Sprawdzić silnik rentgen
1 | Data: Grudzien 06 2007 06:02:01 |
Temat: Sprawdzić silnik rentgen | |
Autor: mleszko | Witam 2 |
Data: Grudzien 06 2007 15:07:45 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: user | mleszko pisze: Witam Tia, w szpitalu. -- Pozdrawiam, -- -- -- -- -- -- -- -- Focus '99 1,6 (benz + LPG) 3 |
Data: Grudzien 06 2007 15:22:21 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Grzegorz | Hello mleszko !: Witam Ja bym dał pełną p.... i zobaczył, czy gdzieś nie wylatuje co nie trzeba .... O ile wiem, to nie takie proste i tylko zdemontowane elementy lub przenośne, ale trza to objąć. Ale możesz na lotnisko podjechać, w Dortmundzie taką prześwietlarkę duuużą widziałem :-D ! pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 4 |
Data: Grudzien 06 2007 15:23:28 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Piotr B. | Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko Tak, przeswietla sie elementy w poszukiwaniu pęknięc. Ja kiedys przeswietlalem kolo zamachowe .... w szpitalu. 5 |
Data: Grudzien 06 2007 15:35:14 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: elmer radi radisson | Piotr B. wrote: Tak, przeswietla sie elementy w poszukiwaniu pęknięc. Ja kiedys przeswietlalem kolo zamachowe .... w szpitalu. Przy czym warto dodac ze NFZ niechetnie rozlicza takie wydatki, chociaz zalezy tez kogo tyczy sie zamach. -- na wiadomosci sportowe zaprasza producent naturalnej wody 'BRZOZOWA' 6 |
Data: Grudzien 06 2007 06:35:44 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: mleszko | On 6 Gru, 15:23, "Piotr B." wrote: >Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko serio? widzsz jakomś możliwośc sprawdzenia bloku silnika? 7 |
Data: Grudzien 06 2007 16:16:18 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: PAndy |
8 |
Data: Grudzien 06 2007 07:25:48 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: mleszko | zadzwonilbym na najblizsza politechnike, wydzial mechaniczny/maszynowy i a przypadkiem nie tak sprawdza sie szczelność spawów? 9 |
Data: Grudzien 06 2007 17:11:45 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: PAndy |
przypadkiem nie tak sprawdza sie szczelność spawów? napewno w silnikach turboodrzutowych... metody diagnostyczne dobiera sie adekwatnie do wartosci urzadzenia i wymaganego stopnia niezawodnosci danego podzespolu z uwzgledniem warunkow srodowiskowych w ktorych pracuje element. moze byc defektoskopia magnetyczna, ultradzwiekowa, rentenowska itd http://pl.wikipedia.org/wiki/Defektoskopia jedno jest pewne - nie przeswietlisz bloku silnika w szpitalu... szukaj na politechnikach albo takich firmach... nie pytaj mnie o cene, pewnie duzo wiecej niz skrzynka dobrej wodki... http://www.wzl4.mil.pl/pl_tech_1.html 10 |
Data: Grudzien 06 2007 17:15:00 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: J.F. | On Thu, 6 Dec 2007 17:11:45 +0100, PAndy wrote: jedno jest pewne - nie przeswietlisz bloku silnika w szpitalu.. Na onkologii moze ? Jakby mieli gamma naswietlanie :-) J. 11 |
Data: Grudzien 06 2007 17:52:46 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: PAndy |
On Thu, 6 Dec 2007 17:11:45 +0100, PAndy wrote: watpie - w szpitalach chyba nie uzywa sie tak silnych zrodel gamma 12 |
Data: Grudzien 06 2007 17:18:44 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Sanctum Officium | "PAndy" wrote in message
