotowe. Na zimno
pęknięcie może się schodzić tak, że nie zobaczysz go nawet na idealnie
wyczyszczonej głowicy, a na ciepło może puszczać aż miło.
Oczywiście, blok też może być walnięty, a dokładniej tuleja
cylindrowa, ale to też by było widać.
Próba ciśnieniowa głowicy to nie jest jakiś koszmarny wydatek, warto
ją przeprowadzić na początku, bo jak się okaże, że głowica cacy, to
niewiele stracisz. Jeśli jednak jej nie zrobisz, a okaże się, że
głowiac be, to za wymointowanei i rozbiórkę silnika wtopisz o wiele
więcej.
Poza tym, jesli walnięty jest blok, to ja bym się zastanowił nad nowym
silnikiem, a nie naprawą bloku.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

56 Data: Grudzien 07 2007 08:03:50
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Marek P. 

Piotr B. wrote:

Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko
mazurskim można tak sprawdzić blok silnika?

Tak, przeswietla sie elementy w poszukiwaniu pęknięc. Ja kiedys
przeswietlalem kolo zamachowe .... w szpitalu.

I ile dałeś kV (150). Koło ma kilka mm stali i wątpię, żeby jakiś EDR coś Ci
pokazał. Widzaałeś białą plamę z przejaśnieniami, czyli to jak wróżenie z
fusów.
--
Pozdr

Marek P.

57 Data: Grudzien 06 2007 17:16:18
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Sanctum Officium 

"mleszko"  wrote in message

Witam
Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko
mazurskim można tak sprawdzić blok silnika?




Napisz, co się dzieje. Może jest inna przyczyna problemu niż pęknięcie lub
wada fabryczna bloku. Może jedź do inego mechanika? Silnik się także
osłuchuje stetoskopem podobnym do lekarskiego, co pozwala usłyszeć
nieprawidłową prace silnika w określonym miejscu.


MK

58 Data: Grudzien 06 2007 20:57:03
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Tomek 

"mleszko"  wrote in message

Witam
Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko
mazurskim można tak sprawdzić blok silnika?
>
>

Napisz, co się dzieje. Może jest inna przyczyna problemu niż pęknięcie lub
wada fabryczna bloku. Może jedź do inego mechanika? Silnik się także
osłuchuje stetoskopem podobnym do lekarskiego, co pozwala usłyszeć
nieprawidłową prace silnika w określonym miejscu.


MK

Znasz kogoś kto jest w stanie usłyszeć przeciek. Tak mniej więcej kropla na
minutę? Dla ułatwienia może słuchać na nie pracującym silniku.
 

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

59 Data: Grudzien 06 2007 22:04:12
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Sanctum Officium 

"Tomek"  wrote in message

> "mleszko"  wrote in message
>

> Witam
> Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko
> mazurskim można tak sprawdzić blok silnika?
> >
> >
>
> Napisz, co się dzieje. Może jest inna przyczyna problemu niż pęknięcie
lub
> wada fabryczna bloku. Może jedź do inego mechanika? Silnik się także
> osłuchuje stetoskopem podobnym do lekarskiego, co pozwala usłyszeć
> nieprawidłową prace silnika w określonym miejscu.
>
>
> MK
>
Znasz kogoś kto jest w stanie usłyszeć przeciek. Tak mniej więcej kropla
na
minutę? Dla ułatwienia może słuchać na nie pracującym silniku.

W pierwszej wiadomości pytający nic nie napisał, co się dzieje.


MK

60 Data: Grudzien 07 2007 00:28:38
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: staszek 

Znasz kogoś kto jest w stanie usłyszeć przeciek.

rotfl! dobre :)

61 Data: Grudzien 07 2007 11:58:14
Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen
Autor: Adam Płaszczyca 

On 6 Dec 2007 21:57:03 +0100, "Tomek"  wrote:

Znasz kogoś kto jest w stanie usłyszeć przeciek.

Tak, dziennikarze są od tego specjalistami ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

62 Data: Grudzien 09 2007 22:55:24
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: jack 

On 6 Dec 2007 21:57:03 +0100, "Tomek"  wrote:

>Znasz kogoś kto jest w stanie usłyszeć przeciek.

Tak, dziennikarze są od tego specjalistami ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Wszelkie badania nie niszczące[w tym przeswietlenia] szczególnie spawów
wykonuje placówka badawcza na terenie huty sędzimira[nowa huta]
przeswietlają nawet suwnice[sory nie wiem jak]
Kolega tam pracujacy przeswiatlał mi kiedyś karabinki paralotniowe ze stopu
duraluminum[był aneks DHV ze moga pekac]
zdjecia przechowóje do dzisaj.
pozdro.jack

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

63 Data: Grudzien 22 2007 22:48:37
Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen
Autor: yorgus 

Dnia 9 Dec 2007 23:55:24 +0100, jack  napisał:

On 6 Dec 2007 21:57:03 +0100, "Tomek"  wrote:

>Znasz kogoś kto jest w stanie usłyszeć przeciek.

Tak, dziennikarze są od tego specjalistami ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Wszelkie badania nie niszczące[w tym przeswietlenia] szczególnie spawów
wykonuje placówka badawcza na terenie huty sędzimira[nowa huta]
przeswietlają nawet suwnice[sory nie wiem jak]
Kolega tam pracujacy przeswiatlał mi kiedyś karabinki paralotniowe ze stopu
duraluminum[był aneks DHV ze moga pekac]
zdjecia przechowóje do dzisaj.
pozdro.jack


test helowym przyrzadem do nieszczelnoscie kosztuje kolo 300-600 zl,
sam przyrzad kolo 100000

--
pozdrawia
yorgus

Sprawdzić silnik rentgen



Grupy dyskusyjne