No i trzeba silnik całkowicie rozebrać i blok pewnie dokładnie wymyć. I dopiero wtedy można badać. Potem trzeba silnik prawidłowo złożyć. A to wszystko kosztuje. MK 13 |
Data: Grudzien 06 2007 19:01:05 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 6 Dec 2007 17:11:45 +0100, "PAndy" jedno jest pewne - nie przeswietlisz bloku silnika w szpitalu... szukaj Bo? Wyjaśnij proszę ta niemożność. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 14 |
Data: Grudzien 06 2007 19:41:41 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: PAndy |
On Thu, 6 Dec 2007 17:11:45 +0100, "PAndy" bo wydajnosc przecietnego zrodla rentgenowskiego - lampy jest bardzo mala w stosunku do mocy wymaganej by przeswietlic blok silnika - poszukaj sobie jaka jest glebokosc penetracji dla promieniowania rentgenowskiego przy roznych materialach - gestosc tkanek miekkich i tkanek twardych jest mniejsza niz gestosc stali - czlowiek nie ma kosci o grubosci 30cm 15 |
Data: Grudzien 06 2007 20:46:25 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 6 Dec 2007 19:41:41 +0100, "PAndy" bo wydajnosc przecietnego zrodla rentgenowskiego - lampy jest bardzo I na dzień dobry widać, że o rentgenologii nie masz pojęcia. Nie ma znaczenia wydajnośc lampy, czyli jej moc. Jedynie co wynika przy mniejszej mocy, to czas naświetlania, co w wypadku bloku nie ma znaczenia. Znaczenie ma za to twardość promieniowania X, które zalezy od napięcia anodowego lampy. A tą wartośc akurat można dość mocno windować. Oczywiście, moc tracona w lampie wtedy też rośnie, więc zmniejszyć trzeba natężenie, ale jak to już napisałem nie jest to problem. Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez wiekszego problemu 'przejść' przez 5-ciokilowy młotem pokazując przu okazji, że był partacko odkuty używajć aparatu służącego na codzień do zdjęć ginekologicznych. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 16 |
Data: Grudzien 06 2007 22:09:04 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: J.F. | On Thu, 06 Dec 2007 20:46:25 +0100, Adam Płaszczyca wrote: Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez Ale mial aparat reczne sterowanie ? Bo we wspolczesnych to juz chyba daleko poza skala nastaw by bylo ? Jak sie robi zdjecia to klada metalowe literki zeby zaznaczyc strony. Ale to byc moze olow jest.. J. 17 |
Data: Grudzien 06 2007 22:58:58 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 06 Dec 2007 22:09:04 +0100, J.F. Ale mial aparat reczne sterowanie ? Bo we wspolczesnych to juz chybażadne ręczne, normalnei z pulpitu ustawiałem. Jak sie robi zdjecia to klada metalowe literki zeby zaznaczyc strony. Ale jak robią zdjęcia, to najczęsciej dają dość miękkie promieniowanie, żeby kości wyszły. Takie twarde, jak przy maksymalnym anodowym, to przelatuje przez kości bez problemu, na kliszy masz tylko lekki zarys kośćca. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 18 |
Data: Grudzien 07 2007 08:05:41 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Marek P. | Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez Przebiłeś jakie 5-7 cm stali zwykłym urografem? -- Pozdr Marek P. 19 |
Data: Grudzien 07 2007 08:32:35 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Tomek | > Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bezTym on się różni od innych. Nikt by nie dał rady a on pisze że dał radę. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 20 |
Data: Grudzien 08 2007 22:49:26 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Marek P. | Tomek wrote: Tym on się różni od innych. Nikt by nie dał rady a on pisze że dałEksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez No właśnie. Akurat zajmuję się tym na codzień i nie dałbym rady. -- Pozdr Marek P. 21 |
Data: Grudzien 10 2007 10:25:32 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 8 Dec 2007 22:49:26 +0100, "Marek P." Tym on się różni od innych. Nikt by nie dał rady a on pisze że dał Może spróbuj? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 22 |
Data: Grudzien 07 2007 11:50:46 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 7 Dec 2007 08:05:41 +0100, "Marek P." Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bezPrzebiłeś jakie 5-7 cm stali zwykłym urografem? Jakiż problem? To kwestia twardości promieniowania i czasu naświetlania. Stal, w odróżnieniu od człowieka leżeć nieruchomo może i godzinę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 23 |
Data: Grudzien 07 2007 12:40:32 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: PAndy |
Jakiż problem? To kwestia twardości promieniowania i czasu a przeciwanoda sie w tym czasie smazy... ze nie wspomne o innych elementach nieprzystosowanych do tak dlugotrwalej pracy... 24 |
Data: Grudzien 07 2007 14:09:35 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: J.F. | On Fri, 7 Dec 2007 12:40:32 +0100, PAndy wrote: "Adam Płaszczyca" wrote in message Raczej kolejce pacjentow. Bo naswietlic to mozna chocby i 100 razy normalnym tempem - co minute, czy ile tam aparat dopuszcza. J. 25 |
Data: Grudzien 07 2007 15:02:35 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: PAndy |
Raczej kolejce pacjentow. Bo naswietlic to mozna chocby i 100 razy.... nie wiem jakie sa typowe czasy ekspozycji ale stawiam ze ponizej 3 - 5 sekund - i raczej konstrukcja przewidziana jest na kilka sekund pracy, pare minu bezczynnosci, moze na jakims starym aparacie... moze... nie wiem, za to sam widzialem lampe w tomografie ktora ma wirujaca przeciwnanode wolframowa napedzana bezszczotkowym faulhaberem i taka lampa ma podwyzszona odpornosc termiczna i moze robic serie zdjec ale tam czasy ekpozycji sa znacznie mniejsze niz w typowym rentgenie maloobrazkowym a i cena lampy troche osadza w miejscu (ponad 100 tysiecy zl). 26 |
Data: Grudzien 07 2007 15:41:55 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 7 Dec 2007 12:40:32 +0100, "PAndy" a przeciwanoda sie w tym czasie smazy... ze nie wspomne o innych W lampie z obrotową anodą przy malutkiej mocy? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 27 |
Data: Grudzien 07 2007 12:39:01 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: PAndy |
I na dzień dobry widać, że o rentgenologii nie masz pojęcia. bo nie jestem rentgenologiem Nie ma znaczenia wydajnośc lampy, czyli jej moc. Jedynie co wynika mam, za to wiedze o konstrukcji lamp rentgenowskich i uwazam ze robienie przeswietlenia lampa nieprzystosowana do tego doprowadzi do znacznego skrocenia jej zywotnosci a nie mam zamiaru placic jako podatnik za wymiane lampy przed czasem Eksperymenty jakie robiłem w czasie praktyk wykazały, że można bez porownujesz mlotek 5Kg z blokiem silnika 80Kg... niezle ps ja 10Kg mlotki robilem frezujac i strugajac z bloku stalowego 28 |
Data: Grudzien 07 2007 15:42:59 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 7 Dec 2007 12:39:01 +0100, "PAndy" mam, za to wiedze o konstrukcji lamp rentgenowskich i uwazam ze robienie Ależ wszystko w ramach normalnych nastawów aparatury.
A teraz zastanów się - co jest grubsze - ścianka bloku silnika, czy młotek? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 29 |
Data: Grudzien 07 2007 16:14:41 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: PAndy |
Ależ wszystko w ramach normalnych nastawów aparatury. czyli ile zdjec? 1000? o tyle mniej wiecej zdjec sie zrobi ludziom
a ile jest scianek, jaka jest wewnetrzna struktura? typowego bloku? - sa elementy wzmacniajace majace grubosc praktycznie calego bloku... - szukasz szczeliny, musi wykonac iles zdjec bo przy wielkosci bloku raczej nie zrobi sie tego na jednym zdjeciu, kilka ujec... stawiam ze wyjdzie wiecej niz godzina ekspozycji... 30 |
Data: Grudzien 07 2007 07:38:42 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: mleszko | Wybiegacie poza temat, poco te kłótnie? To już nie ma znaczenia, 31 |
Data: Grudzien 07 2007 18:15:31 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: PAndy |
32 |
Data: Grudzien 07 2007 19:09:26 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 7 Dec 2007 16:14:41 +0100, "PAndy" a ile jest scianek, jaka jest wewnetrzna struktura? typowego bloku? - sa Wystarczy kilka zdjęć pod różnymi kątami, tak, żeby elementy wewnętrzne nie zasłaniały. A grubość ścianek to sumarycznie 4-5cm. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 33 |
Data: Grudzien 08 2007 04:52:16 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: mleszko | Głowica pęknięta. Poszukuje żeby kupić. 34 |
Data: Grudzien 08 2007 14:23:57 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 8 Dec 2007 04:52:16 -0800 (PST), mleszko Głowica pęknięta. Poszukuje żeby kupić. No widzisz ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 35 |
Data: Grudzien 07 2007 18:49:05 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Tomek | On Thu, 6 Dec 2007 19:41:41 +0100, "PAndy"Kiedyś byłem na rybach. Zarzucam i coś się złapało. Ciągnę i wyciągnąłem niemiecki motocykl co od wojny w jeziorze leżał. Z chłopakami opłukaliśmy go z mułu. W stacyjce kluczyk, przekręcam i się światło zapaliło. Co to ma wspólnego z poprzednim tekstem? Tylko tyle że jak Płaszczyca ujmie, bo ma z czego, to ja światło zgaszę. Szkoda ze telewizorem prześwietlenia nie zrobił. Czas ekspozycji dowolny można dać. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 36 |
Data: Grudzien 07 2007 21:42:25 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Adam Płaszczyca | On 7 Dec 2007 19:49:05 +0100, "Tomek" wrote: --Kiedyś byłem na rybach. Zarzucam i coś się złapało. Ciągnę i wyciągnąłem Wiesz, nudzisz. Spróbuj na początek nauczyć się cytować, na rozumienie czytanego tekstu przyjdzie czas później. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 37 |
Data: Grudzien 07 2007 21:15:55 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Tomek | On 7 Dec 2007 19:49:05 +0100, "Tomek" wrote:popukaj się tym młoteczkiem. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 38 |
Data: Grudzien 08 2007 14:24:41 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Adam Płaszczyca | On 7 Dec 2007 22:15:55 +0100, "Tomek" wrote: popukaj się tym młoteczkiem. Tomusiu, teraz skomentuj taki fakt, że po sprawdzeniu na porządnym stanowisku diagnostycznym głowica okazała się być pekniętą. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 39 |
Data: Grudzien 08 2007 16:13:58 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Tomek | On 7 Dec 2007 22:15:55 +0100, "Tomek" wrote:A skad wiesz na jakim stanowisku to było robione Adasiu. Może to był kalfas z wodą i sprężone powietrze. Albo sprężone powietrze i mydliny. Byłeś przy sprawdzeniu? Nie byłeś. Poprześwietlaj sobie młotek telewizorem. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 40 |
Data: Grudzien 08 2007 18:29:01 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Adam Płaszczyca | On 8 Dec 2007 17:13:58 +0100, "Tomek" wrote: >popukaj się tym młoteczkiem.A skad wiesz na jakim stanowisku to było robione Adasiu. Może to był kalfas z Wiesz, jednak zacznij od nauki wycinania sygnaturek. To chyba umiesz opanować. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 41 |
Data: Grudzien 09 2007 14:04:21 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Tomek | On 8 Dec 2007 17:13:58 +0100, "Tomek" wrote:Masz rację. We wszystkim masz rację. Jesteś super specem grupowym. Zadowolony? To po ch umieszczasz jakieś idiotyczne podpisy. Ty chyba dzieciak jesteś. Głowa radziecka rozum jak u dziecka, takie kiedyś się mówiło. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 42 |
Data: Grudzien 07 2007 11:25:50 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Robert J. | a przypadkiem nie tak sprawdza sie szczelność spawów? Dokładnie tak, między innymi. sam osobiście kiedyś to robiłem, pracując jeszcze w firmie produkującej sprzęt grzejny. Akurat grzejniki o których mowa sprawdzałem jeszcze na szczelność za pomocą helu (specjalnym przyrządem), musiały być praktycznie doskonałe ze wzdlędu na miejsce ich stosowania. Tak więc RTG bloku silnika jest jak najbardziej możliwe i wykaże Ci wady spokojnie :-). Pytanie tylko gdzie to zrobić... 43 |
Data: Grudzien 06 2007 19:00:43 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 6 Dec 2007 16:16:18 +0100, "PAndy" serio? widzsz jakomś możliwośc sprawdzenia bloku silnika? Oczywiście. To jedna z popularnych metod defektoskopowych. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 44 |
Data: Grudzien 06 2007 19:43:08 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: PAndy |
On Thu, 6 Dec 2007 16:16:18 +0100, "PAndy" zgadzam sie, to nie moja wypowiedz tylko "mleszko" 45 |
Data: Grudzien 06 2007 11:45:20 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: mleszko | On 6 Gru, 19:43, "PAndy" wrote: "Adam Płaszczyca" wrote in message Objawy sa proste: Masło w chłodnicy, troche masła na bagnecie, silnik sie grzeje, nie ma obiegu chłodzenia. Mechanik podejrzewał uszczelkę pod głowicą, albo głowicę. Głowica zwalona, a uszczelka w b. dobrym stanie. Głowica sprawdzona wstępnie domowymi sposobami, wygląda na całą. Planowo miała iść na sprawdzenie szczelności i splanowanie. Mechanik zna sie na rzeczy, nie jeden remont silnika zrobił. Podejrzewa blok silnika, zresztą popieram jego zdanie, ilość masła i objawy wskazują na większy defekt silnika niż niewidzialny dla oka ubytek w głowicy. Dodam, że auto to BMW e30 320i 129KW z 89'. dla niewtajemniczonych dwulitrowy, 6-cio cylindrowy silnik. Auto niedawno zakupione, po przejechaniu 300 km od zakupu. Ciśnienie w cylindrach było mierzone i było wzorowe(książkowe 10-11). Prawdą jest że trochę kopciło białym dymem. 46 |
Data: Grudzien 06 2007 21:54:00 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 6 Dec 2007 11:45:20 -0800 (PST), mleszko Dodam, że auto to BMW e30 320i 129KW z 89'. dla niewtajemniczonych To jednak najpierw sprawdź głowicę, ale warsztatowo, a nei domowo. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 47 |
Data: Grudzien 06 2007 21:05:15 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Tomek | On Thu, 6 Dec 2007 11:45:20 -0800 (PST), mleszkoCzym się rożni sprawdzanie warsztatowe od domowego? Tym że w warsztacie robione a nie w prywatnym garażu. Może zamiast pojemnika z wodą, paru drewnianych kołków i sprężonego powietrza potrzebny jest jakiś specjalny program komputerowy. Oświeć mnie. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 48 |
Data: Grudzien 06 2007 22:59:38 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Adam Płaszczyca | On 6 Dec 2007 22:05:15 +0100, "Tomek" wrote: Czym się rożni sprawdzanie warsztatowe od domowego? Tym że w warsztacie robione Przede wszystkim temperaturą, markerem, oraz uzyskiwanym ciśnieniem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 49 |
Data: Grudzien 06 2007 22:42:07 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Tomek | On 6 Dec 2007 22:05:15 +0100, "Tomek" wrote:Coś musiałeś napisać. Ale czy z sensem. Zawsze twierdziłem że nie ilość informacji się liczy tylko jakość. Jedynie z temperaturą możesz mieć trochę racji. W pewnych szczególnych przypadkach uszkodzenie może wyłazić w podwyższonej temperaturze. Ale to nie częste przypadki jak sprawdza się czymś tysiące razy rzadszym niż płyn chłodniczy albo olej. Markera możesz kupić w sklepie papierniczym żeby swoje złote myśli gdzieś zapisywać. A co chcesz od ciśnienia. W warunkach " warsztatowych" użyją sprężarki z marketu, nieszczelnych złączek i dziurawych węży. Tyle samo można uzyskać z kola zapasowego jak się nie ma sprężarki tylko pompkę. Widzę ze chcesz zabłysnąć ale ci nie wychodzi. Tak samo dobrze, a może i lepiej jak w warsztacie za pieniądze, można gratis sprawdzić blok albo głowicę w warunkach domowych. Wystarcza tylko chęci i trochę pomyślunku. Jak komuś brakuje tego drugiego to tylko niepewne warunki warsztatowe mu zostają. Tym niepewniejsze im droższy warsztat. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 50 |
Data: Grudzien 07 2007 00:32:50 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Adam Płaszczyca | On 6 Dec 2007 23:42:07 +0100, "Tomek" wrote: Coś musiałeś napisać. Ale czy z sensem. Zawsze twierdziłem że nie ilość Prawie w kazdym wychodzi dopiero po podgrzaniu. tysiące razy rzadszym niż płyn chłodniczy albo olej. Markera możesz kupić w Znaczy gazem sprawdzasz? Bo chyba Ci się rzędy wieklości pochrzaniły. sklepie papierniczym żeby swoje złote myśli gdzieś zapisywać. A co chcesz od Cóz, nie zrozumiałes co to marker. Ale nei dziwie się. ciśnienia. W warunkach " warsztatowych" użyją sprężarki z marketu, nieszczelnych Mhm. Albo profesjonalnego sprżetu do kontroli szczelności, który potrafi wuciągnąć kilkaset atmosfer. sprawdzić blok albo głowicę w warunkach domowych. Wystarcza tylko chęci i trochę Mhm. Cóz, kolejny raz odzywa się ktoś, kto pojecia nei ma, ale musi sobie popisac o swojej niewiedzy kompromitując sie przy okazji. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 51 |
Data: Grudzien 07 2007 08:19:21 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Tomek |
Mhm. Albo profesjonalnego sprżetu do kontroli szczelności, który______ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688Sam sobie takie teorie wymyślasz? A jeśli idzie o wyciąganie to więcej niż 1 atm się nie da. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 52 |
Data: Grudzien 07 2007 11:53:01 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Adam Płaszczyca | On 7 Dec 2007 09:19:21 +0100, "Tomek" wrote: Mhm. Albo profesjonalnego sprżetu do kontroli szczelności, który Sam sobie takie teorie wymyślasz? A jeśli idzie o wyciąganie to więcej niż 1 atm Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Jak auto wyciąga dwie setki, to co robi? Ze schowka wyciąga 200 zł, czy też osiąga 200km/h? Profi sprzęd potrafi osiągnąć ciśnienie kilkuset atmosfer. Pompką i kompresorem do malowania, to sobie możesz dupkę napompować,a nie sprawdzać głowice. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 53 |
Data: Grudzien 06 2007 16:00:14 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: mleszko | weźcie pod uwage to, ze problem jest duży, ilość masła w chłodnicy i w 54 |
Data: Grudzien 07 2007 11:39:26 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Karolek |
weźcie pod uwage to, ze problem jest duży, ilość masła w chłodnicy i w Nie koniecznie. Proponuje dac do sprawdzenia glowice, w koncu to nie taki duzy koszt (50-100zl), a jak sie okaze ok, to kupic nowa uszczelke, splanowac glowice co tez duzo nie kosztuje i skrecic, jak bedzie dalej to samo to juz wiesz, ze blok na smietnik, a jak boisz sie tych wydatkow to napisze Ci, ze rentgen nie wyjdzie cie taniej, a o ilosci pracy juz nie wspomne. :> Karolek 55 |
Data: Grudzien 07 2007 11:57:17 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 6 Dec 2007 16:00:14 -0800 (PST), mleszko weźcie pod uwage to, ze problem jest duży, ilość masła w chłodnicy i w Raczej. Widzisz, na oko to chłop w szpitalu etc. Temperatura kompry spalania to kilkaset stopni. Tak samo kanały wylotowe. Na zimno pęknięcie może się schodzić tak, że nie zobaczysz go nawet na idealnie wyczyszczonej głowicy, a na ciepło może puszczać aż miło. Oczywiście, blok też może być walnięty, a dokładniej tuleja cylindrowa, ale to też by było widać. Próba ciśnieniowa głowicy to nie jest jakiś koszmarny wydatek, warto ją przeprowadzić na początku, bo jak się okaże, że głowica cacy, to niewiele stracisz. Jeśli jednak jej nie zrobisz, a okaże się, że głowiac be, to za wymointowanei i rozbiórkę silnika wtopisz o wiele więcej. Poza tym, jesli walnięty jest blok, to ja bym się zastanowił nad nowym silnikiem, a nie naprawą bloku. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 56 |
Data: Grudzien 07 2007 08:03:50 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Marek P. | Piotr B. wrote: Słyszeliście kiedys o takiej metodzie? Może wiecie gdzie w warmińsko I ile dałeś kV (150). Koło ma kilka mm stali i wątpię, żeby jakiś EDR coś Ci pokazał. Widzaałeś białą plamę z przejaśnieniami, czyli to jak wróżenie z fusów. -- Pozdr Marek P. 57 |
Data: Grudzien 06 2007 17:16:18 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Sanctum Officium | "mleszko" wrote in message Napisz, co się dzieje. Może jest inna przyczyna problemu niż pęknięcie lub wada fabryczna bloku. Może jedź do inego mechanika? Silnik się także osłuchuje stetoskopem podobnym do lekarskiego, co pozwala usłyszeć nieprawidłową prace silnika w określonym miejscu. MK 58 |
Data: Grudzien 06 2007 20:57:03 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Tomek | "mleszko" wrote in messageZnasz kogoś kto jest w stanie usłyszeć przeciek. Tak mniej więcej kropla na minutę? Dla ułatwienia może słuchać na nie pracującym silniku. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 59 |
Data: Grudzien 06 2007 22:04:12 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Sanctum Officium | "Tomek" wrote in message > "mleszko" wrote in message > Witamlub > wada fabryczna bloku. Może jedź do inego mechanika? Silnik się takżena minutę? Dla ułatwienia może słuchać na nie pracującym silniku. W pierwszej wiadomości pytający nic nie napisał, co się dzieje. MK 60 |
Data: Grudzien 07 2007 00:28:38 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: staszek | Znasz kogoś kto jest w stanie usłyszeć przeciek. rotfl! dobre :) 61 |
Data: Grudzien 07 2007 11:58:14 | Temat: Re: Sprawdzić silnik rentgen | Autor: Adam Płaszczyca | On 6 Dec 2007 21:57:03 +0100, "Tomek" wrote: Znasz kogoś kto jest w stanie usłyszeć przeciek. Tak, dziennikarze są od tego specjalistami ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 62 |
Data: Grudzien 09 2007 22:55:24 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: jack | On 6 Dec 2007 21:57:03 +0100, "Tomek" wrote:Wszelkie badania nie niszczące[w tym przeswietlenia] szczególnie spawów wykonuje placówka badawcza na terenie huty sędzimira[nowa huta] przeswietlają nawet suwnice[sory nie wiem jak] Kolega tam pracujacy przeswiatlał mi kiedyś karabinki paralotniowe ze stopu duraluminum[był aneks DHV ze moga pekac] zdjecia przechowóje do dzisaj. pozdro.jack -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 63 |
Data: Grudzien 22 2007 22:48:37 | Temat: Re: Sprawdzić silnik re ntgen | Autor: yorgus | Dnia 9 Dec 2007 23:55:24 +0100, jack napisał: On 6 Dec 2007 21:57:03 +0100, "Tomek" wrote:Wszelkie badania nie niszczące[w tym przeswietlenia] szczególnie spawów test helowym przyrzadem do nieszczelnoscie kosztuje kolo 300-600 zl, sam przyrzad kolo 100000 -- pozdrawia yorgus |